Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Soud EU označil software regulující emise naftových vozů VW za nezákonný, automobilka se dál brání

Software v naftových vozech německé automobilky Volkswagen, který při určitých teplotách vypíná filtraci emisí, je nezákonný. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie. Otevřel tak cestu k odškodnění majitelů aut s tímto softwarem, uvedla agentura AFP. Automobilka Volkswagen nicméně uvedla, že rozhodnutí soudu potvrzuje její právní názor, podle kterého je software přípustný.
Zpět na článek
15. 7. 2022 12:11
15. 7. 2022 13:18
15. 7. 2022 13:29
15. 7. 2022 16:16
15. 7. 2022 21:53
15. 7. 2022 13:50
15. 7. 2022 13:56
15. 7. 2022 14:11
15. 7. 2022 16:17
15. 7. 2022 14:12
15. 7. 2022 16:19
15. 7. 2022 17:28
16. 7. 2022 07:50
15. 7. 2022 12:32
15. 7. 2022 17:55
15. 7. 2022 12:45
15. 7. 2022 12:56
15. 7. 2022 16:28
16. 7. 2022 11:23
16. 7. 2022 01:55
30. 7. 2022 11:35
16. 7. 2022 13:11
15. 7. 2022 12:11
jedomet
takze maj papir na to, ze dyzl je jedomet
jen nechachu, proc jdou jen po VW, kdyz se to tyka vsech naftaku
a co uz vubec nechapu, proc palivo do jedometu je zdaneny mnohem min nez palivo do cistyho benzinaku
Rozbalit vlákno
13
15. 7. 2022 13:18
Re: jedomet
Přestaň s tou štvavou propagandou. Moderní diesel není žádný jedomet.
15. 7. 2022 13:29
Re: jedomet
cet jsi clanek ???
15. 7. 2022 13:50
Re: jedomet
Ano četl. Uvádí se tam veliký objev, že naftové motory při nízkých a vysokých teplotách regulují emise svých motorů, aby se zamezilo jejich poškození. Nepřijde mi na tom nic divného. Rozhodně takové auto nebudu označovat dětinsky jako jedomet. Možná to pro tebe bude novina, ale studený motor u tvého auta taky nemá emise jako zahřátý. Pokud šlápneš na plný plyn tak máš emise taky jiné než když jedeš ustálenou rychlostí atd. Je to běžná věc. Nechápu proč to řeší soudy. Zdá se že pořád ještě evropská civilizace nemá žádné starosti, tak řeší prkotiny.
15. 7. 2022 13:56
Re: jedomet
+15 je nizka teplota?
vsadim boty, min nez plus 15 je u nas vic jak pulka roku
15. 7. 2022 14:11
Re: jedomet
Ono to totiž není v článku nějak uvedeno, ale motor nebude regulovat své emise jen na základě venkovní teploty, ale hlavně teploty motoru. Okolní teplota není hlavní určující parametr pro míchání směsi a řízení procesu spalování v motoru.
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:17
Re: jedomet
Marně hrách na stěnu házíš, on je nemocný na hlavu a vsadím se že na to má papíry.
15. 7. 2022 14:12
Re: jedomet
Všech dieselů se to netýká.
Třeba Toyota už v roce 2005 prodávala v EU motor 2.2 D-CAT se zásobníkovým DeNOX katalyzátorem. Ale skoro nikdo to nekupoval, protože to ve výsledku mělo spotřebu skoro jako obyčejný benzíňák, ale s násobně vyššími riziky dražších oprav. Korejci byli taky dlouhá letá poctiví a snažili se plnit normy, samozřejmě za cenu vyšší potřeby. Nakonec to vzdali a přešli na stejné podvody jako evropská konkurence (a teď jsou vyšetřováni).
Ale souhlas s tím, že celé je to způsobeno víceméně jen daňovým zvýhodněním motorové nafty.
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:19
Re: jedomet
Toyota na to šla špatně, kdyby se ve stejný moment vydala cestou SCR, spotřebu by měla o 2 litry nižší. Aut se ale prodalo opravdu dost.
Toyota ale zkoušela tento systém už o 2 roky dříve na 2-litrovém motoru 1CD. Než to vypustila do světa.
15. 7. 2022 17:28
Re: jedomet
Díval jsem se, že v Německu jich asi bylo prodaných dost.
Na tom starším dvoulitru to bylo jen testování, nebo se to dostalo i do prodeje?
Avatar - del42sa
16. 7. 2022 07:50
Re: jedomet
Pojem „termální okno“ jste nejspíše v posledních letech zaregistrovali, a to v souvislosti s dieselovými motory Volkswagenu a Mercedesu. Obě automobilky byly opakovaně viněny z toho, že jej zneužívají k tomu, aby jejich vozy mohly bez jakéhokoli postihu překračovat emisní limity. Přiznejme si na rovinu, že fakticky tomu tak opravdu je, a to nikoliv jen u výše zmíněných automobilek, to ale automaticky neznamená, že jde o něco špatného nebo nelegálního.

