Automobilka Volkswagen je spokojená s úspěchem řady GTX, chce se jí více věnovat. Modely ID.4 GTX a ID.5 GTX dostávají bohatší standardní výbavu a pozměněné barvy detailů.
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
a PROČ nebude? i ta čipová krize (co jí přiVYROBIL čínský KOMUNISTA) nakonec skončí
Já sem dost zvědavej JAKEJ (možná teda úplně jinej) bude příští Prius = hybridy se dostaly už na docela zajímavou úroveň https://auto-mania.cz/…-hybridni-pohon/ 140 a 196 koní ještě nedávno mívaly spíš sportovní modely
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Pisu to porad, i tady, tak nevim jestli se mi to chce opakovat.
- hybridy mi vadi min, zejmena ty "normalni" , na plug-in
- aut se bude vyrabet zlomek, za vysoke ceny
- ten zlomek bude mit zlomkovou zivotnost
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
No plug-in se hodně lidem líbí = přitom je to ekonomicky i technicky trochu PROBLÉM = tam plná shoda ty asi (nej)spíš po krátké éře POPULARITY skončí = nedávají smysl
Běžný hybridy se viz co sem napsal = dostaly na hodně zajímavou úroveň
Nevím co myslíš zlomková životnost = už dneska máme baterie co vydrží víc než je životnost aut a vývoj baterií není zdaleka u konce spíš naopak
Ve výsledku URČITĚ bude čím jezdit = něco jinýho jsou po covidu a válce (které z principu urychlily) ekonomické změny (teda to co tu je odvždy ale většině ani se pochopitelně nelíbí, i když je to známý PRINCIP fungující už https://nedd.tiscali.cz/…e-kamenne-523258 )
TOHLE MŮŽE být problém = ne nedostatek aut (na vodík na elektřinu na benzín na plyn na naftu = asi do konce našich životů). Jak sem tuhle psal ryccardovi = v roce 2050 bude moct velmi pravděpodobně jezdit něčím jako dnes = 15 let starou ojetinou s podprůměrným spalovacím motorem
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
český motorista je ten největší odborník na apokalyptické předpovědi. Když si vzpomenu na ty hrůzné předpovědi, když s první oktávkou končily staré rotačky, jak ty nové motory nevydrží ani polovinu. O pár let později, když Common rail střídal PDčka to bylo úplně totéž. Motor, co nic nevydrží. S příchodem stop-start předpovídané masové odcházení turba. Tragické předpovědi s příchodem TSI ... zkrátka co nová technologie, to předpověď apokalypsy od českého motoristy. Ano, ještě to dost podporuje řada novinářů, co šíří mýty, polopravdy, urban legends, či věci, co u dané technologie platily před 10 lety. Ale jaké překvápko, auta vydrží pořád přibližně stejně.
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Pokud si nemůžete dovolit nové auto, jsou zde bazary. Přes 80% nových aut se zde dosud stejně kupuje jen na firmy, ostatní jsou ojetiny. Tak to bylo a bude ;-)
U lidí asi spíš vyvolává paniku ta změna (ten proces přechodu je bude SAKRA dlouhý) zjednodušeně to tu píšu furt NA CELÝ LIDSKÝ ŽIVOT (a přijde mi vtipný že to mnoha lidem přijde = je to MOC RYCHLÝ)
Jo vývoj baterií je dobrej = nebo spíš neuvěřitelnej a neuvěřitelně rychlej. Daleko rychlejší než za století vývoje spalováků = kdy už není moc kam dál navyšovat výkony, když R3 dává to co nedávno V8, už je nesmysl. Musí přijít změna JINAM = to je princip u všeho (třeba televize = to ví asi každej). Jen u těch aut je to takový asi nápadnější a rozhodně vzbuzuje daleko víc emocí = než jinej typ tv ;-)
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Když za těch 8 let ujedeš milion mil ;-)
Jinak i Toyota (Subaru) dává 10 let = pravda ne milion mil
PODSTATA je že za těch pár let se kvalita baterií zlepšila dramaticky stejně jako dramaticky snížila jejich cena. Jednoduchá PODSTATA je známá ale už dávno = elektroauto je z principu levnější a taky efektivnější a taky míň poruchové = tak chceme dál auta na ropu (a to je známý taky už dávno = která DOJDE :-)
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Tohle neomrzí - "PODSTATA je že za těch pár let se kvalita baterií zlepšila dramaticky stejně jako dramaticky snížila jejich cena". Tvl a proč teda pořád elektromobily zdražují? Fakt nevím :-[]
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Jedina zmena, ktera by pomohla, je zmena v hlavach lidi - a to je asi marny.
