Jihokorejská automobilka nejprve odhalila design nového Ioniqu 6, kterému říká elektrifikovaný streamliner, aby nyní v rámci světové digitální premiéry zveřejnila bližší informace o technice vozu.
auto zaměřené na aerodynamiku a ne krabice, která má 1000 koní. Škoda té přídě, je to taková fádní. No a teď ještě vymyslet něco do města a aby to stálo rozumné prachy.
A aký je v tom rozdiel, či má auto elektrický alebo iný motor? Dobrú aerodynamiku by malo mať vždy. Ale móda SUV dehonestovala tento parameter na úroveň nepodstatného čísla.
Na nízky odpor vzduchu od začiatku vsádza Tesla, za čo je niektorými paradoxne kritizovaná.
U tebe mě moc nepřekvapuje, že nerozumíš rozdílu mezi EV a ICE. Jak bych ti to tak vysvětlil, abys to pochopil. No, víš, dřív se svítilo loučemi, dnes máme LED žárovky. Oboje svítí.
rozdil v tom samozrejme je obrovskej, protoze EV udelas mnohem aerodynamictejsi
nemas tam tak velkej chladic a spodek muzes mit rovnej, protoze ti tam neprekazi vejfuk
Aspoň nepíš hlúposti. Chceš tvrdiť, že mnohé autá majú preto tak vysoké predky, lebo je tam vpredu taký veľký chladič? Pozrel si sa vôbec niekedy pod kapotu? Stým výfukom si tiež pekne vedľa - rovný spodok ide spraviť aj s ním, aj keď je to o niečo náročnejšie. Spodkom auta predsa nejde len výfuk, ale aj kabeláže alebo brzdový systém, záleží na tom, ako je vyriešená zástavba.
Myslel jsem to tak, že existuje dost aut, kde je motor vzadu nebo uprostřed a přední kapotu mají tak vysokou, že by se tam spalovací motor i vešel (Ferrari, Bugatti a mnoho dalších).
Tím jsem chtěl říct, že umístění motoru - a to jakéhokoliv - nemusí být a zpravidla ani nebývá nutně limitem pro výšku přední kapoty.
Zas jeden najmúdrejší...
Kapoty spaľovákov sú samozrejme o niečo vyššie ako u EV, pretože je tam motor. Samozrejme nie vždy iba preto. Mnoho áut má vysoké čumáky kvôli akejsi bezpečnosti chodcov, ktorých by si autom mohol zraziť - a medzi vysokou kapotou a motorom je ešte riadna vrstva vzduchu, resp. prázdneho priestoru.
Čo si si myslel, že som z Honolulu a neviem, že pod kapotou je spaľovací motor? Fakt si niekedy pripadám jak u debilov, keď podaktorí máte potrebu mudrovať nad takými pičovinami.
Ak kritizujem, tak keď niekto napíše vyslovenú blbosť. Ak chceš hrať múdreho, maj pre to akceptovateľný argument. Ak niečo len tak trepneš, tak v horšom prípade naštveš, v lepšom si na smiech. Zaobídeme sa bez obidvoch možností.
kluci, vy jste snad uplni tupci
prece kdyz mas vepredu chladic, tak ten vzduch musi tim chladicem projit, pak se proplist motorem a nekudy vylist ven
a to samozrejme zvysuje aerodinamickej odpor
nekdy mrkni na chladis beznyho auta i treba jen s 300k
to zadnej drobecek neni
samozrejme ze muzes zakrytovat spodek aby zaspoda necouhal vejfuk, ale kolik aut to tak ma? co ja sem par aut videl zespoda, tak teda zadny
EV pohon je velice nízký a nabízí designu úplně nové možnosti.
Jak to bude dál asi uvidíme, ale spalovak, ještě nejběžnější a nejlacinejsi provedení napříč, je prostě limitní a celý vzhled vozu se tomu přizpůsobuje
Stále nechceš rozumieť jednej veci - aj spaľovák sa dá schovať pod nízku kapotu. V dnešnej dobe malých trojvalčekov ešte ľahšie. Nízka kapota rozhodne nie je doménou EV - Tesla, teraz toto, a kto ešte? Väčšina EV nijak z davu nevyčnieva, ich proporcie sú ako u bežných áut. Do hry vstupuje viac aspektov ako iba aerodynamika. Keď pod nízku kapotu nič nezmestíš, odkrojíš si z priestoru inde. EV nie je len plochá baterka pod podlahou a elektromotory na nápravách, nie?
Sorry, jestli si dobře pamatuju jsi tu celkem často proti EV. Je to tak?
Čekal bych tedy, že víš něco o technice.
Bavíme se asi o normálních autech, ne o limitkach jako Bugatti.
Tam je v naprosté většině aut motor vpředu napříč. Souhlas? Mimochodem je to z důvodu minimální ceny. Technicky je to asi nejhorší co může být.
