Italská automobilka Alfa Romeo do svého nového SUV Tonale vkládá velké naděje. Nepokouší se objevovat Ameriku a hraje to dost opatrně. Čerstvě spuštěný konfigurátor prozradil české ceny.
Je to tak, 1.33 s jej ostrým charakterom a výkonom 180 koní by sa Tonale náramne hodila. Avšak od 1.5 som čakal kvôli Millerovmu cyklu, dlhému zdvihu a emisnému naladeniu veľké "prodlevy", no nič také sa nedialo. Tá 130tka je naozaj promptná!
K riadeniu by som ešte rád dodal, že je naozaj špecifické, niekomu môže prísť necitlivé oproti S/G. Naopak na S/G sa niektorí recenzenti/zákazníci sťažujú, že vyžaduje až príliš pozornosti. V Tonale mi neprišlo, že v stredovej polohe bola vôľa, to riadenie je ostré od prvého mihnutia, ale reaguje komfortnejšie.
Treba skúsiť, rád si prečítam taktiež dojmy ostatných. Zatiaľ sa Tonale javí ako výborný produkt a po zoznámení mu ja osobne nemôžem nič zásadné vyčítať. Čerstvý výsledok 5 hviezdičiek v NCAP mu rozhodné len pridá na popularite a nebude to žiaden prázdny dojem.
No, nevim.
Jako vypada slusne.
Ale zaklad 945 tis. A nema ani mlhovky. Kdyz to dovybavis na obdobnou uroven, jsem dost pres milion - takze asi 200 tis nad Tonalem.
A porad to neni hybrid, kterej neco stoji.
Netvrdim, ze si ji koupim, ale cena mi prijde v poradku.
skoda ze to neni s manualem
za 440tis by to nebyla spatna cena
manzelce bych to koupil na leto kdy nemusi jezdit 4 kolkou za 10 kdyz mame tu energetickou krizi
a na zimu by vytahla 4 kolku
a za par roku by to mely deti jako svoje prvni auto k obouchani
Já jsem reagoval na příspěvek na člověka s nickem abacus, ne mikesus. Nebo ty používáš 2 nicky? No, znějí podobně přihlouple, to se musí nechat... :-[]:yes:
Před dvěma rokama neměla 1.5TSI.
1.0TSI Style 81kW stálo 380t, dneska stojí 409... to není zase takový drama vzhledem k tomu, že Fa4 je přece jen o kus "dospělejší" auto.
Na niektorých zahraničných autoweboch som postrehol dosť veľké výčitky voči spracovaniu interiéru, tak som to bol pozrieť v Trnave, predajňa Begam, zelený kúsok za 41 000 €. Úprimne, ak chce byť Alfa prémiou, musí pre to aj niečo urobiť. Na to, že som sedel v dobre vybavenej verzii, to teda nie je žiadne terno. Čo ma ale úplne dorazilo je nechutný plastový panel ovládania klimatizácie, kde ani jedno z 11 tlačidiel nelícuje. Niektoré sú o 1 - 2 mm nižšie (A/C), špáry medzi nimi nebudem komentovať. Na funkčnosť to nemá žiaden vplyv, v tejto cene je to ale total faul. Sportage, Tuscon, alebo Qashqai je v porovnaní s Totale pôsobia ako Bentley. Je mi to ľúto, ale Taliani už podľa mňa rezignovali. Ceny komentovať nebudem, ak to niekto bude chcieť, pôjde do toho. V každom prípade nejde o ničím výnimočnú Alfu, na to je tu Giulia, alebo Stelvio. Na masku Tonale si môžete dať akýkoľvek znak automobilky. Bohužiaľ.
Vzhledem k tomu že giuliettu jsem měl tak tě jenom trošku poopravím s její platformou. Je to C-evo. V podstatě úplně nová platforma. Jediné co je na ní společné s Fiatem jsou dva plechy pod nohama předních pasažérů. Později ji dostali ještě Jeep Cherokee a Dodge Dart Chrysler 200. Byla to skvělá a dráha platforma (velký podíl vysokopevnostní oceli hliník atp.) Určitě bych ji na Tonale viděl raději než B-wide ( nicméně také dobrá platforma) bohužel C-evo už neumožňovala žádnou přiblblou elektrifikaci. . . .
Očakával by som, že keď niekto vyrastie, tak je schopný napísať zmysluplnú vetu(y) bez urážania a kopania okolo seba. Zatiaľ si nastavil zrkadlo len sebe
Tak nějak zareaguji i na ty, co reagovali přede mnou.
