Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus zřejmě definitivně skončí v roce 2025

62 komentářů

Avatar - Tycoon
Tycoon
Výrazné osekání nabídky motorů bylo stejně jako u Mondea předzvěstí konce Focusu v Evropě. Nabídka se zřejmě postupně omezí na několik specifikací pro velké fleetové zákazníky. Vzhledem k tomu, že čtvrtá generace se v USA nikdy neprodávala a v Číně už pouze paběrkuje, bude to pravděpodobně definitivní konec kdysi slavného modelu.
Otázkou spíše je, jak dlouho budou akcionáři Fordu tolerovat dotování věčně ztrátové evropské divize. Ford to v Evropě nakonec může zabalit kompletně. Mustangy a Transity (jediné dlouhodobě ziskové modely v Evropě) může prodávat přes neoficiální dovozce a s pomocí jiné značkové sítě.
Xylo
Možná je dobré se podívat, kdo jsou největší akcionáři Fordu:
Vanguard Group, Inc. 8.24%
Blackrock Inc. 6.91%
State Street Corporation 4.45%
U Tesly jsou největšími shareholdry :
Vanguard Group, Inc. 6.29%
Blackrock Inc. 5.33%
a dále Capital World Investors a State Street Corporation
Takže zdá se co ztratí akcionáři na Fordu, to dostanou v rámci expanze Tesly v Číně a i v Evropě.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Údaje nejsou úplně přesné, jde pouze o tzv. institucionální investory. Ve skutečnosti je největším akcionářem Tesly sám Elon Musk.
U Fordu existují "super-akcie" se speciálními hlasovacími právy, pomocí kterých drží kontrolu nad firmou dědicové Forda. Avšak ostatní akcionáři se snaží akcie zrovnoprávnit.
Firmy typu Vanguard ve skutečnosti nejsou koncovými investory, ale správci aktiv. Vanguard spravuje akcie Tesly a Fordu (a samozřejmě mnoha dalších firem) pro různé koncové investory nebo další správce aktiv (fondy). Nemůže říct investorovi X, že mu sebere část výnosu z akcií Tesly, protože investor Y se nedočkal tučné dividendy z Fordu.
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Vanguard a Blackrock vlastni v nejakem objemu podil skoro v kazde vetsi firme. Ale to neznamena, ze nebudou zmensovat pozice v prodelecnych podnikach a prikupovat ty v ziskovych. Ty bys ve svem portfoliu dlouhodobe drzel firmu, ktere se nedari a argumentoval tim, ze ti ztraty vykompenzuje zisk jinde? Proc nemit radeji dve ziskove akcie?
Xylo
Tohle je z Wikipedie: "Zpráva Larryho Finka výkonným ředitelům společnosti BlackRock (BR) za rok 2017 může být interpretována několika způsoby. Někteří pozorovatelé hovořili o řízení světa ze strany BR, jiné o výzvě směrem k jiným firmám, aby analyzovaly společenské dopady činnosti své firmy na společnost a aby se orientovaly na vytvoření dlouhodobé strategie. Larry Fink adresuje výkonným ředitelům svých firem nutnost veřejné prezentace strategického rámce týkajícího se dlouhodobé tvorby hodnot, která bude schválena představenstvem firem. Firmy mají mít dlouhodobou strategii, jak se vypořádat s nízkým růstem platů, rostoucí automatizací, znečištěním životního prostředí a dalšími společenskými problémy. Fink se vyjadřuje o neschopnosti vlád připravit se na budoucnost, počínaje důchodem až po automatizaci a změnu zaměření pracujících. Dále hovoří o tom, že společnosti se obrací na soukromý sektor, aby nesl zodpovědnost za sociální změny. Veřejné očekávání od společností nebylo nikdy vyšší. Společnost očekává od státních i soukromých institucí, aby sloužily veřejnému účelu. Firmy nemohou jen inkasovat, nýbrž musí mít pozitivní dopad na společnost. Larry Fink je toho názoru, že představenstva by měla odrážet různorodost společnosti ve vztahu k pohlaví, etnik aj."
Blackrock také spravuje devizové rezervy České národní banky, což se trochu divím, protože tam ekonomů mají docela dost.
Avatar - hugino
hugino
:yes: :yes: :yes: zhrnul si to na 100 %.Škoda kedysi slavného modelu a takisto je škoda aj Mondea.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě je možnost,že jméno Fokus pohrbi (ostatně jako letitý Escort) a přijede něco nového,Ford to dělá.. anebo taky ne. Asi budu uvažovat o čínském Fordu,zatím na Aliexpresu není:/
Já Prvni_1
Budou zavirat / prodavat fabriku.

Neni o cem, vsichni mame presednout do dvou a vice tunovych SUV.