Výrobci takto obvykle chrání techniku pohonných jednotek před poškozením, které jim při přílišných ohledech na emise v případě vysokých nebo naopak nízkých venkovních teplot hrozí. V případě moderních agregátů totiž ve snaze o redukci emisí je část výfukových plynů nahnána zpět do sacího potrubí, kde dochází na její smísení s čerstvým vzduchem. To nicméně vede ke zvýšení teplot nasávané směsi, což sice redukuje specializovaný chladič EGR, nicméně ten není dostačující. Stejně jako Volkswagenu evidentně dostatečně nepomáhalo, že vsadil na vysokotlaký systém, u kterého se výfukové plyny vrací do sacího potrubí až za škrticí klapkou.

Němci tedy využili oněch termálních oken, kdy po omezenou dobu nedochází na stoprocentní aktivaci veškerých anti-emisních systémů, kterými je daný vůz osazen. Právě v takových chvílích pak překračuje povolené limity. Nicméně Evropská unie o tom ví, vše ostatně už dávno posvětila. A nyní to samé fakticky učinil i Soudní dvůr EU, třebaže jeho závěry jsou některými médii prezentovány poněkud senzačněji.

Evropský soudní dvůr se zabýval případem, kdy rakouští majitelé vozů VW vinili automobilku a dva dealery z používání tzv. odpojovacího zařízení (lidsky řečeno vypínání anti-emisních systémů v době, kdy měly fungovat), a proto požadovali zpět své peníze. Rakouské soudy v tomto sporu tápaly hlavně v případě onoho termálního okna. Dle nich totiž emisní systémy vozů Volkswagenu dokonale fungovaly jen ve chvílích, kdy se teplota pohybovala mezi 15 a 33 stupni Celsia a kdy nadmořská výška nepřesahovala tisíc metrů. To jsou u nás vcelku nevýznamná omezení, v Rakousku se ale vzhledem k tamním teplotám a nadmořským výškám situace jevila jinak.

Překvapivé může být, že VW s oněmi hodnotami souhlasí. Dodává však, že zmíněných 15 stupňů Celsia bylo naměřeno u sání motoru, kde je tepleji než v okolí. Reálně by tedy anti-emisní systémy měly fungovat v pásmu 10 až 33 stupňů Celsia, čímž je pokryta již většina roku. Situace se navíc nemá tak, že při 11 stupních je motor dokonale čistý a při 9 připomíná tahač z 50. let 20. století, dochází pouze k jistému, často nevýznamnému omezení efektivity anti-emisních systémů.

Termální okno podle automobilky slouží jen k ochraně pohonných jednotek, což svým rozhodnutím v podstatě uznal i Evropský soudní dvůr, třebaže automobilkám nastavil poněkud užší mantinely. Podle soudu je klíčové, aby anti-emisní systémy fungovaly za normálních provozních podmínek v určitém místě, a nenacházely se tedy v termálním okně častěji než v jiných režimech. Paušální rozhodnutí pro celou EU pak logicky nepadlo, neboť - jak jsme již naznačili - jiné podmínky panují v Česku, Rakousku, Itálii, Švédsku...

Soud tedy do Rakouska, stejně jako do zbytku Evropy, vzkázal, že posuzovány budou muset být jednotlivé případy. Platit navíc bude presumpce neviny, načež bude na žalující straně a justici, aby Volkswagenu či jiné automobilce dokázala, že kvůli ochraně pohonné jednotky anti-emisní systémy po většinu roku nefungovaly. Pokud se to povede, pak vina bude na výrobci. Ani tak ale nepůjde o precedens, neboť žádné dva případy nebudou úplně stejné.

Ve finále se tedy nelze divit německé automobilce, že rozhodnutí vítá, neboť termální okna jsou v obecné rovině dále přípustná a očekává, že v jednotlivých soudních přích bude s ohledem na realitu nadále vítězit. Ještě větší radost ale z výsledku budou mít právníci, kterým se otevřelo nové pole působnosti. S dieselovými vozy totiž v Evropě jezdí miliony řidičů, z nichž mnoho sní o snadném výdělku na konto VW a spol. Případů spojených s obviněním s používání nelegálního emisního zařízení tak jen bude přibývat. Že na tom ale ne každý vydělá, nemusíme dodávat, VW ústy svého mluvčího zůstává přesvědčen, že obdobné soudní pře budou pro žalující strany nadále neúspěšné
15. 7. 2022 12:24
To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Byl jsem na STK a 3 nafťáky se zahřívaly před emisemi.
To byl smrad a rachot.

