Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – Praktický elektromobil, příjemné auto

Mercedes-Benz se do elektromobility pustil tak důrazně, že už nyní nabízí sedm čistě elektrických modelů. Najdeme mezi nimi také vůz s označením EQB.
Zpět na článek
1. 7. 2022 13:48
1. 7. 2022 14:21
1. 7. 2022 15:01
1. 7. 2022 15:11
1. 7. 2022 15:38
1. 7. 2022 15:47
1. 7. 2022 15:49
2. 7. 2022 09:14
1. 7. 2022 18:31
1. 7. 2022 20:06
1. 7. 2022 20:29
1. 7. 2022 20:39
1. 7. 2022 22:32
2. 7. 2022 00:40
2. 7. 2022 13:22
1. 7. 2022 22:58
2. 7. 2022 13:24
1. 7. 2022 21:13
1. 7. 2022 21:29
2. 7. 2022 06:59
2. 7. 2022 07:50
2. 7. 2022 09:16
2. 7. 2022 08:28
2. 7. 2022 10:02
2. 7. 2022 13:26
2. 7. 2022 19:02
2. 7. 2022 08:27
2. 7. 2022 09:21
2. 7. 2022 09:30
1. 7. 2022 13:49
1. 7. 2022 13:55
1. 7. 2022 15:27
1. 7. 2022 15:40
1. 7. 2022 15:44
1. 7. 2022 16:03
1. 7. 2022 16:06
1. 7. 2022 16:20
1. 7. 2022 20:10
1. 7. 2022 15:45
1. 7. 2022 18:18
1. 7. 2022 22:34
1. 7. 2022 18:32
1. 7. 2022 15:43
1. 7. 2022 15:48
1. 7. 2022 15:53
1. 7. 2022 18:35
1. 7. 2022 20:28
1. 7. 2022 19:23
1. 7. 2022 20:23
2. 7. 2022 08:24
1. 7. 2022 22:04
1. 7. 2022 22:38
1. 7. 2022 22:50
1. 7. 2022 15:53
1. 7. 2022 15:54
6. 7. 2022 17:06
1. 7. 2022 21:28
2. 7. 2022 14:12
1. 7. 2022 13:25
"Praktický elektromobil"...
...je absurdní spojení slov už samo o sobě! :-[] :no:
Rozbalit vlákno
10
1. 7. 2022 15:02
Re: "Praktický elektromobil"...
Jen dotaz. Ale upřímně, jinak to nemá smysl. Máš ujet 1000 kilometrů v ČR po dálnicích. Za jak dlouho to uděláš?
1. 7. 2022 15:09
Re: "Praktický elektromobil"...
A to jako kde? Třeba na trase Praha-Ostrava? To samozřejmě záleží jen na mé řidičské kondici a výdrži. Jinak mě v normálním autě budou omezovat jen případné uzavírky a objíždky, tedy nebudu potřebovat žádné složité plánování cesty kvůli nabíjení a ještě se strachovat, jestli naplánovaná nabíječka bude funkční a volná. :-)
1. 7. 2022 18:27
Re: "Praktický elektromobil"...
No já to udělal za 8 hodin a 2 minuty v rámci jízdního času a za 9 hodin a 42 minut celkově.
Asi by to šlo i lépe, ale i tak je to dost slušné. Pokud bych vzal na tisíci kilometrech přestávku na oběd nebo po cestě na toaletu, jsem se spalovacím autem na 9 hodinách.
Já jsem relaxoval na nabijeckach (i když pravá relaxace to nebyla, protože Ionity nabijela mé auto tak rychle, ze jsem si někdy nestačil ani vyměnit baterky v kamerach).

https://youtu.be/GSSnftMN5Tk
Avatar - hugino
3. 7. 2022 08:07
Re: "Praktický elektromobil"...
Tak potom vo video teste na Autožurnál.sk /Ioniq 5 vs ID.4 GTX/ kecali.Pretože pri dobytí Ioniq 5 na 80% im pri dialničnom tempe 130 km/h a spotrebe 31,8 kWh/100 km vyšiel dojazd 220 km. Tak na 1000 km dialničnej trase by museli minimálne 4x dobýjať po cca 26 min /samozrejme ak bude voľný stojan/.Tak teda kde je pravda.Elektromobil je drahý a má veľa kompromisov.
Avatar - Emel
3. 7. 2022 16:25
Re: "Praktický elektromobil"...
Z testů to obecně vypadá, že spotřeba není nejsilnější stránkou Ioniqu...
Avatar - Emel
1. 7. 2022 15:11
Re: "Praktický elektromobil"...
Smysluplná trasa 1000km po českých dálnicích není, nutně pojedeš někam a pak zase zpátky... ale jestli je to teoretické cvičení, tak by průměr mohl být kolem 8h s jedním tankováním, běžná jízda bez loudání a bez pospíchání.
1. 7. 2022 15:59
Re: "Praktický elektromobil"...
Wau, jsi rychlej. :D

Tak v sobotu v noci mozna jo.

