Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Enyaq Coupé RS iV 4x4 – Jak zapadá do rodiny?

132 komentářů

StaIker
Příspěvek podléhá schvalování.
PetraCizkova
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - MartinNejedly
MartinNejedly
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tom Pro
Koukam ze by se nektery meli zavrit do ustavu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Spíše do kamenolomu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
to už blbější inteligentnějším dělali = nic moc doba
ryccardo
Skoda ze tam zavirali jen inteligenci. Ty by ses tam bohuzel nemel sanci dostat. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes:
ryccardo
Jsem nevedel ze Hamuna ma na ACZ 7 uctu. Vim jen o nededovi Kylie a Nema-na-terasu, ale vic jeho aktivnich profilu neznam. 😁 Podle minusu jich ma ale koukam vic 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ten jich má několik, všechny ty co píšou každému že je Čížek atd.
Avatar - skejpa
skejpa
Tohle byl první použitelný Eniaq, kterym jsem jel. Maximalka 180kmh je ok, rychlost je slusna ale urcite ne zdrcujici a z praktickeho hlediska OK.
Brzdy me taky nemile prekvapily. Brzdy jsou opravdu nejslabsi cast auta. Vzadu mely byt urcite kotouce. Alespon pro RS. Tyhle brzdi slabe a vadnou.
Pojem RS uz zacinam ve Skode brat jako normalni auto s obstojnou rychlosti. Ale s nejakym sportovanim uz to nema nic spolecneho. Posledni pokud bych bral jeste tu RS benzinovou Octavii se samosvorem. Ale jinak to jsou fakt takove radobypokusy a asi uz navzdy budou.
vondry87
Použitelný určitě ano. Ale za mě nesmyslně drahý. Za 1,5M je EV6 s 0-100 za 5 s. Tak za 1,2M by to mohla být zajímavá koupě.
Lubo
Zaujímalo by ma reálne porovnanie Enyaqu a EV6, príp. Ioniq 5. Napr. batožinového priestoru, a jazdy, kvality.

Máte niekto skúsenosť?
Avatar - skejpa
skejpa
Mam. Zkousel jsem i EV6. Za me lepsi auto ale trochu mensi. EV6 jede vic jako auto, je zivejsi. Jinak brzdy znatelne lepsi. Bohuzel co se tyce ceny, tak Skodovka umi dat větší slevu a RS Enyaq pak vyjde o sto tisic levneji jak EV6 ve ctyrkolce. To uz je dost...
webpaja
EV6 se mi opravdu líbí. Vypadá i jako normální auto, byť je to spíš konkurence pro TM3. Naštěstí mezi nimi zatím nutně nemusíme vybírat, ale takový EV si umím představit. Zajímalo by mě srovnání s i4. Tu zkoušel Ji/Ri a byl hodně na rozpacích, já pak z běžné 4GC. To by z EV6 dělalo pak i prémiovou alternativu.
Mig_35
Ano, BMW 4GC souvisí s Enyaqem, když vnimas konsekvence 😄
webpaja
Reakce na velmi zajímavý příspěvek od Skejpy. A k EV6.

Ne papouškování Kylie, která evidentně musí mít advokáta :-!
Mig_35
Děláš totéž co ona v bledemodrem - a znovu opakuji, ze mi to občas taky ujede. Takže za to nikomu nespílám 😉
webpaja
Obhajuj si ji jak chceš, ale nesrovnávej. Zkus občas vnímat kontext a nebuď jako stará Hadrávková na pavlači.
Mig_35
Sedni, lehni, dej pac 😄 😄 😄
Avatar - iudex
iudex
Tradičný Mig nakoniec vždy skončí pri urážaní. Škoda s ním strácať čas.
Mig_35
ještě že tady píše Pája o advokátech 😉
a teď ti vysvětlím něco, co ti pravděpodobně uteklo v překladu. Sedni, lehni, dej pac, tím jsem se snažil naznačit, jaký má asi smysl mi dávat příkazy /nesrovnávej apod.
napiš mi prosím tě co z toho co jsem napsal byla urážka. a jestli žádnou nenajdeš, klidně napiš, omlouvám se, osočil jsem tě neprávem :yes:

edit: to jsem si myslel, že prasečí způsoby jsou ti vlastní. ale mám pro tebe dobrou zprávu, když polezeš do zadnice Pájovi ještě chvilku, nechá tě na střídačku svézt s 540i a 330i 😒] kolikrát budeš chtít :yes:
webpaja
Kde jsi viděl příkazy? Netušil jsem, že pavlač je nové teritorium. Iudex se vozit nepotřebuje, zná velmi dobře.
Tobě jsem nabízel, aby jsi sám uznal rozdíl mezi gradací výkonu R6 a plochým přednesem R4 😉
Mig_35
sorry, ale ten tvůj obhájce ex offo je degeš, a navíc hysterický.
já jsem navíc nikoho neobhajoval, dokonce bych se to ani nedozvěděl, protože příspěvky HSakry vůbec nevidím. nechápu, proč si ho dáváš do HL, když ho stejně furt komentuješ. tak když o někoho nestojím, tak si za tím stojím 😉
webpaja
Tobě se občas pc neodhlásí? Myslím, že reaguješ jednoznačně, takže to vidíš taky.

Iudexe si do klávesnice neber, jeden z nejkulturnějších a nejvzdělanějších lidí tady. Není to tak, že na něj reaguješ ať je jeho příspěvek kdekoliv?

To je šumák, nemíním se účastnit podobných diskuzí. Chodím sem kvůli autům.
Mig_35
nařknul mě, že tě urážím. urazil jsem tě? byla tam nějaká urážka?
děkuji za přímou a jasnou odpověď.
Mig_35
😄 😄 Takže: Ja se bavím s tebou, prisere se do toho ludex, lživě me osočuje a závěr je z toho takový, ze mi tady urcujes, na koho muzu reagovat a na koho ne 😄
Lizejte si anály jak je ctena libost
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Děkujeme za přímý vstup do tvého světa. 😲
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nezklamal. Vynajde si něco, pak si z toho něco vezme, pak si z toho něco vymyslí, pak tě nějak osočí.... a ten zbytek je čistá frustrace z toho, že přes veškerou snahu něco vytvořit, vznikne nic... ale aspoň slabá útěcha pro něj je, že my se smějeme něčemu, čemu on nerozumí a aspoň my, z jeho ušmoulaného nic uděláme něco k smíchu. :yes:
Napsal jsem to tak, že to musí pochopit i madlo z kbelíku.
Mig_35
Dyt ty jsi retard. Používáš přirovnání typu šestiválec je sex a čtyřválec onanie. Jedna z nejlepších M3 měla čtyřválec, Honda S2000 a další. Básníš o supersportech a jezdíš - možná - dieselovou sedmickou. Řekl bych, že chodíš slintat do AR Cars a pak tady ohromujes publikum, o kterém doufas, ze je ještě pitomejsi, než ty. Do toho furt macho kecy a beztak si zapichas jenom za prachy… pičko z haldy… hrabě z Přivozu :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ani netušíš, ako mimo si v prípade Jiriho garáže. Ten sa musí na Tebe parádne baviť.
Ale veď skús trocha pošpehovať, postalkovať, ako máš vo zvyku, možno zistíš, na čom jazdí. A potom sa asi zo závisti obesíš. To by ostatne bolo najlepšie pre svet. 😉
Mig_35
I kdyby měl Veyrona, jako člověku, který se primárně zajímá o motorky, bylo by mi to buřt. Ale bydlet v Ostravě, to by mi nevynahradil ani ten Veyron 😉

Jinak jaký to je, furt někomu lízat ***? Jednou si třeba zarobíš a nebudeš muset pochlebovat prachatejsim 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kylie jezdí svým PHEV a plánuje BEV = jen abys věděl BLBe DRZEJ :😉

Tesla Y je holt jinde než škodoVWka = stejně jako https😐/elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu než https😐/www.hybrid.cz/…-000-objednavek/

Ty nepotřebuješ advokáta = ale léčení
Jinak jeden příbuznej v Rakousku Enyaq má = byla to odměna za práci vzal to (výhodnější nabídka) místo peněz. NENÍ to špatný = ale občas je docela tragedie dojezd

PS: a dej vědět AŽ (jestli) TI jednou dojde jakýho si udělal ZE SEBE blba popíráním technickýho vysvětlení Vaculíka = jo měl pravdu a ty si za blba (ultra protože si ODMÍTL vysvětlení a projít to větu po větě = radši SI URÁŽEL = no to děláš rád dodnes 😄

PPS: po rozumnějších znalejších inteligentnějších papouškovat (opakovat fakta pravdu) by ses MĚL naučit = ne se tomu vysmívat 😉

PPPS: je to s tebou furt stejný furt stejně nepoučitelnej co TVŮJ MOZEK nechápe to není možný = už když ses hádal že https😐/www.novinky.cz/…oucnost-40404790 brzy nebude nejprodávanější
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla je určitě jinde https😐/www.autoforum.cz/…-konci-ve-srotu/

😄 😄 😄
Lubo
Díky za info a porovnanie. Kde sa hýbu zľavy na Enyaq, do 15%, či aj vyššie? A dodacie lehoty.