To je pry hen ta ekologia.

:-(
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dovoz jiných fabrik ? No neříkám,ze tomu věřím ale pořád šance je.
Avatar - hugino
hugino
To " čínske " Mondeo vyzeralo na obrázkoch fakt dosť dobre tak musíš byť trpezlivý a priebežne sledovať AliExpress. :-)Ak zarežú Focus ktorý vyzerá po fl super tak ostane pre bežných motoristov v Európe v ponuke len Ecosport,Fiesta,Puma a Kuga /3x SUV/ .Tak to je asi fakt koniec Fordu v EU.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo,na obrázku a videu vypadá parádně,motor 2.0 EBcca 245k,takovej ideal... otázkou je, jak to bude smontovany..

Ecosport snad už nemají ne ? To bylo něco.. ale někde to docela prodávali mimo EU.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo,na obrázku a videu vypadá parádně,motor 2.0 EBcca 245k,takovej ideal... otázkou je, jak to bude smontovany..

Ecosport snad už nemají ne ? To bylo něco.. ale někde to docela prodávali mimo EU.
Avatar - hugino
hugino
Minule som videl Ford Edge a aj ten vyzeral dobre ale už sa tiež asi nevyrába.Škoda bude aj S-maxu.Akurát som videl video na Autožurnál.sk 2.5 hybrid v ST-line a dosť ho vychválili.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Este tu mame explorer.... dalsie suv.... preco ale konci focus je fakt zahadou... asi ako ked fiat poslal k vode punto....
ptr078
Pretoze ford si nedokazal udrat zaujem britanie, pred 20timi rokmi boli fordy vsade, kde si sa pozrel. Bol brany ako domaca znacka. Dnes je umenie najst na parkovisku novy ford. Fordie suv britaniu nezaujali, a tak ide dolu vodou. Ev to nezachrania a ford sa z europy stiahne. Ford sa vyhrazal britanii, ze stiahne po brexite motoraren, ale vyzera to tak, ze ju bude musiet zavriet. V 2010 predal v uk ford 280 000 aut, v 2021 kolo 140tis. Pre zaujimavost vauxhall 240tis vs 90tis v 2021
Avatar - hugino
hugino
Však toto.Tento Focus po FL vyzerá velmi dobre a keby ho aj nechali s tým trojvalcom a ponúkali ho za solídnu cenu tak to je za mňa zaujmavejšia ponuka ako 308 alebo Astra.Vieš aký je P 308 vo vnútri malí.
ptr078
Podla mna c segment v bohatych europskych krajinach zabila d3. Tam kde stal focus, escort, astra je teraz bmw 1 ,a1,a3, acko, clacko.
Avatar - Emel
Emel
Prémie to postupně praktikuje v nižších a nižších třídách... ale osobně si nemyslím, že to je ten důvod v C-segmentu.

Mimo jiné - v Německo-českém prostředí letí nejvíc kombíky a ten dělá jen MB.

V Německu za 2021 je nejlepší A3 na #21
https://www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/
Avatar - Emel
Emel
To je pro ty, co měli dojem, že nabídka zajímavých spalováků vzkvétá...
Avatar - Mikesus
Mikesus
on je problém si vybrat ze zajímavých spalováků?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo můžeš si vybrat buď Corollu s 1.8hybridem a nebo 2.0 hybridem. Ten zbytek tu taky dlouho nezůstane :-)