Stačilo by zdanit naftu stejně jako benzín.
Rozbalit vlákno
15
15. 7. 2022 12:47
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Včera jsem za jedním jel, to bylo pošušňáníčko. Černý čmoud od výfuku i když jel z kopce. Předjet se nedalo.
15. 7. 2022 12:58
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
benzin je spotrebni dani zatizenej o polovinu vic nez nafta a pritom ceny stejny
srovnani spotrebni dani = nafta na stojanu o cca 6 kacek drazi
a v tom okamziku budou pangejty plny naftaku bez znacek
uz dnes benzinak v nekterych specifikacich nedostatkovy zbozi at jako novej, rocni nebo olitanej
EU si zvyhodnovanim nafty lze do kapsy
15. 7. 2022 13:19
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
To se mělo ale udělat 2 roky zpátky, kdy nafta byla za 22 korun a inflace nízko. Teď na to není bohužel prostor.
15. 7. 2022 13:30
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
na to je dobrej cas vzdycky
az bude litr za 88, tak budes psat ze se to melo udelat kdyz byl za 44
15. 7. 2022 13:34
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
:yes:
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:21
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Já bych pořádně zdanil elektriku do zkratoprdů. Když už chceš být tak fér.
Avatar - kuk
16. 7. 2022 13:36
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Ta už zdaněná dávno je. Já bych akorát zdanil lidskou blbost, pak by ses nedoplatil. :D
15. 7. 2022 13:51
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Asi to je pro tebe novina, ale před měřením emisí se zahřívá každý motor nejen naftový. Studený by totiž emisema neprošel. A taky se před měřením emisí dělá to, že se motor proturůje nebo protáhne v otáčkách někde mimo město, aby se profouknul výfuk. Jinak emise totiž taky neuděláš ;-)
15. 7. 2022 14:18
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Ano, výrobci většinou předepisují pro měření emisí na STK teplotu chladicí kapaliny 80°C, nebo výše.
Na druhou stranu, je fakt obrovský rozdíl, když zahříváš nějaký starší studený diesel a benzíňák.
15. 7. 2022 15:03
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Ano to máš pravdu. Benzín voní nafta smrdí.
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:24
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Jo tuhle jsem jel za špatně vyladěným benzínem a smrad to byl, ne vůně.
Když nabouráš s benzínem, může tě tvůj benzín potom taky usmažit.
Se zkratoprdem kolikrát ani nevyjedeš, usmaží se sám ještě v garáži a vezme sebou celý barák. :-! :-! :-!
15. 7. 2022 19:35
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Nepleť.
Avatar - kuk
16. 7. 2022 13:38
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Ty už si usmažil mozek v mládí viď? :D
15. 7. 2022 19:35
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
Dobrá blbosť...
15. 7. 2022 17:23
Re: To byl rakovinotvorný smrad a hluk
"Stačilo by zdanit naftu stejně jako benzín."
Ako vidno, stále myslíš riťou a hlavu nepoužívaš.
15. 7. 2022 12:32
dieselgate2
Podle informací zveřejněných několika zpravodajskými zdroji provedly německé úřady razii ve společnostech Hyundai a Kia na základě podezření z podvodů s emisemi. Konkrétně jsou tyto jihokorejské automobilky podezřelé z používání nelegálních zařízení a/nebo softwaru pro snížení emisí u dieselových motorů.
https://insideevs.com/…emissions-fraud/
:no:
Rozbalit vlákno
8
15. 7. 2022 12:35
Re: dieselgate2
Hmm, tak to vidím prvně, že by i korejci měli problém. To jsem zvědavý, co se zjistí.
Na druhou stranu, korejci už prakticky nafťáky nevyrábí.
15. 7. 2022 13:20
Re: dieselgate2
Zjistí se asi to co se běžně ví, že papír snese všechno a realita je od laboratorních testů vždy na hony vzdálená. Jedno do jakýho oboru píchneš. Vždycky dojdeš k tomu, že se obecně myslí že něco nějak funguje ale po bližším ohledání zjistíš, že realita je jiná. Nejvíc odtržení od reality jsou soudruzi v Bruselu. Ti žijí v úplně jiné dimenzi.
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:26
Re: dieselgate2
EU povolovala tyto homologace dlouhé roky. Ať to tedy zaplatí EU a jednotlivé státy.
To nekončící tažení proti dieselům mne baví.

Nahradit uhlí plynem = gól (závislost na Rusku ale i na jiných zemích)
Pokusy nahradit diesel benzínem = gól (benzíny mají o 1/4 vyšší spotřebu)
15. 7. 2022 17:55
Re: dieselgate2
Benzíny nemají o 1/4 vyšší spotřebu.
Je potřeba rozlišovat spotřebu, která se uvádí v neodborných kruzích (litry na 100 km) a spotřebu paliva v jednotkách hmotnosti nebo energie. Motorová nafta má totiž vyšší hustotu než benzín a výrazně vyšší hustotu než třeba LPG. Pro výrobu 1 litru motorové nafty je potřeba více ropy než pro výrobu 1 litru benzínu a výrazně více než pro výrobu 1 litru LPG.
Když se tedy spotřeba vyjádří v hmotnosti nebo energii, spotřeby se k sobě dost přiblíží. Diesely pak vyjdou úspornější o zhruba 10 % vůči benzínu a LPG.
Avatar - rohYpnol
15. 7. 2022 22:00
Re: dieselgate2
Myslím že kolega měl na mysli trochu něco jiného. Naftový motor má vyšší účinnost než benzínový. Takže prostě i díky tomu co uvidíš sám má diesel nižší spotřebu Tak to zkrátka je.
Avatar - Hammunasakra
15. 7. 2022 22:32
Re: dieselgate2
Ne MÝLÍŠ se https://www.autoforum.cz/…omi-i-spotrebou/ vs https://www.svetmobilne.cz/…-2-0-hybrid/6128

co je ZAJÍMAVÝ že účinnost spalovák vs vznětový RÁDI ČASTO zmiňujete (i když CHYBNĚ) ale skutečnost že elektromotor má NÁSOBNOU efektivitu = to NE(vidíte NEchcete s tím pracovat :-!

DŮVODy proč má diesel (jako) menší spotřebu jsem tu během let napsal mnoho SET KRÁT!!!!
JAK TO že to dodnes nevíš?? FURT tu jen píšeš jak jsou OSTATNÍ tupí hloupí Pitomio-vé = zatím tu žvaníš ekonomické i technické PITOMiOSTI = furt JEN TY

Stejně jako že diesel se NEobejde bez (dvoustupňového) https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit které stojí MULTI-MILIARDY

Část diskuzních IDIOTů (nemyšleno jako urážka ale jako https://eprehledy.cz/…mbecil-idiot.php možná teda "jen" DEBILů = to co blekotala a popírala (základní ZNALOSTi) před léééty = dělá DÁL I V TÉTO DISKUZI :no: :-(

S hloupostí se nedá NIC dělat, ale co třeba DRŽET HUBU
Avatar - rohYpnol
17. 7. 2022 10:52
Re: dieselgate2
Nejlepší řady motorů pro automobilové použití mají vysokou účinnost za optimálních podmínek 36% pro zážehový benzínový motor a 42% pro vznětový motor s vysokotlakým common rail
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 12:38
Re: dieselgate2
ŽVANILE viz úvodní odkazY viz 22:32 si fakt jen ŽVANIL

To co dělá ROZDÍL ve spotřebě je ROZDÍLná objemová hmotnost = pár BLBů tady z týhle diskuze = napsalo že nic takovýho neexistuje :-O :*) :D :-!