No nic. Petrolhead ma ve spalovaku obvykle neuveritelny prumery, samozrejme bez zbytecnych pauz.
Avatar - Emel
1. 7. 2022 16:31
Re: "Praktický elektromobil"...
Pokud chceš nějaký působivý čísla, tak přejezd USA se podařil za 27,25h s průměrem 103mph... a to nejsou jen dálnice.
https://www.caranddriver.com/…try-record-time/
Jeden nejmenovaný Bezouška měl rekord s autem Praha - Brno za 42minut, to je taky solidní čas.
Průměr 125 je pohoda jazz.
2. 7. 2022 08:13
Re: "Praktický elektromobil"...
Panove, jsme v EU, bydlet muzete kde chcete. Ja to mam "domu" 1150km a fakt nechci nekde stavet, zvlast v noci a kdyz deti (male) spi. To se jede co to jde.
Jinak, bydlim v DE a v CH, v obou statech mam podzemni garaz a nejake nabijecky nehrozi. V garazi nesmite mit ani papir, riziko pozaru.
Me zajima co ty baterky budou delat ne po 8 ale po 20 letech provozu, coz je bezne stari vozu v chudych zemich EU.
Avatar - Brmbalik
2. 7. 2022 14:46
Re: Re: "Praktický elektromobil"...
Jen dotaz, kolik ujede auto, kdyz bude vazit 1500kilo? Ono kdyz ty obludy maji skoro 3 tuny tak ujedou 1000km..
1. 7. 2022 13:41
Ještě je čas odvrátit zničující elektrodiktaturu!
https://www.autoforum.cz/…a-to-prisla-ted/
Rozbalit vlákno
2
1. 7. 2022 14:20
Re: Ještě je čas odvrátit zničující elektrodiktaturu!
Jdi uz s tema clankama proti snizeni zavislosti na rope nekam.

To se neda cist.

Kdyz si to ctu, tak si pripadam jako idiot.
Citace:
"Nyní si představte, že by se politická vrchnost rozhodla vydat příkaz, že pokud chcete mít něco pověšeného kolem krku, musí to být jedině zlatý řetěz."
Wtffff :no:
Oproti tomu je Vaculik Cicero.

Takhle nevypada clanek novinare.
Takhle vypada manipulace!

https://ct24.ceskatelevize.cz/…ali-ctyri-z-peti
"Češi neumí rozpoznat, že jimi novinový titulek manipuluje. Platí to zejména v případě, pokud se týká nějaké negativní zprávy se silnou emocí. To je výsledek rozsáhlého experimentu brněnských vědců." ;-)
1. 7. 2022 21:42
Re: Ještě je čas odvrátit zničující elektrodiktaturu!
Neurážaj jeho články. :-[]
Avatar - caliban
1. 7. 2022 13:48
bomba
Medvěd za 1,7 mega s maximalkou 160 a dojezdem 400km, takže tak 280 v zimě :yes:

Za domácí úkol si děti spočítejte, kolik hodin a minut vydržíte jet po dálnici bez zevlení u nabíječky (pokud nějakou najdete).
Rozbalit vlákno
32
1. 7. 2022 14:21
Re: bomba
:-[] :-[] :-[] :yes:
1. 7. 2022 15:01
Re: bomba
Nevím, nějak mi nedělá problém na pár minut zastavit.
1. 7. 2022 15:11
Re: bomba
Mě taky ne, ale jenom, když to chci a potřebuji já. Nikoliv moje auto. :-) Základem přitažlivosti moderního automobilismu je totiž SVOBODA, NEZÁVISLOST a RADOST Z JÍZDY normálním spalovacím autem! :-) :yes:
1. 7. 2022 15:38
Re: bomba
Zakladem tve nezavislosti je predevsim zavislost na rope... :D
1. 7. 2022 15:47
Re: Re: bomba
Ev je zavisle na elektrine
1. 7. 2022 15:49
Re: Re: bomba
Aha.
Co vsechno se clovek ve zdejsi diskuzi nedozvi. :D

A opice je zavisla na bananu. ;-)
1. 7. 2022 16:49
Re: Re: Re: bomba
A ty na infantilnych debatach o ev
1. 7. 2022 20:36
Re: Re: Re: bomba
Do kterych ses prave infantilne zapojil.
:D
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 22:31
Re: Re: bomba
S touto inteligentní logikou jsi přišel ty.
2. 7. 2022 09:14
Re: Re: bomba
To není žádná logika.
To je jen dešifrování areseho (a barikovo) sdělení.
Nikdo normální si nemůže myslet, že spalování ropy je v pořádku.
A ještě ho propagovat do roztrhání těla.

Ať už kvůli jedovatým zplodinám, skleníkovým plynům nebo kvůli původu ropy.
To je prostě jednoznačně špatně.

Jen PR, dezinformace a šíření strachu tě přesvědčují o opaku!
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2022 15:42
Re: Re: bomba
Jen ty jsi správný euročlověk s těmi správnými informacemi, který vybuduje nový, spravedlivější svět. Tentokrát to vyjde!
1. 7. 2022 18:31
Re: bomba
Chci naznačit, ze přijedu na nabijecku a za 12 minut mám nabito (třeba rozmezí 27-80%).
Za tu dobu nestihnu většinou nic. Dneska jsem si jen skočil koupit vodu a čekal jsem osm minut ve frontě na pokladně. Přišel jsem k autu, odpojil a jel dále.

