Ford Focus zřejmě definitivně skončí v roce 2025
Po nedávných zprávách o utlumování výroby přichází zprávy o definitivním konci. Výrobní závod navíc může změnit vlastníka.
Automobilka Ford letos v dubnu ukončila výrobu modelu Mondeo, který byl jednou ze stálic segmentu na evropském trhu. Nelze se tedy divit, že se brzy objevily pochybnosti také kolem budoucnosti modelu Focus, které nyní dostávají jasnější podobu. A ta není příliš hezká.
Jak již před časem upozornil web Automotive News Europe, respektive jeho sesterský magazín Automobilwoche, produkce populárního hatchbacku by se měla koncem srpna výrazně omezovat. Nyní však přicházejí zprávy, podle kterých čeká Ford Focus v roce 2025 definitivní konec.
Nedávno modernizovaný Ford Focus čtvrté generace by tak mohl být definitivně posledním zástupcem modelové řady. Automobilka se totiž chytá přejít v Evropě čistě na elektrické pohony a se jménem Focus se údajně do budoucna nepočítá. Jak ovšem poznamenali kolegové z Motor1, Focus třetí generace se prodával dokonce i s elektrickým pohonem.
Zprávu o plánovaném konci Fordu Focus měl potvrdit dokonce sám Stuart Rowley, hlavní šéf Ford of Europe. Současně také naznačil, že německý výrobní závod Saarlouis, kde se Focus vyrábí, čeká nejistá budoucnost. Dokonce by totiž mohl i změnit i vlastníka.
„Hledáme jiné alternativní příležitosti pro výrobu vozidel v Saarlouis, včetně prodeje jiným výrobcům. Nemáme v našem plánovacím cyklu další model, který by mohl jít do Saarlouis,“ měl uvést Rowley.
Šéf evropského zastoupení automobilky navíc připustil, že výrobní závod v Saarlouis, kde automobilka zaměstnává asi 4600 libí, bude výrazně propouštět. Důvod je přitom až nepříjemně jednoduchý. „Realita odvětví je taková, že výroba elektromobilů vyžaduje výrazně méně lidí,“ uvedl Rowley.
Připomeňme, že výrobu Fordu Focus tvrdě zasáhly komplikace se zásobováním, kvůli čemuž se čekací lhůty místy prodlužují na více než 12 měsíců. Jedním z problémových komponent by měl být například infotainment Sync4, jehož výroba probíhala na Ukrajině.
Sluší se ovšem také dodat, že konec výroby v Evropě neznamená definitivní konec modelu v globálním měřítku. Podobně jako Mondeo, také Focus se totiž vyrábí v Číně pro tamní trh.