Modelem Phaeton chtěl Volkswagen ukázat, že dokáže nabídnout reprezentativní limuzínu, která by se mohla rovnat s vlajkovými loděmi značek BMW či Mercedes-Benz. Luxusní sedan se objevil před 20 lety.
Phaeton byl výstižná ukázka VW takového, jakého jsem ho měl rád. Luxusní limuzína s dokonalým interiérem a podvozkem Bentley, která má na kapotě plebejský znáček VW a dělá se ve vlastní skleněné továrně. Proč? K čemu? Jak? No holt prostě můžeme a máme na to. Cokoli si zákazník žádá, u koncernu dostane a bude to ve střízlivém německém balení a s puncem kvality. VW dnes? Za 1.5 mega si kupte divné vajco, které má pod kapotou jeden elektromotor, dva elektromotory, nebo dva elektromotory se softwarově zvýšeným výkonem na mizerných 300 k, abyste měli pocit, že jste výjimeční. Odpudivý interiér můžete omývat na wapce, voda pak odteče kanálky v podlaze a můžete jet. Jen možná nebude fungovat klimatizace, navi nebo rádio, protože to neumíme.
Mám z toho podobný pocit, VW je aktuálně nekoupitelný. Dostaneš auto lowendové kvality s interiérem z recyklovaných PETek, plné levných řešení, s dotykovými ploškami i na volantu, aby ušetřili za tlačítka, infotaiment s nefunkčním SW za Prémiové peníze… Nové modely jsou jen a jen zklamání :no: