Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Návrat bubnových brzd: Na co jsou škodováci hrdí

Léta platilo, že drahé auto od levného poznáte tak, že má i vzadu kotoučové brzdy. Moderní škodovky se vracejí k bubnům proto, že je to při převažujícím provozu nejen levnější, ale i lepší řešení, které vám ušetří hodně peněz.
Zpět na článek
15. 7. 2022 17:17
Je to v sekci premium
tak jsem četl jen začátek. Ale v práci máme a měli jsme Ducata, Sprinter a Transportéry a problém s reznutím kotoučů mají jen ty Transportery
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petr petrumr
15. 7. 2022 19:49
Re: Je to v sekci premium
Máš pravdu, BMW, Citroen a Toyota nemá problém, v práci mám jumpera(ducato)a po 300tkm žádný problém, ale vzadu má na ruku buben alá BMW, stejné jsem to měl na Z4
16. 7. 2022 06:57
Re: Je to v sekci premium
Dúfam, že tých 300tkm si nenajazdil na pôvodných kotúčoch ;-)
Avatar - petr petrumr
16. 7. 2022 08:23
Re: Re: Je to v sekci premium
Já jsem pán řidič který učil i ostatní, I desky a pakny jsou původní, jen měněn startér, baterka a spojka a čalounění sedačky.
Avatar - Barrichello
17. 7. 2022 14:18
Re: Re: Je to v sekci premium
to bych chtěl po 300 tis vidět, na vlastní oči :-) :-) :-)
15. 7. 2022 21:28
Re: Je to v sekci premium
...alebo ako z prúseru spraviť prednosť.
Avatar - Barrichello
16. 7. 2022 06:50
Re: Je to v sekci premium
Tak tak, tady se smáli amíkům že maj vzadu u lowend verzí bubny, já teda nikdy ameriky s bubny neměl, i čtřkový Camaro co nemělo ani el. okýnka mělo vzadu kotouče.

A dneska z toho dělaj přednost, tak to je hodně k zasmání....

Prémiové značky už měly kotouče vzadu v 70 letech :-) :-) :-) A vpředu ještě třeba s 2 třmeny na kotouč.
Avatar - petr petrumr
16. 7. 2022 08:30
Re: Re: Je to v sekci premium
Já sem měl fiata 125p a ten měl kotúče.
16. 7. 2022 07:01
Bubny na starších autách sú fajn z kopca :(
Máme v meste taký dlhý padák z kopca. A mnohí nevedia brzdiť motorom, takže celý zjazd noha na brzde. Dole sú potom nechladené bubny tak žeravé, že sa idú roztaviť ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
16. 7. 2022 07:06
Re: Bubny na starších autách sú fajn z kopca :(
Jedine s plnou baterkou, inak to rekuperuje samo a brzdu ani nepoužije.
Avatar - petr petrumr
16. 7. 2022 08:29
Re: Re: Bubny na starších autách sú fajn z kopca :(
Správně a já když mám plnou baterku, tak tam dám B aby to brzdilo motorem.
16. 7. 2022 09:25
Re: Bubny na starších autách sú fajn z kopca :(
Písal som starších autách - nie o baterkáčoch ;-)
Avatar - petr petrumr
16. 7. 2022 14:32
Re: Re: Bubny na starších autách sú fajn z kopca :(
Hororu o škodovkách se nerad zmiňují, to jsem měl jednou bubny i ve předu bez posilovače, jednokruhovky a ten litrový motor moc nebrzdil
Avatar - Ja Prvni 123
16. 7. 2022 08:01
A kdyz jsem chtel Tipo s bubny vzadu
tak se na me divali malem ze jsem divnej.

A koukam, ze to bylo "premium" !

Ale ted vazne: pro normalni auto na bezny jezdeni jsou bubny vzadu fakt lepsi. Jen musi mit "samostavy" .

A s odkazem na clanek vedle o omezovani rychlosti.
Na aute kolem tuny a s 55kW vykonu jsou bubny vzadu fakt uplne v pohode.
;-)
Rozbalit vlákno
1
16. 7. 2022 23:03
Re: A kdyz jsem chtel Tipo s bubny vzadu
Ani najlacnejšia Fabia nespĺňa to, čo píšeš. 1,0MPI má udávaný výkon 59 kW a minimálnu váhu (asi s tou najminimálnejšou výbavou) s vodičom 1122 kg, celková váha so záťažou môže presiahnuť 1,5 tony. To tvojej definíí vôbec nezodpovedá - čiže bubny na škodovke sú blbosť, nie prednosť.
Avatar - DoubleSix
18. 7. 2022 09:56
A co na to ABS a ESP?
Mě by jen zajímalo, co na ty bubny řekne ABS.
Kotouče se na auta začaly dávat také proto, že v kombinaci s ABS a ESP to bubnům moc nešlo - přeci jenom 15x za vteřinu upustit a zvýšit tlak a přesunout pakny, to není vůbec jednoduché.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
12. 9. 2022 14:32
Bubny na Enyaq Coupe RS
Chapu zamer a chapu, ze to muze pro normalne jezdici lidi byt plus. Ale jakmile chcete jet rychle, tak bubny velmi rychle nestaci. Mel jsem pujceny Enyaq RS a kdyz rozpohybujete tu hordu kilogramu baterek a pak mate prudce brzdit, nedejboze vicekrat, tak mi verte, ze budete nadavat, ktereho idiota napadlo dat na Enyaq bubny. Notabene na RS, ktere by melo byt "sportovni". Na te Fabii to jeste beru ale na necem drazsim ne.
A at se nevymlouvaj na EV. Chvili predtim jsem jel s Kiou EV6 a ta mela kotouce i vzadu a rekuperuje uplne stejne.
Rozbalit vlákno
0