A to jako kde? Třeba na trase Praha-Ostrava? To samozřejmě záleží jen na mé řidičské kondici a výdrži. Jinak mě v normálním autě budou omezovat jen případné uzavírky a objíždky, tedy nebudu potřebovat žádné složité plánování cesty kvůli nabíjení a ještě se strachovat, jestli naplánovaná nabíječka bude funkční a volná. :-)
No já to udělal za 8 hodin a 2 minuty v rámci jízdního času a za 9 hodin a 42 minut celkově.
Asi by to šlo i lépe, ale i tak je to dost slušné. Pokud bych vzal na tisíci kilometrech přestávku na oběd nebo po cestě na toaletu, jsem se spalovacím autem na 9 hodinách.
Já jsem relaxoval na nabijeckach (i když pravá relaxace to nebyla, protože Ionity nabijela mé auto tak rychle, ze jsem si někdy nestačil ani vyměnit baterky v kamerach).
Tak potom vo video teste na Autožurnál.sk /Ioniq 5 vs ID.4 GTX/ kecali.Pretože pri dobytí Ioniq 5 na 80% im pri dialničnom tempe 130 km/h a spotrebe 31,8 kWh/100 km vyšiel dojazd 220 km. Tak na 1000 km dialničnej trase by museli minimálne 4x dobýjať po cca 26 min /samozrejme ak bude voľný stojan/.Tak teda kde je pravda.Elektromobil je drahý a má veľa kompromisov.
Smysluplná trasa 1000km po českých dálnicích není, nutně pojedeš někam a pak zase zpátky... ale jestli je to teoretické cvičení, tak by průměr mohl být kolem 8h s jedním tankováním, běžná jízda bez loudání a bez pospíchání.
Pokud chceš nějaký působivý čísla, tak přejezd USA se podařil za 27,25h s průměrem 103mph... a to nejsou jen dálnice. https://www.caranddriver.com/…try-record-time/
Jeden nejmenovaný Bezouška měl rekord s autem Praha - Brno za 42minut, to je taky solidní čas.
Průměr 125 je pohoda jazz.
Panove, jsme v EU, bydlet muzete kde chcete. Ja to mam "domu" 1150km a fakt nechci nekde stavet, zvlast v noci a kdyz deti (male) spi. To se jede co to jde.
Jinak, bydlim v DE a v CH, v obou statech mam podzemni garaz a nejake nabijecky nehrozi. V garazi nesmite mit ani papir, riziko pozaru.
Me zajima co ty baterky budou delat ne po 8 ale po 20 letech provozu, coz je bezne stari vozu v chudych zemich EU.
Re: Ještě je čas odvrátit zničující elektrodiktaturu!
Jdi uz s tema clankama proti snizeni zavislosti na rope nekam.
To se neda cist.
Kdyz si to ctu, tak si pripadam jako idiot.
Citace:
"Nyní si představte, že by se politická vrchnost rozhodla vydat příkaz, že pokud chcete mít něco pověšeného kolem krku, musí to být jedině zlatý řetěz."
Wtffff :no:
Oproti tomu je Vaculik Cicero.
https://ct24.ceskatelevize.cz/…ali-ctyri-z-peti
"Češi neumí rozpoznat, že jimi novinový titulek manipuluje. Platí to zejména v případě, pokud se týká nějaké negativní zprávy se silnou emocí. To je výsledek rozsáhlého experimentu brněnských vědců." ;-)
Mě taky ne, ale jenom, když to chci a potřebuji já. Nikoliv moje auto. :-) Základem přitažlivosti moderního automobilismu je totiž SVOBODA, NEZÁVISLOST a RADOST Z JÍZDY normálním spalovacím autem! :-):yes:
To není žádná logika.
To je jen dešifrování areseho (a barikovo) sdělení.
Nikdo normální si nemůže myslet, že spalování ropy je v pořádku.
A ještě ho propagovat do roztrhání těla.
Ať už kvůli jedovatým zplodinám, skleníkovým plynům nebo kvůli původu ropy.
To je prostě jednoznačně špatně.
Jen PR, dezinformace a šíření strachu tě přesvědčují o opaku!
Chci naznačit, ze přijedu na nabijecku a za 12 minut mám nabito (třeba rozmezí 27-80%).
Za tu dobu nestihnu většinou nic. Dneska jsem si jen skočil koupit vodu a čekal jsem osm minut ve frontě na pokladně. Přišel jsem k autu, odpojil a jel dále.