A teď, opět zanedbame Subaru jako výjimku, je motor postavený nastojato před přední nápravou. Vše musí být pripraveno na ten největší motor a potřebuješ něco pro ochranu chodce. Jde o NCAP tedy nejde o povinnost.
A porovnej situaci s EV.
EV majú skôr kratšie ako nižšie predky. Nízke kapoty a´la Tesla alebo Ioniq 6 sú skôr výnimkou.
Proti EV nie som, nemáš dobré info. Mimochodom, to je podmienka technických vedomostí?
Nie som proti EV, len ich nechválim za každú cenu. Vo vlastnej garáži by som si elektromobil vedel predstaviť - ale nie som ochotný dať zaň toľko peňazí, čo pýtajú. Prekáža mi spôsob ich presadzovania zo strany EÚ, elektromobil samotný určite nie..
a ktera s tech vykopavek ma v serii aspon 150 koni, jako ma dnes i obycejna fabia?
tipuju to jen na tu sieru v cosworthu
na kazdejch 100kW na ojnici ti vznikne 200kW tepla, ktery musis nejak odvist
na 200kW maz 400kW tepla atd
cast tepla odvedes vejfukem, cast odvedes skrs chladic
velikost motorovyho prostoru a cumaku (kdyz je motor vepredu) je danej maximalni motorizaci v modelu a z toho se odviji i prosotr pro umisteni chladice
a jestlize do auta muzes dat motor 400kW, tak bude mit stejnej motorovej prostor jako kolovratek se 100kW, ale nasobne velkej chladic, kterej musis nekam nacpat.
400kW dnes neni az tak nenormalni hodnota, i kdyz vetsina tech modelu nema treba ani polovinu a cast treba jen ctvrtinu
chtelo by to trchu premejslet nez neco placnes, takhle vypadas jako technickej analfabet
Jasne, 1,5 TSI potrebuje chladič jak autobus... :D
Predstav si, viem, aké veľké chladiče sa do áut montujú, zrovna teraz máme na hale fronthendy na Karoqa. Najväčší chladič má cca 70x45 cm, hrubý aj s ventilátorom je tak 10 cm a pokojne by sa vošiel hoci aj do karosérie Tesly 3... ;-)
45cm vejska, 25cm nad zemi + 5cm kapota = 75cm kapota vysoko
minimalne
a to ma karoq jen max 140kW
opravdu to je chladic na 140kW, ktera se moc nevyrabi ??
samozrejme, oktavka musi mit chladic nizsi a sirsi ale s vetsi plochou
porad se u oct bavime jen o necelejch 200kW
baworak ma dvojnasobek v podobny sirce auta
tak cumak musi bejt takovej, aby se tam ten chladic vesel
at tam das 400kW nebo 100kW do stejny modelovy rady
tohle u elektro odpada, protoze ma radove mensi tepelny ztraty
Hádaj, ako vysoko nad zemou tá kapota bežne je, keď kolesá majú priemer cca 600-700 mm...
Samozrejme, dvojnásobný výkon znamená dvojnásobne väčšiu plochu chladiča... :D:-[]:D
Co je to za absurdní argumenty? ICE nepotřebuje nějaký obrovský chladič, to jen automobilky nám cpou masivní zaslepené mřížky. A není nic jednoduššího než výfuk zakrytovat.
Design, aby to bylo efektní, vypadalo to masivně, proč maj dnešní pikapy výšku kapoty o 35 cm výš ndež to měli pikapy před 20 lety?
Ty motory o nic větší nejsou, tím to není.
u EV máš v podlaze baterky, co maj půl tuny, úžasná věc, s tím jde řezat zatáčky tak krásně, že tomu 25 let stará kára natrhne v zatáčkách zádel, stčí jenom poladit motor a dát tam jinou, moderní převodovku, to bys zíral. :-)
Tak na lacne ev zabudni, vatsina skor zdrazuje, taky ford mach e v uk minuly mesiac zdrazel v priemere o 7700 libier. Robili tu v uk rozsiahlu studiu a ze vraj najviac optimisticky pri dojazde svojich aut su chlapci z vw.
Teraz to tak je, zajtra to platiť nemusí. Biznis funguje, len ak sa peniaze točia. Tovar, ktorý nepredáš, budeš vyrábať zbytočne. Predávať za premrštené ceny sa dá len určitý čas, nie trvale.
Jestli udávané parametry nelžou, je to nepochybně konkurenceschopné a bude to nutit i Teslu reagovat. Ačkoli jsem k masovému rozvoji BEV skeptický s ohledem na přírodní zdroje, mohlo by to pomoci zlepšovat a zlevňovat.
Ale ano, procento ošklivosti je v EV značně vyšší, jako kdyby na sebe chtěli upoutat pozornost, a to se dá jak přes krásu tak přes ošklivost.