fakt BLBÝ je, že nafty se vyrobí z barelu jen asi polovina než benzínu a je dražší = MUSÍ SE multi-MILIARDAMA https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
15. 7. 2022 12:33
zajímavý, že VW má furt nějaký problém
s ochcáváním emisí... Např. vůbec jsem neslyšel, že by japonci a korejci měli takový problém. Kdo umí, umí, kdo ne, tak podvádí...
Rozbalit vlákno
3
15. 7. 2022 12:35
Re: zajímavý, že VW má furt nějaký problém
hehe stačí kdyby sis přečetl příspěvek nad tebou:)
15. 7. 2022 12:38
Re: zajímavý, že VW má furt nějaký problém
já vím , pozdě :-)
15. 7. 2022 13:06
Re: zajímavý, že VW má furt nějaký problém
Tak hlavně nikdo na světě neprotlačuje naftu do osobáků tak, jako Evropa (=Němci). Znáte ten vtip o té tasemnici? My žijeme tady, v Evropě (v originálu je jiné slovo).
Avatar - KANKUNEN
15. 7. 2022 12:33
Soud řeší papíry a ne vzduch
Soud by měl hlavně nařídit úpravu SW všem automobilkám a nový SW by měl být kontrolován na STK apod. Společný viník je i ten, který schválil měřící cyklus, který je mimo realitu. To byla jasná nahrávka automobilkám, jak jinak by mohl SW rozeznat měřící cyklus od reality. Já už liju do dodávky močku a nikomu nesmrdím.
Rozbalit vlákno
1
15. 7. 2022 19:32
Re: Soud řeší papíry a ne vzduch
Tá posledná veta, to je pekná rozprávka...
Avatar - lordlord
15. 7. 2022 12:45
kup
tohle nemá s emisním škandálem nic společného, teď se řeší, např. proč studený motor má jiné emise než zahřátý a úředník to prostě nepochopí
Rozbalit vlákno
3
15. 7. 2022 12:56
Re: kup
proc by mel mit studenej motor nevyhovujici emise?
jestli to technicky nejde vyresit, tak at nejezdi
sou lidi, kteri motor ani neohrejou
proc maj otravovat vzduch ??
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:28
Re: kup
slyšel jsi někdy o homologacích?
neměli jim tedy už tehdy homologaci dát, každý o tom věděl.
brečíš dobře ale na špatném hrobě, umožnili to státy a EU, tak ať to zaplatí.
Avatar - lordlord
16. 7. 2022 11:23
Re: kup
některé katalizátory fungují až od určité teploty, studený motor má jiné tření než zahřátý, studený x teplý olej, provoz v zimě x v létě atd. Chce to trochu víc znalostí, než na úrovni úředníka.
15. 7. 2022 12:54
rano jen 10C takze jim to nefungovalo
jezdim ted do firmy na kole kdyz je ta ropna krize, tak si musim dat bacha abych nejakej jedomet mimo to jejich teplotni okno nedojel
nastesti z tech 15km 80% lesem a po polnackach, takze tam to moc nehrozi
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
15. 7. 2022 13:44
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
Ty máš firmu tak daleko?
15. 7. 2022 13:57
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
nejezdim nejkratsi cestou
to bych musel az asi na kilometr po silnici
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:30
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
Ještě prosím tě přestaň prdět směs čpavku, CO2, metanu, sirovodíku a merkaptanů, přestaň jíst a až tehdy budeš správným zachráncem země.
15. 7. 2022 14:14
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
To tě chápu. Nicméně tyhle čoudící popelnice nejsou ta moderní auta o jejichž emisích je článek. To co ti vadí jsou šroty, který mají něco v nepořádku. Takže kvůli takovým pár autům odsuzuješ všechny nafťáky. Super postoj.
Avatar - WinDiesel
15. 7. 2022 16:31
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
On je chudák který na moderní auto nemá peníze. proto mu tak vadí staré popelnice.
Diesely nikdy nebyly levné.
15. 7. 2022 17:34
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
Jenže ty čoudící popelnice jsou v principu to samé. Výrobci využili benevolence evropské legislativy pro dieselová auta, přidali k tomu svou invenci v podobě obcházení pravidel a výsledkem je, že ta auta měla homologaci a dodnes mohou v klidu smradit. Nejvíce to platí pro auta s homologací lehkých užitkových aut, kde byla už tak benevolentní legislativa ještě benevolentnější. Francouzi ještě v roce 2006 prodávali auta s motorem 1.9 D se vstřikováním do překomůrky. Kolikrát ještě dnes lze potkat kouřící Berlingo, které se pomalu sune po silnici a vytváří za sebou kolonu včetně kamionů.
15. 7. 2022 19:30
Re: rano jen 10C takze jim to nefungovalo
A vybehané TDI-PD ti nevadí? Tých je na cestách podstatne viac. A čmudia riadne.
15. 7. 2022 17:18
Spaľovanie ostane spaľovaním
Spaľovanie ostane spaľovaním, aj keď sa podaktorí budú stavať na hlavu a kývať ušami.
Výfukové plyny môžu byť viac alebo menej špinavé, ale svinstvo to bude vždy, bez ohľadu na to, či to bude páliť benzín či naftu..
Elektrické auto nie je bezemisné, ale má obrovské plus v lokálnej bezemisnosti.
Ako vyššie spomenil WinDiesel, ani človek nie je práve bezemisný.
Sú pálčivejšie problémy ako množstvo CO2 z výfukov áut.
V globále si myslím, že najprv by sme mali prestať rúbať pralesy a začať vo veľkom vysádzať nové stromy.
Prestať zasierať oceány všetkým svinstvom z priemyslu a lodnej dopravy, ktorým ich zasierame.
Zrušiť zbytočnú leteckú dopravu (tak 50%) prevážaním rovnakého tovaru z východu na západ a opačne. Zrušiť z toho istého dôvodu 90% kamiónov a zbytok tovaru preložiť na dráhy.
Rozbalit vlákno
6
16. 7. 2022 09:49
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
v podstatě se vším souhlasím. ale když to uděláš, začnou mektat o svobodě a volném trhu a podobných pitchovinách. prostě nerealizovatelné. i když bych si moc přál.
takový limit na jednu zahraniční dovolenou v exotice za tři roky... bez banánů a pomerančů... to by bylo keců:)
16. 7. 2022 10:50
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
Každý špás niečo stojí. Ale sú aj horšie veci ako exotické dovolenky a dovoz pomarančov. Napríklad vývoz surovín do krajín s lacnou pracovnou silou (India, Bangladéš a pod.) a dovoz hotových výrobkov nazad. Neuveriteľným svinstvom je rozvos malých štipiek tovaru po celom svete - turecké alebo rumunské kamióny v Nemecku, Francúzsku, Belgicku, veď je to choré. Kamión na trase nad 500 km, to je absencia rozumu. Kontajnerové lode, preplnené k prasknutiu, plávajúce zo starého kontinentu na nový a rovnako plné lode plávajúce opačným smerom - niekde bude chyba. Čítal som, že 40-50% tovaru je rovnakého typu, napr. vyvážaš priemyselné roboty, ale naspät vozíš priemyselné roboty od iného výrobcu. Detto letecká preprava, ktorá je obrovským znečisťovateľom prostredia. A o priemysle sa asi netreba ani rozpisovať. Hoci len taký Slovnaft v Bratislave - odkedy ho kúpil maďarský MOL, je to jeden problém za druhým, nerešpektovanie limitov a predpisov a nadmerné znečisťovanie a hluk sa rieši permanentne.
Avatar - kuk
16. 7. 2022 13:26
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
Omyl elektrické auto žádné výfukové emise neprodukuje tudíž je bezemisní. Jediné jeho emise jsou otěr pneumatik a brzd, který je ovšem díky rekuperci asi 10x nižší než u spalováků, kde není rekuperace veškerá žádná. Snaha ropáků, kdy se snaží mermomocí elektromobilům přilepit druhotné emise z elektráren a přitom naprosto ignorovat spalovácké druhotné emise z rafinérií a produkce ropy jen vypovídá o jejich zoufalosti a pokrtectví z dané situace. :D
Avatar - rohYpnol
16. 7. 2022 21:14
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
Pokrytectví jsi především tvoje doména. Protože věta že zkratomobily jsou bezemisní je vrchol pokrytectví.

