Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu spojují síly. Hledají ekologičtější paliva

Ondřej Mára
Diskuze (92)

Nově zformovaná asociace šesti společností se evidentně nechce smířit s čistě elektrickou budoucností.

Automobilový průmysl v současnosti prochází obrovskou změnou, kdy celá řada výrobců kvapně přechází od spalovacích motorů na čistě elektrické pohony, případně dál experimentují s pohonem na vodík. Stále se však najdou společnosti, které se odmítají spokojit s pouze elektrickou budoucností a věří v další možnosti spalovacích motorů.

Mezi tyto společnosti patří například automobilky Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu, které spojily síly se společnostmi Eneos Corporation a Toyota Tsusho Corporation. Společně pak k prvnímu červenci tohoto roku vytvořily novou výzkumnou asociaci, která se má zaměřit na cesty vedoucí k produkci méně znečišťujících a více efektivních paliv.

Asociace, která nese oficiální název „Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels“ by mimo jiné měla pracovat na technologickém výzkumu využívání biomasy a bude také studovat efektivitu výroby bioetanolu prostřednictvím cirkulace vodíku, kyslíku a CO2.  Asociace také navrhne, postaví a bude provozovat závody na výrobu bioetanolu.  

Asociace by se měla zaměřit také na výzkum vedlejší produkce kyslíku, jehož koncentrace je při výrobě vodíku vysoká. Výzkum se bude týkat také CO2 vznikajícího při výrobě bioethanolu a v neposlední řadě by měl být vyvinut systém, který navrhne optimální pěstitelské metody pro maximalizaci výnosů a optimalizaci složek plodin, aby byly zajištěny suroviny pro výrobu bioetanolových paliv.

Zdá se tedy, že půjde o opravdu rozsáhlý výzkum, který by měl pomoci zachovat spalovací motory i pro budoucnost, případně snížit jejich emise a usnadnit tak jejich provoz. Tato asociace převážně japonských společností přitom není jediná, která masivně investuje do ekologičtějších paliv pro spalovací motory.

Připomeňme, že společnost Porsche investovala 75 milionů dolarů do společnosti HIF Global LLC, která má v Chile závod na výrobu syntetických paliv. Porsche tak chce do budoucna zajistit, že majitelé starších vozů značky budou mít vždy možnost své stroje bez obav a problémů vyvézt. Zatím se však s využitím paliva počítá především pro motorsport. Potenciál v syntetických palivech pro spalovací motory nicméně vidí i další automobilky, včetně Lamborghini nebo Mazdy.

Ondřej Mára
Diskuze (92)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
26. 7. 2022 08:30
Re: Tesla ma rozum
ono to nevymřelo bez výsledku, ty technologie výsledky přinesly, spíš to v dnešní době zaměřené na velký objem výroby s minimálními náklady zabijí cena těch technologií. Ale takový motor nabízí třeba Infinity nebo Nissan
24. 7. 2022 19:57
Re: Tesla ma rozum
Je to jen consumer reports.
:-)
Navic to ma i s prekladem...
24. 7. 2022 13:19
Re: Tesla ma rozum
Ano, záleží na rychlosti dobíjení, která je u každého elektromobilu jiná.
24. 7. 2022 11:54
Re: Tesla ma rozum
Ovšem za předpokladu, že vyjíždí nabitý a končí vybitý. A stejně pochybuji, že to s 10 minutami dá opravdu každý.

Velmi nadsazený koment a o objektivitě nelze hovořit. Ne každá taková jízda začíná a končí pohodlně u zásuvky.