Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
To je pro ty, co měli dojem, že nabídka zajímavých spalováků vzkvétá...
on je problém si vybrat ze zajímavých spalováků?
Jojo můžeš si vybrat buď Corollu s 1.8hybridem a nebo 2.0 hybridem. Ten zbytek tu taky dlouho nezůstane :-)
Ať si vezmou Fokus a přivezou činsky Mondeo s Ecoboostem!
Ať si vezmou Fokus a přivezou činsky Mondeo s Ecoboostem!
Děláš si p.r.d.e.l. ? :-O :no:
nedělám. Narozdíl od tebe kupuju auta každý rok a zatím to jsou vždy lepší motory než dřív. Takže není. A jestli nějakej vidlák přijde o svoji okřídlenou slepici s manuálem je mi jedno, protože horší auta jsem snad ani neřídil.
Svým způsobem je to čím dál menší problém, protože jich je čím dál míň... jestli to myslíš takhle :-O
Ak vynecháme trojvalce tak tu stále je z čoho vyberať.Toyota /zámerne ju píšem ako prvú/ ,korejci /benzín,diesel/,koncern VW /benzín,diesel/ Mazda,Honda,Subaru /benzíny/ a aj Stellantis /diesel/.
Radši bych tříválec od Fordu než tu zdechlinu od Subaru... jo, v kompaktech to zatím docela jde, mimo jiné hot kategorie zatím žije... ale to "zatím" je tam taky jasně cítit.
Ale i tak je to polovina nabídky, co byla 10 let nazpět. Vybrat se dá, ale už pro mne ne u každé značky.
To je pravda.A teraz úprimne.Si zmierený s tým že ak budeš chcieť za 13 rokov nové auto tak budeš musieť si vyberať len s elektromobilov ?Ja teda s tým zmierený nie som aj keď pre mňa je to irelevantné lebo ak všetko pôjde podľa plánu tak už budem na dôchodku a to už budem využívať MHD alebo pešibus na prechádzky do parku.Dúfam že shvália to syntetické palivo a všetko bude OK.
Tak si kupis v 2034 novy spalovak a mozes nim jazdit do smrti ak chces, alebo ak budes mat na to synteticke palivo, ktore bude takmer celkom iste drahsie ako to fosilne.
Fakt miluju tyhle vyhlídky. "můžeš si koupit spalovák a jezdit s ním do smrti". Za prvé nechci, zadruhé bude ten spalovák stát víc než EV, za třetí syntetika se momentálně velkoobjemově nedělá a za čtvrté mi to stejně zakážou.
já s tím vůbec problém nemám. Už teď zvažuju EV, ale pořád mi nevychází ekonomicky vůči HEV. Až nebude ani HEV, tak EV nebo PHEV, podle toho jak se to vyvrbí. Nebo vodík, ten bych už taky koupil teď místo ICE, ale nejsou čerpačky.
Tak HEV je za mňa určite lepšia volba.Toyota to má za tie roky vychytané a keď za 13 rokov jej to zakážu v EU predávať tak to je riadny nezmysel lebo svojim spôsobom voči konkurencii dlhodobo spľňa emisie.Podľa toho návrhu by sa nemali predávať ani PHEV lebo tiež majú spalovák.Takže ti ostane iba EV alebo vodík.Tak to je super perspektíva.To im nemôže prejsť lebo už nemecký ministri hádžu spiatočku.
když se už nedá podvádět s emisemi, tak nějak ty motory najednou neumí vyrobit někteří výrobci a jsou u tříválců.
Vyrobit umí kde co. Všechny ty zajímavé motory jako dvoulitry v Insignii nebo 1.5 ve Focusu emisní limity plní... jen mají vyšší normovanou spotřebu a tedy pokuty za CO2.
Jo, krome zarytych a nebo zaplacenych roztleskavacu to vsichni vidi: auta se spalovacim motorem mizi pred ocima.
A kdyz uz jeste zustavaji, tak jako obri, mnohatunova SUV.
A kdyz uz jeste zustavaji, tak jako obri, mnohatunova SUV.
já ti nevím. Mám teď objednané několik aut ze segmentu mini a kompaktů a tedy s výběrem problém fakt nebyl. Mini tříválce jsou podle mého v pohodě. Naprosto lepší než atmo 1,0 čtyřválce, co bývaly dřív. A kompakt se 4válcem taky naprosto v pohodě. Tam jak píše Emel, výběr je ažaž. A čím jdu výše v segmentech, tím je výběr větší.
