Veterán
Tak já budu vybočovat z řady, mne se XJ220 fakt líbí, je to takové UFO oproti supersportům té doby, hlavně ta kulatá světla, líbí se mi dost klasický interiér. F40 je auto dětství, ale na eleganci a krásu dle mne nejhezčího Ferrari a asi i nejhezčího auta všech dob 288 GTO to prostě nemá (já vím, to jsou ještě 80tky, ale musím to připomenout) . Naopak ta F1 mne extra nebrala, pro mne takové "tuctové" auto (vzhledem samozřejmě, nikdy jsem v ničem z toho nejel proboha 😁), které mohlo vypadat jako Ferrari, možná Lambo, možná taky ne.
Já bych vhodil do ringu ještě jiný a možná ne až tak super "supersport" z počátku 90tek a to Hondu NSX, ta mne brala jako kluka a bere pořád 😊 Popřípadě Lotus Esprit V8
Já bych vhodil do ringu ještě jiný a možná ne až tak super "supersport" z počátku 90tek a to Hondu NSX, ta mne brala jako kluka a bere pořád 😊 Popřípadě Lotus Esprit V8
No já s tím souhlasím, vše nemusí být ultrasilné a rychlé jen v přímce, tato filosofie má své kouzlo 😊
bola ako zjavenie v dobe keď sa takýto exkluzívny výrobcovia predháňali kto má najrýchlejšie sériové auto. 959,F40,XJ 220 všetko to mi dávalo dobrú noc pri posteli pokial neprišiel doterajší sen McL F1. Teraz si môžeš kúpiť “obyč” sedan ktorý dáva 300 s prstom v nose a ani sa nezapotíš.
Inak veľmi dobre sa to čítalo 👍🏻
Inak veľmi dobre sa to čítalo 👍🏻
Proto taky píšu, že to nebyly tak "super" auta, jenže v době dětství jsem netušil, které má větší motor, prostě to byl sporťák 😁
Tenhle Lotus myslím, to je tipuji stejnej, jako měl James
http😐/americancollectors.com/…us-Esprit-V8.jpg
Tenhle Lotus myslím, to je tipuji stejnej, jako měl James
http😐/americancollectors.com/…us-Esprit-V8.jpg
XJ 220 je bezesporu legenda, je to hodně zajímavé auto, škoda že ten nedali ten původně zamýšlený V12.
Sice asi jízdní vlastnosti by to ještě zhoršilo, ale zas by to mělo klasický a legendární motor.
Tvary se ne vše líbí, mě celkem ano. Interiér už je poněkud horší no, ale u supersportů se za ně zas tolik nehrálo v thedejší době.
Sice asi jízdní vlastnosti by to ještě zhoršilo, ale zas by to mělo klasický a legendární motor.
Tvary se ne vše líbí, mě celkem ano. Interiér už je poněkud horší no, ale u supersportů se za ně zas tolik nehrálo v thedejší době.
Presne ako píšeš. :yes: Nebyť takýchto článkov, tak už by skoro nemalo cenu sem chodiť.
Tradične výborne spracovaný materiál o legende na 4 kolesách ako sme u p. Dragouna zvyknutí.
V nedeľu som išiel súbežne s Jagom E-Type a to je len malé auto na galúzkach až som neveriacne zízal.
Víc než porovnávat co umí současná auta, zde jde o připomínku let minulých.
220 patřil mezi nějak zajímavé exoty, kterých bylo v průřezu let mnoho. Vedle tebou míněných 959, F 40 a McLaren F1 třeba i MB C111, BMW M1, Countach nebo v Americe Vector. A zdaleka to nejsou všechny.
Já mám oblíbené od mládí dodnes jen 4. Miuru, DS, Jaguar E, ale výhradně 1 a 1/2tou generaci a Corvette Split-Window.
220 patřil mezi nějak zajímavé exoty, kterých bylo v průřezu let mnoho. Vedle tebou míněných 959, F 40 a McLaren F1 třeba i MB C111, BMW M1, Countach nebo v Americe Vector. A zdaleka to nejsou všechny.
Já mám oblíbené od mládí dodnes jen 4. Miuru, DS, Jaguar E, ale výhradně 1 a 1/2tou generaci a Corvette Split-Window.
Na hlavnú príčinu vysokej hmotnosti, a síce požiadavku na enormnú pasívnu bezpečnosť, si akosi pozabudol.
Taky kolik značek vyrábějící malosériové vozy nebo sportáky skončilo...
Venturi
DeTomaso
Bristol
TVR
a ted si nevzpomenu kdo ještě
Většinou to drželi dlouholetí majitelé při životě co to šlo a jak umřeli nebo to prodali, šlo to rychle do kopru.
Venturi
DeTomaso
Bristol
TVR
a ted si nevzpomenu kdo ještě
Většinou to drželi dlouholetí majitelé při životě co to šlo a jak umřeli nebo to prodali, šlo to rychle do kopru.
Má no, ale v dnešní době emisních nesmyslů, povinných asistentů atd už je docela problematické to udržet tu nízkou váhu, takže bud musíš malý motor nadopovat turby y vyhnat z toho šílený litrový výkon, nebo tam prostě dát větší.
Tady ho má Richard Chlad, pamatuju na rozhovor, kde vyprávěl, jak ho jel kupovat s Filipem Turkem a tak se spolu vlastně seznámili.
..... Pětistupňová přímo řazená převodovka poháněla přes dvoulamelovou spojku AP Racing všechna kola.,... Systém od FF Developments jej distribuoval v poměru 30:70...
