Čínská automobilka Nio, která byla založena teprve v roce 2014, představuje další model – elektrické SUV s názvem ES7. Podle značky má bořit hranice a překonávat očekávání.
Btw další čínský elektrošuplík od “no name” značky (rychlokvaška z r 2014) od 1.4mil Kč, to zní lákavě… btw se 150kWh baterií to bude vážit tak 3t, tj za 17kWh/100km to vážně jezdit nebude :-[]
No hoši nutno přiznat, že tenhle koncept pohonu má aspoň perspektivu. Systém výměnných baterií je něco co by mohlo EV přiblížit širší veřejnosti. Eliminuje to například ten prostý fakt, že takové EV auto je po 8 letech akorát zdroj problémů s baterkou a klesajícím dojezdem. Tady není baterie součástí auta, takže i 10 letý auto má pořád čerstvou baterii. Celkem výhoda třeba proti Tesle, která je zralá tak na sešrotování.
Pro tvou informaci. LiOn baterky stárnou jako všechno. Tak to prostě je. Takže 8 letý auto bude mít významně menší dojezd než mělo nové. A i to nové nemá dojezd závratný. Postupem času se tudíž z tvého EV stane něco s čím se budeš bát vyjet dál než za humna, aby si nezůstal trčet někde u zapadlé pumpy a nesbíral tam energii na dojezd domů.
Nějak nechápu co budeš sbírat u zapadlé pumpy. Pokud máš/budeš mít (někdo bude mít) auto s baterií a budeš se blížit k nule kapacity, pak nejjednodušší je se napojit na domácí zásuvku (230V), kde za hoďku to dobiješ na minimálně 10 km (asi 2,2 kWh).
Tvl, argumentovat plátkem, který od roku 2017 neměl k testu žádné auto. :D Co je, Sputnik je zavřený, tak hledáš jiný zdroj informací? :D Je škoda, že největší křiklouni toho o EV ví nejméně.
No, realne ratajme tak 20kWh/100km a 80% vyuzitelnej kapacity, lebo vybit pod 10% sa neodporuca, a nabijanie nad 90% je uz velmi pomale. To nam dava pomerne slusny realne vyuzitelny dojazd okolo 600km.
Len by ma este zaujimalo, akou rychlostou (resp. za aky cas) sa ta pomerne velka bateria da nabit. Povedzme z tych 10% na 90%...
Nabíjení nad 90 % je pomalé u rychlonabíjení. Pokud nabíjíš doma z 230 V nebo 400 V (bez Wallboxu) tak jde nabíjení lineárně, tedy třeba z 40 % na 50 % to trvá stejně dlouho jako z 90 % na 100 %. Jak rychle se dá dobít - asi je dobré se zbavit stereotypu, že je potřeba tankovat někde u silnice a zajet k nákupáku nebo do centra. U nás teď staví dobíjecí stanici u lanovky na Kleť (to je kopec u Č. Krumlova) - tam to píchneš, necháš se vyvést nahoru, dáš si tam kafe a až se dokodrcáš dolů, tak máš nabito.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Kdybych s pluginem nejezdil uz 5 let, tak bych tobe a AF ty kydy mozna spolykal. Pokud nekdo jako ja jezdi vetsinu cest do 50 km denne https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/286266170_5383449511690671_5211263521112608868_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=EB9JypbD0T4AX-IGx5L&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AT8OgWYi7U-f-tb0i1Uv_tVpHlQX786o2M_3DGvx4NdTnw&oe=62B61CDE , plugin a mozna i klasicky hybrid se mu urcite vyplati a neni to jen o spotrebe. Jen magor si na takove cesty muze koupit diesla a benziny jsou dneska spis zoufalost.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Hele myslím, že na takový způsob používání auta je PHEV naprosto ideální kombinace. Nebránil bych se něco takového pořídit pokud by to bylo cenově dostupné :D
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Vsechno je relativni i ta dostupnost. Jestli ti vyhovuje auto s nakladem do 10K mesicne vcetne PHM. podle mne je to bezna cena. Ja jsem nekde na 8K, ale to bude u kazdeho jinak. Otazka je jaka je tvoje predstava. Porad to vychazi lip nez vetsina operaku. Logicky s ojetinama to porovnavat nejde.