Ano, má to určitě kompromisy a nevýhody. Ale já je akceptuji, protože lepší zážitek jsem asi nikdy nezažil za volantem (kromě pár kusů supersportů).
1. 7. 2022 20:06
Re: bomba
:yes:
Yeap, tohle je realita se state of art EV...

Jenze tomu zarputily petrolhead nikdy neuveri.
Avatar - Emel
1. 7. 2022 20:29
Re: bomba
8 minut ve frontě na vodu? To bych se jim na tu vodu vy...
1. 7. 2022 20:39
Re: bomba
Jenze to je prave v EV skvely. Tobe to nevadi.
:D
Nabijes o par procent vic. A prestavku si uzijes.
Jasne jsou situace, kdy se to nehodi. Ale tech je malo. Obvykle staci jen trochu premyslet dopredu.

Cestovani s EV je neuveritelne uklidnujici.
Nevykasles se na vodu, ze je fronta.

Ty bys radeji ziznil ve spalovaku dalsich osm hodin, hlavne ze tam budes driv.
:-)

Drzim palce s i4, pak konecne poznas pohodlne cestovani.
Prestoze rychlejsi nebudes.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 22:32
Re: bomba
:DDD Nová doba. Zdržet se je radost, protože mám o pár procent víc.
2. 7. 2022 00:40
Re: bomba
:-[] :yes:
Jj, host vyhazuje vrchního.... a automobilky jsou pod diktátem zelenorudých šílených politiku nuceny ignorovat potřeby a zájmy svých zákazníků! :-O :no:
2. 7. 2022 13:22
Re: bomba
Reflektují mé zájmy výborně.
BEV je bezemisní bezkonkurenčně efektivní vozidlo! :yes:
Už jen snížit cenu.
Avatar - Emel
1. 7. 2022 22:58
Re: bomba
Pokud jedu na cestu dlouhou osm hodin, tak si vezmu vodu s sebou... to tě nenapadlo? ;-)
2. 7. 2022 13:24
Re: bomba
No ale když čekáš na zaplacení vody, tak ti asi zrovna voda došla, ne?
:D
1. 7. 2022 21:13
Re: bomba
Přemýšlíš o i4 nebo jsem něco špatně pochopil?
Avatar - Emel
1. 7. 2022 21:29
Re: bomba
Je to jen bychařská úvaha... spíš je ta i4 zatím nejblíž tomu, jak bych si já představoval rodinný EV auto. Já se rozhlédl po trhu co by se mi líbilo, zjistil že nic... tak si nechám co mám dalších pár let.
2. 7. 2022 06:59
Re: bomba
Je to tak, spousta druhu EV jeste chybi.
Treba kombi (zadne) a prave liftbacky (jen i4 a Model S?).
Clovek je hodne odkazan na SUV/croossovery.
Mym idealem je kvuli tomu zatim Model Y...

Designove se mi ale vic libi samozrejme Model 3. A taky Enyaq coupe, ale predevsim EV6.

Ale vlastne kdyBYCH skoncil u takovyho Mercedesu jako z testu, tak by mi to nevadilo. :-)
A teziste (presto ze SUV) ma proklate nizko...
2. 7. 2022 07:50
Re: bomba
Taycan Cross Turismo. Bohužel stojí tolik co full size SUV konkurence :(
2. 7. 2022 09:16
Re: bomba
Jo na tenhle kombík jsem zapomněl.
Ale to už je pro mě trochu (víc) exotika, bohužel. :-)
2. 7. 2022 08:28
Re: bomba
Já bych chtěl Z4 EV. Stejně bych s tím nikam nejezdil a dělalo by mi to aspoň buffer doma...
2. 7. 2022 10:02
Re: bomba
existuje mnoho zadání, do kterých dává elektropohon smysl. ale kabriolet k nim, dle mého soudu nepatří:)
2. 7. 2022 13:26
Re: bomba
Podle mě EV kabriolet je super.

Rád bych do něj jednou šel.
Avatar - xxc
2. 7. 2022 19:02
Re: bomba
podla mna bude rusit zvuk elektromotora :-) treba vyskusat
2. 7. 2022 08:27
Re: bomba
Protože si neřídil Škvarek 1,5 v manuálu, to je totiž úplně největší potěšení! Hned odpoledne si ten skvost půjdu půjčit!
2. 7. 2022 09:21
Re: bomba
Přesně tak, neuvěřitelná slast.
Řídit obyčejné SUV s manuálem.

