Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají ekologičtější paliva

Nově zformovaná asociace šesti společností se evidentně nechce smířit s čistě elektrickou budoucností.
Zpět na článek
23. 7. 2022 12:34
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 09:58
Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Ten https://cs.wikipedia.org/wiki/Perex máte (bohužel asi úmyslně) ŠPATNĚ pane Máro

Zbytečně PODPORUJETE neznalé = chápu že jich je většina, ale to je furt ŠPATNÉ co děláte. Práce (slušného solidního) novináře je spíš OPAK = vysvětlovat jak je co správně. a NE podporovat...

Fakt už lééta jde tahle (kdysi) NEJ JÍZDA NA WEBU jen dolů = texty článků+chybami v nich + VELKÝM úpadkem počtu diskutujíích (ti nej odešli už dávno) + diskuzní úrovní (včetně pro ruSSkých keců = i po ZAČÁTKU VÁLKY) kterou necháváte být :no: :no: :no:

Vtipné že naopak JEN kritiku pro ruSSkých SS.viní = tam jste dali (trvalý) BAN :D :-!
Rozbalit vlákno
33
23. 7. 2022 10:33
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Tvoje vyjádření vypadá jako by se ti hroutil svět.
23. 7. 2022 11:04
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Mne to tak neprijde.

Ja i Hamuna mame i jine konicky. ;-)

Jaky je tvuj nazor?
23. 7. 2022 11:12
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Ten jsem právě vyjádřil.
23. 7. 2022 11:38
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Vyjadril si nazor na diskutera.
Jaky je tvuj nazor na clanek?
Bylo by fajn diskutovat qeci.
Resp. qeci nemas nic?
Jen k diskuterovi?
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2022 11:47
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Nedělej ze sebe wola, elektrohujere.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:35
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Viz já 15:18

UŽ VÍŠ jak je to s tou MULTI MILIARDAMA zvýhodňovaným provozem DIESLŮ jinak jsou vlastně BEZ šance konkurovat benzínu = no a viz 15:18 fyzika i ekonomie SE PROTI TOBĚ spikly
23. 7. 2022 14:42
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Jo článek, no takovej běžnej, info článek, ten bych asi nijak nekomentoval. Ale to pod článkem a téměř bez souvislosti to mě pobavilo. Jinak na diskutéra jsem taky názor nevyjádřil pouze na jeho lehce zmatenou reakci. Popravdě netuším co tě tak pobouřilo.
23. 7. 2022 15:04
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Protože okomentovat příspěvek jinak, než souhlasně u Hamuny, jehož znalosti prý převyšují většinu diskutérů o parník, tě automaticky řadí mezi nás trolly a místní sebranku, jeho pomocná suita na pravém i levém křídle ti to náležitě vysvětlí.
23. 7. 2022 15:17
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Je to celkem vtipný, jak někomu stojí za to hrát tu komedii a cvakat si tu pilně pro sebe palce nahoru. Ale celkem dost to opět na jednu stranu pobaví, ale na druhou vyvolává drobné či větší hysteráky, člověk by tak nějak čekal dospělé lidi. :D
23. 7. 2022 17:44
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Fascinuje ma, ako Ťa DonVito buzeruje, aby si sa vyjadril k téme a nie k diskutujúcemu. A pritom jeho príspevky v tejto diskusii len útočia na Teba.

A šup, o chvíľu tu mám 9 mínusiek tipujem :)

Možno by pomohlo obmedziť jeden účet na jednu IP adresu, ale naša trojica “eko” by asi aj to obišla cez nejakú VPN

PS: pekná snaha Toyota, Subaru a spol. Neexistuje len jedno riešenie.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 19:18
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
ad PS samozřejmě není jedno = jen tak jako teď léééta dominovala ROPA bude jednou (až tu nebudeš) dominovat (na 99%) elektřina (pro nákladní dopravu a omezeně osobní asi https://fdrive.cz/…izdni-dojmy-7964

Tak jako je zcela okrajový CNG LPG (u nás dohromady asi 2%) tak bude tohle čemu říkáš "pekná snaha"
protože (ani to nevíš?) NELZE tolik (z logických důvodů = dle současných znalostí a to se SPÍŠ NEzmění!) aby to bylo pro 2 miliardy aut. Je to (nejen) od tebe JEN PLÁCÁNÍ = jako vždy jako furt z NEZNALOSTI si VYMYSLÍME a budeme tvrdit že všichni z oboru a se věcí zabývající JSOU asi MIMO = že JÁ JÁ JÁ tlachal obecný, tomu nejspíš ROZUMÍM LÍP ;-)

no nerozumíš = většinou vět cos napsal to dáváš najevo (ale fajn že VÍŠ co je IP adresa = teď dál pokračuj v myšlení a třeba TI DOJDE, že lidí co sou znalejší a inteligentnější než ty = nebude jen jeden :*) :D :-!
24. 7. 2022 08:05
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Nevim proc chces predelavat na EV 2 mld aut, kdyz jich na celym svete jezdim jen miliarda

https://cs.m.wikipedia.org/…%BD_pr%C5%AFmysl

Takze zase lzes a vymyslis si a cekas ze si to nikdo neoveri

Navic vsechna auta nikdo neplanuje nahrazovat. Zatim se bavime o 280 milionech aut v EU. Vsimni si ze to je skoro 10x mensi cislo nez s jakym operujes ty ulhance 😉
24. 7. 2022 08:57
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Možná jednou bude elektřina ovládat vše (i když už jednou prohrála se spalováky a nebylo to nařízením), ale bude se muset něco výrazně změnit, nejsou zdroje, nejsou rozvody a nejsou materiály. Celé je to záminka, postupně udělat lidi imobilní a připravit na systém kreditů.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:47
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Já to TUŠIL = JE TO spiknutíííííííí :*)