Mimochodem, to moje bude brzy na prodej, hned jak dostanu nove
Max. rychlost vůbec není důležitá. Už by se neměla uvádět, je to jako reklama na tabákové výrobky nebo na alkohol. Měl by být stanoven nový standard, jež zohlední vlastnosti elektromobilů. Za "povinné" údaje by měly být považovány: a) pohotovostní a celková váha, b) brzdná dráha z 50 a 100 km/h c) spotřeba energie. Dynamika by měla být vyjádřena snad jen zrychlením na sto a pružným zrychlením 40 > 100. Vše ostatní jsou nepodstatné údaje, zejména údaj o maximální rychlosti elektromobilu (pokud nebude omezena na 120 km/h). Zdalipak sedmá velmoc bude schopna v tomto bodě ovlivnit chování výrobců elektromobilů?
Údajů o maximálkách EV se prostě elektrofašisté bojí jak čert kříže, však se taky EV na dálnicích často potupně plouží mezi kamiony. :-[] Víc už elektrofanatici nenávidí jen informace o skutečném dojezdu těchto zkratowozů. Proč asi? :-)
P.S. Koupili byste si někdo spalovací auto s palivovou nádrží o objemu cca 15 l, která by měla tak uzoučké hrdlo, že byste tento směšný objem plnili třeba půl hodiny nebo hodinu? :-) Ne? Ale u zkratowozu právě takovou "praktičnost" dostanete, nemluvě o tom, že jeho elektrická podináržka bude vážit cca 300 kg! :-[]:-[]:-[]:no:
A co takto nějakou věčnou reakci na fakta, která jsem uvedl víše? Nic? To mě ovšem nijak nepřekvapuje. Elektrofašimus je naopak velmi přiléhavé označení pro fanatickou progresivistickou ideologii totálního přechodu na EV u všech osobních a dodávkových auta, která je nám šílenci z EU vnucována a v budoucnu zřejmě i násilně nařizována jako "jediná správná cesta", což je opravdu neuvěřitelné a na míle to smrdí totalitou. Ten, kdo chce kvůli ziskům zločinné elektrolobby zakázat férovou soutěž více technických řešení (zejména spalování syntetických paliv a vodíku) je svého druhu fašista, protože nás chce zotročit elektrodiktarurou a sebrat možnost individuální mobility chudší části naší společnosti. A tvé kecy, že jsem jako RuSSáci jsou jenom s smíchu. Každý, kdo sleduje zdejší diskuse ví, že je nemůžu ani cítit! :-) P.S. Je ti známo, že ropu na světě zdaleka netěží jen RuSSko? :-[]
Z ekologického hlediska je hlavně zločin výroba milionu zkratomobilů, ke které bude třeba zplundrovat mnoho dosud nedotčených obalstí světa dolováním surovin. Ekologickou škodlivost EV je totiž nutno posuzovat komplexně vč. jeho výroby a původu použité elektřiny, ne jen demagogicky podle toho, že EV nemá výfuk!
zatimco tezba ropy a vsech tech surovin (zdaleka nejen pro auta) dela prirode vylozene dobre
vim ze russaky nesnasis, ale vadej me ty tvoje fasisticky kecy
Heled arese.
Uz jsem ti to psal.
Ocenuju tvou reakci na UA konflikt. :yes:
Na druhou stranu si uvedom, ze tu kopes ZA zajmy ruska popr. saudu, kteri nejsou o mnoho lepsi.
Nikdo z nas (ja, hamuna ani topten) tu nesiri nic, co by se jen priblizovalo tomu, jak to nazyvas.
Uz i sami automobilky tvrdi, ze nemaji s prechodem na EV problem.
Takze za koho kopes???
Tady mas vecny argument.
Zkus se k nemu vyjadrit vecne. https://elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Postoval jsi link AF na emise Polestar 2.