A co se týče EV SUV, je jedno jestli je to klasika nebo SUV, když to váží přes 2 tuny, je to oboje zlo.
Ano design vypadá jak nějaká nepovedená skica od amatérského grafika. Na druhou stranu kdo chce hezké auto, tak si prostě dojde pro EV6, problem solved.
Vypadá to, že dospělý cestující bude na zadních sedadlech dost trpět. Aerodynamika nesmí být na úkor komfortu pro cestující a prostoru pro náklad. IONIQ5 zřejmě zůstane praktičtější, ale rozežraný. Nějaký další model snad už ale bude vyvážený.
Tak zrovna to veľmi nevypadá. Skús druhý pohľad. Klesajúca línia okien a nízka poloha zadnej odtrhovej hrany ťa pomýlili. Strecha má úplne bežný tvary a vzadu neklesá zďaleka tak strmo ako by sa zdalo. https://www.auto.cz/…kne-do-metaverse?…
Hráme sa na to, kto bol prvý? Inšpiráciu mohli brať kdekoľvek v histórii. Viac by som pochyboval o tej Tatre, dnes už tak svetoznáma zďaleka nie je ako bývala.
Na 5m monstrum s 3m razvorom... za 2 melony... ( clanok ani necitam tak ma opravte ak som sa netrafil ... z foto to ale fakt vyzera obrovske ) . . Bude to dalsi rodinny ideal ... dokonala nahrada pre oteckov sucasnych rapidov golfov octaviek ci focusov... ti sa uz tohto megasvaba iste nevedia dockat.. uz nech je tu... :yes:
Teda presnejsie by bolo napisat dalsie elektricke 5m monstrum...
Len par dni dozadu som videl ten sucasny hranaty ioniq... stal vedla ceedu a golfu... vyzeral vedla nich ako stary nabytok z ikei ... aj inak nudny golf tu razom ziaril a posobil fakt paradne ... ale hlavne ako sympaticke auto :yes:
kdyz porovnam efektivitu s podobne velkym chrochtavym supem co jezdi dejme tomu za 6 nafty, tak mi to vychazi takto:
vyroba 6 litru nafty / 100km = 1.6kWh *6 litru = spotreba 9.6 kWh elektriky na vyroby 6 litru nafty
tenhle EV 14kWh / 100km
takze potrebujes sehnat jen nejakych 5kWh elektriky navic a jezdis jen na elektriku
za rok pri najezdu 20tis km potrebujes 1MWh elektriky navic, coz je napr. elektrika na ohrev teply vody za rok v bojleru kdyz nemas moc velkou spotrebu vody
tu 1MWh elektriky ti za rok vyrobi 5m2 FVE
celkem 8mld litru u nas projetejch za rok = cca 7TWh elektriky navic = cca polovina vykonu soucasnyho temelina a muzeme se ze 3/4 odstrihnout od ropy (ta 1/4 nejde na paliva, ale napr na plasty)...
tohle je naprosto realna blizka budoucnoust, z ktery maj russaci a a jejich zastanci bezesny noci a proto jsou tolik proti EV
vime vsichni, kdo tady kope proti EV a za russaky
ze studii ktere si nechaly vypracovat sami petrolejarske firmy, uvadi se to podle zemi kde se palivo finalne prodava, je to od 1,6 do 2,8kWh na litr paliva a vesmes vzdalenosti od mista kde se dana ropa vytezi a mista kde se prodava finalni palivo koncovemu zakaznikovi, a vesmes je jedno jakeho paliva vznikajiciho rafinaci, je dulezite taki zminit ze rafinace paliv je v kazde krajine jinak procentualne zastoupena, takze kuprikladu CR je co se rafinace paliv tyce v rafinerioch na uzemi CR "sobestacna" z cca 75%, zbytek paliv se do CR dovazi jiz ve zrafinovanem stavu, a to hlavne nafra
To už je v principu asi celkem jedno čím tu elektřinu vyrobíš, ale není to tak strašný číslo. Jen bych trochu nesouhlasil s tou spotřebou EV. To nebude 14 kWh/100 km ale spíš 20. Za 14 to je je papírová spotřeba v reálu nedosažitelná. Nicméně i tak to nevychází zase tak strašně. Co mě přijde dost trapný a sedí to tak přesně k toptenovi, je ten závěrečný tón. Takže každý kdo se nechce nechat narvat do o 100% dražšího elektrospotřebiče to dělá proto, že kope za Rusáky. Jinej důvod to mít asi nebude jo? To je tak jednu pěknou do xichtu za tyhle kecy.
jina efektivni alternativa nez EV prinejmensim v osobnich autech v blizky budoucnosti neni
cim driv to pochopis, tim lip
pro tebe a pro kazdyho, snad krome russaka
to ze dnes jsou EV drahy a ne uplne vhodny pro dlouhy cesty neznamena, ze to tak bude naveky
fakt je, ze green deal ohrozuje roSSiju, protoze jediny co umej je cerpat ropu a plyn z diry v zemi.
