Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Nový Jaguar XF (první dojmy)

jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
13 Fotogalerie
Diskuze (22)
Jaguar XF má postavit britskou automobilku na nohy. Jaké dojmy vyvolá první setkání s ním? Čtěte první dojmy přímo z Frankfurtu.

Jaguar hraje ve Frankfurtu o svou budoucnost. Snad ještě nikdy nezávisel další osud celé automobilky na jediném modelu tak jako nyní. Modely X-Type ani S-Type britskému výrobci slávu nepřinesly a luxusní limuzína XJ má moc úzký okruh klientů, aby mohla Jaguar držet nad vodou. Zpátky na výslunní nedostal automobilku ani koncern Ford, a tak frankfurtská prezentace nového modelu XF probíhala v podivné slavnostně-napjaté atmosféře.

Jaguar se mohl těšit z toho, že nový XF vzbudil zájem. Němečtí manažeři si nadšeně podávali masivní dveře nové limuzíny vyšší střední třídy a pokládali zvídavé otázky na motorizace, výbavy i ceny. Na stánkem s šelmou ve znaku se přesto neustále vznášela reálná možnost / hrozba prodeje značky někomu, kdo nemá s výrobou automobilů žádné zkušenosti (finanční skupina) nebo špatnou pověst (některé čínské firmy).

Co bude s automobilkou dál, těžko v tuto chvíli hádat, stejně tak můžeme těžko předpovídat, zda bude XF dostatečně silný, aby pomohl Jaguaru na nohy. Teoretické ředpoklady k tomu ovšem má. Jaguar udělal odvážný krok, zbavil se prakticky veškerých odkazů na minulost a retro designu. Nový XF vypadá dynamicky až sportovně, působí majestátně a nezapře pořádnou dávku sebevědomí až snad arogance.

Setkání s novým XF na silnici bude minimálně v prvních letech prodeje silným zážitkem. Jaguar věnoval značnou pozornost, ostatně neměl na výběr, vzhledu interiéru. Materiály prošly generační proměnou, výrazně se zlepšilo zpracování a slícování. Na středové konzole stále najdete tlačítka prozrazující příbuznost s Fordem, ovšem jsou to ta nejlepší tlačítka, která může Ford momentálně nabídnout.

Graficky velice povedená a přehledná přístrojová deska se dočkala velkého centrálního barevného displeje zobrazujícího všechny potřebné údaje (náhradou za drobný, zeleně podsvícený displej), barevná obrazovka usazená uprostřed palubní desky grafickým rozhraním i rozlišením konečně odpovídá premiovému segmentu. Dostalo se i na elektronické hračičky konstruované spíše na efekt než s ohledem na praktické požadavky posádky.

Po zmáčknutí tlačítka start se například elektricky vysunou výdechy ventilace a dále vyjede z hloubi středového tunelu volič automatické převodovky. Jak spolehlivé budou tyto prvky v každodenním používání ukáže až čas. Jaguar XF neoslní vnitřním prostorem. Za 185 cm vysokým řidičem zůstává stejně vysokému pasažérovi malá rezerva u kolen a lepší situace není ani nad hlavou.

Na zavazadla se myslelo očividně více než v Jaguaru S-Type, vstupní otvor nicméně zůstal docela malý. Skutečně velmi se těším na první test nového XF v provozu. Jsem zvědavý, co Jaguar provedl s řízením a podvozkem.

Jaguar XF - modelová řada
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. Rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55, 4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6

Vstoupit do diskuze (22)