Hele to cos napsal = je něco jako DŮKAZ viz já 9:44 (a taky :17)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:57
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
no a TAKHLE je to s tebou FURT a FURT dokola a dokola

Najdeš si -náct (!) let starý číslo a BLBĚ ZPRACUJEŠ informace https://www.novinky.cz/…letadel-40403360 a hádáš se JÁ JÁ JÁ

Přitom ses zrovna tuhle TY SÁM vysmíval https://www.idnes.cz/…855_zpr_nato_inc jo tak JAK JSME (domníval sem se) EXTRÉMNĚ DŮKLADNĚ my dva PROBÍRALI = týká se to VŠEHO na ropu;)

Jinak téma PŘESNÉ ČÍSLO jsme tady v diskuzích už probírali (ne s tebou) a dle všeho NEEXITUJE taková dostupná informace. Ale ty používáš -náct let starý data a jak rychle to poslední léta rostlo = víš (možná;) i ty :-)
co sis asi neuvědomil NEJDE jen o osobní auta = sám ses vysmíval CO VŠECHNO včetně vojenské techniky postupně ODEJDE od ropy = na elektřinu a (asi) vodík
ale zase ti utekla PODSTATA = nejde o přesné číslo a VŮBEC NE jen o nějakou EUropu!!!! na ZŠ tě učili že ropa dojde JEN v EUropě? :-!

Včetně https://www.ceskenoviny.cz/…-experti/2207178 a https://www.volvotrucks.cz/…tric-trucks.html

no a jak se ukázalo ZASE si dodnes NETUŠIL vo čem se to vlastně dospělí baví a co to ten svět dělá

a dle hesla JÁ NECHÁPU = VONI BUDOU BLBÍ zase zkusil JÁ JÁ JÁ
Jinak JEN osobních aut bude do pár let ty 2 miliardy (i když teď to čínskÝ SOUDRUH KOMUNISTA a teď navíc ruSSký SOUDRUH KOMUNISTA trochu zkomplikovali). Ale v době kdy TADY BUDOU KONČIT motory spalující ropu = tak už jich na planetě ty 2 miliardy asi i tak budou

ad ten tvůj závěrečný odstaveček = ani to si (po všech vysvětleních) NEPOCHOPIL? Jak tebe a nás všechny (kromě Barika:) učili už na ZŠ = bude se to týkat CELÉ PLANETY
Taky proto sem tu TOLIKRÁT napsal dotaz = na kolik let máme ještě ropu a na kolik let odhaduješ celosvětovou (nutnou) obměnu všech aut na ropu (jo myšleno i obrněný vozidla a tanky prostě VŠECHNO co jezdí NA ROPU!!!!

ty nejsi ulhanec = ty si jen https://kdojeto.superia.cz/…anlive/blbec.php
24. 7. 2022 00:38
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
@ lubo:
Cemu konkretne z meho prispevku rikas utok? :-)

Ze chci, aby se v diskuzi psalo k tematu a ne o tom komu se "hrouti svet"?

Synteticka paliva jsou extremne neperspektivni. A z teto snahy automobilek cisi prodlouzeni zivotniho cyklu spalovaku.
A ke vsemu to patrne automobilky mysli jinak, nez je psano v perexu. Ten je vycucany z prstu.
24. 7. 2022 08:58
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
To je ale tvůj názor, já mám jiný.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:17
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
V tvém světě tomu odporu realitě říkáte NÁZOR = my používáme slova jako ZNALOST

no a (i) PROTO se závěry TAK ODLIŠUJÍ
24. 7. 2022 10:20
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Aha tak já mám jinou znalost než ty a sleduju mnoho možnosží a alternativ, neupínám se na jedinou opravdovou pravdu, tak asi proto se naše Zavěry? co? já jsem tu dělal nějaké závěry? Ahá už tomu rozumím, ty sis nějaké vyvodil, protože doslova neříkám to co ty. Tak teď už je to jasné :D
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 10:31
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
a co neplácat o JEDINÉ PRAVDĚ = a pracovat s fakty

Jo DRTIVĚ VĚTŠINOU ropu musíme nahradit = a to většinově elektřinou

Takhle je to celý jednoduchý k tomu došly všechny analýzy = ale doprovází to MNOHO a MNOHO keců

Shrnul sem to maximálně zjednodušeně = tak teď už je (ti) to (snad) jasné :D
24. 7. 2022 09:46
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Slovo útok som nenapísal.
Len, že ho buzeruješ. Myslel som tým, že mu opakovane píšeš, aby sa vyjadril k téme, bez toho aby si sa na začiatku vyjadril k téme Ty :-!

