Píšu to tady už roky, že Peugeot si s elektroinstalací nerozumí. A to ani s tou 12V. Někde jsem zaznamenal, že příčinou tohoto požáru byla právě závada na 12V okruhu. I v článku jsou indicie v tomto smyslu. Takže se nesmějte, 12V instalaci máte i ve svých spalovákách.
No, berme tento případ jako takovou první vlaštovku... :-| Zejména v hromadných podzemních parkovištích bude v budoucnu jistě "veselo". Např. v Bavorsku už se (po několika zničujících požárech, které se rozšířily na další normální auta) zkratowozy do hromadných parkingů dávat nesmí! :-):yes:
Nemecky sud medzicasom rozhodol, ze zakazat elektroautam parkovat v podzemnych garazach je nezakonne. Takze mas stare info a elektroauta v podzemnych garazach nadalej parkovat mozu.
Tesly jsou hluboko ale razantně hluboko pod průměrem požárů aut v USA. Pro některé méně chápavé, když si koupíš libovolné jiné auto, než Teslu, tak máš 11x vyšší pravděpodobnost, že ti chytne.
Proboha co je to za blábol? Jakou má ten článek vypovídací hodnotu? Vždyť se tam vůbec neuvádí co bylo příčinou těch požárů!! Jestli závada na vozidle nebo shořela po něhodě. To je článek úplně o ničem, ale tobě koukám stačí. Dobrý takže nic. Domněnka že zaparkovaná spalovací auta vzplanou častěji než EV se ani náznakem neprokázala. Díky za odkaz.
Trochu hloupý argument, ne? Mobil srovnáváš s autem? Hmmm nikdy jsem neslyšel, že by někomu vzplálo spalovací auto v garáži samo od sebe 🤔 U elektroaut se to při nabíjení stává často, na YT je ze světa videí mraky. Pokud hoří spalovák, tak ho vidíš vždy u cesty a buď je to nehoda, výrobní vada nebo zanedbaná údržba…
Proč radši neustále věříš amatérským článkům místo aby jsi šel do hloubky problémů a pochopil jak věci fungují?
Pak bys možná pochopil co je ev a kolik má výhod a že články které třeba na auto. Cz na téma EV jsou jsou amatérské clikbaity.
Dobře jestli ti hrozba vzplanutí baterky při nabíjení, nehodě nebo jen tak náhodou nevadí, tak si takový krám klidně kup. Já zatím žádný výhody v EV nevidím, takže i mé další auto bude na benzín nebo naftu.
No jo třeba mobil, sluchátka, notebook viď? A většina těch věcí má 80 kWh baterii viď ;-)
Když ti chytne mobil, tak ho uhasíš hrnkem čaje. Když ti chytne v garáži při nabíjení auto, tak musí přijet armáda hasičů s kontejnerem vody. Cítíš ten drobný rozdíl?
Existuje doslova miliardy věci s baterií. Necháváme je nabíjet u postele když spíme, děti s tím a na nabíječka usínáníji. Jsou to tablety, mobilní telefony, notebooky, atd. A to je jen začátek, nepřeberné množství bateriové ho nářadí, nouzová světla, senzory, kuchyňské vybavení, foťáky, hračky, vysavače, koloběžky, kola atd.
A pak průmysl a bateriové vozíky, desty atd
To vše je na nabíjecí baterie a mnohdy v nabíjecí doku.
Vše teoreticky může zahoret a snadno způsobit požár celého domu.
Proč zrovna EV je tak velký problém?
Nejde spíš o iracionální strach z nového a zřejmě pro tebe neznámého?
PS: případy samovzplanuti koně jsou dost vzácné na rozdíl od spalovacího auta :-)
Protoze u požáru aut to nikdo neresi. Je to prostě běžná věc jako požár stodoly. Kdyz po 10 letech zahorel jeden EV, hned se to řeší, i když se zatím neví důvod zahoreni
Tak hořet jsem viděl většinou starý plečky před rozpadem, např na D5 20let starý Megane. Tohle bylo fungl nové auto připojené k nabíječce, tak jak by asi mohlo zahořet? Asi od gum… Hmmm ;-)
Právě že bohužel nejsou. Pokud EV zahoří, tak se požár šíří extrémně rychle a posádce nedá čas k úniku. I proto teď automobilky horečně pracují na ohnivzdorném kontejnmentu pro baterie, který by dal posádce alespoň 30 sekund od vzplanutí baterie k opuštění auta. Mě to přijde jako docela málo, ale chápu, že intenzita hoření a žár je tak silný, že je technicky problém to aktuálně vyřešit.
A jak by sis tu statistiku představoval? Přepočteno na ujetý kilometr jako ukazuje ten scestný odkaz co sem někdo dával? Žádná taková statistika není s ohledem na fakt, že EV jsou v plenkách a teprve se začínají prodávat. Až budou mít nějaký větší podíl na trhu a hlavně za sebou budou mít nějakou historii provozu, tak se dá dělat nějaká statistika. Já narážel na fakt, že EV vzplane bez varování a okamžitě plným plamenem. Ne jak často se taková věc přihodí, ale chceš v něčem takovým vozit rodinu s malým dítětem? Sorry já bych si takovej krám teda nekoupil. Možná za 10 let se solid state baterkama, až to bude vychytaná technologie.
