Nástupce populárního modelu opět přináší dvě elektrifikované pohonné jednotky, jednu čistě elektrickou verzi a ještě větší důraz na ekologii. Potěší však i bohatou výbavou, prostorem a zajímavým designem.
... při nabíjení z wallboxu při výkonu max. 11 kW si posádka počká na plné nabití asi 27 hodin a 40 minut... To asi bude "trošku" chyba. 27 hodin se to bude nabíjet z domácí zásuvky.
u tohodle rozdil 400tis
kdyz ale pujdes o 2 kategorie vejs, tak se dostavas na podobny ceny
treba bmw 4 v elektricky a spalovaci verzi cca 1.4-1.5M s podobnejma parametrama
je jasny, ze chudaku v postkomunistickejch zemich se elektromobilita zatim moc netyka
u nas to bude trvat tak 3-5 let nez se to rozjede
No jo , ty BMW čarují s výbavou. U spalováku výbavu přeplácíš a u EV to maskuje cenu. Škoda že ty malé auta nejde udělat, Spring za půl mega je fakt katastrofa.
Jako clovek, kteremu se libi ze prechazime na EV, mam nekolik veci, kterym "nerozumim" a mely by se okamzite vylepsit:
- nelze tvrdit, ze EV ma nulove emise. To je absurdni jak to jen je mozne. Navrhuju prepocet podle energetickeho mixu dane zeme, to neni nic obtizneho (a snadno lze zjistit dopady CO2, NOX apod.)
- je treba podivat se znovu na metodiku testovani a dostat ji blize realite. Je zrejme, ze testy z laboratori jsou hodne vzdalene realnemu provozu. Zaroven je treba zohlednit specifika EV napr. ambientni teplota pri ktere se testuje, tj napr. udeat vice testu pri 20, 0, -10 stupnu celsia
Neni prece akceptovatelne, abychom kompletne zapomneli na vedeckou metodu a misto toho ji nahradili nejakou nepodlozenou doktrinou.
...umí nabídnout i veganskou kůži, stropnici ze čtvrtiny vyrobenou z recyklovaného papíru a čalounění vyrobené z recyklovaných plastů, jako jsou například staré rybářské sítě.
Re: Citace: Automobilka přitom evidentně nešetřila...
Skoda ty kuze.
Na svete existuje mnohem vice kuze, nez kolik ji jsme schopni spotrebovat. Vyhazuje se.
Tim, ze nahradime kuzi v autech nejakou syntetikou, jen mrhame prostredky - kvalitni kuze se zbytecne vyhazuji a jejich nahrada ma ve svem dusledku negativni vliv na zivotni prostredi.
Re: Citace: Automobilka přitom evidentně nešetřila...
Ano, je to tak, jak píšeš. Nejde primárně o život kravičky, která je už tak jako tak mrtvá. Nezabíjí se jen kvůli kůži.
Ovšem, v rámci objektivity, je i zpracování přírodní kůže poměrně neekologický proces, na zpracování 1 kg přírodní kůže je třeba cca 70 litrů vody + další chemikálie a energie. Těžko posuzovat, co je větší zlo, jestli přírodní kůže nebo výroba syntetické, umělé, veganské..... "koženky" z celkového pohledu zaťatého ekologa.
Z pohledu uživatele je v autě přírodní kvalitní kůže lepší než koženka. A to ani nechci rozebírat skutečnost, že ty umělé kůženky trvale emitují sajrajty, zejména v uzavřeném prostoru a za vyšších teplot, které cestující uvnitř musí soustavně vdechovat.
Už jenom prezentace užití, název veganská, staré rybářské sítě, recyklovaný papír, kukuřičné šustí a .....jsou jen PR novodobé rádoby ekologické žvásty.