Nič v zlom. Mrzí ma ak sa Ťa to dotklo.
24. 7. 2022 00:51
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
@ ACE:
Pobourilo me, ze jsi nevyjadril reakci na clanek, ale na diskutera.

Pod temito clanky, se vzdy sejde dojmologie typu "nekomu se hrouti svet".
A pritom by stacilo znat fyziku.
Proc proboha (neber osobne) nekdo pise do diskuze o syntetickych palivech, kdyz o tematu (napr. celkove ucinnosti) nevi zhola nic?
Patrne nechape souvislost mezi ucinnosti a naklady....

PS Jednoduchy priklad. Mas dve stejna auta (s rozdilnym motorem). Jedno ma ucinnost motoru 40% a druhe 20%. To se 40% jezdi za pet litru. Za kolik bude jezdit to s polovicni ucinnosti?
;-) ;-) ;-)
A ted si tam dosad misto misto 20% deset. A z petilitrove spotreby mas dvacet litru!!!
Asi tak k porovnani BEV a syntetickych paliv.
Skoda, ze zastanci syntetickych paliv neumeji zakladni pocty.
24. 7. 2022 09:00
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Stačilo by znát fyziku? Ale nestačilo, to je pochopitelně jen povinný základ, znát toho musíš daleko, ale opravdu daleko víc, abys mohl dělat nějaké závěry a někoho tu napadat. Teda závěry dělat můžeš, ale jsou u ničem.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:44
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Tak ty základy POUŽÍVEJ

EDIT nepůsobíš že bys mohl posuzovat závěry DonVita a nebo obecně světa který se NECHOVÁ PO TVÉÉÉM
24. 7. 2022 10:21
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Tak pokud ty situaci hodnotíš takto, je to spíš důkaz že jdu tou správnou cestou. Vždyt ty nemáš ani šajn s kým....ale co.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:32
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
hele vysvětlíš jak si k tomu co si napsal došel?

Jestli si chtěl napsat ASI PREFERUJEŠ FAKTA a kvalitu před populismem = no tak jo (to by šlo :-)

Pro jistotu jsem pro lidi jako si ty dal i odkaz co že to ten perex je = nebo si (ty) věděl? ;-)
23. 7. 2022 12:12
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Redakce zde nechala asi záměrně zničit diskuze několika trolly.
Stvave články (většinou plne chyb) a pod ním nenávistna
diskuze několika málo jmen doplněna urazkami.

Je to úkol trollu zničit normální diskuse pod články a tím ovládnou mediální prostor.

Otázka je proč to redakce neřeší a vlastně spíše podporuje.
Avatar - pradeda777
23. 7. 2022 15:20
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Mám dojem, že trollům se jejich úkol tady na ACZ už do velké míry zdařil. Bohužel.... :-(
Edit. Z mínusů vidíte, že mám pravdu.... ;-) :D :-[]
23. 7. 2022 18:11
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Jj stačí se jen podívat na tuhle diskusi, najdeš je lehce ;-) To tu nebývalo a to sem chodím už od 2003...
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:43
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
no a MÁME SHODU = ANO je to až nepředstasvitelný ÚPADEK

Jak kvality textů redakce (a šílená chybovost je už legendární) tak totéž v diskuzích = definitivně to zabili změnou NEJLEPŠÍ DISKUZNÍ PLATFORMY = na tohle

Zlaté časy kdy tu bylo víc diskuzí o technice aut (MT :yes: ) dnes dominuje neznalost a redakce nechává pro ruSSký SS.vině (zato dala BAN když se ruSSkej HOAX citující ruSSký SS.vini řekne TY HNUSNÁ pro RUSSÁCKÁ SS.vinská ZRŮDO

prostě pravda (fakta) se tu nebere = tak zlé to tu fakt nebývalo. No viz můj úvodní příspěvek diskuze = je to tak
24. 7. 2022 07:56
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
Co je na nem konkretne populistickeho ty sasku? Automobilky se spojuji, aby spolecne vyvijely ekologictejsi paliva. Proc nekricis ze je populisticke, kdyz se spojuji, aby vyvijely novou podvozkovou platformu nebo motory?

Tve machrovani s cizim slovem, ktere jsi objevil je velice usmevne. Jeste nas s necim takhle pouc 😀
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:40
Re: Zbytečně POPULISTICKÝ PEREX
ale zrovna TEBE NEMÁ cenu poučovat :-)

až si doděláš 2. stupeň ZŠ = a budeš chápat a umět používat trojčlenku = pokračuj na střední. Až se takhle hloupě jako teď přestaneš vysmívat tomu co se tam učí (třeba objemová hmotnost = jo fakt to přes tvý popírání existuje;) a jednou bude tvůj mozek chápat věci co (klidně i lehce POD)průměrný maturant = tak pak se ozvi