Ano, má to určitě kompromisy a nevýhody. Ale já je akceptuji, protože lepší zážitek jsem asi nikdy nezažil za volantem (kromě pár kusů supersportů).
Jenze to je prave v EV skvely. Tobe to nevadi. :D
Nabijes o par procent vic. A prestavku si uzijes.
Jasne jsou situace, kdy se to nehodi. Ale tech je malo. Obvykle staci jen trochu premyslet dopredu.
Cestovani s EV je neuveritelne uklidnujici.
Nevykasles se na vodu, ze je fronta.
Ty bys radeji ziznil ve spalovaku dalsich osm hodin, hlavne ze tam budes driv. :-)
Drzim palce s i4, pak konecne poznas pohodlne cestovani.
Prestoze rychlejsi nebudes.
:-[]:yes:
Jj, host vyhazuje vrchního.... a automobilky jsou pod diktátem zelenorudých šílených politiku nuceny ignorovat potřeby a zájmy svých zákazníků! :-O:no:
Je to jen bychařská úvaha... spíš je ta i4 zatím nejblíž tomu, jak bych si já představoval rodinný EV auto. Já se rozhlédl po trhu co by se mi líbilo, zjistil že nic... tak si nechám co mám dalších pár let.
Je to tak, spousta druhu EV jeste chybi.
Treba kombi (zadne) a prave liftbacky (jen i4 a Model S?).
Clovek je hodne odkazan na SUV/croossovery.
Mym idealem je kvuli tomu zatim Model Y...
Designove se mi ale vic libi samozrejme Model 3. A taky Enyaq coupe, ale predevsim EV6.
Ale vlastne kdyBYCH skoncil u takovyho Mercedesu jako z testu, tak by mi to nevadilo. :-)
A teziste (presto ze SUV) ma proklate nizko...
Pokaždý když s tím jedu, tak si říkám, že jako EV nebo ideálně jako PHEV s elektro zadní nápravou by to bylo super. Ale bez toho je to obyčejný auto, na kterým nic není. A rozhodně ne požitek z jízdy.
Zajimavy ze ty Becka s motorem nejsou tak videt. Jezdi, ale cekal jsem jich vic vzhledem k cene. Ktera je stejna jako u Kodiaka. Drzi si ale cenu jako ojetiny a je videt ze to auto ma super cenu a hodnotu.
ale takoví kolovrátkové jako je třeba Arese to mi hlava nebere. Von si snad ten mudra myslí, že otočí Zeměkoulí na opačnou stranu, když bude dostatečně často opakovat. O tom je taková anekdota:
Já: Pane, proč pořád luskáte těmi prsty?
Arese: To je proti slonům, oni to nesnášejí.
Já: Ale tady tisíce kilometrů široko daleko žádní sloni nežijí.
Arese: Tak vidíte, jaké mám skvělé výsledky.
Bylo by to fajn auto pro rodinu za celkem akceptovatelnou cenu, 1,5M za SUVko s hvězdou proč ne.
Problém je jasnej - pohodové nespěchání v létě znamená cca. 66/18=370km dojezdu při vyplácání baterky do nuly, to je na plnohodnotný rodinný auto málo.
Tak z toho dojezdu ještě něco uber, máš přece nabíjet max na 80%, aby se baterce náhodou něco nestalo ;-) Doporučení všech výrobců a alfa&omega všeho rychlonabíjení :yes:
Asi jo, to dává větší smysl... no pak jsme zpátky u toho, že je ta baterka prostě malá.
Já viděl tohle
https://www.auto-data.net/en/mercedes-benz-eqb-x243-eqb-300-79.8-kwh-228hp-4matic-44440
Pro me to kazdopadne problem neni.
100kW nabijeni pro me v praxi znamena rozdil par minut rocne. Trasy delsi nez 370km jezdim velmi zridka. Vloni snad ani jednou, kdyz jsem byl na dovolene (neeko 8-s ) letecky.
A jel jsi třeba někam v zimě s lyžema na střeše? Kolik bude dojezd v takovém režimu?
Nic, do diskuse "kolik kdo najezdí" se znovu pouštět nechci, spíš jsem to myslel tak, že na poměry EV je EQB relativně velký (a neaerodynamický) auto s relativně malou baterkou... a má to vlastnosti tomu odpovídající.
Jen by bylo fajn, kdyby si to lidi bez zkusenosti nekdy vyzkouseli.
I dve nabijeni cestou na hory v zime proste nejsou takovy problem jak se zda petrolheadovi s fobii z nabijeni. Jelikoz je to pro nej nezname a nevi jestli to zvladne (narozdil od razeni a tahani za rucku...).