Požitek z nudné jízdy...
2. 7. 2022 09:30
Re: bomba
Pokaždý když s tím jedu, tak si říkám, že jako EV nebo ideálně jako PHEV s elektro zadní nápravou by to bylo super. Ale bez toho je to obyčejný auto, na kterým nic není. A rozhodně ne požitek z jízdy.
1. 7. 2022 13:49
pekny
Zajimavy ze ty Becka s motorem nejsou tak videt. Jezdi, ale cekal jsem jich vic vzhledem k cene. Ktera je stejna jako u Kodiaka. Drzi si ale cenu jako ojetiny a je videt ze to auto ma super cenu a hodnotu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - caliban
1. 7. 2022 13:55
Re: pekny
Jenže Kodiaky jsou většinou služebáky a operáky, za méďu musíš vysolit.
1. 7. 2022 14:22
Neříkám, když někdo občas napíše, že EV je na nic
ale takoví kolovrátkové jako je třeba Arese to mi hlava nebere. Von si snad ten mudra myslí, že otočí Zeměkoulí na opačnou stranu, když bude dostatečně často opakovat. O tom je taková anekdota:
Já: Pane, proč pořád luskáte těmi prsty?
Arese: To je proti slonům, oni to nesnášejí.
Já: Ale tady tisíce kilometrů široko daleko žádní sloni nežijí.
Arese: Tak vidíte, jaké mám skvělé výsledky.
Rozbalit vlákno
3
1. 7. 2022 15:01
Re: Neříkám, když někdo občas napíše, že EV je na nic
:yes:
1. 7. 2022 15:12
Re: Neříkám, když někdo občas napíše, že EV je na nic
Kéž by takoví fanatičtí elektrosloni ve vedení EU "nežili"! :-)
2. 7. 2022 08:32
Re: Neříkám, když někdo občas napíše, že EV je na nic
Protože nechápeš to potěšení z jízdy!

Kdyby před tebou stál tenhle Mercedes nebo Škvarek s průměrným motorem, mizernejma převodovkama a žádnou trakcí co by sis vybral
Avatar - Emel
1. 7. 2022 15:27
EQB
Bylo by to fajn auto pro rodinu za celkem akceptovatelnou cenu, 1,5M za SUVko s hvězdou proč ne.

Problém je jasnej - pohodové nespěchání v létě znamená cca. 66/18=370km dojezdu při vyplácání baterky do nuly, to je na plnohodnotný rodinný auto málo.
Rozbalit vlákno
30
1. 7. 2022 15:40
Re: EQB
Tak z toho dojezdu ještě něco uber, máš přece nabíjet max na 80%, aby se baterce náhodou něco nestalo ;-) Doporučení všech výrobců a alfa&omega všeho rychlonabíjení :yes:
Avatar - Emel
1. 7. 2022 15:44
Re: EQB
Zase jestli jsem dobře googlil tak celková kapacita je 79,8kWh... to je relativně velký rozdíl, tak třeba už v tom nějaká rezerva je.
1. 7. 2022 16:03
Re: EQB
Já našel hodnotu 69,7 kWh. Každopádně toto nabíjení závisí i na typu akumulátoru. Třeba NMC nabíjení na 100 % moc rádo nemá, LFP to nevadí.
Avatar - Emel
1. 7. 2022 16:20
Re: EQB
Asi jo, to dává větší smysl... no pak jsme zpátky u toho, že je ta baterka prostě malá.
Já viděl tohle
https://www.auto-data.net/en/mercedes-benz-eqb-x243-eqb-300-79.8-kwh-228hp-4matic-44440
1. 7. 2022 20:10
Re: EQB
Viz stealth 18:31.

Mercedes ma sice o neco pomalejsi nabijeni.
Ale stejne, tak kratke nabijeci casy obvykle neni problem smysluplne vyuzit.

A samozrejme na cestovani existujou lepsi EV.

Udaj 79,8 se mi zda chybny.
1. 7. 2022 15:45
Re: EQB
Pred delsi (planovanou) cestou si kazdy normalni (ne pisalek do diskuzi co o tematu nic nevi) clovek nabije na 100%.

To doporuceni je kvuli zivotnosti, aby baterka nebyla vetsinu casu plne nabita (protoze v tu chvili starne rychleji).

Nevim jestli to bylo mysleno jako vtip nebo jako narazka.
Kazdopadne za tvuj prispevek :no:
1. 7. 2022 18:18
Re: EQB
Tak od tebe bych nic jiného ani nečekal ;-)
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 22:34
Re: EQB
Což platí pouze pro první nabití a za předpokladu, že máš garáž.
1. 7. 2022 18:32
Re: EQB
Není potřeba. Můžeš klidně nabít do 100%, baterií to neškodí, ovšem za podmínky že hned vyrazíš.
1. 7. 2022 15:43
Re: EQB
Jo, tak u EV je ta karoserie trochu problem.

Pro me to kazdopadne problem neni.
100kW nabijeni pro me v praxi znamena rozdil par minut rocne. Trasy delsi nez 370km jezdim velmi zridka. Vloni snad ani jednou, kdyz jsem byl na dovolene (neeko 8-s ) letecky.
Avatar - Emel
1. 7. 2022 15:48
Re: EQB
A jel jsi třeba někam v zimě s lyžema na střeše? Kolik bude dojezd v takovém režimu?