Z první věty vyplývá použití mezinápravové spojky, druhá věta ji ovšem popírá a potvrzuje přítomnost diferenciálu. Co tam tedy bylo a k čemu sloužila ta spojka umístěná až za převodovkou?
Z první věty vyplývá použití mezinápravové spojky, druhá věta ji ovšem popírá a potvrzuje přítomnost diferenciálu. Co tam tedy bylo a k čemu sloužila ta spojka umístěná až za převodovkou?
Countach i Diablo určitě, ale je to ta linka co psal webpaja - agresivita 10/10, elegance a krása možná o něco méně... ale jo, mně se Diablo taky líbí, teda ještě než dostalo ty světla z Nissana 😄
Dnes platí, že čím vyšší hmotnost, tím benevolentnější emisní limit. To je možná hlavní příčina.
Ve výsledku to vypadá potom tak, že třeba u BMW lehkonohá sportovní dvojka M240i s motorem R6 má o 55kg vyšší hmotnost proti více na komfort orientované pětce 545i s V8, u které tato prapodivná preference vyšších hmotností ještě neplatila.
Ve výsledku to vypadá potom tak, že třeba u BMW lehkonohá sportovní dvojka M240i s motorem R6 má o 55kg vyšší hmotnost proti více na komfort orientované pětce 545i s V8, u které tato prapodivná preference vyšších hmotností ještě neplatila.
A to enormní pasivní bezpečnost uděláš čím nebo co podle tebe zvedá hmotnost proti starším autům? Ty tenčí plechy, plastové nárazníky a ty výtuhy pod nimi, které připomínaj kolejnici jenom z rychlíku?
Nebo to dělá spíš tuna airbagů?
Nebo to dělá spíš tuna airbagů?
Vidis a to som ani nevedel o tom, ze po fl tam naozaj praskli kukadla z 300 zx. Dik za info
Agresivne vnimam countach a potom aventadora, huracan, countach. V tom je diablo dost konzervativne, relativne cisty dizajn
Celkem souhlas... ne že by teda Aventador nebylo hezký auto.
Já jsem skromný chlapec a od Ferrari mi stačí ty lowcosty jako F458 nebo Tributo...
Murray na F1 hezky navázal, ale spíš technicky... designově už to taková pecka jako F1 není.
Já jsem skromný chlapec a od Ferrari mi stačí ty lowcosty jako F458 nebo Tributo...
Murray na F1 hezky navázal, ale spíš technicky... designově už to taková pecka jako F1 není.
Osobně se mi XJ 220 moc nelíbila, na fotkách vypadá už taková moc natažená. Pak naživo to jako obvykle přebije dojem z toho, jak je to auto vlastně malý... ale na můj list best of best už to XJ220 nedostalo.
Asi se mi víc líbila XJR-15, i když ani to není úplně ideál... a jinak klasika, F-40 F1 atd 😄
Asi se mi víc líbila XJR-15, i když ani to není úplně ideál... a jinak klasika, F-40 F1 atd 😄
Zaujimave, ze si nik nespomenul na diablo, ktore oproti dobovym konkurentom vyzeralo dobre, podla mna od countach vyrazny dizajnovy posun. Za mna topka je f1 a najlepsie zostarla v mojich ociach asi f40. Jej stacia svetla s modernou optikou a moze sa zase predavat. 959 ma neoslovilo, to az gt a z tych novsich, zonda v niektorych verziach nazivo vyzera fajn.
Mě se líbí i ty starší Esprity, ale ta poslední V8 je nejhezčí, to souhlasím.
A taky to mělo konečně pořádný motor, ty staré čtyřválce nejsou to pravé i když to jelo hezky, protože auta byla lehká (klasická filosofie Chapmana, co je lehké a dobře ovladatelné, nepotřebuje velký motor)
A taky to mělo konečně pořádný motor, ty staré čtyřválce nejsou to pravé i když to jelo hezky, protože auta byla lehká (klasická filosofie Chapmana, co je lehké a dobře ovladatelné, nepotřebuje velký motor)
Ano, ano zlatá éra supersportů, ale doba pokročila. Dnes si můžeš koupit EV co má 200kW a omezovač rychlosti na 160kmh.
JÁJÁ JUPI JUPI JÉ.....
JÁJÁ JUPI JUPI JÉ.....
Mě se ze starších Ferrari líbí nejvíc 308 a Testarossa, z novějších 599, California, 488 a F8
NSX i Esprit byly sportovní auta, ne supersporťáky. Esprit se mi líbil až v posledních provedeních po velkém FL (tak jak ho měl James May v tripu do Ohňové země). NSX je ladná, ale výkonově úplně jinde, namířená proti F348. 😉
Mám to stejně, XJ 220 se mi nelíbil, ani když vyšel a nelíbí se mi ani teď. Jsou to ty oblé tvary první půlky devadesátek, nic pro mě, vnitřek taky takové ford sbiraniko, to auto je zajímavé jen pro své výkony. Jenže vzápětí přišel mcl F1 a to je z hlediska přitažlivosti pro mě jiná liga. 😉
To je přesně on! :yes: Na plakátech v pokojíku a neosahanějších stránkách německého autokatalogu (AMS) byla přesně taková auta. 😉
Na McL F1 se pro mě ze superaut čistotou designu dotáhlo až Porsche GT, 918 nebo LaFerrari. Jakkoliv se mi líbí Lamba, tak spíš pro agresivitu než krásu.
Já ještě přidám, že v době dospívání a rozvoji počítačových her jsem ho virtuálně vlastnil všude, kde se objevil 😁