Do tý doby JSI KRÁL MACHROVÁNÍ = jako včera když si vysvětloval Švejnarovi a Sedláčkovi ekonomické dopady (víš to je FAKT DEBILní = a ne jako urážka ale jako https://lekarske.slovniky.cz/pojem/debilita
23. 7. 2022 12:07
Alespoň někteří výrobci mají rozum
a hledají i jiné směry, ne jen slepě věřit polofunkční bateriové cestě ;-)
Rozbalit vlákno
43
23. 7. 2022 12:34
Tesla ma rozum
Znas celkovou ucinnost BEV, HEV, FCEV a motoru na syteticka paliva?
23. 7. 2022 14:22
Re: Tesla ma rozum
K čemu je ti ůčinost při normálním cestování? Důležitější parametr je rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd ;-) Ani jedno z toho ti BEV nenabídne …
Avatar - Barry Lyndon
23. 7. 2022 15:07
Re: Tesla ma rozum
Ve světě, kde se 7 (8?) miliard lidí pere o omezené zdroje energie je ta účinnost docela podstatná. Stejně tak ta účinnost dost podstatně ovlivňuje cenu provozu (pokud to tedy není celé zbastlené dotacemi). Syntetická paliva budou fajn třeba do formule 1 a nebo do roztomilých hraček budoucnosti (rozuměj auta se spalovacími motory), která si budou majitelé hýčkat obdobně, jako si dnes hýčkají mechanické hodinky. Plebs ale pojede na AppleWatch...
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:18
Re: Tesla ma rozum
KDYBYS tak věděl = co si na sebe prozradil tou úvodní větou :*)

Tak když si nechodil do školy (platí to = učinnost/efektivita = od fyziky po ekonomii) ZKUS si představit ty asi 2 miliardy aut. VŠECHNO je JEN ENERGIE. Takže účinnost běžnýho pohonu na ropu vs (zjednodušeně) NÁSOBNÁ efektivita elektromotoru = kolik energie "ušetříš"? Můžu ti napovědět? SAKRA ku.va EXTRÉMNĚ ŠÍLENĚ MOC hodně :-!

A nezatěžuj se vším ostatním jak se ropa těží přepravuje zpracovává převáží na tankovací místa a tam tankuje (náhodou VŠECHNO pomocí ELEKTŘINY;) ber jen ten VÝSLEDNEJ provoz = a rozdíl ve spotřebě energie

Ještě jedno zjednodušení = auto jede BUĎ:

1. na ropu PLUS elektřinu (která je potřeba po celou dobu získávání ropy až po to konečný tankování do nádrže)

NEBO

2. jen na elektřinu

a všechno to co znamená ropu těžit https://www.stoplusjednicka.cz/…nadskeho-mordoru a přepravovat https://ekolist.cz/…a-vinik-se-hleda a zpracovávat https://zpravy.aktualne.cz/…:article:755486/ a pak elektřinou tankovat = se vypustí

to je (zjednodušeně) rozdíl mezi lepší a horší efektivitou/účinnosti = UŽ to CHÁPEŠ?
23. 7. 2022 17:06
Re: Tesla ma rozum
Ježiš Hamuno, jdi už do míst kde slunce nesvítí ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 17:39
Re: Tesla ma rozum
Co konkrétně si na textu nepochopil? jsou to jen (zjednodušeno zestručněno) fakta = proto ti to vadí?

Jo elektromotor dá daleko větší dynamiku při menší spotřebě. Umožňuje i líp postavit auto jako takový. Všechny známý fakta včetně paliva = hrajou PRO

ani ten jediný PROTIargument co popírači reality máte https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 nesedí https://autozine.cz/…ve-auto-stacilo/

takže PROČ TOLIK energie = na evoluci ve všem lepší? Bojoval si takhle proti placatejm televizím chytrejm mobilům nebo nahrazení https://www.redbull.com/…p-z-celeho-sveta ? Je to (od)vždy furt jen o lepší efektivitě (a zmenšování) = elektromotor o výkonu V12 je menší a má taky menší spotřebu a celý auto může bejt postavený líp

takže CO TI vadí = na realitě a faktech a lepších autech? že https://temata.rozhlas.cz/…-nadarmo-7992166
23. 7. 2022 18:09
Re: Tesla ma rozum
Jen "tapetuješ" diskusi, je zbytečný to číst...
23. 7. 2022 18:18
Re: Tesla ma rozum
Zrejme zasa vysadil tabletky, keďže ho lekár nechápe rovnako ako my :)

Jeho príspevky nevidím, ale tipujem, že je to náhodný zhluk:
- Viz já
- rôzne kombinácie SS
- veľké písmená s výkričnikom
- sem tam nejaký odkaz
- a hneď na to 8 x vlastný :yes:

Chcelo by to tu viac radosti, menej útočenia, zakázať slovo Rusko, možno aj :yes: :no: apod. V dnešných zmenách sme diváci a na nás ten vývoj nezávisí. Môžeme si akurát diskutovať o autách a čo si o nich myslíme, nejaké si kúpiť. A to by malo byť fajn. Len sa to tu akosi kazí.
23. 7. 2022 18:53
Re: Tesla ma rozum
Tak možná by stačilo mu dát na měsíc “BAN” - všechny jeho nicky a třeba by dal pokoj ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 19:09
Re: Tesla ma rozum
s faktama ses popral = viz ty 18:09 za čárkou

no tak KOMU všemu bys dal BAN? :D :-!