proto tolik povyku z roSSiji a od jejich prisluhovacu kdyz EU chce bejt energeticky sobestacna
bylo to tak kdyz se zvazovala tezba zemniho plynu z bridlic, ale z podobnyho soudku treba kdyz se mel stavejt radar v brdech
sou lidi, kteri jsou ideologicky pro rusko a ti, kteri namaji zadny nazor a nechaj se zblbnout co jim kdo nakuka
nevim ktera sorta je horsi
vysledek je ale takovej jakej je
radar nemame a tezba z bridlic nebezi, i kdyz EU muze byt na plynu sobestacna
Aby byla EU energeticky soběstačná, musí postavit 25-40 nových rekatorů, ne spoléhat na nestabilní, neoblševickou utopii jménemem OZE, která nefunguje při výkyvech počasí, v zimě a náklady na její výstavbu překračují náklady na výstavbu konvenčích zdrojů 20-60x :-):-)
a ještě je potřeba zabrat plochu karlovarského + třetiny jihočeského kraje.
K tomu se stanete zcela závislými na komunistické číne , jejích továrnách a surovinách, bez kterých si tu nepostavíte ani stožár, nemáte z čeho, brzy tu nebude ani cement.
Čím dřív to pochopíš, že sjte utopisti, tím lepší na světe bude :-):-):-)
Nevím jestli není ten počet přehnaný, ale podstatný je masivně makat na výstavbě nových JE. Ideálně aby nějaký dodavatel přišel s konceptem unifikované JE, která by šla stavět prakticky sériově jako panelák, čímž by se významně urychlila a zlevnila výstavba. Nevím proč musí být každá elektrárna unikát. OZE je super doplněk, ale nikdy nebude tvořit páteř energetiky. Z logiky věci je to vyloučené.
Já netvrdím, že to není efektivní alternativa. Problém bude v tom, že efektivní alternativu nehledám. Se spalovákem a jeho jízdním projevem jsem spokojený i přes to, že existují pohony s lepší účinností. Je pravděpodobný, že novinka v podobě EV časem zlevní. Taky nevylučuju, že si něco takovýho na důchod koupím. Možná parametry a životnost takovýho řešení někdy překoná spalovák, ale to musí určit trh! Green deal ohrožuje aktuálně hlavně Evropu jestli sis nevšiml. Rusák neprodává jenom ropu a hlavně ji je schopen prodat i jinam než do Evropy. Navíc Green deal vezme za své letošní zimu, protože lidi nebudou ochotni sedět ve vymrzlých bytech, ale bude se vesele pálit dřevo, uhlí a všechno možný co bude hořet. O tom, že je Rusko jen velká ozbrojená benzínka se nechci hádat. Je to tak, ale tím, že si v EU budeme zavírat uhelný a jaderný elektrárny a budeme blokovat jejich výstavbu rozhodně nespějeme k tomu, že bychom byli energeticky soběstační. Spíš naopak. Tvrdit, že každý kdo nadšeně nehýká pro elektromobilitu a elektřinu výhradně ze solárů a větrníků je automaticky proruský a kope za Rusáky je ovšem lež a drzost.
Ptáš se mě poprvé, ale budiž. EU automotiv vůbec nemusí bojovat proti elektromobilům z Číny. A pokud to někdy v budoucnu bude nutné, tak jedině dovozním clem. V současné době ten boj probíhá sám od sebe drahou lodní dopravou. Největším nepřítelem evropského automotive je evropská komise a snaha o řízení trhu z Bruselu elektromobily z Číny aktuálně nic neohrožují.
Ne to je běžná věc, že se na některé věci uvaluje dovozní clo. A my si tady ty moderní technologie umíme vyrábět sami, když s bavíš o EV, takže není nutné je sem dovážet z Číny. Navíc se to děje v naprosto zanedbatelném měřítku, takže nemá cenu se o tom vůbec bavit. Těch pár čínských aut co se sem doveze automotiv nerozhodí. Narozdíl od nesmyslných regulací a nařízení EU. Ty evropský automotive pohřbívají celkem solidně.
a k záchraně liazu a tatry uvalit dovozní cla 7% na nákladní vozy vyjma tahačů a 12% na tahače :-)
Tak se chrání domácí průmysl, víš?
Jenže to by nemsmělo být v zájmu politiků a lobistů ho vytunelovat a zničit konkurenci západu, který tu velmi úspěšně obsadil náš trh stejně jako ty východní trhy a trhy třetích zemí, kam sme exportovali a o kterých tu čučkaři z 90tek tvrdili, že se tam nic neprodá.
Divné že tam západní firmy jako Scania, Mercedes, Man, Iveco , DAF, Volvo prodali za 30 let asi 8 milionů nákladáků ale nic se tam neprodá :-):-):-)
Cesta vodíku a bateriových úložist je 10x dražší než cesta JE.
