Uvidíme. Hodně to dělá ta "sterilní" barva, myslím, že jiné odstíny tomu pomůžou. Mě nejvíc štvou ty blinkry, kdybych byl úplně blbej, řekl bych, že jsou z nějaké budoucí Toyoty Camry, nebo jinýho JapforUS auta.
příznivci této značjky nechť prominou, ale ten design by mohl patřit čemukoliv- jen ne Jaguaru. Je to pramálo aristokratické, úplně se vytratil ten tajemný šmrnc, který vozy této značky vždycky měly. Je to zvláští kontejl asijsko-astonského designu, kdybych překryl logo na masce- není tam jediný prvek, který by mě navedl k Jaguaru. Je to šeď průměru, a štve mě, že je tam stále víc zřetelná vazba na fordovo Mondeo. V interiéru Jaguaru očekávám opulentní přepych, kořenové dřevo ze stoletého ořechu, kůži z dvaceti krav nahrnutou na jediné sedadlo. Místo toho vidím jakési hliníkové či nerezové pásy v totálně neútulném konfekčním interiéru. Je tam cítit tlak na snižování nákladů (viz ovladače předních sedadel,loketní opěra atd). Myslím že v kruzích, do kterých tohle míří, se to mine účinkem...
Exterier zatím nehodnotím, nestihl jsem ho až tak prozkoumat, ale první dojem, vypadá celkem slušně. Jaguar už potřeboval za svým designem udělat tlustou čáru a začít s čistým papírem. Chtělo to prostě radikální změnu. Třeba zaujme.
Zaujal mě hlavně interiér. Na Jaguar nečekaně čistý až chladný. Středový panel je povedený, místo klasického voliče převodovky jen otočný ovladač, zajímavý. Ale interiér už jsem někde viděl. Snad nikoho nenaštvu, u Hyundaie Grandeur [odkaz] . A ty sedadla, čekal bych pořádný křesla s výrazným bočním vedením, nastavování délky sedáku a pořádný prošívání. Něco, co nabízí třeba BMW. Tlačítka k jejich nastavení působí docela chudě. Ale ten středový tunel se mi fakt líbí . :yes:
určitě je to věc vkusu, ale já od Jaguaru čekám, že mě ohromí. Tak jako to dokázal třeba XJ ve všech svých generacích. V jeho světle je tato novinka úplně prázdná, takový Mazdoford vyšší střední, bez jakékoliv aristokratické krve.
Mě se interiér líbí, byť na můj vkus je hodně chladný, uměl bych si představit, že by se ještě prostředkem hliníkových desek táhnul pás dřeva. PS. naštveš, protože já tam tedy podobnost vážně nevidím. Schválně srovnej [odkaz] a [odkaz] Myslím, že si se zkrátka ustřelil, stává se mi to taky.
Tu podobnost vidím hlavně v horní části přístrojový desky, ty široké rovné plochy, tvar výdechů. V ostatním se rozchází. Možná místo toho hliníku zkusit dát dřevo, v tomto případě na to padne celý strom ;-).
Ano. Příznivci ti to asi prominou, protože máš do jisté míry pravdu. Jinak snahou bylo se těch prvků odkazujících na minulost spíše zbavit, protože je nešlo dál perspektivně rozvíjet a zároveň přijít s něčím úplně novým, vzájemně by se to tlouklo.
Já to nechápu - proč přidali narozdíl od konceptu (který mi přišel jako naprostá bomba) ty žabí oči! Kde je ta cynická asertivita předku konceptu XF? Nevypadá to špatně, ale vlastně by mě nepředkvapil znáček KIA - jak už tu někdo psal, postrádá to ten flair
P.S.: Abych jenom nekritizoval, tak ten interiér je fantazie...ten volič převodovky, ty výdechy klimatizace :-)
Pro Jimiho a případně ostatní. Tohle je informace, kterou jsem tu již postnul včera, byť jako ot. Stojí zato ji zopakovat. Je z ultimatecarpage.
Cituji: "Compared to the similar concept car shown to much acclaim at Detroit in January, there are several changes. That concept car was in fact created after the XF’s design was finalized and Callum explained that in the future more of the concept’s design elements will be used. With its bold design and nice range of engines, the new Jag could be a hit, but it is up against strong competition."
Lze tedy čekat, že po dvou, třech letech se dočkáme vícero prvků z designu konceptu, světla to zřejmě nebudou, i když možné je vše.
Zajímavý přístup, většinou tomu bývá naopak. Studie, poté série. Jako by tušili, že tohle bude trefa. Ať jim to vyjde. Věřím, že šasi s karoserie bude špička.
Prošel jsem fotky a nejsem odborník, změna tvaru horní hrany světel by znamenala - nákladný vývoj optiky, přepracování kapoty a i dílu nárazníku, protože do něj je integrována mříž chladiče, tak aby vše bylo ve vzájemném souladu. Co se týká spodní hrany, dolů s ní šoupat nemůžou (to by postrádalo smysl) a nahoru, aby světla byla užší, to asi nebude možné kvůli ploše světel a kvůli jejich světelnému výkonu. Jediné řešení by opět byla nákladnější optika. Ani jedno však neřeší z mého pohledu nejpalčivější problém a to opravdu nepěkný tvar blinkrů. Bohužel vyřešení tohoto by znamenalo pozměnit i díl předního blatníku. Další otázkou je, co dovolí bezpečnostní předpisy. Mě by vyhovoval i menší sklon mříže, tedy jako u konceptu, tupější předek.
Zbývá tedy - veškeré plasty, díly zadních světel, víko kufru, zkrátka to co nestojí moc a když se to zvládne, tak to udělá dost pozitivního. Nechme se překvapit, teď je jisté, že min. 2 roky na to nešáhnou. Aspoň mají čas přemýšlet a zkoušet.
pokud by evoluce u člověka začala probíhat stejně jako vývoj tvaru aut poslední doby,začali bychom se za chvíli rodit s * na hlavě a považovali bychom to za ideál krásy.....
Tak to je opravdu jako blbej vtip. Ten design, to není Jaguar, připomíná to nové Mondeo (které se dle mého názoru také nepovedlo :'-( ). Vypadá to na konec pravých Jaguárů, bohužel. Pouze interér se povedl.