Takhle (asi) analyzuješ všechno = viz ty 14:22

co dát BAN NA TVOU IP adresu? KOLIK by vás ubylo? :*) :D :-!
23. 7. 2022 20:13
Re: Tesla ma rozum
Klidně to navrhni. Na rozdíl od tebe jsem tu už 19 let jen jednou ;-) Víc nicků nepotřebuju. Pokud se redakce rozhodne a dá mi "Ban", tak tu prostě celou tu dobu nebudu ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 20:44
Re: Tesla ma rozum
Pozoruhodně MOC používáš výraz BAN

co si PŘEČÍST něco z toho co ODMÍTÁŠ (znát)? Prostě fakta o věcech = který máš potřebu komentovat (trochu MOC z toho ční = že o nich NIC nevíš)
23. 7. 2022 20:53
Re: Tesla ma rozum
Poslední reakce na tebe - slovo BAN jsem použil 2x a dál se s tebou bavit nebudu. Nemá to cenu. Pěkný večer
23. 7. 2022 20:20
Re: Tesla ma rozum
Ten dlouhý dojezd souvisí s účinností truhlíčku. Auto se spotřebou sto na sto moc velký dojezd mít nebude.
23. 7. 2022 20:23
Re: Tesla ma rozum
Jasně, dnešní spalovací auta jezdí 100 na 100... Trošku slaboduchý příspěvek, ale tak hlavně, že sis kopnul, viď? Jsi už spokojenější? ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 20:42
Re: Tesla ma rozum
No JÁ JSEM teda s tvým rozsahem NECHÁPÁNÍ dost NESPOKOJEN

Viz já 19:09 první věta ;-\
24. 7. 2022 07:37
Re: Tesla ma rozum
To byla nadsázka truhlíčku. Slaboduchý? Emisní normy přinutily výrobce dělat úspornější a míň smradlavá auta. 400koňové benzíny dneska jezdí za deset a před dvaceti lety to bylo 15-20. Jednak ušetříš ty, jednak životní prostředí, jednak zdroje. Napsat, že "k čemu je ti účinnost při normálním cestování" může napsat jenom někdo, kdo si nevidí na špičku nosu...
24. 7. 2022 01:03
Re: Tesla ma rozum
@ ericn:

WTF
24. 7. 2022 06:39
Re: Tesla ma rozum
K čemu je ti účinnost elektromotoru přes 90%, když nedokážeš efektivně skladovat energii? Aby si měl alespoň nějaký dojezd, potřebuješ obrovskou baterku, co váží 400kg. Čím větší kapacita baterie, tím se prodlužuje čas nabíjení (navíc zvyšuje hmotnost auta). Takže raději budu jezdit s moderním benzinem s účinností 40% a bandou na 50l, kdy natankuju za 5 minut a ujedu třeba 800km v kuse nebo budu jezdit týden bez nutnosti se starat 😉 A kdykoliv to zopakuju úplně stejně.

Ale tohle už tu řešíme pořád dokola, pokud mám akceptovat novou technologii, musí být lepší než ta stará a to elektromobilita není. Musíš dělat uživatelsky velké kompromisy, navíc za to zaplatíš 2x tolik a to já neakceptuji… Víc k tomu psát už nebudu…
24. 7. 2022 07:38
Re: Tesla ma rozum
můžu tě odkázat na uživatele Stealth a jeho reálné zkušenosti s provozem elektromobilu. "láduje" cca deset minut s Ioniqem tuším. obligátní otázka, kolik najezdíš v běžném pracovním dni?
24. 7. 2022 08:35
Re: Tesla ma rozum
Tak 10minut z 0-100% bych opravdu rád viděl, ale ty určitě myslíš určitě z 20 na 80% na rychlonabíječce, kterých je jak šafránu. Z 11kW wallboxu to bude hodně dlouho. To mi teda řekni, proč ty lidí u těch nabíječek tak dlouho posedávají? Že by nový rituál? Nebo si vychutnávají kávu na benzince. Tak zrovna dneska třeba cca 450km v podstatě na otočku. V pracovním dni podle potřeby, od 50-600km podle toho kam potřebuju jet ;-)
24. 7. 2022 11:30
Re: Tesla ma rozum
450 km dá každý elektromobil s deseti minutami na nabíjení. Nepsal jsem nic o procentech.
Jak můžeš vědět jak dlouho tam vysedávají? Jediný způsob jak to vědět je, ze bys tam byl dýl, než oni…a ty přece spěcháš ;-)
24. 7. 2022 11:40
Re: Tesla ma rozum
Tak teď si mě rozesmál, jsi dobře mimo :-[] :yes:
24. 7. 2022 11:45
Re: Tesla ma rozum
Vidím, ze na konkrétní reakci se nezmuzes, tak to rozpustime
24. 7. 2022 11:54
Re: Tesla ma rozum
Ovšem za předpokladu, že vyjíždí nabitý a končí vybitý. A stejně pochybuji, že to s 10 minutami dá opravdu každý.

Velmi nadsazený koment a o objektivitě nelze hovořit. Ne každá taková jízda začíná a končí pohodlně u zásuvky.
24. 7. 2022 13:19
Re: Tesla ma rozum
Ano, záleží na rychlosti dobíjení, která je u každého elektromobilu jiná.
24. 7. 2022 09:16
Re: Tesla ma rozum
Určite existuje okruh ľudí, pre ktorých je EV skvelé riešenie.
Ale ďaleko väčší je okruh tých, pre ktorých nepripadá do úvahy.