Avanti, k tvému projetí - jsem velmi zvědav, jaké budou mé dojmy. Jak z podvozku, tak z motoru. Myslím, že budu schopen rozlišit rozdíl v nastavení vůči Compassu. Čekám, že bude značný. To co se hodí k Jeepu se fakt nehodí k Alfě - vlastně jde o dva protipóly, kdy Alfa je prostě sportovní značka, Jeep terénní (jo, ať se abucus a jiní klidně přeskočí - za mě je to jako italská sportovní motorka vs americký chopper, brát prosím s nadhledem, ale lepší přirovnání nemám) no a Tonale/Compass by ten feeling těchto značek měli "naplňovat", aniž by ho splňovali do puntíku - jsou to SUV sklasickou koncepcí zástavby, tzn. ani sporťák, ani off-road z toho prostě nikdy nebude. Na druhou stranu - jsou to auta, která mohou být pro lidi vstupní branou do světa Alfy/Jeepu. Compass ten feeling Jeepu má a já pevně věřím, že Tonale bude to samé pro Alfu. Ti lidé, kteří tomu kouzlu podlehnou, mají hodně kam v budoucnu růst...
Na 1,33 se zapomíná těžko, lehký benzím by se do toho náramě hodil, kor ten se 180Hp+manuál... Vím, je to z říše snů, ale byl by to základ jako víno.
Větší kola - uvidím po projetí. Pro Compass jsou dle mého nejlepším kompromisem 18ky, větší fakt nee. Naopak 17 jsou pro klidnější řidiče úplný ideál. Opět - uvidím po projetí, zda se přikloním více na stranu tvou, nebo p. Karpata.
Ticho - tomu věřím. Znám a je to silně návykové. Předpokládám ,že Alfa na tom bude ještě lépe.
BTW - to, co p. Karpat říkal o řízení (a ukazoval na videu) mě hoooodně překvapilo. Zejména proto, že Compass takovou vůli kolem středu prostě nemá, ani náhodou. Že by předprodukční kousek?
A ostatní pánové - jsem zvědav na vaše názory, až to projedete. Oto, Ty máš možnost unikátního srovnání, vzhledem k autům která dobře znáš a jezdíš. No a speedfred - Ty máš možnost srovnání s bezzákluzovou střelou země-země od stejného výrobce, tzn. s tím nej, co Alfa umí. Jsem na vaše názory hodně zvědav.
Návrh - co kdyby ten, co to projede, napsal krátký názor ostatním do SZ? Ať máme nějaké srovnání. ;-)
aby sis užil zábavu s manuálwm v SUV, že? ne, pro většinu to není zas tak dobrá volba, to ukazují i prodeje.
Takže svůj názor nepokládej za fakt. Ale chápu, už asi senilníš a tyhle 2 rozdíly nedokážeš pochopit.
Mno, podobné zkazky znám taky, třeba v M-B. Je to asi velmi individuální.
Co se týče mé poslední zkušenosti v Jeepu (takže někde měli i Alfu), ten nejvíc "kravaťácký" a upjatý prodejce o autu věděl nejméně a nejvíce si vymýšlel. Tam zrovna Alfu měli taky. Ti ostatní byli naopak super a bylo vidět že ta auta je baví.
BTW - zrovna u Alfy bych čekal, že jsou zvyklí na nadšence a je jedno, zda je to kravaťák nebo není, resp. čekal bych podstatně více těch jiných typů lidí, než je u prémie obvyklé.
Hele, nevím no. Technicky je to platforma vyvinutá původně pro 500X, s protaženým rozvorem (takže ano, nejblíže je Compass, ale základ je od Fiatu). Giulietta na tom byla velmi podobně, nemýlím-li se.
Ano, Giu a Stevio mají vlastní (výbornou) platformu s prémiovou podélnou zástavbou, ale v C segmentu - má to dnes vlastně někdo? (nevím, vlastně řečnická otázka)
Chci tím říci - je to jako Audi Q3 - mohl bych říci, že je to jen přebouchaný Tiguan. Ale kdo obě auta jel, ví že působí o dost jinak. O ligu výš.
Vím (dokonale) jak je laděný Compass - a to se k Alfě nehodí. Ale umím si představit jiné naladění, víme že tam je nějaká elektro náhražka samosvorného diferáku (něco podobného měla už ta Giulietta, nemýlím -li se) a umím si představit, v rámci platformy, že Alfa se z toho udělat dá. Alfa nižší střední - SUV "nástupce" Giulietty, ne baby Stelvio, jestli chápeš jak to myslím.