A ještě je to nespolehlivá veteš závislá plně na výkyvech počasí s nutností neustále regulovat celou přenosovou sosutavu, vykrývat výpadky záložními zdroji (uhlí) + plná závislost na číně, největším světovém výrobci Fotovoltaických panelů a dalších komponent pro elektromobily, větrníky, atd atd
Cesta vodíku a bateriových úložišť je sice ***ina, ale klidně bych byl pro část energie v řádu pár procent takhle získávat, aby se ověřilo, že je to slepá cesta. Úplně bych to nezatracoval.
Sorry, ale oni právě ti odborníci radí stavět jaderné elektrárny. Kde si přišel na to, že to tvrdí Okamura. Ty začínáš přebírat primitivní rétoriku Hamuny. Dej si na to bacha.
Představa energetické sítě založené na JE, jako to má třeba Francie, je to nejlepší co zatím lidstvo vymyslelo a toho se musíme za každou cenu držet.
v podminkach Ceske Republiky se uvadi 1 litr paliva jako 2,2kWh, jen samotna rafinace se uvadi na pomezi 1,3kWh, ale elektrina a ekvivalenkt energii v prepoctu na elektrinu se pouziva i v doprave ropy, tanker, ropovod, ale i zeleznice, samotneho paliva mezi rafinerii a cerpaci stanici a v neposledni rade i samotna cerpaci stanice palivo cerpa a obsluhuje ve vsech aspektech diky elektrine
oneh 1,6kWh vychazi pro staty ktere si ropu sami tezi a nemusi ji z daleka dovazet bud tankery nebo ropocody, ruzne po svete to uvadi studie a to i ty od samotnych petrolejarskych firem od 1,6 do 2,8kWh na litr finalniho paliva v nadrzi spotrebitele, tyto cisl auvadi treba studie od BP a SA, tedy velice vyznamne petrolejarske firmy
Tvoje úvaha, a to její čísla a údaje ani nechci zpochybňovat, zkoumat nebo rozporovat, je účelově zaměřená.
Život s EV se může někomu líbit i vyplatit. Existují však i lidé, kterým vlastnosti EV zatím do jejich spokojeného a krásného života nezapadají tak hezky jako ICE. Patřím mezi ně a bezesné noci z toho tedy nemám.
Budoucnost, nebudoucnost. Pro někoho je budoucnost 50 let, pro jiného 20 nebo 5 a každý má jiná kritéria.
Topten je fascinovaný naftou :-):-):-)
On určitě ani nespí, jak neustále přede nitky pavučiny, do které chce lapit nás fosily a naftomilce. :-[]:-[]:-[]
Naftomilce :-)
Tobě až napíše doktor kompresní punčochy na křečové žily, budeš všem tvrdit, že je miluješ a že bez nich bys už ani nechtěl žít :-):-):-)
ja mam elektriku porad za 4.50 kWh, tedy pri 20kWh na sto 90 korun na sto
se spalovakem jezdim za 8 litru krat 53 korun = 424 kacek na sto
rozdil 3.30 kacek na kilometru
pri mejch 35tis kilometru za rok to je cca 100tis
ale levnejsi provoz neni hlavnim dovodem odklonu od ropy
hlavni duvodem je nebrat ropu z nacistickyho russka
Kompletní odstrižení EU od ruského plynu a ropy znamená cenu kilowatky v jendotlivých členských státech 15-27 kč a stavební proud 22-40 kč .
To určitě dlouhodobě udržíte, budete se modlit, když v roce 2030 bude čína vlastnit méně než 55% průmyslu EU a Johnsona v GB méně než 63-79% :-):-):-):-)
Spolu s dalšími asijskými zeměmi typu Indie + USA budou vlastnit 60-90% Evropských průmyslových podniků :-):-):-):-)
Střední třída v EU zanikne akrom potravin a energií nebude naprosto nic kupovat.
taky budu platit treba 10 korun, ale cast si dobiju z FVE
taky se muze stat, ze za benzin budu platit stovku za litr a zadnou jinou moznost kde natakovat levneji (nebo zadarno jako u FVE) nemam
ty tady navozujes katastrofickou predstavu s elektrikou v jejiz vyrobe jsme sobestacni, ale uplne ignorujes nasi skoro 100% zavislost na dovozu ropy z nacisticky roSSiji a digtatorskych rezimu z blizkyho vychodu , a jeji nevypocitatelnej cenovej vyvoj
Jsme soběstační POUZE, to slovo POUZE JE SAKRA DULEZITY do uzavření uhelek a vypřešní životnosti DUkovan a Temelína, pak sme čistí dovozci, jenže ono nebude odkud, vid Trofime
Tak budete muset postavit vodík a uložiště za 3 biliony, místo abyste psotavili 12 novej reaktorů a pak kdo je tady utopista a následník sovětské pavědy co :-):-)
kdyz ted zavrou kohouty s ropou, tak okamzite prejdem na pridelovej system a do mesice nikde nenatankujes
co by se muselo stat abychom byli okamzite bez elektriky?
uhli mame svoje a jaderny palivo minimalne na 2 roky dopredu a dalsi dodavky pujdu mimo roSSiju
Masivní blackout v Německu? Helmuti se do něj řítí plným tempem, v zimě se dá čekat, pokud nebudou mít plyn. Stačí aby nefoukali a sou v loji. A zbytek Evropy s nimi, bohužel, díky nesmyslnému propojení.