Ať si vezmou Fokus a přivezou činsky Mondeo s Ecoboostem!
Arese
Děláš si p.r.d.e.l. ? :-O :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
nedělám. Narozdíl od tebe kupuju auta každý rok a zatím to jsou vždy lepší motory než dřív. Takže není. A jestli nějakej vidlák přijde o svoji okřídlenou slepici s manuálem je mi jedno, protože horší auta jsem snad ani neřídil.
Avatar - Emel
Emel
Svým způsobem je to čím dál menší problém, protože jich je čím dál míň... jestli to myslíš takhle :-O
Avatar - hugino
hugino
Ak vynecháme trojvalce tak tu stále je z čoho vyberať.Toyota /zámerne ju píšem ako prvú/ ,korejci /benzín,diesel/,koncern VW /benzín,diesel/ Mazda,Honda,Subaru /benzíny/ a aj Stellantis /diesel/.
Avatar - Emel
Emel
Radši bych tříválec od Fordu než tu zdechlinu od Subaru... jo, v kompaktech to zatím docela jde, mimo jiné hot kategorie zatím žije... ale to "zatím" je tam taky jasně cítit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale i tak je to polovina nabídky, co byla 10 let nazpět. Vybrat se dá, ale už pro mne ne u každé značky.
Avatar - hugino
hugino
To je pravda.A teraz úprimne.Si zmierený s tým že ak budeš chcieť za 13 rokov nové auto tak budeš musieť si vyberať len s elektromobilov ?Ja teda s tým zmierený nie som aj keď pre mňa je to irelevantné lebo ak všetko pôjde podľa plánu tak už budem na dôchodku a to už budem využívať MHD alebo pešibus na prechádzky do parku.Dúfam že shvália to syntetické palivo a všetko bude OK.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No nejsem :D ale nestresuji se tím ted:D
Mino 1
Tak si kupis v 2034 novy spalovak a mozes nim jazdit do smrti ak chces, alebo ak budes mat na to synteticke palivo, ktore bude takmer celkom iste drahsie ako to fosilne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fakt miluju tyhle vyhlídky. "můžeš si koupit spalovák a jezdit s ním do smrti". Za prvé nechci, zadruhé bude ten spalovák stát víc než EV, za třetí syntetika se momentálně velkoobjemově nedělá a za čtvrté mi to stejně zakážou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já s tím vůbec problém nemám. Už teď zvažuju EV, ale pořád mi nevychází ekonomicky vůči HEV. Až nebude ani HEV, tak EV nebo PHEV, podle toho jak se to vyvrbí. Nebo vodík, ten bych už taky koupil teď místo ICE, ale nejsou čerpačky.
Avatar - hugino
hugino
Tak HEV je za mňa určite lepšia volba.Toyota to má za tie roky vychytané a keď za 13 rokov jej to zakážu v EU predávať tak to je riadny nezmysel lebo svojim spôsobom voči konkurencii dlhodobo spľňa emisie.Podľa toho návrhu by sa nemali predávať ani PHEV lebo tiež majú spalovák.Takže ti ostane iba EV alebo vodík.Tak to je super perspektíva.To im nemôže prejsť lebo už nemecký ministri hádžu spiatočku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak z hybridního SUV s eCVT už je jedno do čeho přesedneš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
když se už nedá podvádět s emisemi, tak nějak ty motory najednou neumí vyrobit někteří výrobci a jsou u tříválců.
Avatar - Emel
Emel
Vyrobit umí kde co. Všechny ty zajímavé motory jako dvoulitry v Insignii nebo 1.5 ve Focusu emisní limity plní... jen mají vyšší normovanou spotřebu a tedy pokuty za CO2.
Já Prvni_1
Jo, krome zarytych a nebo zaplacenych roztleskavacu to vsichni vidi: auta se spalovacim motorem mizi pred ocima.

A kdyz uz jeste zustavaji, tak jako obri, mnohatunova SUV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já ti nevím. Mám teď objednané několik aut ze segmentu mini a kompaktů a tedy s výběrem problém fakt nebyl. Mini tříválce jsou podle mého v pohodě. Naprosto lepší než atmo 1,0 čtyřválce, co bývaly dřív. A kompakt se 4válcem taky naprosto v pohodě. Tam jak píše Emel, výběr je ažaž. A čím jdu výše v segmentech, tím je výběr větší.
Avatar - Emel
Emel
Kompakty se ještě dají, ale i tam je to horší než to bývalo... a střední třída je ve stavu klinické smrti - Mondeo skončilo, Insi přišla o benzíny... ze zajímavých aut a motorizací zbývá VW, Škoda a dejme tomu Mazda. A nebo prémiovky... ale i tam je hůř než bylo, že třeba hybridizace BMW 3 není ku prospěchu věci je asi docela jasné.

A druhej hřebíček do rakve jsou ceny :-/
Avatar - Ozzman
Ozzman
A přitom Mondeo je takovy pěkny kus auta... dnes jsem ho po měsíci zase vyvezl... už to mám skoro jako víkendovku :D 114 tisíc najeto, nové brzdy a oleje... to je paráda :D
Avatar - Emel
Emel
Jak kus auta, tobě z toho něco upadlo? :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A není?
Avatar - pradeda777
pradeda777
https://www.autoexpress.co.uk/ford/358245/next-generation-ford-electric-cars-will-be-built-spain
Avatar - del42sa
del42sa
Ford Mondeo končí, Ford Focus končí, Fiest končí.... by mě zajímalo co má v plánu Ford vlastně zákazníkům prodávat ? Mustangy ? ;-)
johny555
S rokem 2025 a EURO7 budou končit v podstatě všechny zavedené kompaktní hatchbacky. S EURO7 je nahradí hybridní a elektrické crossovery, tj. lehce zvýšena auta s baterkami v podlaze. Viděl bych to, že dočasně zůstanou možná Golf, Oktávka a Corolla. Otázka, jak dlouho. Vozit baterky v kufru je blbost. A čistě elektrické modely budou už konstrukčně úplně odlišné od současných aut. Budou s kratším předkem a delším rozvorem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdyby Euro 7 vyžadovalo PHEV, zabilo by to vše od kompaktů dolů.
hlobilp
Asi planuje taky skoncit...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Podobne ako vo fiate .... nejake bestsellery su im teda dnes uz skor na obtiaz .... a treba sa ich postupne a nenapadne jeden po druhom zbavit.. 8-s... este uvidime kedy odlifruju aj fiestu
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jak lidi se podívají na ty stránky a uvidí jihoafrický auta, tak vidí ihned fialově mafii ve zlíně ve skautským kroji.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ford už to vzdal a kálí na to. Doklepe nějak životní cyklus Fiesty a Focusu, zkusí chvíli prodávat Kugu a pak bude ohromovat dvoutunovými SUV na MEB. Škoda konce tak zajímavé značky, ale jejich strategie v Evropě je od krize zoufalá, takže celkem nepřekvapivé.
ericn
Bohužel stejně jdou do kytek francouzi a italové. Evropa, kdysi automobilová velmoc…
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nemáš pravdu, do kytek jde vw a jeho posluhovači, podívej se třeba co vyrábí francouzi a italové pro lidi, u posluhovačské škodovky to nemáš, měls, doba se změnila.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pokud zkousněš tříválec, tak Fiatí Tipo je pořád "koupitelné".