Jak tady sam ukazujes.
Na co zvysovat vykon?
Je nas hodne. Jedinou schudnou cestou je mirne snizeni rychlosti a dramaticke snizeni velikosti a zejmena hmotnosti auta.
A pak Ti staci 50 koni.
Jen to chce zivotnost auta tak 20 let, jedine tak snizis zatizeni tehle nestastne planety.
Re: No vsak se tak zasadili o jejich protlacovani.
Hele, kdyz chces o necem psat, zkus si o tom nejdriv neco precist. Treba z odkazu nize...
https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
Prijde ti 650.000km u predchozi generace baterek Tesly malo?
Co 15 let a milion km zaruka?
Jakou zaruku ma tvy auto? :D https://www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/
Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů :-!
https://insideevs.com/…ty-retention-90/
Tesla: Battery Capacity Retention Averages 90% After 200,000 Miles
Tesla: our battery packs are designed to outlast the vehicle. :yes:
Tohle jsou fakta. Chapu, nic pro tebe.
Bulvarni senzace na autoforech jsou pro tebe dulezitejsi, nez statisticka data.
Ve VW tak tlačí dopředu elektromobilitu, ale místo aby vylepšili baterie a dojezd, tak pouze vylepšují vzhled a materiály v interiéru - dost tristní stav na to, že za 13 let už nebudou vyrábět nic jiného...
Mít půltunovou baterii v relativně malém autě při dojezdi v reálném provozu kolem 300 km je velká ostuda výrobce, vyloženě neúcta ke zdrojům a surovinám a nezachrání to ani vylepšení interiéru. :no::no::no:
Opět klasické šíření mýtů a polopravd. Při běžném provozu je dojezd okolo 400-450km. 300km je dánice v zimě s verzí bez tepelného čerpadla.
Průměrný český motorista jede trasu, kde by mu ten 400km dojezd nestačil, zhruba 2x za rok - a ve výsledku touto současnou "tristní technikou" bude omezen tak, že stráví 2-3 půlhodiny na rychlonabíječce do roka.
Jak obrovský je v této technologie vývoj dokazuje prostý fakt, že VW u ID.4 dokázal nabíjení zkrátit ze 40 na 30 minut jen optimalizací software. S každou novou gererací přichází obrovský skok v dojezdu i rychlosti nabíjení - stačí se podívat, kde byl eGolf před 3 roky. Ale nemůžete čekat, že u modelu, co je v prodeji prakticky rok, dostanete najednou o polovinu větší baterii.
Do toho roku 2035 budou ještě nejméně 3 velké upgrady technologie, a lze očekávat, že dojezd bude v té době u řady modelů na úrovni spalovacích aut.
Průměrný český motorista ve městě nemá kde nabíjet, takže ho dojezd 400 km docela dost sere, nemluvě o 300 km dálničních. Ale nemusí to řešit, protože na to nikdy mít nebude.
Jinak argumentovat e-Golfem, který za nic nestál už tehdy, je fakt vtipné.
Každé české město v případě, že nemáš garážové stání. Bojovat o nabíječku v nákupáku a snažit se tam nacpat šťávu na další týden je fakt super. Jo, jasně, to je vaše oblíbená mantra, že problémy elektromobility vidí jen ten, kdo neviděl EV ani na obrázku.
Ja ale nikde netvrdim, ze benzinky jsou plny.
Wtf
Ty tvrdis, ze nabijecky jsou plny.
Nejsou.
Stejne jako benzinky.
PS Tvy "moudra" ohledne tankovani si muzes odpustit. Myslim, ze kazdy ve zdejsi diskuzi vi, jak jsou obsazene cerpaci stanice a jak casto se tankuje benzin. O znalosti nabijeni se to rict neda. Viz hlouposti, ze ve meste neni kde nabijet.. :no: Jestli jsou nekde nabijecky plny, tak tam, kde jsou zdarma...
Dej na pumpe benzin zdarma a pak mi rekni, jestli budou fronty. :D:D:D
Oni ty materiály v kabině jsou v iD3 i iD4 dost tristní, levné nevzhledné šedivé plasty jak u korejců v 90tých letech. Látka potahů připomínala Silon. Ergonomie ovládacích prvků děs - hlavně ty dotykové plošky na volantu. A to jsem seděl v autech za 1.2 a 1.7mil Kč, za ty peníze je to výsměch… To bych už je raději utratil u Hyundaie za Elektrickou Konu nebo Ioniqa ;-)