U mňa je to zváženie. Osobne čakám na inštaláciu fotovoltaiky a letné prebytky by mi mali stačiť na 10 000 km elektrojazdy. Ale EV zvažujem tak na 10%.

Radšej chodím takmer všade pešo, na bicykli, vlakom (aj keď pri súčasných meškaniach je to lotéria). Ale na cesty do Nemecka a moju klasickú cestu do práce 2x týždenne 160 km mi proste môj 30d so spotrebou pod 7l/100 km robí radosť. Či sa to niekomu páči alebo nie.

K ekológii sa vyjadrovať nebudem. Ja to posúdiť neviem. Ale predstava 80 mil. áut ročne x 500 kg batéria ma neupokojuje, rovnako ako ani súčasná energetická politika EU.

Preto som rád, že sú firmy ako Toyota, ktoré sú schopné investovať do hľadania inylch riešení. A nevidím na tom nič negatívne.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:18
Re: Tesla ma rozum
Určitě existuje okruh ľudí, pre ktorých je auto skvelé riešenie.
Ale ďaleko väčší je okruh tých, pre ktorých nepripadá do úvahy.

.. a zůstanou u používání koní (dobový text z roku.. :-!

Jinak na tomhle fakt není nic negativního = je to prostě okrajovka (třeba jako dnes používání CNG LPG = u nás dohromady asi 2%). Jde to změnu místo ropy elektřina = to je celé a DÁÁÁVNO před tou obměnou která bude trvat desítky let, část lidí aktivně zpochybňuje a napadá a píše TO NEJDE atd.
No a ono viz znalost co máme všichni ze ZŠ = ropa dojde = MUSÍ to jít (jinak)
a přechod těch asi 2 miliard aut na NE na ROPU bude trvat šííííleně dlouho = ještě že už jsme začali

No a po 111ti nebo kolika letech = se to opakuje. ZPÁTEČNÍCI byli VŽDY remcali do VŠECH oborů. Jak třeba ty si zvládl přechod na ploché televize? Používáš apky v mobilu?

Přechod z ropy na elektřinu (a asi vodík) je VELMI DLOUHODOBÁ záležitost = celkově to bude trvat tak "celý lidský život" (počínaje řekněme začátkem Tesly). že si TU neMALÁ ČÁST lidí (co věci nerozumí = ani technikou aut co všechno pozitivního elektromotor přináší = ani nerozumí tomu průběhu = že prostě emise snižujeme tady v EUropě https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 a jo "hnedle" po takových 65 letech se MOŽNÁ přestanou auta vyrábějící jízdou OXID UHELNATÝ a svinské PEVNÉ MIKROČÁSTEČKY a OXIDY DUSÍKU a UHLOVODÍKY = se nejdřív přestanou prodávat a pak za další desítku(-y) let i jezdit
jo někteří říkají: ŠLO to MOC RYCHLE

a dodávají: JÁ BYCH CHTĚL ŽÍT RADŠI V NĚJAKÝ ZAOSTALÝ ČÁSTI PLANETY = kde ten proces (logicky = vždy to tak je) BUDE TRVAT DÝL = no prosím jak chcete, asi tu ztrátu uneseme :-!

plus NEMÁME dost ropy = což se učí na ZŠ = a to je další SAKRA DŮVOD jít jinou cenou (kdo pochyboval tak dneska po 24. únoru letošního roku SNAD UŽ NE) a pro ruSSký zrůdy co hlásaj USTUPME soudruhu ruSSkýmu důchodci = sou fakt HNUS :no: :no: :no:
24. 7. 2022 09:30
Re: Tesla ma rozum
Proste nedokážem pochopiť ako niekto spochybňuje a hejtuje akýkoľvek výskum.
Sú to ich peniaze a ich presvedčenie. Tak prečo nie?

Napr. prvé 2 zo 4 úloh tohto konkrétneho výskumu:
1. Výskum efektívnych systémov výroby etanolu. S cieľom zlepšiť technológiu výroby bioetanolového paliva druhej generácie, ktoré nekonkuruje potravinám.

2. Výskum vedľajších produktov kyslíka, zachytávanie a využitie CO2. Výskumná asociácia bude študovať, ako využiť vysokú koncentráciu kyslíka vznikajúceho ako vedľajší produkt pri výrobe vodíka, ako aj CO2 vznikajúceho pri výrobe bioetanolového paliva.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:32
Re: Tesla ma rozum
To si psal sám sobě?? Jde i editovat SVŮJ příspěvek = že si radši nereagoval na to co sem ti napsal já
Avatar - pradeda777
23. 7. 2022 15:34
Re: Tesla ma rozum
Bacha! Development syntetických paliv je teprve v začátcích. Jen si vzpomeň, kde byly v začátcích EVka? A kolik peněz se do vývoje a infrastruktury už investovalo? Možná, jen možná, kdyby se stejná částka investovala do udržitelnosti spalováků, tak by vše vypadalo jinak. Samozřejmě by se musela krotit obsese s vypouštěnými emisemi = 0 a připustit, že moderní spalováky by mohly být v součtu všech emisí, šetrnější k přírodě než EVka.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:43
Re: Tesla ma rozum
Viz já 15:18

Je VELMI extrémně naprosto na 99,9;) nepravděpodobné (beru že NEMOŽNÉ ale člověk nikdy neví = nechávám ZADNÍ VRÁTKA :D ) že by výroba syntetických paliv ŠLA vůbec dělat (nějak rozumně efektivně) pro 2 miliardy aut a letadla...