Jinak ty současné elektrárny maj uritou životnost a banky odmítaj poskytovat peníze na jejich modernizace a opravy, takže jak dlouho budou v provozu? A co postavíš a za kolik?
My víme, díky Pavlu Tykačovi kolik vaše zelené utopistické projekty stojí, takže bohužel.....sou to naprosté nesmysly odtržené od reality a za astronomické ceny, kdy pokud to bude realizováno, budou současné ceny ještě lidovka a energie z těchto zdrojů bude 3x dražší jak dnes.
I za to, že utopista helmut vypnul uhelky a jádro a ted se modlí aby mu rus nevypnul plyn, nebyla tuhá zima a hodně foukalo, protože jinak je v takovém loji, v kterém byl naposledy v roce 1945 :-):-):-):-):-)
BTW od těžkého zeleného utopisty, následníka nejtěžších NEOSTALINISTICKYCH UTOPISTU typu Lysenko a Mičurin, kteří chtějí stavět OZE typu vodík, bateriové úložitě ated v cenách, kdy za 5 těchto zařízení je 22 reaktorů typu VVER (které vyrobí 5x tolik proudu) to faaaaakt sedí.
Pro děti neovládající matematiku polopatické vysvětlení, asi jako kdyby vláda objednala pro studenty základních škol a gymnází a mateřinek, komplex, který pojme dohormady 2500 studentů za cenu, za kterou by bylo 9 klasických základních škol + 17 mateřinek, co pojmou 9400 studentů.
Nebo pro polici objednala 10 ks Bentley Bentayga, za cenu, za kterou jde koupit 140 Oktávií, co odvedou službu přesahující užití Bentayagy o 850% :-):-)
Tak takhle plánují těžčí zelení utopisté, novodobí neostalinisti, vid SOUDRUHU :-):-):-)
A kdyby zelení neostalinisté stavěli státní byty, tak postaví za 4 miliardy komlex, v kterém ubytují 3500 lidí, zatímco by jiní za tu cenu postavili komplex, kde jde ubytova 11 000 lidí :-):-):-):-):-)
Už si ľudia uvdomte, že socializmus tu bol a je za nami. Aj vnucovanie jedinej pravdy a správneho názoru, čo je dobré a čo je zlé, čo kto môže písať a čo nie, čo si môže myslieť a čo nesmie. Tak sa spamätaj.
Marže rafinerek, tak šupky dupky běž nadávat polákům a madarům, jak si mastí kapsy. Před 8 lety při stejných cenách ropy stál benzín 36 Kč, tj není důvod aby dnes stál víc jak 38 :-)
ale kilowatka už je za 8-12 kč, burzy bude za 20 takže neboj, vůůůůůůbec si nepomůžeš :-)
mozna kdyby se zeman neznazil prodat unipetrol StBakoj babisoj, kterej z koupi nakonec couvnul a dalsi sosanskej poremier ho nakonec prodal polakum, tak mohla bejt marze nizsi
socan zeman nas mimo jiny okrad o 100mld korun tim, ze russakum odpustim 80% dluhu
a russaci za to poridili rakety, kterejma dnes vrazdej batolata v kocarku
za vsim zlem hledej socana zemana, komunistu, a russaka
Neříkám že socani typu Milda, Standa a Špidla byli svatoušci, to vůbec ne, rozkradlo se toho za nich mnogo, ale většinou s tichým souhlasem ODS, popř se další věci rozradli za vlády ODS+ODA+KDU atd.
Za druhý, Rusko má skladem miliony kusů věteší typu T-55, T62, OTR-21 Točka, BM21 GRAD, BM-27 Uragan, BM-30 Smerč, 9A52-4 Tornado apod.
Takže na to nepotřebuje peníze z odpuštění ruského dlubu, btw za něj byly dodány letadla JAK, Tuůpolev, vrtulníky MIL atd a mohlo toho být dodáno daleko víc, kdyby vládní představitelé chtěli.