Zaujíma ma, či máte niekto skúsenosť s nevoľnosťou z EV, resp. s Enyaq. Vodič, príp. rodina. Predtým som sa viezol len s Tesla a dávno s i3. V Tesle to bolo o teste dynamiky a tiež mi nebolo najlepšie.

Bol som práve otestovať Ioniq 5. Viem, že je to diskusia k Enyaqu, ale skúsim popísať.
- Ioniq5, prekvapenie po každej stránke. Prevedenie, materiály, komfort, funkcie a priestor vnútri super. Sme akurát zvyknutí na väčší kufor (na dovolenku by to šlo kuframi na stojato). Verím, že Enyaq má priestoru v kufri viac.

Problémy vidím 2😒br /> - Ešte hodinu po jazde je nám zle. A to som išiel úplne kľudne. Neviem si to vysvetliť či je to priebehom výkonu, nezvyk, alebo čím. Dal som aj min. rekuperáciu, atď.
- Neviem si dobre predstaviť kto tie autá bude kupovať za 60 kEur/1,5 mil Kč. Doteraz mám Hyundai zafixovaný na úrovni od 15-40 tis. Eur. Ale možno nemám aktualizáciu, a okrem toho je to úplne iné auto.
Avatar - xxc
xxc
Mne bolo zle pri presadnuti do spalovacieho auta 😄 Ale vsetko je vec zvyku. Alebo v rumunskych horach, ked sme sli za kamionom a zrazu sa cesta rozsirila a som ich zacal obiehat v zatackach, dieta zacalo vracat, zena zacala kricat, nech spomalim, ze nevie trafit vracat do sacka, lebo vsetko lietalo v aute v zatackach a ja ze nie, ze este je jeden kamion pred nami 😁 Clovek si vzdy najde zabavu, netreba ani elektricke auto a ani nejake vychyrene horske priechody. Len je otazka, co by urobil ten eniaq rs, alebo ioniq, alebo aj tesla, ved to by to vrecko sa cele rozplaslo o hlavu vracajuceho pri akceleracii.
Avatar - speedfred
speedfred
Akože tebe a rodine je zle zo zrýchlenia toho EV? To má nastavený pedál plynu iba on/off? Zlá davkovatelnosť či brutálne reakcie? Hmmmm, asi sa pôjdem niekde zviesť.
PS : alebo ste iba málo odolný 😀. Čo máš za auto teraz?
Lubo
Divný pocit, rovnako mi bolo zle po virtuálnej realite. Nebolo to tým zrýchlením, šiel som jemne. Ale či hlave chýbal zvuk, alebo nie sme zvyknutí na ten priebeh zrýchlenia... Nejaký senzor v hlave si musí zvyknúť na EV,

Aktuálne X5 30d, predtým 540ix a Superb 2.0 TSI.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ioniq je nepoužitelný pro kufr. Na to jaká to je kráva je ten kufr tristní a byl by to určitě důvod proč bych jinak skvělý Ioniq nevzal.

