Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

V České republice poprvé shořel elektromobil. Důvody se vyšetřují, kontejner nebyl potřeba

79 komentářů

rohor
Píšu to tady už roky, že Peugeot si s elektroinstalací nerozumí. A to ani s tou 12V. Někde jsem zaznamenal, že příčinou tohoto požáru byla právě závada na 12V okruhu. I v článku jsou indicie v tomto smyslu. Takže se nesmějte, 12V instalaci máte i ve svých spalovákách.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Obecně Francouzi a elektrika nejde dohromady. Do toho přidat vysoké napětí....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tesel shořelo víc než Pažoutů ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo? Tak o tom pochybuju.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak pochybuj, stejně je to fakt.
Arese
No, berme tento případ jako takovou první vlaštovku... :-| Zejména v hromadných podzemních parkovištích bude v budoucnu jistě "veselo". Např. v Bavorsku už se (po několika zničujících požárech, které se rozšířily na další normální auta) zkratowozy do hromadných parkingů dávat nesmí! :-) :yes:
DonVito
Kolika garazi se ten zakaz tyka?
Arese
Nevím, kolik mají v Bavorsku hromadných zastřešených garáží a parkingů... :-)
Mino 1
Nemecky sud medzicasom rozhodol, ze zakazat elektroautam parkovat v podzemnych garazach je nezakonne. Takze mas stare info a elektroauta v podzemnych garazach nadalej parkovat mozu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Arese ma obecne staré informace a přístupy.
Arese
Což ovšem vůbec nic nemění na tom, že je to megaprůserový problém pro masové rozšíření zkratowozů! :-[] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik shorelo tesel? Já za poslední 2 roky viděl minimálně 6 horicich peugeotů. A to bylo jen v ČR. Teslu zatím žádnou.
ryccardo
Což je statisticky v pořádku. Tesel jezdí 5,5 takže je s podivem když ji potkáš vůbec na silnici natož, aby si ji viděl hořet ;-)
rohor
Tesly jsou hluboko ale razantně hluboko pod průměrem požárů aut v USA. Pro některé méně chápavé, když si koupíš libovolné jiné auto, než Teslu, tak máš 11x vyšší pravděpodobnost, že ti chytne.
ryccardo
Kolik benzínových aut jen tak z plezíru na parkovišti chytne? Máš nějakou statistiku? Tomu co píšeš totiž nevěřím.
rohor
Psal jsem výše, tak si to přečti ještě jednou. A nebo tady
https://insideevs.com/…-statistic-2021/
ryccardo
Proboha co je to za blábol? Jakou má ten článek vypovídací hodnotu? Vždyť se tam vůbec neuvádí co bylo příčinou těch požárů!! Jestli závada na vozidle nebo shořela po něhodě. To je článek úplně o ničem, ale tobě koukám stačí. Dobrý takže nic. Domněnka že zaparkovaná spalovací auta vzplanou častěji než EV se ani náznakem neprokázala. Díky za odkaz.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za poslední cca 3 roky, potkal jsem horicich aut na silnici tak 20, ani jedno nebylo nabourané.
ericn
Takže ani jedno v garáži, připojené na kabelu? A nikomu přitom neshořela garáž nebo barák ;-) Takže si mimo…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nevím, nejsem u každého požáru. Kdyz ti chytne mobil, jiný si už nikdy nekoupis?
ericn
Trochu hloupý argument, ne? Mobil srovnáváš s autem? Hmmm nikdy jsem neslyšel, že by někomu vzplálo spalovací auto v garáži samo od sebe 🤔 U elektroaut se to při nabíjení stává často, na YT je ze světa videí mraky. Pokud hoří spalovák, tak ho vidíš vždy u cesty a buď je to nehoda, výrobní vada nebo zanedbaná údržba…
Hendly
A co teprve když chytne barák od elektroinstalace. Příští barák jedině bez ní :-)
ryccardo
Od toho máš v baráku pojistky. Problém je že baterka zahoří bez varování a nedokážeš proti tomu nic udělat.
Hendly
Opravdu se cítíš natolik obeznámen s oborem elektro aby tě to opravnovalo ke kritice EV?