Hm... ty Fordy už nejsou co bejvaly, známému kdysi něco lehce blaflo u jedničkovýho Fokuse (teda musím říct, že dost dojebanýho, auto jezdilo po montážích a servisu se mu moc nedostávalo), něco to trochu opálilo (někde asi kapal benzín, to pak vyměnil), ale jezdilo to dál ještě pár let :D Ale ten smrad spáleniny z motoru jentak nedostaneš :D
Takových aut je spousta. Jen první odkaz z Google. https://svolavacky.cz/?…
Zrovna Peugeot měl s horením spoustu problémů myslím u 307 kde bylo myslím ABS stále pod napětím a případů zahoreni při odstavení bylo dost.
Samovolně zahoreni spalovaku není nic výjimečného.
Zaráží mě, že jsi stále velký bojovník proti ev, ale technické věci tě tolik překvapuji..
Jasný, jsou auta, kde je něco z výroby špatně a pokud to neřeší svolávačkou, dopadne to špatně. Mne takhle taky měnili olejovou vanu, že prý může v nejhorším případě hrozit požár.
Pak je tu ale drtivá většina aut, které zahoří díky stavu, do jakých je dostane majitel a často je uplně fuk, co je to za značku, tam se ještě EV auta nedostala.
No a taky jsem párkrát četl článek o neodborné elektroinstalaci třeba aftermarketových dílů. Před časem byla reportáž o Fordu Ranger, novém, na který si majitel nechal domontovat naviják, přímo u dealera (myslím, že to nebyl origo díl Ford, ale něco co nabízel dealer) a majitel se pak soudil, kdy od toho klasicky Ford dával ruce pryč :D A dealerství taktéž... u této automobilky jsou v tomhle přístupu reklamací podle mne nejlepší na světe
... jsou nějak větší, vzalo to motorku, kus domu.
V článku se píše že elektroprd vytáhli až v momentě když nehořel, to znamená že ho hasili v domě.
Takže taková menší lokální záplava.
Půjde si pán pro nového elektroprda? Bude parkovat venku mimo garáž?
Re: kazdej rok u nas shori cca 2tis aut, pres 5 denne
Kolik z těch 2 000 aut sebou vezme kus baráku a motorku?
Na kolik z těch benzínových aut musíš mít speciální kontejner?
Kolik z těch aut shořelo v garáži?
Re: kazdej rok u nas shori cca 2tis aut, pres 5 denne
Pošli mi prosím nějaký článek, kdy zaparkované spalovací auto začalo samo od sebe po pár hodinách hořet. Stačí mi aspoň jeden článek ty každodenní rutino.
Re: kazdej rok u nas shori cca 2tis aut, pres 5 denne
Díky tak alespoň jedno existuje :yes:;-) Že jich bude ročně 2000 dost silně pochybuju.
Když prohlídneš fotky, tak zjistíš, že nehořelo od motoru takže je sice hezký že si našel jeden shořelý zaparkovaný spalovák, ovšem příčina nijak nesouvisela s druhem pohonu, ale to je jedno, uznávám ti to :yes:
Re: kazdej rok u nas shori cca 2tis aut, pres 5 denne
nejspis zkrat elektroinstalace podobne jako u tohodle EV (baterka OK kdyz auto ani neponorili)
staci kdyz ti do auta vleze kuna a muzes mit grilovacku
bez ohledu na druh pohonu
Re: kazdej rok u nas shori cca 2tis aut, pres 5 denne
Tady bych si skoro tipnul, že to bylo něco na zadní sedačce. Tam je to nejvíc ohořelý. Možná nabíjející se mobil nebo zapalovač na slunci. Bohužel ti to pak skočí do statistiky shořelý spalovák.
Si nabíjí elektromobil v garáži? Když EV tak nabíjet venku někde mimo dům, aby to v případě požáru vzalo co nejmíň věcí s sebou. S ohledem na fakt, že EV začínají pomalu přibývat o podobných událostech ještě asi uslyšíme.
Nepříjemné je, že na to jaký zlomek je elektromobilů v provozu a jak strašně málo statisticky najedou, jsou jejich požáry nějak časté a škody pěkně vysoké.
Zatím jeden v ČR no. To je statistický vzorek jek stehno. Takze v ČR je cca 10tis EV s průměrem kolik, 15tis km? Tedy jedno zahoření na 150mil km. Tomu říkám často.
Sice starší, ale orientačně 2000 požáru na 6mil aut s průměrným najezdem 20tis km. To máme tedy 1 pozar na cca 60mil km. Nějak tam vidím číslo 2.5x častější než u EV. Co tam máš dál?
Jen by mne zajímalo, proč o statistice mluví lidi, kteří ji vůbec nerozumí, nemají potřebná data a myslí si o sobě, že ví všechno?