Kompakty se ještě dají, ale i tam je to horší než to bývalo... a střední třída je ve stavu klinické smrti - Mondeo skončilo, Insi přišla o benzíny... ze zajímavých aut a motorizací zbývá VW, Škoda a dejme tomu Mazda. A nebo prémiovky... ale i tam je hůř než bylo, že třeba hybridizace BMW 3 není ku prospěchu věci je asi docela jasné.
A druhej hřebíček do rakve jsou ceny :-/
A druhej hřebíček do rakve jsou ceny :-/
pradeda777
https://www.autoexpress.co.uk/ford/358245/next-generation-ford-electric-cars-will-be-built-spain
del42sa
Ford Mondeo končí, Ford Focus končí, Fiest končí.... by mě zajímalo co má v plánu Ford vlastně zákazníkům prodávat ? Mustangy ? ;-)
S rokem 2025 a EURO7 budou končit v podstatě všechny zavedené kompaktní hatchbacky. S EURO7 je nahradí hybridní a elektrické crossovery, tj. lehce zvýšena auta s baterkami v podlaze. Viděl bych to, že dočasně zůstanou možná Golf, Oktávka a Corolla. Otázka, jak dlouho. Vozit baterky v kufru je blbost. A čistě elektrické modely budou už konstrukčně úplně odlišné od současných aut. Budou s kratším předkem a delším rozvorem.
3_diamanty
Podobne ako vo fiate .... nejake bestsellery su im teda dnes uz skor na obtiaz .... a treba sa ich postupne a nenapadne jeden po druhom zbavit.. 8-s... este uvidime kedy odlifruju aj fiestu
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
jak lidi se podívají na ty stránky a uvidí jihoafrický auta, tak vidí ihned fialově mafii ve zlíně ve skautským kroji.
twistedTSD
Ford už to vzdal a kálí na to. Doklepe nějak životní cyklus Fiesty a Focusu, zkusí chvíli prodávat Kugu a pak bude ohromovat dvoutunovými SUV na MEB. Škoda konce tak zajímavé značky, ale jejich strategie v Evropě je od krize zoufalá, takže celkem nepřekvapivé.
Bohužel stejně jdou do kytek francouzi a italové. Evropa, kdysi automobilová velmoc…
nemáš pravdu, do kytek jde vw a jeho posluhovači, podívej se třeba co vyrábí francouzi a italové pro lidi, u posluhovačské škodovky to nemáš, měls, doba se změnila.
Pokud zkousněš tříválec, tak Fiatí Tipo je pořád "koupitelné".
I když nerad připouštím, že jsem si zkusil najít auto, které je srovnatelné s Puntem a je dneska na trhu.
Jsem konsternován, ale nejlépe fakt asi vychází Kia Rio.
Ještě jsem se nerozhodnul, jak tuhle informaci mám "zpracovat".
:-)
Nová Fabia s atmo 59 kW taky není špatná, ale je o dost dražší... Fiat v téhle velikosti momentálně nenabízí nic.
V Evropě.
I když nerad připouštím, že jsem si zkusil najít auto, které je srovnatelné s Puntem a je dneska na trhu.
Jsem konsternován, ale nejlépe fakt asi vychází Kia Rio.
Ještě jsem se nerozhodnul, jak tuhle informaci mám "zpracovat".
:-)
Nová Fabia s atmo 59 kW taky není špatná, ale je o dost dražší... Fiat v téhle velikosti momentálně nenabízí nic.
V Evropě.
Nejlepší tříválec, kterým jsem jel byl 1.6T u Toyoty... ale ten není zrovna běžný, po něm je to hned fordí 1.0Ecoboost ( ta jednapětka taky neni zla, ale už ji nemají v nabídce) a ten jde ještě do roku 2025 koupit ;)
Jako 3hrnek asi zkousnu, do normálně velkýho auta už nic jiného ani nedostaneš, ale ty ceny jsou už naprosto strašný. Jakýkoliv mini se silnějším 3 hrnkem 110-130k s prostřední výbavou lízají půl milion jak nic, to je děs :no: Dobře už bylo…
Co je normalne velke auto? Nizsi stredni? Tak tam je jeste vyber hodne dobry. Stredni trida celkem taky... u malych je to tragedie.
Já vidím líp ty malý auta než tu střední třídu... v té střední nezbylo skoro nic, v malých autech je to pestřejší... Korea, Clio, Fabia&spol., Sandero, Yaris, PSA&Spol... Jazz nebo Mazda jako trošku alternativní pojetí... už moc nekoupíš naftu, ale ta mi teda zrovna v téhle třídě nechybí.