Opravdu si myslíš, že pojistky jsou ochrana proti zahoreni od El rozvodů?
ryccardo
To se pleteš já nekritizuju. Jen konstatuju.

Ano ve většině případů pojistky zafungují pokud je příčina v elektrickém rozvodu a ne ve spotřebiči (baterka v mobilu, vadný zdroj v PC atd.)
Hendly
Víš k čemu pojistky slouží?

Proč radši neustále věříš amatérským článkům místo aby jsi šel do hloubky problémů a pochopil jak věci fungují?
Pak bys možná pochopil co je ev a kolik má výhod a že články které třeba na auto. Cz na téma EV jsou jsou amatérské clikbaity.
ryccardo
Dobře jestli ti hrozba vzplanutí baterky při nabíjení, nehodě nebo jen tak náhodou nevadí, tak si takový krám klidně kup. Já zatím žádný výhody v EV nevidím, takže i mé další auto bude na benzín nebo naftu.
Hendly
Jsi si vědom toho kolik má skoro kazdy doma věci ve kterých je baterie a které nabíjí? :-)
ryccardo
No jo třeba mobil, sluchátka, notebook viď? A většina těch věcí má 80 kWh baterii viď ;-)

Když ti chytne mobil, tak ho uhasíš hrnkem čaje. Když ti chytne v garáži při nabíjení auto, tak musí přijet armáda hasičů s kontejnerem vody. Cítíš ten drobný rozdíl?
Hendly
Existuje doslova miliardy věci s baterií. Necháváme je nabíjet u postele když spíme, děti s tím a na nabíječka usínáníji. Jsou to tablety, mobilní telefony, notebooky, atd. A to je jen začátek, nepřeberné množství bateriové ho nářadí, nouzová světla, senzory, kuchyňské vybavení, foťáky, hračky, vysavače, koloběžky, kola atd.
A pak průmysl a bateriové vozíky, desty atd

To vše je na nabíjecí baterie a mnohdy v nabíjecí doku.
Vše teoreticky může zahoret a snadno způsobit požár celého domu.


Proč zrovna EV je tak velký problém?
Nejde spíš o iracionální strach z nového a zřejmě pro tebe neznámého?

PS: případy samovzplanuti koně jsou dost vzácné na rozdíl od spalovacího auta :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
https://youtu.be/dZr6dKh2iGU
https://youtu.be/dOVZ5AQw40g
https://zlinsky.denik.cz/…ylnice-2022.html
https://blanensky.denik.cz/…a-blanensku.html?…

V garážích a nemusí být ani připojené
https://prazsky.denik.cz/…di-20210913.html
https://www.jcted.cz/…da-je-900-tisic/

A takhle by se dalo za poslední 2 roky pokračovat. Za tu dobu chytnul 1 EV, a to možná i ze stejných důvodů jako nektery ice
ericn
Tak auta na cestě jsme si vyjasnili, ty zprávy z garáží jsou nicneříkající o 4 řádkách - co tam máš dál? ;-)

Jinak připomínám, že v ČR je 6,2 mil registrovaných osobních aut a elektromobilů je jen 10tis ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protoze u požáru aut to nikdo neresi. Je to prostě běžná věc jako požár stodoly. Kdyz po 10 letech zahorel jeden EV, hned se to řeší, i když se zatím neví důvod zahoreni
ericn
Tak hořet jsem viděl většinou starý plečky před rozpadem, např na D5 20let starý Megane. Tohle bylo fungl nové auto připojené k nabíječce, tak jak by asi mohlo zahořet? Asi od gum… Hmmm ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja viděl hořet sup3 na cestě. To je taky nové auto.
ryccardo
Na ten počet EV, který po našich cestách jezdí je i jedno shořelý celkem velký číslo ;-)
Hendly
Statistiku tu v diskuzi někdo odkazoval. Ev jsou z tohohle pohledu bezpečnější než ICE.
ryccardo
Právě že bohužel nejsou. Pokud EV zahoří, tak se požár šíří extrémně rychle a posádce nedá čas k úniku. I proto teď automobilky horečně pracují na ohnivzdorném kontejnmentu pro baterie, který by dal posádce alespoň 30 sekund od vzplanutí baterie k opuštění auta. Mě to přijde jako docela málo, ale chápu, že intenzita hoření a žár je tak silný, že je technicky problém to aktuálně vyřešit.

https://www.youtube.com/watch?…

(je to až na konci videa)
Hendly
Máš zdroj na statistiku že ev hoří více než ICE?