Teda bavíme se čistě hypoteticky kdy jsem dostal cihlou do hlavy, mé IQ se zderivovalo a já uvažuji o EV 😒]
Lubo
Jj malého kufru je škoda, možno by sa zišlo väčší kufor a menej miesta vzadu.
Avantime
Za mňa nie je Enyaq ostrý ani v RS, štvorkolky EV 6 a Ioniq vedia razantnejšie zatlačiť do sedadla. Tie vädnúce brzdy sú pravda a neviem, dizajn kupé verzie ok, ale na konkurentov to nemá, najmä keď teraz príde EV 6 GT. Za mňa je takéto ereso zbytočné, že je o 1,5 sek. rýchlejšie na stovke ako 80x nie je nič extra.
stealth01
Mám v garáži Ioniq 5 a ženě jsem koupil EV6, takže bych mohl zkusit i Enyaq. Zkoušel jsem z koncernu jen Q4 50 qauttro a překvapilo mě, jak neochotně podávalo výkon.
Ioniq umí proste vystřelit, bez váhání a okamžitě. Q4 byla letargická a svým způsobem tupá. Nemyslím, ze ný Enyaq RS byl z jiného těsta.
Všechna auta z koncernu (po testu ID4) měla slabé a rychle vadnoucí brzdy.
martin_MPS
Také to tak vidím. EV6 je podle mě v podstatných parametrech pro elektromobil úplně jinde. Pokud budeme brát verzi 4x4 ve výbavě GT Line, což je podle mě srovnatelná motorizace (GT je úplně jinde), pak zákazník dostane srovnatelně velké auto s nižší spotřebou, rychlejším nabíjením a dokonce i to zrychlení (sice dle mě nepodstatné) je o dost lepší. Cena bude srovnatelná, KIA dává také nějaký ten bonus (minimálně pro firmy).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z praktického hlediska to bohužel ok není ani za mák.

Chybí tomu totiž roletka panoramatické střechy. Takže totálně nepoužitelné auto.
rohor
za 1,4 mega no nekup to.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
h ihi hi 😒] 😒] 😒]
Avatar - pradeda777
pradeda777
....maximálka 180 km/hod. To udělá i náš Yaris.... 😄 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kde jezdíš víc?

A jo samozřejmě netřeba kupovat (i v BEV spíš zaostalé) škodoVWky = Tesla Y jezdí 250 km/h TESLA 3 dokonce 261 km/h
Avatar - pradeda777
pradeda777
Šulínku, poukazoval sem na označení RS.... 😒] 😒] 😒]
Avatar - honzaHK
honzaHK
No tak vzhledem k tomu, že zkratka odkazuje na Rallye Sport a rallye speciály nezvládnou více než 200km/h, pak to zase tak masivní fail není.
Mig_35
U SUVčka je označení RS opravdu fail
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, má to i výhodu, že budeš na neomezené dálnici vždy do +50kmh takže nebudeš půl roku bez papírů 😁

Jo, jinak 180 kmh je fakt tristní na něco co používá RS.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dálntce i nadále zůstanou doménou TDi 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jen DOKUD mu dotujeme palivo 😁 :-!
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, na dialnicu to staci a tak rychlo aj tak nikto nepojde, pokial chce niekam dojst. Jedine dochadzat kratke dialnicne useky medzi mestami, alebo sa presuvat medzi mestskymi castami a tam 180 celkom staci. Fyzika sa neoklame, na rychle presuny bude este dlho najlepsi diesel. Druha vec je, ked si to niekto kupi na okruh s kamaratmi + univerzalne denne pouzitie, tam to moze byt obmedzujuce, ale zatial je dostatok lahkych spalovacich aut.
ptr078
Na okruh? To myslis vazne? Na okruhu sa to prehreje za 15minut
Avatar - xxc
xxc
Ved jasne, ze sa prehreje, rovnako ako vsetky 4 kotuce i30N
gil54
Po Praze a mimo město je tempo normální jízdy tak nějak jasné. Dálniční tempo si představuji v poměrech ČR 130 +/- 10. (Pro potřeby testu.)

Asi by to mohl autor zmínit, jestli to tak opravdu bylo. (Alespoň uvedl, že konkrétní klimatické podmínky při testu byly pro EV příznivé.)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tesla 3 ve 100 rsp. 120 km/h 17,1 a 21 kWh/100km; ve 140 (a 160ti) 25,8 rsp. 30,4

Jo fakt má VW iD.3 plechovka HORŠÍ spotřebu (při sakra horší dynamice)

Městský průměr 13,2 = a je to auto docela raketa (většina takovej výkon nikdy neměla = střední výkonová verze modelu zrychlení 4,4 s)
gil54
???

Necpi se do mého příspěvku, když na něj nereaguješ. Založ si k Tesle 3 vlastní vlákno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
srovnání spotřeby škodoVWky a Tesly tě koukám DOSTALO 😲 :-!

jo tady PLNÁ SHODA = fakt je to DRSNÝ 😁
gil54
Znovu - vodprejskni.
webpaja
Znova mi vypadlo přihlášení, tak jsem si nechtěně přečetl bludy. TM3 vs Eňák... Vítej v klubu, pod Transporterem se řešil Yaris :-!