Taky si myslím, že je tady až moc velký strach z nabíjení. A upřímně, já se tomu ani nedivím. Dneska jsem nabíjel na Mercedes centru v Olomouci na 300 kW nabíječce a byl tam nějaký člověk, který si půjčil elektrické auto poprvé a ten jeho stres byl patrný už při prvním pohledu. Takže i naprosto triviální záležitost se stala pro něj noční můrou.
Zatím se mi nejvíc líbila ta i4 - 80kWh využitelných, liftback, 250kW, 190vMax, za 1,5M... sice jsme pořád na dvojnásobku toho co stála Insi, ale za Bávo se to dá. 95% svých tras bych s tím nějak zvládl a takové ty Praha - Plovdiv bych to holt někomu půjčil výměnou za Mondeo :-)
Jinak se projetí nějaký elektriky nebráním...
Ten strach je prirodzený, ale keď si už niekto kúpi elektromobil, tak zaručene má nabíjanie do prvej dovolenky tak zmáknuté, že ho ani dlhá cesta nebude znervózňovať.
"Nejsou takový problém" je můj oblíbený argument. Prostě nechci 40 minut tvrdnout na nabíječce, když spěchám. Rychlokvaškové vysoké EV jako toto je dobře použitelné jako soccer mom car, cokoli víc bude otrava, pokud mě nebaví jet 110 km/h po dálnici.
Musis brat zivot z nadhladom a nikomu nic nevyvracaj, ked budu chciet a mat moznost, mozno na to pridu sami. Nech si kazdy kupi co mu vyhovuje a urobi radost
elektro je momentalne ekonomicky a casovy nezmysel - teda pre mna.
uvazujem nad autom, ale neviem ci ist do plnej elektriky.
takze cisto matematicky som pocital.
enyaq ID konfigurácie C7NJ3P9K vs. kodiaq ID konfigurácie C7NJ44S1
rozdiel v cene v +- rovnakej vybave 8168 euro
priemerna cena 1kwh elektriny ak si neplatis pausal je 0.42 centa (na slovensku, zaratene pomale, rychle, super rychle nabijanie)
(zse.sk,greenway.sk)
cena nafty, cca 2 eura
priemrna spotreba 80x je cca 23.42
priemerna spotreba 2.0 TDI 147kw je 7.69
(spritmonitor.de)
to je rozdiel 5,54 Euro na 100km v prospech Enyaq.
servisna pri enyaq je od 210-360 a robi sa kazde 2roky/30.000tis
servisna pri kodiaq je od 212-421 a robi sa kazde 2roky/30.000tis
(www.repareo.de)
Zoberme, ze auto mam 6 rokov
Takze musim najprv najazdit 147.000km aby sa mi vratil rozdiel 8168 Euro (pri najazde cca 26 tis to je skoro 6rokov)
Rozdiel v servisnej prehliadke je 60 euro v prospech Enyaq, takze usetrim za 5 servisnych prehliadok 300 Euro
Usetrim na cene pneu 132 euro
6 rokov poistenia ma Enyaq stal viacej o 2814 Euro
Ak to spocitam tak je Enyaq po 6 rokoch drahsi o 2382 Euro*
*nezapocitaval som nabijacky zadarmo,nabijanie doma/solar doma.
nepocital som s poruchami, kde ma Enyaq vyssiu hodinovu sadzbu.
nezapocitaval som cas straveny dobijanim na cestach/obsadene dobijacky.
nezapocitaval som predplatne karty, lebo to ma uplne odrovnalo. -> mesacny pausal a idem potom do zahranicia, alebo niekde musim dobijat a platit este naviac. to priznavam nemam az tak nastudovane
Skuste mi to pozriet ci som tam neurobil daku chybu.
Vy tu máte čas stále jazdiť naprieč republikou? Toľko dovoleniek či robíte obchodných zástupcov alebo v logistike? Pokiaľ nejdem letecky, tak pracovne vytiahnem päty z mesta na viac ako 300 km trasu tak raz za štvrť roka. Ostatné sú bližšie a v pohode ich dávam aj elektrom. Akurát tiež sedím v EQB, dnes bolo echt horúco, klíma mala čo robiť, ale v pohode po meste so spotrebou do 20 kWh. Súhlasím s recenziou, príjemné auto, automatické dobrzďovanie/rekuperácia pri rozpoznaní spomaľujúcich áut predo mnou je príjemná funkcia. :yes:
Průměrně jezdím málo, ale někdy holt dám až 350 km na otočku (dřív služebně 180-500 km). Taky chci mít možnost vyjet do zahraničí neomezeně daleko. Chci vědět, že se mi to neprotáhne jen proto, že mám nejpokrokovější pohon, a že nebudu mít z jízdy 140 tacho dojezdovou fobii. Chci vědět, co že mi to dobroseři násilně cpou do garáže. Jinak 20 kWh po městě mi teda přijde dost, Mercedes má ještě na čem pracovat.