Než prostě použít jen tu elektřinu = kterou stejně no viz 15:18

Syntetický paliva pro OMEZENÝ počet aut typu Porsche 911 apod. jo to lze. Pro zbylých 99% to (na 99,99%) nelze = to si nevěděl? Tohle všechno jsou témata DÁÁÁVNO bystřejšími mozky (než je můj a tvůj) promyšleno. Vono většina MÍSTNÍHO POPÍRÁNÍ věcí = je dána (sorry jako ale je to tak;) JÁ NEVÍM JÁ NEZNÁM ALE, jsem přesvědčen že NIKDO na planetě neví nezná víc nebo líp než já

DRSNÝ já vim = ale je to tak :-O :*) :-!

Zrovna dneska ryccardo vysvětloval https://ct24.ceskatelevize.cz/…flaci-a-roli-cnb ekonomický dopady na stát = jsa přesvědčen že když ONI říkají opak než on znamená to že ONI SE MÝLÍ
23. 7. 2022 22:10
Re: Tesla ma rozum
Jinymi slovy je vedeni Toyoty a Subaru slozeno z pitomcu, kteri cpou penize do neceho o cem ty vis ze je nesmysl. Gratuluju jsi fakt genius ty prazska nulon :D :D
23. 7. 2022 22:46
Re: Tesla ma rozum
Off topic, ale zajímavé je, proč se stejnou cenu logikou nedívá třeba na vw a ev?
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:36
Re: Tesla ma rozum
Ne viz já těch 19:18 = na který (klasicky) chybně reaguješ :-)
23. 7. 2022 22:45
Re: Tesla ma rozum
Otázka je kam dál se může spalovaci motor vyvjet.

Napada tě nějaká cesta? Vše nové jako El ventily, proměnné komprese, ottodiessel atd umřelo bez výsledku.
Avatar - del42sa
26. 7. 2022 08:30
Re: Tesla ma rozum
ono to nevymřelo bez výsledku, ty technologie výsledky přinesly, spíš to v dnešní době zaměřené na velký objem výroby s minimálními náklady zabijí cena těch technologií. Ale takový motor nabízí třeba Infinity nebo Nissan
24. 7. 2022 07:39
Re: Tesla ma rozum
Tonoucí se stébla chytá...
Avatar - twistedTSD
24. 7. 2022 00:14
Re: Tesla ma rozum
Co je mi po celkové účinnosti?
24. 7. 2022 00:33
Re: Tesla ma rozum
Jestlize ti po ni nic neni, tak se nevyjadruj.
Ju?

https://www.consumerreports.org/…nt-car-can-make/

Many of us try to make choices to reduce the amount of energy and effort it takes to live our lives. It's human nature to strive for efficiency. The benefits can be experienced daily, including having more time to spend on the things and people that matter most. Collectively, our actions can have a far-reaching impact, such as reducing energy consumption and contributing to cleaner air.

Choosing to buy a fuel-efficient car is one way a personal choice for efficiency can make a real, collective difference, and give some personal benefits as well. Fuel-efficient models save on fuel costs and time spent filling up. Plus, through their efficiency, they have the added benefit of reducing the amount of smog-contributing pollution compared to driving other cars. Advanced technologies such as plug-in hybrids and pure electrics can push efficiency to further extremes.

Jeste google preklad:
Mnozí z nás se snaží učinit rozhodnutí, aby snížili množství energie a úsilí, které je zapotřebí k životu. Je lidskou přirozeností :-O usilovat o efektivitu. Výhody lze zažít denně, včetně toho, že budete mít více času věnovat věcem a lidem, na kterých vám nejvíce záleží. Společně mohou mít naše akce dalekosáhlý dopad, jako je snížení spotřeby energie a přispění k čistšímu ovzduší. :yes:

Volba koupě auta s nízkou spotřebou paliva je jedním ze způsobů, jak může osobní volba pro efektivitu přinést skutečný kolektivní rozdíl a také poskytnout určité osobní výhody. Modely s nízkou spotřebou paliva šetří náklady na palivo a čas strávený tankováním. Navíc díky své účinnosti mají další výhodu v tom, že snižují množství smogového znečištění ve srovnání s řízením jiných automobilů. Pokročilé technologie, jako jsou plug-in hybridy a čistá elektrika, mohou posunout efektivitu do dalších extrémů.
24. 7. 2022 11:46
Re: Tesla ma rozum
Teď jsi ho trochu precenil
24. 7. 2022 19:57
Re: Tesla ma rozum
Je to jen consumer reports.
:-)
Navic to ma i s prekladem...
Avatar - del42sa
23. 7. 2022 15:12
Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají ekol
jsou to rebelové !!!!

