Léta platilo, že drahé auto od levného poznáte tak, že má i vzadu kotoučové brzdy. Moderní škodovky se vracejí k bubnům proto, že je to při převažujícím provozu nejen levnější, ale i lepší řešení, které vám ušetří hodně peněz.
Máš pravdu, BMW, Citroen a Toyota nemá problém, v práci mám jumpera(ducato)a po 300tkm žádný problém, ale vzadu má na ruku buben alá BMW, stejné jsem to měl na Z4
Tak tak, tady se smáli amíkům že maj vzadu u lowend verzí bubny, já teda nikdy ameriky s bubny neměl, i čtřkový Camaro co nemělo ani el. okýnka mělo vzadu kotouče.
A dneska z toho dělaj přednost, tak to je hodně k zasmání....
Prémiové značky už měly kotouče vzadu v 70 letech :-):-):-) A vpředu ještě třeba s 2 třmeny na kotouč.
Máme v meste taký dlhý padák z kopca. A mnohí nevedia brzdiť motorom, takže celý zjazd noha na brzde. Dole sú potom nechladené bubny tak žeravé, že sa idú roztaviť ;-)
Ani najlacnejšia Fabia nespĺňa to, čo píšeš. 1,0MPI má udávaný výkon 59 kW a minimálnu váhu (asi s tou najminimálnejšou výbavou) s vodičom 1122 kg, celková váha so záťažou môže presiahnuť 1,5 tony. To tvojej definíí vôbec nezodpovedá - čiže bubny na škodovke sú blbosť, nie prednosť.
Mě by jen zajímalo, co na ty bubny řekne ABS.
Kotouče se na auta začaly dávat také proto, že v kombinaci s ABS a ESP to bubnům moc nešlo - přeci jenom 15x za vteřinu upustit a zvýšit tlak a přesunout pakny, to není vůbec jednoduché.
Chapu zamer a chapu, ze to muze pro normalne jezdici lidi byt plus. Ale jakmile chcete jet rychle, tak bubny velmi rychle nestaci. Mel jsem pujceny Enyaq RS a kdyz rozpohybujete tu hordu kilogramu baterek a pak mate prudce brzdit, nedejboze vicekrat, tak mi verte, ze budete nadavat, ktereho idiota napadlo dat na Enyaq bubny. Notabene na RS, ktere by melo byt "sportovni". Na te Fabii to jeste beru ale na necem drazsim ne.
A at se nevymlouvaj na EV. Chvili predtim jsem jel s Kiou EV6 a ta mela kotouce i vzadu a rekuperuje uplne stejne.