Ze ty nejazdis, neznamena ze ini nie. A co to znamena mate cas jazdit napriec republikou? Ked niekto potrebuje tak ide a ev je zatial nevhodne na takyto sposob jazdenia. Kolko percent vodicov to je, neviem, len sa tu pri obhajobe ev stava uz folklorom vycitat ludom, ze jazdia dlhe trasy
A přesto jsou lidé, kteří najezdí klidně přes 50 tisíc km ročně napříč republikou s EV a nemají s tím problém. Během cesty při zastávce nenabíjí celou baterku, ale jen pár desítek km, takže do cíle přijedou s trochou zbývající energie, tam zpravidla dobijí (pomalu, během toho, co vyřizují to, kvůli čemu tam jeli) a zpátky totéž. Není nutné vždy nabíjet na rychlonabíječce 350 km dojezdu, když stačí dobít 50, aby se stále s rezervou dojelo do cíle (a na to může stačit i záchodová pauza).
Jistě, ale to platí jen za předpokladu, že můžu v cíli auto odstavit u nabíječky. Prostě pořád je to něco, co se spalovacím autem neřeším a s elektrickým ano, pokud ho nevhodně používám.
Ano tankovani je rychlejsi nez nabijeni.
A na cestach ho neresis casove.
Nemusis nam to tu dokola opakovat.
To vsichni vi.
Radeji si jednou s EV vyzkousej dlouhou cestu kterou jezdis tak casto.
Nebo nam ji sem napis...
Ja mam rad cisla a srovnani.
Kolikrat rocne tu trasu jezdis atd.
A zatim ti nikdo nebrani ji jezdit dieselem. :-)
PS Ty si dokazes predstavit, jaka EV se budou prodavat v r. 2035? Ja ne. A to jsem z oboru.
tak skusme cisla:
Zima
oktober - april
min 1x mesacne 500km tam a 500km spat (BA - Piesendorf)
(cestu spravim do 5 hodin aj s cikpauozu)
januar - marec
min 2x nesacne do 400km tam a spat (BA - lyziarske strediska na SK)
(zavisi kde ideme, ale max 1 cikpauza. Niekedy vyrazame 4:30 aby sme boli o 8:00 na prehliadke a nemam cas zastavit)
Auto plne nalozene s plne zatazenou truhlou na streche. Zimne obdobie, teploty kde chodime aj -23
+- 4* rocne 500km tam a 500km spat (BA -Snina)
(1 cikpauza a max 5:30)
Leto
+- 2* rocne tych 800 az 1000km tam a to iste spat (BA - niekde k moru HR napr. Murter, Korcula, Pakostane, Omis, Dubrovnik)
(2 max 3 cikapauzy (to uz musi byt cez 1000km))
+-2 cesty Europa do 1000km tam (vacsinou AT, DE za rodinou)
Skus naplanovat tie cestu pre Enyaq 80X, kolkokrat a kde musim stat.
Ake su po ceste dobijacky a kolko kusov na jednom mieste aby nebola plna.
Ako som hore pisal, rozmyslam nad elektro autom, ale ekonomicky to nevychadza.
A tak isto ani casovo mi to zatial nevychadza
Je to prostě strašně individuální. EV na youtube nejvíc chválí ti, kteří si kancelář udělali z kavárny v místním obchodním centru, kde každý den okupují nabíječku. A tam si myslím, že to má dokonalý smysl. Já pracovně neobrážím obchoďáky, ale nemocnice. A často jsem rád, když vůbec nějaké parkovací místo vůbec najdu, takže nabíjení v práci u mě vůbec nepřipadá v úvahu, ale přesto mi není představa mít EV úplně cizí. Pokud to ujede na dálnici 350 - 400 km (což některé EV dají, nemyslím tuto konkrétní krabici v testu), neměl bych problém, většinu mých cest to dá na otočku a pokud bych musel občas jednou za cestu strávit 20 minut na rychlonabíječce a dát si u toho kafe, určitě bych to přežil. Alespoň bych měl jak smysluplně využít přebytky z fotovoltaiky a mít každé ráno auto do plna nabité má asi taky své kouzlo. Takže ač jsem si vědom všech omezení EV, uznávám i výhody a u příštího auta EV určitě minimálně zvážím.