Není to co tvrdíš spíše tvé přání?
ryccardo
A jak by sis tu statistiku představoval? Přepočteno na ujetý kilometr jako ukazuje ten scestný odkaz co sem někdo dával? Žádná taková statistika není s ohledem na fakt, že EV jsou v plenkách a teprve se začínají prodávat. Až budou mít nějaký větší podíl na trhu a hlavně za sebou budou mít nějakou historii provozu, tak se dá dělat nějaká statistika. Já narážel na fakt, že EV vzplane bez varování a okamžitě plným plamenem. Ne jak často se taková věc přihodí, ale chceš v něčem takovým vozit rodinu s malým dítětem? Sorry já bych si takovej krám teda nekoupil. Možná za 10 let se solid state baterkama, až to bude vychytaná technologie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm... ty Fordy už nejsou co bejvaly, známému kdysi něco lehce blaflo u jedničkovýho Fokuse (teda musím říct, že dost dojebanýho, auto jezdilo po montážích a servisu se mu moc nedostávalo), něco to trochu opálilo (někde asi kapal benzín, to pak vyměnil), ale jezdilo to dál ještě pár let :D Ale ten smrad spáleniny z motoru jentak nedostaneš :D
Hendly
Takových aut je spousta. Jen první odkaz z Google.
https://svolavacky.cz/?…
Zrovna Peugeot měl s horením spoustu problémů myslím u 307 kde bylo myslím ABS stále pod napětím a případů zahoreni při odstavení bylo dost.
Samovolně zahoreni spalovaku není nic výjimečného.


Zaráží mě, že jsi stále velký bojovník proti ev, ale technické věci tě tolik překvapuji..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasný, jsou auta, kde je něco z výroby špatně a pokud to neřeší svolávačkou, dopadne to špatně. Mne takhle taky měnili olejovou vanu, že prý může v nejhorším případě hrozit požár.

Pak je tu ale drtivá většina aut, které zahoří díky stavu, do jakých je dostane majitel a často je uplně fuk, co je to za značku, tam se ještě EV auta nedostala.