Uvidíme po prvních testech a projetí ;-)
Ps.: Základ si myslím, je podle mého 100t přestřelený. Věc názoru. Jukni na ceny GLB, například. M-B klame tělem, ale je to spíš o půl třídy větší auto.
Nejen plivat jedovatou slinu na zanedbane stranky.
Ano, jsou hrozny.
Madari nastesti jako importer do CR a SR konci, tak uz na to kaslou.
Prebira to Emil Frey.
Takze cekam, ze se to zlepsi.
Obecne, nejen stranky.
A prebira vsechny Italy, nejen Alfu.
No tak ty jejich prodeje pak podle toho budou vypadat. Několik prvních měsíců si to pár nadšenců koupí, ale pak jim odbyt tradičně spadne do suterénu. Velká škoda... :-(
Alfa nikdy nedosiahne úspech, pokiaľ nezapracuje na predajnej sieti. Musím priznať, že mám iba 1 skúsenosť, takže možno ide o výnimku, ale odradila ma trvalo. V 2018 som sa chcel ísť v Petržalke pozrieť na Stelvio ako novinku. Vôjdem dnu, tam 2 experti v oblekoch, pozerajú na mňa ako na bezdomovca (mal som sandále, kraťasy a tričko, lebo vonku bolo 30+ stupňov). Chytím sa dverí, auto zamknuté. "Kľuče má kolega, on tu dnes nie je..." - "Dá sa dohodnúť termín skúšobnej jazdy?" - "To je iba pre vážnych záujemcov a na to nevyzeráte...". "Ďakujem zbohom..."
Nakoniec som kúpil 540xi a neľutujem - pre mňa Alfa ako možnosť minimálne v BA neexistuje.
Ten test od Míši Karpata jsem viděl, celkem auto chválil až na řízení a motor. Měl prostě nějaké očekávání a to se nesplnilo. Když chce někdo velký peníze za malý SUV musí nabídnout prostě víc. 130k (ještě navíc z hybridu) má dneska kde kdo a to v daleko menších autech. Spíš bych se jel projet (což ty určitě půjdeš) nebo si počkat na plnohodnotný test ;-)
Děkuji za tvoje dojmy. Já si ji půjdu vyzkoušet ke konci měsíce. Jinak jak říkáš největší smysl teď dává Speciale. P.S Karpata mám moc rád ale první jízdní dojmy vzal u Tonale za špatný konec. Jako porovnávat to se Stelviem je dost mimo no. . . .
Potvrdzujem, čo píše Ota, cena nejde zjednať. Cena je skrátka fix, maximálne predvádzačka 2% dole. Inak ceny sú už dávno vonku tuto https://www.fcafans.com/…aktualna-ponuka/
Tonale mám odjazdené, vysypalo sa tu mnoho dojmov (predpokladám, že bez skúseností).. rozhodne jediné, čo odporúčam, ak si to niekto pôjdete vyskúšať - zahoďte predsudky, nemyslite na žiadne 1.3 Firefly, na žiadne Jeepy a Fiaty. Tonale je majstrovské umenie Alfy Romeo v plnej sile pre kompaktnú triedu C-SUV a p- Karpat si po svojej recenzii môže dať akurát tak facku. :no:
1.5 je perfektná, výbušná, nepotrebuje ani režim D na to, aby sa prebudila, funguje to fakt skvele. 20" disky bez akejkoľvek straty komfortu, vynikajúci dojem zo správania na okreskách a čo ma prekvapilo najviac je akustika - 120-130 a v Tonale je absolútne ticho.
Berte, kým je, Speciale je to najvýhodnejšie, čo možno dostať.
Úplně nechápu myšlenku.
160k stačit asi bude, ale za 1,066M to úplně cuore sportivo není. Načipovat se dá kde co, ale zrovna 1.5 hybrid na to asi nebude ideální adept.
Nepříliš široké pneu? Už v základu jsou 235, na tom běžně jezdí 300k hothatche, ne?
Ota má pravdu. Asi je to jediná cesta, jak si diskuze tady ještě užít - některé jedince prostě ignorovat. Nás slušných a v pohodě je tu stále dost (což neznamená, že spolu musíme vždy jen souhlasit, naopak, drobné spory a špičkování jsou kořením diskuzí), tak proč se rozčilovat. ;-)
Nejtěžší věcí na světě je vysvětlit hlupákovi, že je hloupej ;-)
BTW - jen info pro zajímavost - když to bylo úplně nové, bylo třeba jednou dolít olej (mezi ryskami je jen 0.7 litru). Pak si to sedlo a nebere to defacto nic. U přímovstřikého turbobenzínu super.