U spalováků emise nikdo nepopírá,tak nelži.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2022 08:06
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
Co jsi ty viz já 22:32 a :34 sakra mega giga ultra ROZDÍL když v pondělí v Praze vyjede těch asi 500.000 aut na elektřinu (vodík) nebo na ropu TO POZNÁŠ I TY popírač reality a znalostí

Rozdíl jestli tohle ANO nebo prostě ne = POZNÁŠ i TY popírač reality a znalostí

těžba https://www.csfd.cz/…amenech/prehled/ viděl si film?
těžba II. https://www.stoplusjednicka.cz/…nadskeho-mordoru znáš?

přeprava https://www.novinky.cz/…docerna-40332891 po vodě?
přeprava II https://zpravy.aktualne.cz/…:article:318032/ i po souši

zpracování https://www.e15.cz/…ke-firmy-1344782 u nás
zpracování II. https://www.seznamzpravy.cz/…tny-vybuch-74550 všude po světě

a teď to NEJVTIPNĚJŠÍ co by mě pochopit TUPOUN OBECNÝ ale nějak nejchápeŠ = prachy jedno je DRTIVĚ levnější + si to umíme vyrobit sami, to druhé DRAŽŠÍ musíme nakupovat. VŽDY VE VŠEM rohYpnole (a další) PŘESNĚ OBRÁCENĚ