No a taky jsem párkrát četl článek o neodborné elektroinstalaci třeba aftermarketových dílů. Před časem byla reportáž o Fordu Ranger, novém, na který si majitel nechal domontovat naviják, přímo u dealera (myslím, že to nebyl origo díl Ford, ale něco co nabízel dealer) a majitel se pak soudil, kdy od toho klasicky Ford dával ruce pryč :D A dealerství taktéž... u této automobilky jsou v tomhle přístupu reklamací podle mne nejlepší na světe
Tom Pro
Lokalizace, svedkove, urceni garaze. Vypnuti privodu. Pico to je z vypovedi
Tom Pro
Driv si byl kyselej ze mas francouze a furt v servisu. Ted rovnou shori
Avatar - honzaHK
honzaHK
Majitele tohodle kousku už nepálí, že s ním musí furt do servisu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... jsou nějak větší, vzalo to motorku, kus domu.
V článku se píše že elektroprd vytáhli až v momentě když nehořel, to znamená že ho hasili v domě.
Takže taková menší lokální záplava.
Půjde si pán pro nového elektroprda? Bude parkovat venku mimo garáž?
ryccardo
Už vidím jak letí pro další EV a píchne si ho zase s důvěrou do garáže na zásuvku :-D
ericn
Přesně, místo nového auta bude teď zachraňovat to, co zbylo z baráku… ;-) A pak se vrátí k benzinu…
Avatar - xxc
xxc
Veď to asi mal v záruke, buď mu to opravia, alebo vymenia, nie?
ericn
Opraví jo? :-[] No spíš bude chtít peníze zpět a koupí normální auto…
Avatar - hugino
hugino
Zatial nereagujú...ale však oni sa zapoja a vysvetlia čo sa mohlo stať že nabité zapojené auto začalo horieť.Určite to bola chyba nabíjačky.Či ?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to máš jedno, škody byly napáchány, doufám že je pojištenej
Avatar - mariov8
mariov8
Nabíječka je součást auta. Je to jedno, škody budou vysoké.
topten
je to kazdodenni rutina o ktery se nepise a nikoho nezajima
kdyz ale blafne EV tak to je senzace z ktery ma ementi druhy vanoce a vesti konec EV
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nevím jestli je to 2tis aut, ale rozhodne vic nez 1 za 2 roky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A jaký máš základ ke svým počtům?
Několik milionů spalováků a pár tisíc elektroprdů?
Nenech se vysmát woe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja jsem v pohodě, ty nemáš základ k ničemu. Takže me tvrzení, že v ČR shoří vic ice než 1 za 2 roky, je už nad tvé chápání jak pozoruji.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kolik z těch 2 000 aut sebou vezme kus baráku a motorku?
Na kolik z těch benzínových aut musíš mít speciální kontejner?
Kolik z těch aut shořelo v garáži?
ryccardo
Já mimochodem nevěřím tomu počtu, že u nás samo vzplane 2000 zaparkovaných spalovacích aut.
ryccardo
Pošli mi prosím nějaký článek, kdy zaparkované spalovací auto začalo samo od sebe po pár hodinách hořet. Stačí mi aspoň jeden článek ty každodenní rutino.
topten
ryccardo
Díky tak alespoň jedno existuje :yes: ;-) Že jich bude ročně 2000 dost silně pochybuju.
Když prohlídneš fotky, tak zjistíš, že nehořelo od motoru takže je sice hezký že si našel jeden shořelý zaparkovaný spalovák, ovšem příčina nijak nesouvisela s druhem pohonu, ale to je jedno, uznávám ti to :yes:
topten
nejspis zkrat elektroinstalace podobne jako u tohodle EV (baterka OK kdyz auto ani neponorili)
staci kdyz ti do auta vleze kuna a muzes mit grilovacku
bez ohledu na druh pohonu
ryccardo
Tady bych si skoro tipnul, že to bylo něco na zadní sedačce. Tam je to nejvíc ohořelý. Možná nabíjející se mobil nebo zapalovač na slunci. Bohužel ti to pak skočí do statistiky shořelý spalovák.
topten
stejne jako v tomhle EV
taky si tam mohly hrat deti se sirkama
asi milion a pul moznosti
ryccardo
Tenhle EV ale shořel zjevně od baterky. Ono na tom EV nic moc jinýho jako zdroj požáru není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Shořel od baterky, ale nebylo potřeba ho potopit? Nenech se vysmát.
ryccardo
Si nabíjí elektromobil v garáži? Když EV tak nabíjet venku někde mimo dům, aby to v případě požáru vzalo co nejmíň věcí s sebou. S ohledem na fakt, že EV začínají pomalu přibývat o podobných událostech ještě asi uslyšíme.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
neshnije. ;-)
Avatar - del42sa
del42sa
....... :D
Alfonz666
jestli bude další auto majitele elektromobil
Avatar - caliban
caliban
Jestli se na samovznícení vztahuje pojistka, tak možná.
ericn
Po téhle zkušenosti, kdy málem přišel o barák, dost pochybuji ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak si clovek mozno kusok aj poplace ale takto? ... nejako vobec to so mnou nic nerobi
Avatar - mariov8
mariov8
Nepříjemné je, že na to jaký zlomek je elektromobilů v provozu a jak strašně málo statisticky najedou, jsou jejich požáry nějak časté a škody pěkně vysoké.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím jeden v ČR no. To je statistický vzorek jek stehno. Takze v ČR je cca 10tis EV s průměrem kolik, 15tis km? Tedy jedno zahoření na 150mil km. Tomu říkám často.

https://www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/

Sice starší, ale orientačně 2000 požáru na 6mil aut s průměrným najezdem 20tis km. To máme tedy 1 pozar na cca 60mil km. Nějak tam vidím číslo 2.5x častější než u EV. Co tam máš dál?

Jen by mne zajímalo, proč o statistice mluví lidi, kteří ji vůbec nerozumí, nemají potřebná data a myslí si o sobě, že ví všechno?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Problém je, že EV typicky hoří tam, kde je to největší průser.
traveldrive
Nie, vtedy sa o tom iba najviac píše, aby to jak najväčší průser vyzeralo.