Nic, do diskuse "kolik kdo najezdí" se znovu pouštět nechci, spíš jsem to myslel tak, že na poměry EV je EQB relativně velký (a neaerodynamický) auto s relativně malou baterkou... a má to vlastnosti tomu odpovídající.
1. 7. 2022 15:53
Re: EQB
Heled, ja taky ne.

Jen by bylo fajn, kdyby si to lidi bez zkusenosti nekdy vyzkouseli.

I dve nabijeni cestou na hory v zime proste nejsou takovy problem jak se zda petrolheadovi s fobii z nabijeni. Jelikoz je to pro nej nezname a nevi jestli to zvladne (narozdil od razeni a tahani za rucku...).
1. 7. 2022 18:35
Re: EQB
Taky si myslím, že je tady až moc velký strach z nabíjení. A upřímně, já se tomu ani nedivím. Dneska jsem nabíjel na Mercedes centru v Olomouci na 300 kW nabíječce a byl tam nějaký člověk, který si půjčil elektrické auto poprvé a ten jeho stres byl patrný už při prvním pohledu. Takže i naprosto triviální záležitost se stala pro něj noční můrou.
1. 7. 2022 20:28
Re: EQB
Myslim, ze by k tomu mela byt nejaka osveta.
Kterou bohuzel acz nedela.
Nejake zkusenosti s nabijenim nebo videa jako mas ty. :yes:

Proto taky chodim sem do diskuze.
Doplnit chybejici informace.

Bohuzel hejteri nam to, co zde piseme neveri...
Avatar - Emel
1. 7. 2022 19:23
Re: EQB
Zatím se mi nejvíc líbila ta i4 - 80kWh využitelných, liftback, 250kW, 190vMax, za 1,5M... sice jsme pořád na dvojnásobku toho co stála Insi, ale za Bávo se to dá. 95% svých tras bych s tím nějak zvládl a takové ty Praha - Plovdiv bych to holt někomu půjčil výměnou za Mondeo :-)
Jinak se projetí nějaký elektriky nebráním...
1. 7. 2022 20:23
Re: EQB
:yes:
Jj lift se mi taky libi vic nez sedan.
A BMW interier je hezci nez Tesly.

Tak proc ne?
Hlavne to je EV a parametry ve kterych je horsi nez Tesla nejsou zadny showstopper. :D

Mne BY asi nejvic vadily ty ledviny...

Ale kazdopadne to bude vynikajici EV.
Ostatne i jako tenhle Mercedes. :yes:
2. 7. 2022 08:24
Re: EQB
Asi tak, rozdíl je v baterii, 65kWh je prostě na auto na větší vzdálenosti málo. Viz cesta do Řecka s Enyaqem. Mít to 100kWh byla by to písnička jiná.
1. 7. 2022 22:04
Re: EQB
Ten strach je prirodzený, ale keď si už niekto kúpi elektromobil, tak zaručene má nabíjanie do prvej dovolenky tak zmáknuté, že ho ani dlhá cesta nebude znervózňovať.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 22:38
Re: EQB
"Nejsou takový problém" je můj oblíbený argument. Prostě nechci 40 minut tvrdnout na nabíječce, když spěchám. Rychlokvaškové vysoké EV jako toto je dobře použitelné jako soccer mom car, cokoli víc bude otrava, pokud mě nebaví jet 110 km/h po dálnici.
1. 7. 2022 22:50
Re: EQB
Nuž, nauč sa nespěchat, bude to prínosné pre teba aj tvoje okolie.
1. 7. 2022 15:53
Re: Re: EQB
Tak pri cene toho auta a takom malom najazde bybta lacnejsie vyslo chodit taxikom
1. 7. 2022 15:54
Re: Re: EQB
Kde jsem psal o malem najezdu?

Jen pro zajimavost, kdybys ujel 300km kazdy den, tak je to pres 100.000km rocne.

Ale to je jedno. Odpurci EV obycejne pocitat vubec neumi.

Kolik by te stalo 100.000km rocne taxikem???

Wtf
1. 7. 2022 16:51
Re: Re: Re: EQB
Ja nie som odporca ev, kazdy nech si kupi co chce, ty tu vsetkym recitujes svoj nazor ako jediny spravny kazdy den
1. 7. 2022 20:16
Re: Re: Re: EQB
Ja tu predevsim vyvracim nesmysly pisalku neznalych tematu. ;-)

Treba, ze nez si koupit EV, je levnejsi jezdit taxikem. :D
1. 7. 2022 23:55
Re: Re: Re: Re: EQB
Musis brat zivot z nadhladom a nikomu nic nevyvracaj, ked budu chciet a mat moznost, mozno na to pridu sami. Nech si kazdy kupi co mu vyhovuje a urobi radost
2. 7. 2022 00:47
Re: Re: Re: Re: EQB
A přesně tohle nám chtějí bruselští ekoteroristé zakázat! :-O :-O :-O :no:
2. 7. 2022 09:25
Re: Re: Re: Re: EQB
Naprostý souhlas.
Ať si každý koupí co chce, dokud je to možný.
Ale ať o tom, o čem nic neví, nepíše hlouposti.