Doporucuji si precist primo zdroj od vyrobce. O tom kolik ktere auto produkuje emisi. Dojdes k uplne odlisnym cislum nez AF. https://www.polestar.com/…ty/transparency/
Ano, automobilky pokrytecký tvrdí, že s přechodem na elektrodebilitu nemají problém. A zeptali se ti korporátní přizdi***, co jim šéfují, jestli s tím nàhodou nemají problém jejich zákazníci?!! A to samé samozřejmě platí i o těch progresivistikých fanaticích ve vedení EU. Jak je možné, že tak brutální změna v kazdodenním životě většiny obyvatel EU nebude odsouhlasena občany v národních referendech?!!! Že by se ti zelení komoušové báli, že by ta referenda dopadla jako ve Švýcarsku, kde zločinný zákaz spalovacích motorů většina lidí odmítla?!!!! V této oblasti působení EU to prostě hóódně smrdí!!! :-O:-(:no: Nařízení elektrodebility v EU je jen aktem byrokratické zvůle ve jménu fanatické zelenorudé ideologie. Globální oteplování nesníží ani o tisícinu stupně, zato některé země EU (např. ČR) ekonomický zcela ožebračí a většině nízko a středně příjmovým lidem sebere dostupnou individuàlní mobilitu. A přesně o to ve skutečnosti těm zelenorudým bruselským zrůdám jde! :-O:-O:-O:-(:no:
Snad jen komentar k poslednimu odstavci: https://cs.m.wikipedia.org/…jistota,_pochyby
"Strach, nejistota, pochyby (anglicky Fear, Uncertainty, Doubt, zkráceně FUD) je marketingová strategie, která rozšiřuje záporné, nejasné či nepřesné informace o konkurenčním výrobku. Jako FUD se původně označovaly dezinformační taktiky používané výrobci počítačového hardware, ale později se pojem rozšířil i do jiných oblastí a dnes se používá i ve spojení s politikou. Obecněji značí FUD také souhrn rozšířených mylných dojmů o nějaké záležitosti."
Shrnovacka pro tebe:
Obecněji značí FUD souhrn rozšířených MYLNÝCH dojmů o nějaké záležitosti.
PS Elektromobilitou se leta profesionalne zabyvam. Jezdim vyhradne v elektromobilu. Presto toho kazdy petrolhead vi o EV vic a vysvetluje mi obsazenost nabijecek... Obvykle svuj prispevek vysperkuje slovy: demagogie, pokrytectvi, fasismus, elektrod*bilita nebo terorismus. :no:
Celá EU se na produkci skleníkového plynu CO₂ obviňovaného za hlavního viníka globálního oteplování planety podílí ve světě asi z 8 %, evropské automobily asi z 0,6 %. Pokud by všechny státy světa splnily své ambiciózní plány na zavádění milionů e-aut na trh, tak by se za 80 let snížila globální teplota dle analýz Mezinárodní agentury pro energii o 0,0001 °C,“ napsal Novinkám mluvčí a člen think tanku Milan Smutný. Rovněž připomněl, že elektřina, na kterou „ekologické“ vozy jezdí, se navíc v mnoha státech vyrábí z uhlí.
Všichni odpůrci EV sou pátá kolona Kremlu a uklízečky bez vzdělání, jako Pepča Morkus z ČVUT:
Josef Morkus z Fakulty strojní ČVUT v Praze na stránkách školy píše, že samotná elektroauta emise oxidu uhličitého nezastaví. „Největší podíl na emisích CO₂ v Evropě má energetika (výroba elektřiny a tepla), dále průmysl a domácnosti, podle jiných zdrojů i zemědělství. Mají-li být emise snižovány, mělo by se tak dít především v těchto oblastech,“ uvedl.
Musím přiznat, že jsem ho osobně viděl, jak zametá na čvut chodby!!!!
Ukrajinec Trofim Lysenko skáče v hrobce tak mohutně, radostí jaké zde v EU našel nástupce, až se víko jeho hrobky otřásá takovou intenzitou , jako víko černobylského reaktoru RBMK 0,000002 sekundy před výbuchem 🙂 🙂
Pozdravuje tě Si Ťin-pching a už se teší na vaše penízky
Je však otázka, zda obrat neposune Západ k závislosti na Číně. Pro produkci elektromobilů se totiž používají kovy, jako je měď, nikl, cín, olovo, stříbro, zlato, lithium a neodym.
„Neodym patří mezi kovy vzácných zemin, to znamená, že jeho dobývání je velmi náročné z hlediska energie a odpadu. Téměř veškerý neodym se nyní těží v Číně za podmínek, které s šetrnou těžbou nemají mnoho společného. Obecně se dá říct, že těžba kovů není k životnímu prostředí nikdy příliš šetrná,“ dodal Chrastný.