Za maržemi rafinerié opravdu rusáka nehledej a za cenami energií hledej neostalinistický Green deal a idiotské protiruské sankce, které likvudjí obyvatelé Evropy 110yx tolik, co rusy :-)
Já v žádný dluhový pasti nejsem a nauč se číst, šmoulo :-)
Za vysoké ceny energií můžou zcela výhradně překupníci, jejich šílené marže, emisní povolenky a celkově GreenDeal a pak protiruské sankce, které ale zasáhli nejvíc vlastní obyvatele EU, namísto ruska.
Že ste utopistický neobolševici není ruská propaganda, šášulo, ale prostý fakt.
Používáte naprosto stejné metody a voláte po stejných řešeních,o která nikdo z normálních občanů nestojí, stejně jako sovětší pavědci, zkus se dozvdělat, ulhanej žvanile :-):-):-)
Propaganda je samozřejmě i koncipována tak, aby nebylo přímo vidět že jde o propagandu.
Je pak pro některé lidi těžší ji odhalit a považuji ji za "prostý fakt"
Nemusíš to ale šířit když nechceš. Existují i jiné cesty jak se dostat z tvé těžké situace.
bojuj bariku, bojuj
vy komunisti to mate v krvi
bojovali ste proti imperialistum, bojovali ste za zrno, bojovali ste za hajzlpapir, bojovali ste za damsky vlozky
vsechno ste prosrali
luzri
Já bojuju proti zeleným neostalinistům, nástupcům Lysenka a Mičurinců - jako si ty. A jejich fantasmagoriím jménem Green Deal.
chceš zelenou energii? Zaplat si jí a tvoji souputníci, osobně. Platte 600 kč za kilowatku a vydelávajte ročně 6 milionů kč, aby ste měli na zelené energie, dopravu a jídlo.
MY TO PLATTIT NEBUDEME!!NIKDY ZA ZADNOU CENU!!!
A budeme bojovat všemi prostředky. Ta nejlepší se jmenuje DA :-):-):-):-)
Plocha solárních panelů, které by byly potřeba na dostatečné množství vodíku, by byla 250 km čtverečních, nepředstavitelné číslo. V dnešních pořizovacích cenách by taková solární elektrárna stála okolo 190 miliard korun.
Pak byste potřebovala elektrolyzér, zařízení, které ze solární elektřiny vyrábí vodík. Elektrolyzéry v tomto objemu by stály při současných cenách asi 125 miliard Kč. A pak byste potřebovala ten vodík někde skladovat. Ale vodík je potvora, má hrozně malý atom, který skoro všude proniká. Při skladování vodíku jsou ztráty zhruba tři procenta denně. A druhá věc je, že narušuje a trhá normální ocel a normální materiály, takže potřebujete speciální materiál, speciální ocel. Při současných cenách by zásobník na skladování takového množství vodíku stál 1 150 miliard korun. Asi tolik jako čtyři jaderné bloky.
Nechci hodnotit reálnost vodíku v nejbližší budoucnosti, ale nevidím, že by ceny toho všeho, co jsem vyjmenoval, měly jít dolů. A jestli jsme ochotni nahradit jednu 800megawattovou uhelnou elektrárnu, elektrárnou, která by jela 5 tisíc hodin v roce za tak fantasmagorická čísla, tak u toho bych nechtěl být.
takže - 2500 km2 na solární panely
1,9 bilionu Kč
elektrolyzéry - 1,25 bilionu Kč
zásobníky - 13 bilionů Kč
Total: 16 bilionů kč by stálo nahradit 10 uhelek vašimi zelenými utopiemi.
Za kolik bude kilowatka pro koncového zákazníka, když bude stát zařízení 16 bilionů? a ještě vybudovat infraskturu k tomu, takže reálně spíš cca 30-35 bilionů.
Kolik rektor jde postavit za 16 bilionů? 60? :-):-):-):-) Za 30 117?
kolik vyrobí 60 rekatorů proudu za rok....1 reaktor je schopen vyrobit 8 Twh za rok, takže 60 reaktorů vyrobí 480 Twh za rok, 118 944 Twh za rok. Ve větru, dešti, mlze, bezvětří, v zimě v, létě....
Kolik vyrobí vašich 10 zelených náhrad za uhelky? :-):-):-):-)
uz prvni cislo mas blbe
2500km2 FVE = 500TWh elektriky za rok
jedna velka uhelka s 1GW vyrobi 8TWh elektriky za rok tedy 60x min
a jen uhli do ni prijde na 24mld za rok pri dnesnich cenach
Ty seš mimon, tu elektriku ze soláru potřebuješ pro tu výrobu vodíku, abys měl čím topit, svitit a nabíjet ty elektrojebky až v zimě ta FVE nic nedá.
A to ještě z toho vodíku musíš zpátky vyrábět elektriku, což je vysoce efektivní proces, rač se informovat.
Takže pak potřebuješ i ty zásobníky vodíku a elektrolyzéry a sme na číslech, která uvádím já a Tykač.
