Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektrický Ford SuperVan představen, má 2000 koní a stovku dá pod 2 sekundy
36 komentářů
Já Prvni_1
Poslanim EV je prece ochrana planety.
A kdyby mel 3000 koni, zvladnul by to pod 1 vterinu?
A kdyby mel 3000 koni, zvladnul by to pod 1 vterinu?
Ozzman
Přesně to potřebují všichni řidiči DHL a dalších rozvozových firem, aby mohli školit osobáky !
Je to malo.
Cilem musi byt 1 vterina!
Jedine pak dochazi spolehlive ke ztrate vedomi.
:-)
Cilem musi byt 1 vterina!
Jedine pak dochazi spolehlive ke ztrate vedomi.
:-)
pri 3G ztrati vedomi snad jedine bezmozek
a ten to vedomi stejne nema, takze ho ani ztratit nemuze
a ten to vedomi stejne nema, takze ho ani ztratit nemuze
To ale predpokladas linearni zrychleni, a to urcite nebude.
;-)
;-)
v = a*t
F = m * a -> a = F/m
auto, ktery ma 2tis koni bude zrychlovat az do urcity rychlosti porad stejne i kdyz ten vykon neni linearni, ale pneumatiky ani ten nizsi vykon stejne neprenesou
F = m * a -> a = F/m
auto, ktery ma 2tis koni bude zrychlovat az do urcity rychlosti porad stejne i kdyz ten vykon neni linearni, ale pneumatiky ani ten nizsi vykon stejne neprenesou
Mne se to asi nechce vysvetlovat. Kdyz budes chtit, tak na to prijdes.
Se zvysujici se rychlosti se zvysuje efektivita prenosu toho vykonu.
Takze skutecne okamzite zrychleni se zvetsuje priblizne po hyperbole.
Se zvysujici se rychlosti se zvysuje efektivita prenosu toho vykonu.
Takze skutecne okamzite zrychleni se zvetsuje priblizne po hyperbole.
kdyz mas dost vykonu, tak zrychleni je dany jen tim co prenesou pneumatiky, a to je konstantni
Úplně konstantní to nebude. Nezapen, že v případě rwd se s akcelerací zvyšuje adheze zadních pneumatik přesunem těžiště vzad. Ale stejně pochybuju o tom, ze by někdo v tom ztratil vědomí.
od prvniho zaberu se to presune na zadek, pak uz se nema co presouvat
ve skutecnosti se zrychlovani po prvni zaberu bude spis snizovat jak zacnou tyct a prokluzovat gumy
ve skutecnosti se zrychlovani po prvni zaberu bude spis snizovat jak zacnou tyct a prokluzovat gumy
Ani se to nepokoušej vysvětlit, jen by ses zamotal
topten má pravdu
topten má pravdu
Nema.
Pro realne zrychleni pri tak extremin zrychleni jsou limitem moznosti pneumatiky prenest vykon na silnici.
Ta schopnost se meni s klesaji deltou relativni rychlosti proti te podlozce.
Extrem: na zacatku auto stoji, ale kola se roztaceji. Takze omezeni prokluzu pusti jen zlomek vykonu. Cim je auto rychlejsi, tim vic vykonu muze pustit, pri akceptovanem prokluzu treba 30%.
Poruchy videni se dostavuji i pri startech s autem co ma 570 koni. Lancia Integrale.
Pro realne zrychleni pri tak extremin zrychleni jsou limitem moznosti pneumatiky prenest vykon na silnici.
Ta schopnost se meni s klesaji deltou relativni rychlosti proti te podlozce.
Extrem: na zacatku auto stoji, ale kola se roztaceji. Takze omezeni prokluzu pusti jen zlomek vykonu. Cim je auto rychlejsi, tim vic vykonu muze pustit, pri akceptovanem prokluzu treba 30%.
Poruchy videni se dostavuji i pri startech s autem co ma 570 koni. Lancia Integrale.
samozrejme, ze cim vetsi rychlost, tim potrebujes vetsi vykon abys zachoval zrychleni
vzdyt energie roste s druhou mocninou rychlosti (W=0.5*m*v^2)
vem si, ze mas motor s konstatnim krouticim momementem, ktery ti je schopnej udelit konstatni zrychleni
s roustoucima otackama a rostouci rychlosti ten vykon roste
ale tocivej moment, tedy sila a tedy i zrychleni je stejne (a = F/m)
a kdyz mas hodne silnej motor, tak limitem jsou pneumatiky co jsou schopny prenyst jak pisu vyse
a kdyz mas slabej motor, tak pri prerazeni s jednicky na dvojku ti klesne tocivej moment na kolech, tedy sila a klesne ti zrychleni, u silnyho motoru ne
vzdyt energie roste s druhou mocninou rychlosti (W=0.5*m*v^2)
vem si, ze mas motor s konstatnim krouticim momementem, ktery ti je schopnej udelit konstatni zrychleni
s roustoucima otackama a rostouci rychlosti ten vykon roste
ale tocivej moment, tedy sila a tedy i zrychleni je stejne (a = F/m)
a kdyz mas hodne silnej motor, tak limitem jsou pneumatiky co jsou schopny prenyst jak pisu vyse
a kdyz mas slabej motor, tak pri prerazeni s jednicky na dvojku ti klesne tocivej moment na kolech, tedy sila a klesne ti zrychleni, u silnyho motoru ne
topten má opět pravdu
Ještě doplním že pokud by s rychlostí narůstal aerodynamický přítlak, mohlo by zrychlení také růst.