Rozhodně mnohem věcnější, než ty tvoje! :-) Jak je tedy možné, že si zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory EU nenechá posvětit národními referendy?!!!
Prča je, že takový tupani jako Hamuna nadávají na komouše, ale vůbec si neuvědomují, že stejná bolševická pakáž je teď v Bruselu. On si pitomec myslí, že bolševik/komunista je ten, který kašle na ekologii :D:D
EU nema krome uhli, jadra a slunicka v podstate zadne jine energeticke zdroje.
na uhli asi jezdit nebudeme (i kdyz z nej jde benzin vyrobit) a jadernou elektrarnu do auta v dohledny dobe asi nenacpes.
a tak nejperspektivnejsi reseni alespon v osobni doprave je elektromobil.
jestli chce byt EU nezavisla, nema jinou moznost nez se odstrihnout od ropy
a dnes vidime, kam vede zavislost na nacistickym rusku. nikdy nevis, jestli treba za 20 roku nam vubec nekdo bude ochotny ropu prodat.
EU se chova zodpovedne, i kdyz kriklouni jako ty chtej dal zavislost na rope a tedy na nacistickym rusku a na islamskych zemich
Bože to jsou zase poplašný zprávy. Ropu lze koupit z vícero zdrojů. Trh je diverzifikovaný. Není problém ji prostě nedovážet z Ruska a kupovat ji odkudkoliv. Teď nebo za 20 let. Nechápu proč by nám ji nikdo neměl chtít za 20 let prodat. EU by se chovala zodpovědně pokud by se neustále nesnažila pokřivovat a řídit trh. Tyhle jejich regulace, dotace a řízení trhu to je fakt komoušov. Takže ne nechová se zodpovědně. Takhle to nikdy v minulosti nefungovalo (máme na rozdíl od západní Evropy 40 let zkušenost s řízením trhu shora) a nikdy to ani fungovat nebude. Někde to vypluje a bude z toho akorát průser.
ses si jistej?
podivej se na nemce a jejich slavnej NS1 a NS2
NS1 jel asi 10 roku, a najednou pres noc konec
NS2 ani nespustili, pritom naklady na nej cca 10mld E
urcite verili tomu, ze plyn potece prinejmensim 20 roku nez bude zelenej vodik, a on nic
ze dne na den
co ty vis co bude za 5, 10, 20 roku??
indie a china dohromady skoro 3mld lidi a vsichni chteji jezdit a mnoho z nich jezdit bude
bude dost ropy pro vsechny, kdyz vsichni budeme po staru do nadrzi lit benzin ???
jak dlohou vydrzi americka ropa z brdlic?
ani russaci nemaj ropu naveky, jejich overeny zasoby se odhadujou na 20-30 roku
co budes delat az ropa nebude, nebo bude stat $500 za barel?
budes chtit po vlade aby ti zastropovala ceny na 100kc/litr, protoze na dvojnasobek mit nebudes ??
Lepší je být závislej na číně a výkyvech počasí vid a dále na rusku, protože čína co ti přeprodá, tak bude vyrobený z ruských zdrojů. čínský továrny jedou na ruský uhlí a čínský lodě, nákladáky, letadla, bagry, atd jedou na ruskou ropu.
Ale Lysenkistický utopista bude spokojeně mručet, že na to čínan nalepil Made in P.R.C. :-):-):-)
"Nikdo z nas (ja, hamuna ani topten) tu nesiri nic, co by se jen priblizovalo tomu, jak to nazyvas". Pozorujte nápadnou paraelu s výrokem Mildy Jakeše "Žádnej z nás nebere takový platy prostě jako berou oni" https://www.youtube.com/watch?…
Stačí doplnit "Smutný, Chrastný,Morkus, Štěpán, Beran, Noveský vid, sou to hodní kluci, ale oni už 5 let po sobě sou agenty FSB".
nebo 30 případů majora zemana vid, díl štvanice, 1:21:30 "Nikdy ani já, ani žitný ani Kalina sme se nedopustili ničeho".