doslova PŘESNĚ OBRÁCENĚ než se hádኊŠ blbe = levnějš čistějš s vyšším výkonem TO NECHCEŠ :-O :D :*) :-!
Avatar - kuk
30. 7. 2022 11:33
Re: Spaľovanie ostane spaľovaním
Pravda nas3r3. Až najdeš na elektromobilu vejfuk tak se přihlaš. He he. :-!
Avatar - rohYpnol
15. 7. 2022 22:11
Největším podvodnikem je EU
Celá EU se svojí hvězdnou Evropskou komisí je tím největším podvodem. VW stejně jako ostatní a další využívali to, co umožňovaly homologace. Všichni věděli, co to znamená. Nikdo s tím neměl problém. Dokud se uměle nevyvolala kauza dieselgate. Dokud se EU nezačala rýpat ve vlastních sra*kách díky lidským ubožákům jako Gréta a další.
Ano, reálné emise jsou jiné než normové. Od toho to taky je norma že!!! Mimochodem, už někdo řekl těm zkratoblbům, že když nabíjí přes noc u stojanu, tak fakt nejsou emise nula a fakt nejdou z OZE, protože v noci prostě slunce nesvítí??? Takže noční proud může být leda z vetrníků, kterých tu je nula nula nic, popř hydro, kterýchtaky neni mnoho?? Takže zažalujeme automobilky za elektrogate????
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
15. 7. 2022 22:34
Re: Největším podvodnikem je EU
Je to ta úroveň (mentální retardace) IDIOT IMBECIL DEBIL https://eprehledy.cz/…mbecil-idiot.php když LIDSKÝm UBOŽÁKem nenazveš SEBE a SOBĚ ROVNÉ

ale někoho kdo říká: Poslouchejte své Akademie věd (a nevymýšlejte kraviny, že zrovna vy ste chytřejší)
Avatar - kuk
16. 7. 2022 13:13
Re: Největším podvodnikem je EU
Vodstěhuj se do Ruska, tam se konečně bude tvůj pomatenej mozeček cejtit svobodnjej. :D :D :D
16. 7. 2022 13:23
Re: Největším podvodnikem je EU
Ty si taký absolútny blb, že na tvoj stav ani neexistuje vhodný výraz, ktorý by tvoju mentálnu úroveň vystihoval.
Avatar - rohYpnol
16. 7. 2022 15:37
Re: Největším podvodnikem je EU
Ten vhodný výraz existuje a říká se mu pravda, kterou nechtějí ubožáci slyšet.
Avatar - Hammunasakra
16. 7. 2022 16:47
Re: Největším podvodnikem je EU
Viz já 22:32 a :34 = ubožáci se pravdy bojí. Dokonce tak že napíšou JÁ JÁ JÁ věcem rozumím LÍP než (např. ta;) Akademie věd
17. 7. 2022 16:42
Re: Největším podvodnikem je EU
Tvoje bláboly nemajú s pravdou spoločné absolútne nič.
Avatar - Jenik3
16. 7. 2022 01:55
pred 7 lety
Kauza byla aktualni pred 7 lety, kdy platila emisni norma euro 6 nebo euro 5. V roce 2022 je to vec ciste pro pravniky, protoze vetsina postizenych vozu peavdepodobne uz v EU nejezdi.
Netrpelive ocekavam rok 2035, kdy nastane bruselsky automobilovy raj.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kuk
30. 7. 2022 11:35
Re: pred 7 lety
Ten nastane dřív protože smaradlavý spalováky už si nikdo nebude chtím kupovat. :-!
Avatar - kuk
16. 7. 2022 13:11
Jen blbni.
Díky těmhle průserům VW v Americe to koncern podělal všem automobilkám na celém světě a ještě brečí jak malá holka, že jsou na něj všichni zlý. :D V roce 2010 dostaly všechny německý automobilky od státu dotaci miliardy eur, aby ty chudinky vyrobily už konečně čistější auta. Jenže ti ksindlové to místo toho narvali do podvodnejch softwérů a spolčili se ve zpožďovací kartely, aby ty čistější auta co nejvíc oddálili. Teď si ty podvody konečně vyžíraj, ale stejně furt brečej a dělaj ze sebe neviňátka. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0