To ale asi nebude případ téhle krabice, tady spíš bude zrychlení klesat se zvyšujícím se odporem vzduchu
Ještě doplním že pokud by s rychlostí narůstal aerodynamický přítlak, mohlo by zrychlení také růst.
To ale asi nebude případ téhle krabice, tady spíš bude zrychlení klesat se zvyšujícím se odporem vzduchu
kruskar
k čemu je tohle dobrý.
No to je přece jasný. Tohle je smysluplná náhrada za odepsané Mondeo a Focus.
Tohle je to správné auto pro aktivní mladou rodinu s dojezdem 2 minuty na plný plyn.
Tohle je to správné auto do ulic Paříže, kde na 30km/h zrychlí za 0,00001 sekundy, což je s ohledem na okolní provoz nespornou výhodou a pak se může plazit s davem.
Základ je imbecilní výkon, imbecilní display a malá imbecilní baterie. No a všichni budou šťastni.
Tohle je to správné auto pro aktivní mladou rodinu s dojezdem 2 minuty na plný plyn.
Tohle je to správné auto do ulic Paříže, kde na 30km/h zrychlí za 0,00001 sekundy, což je s ohledem na okolní provoz nespornou výhodou a pak se může plazit s davem.
Základ je imbecilní výkon, imbecilní display a malá imbecilní baterie. No a všichni budou šťastni.
zase kdybys neuvazoval aerodynamickej odpor a naopak uvazoval vahu 2t, tak bys to rozhejbal na nejakych 1500km/h
A Tranzit Cosworth s motorom z F1 si pochopil? Rovnako provokatívny nepraktický technologický demonštrátor. Nič viac a nič menej.
Ja ano, protoze se vzali 2 existujici veci a dali se dohromady. Tohle stalo spoustu energie vyrobit tohle k nicemu priblizovadlo
To je jednoduchy, k h.ovnu. Ale maji to. Schovavaji to vsichni za EKO, ale huntuji kvuli tomu planetu...
Emel
Udělal bych ovládání všech dveří přes SYNC... to pak teprve bude adrenalin :-)
Jinak - koně jsou koně, v tomhle holt musím zvednout EV palec...
Jinak - koně jsou koně, v tomhle holt musím zvednout EV palec...
Midlosek
"Čtyři elektromotory a stovka pod dvě vteřiny? Ford opět postavil dodávku s parametry supersportu."
Takže definice supersportu je dnes omezena už pouze parametr zrychlení? Ať to postaví proti "normálnímu" supersportu na okruh a dají si hodinku ostrého ježdění. A klidně ten Tranzit může ve volných chvilkách pálit ty gumy...
Takže definice supersportu je dnes omezena už pouze parametr zrychlení? Ať to postaví proti "normálnímu" supersportu na okruh a dají si hodinku ostrého ježdění. A klidně ten Tranzit může ve volných chvilkách pálit ty gumy...
před pár lety, kdyby někdo dal do takové dodávky motor z Ferrari, všichni by hýkali nadšením... teď je z toho veřejné pohoršení...
To ale vůbec není pravda - https://www.youtube.com/watch?…
ještě přidám jedno - https://www.youtube.com/watch?…
A jen dodám, že zrychlení je jeden z mnoha parametrů dobrého supersportu, ale zrychlení nedělá samo o sobě z auta supersport.
ještě přidám jedno - https://www.youtube.com/watch?…
A jen dodám, že zrychlení je jeden z mnoha parametrů dobrého supersportu, ale zrychlení nedělá samo o sobě z auta supersport.
ale to snad asi všichni víme, ne? prostě reklamní 3,14čovina, připadá mi, že když pekaři upečou největší housku na světě, bude do toho někdo rejpat, že je to pro jednoho člověka úplně zbytečný, že to nemůže sníst a podobný srance...
Ale to já nerozebírám, jen konstatuji, že zrychlení je dnes asi jediný parametr kde tahle technologie vyniká a že zrychlení supersport nedělá, tak jak nám naznačuje první věta článku - tečka.
Netuším co na tom má být veřejně pohoršujícího...
Netuším co na tom má být veřejně pohoršujícího...
Drobny rozdil je, ze tehdy nikdo netrvrdil, ze to ukazuje novy smer vyvoje automobilismu.
×
Sdílení komentáře
×
a pozejtri elektricky kreslo pro tchyni
:D:D:D