https://www.youtube.com/watch?…

:D :D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:22
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Ani ne = jen jak MĚ překvapilo většina lidí si neuvědomuje že ten přechod (třeba) 2 miliard aut a letadel atd. je proces na CELÝ LIDSKÝ ŽIVOT (řekněme začátkem Tesly = takže ještě SAKRA DLOUHO ;-)

Ne malá část lidí SI STĚŽUJE že patříme k vyspělým bohatým částem planety (kde jdou věci rychlejš = emise aut začaly před 55ti nebo kolika lety v bohatý Kalifornii = ne v socialistický Albánii (no celym socbloku ruSSký komunistický zóně) :-!

to že část BLBů dneska křičí to snižování emisí TO JE KOMUNISMUS :-O :*) :D :-! :-[]
Avatar - pradeda777
23. 7. 2022 15:42
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Kalifornie je víc socialistická než dnešní Albánie jestli nevíš? Tu informaci poskytuji zdarma. :-!
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:47
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Též zdarma ZCELA NAPROSTO DOČISTA ÚPLNĚ VESKRZE = ti utekla podstata sdělení :-)
Avatar - pradeda777
23. 7. 2022 15:40
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Nebudou to mít v boji proti elektrofašistům jednoduché.... :-! :-! :-! :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2022 15:48
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Ale budou = viz 15:22 a :43 ;-)
24. 7. 2022 10:09
Re: Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají
Jsem rad, ze dnes uz vim, odkud pochazi pojem elektrofasisti.
A proc je treba demilitarizovat a denacifikovat.

Protoze ti to ruska propaganda vryla hluboko do mozku...
Avatar - hugino
24. 7. 2022 07:43
Elektrošpecialisti...
Brávo Toyota a tí ďalší toto bude cesta.Keď sa Toyota do niečoho pustí tak to má určite význam.Je zaujmavé ako elektrošpecialisti začínajú byť vo svojich komentároch čoraz agresívnejší asi to bude tým že Green Deal sa pomaly rozplíva.Minule bolo na Prima News o koľko pôjde pre domácnosti hore cena energíí /elektrina,plyn/ tak je úplne logické že aj potraviny a práve preto bude bežný občan rád ak udrží pri živote svoje stávajúce auto a nie aby rozmýšlal nad novým EV.Toto bude realita a nie tie demagógie.Europa z celsvetového hladiska znečisťuje zemegulu CO2 8 % a ideme sankciami pre motoristov zachraňovať planétu a ostatný na to kašlú.Mi petrolheadi doprajeme každému nech si kúpi čo chce ICE,MHEV, HEV,PHEV alebo BEV ale elektrošpecialisti len dookola kecajú že jedine BEV je správna volba a furt tu riešia aká je účinnosť.Bežný občan sa potrebuje dopraviť z bodu A do bodu B za čo najlacnejšie lebo drvivú väčšinu svojich príjmov minie na stravu a bývanie a nie kupovať a prevádzkovať auto od 35 000 € +.Syntetické a biopalivá je budúcnosť.Hawk :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
6
24. 7. 2022 09:12
Re: Elektrošpecialisti...
Konečně jeden normální komentář ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 09:34
Re: Elektrošpecialisti...
Otázka je čemu TY říkáš normální https://www.seznamzpravy.cz/…c-foldyna-191892

VIZ JÁ už včera 19:18 = TO JE znalost lidstva (platná v téhle době = a už nějakou chvíli)
24. 7. 2022 09:39
Re: Elektrošpecialisti...
Citace:
"Bežný občan sa potrebuje dopraviť z bodu A do bodu B za čo najlacnejšie"

Ano souhlas. :yes: :yes: :yes:
Presne o tom to je. Ne o zvuku. Ani o razeni, spojce nebo ručce.
A v nakladech na km jsou EV top!
Ve vyssich tridach naprosto bezkonkurencne.
V nizsich tridach cekame na zlevneni EV.

Ja jezdim s BEV za cca 1Kc / km.

Za kolik jezdis ty?
Za kolik budes jezdit na synteticke palivo?

https://www.hybrid.cz/…in-na-elektrinu/
Avatar - KANKUNEN
24. 7. 2022 10:12
Re: Elektrošpecialisti...
Za mě je zlevnění malých EV utopie, když vše leze nahoru. Syntetické palivo a vodík se vstupní energií nevyplatí. Za mě by vše mohl vyřešit tokamak.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2022 10:17
Re: Elektrošpecialisti...
K tvé první větě = samozřejmě že BEV zlevní (formulaci "očištěné o inflaci" asi znáš). Inflace která zdražuje všechno je VEDLE běžící záležitost

EV jako takový zlevní = původní odhady (analýzy) byly někdy po roce 2025(až 30) že se protnou ceny spalováků a z PRINCIPu na výrobu levnějších EV = i když teď nám všechno docela zkomplikovali SOUDRUZI KOMUNISTI = čínský https://nedd.tiscali.cz/…i-prymula-537212 a teď navíc ruSSký https://www.idnes.cz/…7_zahranicni_aha?…
24. 7. 2022 11:33
Re: Elektrošpecialisti...
Jestli nemáš na elektromobil, garantuju ti, ze nebudeš mít ani na synteticky benzin za 4-5 eur na litr.