Ať arese píše o požitcích z manuálního řazení.
Ale ne o EV.
6. 7. 2022 17:06
Re: Re: Re: EQB
elektro je momentalne ekonomicky a casovy nezmysel - teda pre mna.

uvazujem nad autom, ale neviem ci ist do plnej elektriky.
takze cisto matematicky som pocital.

enyaq ID konfigurácie C7NJ3P9K vs. kodiaq ID konfigurácie C7NJ44S1
rozdiel v cene v +- rovnakej vybave 8168 euro

priemerna cena 1kwh elektriny ak si neplatis pausal je 0.42 centa (na slovensku, zaratene pomale, rychle, super rychle nabijanie)
(zse.sk, greenway.sk)
cena nafty, cca 2 eura

priemrna spotreba 80x je cca 23.42
priemerna spotreba 2.0 TDI 147kw je 7.69
(spritmonitor.de)

to je rozdiel 5,54 Euro na 100km v prospech Enyaq.

servisna pri enyaq je od 210-360 a robi sa kazde 2roky/30.000tis
servisna pri kodiaq je od 212-421 a robi sa kazde 2roky/30.000tis
(www.repareo.de)

mimo zaruky je ceny servisu pre enyaq vyssie o cca 13 euro na hodinu
(https://www.todos.sk/…nnik-autoservisu)

Poistenie sa odvija od ceny auta a na webe mi vypocitalo
Enyaq 1450
Kodiag 981
(vypocet z porovnajto.sk a vybrana poistovna allianz)

Pneumatiky
Enyaq
Letne 159
Zimne 110
priemer 134.5
8kusov 1076

Kodiaq
Letne 128
Zimne 174
priemer 151
8kusov 1208
rozdiel 132 v prospech Enyaq

Prezuvanie 19" bude asi rovnaka cena
(azpneu.sk)

Zoberme, ze auto mam 6 rokov
Takze musim najprv najazdit 147.000km aby sa mi vratil rozdiel 8168 Euro (pri najazde cca 26 tis to je skoro 6rokov)
Rozdiel v servisnej prehliadke je 60 euro v prospech Enyaq, takze usetrim za 5 servisnych prehliadok 300 Euro
Usetrim na cene pneu 132 euro
6 rokov poistenia ma Enyaq stal viacej o 2814 Euro

Ak to spocitam tak je Enyaq po 6 rokoch drahsi o 2382 Euro*

*nezapocitaval som nabijacky zadarmo,nabijanie doma/solar doma.
nepocital som s poruchami, kde ma Enyaq vyssiu hodinovu sadzbu.
nezapocitaval som cas straveny dobijanim na cestach/obsadene dobijacky.
nezapocitaval som predplatne karty, lebo to ma uplne odrovnalo. -> mesacny pausal a idem potom do zahranicia, alebo niekde musim dobijat a platit este naviac. to priznavam nemam az tak nastudovane

Skuste mi to pozriet ci som tam neurobil daku chybu.
1. 7. 2022 21:28
Re: Re: Re: EQB
Jj to sedí :yes:
1. 7. 2022 21:58
Závidím vám
Vy tu máte čas stále jazdiť naprieč republikou? Toľko dovoleniek či robíte obchodných zástupcov alebo v logistike? Pokiaľ nejdem letecky, tak pracovne vytiahnem päty z mesta na viac ako 300 km trasu tak raz za štvrť roka. Ostatné sú bližšie a v pohode ich dávam aj elektrom. Akurát tiež sedím v EQB, dnes bolo echt horúco, klíma mala čo robiť, ale v pohode po meste so spotrebou do 20 kWh. Súhlasím s recenziou, príjemné auto, automatické dobrzďovanie/rekuperácia pri rozpoznaní spomaľujúcich áut predo mnou je príjemná funkcia. :yes:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 22:50
Re: Závidím vám
Průměrně jezdím málo, ale někdy holt dám až 350 km na otočku (dřív služebně 180-500 km). Taky chci mít možnost vyjet do zahraničí neomezeně daleko. Chci vědět, že se mi to neprotáhne jen proto, že mám nejpokrokovější pohon, a že nebudu mít z jízdy 140 tacho dojezdovou fobii. Chci vědět, co že mi to dobroseři násilně cpou do garáže. Jinak 20 kWh po městě mi teda přijde dost, Mercedes má ještě na čem pracovat.
1. 7. 2022 23:59
Re: Závidím vám
Ze ty nejazdis, neznamena ze ini nie. A co to znamena mate cas jazdit napriec republikou? Ked niekto potrebuje tak ide a ev je zatial nevhodne na takyto sposob jazdenia. Kolko percent vodicov to je, neviem, len sa tu pri obhajobe ev stava uz folklorom vycitat ludom, ze jazdia dlhe trasy
2. 7. 2022 00:28
Re: Závidím vám
A přesto jsou lidé, kteří najezdí klidně přes 50 tisíc km ročně napříč republikou s EV a nemají s tím problém. Během cesty při zastávce nenabíjí celou baterku, ale jen pár desítek km, takže do cíle přijedou s trochou zbývající energie, tam zpravidla dobijí (pomalu, během toho, co vyřizují to, kvůli čemu tam jeli) a zpátky totéž. Není nutné vždy nabíjet na rychlonabíječce 350 km dojezdu, když stačí dobít 50, aby se stále s rezervou dojelo do cíle (a na to může stačit i záchodová pauza).
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2022 00:46
Re: Závidím vám
Jistě, ale to platí jen za předpokladu, že můžu v cíli auto odstavit u nabíječky. Prostě pořád je to něco, co se spalovacím autem neřeším a s elektrickým ano, pokud ho nevhodně používám.
2. 7. 2022 07:15
Re: Závidím vám
Ano tankovani je rychlejsi nez nabijeni.
A na cestach ho neresis casove.
Nemusis nam to tu dokola opakovat.
To vsichni vi.