I když nerad připouštím, že jsem si zkusil najít auto, které je srovnatelné s Puntem a je dneska na trhu.
Jsem konsternován, ale nejlépe fakt asi vychází Kia Rio.
Ještě jsem se nerozhodnul, jak tuhle informaci mám "zpracovat".
:-)
Nová Fabia s atmo 59 kW taky není špatná, ale je o dost dražší... Fiat v téhle velikosti momentálně nenabízí nic.
V Evropě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlepší tříválec, kterým jsem jel byl 1.6T u Toyoty... ale ten není zrovna běžný, po něm je to hned fordí 1.0Ecoboost ( ta jednapětka taky neni zla, ale už ji nemají v nabídce) a ten jde ještě do roku 2025 koupit ;)
ericn
Jako 3hrnek asi zkousnu, do normálně velkýho auta už nic jiného ani nedostaneš, ale ty ceny jsou už naprosto strašný. Jakýkoliv mini se silnějším 3 hrnkem 110-130k s prostřední výbavou lízají půl milion jak nic, to je děs :no: Dobře už bylo…
hlobilp
Co je normalne velke auto? Nizsi stredni? Tak tam je jeste vyber hodne dobry. Stredni trida celkem taky... u malych je to tragedie.
Avatar - Emel
Emel
Já vidím líp ty malý auta než tu střední třídu... v té střední nezbylo skoro nic, v malých autech je to pestřejší... Korea, Clio, Fabia&spol., Sandero, Yaris, PSA&Spol... Jazz nebo Mazda jako trošku alternativní pojetí... už moc nekoupíš naftu, ale ta mi teda zrovna v téhle třídě nechybí.
ericn
Přesně tak, nejdřív automobilky zlikvidovali střední třídu a teď nižší střední. Ford končí, Renault je už na půl cesty pryč, Fiat úplně, PSA se drží, ale jen za cenu 3 hrnků pod kapotou. VW šetří, kde může a zbývají nám jen crossovery, SUV a tlačí se předraženě elektro. Takže zbývají jen malá auta, kde je ještě výběr slušný. Nicméně ty zabije plánované Euro7 :no: A pak už jen ojetiny…
Avatar - Tycoon
Tycoon
Podle statistiky prodejů u nás i v Evropě je málo těch, co zkousnou tříválcové Tipo za půl milionu (třeba v Německu se za květen prodalo 3000 Fiatů Ducato nebo 3500 Fiatů 500, ale Fiatů Tipo pouhých 25 kusů).
Ceed nebo i30 nabídnou za méně peněz více muziky a už neobstojí ani argument lepší konfigurovatelnosti, protože Fiat Tipo přešel na pevně dané výbavy s několika pakety.
Fiat je na tom opravdu velmi špatně, v nejprodávanějších třídách neprodává skoro nic (Tipo, 500X) a nebo to úplně vzdal (Punto).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fiat je Fiat. Na dotované trhy 500e, vytřískat maximum z 500 a Pandy, a jinak na umřití. Jsem zvědavý na to Punto. Spíš mám podezření, že ho odpískají, nebo to bude pojeb typu elektrické 500 Plus.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ono se říkalo už před rokem, že nové Punto budem klonem malých aut koncernu PSA. Což znamená, že přijde o své dřívější přednosti jako je velký prostor na malém půdorysu, skvělé motory apod.
By mě zajímalo, jak přežívají malí dealeři Fiatu, co mají jen jednoznačkový salón.