Prostě relevantní informace znalce. 😁
gil54
😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tohle mi prijde mnohem relevantnejsi srovnani, nez Yaris a Transporter, to je fakt totalne opacny okruh zajemcu
gil54
Ale primárně mi přece vůbec nešlo o nějaké srovnávání, ale jen a pouze o jízdní režim testovaného auta na dálnici.

Protože třeba podle žebříčku německého Auto Bildu při tempu 130 se deklarované dojezdy významně krátí. Proto mě zajímalo dálniční tempo testu.

https😐/tn.nova.cz/…-km-h-je-to-bida
webpaja
Máš pravdu v diskuzi o houskách byl Yaris hlod s pomerančem, kdežto tady jde už o koblihu a knedlík. 😉
Mig_35
jde o to, že těch elektromobilů zase tolik ještě není, aby tady platily ty vaše tradiční námitky, jak můžeš srovnávat sedan s liftbackem božínku 😲
webpaja
Bereš-li to, že jde o nijak se odlišující elektrospotřebiče, pak máš pravdu. 😉

P.S.: "ty vaše tradiční námitky, jak můžeš srovnávat sedan s liftbackem"

To asi nebylo na mě, viď? :-!
Mig_35
ne, to bylo na toho znalce s obsesí na krabičky a šuplíčky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To mě taky: Tesla Y = škodoVWka Enyaq (mám přesný čísla jen pro technicky velespřízněnou Teslu 3)

Jinak KDE NĚKDO srovnával Yaris a Transporter? a KDO? jako srovnávat tyhle 2 auta = to určitě ne 😉

Zkusil si ten vostrej Yaris? Sem fakt zvědavej na verzi s automatem
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
za svý mozkový VOMEZENÍ CHÁPÁNÍ nemůžeš = jo Tesla Y (mám jen data pro technicky velepříbuznou Teslu 3) je jinde než škodoVWka = viz já 6:54 = vítej v realitě ZNALOSTí a FAKTů

tak jak je ve ZCELA CIZÍM světě znalostí = a ne plácání a popírání? Za svý VOMEZENÍ nemůžeš = za to že když TY NEchápeš urážíš (znalejší) za to KU..VA ANO :no: :no:

PS: prošel sem si 1234 tvých posledních sporů s Mig-em = 1233x si byl za BLBa PAKO OMYLa MOULU POPLETU a MÝLIL ses TY (jednou to bylo takové sporné 😁 :😉
ryccardo
Srovnavej srovnatelne ty ***. Podivej se nejdriv na cenovky.
rohor
:yes: 😄
Proboha nikdo na tohoto otrubu není zvědavej, ale on se pořád všude vtírá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, proč hned tak zhurta? :-!
S HamuKylie se moc diskutovat nedá a 90% jeho plácání nečtu, ale zrovna tohle bych bral celkem seriózně. Komu jinému věřit víc takto mizerné hodnoty, než odpůrci nafty? Š Eňák RS na tom bude minimálně o 10% hůř, jak TM3. Minimálně.
No a z toho plyne reálných 30kWh při 140 km/h, což znamená max. těch 200 km v reálu na dálnici v režimu cca 10-90% nabití baterie, což tady říkám/píšu pořád dokola.
Zkrátka skoky od nabíječky k nabíječce. V DE ještě mnohem častěji.
Teď se zrovna chystám do Rotterdamu na otočku a zkouším si představit tu zábavu s Eňákem RS po cestě. 4-5x 3/4 hodiny, pokud zázračně najdeš volné a funkční ultranabíječky. V případě běžnějších 50kW stojanů 4-5x 1a1/4 hodiny. A to samý zase cestou zpět. Normálně to můžeš dát za 8+ hodin tam + nějaká pauzička na WC a sváču. Tankovat netřeba, těch 1.000km dáš s 2.0 dehtem s prstem v nose na 1 nádrž a ještě zbyde. S EV si užiješ cca 14 hodin relaxu na 1 cestě a na kávičce u stojanů... Takže se zpáteční cestou do dělá minimálně 10 hodin + navíc. A to fakt chceš.
gil54
Umíš číst?

Nebo také nedokážeš pochopit psaný text?

Zajímalo mě dálniční tempo testovaného auta a ne porovnávání spotřeb.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A proto je nadpis "SPOTŘEBA" ?

