v = a*t
F = m * a -> a = F/m
auto, ktery ma 2tis koni bude zrychlovat az do urcity rychlosti porad stejne i kdyz ten vykon neni linearni, ale pneumatiky ani ten nizsi vykon stejne neprenesou
Úplně konstantní to nebude. Nezapen, že v případě rwd se s akcelerací zvyšuje adheze zadních pneumatik přesunem těžiště vzad. Ale stejně pochybuju o tom, ze by někdo v tom ztratil vědomí.
od prvniho zaberu se to presune na zadek, pak uz se nema co presouvat
ve skutecnosti se zrychlovani po prvni zaberu bude spis snizovat jak zacnou tyct a prokluzovat gumy
Nema.
Pro realne zrychleni pri tak extremin zrychleni jsou limitem moznosti pneumatiky prenest vykon na silnici.
Ta schopnost se meni s klesaji deltou relativni rychlosti proti te podlozce.
Extrem: na zacatku auto stoji, ale kola se roztaceji. Takze omezeni prokluzu pusti jen zlomek vykonu. Cim je auto rychlejsi, tim vic vykonu muze pustit, pri akceptovanem prokluzu treba 30%.
Poruchy videni se dostavuji i pri startech s autem co ma 570 koni. Lancia Integrale.
samozrejme, ze cim vetsi rychlost, tim potrebujes vetsi vykon abys zachoval zrychleni
vzdyt energie roste s druhou mocninou rychlosti (W=0.5*m*v^2)
vem si, ze mas motor s konstatnim krouticim momementem, ktery ti je schopnej udelit konstatni zrychleni
s roustoucima otackama a rostouci rychlosti ten vykon roste
ale tocivej moment, tedy sila a tedy i zrychleni je stejne (a = F/m)
a kdyz mas hodne silnej motor, tak limitem jsou pneumatiky co jsou schopny prenyst jak pisu vyse
a kdyz mas slabej motor, tak pri prerazeni s jednicky na dvojku ti klesne tocivej moment na kolech, tedy sila a klesne ti zrychleni, u silnyho motoru ne
topten má opět pravdu
Ještě doplním že pokud by s rychlostí narůstal aerodynamický přítlak, mohlo by zrychlení také růst.
To ale asi nebude případ téhle krabice, tady spíš bude zrychlení klesat se zvyšujícím se odporem vzduchu
No to je přece jasný. Tohle je smysluplná náhrada za odepsané Mondeo a Focus.
Tohle je to správné auto pro aktivní mladou rodinu s dojezdem 2 minuty na plný plyn.
Tohle je to správné auto do ulic Paříže, kde na 30km/h zrychlí za 0,00001 sekundy, což je s ohledem na okolní provoz nespornou výhodou a pak se může plazit s davem.
Základ je imbecilní výkon, imbecilní display a malá imbecilní baterie. No a všichni budou šťastni.
"Čtyři elektromotory a stovka pod dvě vteřiny? Ford opět postavil dodávku s parametry supersportu."
Takže definice supersportu je dnes omezena už pouze parametr zrychlení? Ať to postaví proti "normálnímu" supersportu na okruh a dají si hodinku ostrého ježdění. A klidně ten Tranzit může ve volných chvilkách pálit ty gumy...
ale to snad asi všichni víme, ne? prostě reklamní 3,14čovina, připadá mi, že když pekaři upečou největší housku na světě, bude do toho někdo rejpat, že je to pro jednoho člověka úplně zbytečný, že to nemůže sníst a podobný srance...
Ale to já nerozebírám, jen konstatuji, že zrychlení je dnes asi jediný parametr kde tahle technologie vyniká a že zrychlení supersport nedělá, tak jak nám naznačuje první věta článku - tečka.
Netuším co na tom má být veřejně pohoršujícího...