500TWh pri ucinnosti elektrolyzy 80% = 400TWh energie ve vodiku
400TWh ve vodiku pres palivovaj clanek se 70% ucinnosti = 280TWh elektriky + 120TWh tepla
sakra co s tim budes delat, kdyz spotreba elektriky u nas je cca 60-70TWh rocne a komplet elektromobilita cca 30TWh ??
a 4 mld kubiku plynu rocne na topeni = 40TWh, tedy ses na nejakejch 140TWh, s tepelnym cerpadlem na 120TWh ??
a vysokoteplotni elektrolyza umi tam a zpet s mnohem vetsi ucinnosti
navic nemusis vse prevadet pres vodik, ale cast vyrobeny elektriky rovnou spotrebujues
ve finale tech tvejch 2500km2 FVE znamena prinejmensim dvojnasobnej prebytek elektriky nez potrebujem
tykac ted kralovsky vydelava na uhelkach a green deal jde primo proti jeho zajmum a ziskum
ty cisla co pises mu muze verit jenom blazen nebo uplnej mimon
Jinak proč ste si vy, zelení agenti dávno neodpojili od veřejné sítě, proč nejedete celých rok, 365 dnů na fotovoltaiku nebo proč doma nemáte na zahrádce za 90 milionů větrník?
A ty ještě k tomu známý komunistobijec, jak můžeš datlovat svoje zelené utopistické sny na čínské klávesnici, v číně vyrobeným smartphone či tabletu! Okamžite vše vrobené komunisty zahod, nejezdi komunistickou tramvají ani busem, sestroj si elektrokolo výhradně z nekomunistických (což ovšem nepůjde vid) komponent a drandi.
Žádná mhd s komunistickou T3 a T5, hezky po svých nebo na kolech. Tak šup, na čo čekáš :-)
Zelený utopistický pokrytec tady bude plácat něco o lůze a označovat tady někoho, kdo nepodporuje vaší zelení ideologii za komunisty. To přesně bolševici dělali vid, kdo není s námi je proti nám a je to nepříteli lidu a socialismu!
nejvetsi kradez udelali komunisti po 1948 vcetne menovy reformy v 1953, kdy komunista zapotockej jeste par hodin pred jejim zavedenim lhal celymu narodu jako spravnej komunista, ze zadna menova reforma nebude.
komunisti nas za 41+ roku svy hrozovlasy ozebraciii a privedlo na dno. o nase vyrobky nemel nikdo zajem, protoze pro Zapad to byly stary nekonkurenceschopny klumpry a zbytek komunistickyho raje krachnul a nemeli cim platit
Bratr Fiale si veřejně třese rukou s tím dobytkem, těžkým zeleným bolševickým utopistou Timmermansem, kterému se přezdívá Zelený Suslov, a tady to další zelený bolševici ještě podporují a tleskaj tomu.
Já tu hajím tradiční hodnoty, konzervativní kapitalismus, volnou soutěž a mam sociální cítění se seniory a lidmi co pracují, ale sou přesto v nízkopříjmové a tedy velmi ohrožené vrstvě.
A umím diskutovat o autech, umím diskutovat slušně bez neustálých sprostých nadávek ostatním členům.
Co nemam rád, sou utopistický fanatici co násilím protlačují těžce předražené nesmysly, fantasmagorie opravdu na úrovni stalinistických pavědců z 30-50 let SSSR.
Pokud si tedy nepoznal rozdíl mezi mnou a Hamunnou, je mi to upřímně líto, ale zároven je to tvůj a nikoliv můj problém :)
...asi jako u každého auta, mám-li brát elektrospotřebič pro transport, si počkám na jízdu. Zatím jízdou mě potěšil jen Taycan, tam je to vbratru vpořádku. Teď jsem si prubnul i4M50 /tak nějak to znělo/ a jízdou hrozné. Podvozek vůbec nestíhá hmotnost. Zatím moje zkušenost s elektrem je tristní.
ALe jak říkám odpočátku: až to bude schopné nalítat 1000+- 100 na nabití, nabiju do 10minut, úroveň zpracování na úrovni prémie /za tyto peníze/, tak na lítačku je to výborná volba. Baterky doma, napojit 1x za týden. Chápu, že každý má nárok na přesunovadlo jiné. Design je otázka osobního vkusu. Jsou ale kategorie aut pro radost a tam je to jinak. Tam si rád zaplatím i za symfonii, kterou elektro neumí.
Většina nových EV ve mně budí zhnusení. Tohle by šlo. Ne že by to byl nějaký velký krasavec, ale konečně někoho napadlo udělat auto, které je především aerodynamické, efektivní, někam dojede a rychle se nabije. Takhle má vypadat smysluplná elektrifikace, ne třítunové hnusné vejce žeroucí 30 kWh ve 130 km/h. Jen toho, kdo vymyslel přesunutí tlačítek ze dvěří na středový tunel jako ve Felicii, bych zavřel doživotně do trestanecké kolonie.