Tak jsem se teda podíval do pro mne zcela zbytečného článku a vidím, že se tam píše Sci-fi spotřeba na dálnici, bez udání tempa. Tak OK.
Tempo bylo evidentně nízké.
Ale nic to nemění na tom, že to co psal Hamuna, je reálný, stejně tak to, co jsem napsal výše já.
Budeš-li chtít optimistické údaje, tak musíš počkat na neviditelného Radka, který všem ukazuje, jak je bohatý, co všechno si koupil a koupit může a jak jsou všichni odpůrci EV blbci a jemu stačí 2 x 16,7543 minuty na cestu do italských Alp a podobně.
gil54
Ne, nadpis nezní SPOTŘEBA, ale "Odstavec : A spotřeba?" - jako odkaz k části článku, nikoliv že bych se já někoho ptal na spotřebu. Tu jsem si přečetl v testu, jen mi chyběl údaj o dálniční rychlosti.

Až budu chtít jakékoliv rozbory, domněnky, zkušenosti nebo jiné plky, dám vědět.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hluboce se omlouvám za plky ohledně reálných dojezdů.
Hamuna ti napsal spotřeby vztažené k rychlosti, takže rychlost z toho lze snadno dovodit, ale ty se radši pouštíš do sporů, jak vidím. A ideálně s každým druhým, jak vidím. Tak sorry.
Kup si EV a pak to budeš mít přesný, bez domněnek a plků.
gil54
Jedná se o test konkrétního auta (ne EV obecně) u kterého očekávám konkrétní údaje. Proto by se slušelo ke spotřebě - dálnice 20,5 kWh - uvést i rychlostní režim s tím spojený.

Pokud mi k jasně formulovanému komentu napíše nějaká hamuna něco o Tesle, a ani po upozornění, že se to vůbec netýká mé připomínky a skoro posměšně pokračuje, nemůžeš se divit, že napíšu vodprejskni.

Do sporu se pustím pouze tehdy, pokud cítím, že to má nějaký smysl a protistrana reaguje alespoň trochu racionálně.

Aby si mohl eventuálně někdo koupit EV, nejsou právě před koupí takové informace z testů - myslím pokud možno co nejpřesnější - pro většinu kupců potřeba?

Fakt si nechci hnojit mozek odvozováním dálničního tempa Škodovky z údajů spotřeby nějaké Tesly, jak mi radíš, pokud to vůbec lze. Myslím si, že ne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano slušelo by se to uvést, ale už jsem si zvykl, že v článcích je minimum relevantních informací, ale za to pokaždé hromada chyb.

Všude na webech a YT lze najít infa o tom, kolik které EV při jakých tempech žere. A pokud to nejsou EV fanatici, tak ta čísla budou reálnější.

Proč by spotřeba nešla odvodit? V Autobildu to změřili jasně a máš tam jasně napsaný, co kterej model žere při 130 km/h. A vypadne ti o 10% horší údaj, než je u TM3 a než to co právě psala Hamuna ze zkušenosti.

Stjeně by ti byl údaj z testu k hownu, protože jezdíš jinde, jinak a v jiným počasí atd. Nakonec je to vždy jen o vlastní zkušenosti.
Ale prostě s EV a ještě SUV nemůžeš lítat po dálnici 140 a víc a někam dojet. Na to prostě máme ty dehty.

Ale jestli odvozování a vlastní myšlení je pro tebe hnojení mozku, tak na to se.r. Já zase považuju za hnojení mozku, když tupě přebírám zaručené informace od druhých, aniž bych nad nimi přemýšlel.
gil54
OK, tvůj názor.

Ovšem abych mohl tupě přebírat zaručené informace a nepřemýšlet o nich, musí být primárně v testu uvedeny. Netrpím nedostatkem informací v tomto ohledu. Jen jsem konstatoval, že v testu chybí údaj o rychlostním režimu na dálnici. Nevím proč mě hned musí kdekdo školit.

A pokud bys prošel před svým komentem alespoň celé toto vlákno, zjistil bys, že odkaz na tabulku Auto Bildu o spotřebách EV při 130 km/h jsem zde uvedl právě já již 1.8.2022 ve 21😁7, mohl sis ušetřit, v tomto ohledu, zbytečnou námahu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já ho četl. A právě proto jsem ten Autobild zmínil. Nemá to cenu, ty budeš bojovat klidně i sám se sebou. Hlavně, aby ses cítil líp.
Takže debatu končím.
gil54
sorry, double...
Lubo
Rotterdam na otočku na EV musí byť proste zábava. To zrejme nebude pre EV víťazná disciplína, ale ani bežná 😉

Na odľahčemie, zo zostrihu testu Mercedes EQE na topspeed.sk😒/a>
- A potom som sa zastavil na rýchlonabíjacom hube v Beladiciach, otestovať 150 kW nabíjanie.
- A fungoval?
- Nie :-!
😁 No, asi tak.