Radeji si jednou s EV vyzkousej dlouhou cestu kterou jezdis tak casto.
Nebo nam ji sem napis...
Ja mam rad cisla a srovnani.
Kolikrat rocne tu trasu jezdis atd.
A zatim ti nikdo nebrani ji jezdit dieselem.
:-)

PS Ty si dokazes predstavit, jaka EV se budou prodavat v r. 2035? Ja ne. A to jsem z oboru.
6. 7. 2022 17:21
Re: Závidím vám
tak skusme cisla:
Zima
oktober - april
min 1x mesacne 500km tam a 500km spat (BA - Piesendorf)
(cestu spravim do 5 hodin aj s cikpauozu)
januar - marec
min 2x nesacne do 400km tam a spat (BA - lyziarske strediska na SK)
(zavisi kde ideme, ale max 1 cikpauza. Niekedy vyrazame 4:30 aby sme boli o 8:00 na prehliadke a nemam cas zastavit)
Auto plne nalozene s plne zatazenou truhlou na streche. Zimne obdobie, teploty kde chodime aj -23

+- 4* rocne 500km tam a 500km spat (BA -Snina)
(1 cikpauza a max 5:30)

Leto
+- 2* rocne tych 800 az 1000km tam a to iste spat (BA - niekde k moru HR napr. Murter, Korcula, Pakostane, Omis, Dubrovnik)
(2 max 3 cikapauzy (to uz musi byt cez 1000km))
+-2 cesty Europa do 1000km tam (vacsinou AT, DE za rodinou)

Skus naplanovat tie cestu pre Enyaq 80X, kolkokrat a kde musim stat.
Ake su po ceste dobijacky a kolko kusov na jednom mieste aby nebola plna.

Ako som hore pisal, rozmyslam nad elektro autom, ale ekonomicky to nevychadza.
A tak isto ani casovo mi to zatial nevychadza
2. 7. 2022 08:56
Re: Závidím vám
Je to prostě strašně individuální. EV na youtube nejvíc chválí ti, kteří si kancelář udělali z kavárny v místním obchodním centru, kde každý den okupují nabíječku. A tam si myslím, že to má dokonalý smysl. Já pracovně neobrážím obchoďáky, ale nemocnice. A často jsem rád, když vůbec nějaké parkovací místo vůbec najdu, takže nabíjení v práci u mě vůbec nepřipadá v úvahu, ale přesto mi není představa mít EV úplně cizí. Pokud to ujede na dálnici 350 - 400 km (což některé EV dají, nemyslím tuto konkrétní krabici v testu), neměl bych problém, většinu mých cest to dá na otočku a pokud bych musel občas jednou za cestu strávit 20 minut na rychlonabíječce a dát si u toho kafe, určitě bych to přežil. Alespoň bych měl jak smysluplně využít přebytky z fotovoltaiky a mít každé ráno auto do plna nabité má asi taky své kouzlo. Takže ač jsem si vědom všech omezení EV, uznávám i výhody a u příštího auta EV určitě minimálně zvážím.
2. 7. 2022 09:14
Re: Závidím vám
Hele je to hlavně o tom, jestli máš kde nabíjet. Pokud máš dům s garáží, tak se občas hnít někde na nabíječce dá. Pokud by to mělo být každý týden dvakrát, tak za mě ani náhodou. Já EV jako příští auto dám, ale budu si ještě tak rok obhajovat cenu...
2. 7. 2022 09:27
Re: Závidím vám
Cenu si obhájíš provozními náklady. ;-)
2. 7. 2022 09:32
Re: Závidím vám
Chtěl bych nahradit ženinu A6, ale hraju si s myšlenkou přenechat jí X5 a koupit iX. Škoda, že to nemá víc na tažným no:/
2. 7. 2022 10:14
Re: Závidím vám
Dotace mínus půl mega, DPH mínus půl mega, ne?
3. 7. 2022 09:58
Re: Závidím vám
Tak jasně, mít dům s wallboxem je naprostej základ, bez toho s běžným denním režimem o EV nemá smysl ani uvažovat.
3. 7. 2022 17:53
Re: Závidím vám
Jeste je moznost nabijeni v praci.
Nebo kdyz mas treba verejnou dobijecku blizko bydliste - v pripade mensich najezdu neni problem 1x tydne nabit.
4. 7. 2022 13:26
Re: Závidím vám
Tak to by mně asi nestačilo, abych si obhájil nákup EV, však nevím, kde budu pracovat za rok. A jezdit jednou týdně na nabíječku by se mi taky nechtělo. Mít tak malý nájezd, beru benzín a jednou měsíčně vezmu na pumpě plnou a vyřešeno. Takže za mě EV jedině s domem a wallboxem, ale chápu, že ne každý je tak "náročný".
2. 7. 2022 10:53
Re: Závidím vám
Je to vec zvyku, ja s tým problém asi nemám preto, že aj so spaľovákmi si robím prestávku každých 150-200 km. Teraz je len rozdiel v tom, že nezastanem na nejakom ochcanom odpočívadle, ale dám to na nabíjačku na nejakých 15-20 min.