Holt výrazivo a mluva vzorů, to se nezapře, ani když se přebarví do zelena https://www.youtube.com/watch?…
Tenhle výrok vejde do dějin :-):-):-):-):-):-):-):-)
Hele třeba se ale jednou dočkáme baterek s kapacitou přes 200 kWh, kde už nebude problém dojezd a dobiješ si to pak holt někde přes noc. Třeba nová generace solid state baterií bude lepší. Trošku bych se pořád bál, že v tom krámu s rodinou uhořím, ale snad se to taky časem povede vyřešit. Teď se automobilky snaží vymyslet kontejnment, který umožní v případě zahoření utéct z vozidla. Norma ukládá, že auto nesmí vzplát dříve než za 30 sekund od zahoření baterie. Jen si říkám bude to stačit?
nemyslim si, ze se v brzky dobe dockame 200kWh baterek v beznych osobnich autech.
spis se pujde cestou rychleho dobijeni, zvysovani hustoty energie (a tedy snizovani hmotnosti a objemu) a samozrejme snizovani ceny.
z myho pohledu nebezpeci pozaru je asi nejvetsi mentalni prekazka.
na druhou stranu, kdekoliv na svete blaf nejakej EV, tak se o tom hned psalo, ale ted podobny zpravy moc nejsou a to pocet EV vyrazne roste.
bud uz to neni medialne zajimavy, nebo v tom je nejakej vyznamnej pokrok.
pamatujes na dreamliner jak mel problem s lion baterkama a jak byl uzemnenej?
jak se to vyresilo??
sou tam oloveny, nejaky jiny, nebo jiny lion ktery ten problem nemaj ???
Já vím, že to zatím není ve výhledu, ale třeba to nějaké nové technologie v horizontu 10 let umožní. Pak by EV dávalo větší smysl. S tím hořením je jasný, že je to záležitost kusů, ale fakt to umí chytit ukrutně rychle bez výrazného varování. Věřím, že se to časem povede vyřešit. Přeci jen EV je pořád novinka a vývoj baterek běží dál.
A na to jste potrebovali clanek o veteranech?
Ze auto co jezdi malo vypousti malo emisi?
Resp. co jezdi neumerne min, nez o kolik je vyssi spotreba.
Mozna jste pri matice ve ctvrty tride meli davat vetsi pozor. :-)
Hlavně, to auto co bylo vyrobeno před 40 let pořád slouží, nemuselo se postavit 20 nových fabrik na výrobu 7 nových aut, co mezitím měli jiní nebo ty stavající fabriky 135x přestavět, vytěžit miliony tun surovin, přepravit je loděma na naftu a mazut do číny, tam ty suroviny zpracovat, v továrnách poháněných ruským uhlí z nich vyrobit komponenty nebo finální výrobky pro další auta a ty dalšími loděmi na mazut a naftu přepravit do evropy nebo do usa, popř. letadly na kerrosin.
Když toto vše způměruju na spotřebu toho veterána, tak s rím Rollsem můžu ročně najet 150 000 km a budu mít menší uhlíkovou stopu, než těch 7 vyrobených aut za těch 40 let :-):-):-)
Ty musíš být vrchol inteligence, pojďme tedy všichni jezdit jen veterány se 40 a více lety. :D Jen takový poznatek, aut z roku 1980 a méně už moc není, druhý poznatek je to, že jich ani nebylo tolik, aby mohl jezdit každý, kdo jezdí nyní, takže by šlo o omezení dopravy, jsi fakt komunista tělem i duší.
A já někde psal aby všichni jezdili jen 40 let starými vozy? Já sem snad psal, že i podle této studie mají ty vozy niží stopu, uchránili životní prostředí tím, že neskončily v hutích a pořád slouží.
Jinak aut z let 1950-1990 je na světě pořád hodně, bylo toho vyrobeno desítky milionů kusů.
Komunista opravdu nejsem a komunisty sem rozhodně nevolil. :-)
ani ne 2tis km rocne najezd v prumeru
tam maj malou uhlikovou stopu
logicky
a kdyz nebudou jezdit vubec, tak uhlikovou stopu nebudou mit zadnou
logicky
ty mas uvazovani jak dite v matersky skolce
Jenže ony pořád jezdí vid, každej víkend to potkáš na silnicích na na srazech sto toho tisícovky kusů po celé čr, spíš skoro až desetitisíce některé víkendy :-)
tuzemské káry, západní, východní, ameriky, nákladáky, traktory, armádní technika , motorky atd.
tuhle bylo 7 srazů v jeden víkend, sem neveděl kam jet dřív :-):-):-)