A pokud vím tak plug-in bude jako 4X4 a někde ve videorecenzi říkali, že bude i 1.6 nafta. No a k článku, podle toho co tady píšou, jde třeba winter paket připlatit až od výbavy TI. Není to pravda, jde i u Sprintu.
Odpověď na všechny tři příspěvky - jo, vidím to úplně stejně :yes:
S cenou se snad proberou, je to nový model... Převodovka - taky doufám, ten automat v Compassu je největší slabina toho auta. U 1.5 nevím (hypoteticky může pomoci baterka), snad to bude lepší, i v případě Compassu.
A té benzínové 1.33 je fakt škoda, základ by to byl skvělý.
Hlavně doufám že ta nová převodovka s tím Ev uvnitř je daleko lepší než ten automat co je v compasse. Jinak by to byla docela tragédie. Doufám že si s tím alfa pohrála
Určite mám sa čo učiť od niekoho, čo "svoje" SUV v dvojkolke s podpriemerným, priam pre značku znevažujúcim motorom !!! dokáže tak blahoslavene ospevovať na nete.
....jsou bohužel (jako vždy) silné přestřelené. Otázka je, jestli se s prodejcem dá dohodnout na nějaké slušně slevě. Motorizace raději nebudu komentovat, ovšem vnější i vnitřní design je tradičně výborný. Zvláště ta zelená jí moc sluší! :-):yes: Teď ještě jak to jezdí a jak je na palubě při akceleraci slyšet motor...
Ceny odrážajú realitu trhu a snahu zaradiť sa k prémii. Predsa nebudeš produkt, ktorý má ponúkať "viac" predávať za dompingove ceny. Na to tu má Stellantis veľa adeptov.
Samozrejme to pokuľháva na obe nohy, pretože ako "prémiový hráč" sa vytasím s tým najlepším čo mám. Čo v tomto modelovom rade akosi zatiaľ nevidím.
Ale od témy modelového radu. Giulia vo verzii TI s 2,0 a 280k motorom, je plne akceptovateľná ( pre mňa). Na SK za 60 - 62 cenníkovo asi ťažko kúpiš niečo lepšie. ( jediné dva problémy, ktoré s ňou mám sú bixenóny - chcelo by to LED adaptiv- matrix a pre mňa presvedčenie, že spoľahlivosť je O.K. )
Určite trojválec 1,2 by tomu od PSA pristal. Hlavne aby to bolo lacné.
Tie časy sú už preč.
Alfa je pre ľudí čo majú na to, nie pre bedač z Renault klubu.
No neviem.U nás základ so 130k za 35 000 €.Karpat kecal lebo pri predstavovaní tvrdil že by malo ísť od cca 27 000 €.Tak čo tu máme za 35 000 €.Corolla Cross,Compass,HR-V,Tiguan,Ateca,Karoq,3008,Grandland,CX-5,Kuga,Formentor a hlavne Qashqai ...no Tonale to bude mať podľa mňa ťažké + tá predajná a servisná sieť no neviem neviem aj keď nevyzerá zle.Alfa má zásadný problém s cenami.Oni sa neustále hrajú na prémiu a na tie ich ceny aj doplatili.V podstate to vyzerá že skončia ako Lancia a pritom je to značka ktorú majú skoro všetci radi ale nikdy by si ju aj tak ako novú nekúpili.A to hlavne kvôli premršteným cenám.
krásné a základní cena také není špatná. Ještě do nabídky přibude plug-in hybrid 190 a 270 koní.
Jo a webové stránky budou do pár týdnů úplně nové, koukněte na alfaromeo.it jak budou vypadat ty české.
Bude to krásný jednorožec na silnici...
160k stačí, komu ne, tak si to poladí na +- 200k, což bude na přední pohon s nepříliš širokými pneu tak na hraně...
Arese, Lukas13 už si to kupujú, len to ma nevýhodu, že to ma automat. Tak v "kvedlačce" určite. A aby to nemalo viac ako 150 koní, naviac by to už toho bol veľa. Samozrejme v dvojkolke.
A Ericn si to určite kúpi , keď to bude stáť 399 000 Kčs.
No jednoducho je to chopper - To se kocháš to se dívaš.