Jasné, že je pohodlnejšie sa nijak neobmedzovať, ale popravde, zatiaľ ma viac irituje zálohový systém na plechovky a PET fľaše. Najprv som ich začal separovať, teraz ich už musím nosiť naspäť do obchodu, aby mi vrátili zálohu. A tiež môžeš povedať, že teba to neobmedzuje, lebo veď si to isté doteraz robil aj so sklenenými fľašami od piva. Proste vec zvyku a rešpektujem to.

Dookola tu ale omieľať, aké sú elektromobily obmedzujúce mi už príde otravné. Fakt už nemajú dojazd len 180 km a napríklad Slovensko patrí teraz (zdôrazňujem to teraz) medzi top krajiny, kde sa oplatí uvažovať nad elektromobilom z dôvodu nezaťaženej nabíjacej infraštruktúry. Verím, že o rok to už môže byť inak. http://www.uswitch.com/…es-to-own-an-ev/
2. 7. 2022 12:31
Re: Závidím vám
Vidíš třísku v oku bratra svého, ale břevno ve svém nevidíš
Vidíš dojezd a dobu nabíjení, ale že spalovák smrdí, že 60% dodané energie vyletí teplem a výfukem, že dělá hluk, že jezdíš za trojnásobné náklady, že musíš každých 20 tisíc km do servisu atd atd to už nevadí
(nereaguju na tebe ve smyslu odporu:)
2. 7. 2022 20:01
Re: Závidím vám
Na môj koment reaguješ?
2. 7. 2022 08:22
Re: Závidím vám
Tudle funkci úplně nenávidím.. Jde to v EQB vypnout?
2. 7. 2022 20:05
Re: Závidím vám
Dá, stačí dať pádlom pod volantom najnižšiu rekuperáciu. Mňa naopak mrzí, že to nemá možnosť jazdiť s jedným pedálom. Vlastne to nemá ani adaptívny tempomat, ale drahé je to jak šľak. Ja by som si to nekúpil, pracovne je to ok.
2. 7. 2022 14:12
Ajeje
koukám, že Auto.cz už je infiltrovaný elektrovocasama.
Já teda proti EV nic nemám, ale chtělo by to ubrat z toho fanatismu. Jinak, užívejte si svý EV, až jich bude víc, tak už si na tý nabíječce postojíte třeba 5tý v pořadí, nějakou tu hodinku.
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2022 14:37
Už se blíží doba kdy to fakt půjde....
1,5 mio za prémiové střední SUV je pohoda, to dáte i ve fosilním provedení.... jasně že pro Čechy, hodně zvyklé jezdit ty svoje Chorvatska a lyžování v Alpách to není, ale my jsme v tomhle trošku jinde než zbytek Evropy.... Ital, Němec i třeba Rakušan často zůstávají na dovču ve své zemi a prostě neřeší, že mají dojezd 350km a pak musí nabíjet.

Takže myslím že tohle auto se v pohodě může prosadit a jestli se ještě trochu časem zamaká na dojezdu tak to pro lidi co na to mají nebude žádná věda.... ;-)
Rozbalit vlákno
3
2. 7. 2022 20:12
Re: Už se blíží doba kdy to fakt půjde....
GLB/EQB stále patrí do rodiny Áčka, je to platforma MFA2. Mne to teda v tomto kontexte príde dosť drahé.
3. 7. 2022 07:26
Re: Už se blíží doba kdy to fakt půjde....
Hele techniku jsem uplne nestudoval, beru to tak ze to je 4,7m dlouhe SUV a takhle velka SUV tolik proste v pohode stat muzou.... ale v modelovych radach MB se fakt nevyznam ;-)
3. 7. 2022 10:16
Re: Už se blíží doba kdy to fakt půjde....
Jasné, veď v pohode. Ja by som takú cenu čakal pri aute veľkosti GLC na to, aby sa dalo povedať, že je celkom fajn.
2. 7. 2022 16:24
asynchronní s permanentními magnety....
.... Už víme, že EQB 300 4Matic spoléhá na dva motory, konkrétně jde o asynchronní elektromotor vpředu a synchronní vzadu, vždy s permanentními magnety....

Jako že permanentní magnety má i ten asynchronní??? To bych fakt rád viděl

A líbí se mi pohled pod kapotu. Hned mi to připomene jak jsou elektromobily proti spalovákům jednoduché :D
Rozbalit vlákno
0