Přesně tak, nejdřív automobilky zlikvidovali střední třídu a teď nižší střední. Ford končí, Renault je už na půl cesty pryč, Fiat úplně, PSA se drží, ale jen za cenu 3 hrnků pod kapotou. VW šetří, kde může a zbývají nám jen crossovery, SUV a tlačí se předraženě elektro. Takže zbývají jen malá auta, kde je ještě výběr slušný. Nicméně ty zabije plánované Euro7 :no: A pak už jen ojetiny…
Podle statistiky prodejů u nás i v Evropě je málo těch, co zkousnou tříválcové Tipo za půl milionu (třeba v Německu se za květen prodalo 3000 Fiatů Ducato nebo 3500 Fiatů 500, ale Fiatů Tipo pouhých 25 kusů).
Ceed nebo i30 nabídnou za méně peněz více muziky a už neobstojí ani argument lepší konfigurovatelnosti, protože Fiat Tipo přešel na pevně dané výbavy s několika pakety.
Fiat je na tom opravdu velmi špatně, v nejprodávanějších třídách neprodává skoro nic (Tipo, 500X) a nebo to úplně vzdal (Punto).
Ceed nebo i30 nabídnou za méně peněz více muziky a už neobstojí ani argument lepší konfigurovatelnosti, protože Fiat Tipo přešel na pevně dané výbavy s několika pakety.
Fiat je na tom opravdu velmi špatně, v nejprodávanějších třídách neprodává skoro nic (Tipo, 500X) a nebo to úplně vzdal (Punto).
Fiat je Fiat. Na dotované trhy 500e, vytřískat maximum z 500 a Pandy, a jinak na umřití. Jsem zvědavý na to Punto. Spíš mám podezření, že ho odpískají, nebo to bude pojeb typu elektrické 500 Plus.
Ono se říkalo už před rokem, že nové Punto budem klonem malých aut koncernu PSA. Což znamená, že přijde o své dřívější přednosti jako je velký prostor na malém půdorysu, skvělé motory apod.
By mě zajímalo, jak přežívají malí dealeři Fiatu, co mají jen jednoznačkový salón.
By mě zajímalo, jak přežívají malí dealeři Fiatu, co mají jen jednoznačkový salón.
×
Sdílení komentáře
×
Otázkou spíše je, jak dlouho budou akcionáři Fordu tolerovat dotování věčně ztrátové evropské divize. Ford to v Evropě nakonec může zabalit kompletně. Mustangy a Transity (jediné dlouhodobě ziskové modely v Evropě) může prodávat přes neoficiální dovozce a s pomocí jiné značkové sítě.
Vanguard Group, Inc. 8.24%
Blackrock Inc. 6.91%
State Street Corporation 4.45%
U Tesly jsou největšími shareholdry :
Vanguard Group, Inc. 6.29%
Blackrock Inc. 5.33%
a dále Capital World Investors a State Street Corporation
Takže zdá se co ztratí akcionáři na Fordu, to dostanou v rámci expanze Tesly v Číně a i v Evropě.
U Fordu existují "super-akcie" se speciálními hlasovacími právy, pomocí kterých drží kontrolu nad firmou dědicové Forda. Avšak ostatní akcionáři se snaží akcie zrovnoprávnit.
Firmy typu Vanguard ve skutečnosti nejsou koncovými investory, ale správci aktiv. Vanguard spravuje akcie Tesly a Fordu (a samozřejmě mnoha dalších firem) pro různé koncové investory nebo další správce aktiv (fondy). Nemůže říct investorovi X, že mu sebere část výnosu z akcií Tesly, protože investor Y se nedočkal tučné dividendy z Fordu.
Blackrock také spravuje devizové rezervy České národní banky, což se trochu divím, protože tam ekonomů mají docela dost.
Neni o cem, vsichni mame presednout do dvou a vice tunovych SUV.
To je pry hen ta ekologia.
:-(
Ecosport snad už nemají ne ? To bylo něco.. ale někde to docela prodávali mimo EU.
Ecosport snad už nemají ne ? To bylo něco.. ale někde to docela prodávali mimo EU.
Mimo jiné - v Německo-českém prostředí letí nejvíc kombíky a ten dělá jen MB.
V Německu za 2021 je nejlepší A3 na #21
https://www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/