Hele je to hlavně o tom, jestli máš kde nabíjet. Pokud máš dům s garáží, tak se občas hnít někde na nabíječce dá. Pokud by to mělo být každý týden dvakrát, tak za mě ani náhodou. Já EV jako příští auto dám, ale budu si ještě tak rok obhajovat cenu...
Tak to by mně asi nestačilo, abych si obhájil nákup EV, však nevím, kde budu pracovat za rok. A jezdit jednou týdně na nabíječku by se mi taky nechtělo. Mít tak malý nájezd, beru benzín a jednou měsíčně vezmu na pumpě plnou a vyřešeno. Takže za mě EV jedině s domem a wallboxem, ale chápu, že ne každý je tak "náročný".
Je to vec zvyku, ja s tým problém asi nemám preto, že aj so spaľovákmi si robím prestávku každých 150-200 km. Teraz je len rozdiel v tom, že nezastanem na nejakom ochcanom odpočívadle, ale dám to na nabíjačku na nejakých 15-20 min.
Jasné, že je pohodlnejšie sa nijak neobmedzovať, ale popravde, zatiaľ ma viac irituje zálohový systém na plechovky a PET fľaše. Najprv som ich začal separovať, teraz ich už musím nosiť naspäť do obchodu, aby mi vrátili zálohu. A tiež môžeš povedať, že teba to neobmedzuje, lebo veď si to isté doteraz robil aj so sklenenými fľašami od piva. Proste vec zvyku a rešpektujem to.
Dookola tu ale omieľať, aké sú elektromobily obmedzujúce mi už príde otravné. Fakt už nemajú dojazd len 180 km a napríklad Slovensko patrí teraz (zdôrazňujem to teraz) medzi top krajiny, kde sa oplatí uvažovať nad elektromobilom z dôvodu nezaťaženej nabíjacej infraštruktúry. Verím, že o rok to už môže byť inak. http://www.uswitch.com/…es-to-own-an-ev/
Vidíš třísku v oku bratra svého, ale břevno ve svém nevidíš
Vidíš dojezd a dobu nabíjení, ale že spalovák smrdí, že 60% dodané energie vyletí teplem a výfukem, že dělá hluk, že jezdíš za trojnásobné náklady, že musíš každých 20 tisíc km do servisu atd atd to už nevadí
(nereaguju na tebe ve smyslu odporu:)
Dá, stačí dať pádlom pod volantom najnižšiu rekuperáciu. Mňa naopak mrzí, že to nemá možnosť jazdiť s jedným pedálom. Vlastne to nemá ani adaptívny tempomat, ale drahé je to jak šľak. Ja by som si to nekúpil, pracovne je to ok.
koukám, že Auto.cz už je infiltrovaný elektrovocasama.
Já teda proti EV nic nemám, ale chtělo by to ubrat z toho fanatismu. Jinak, užívejte si svý EV, až jich bude víc, tak už si na tý nabíječce postojíte třeba 5tý v pořadí, nějakou tu hodinku.
1,5 mio za prémiové střední SUV je pohoda, to dáte i ve fosilním provedení.... jasně že pro Čechy, hodně zvyklé jezdit ty svoje Chorvatska a lyžování v Alpách to není, ale my jsme v tomhle trošku jinde než zbytek Evropy.... Ital, Němec i třeba Rakušan často zůstávají na dovču ve své zemi a prostě neřeší, že mají dojezd 350km a pak musí nabíjet.
Takže myslím že tohle auto se v pohodě může prosadit a jestli se ještě trochu časem zamaká na dojezdu tak to pro lidi co na to mají nebude žádná věda.... ;-)
Hele techniku jsem uplne nestudoval, beru to tak ze to je 4,7m dlouhe SUV a takhle velka SUV tolik proste v pohode stat muzou.... ale v modelovych radach MB se fakt nevyznam ;-)
.... Už víme, že EQB 300 4Matic spoléhá na dva motory, konkrétně jde o asynchronní elektromotor vpředu a synchronní vzadu, vždy s permanentními magnety....
Jako že permanentní magnety má i ten asynchronní??? To bych fakt rád viděl
A líbí se mi pohled pod kapotu. Hned mi to připomene jak jsou elektromobily proti spalovákům jednoduché :D