Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle mohl vypadat nový Phaeton. VW po letech ukázal funkční prototyp

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Modelem Phaeton chtěl Volkswagen ukázat, že dokáže nabídnout reprezentativní limuzínu, která by se mohla rovnat s vlajkovými loděmi značek BMW či Mercedes-Benz. Luxusní sedan se objevil před 20 lety.

Phaeton si vysnil tehdejší šéf automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch. Ten dokonce inženýrům a vývojářům zadal několik náročných parametrů, které měl vůz splnit. Známý je například o požadavek, aby Phaeton zvládl jet rychlostí 300 km/h po celý den při venkovní teplotě 50°C, přičemž v kabině mělo stále být příjemných 22°C. Maximální rychlost produkčních exemplářů přitom byla elektronicky omezena na pouhých 250 km/h...

Sedan, vyráběný v Drážďanech, dostal také mimořádně luxusní a moderní výbavu. Přesto to tak úplně obchodní hit nebyl, i když se vyráběl dlouho, zhruba 14 let. V roce 2016 navíc vedení automobilky Volkswagen rozhodlo, že Phaeton skončí úplně a že firma vydá jiným směrem a soustředit se bude zejména na elektromobilitu.

Volkswagen přitom už měl poměrně jasnou představu, jak by měl vypadat nástupce, tedy Phaeton druhé generace. Existoval dokonce pojízdný prototyp, jemuž předcházelo interní výběrové řízení, v němž vedení vybíralo ze čtyř různých konceptů. Za designem funkčního prototypu stojí duo Marco Pavone a Tomasz Bachorski. První uvedený dnes ve Volkswagenu zodpovídá za vnější design, druhý má na starost vzhled interiérů.

A právě v souvislosti s 20. narozeninami modelu Phaeton Volkswagen po letech projekt Phaeton D2 a podobu prototypu druhé generace luxusního sedanu odtajnil. Automobilka přitom zdůrazňuje, že vůz měl blízko sériovému vozu - stojí totiž na koncernové modulární platformě MLB.

Prototyp dostal poměrně konzervativní design. Při pohledu zepředu zaujme především velká chromovaná maska chladiče, záď pak možná připomene současnou Škodu Superb, hlavně díky chromované liště spojující zadní světla. Masivní C-sloupek zřetelně navazuje na první generaci modelu Phaeton.

Video se připravuje ...

Možná ještě zajímavější je pohled do interiéru. V něm samozřejmě najdeme spoustu kůže a dřeva, vzadu jsou samostatná ředitelská sedadla. Všimněte si také minima fyzických ovladačů, dotykových ploch na volantu a řešení palubní desky. Phaeton D2 už v roce 2016 dostal obrovský dotykový displej, který se o dvě léta později objevil v modelu Touareg.

Tak co říkáte, není škoda, že automobilka druhou generaci modelu Phaeton zařízla?

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

9. 7. 2022 06:47
Re: Úpadek
Mám z toho podobný pocit, VW je aktuálně nekoupitelný. Dostaneš auto lowendové kvality s interiérem z recyklovaných PETek, plné levných řešení, s dotykovými ploškami i na volantu, aby ušetřili za tlačítka, infotaiment s nefunkčním SW za Prémiové peníze… Nové modely jsou jen a jen zklamání :no:
Avatar - twistedTSD
8. 7. 2022 17:15
Úpadek
Phaeton byl výstižná ukázka VW takového, jakého jsem ho měl rád. Luxusní limuzína s dokonalým interiérem a podvozkem Bentley, která má na kapotě plebejský znáček VW a dělá se ve vlastní skleněné továrně. Proč? K čemu? Jak? No holt prostě můžeme a máme na to. Cokoli si zákazník žádá, u koncernu dostane a bude to ve střízlivém německém balení a s puncem kvality. VW dnes? Za 1.5 mega si kupte divné vajco, které má pod kapotou jeden elektromotor, dva elektromotory, nebo dva elektromotory se softwarově zvýšeným výkonem na mizerných 300 k, abyste měli pocit, že jste výjimeční. Odpudivý interiér můžete omývat na wapce, voda pak odteče kanálky v podlaze a můžete jet. Jen možná nebude fungovat klimatizace, navi nebo rádio, protože to neumíme.
8. 7. 2022 10:16
Smýšlení
Co si tak kluci ve VW říkali, minulý phaeton byl totální propadak, pojďme to auto udělat uplne stejný! :-) :D
Avatar - kari.laz
8. 7. 2022 06:10
Re: ...
Zkus se nechat léčit, ačkoli u tebe už bude pozdě.