Jinak mě se líbí, jak EV jezdí. Je to krásně silný, pružný, tichý a okamžitě to reaguje.
To je všechno paráda. Ale k čemu mi to je, když s tím nikam nedojedu.
Kdo jezdí jen na nákupy a do kanclu za roh, tak asi super. Ale na dálky ne.
Musím jen doufat, že až za 15 let budu kupovat auto a budu donucen koupit EV, tak, že bude mít normální tvar, design, kufr, dojezd a rychlost nabíjení a infrastruktura bude minimálně na úrovni benzinek, respektive mnohem lepší.
gil54
...je v kombinaci s brzdama z tvarohu fajn řešení.
kesumb
otazka je jestli je to problem. Pri tahani by mohlo rekuperativnich nevim 100,150kw? mozna stacit. Pokud tahnes nejedes jako debil. Tim ale nerikam, ze je to ok pro 300hp model RS
gil54
Jistě, v normálním provozu to třeba uhlídat lze.

Ale až pojedeš s plným vlekem třeba z Grossglockneru dolů, tak se dobrý brzdy určitě šiknou, tam to rekuperace nezachrání.
Ani sebechytřejší řidič gravitaci neočůrá a jistě by bylo nemilé, když po 3 - 4 zatáčkách začneš najednou šlapat do bláta a auto - souprava pořád zrychluje.

Schválené auto musí zvládnout i takové extrémy.
kyklop
S vlekom jazdím často. Grossglockner s vlekom každodenná záležitosť nie je a aj konfekčné auto (pokiaľ nesedí za volantom tupý medzikus ) nemá s brzdami a vlekom problém...
gil54
Souhlasím, ale je rozdíl konfekční auto s normálními brzdami, dobrými brzdami a konfekční auto s brzdami z tvarohu.

Slabých brzd - a to bez vleku - si všiml i redaktor v článku a v diskuzi o nich také někdo (skejpa) píše negativně. No a co říct k bubínkům? Auto, které když plně naložíš, tak má hmotnost 2815 kg + případný vozejk 1200/750 kg. A ano, nejezdíš tak naložený každý den, ale na problém stačí jet jen jednou. Brzdit 2815+750=3565 kg dvěma kotouči a dvěma bubínky fakt nechceš. Sebebystřejší a abnormálně předvídavý mezikus za volantem nedokáže však zcela eliminovat potřebu mimořádného nouzového maximálního zabrzdění v provozu. V takových situacích se selhání brzd zrovna moc hodit nebude.

Navíc u verze na vrcholu potravního řetězce, snad omluvitelné u nějaké základní soc. verze, ale u RS?
Avatar - xxc
xxc
Preco by rekuperacia to nezachranila?Jedine, zeby to hore nabil na 100 %, nalozil plne auto, plny prives a isiel ako debil. Praveze rekuperacia zaruci, ze brzdy sa pouziju iba sem tam a vydrzia viac.
gil54
Ještě jednou, když to tady nečteš všechno, v běžném provozu budiž, v extrému nikoliv.

To jako myslíš, že když pustíš soupravu o hmotnosti 3565 kg ze 14% klesání na Grossglockneru v délce 48 km, tak že to rekuperace odbrzdí? 😄
Avatar - xxc
xxc
Jasne, 14% asi nebude celu cestu. Extrem neubrzdi nic, ved tu bolo video, co zobrali hyundai i30N do brna na okruh a uz sa stazoval, ze znicil brzdy po par kolach. Kto pojde extrem s privesom? A ked to maju certifikovane, urcite to maju vyskusane. A pisem o tom, ze rekuperacia pomoze, nebudu brzdit len brzdy. Pokial to hore nenabije na 90% a pod. Mne sa tak raz podarilo v hoteli v Tatrach nabit na 100% a potom cestou dole som nadaval, ze nerekuperovalo a nicil som brzdy 😄 Netreba hladat chyby, kde nie su.
kesumb
Tahám poměrně často soupravu kolem 6-7t a rekuperace toho zvládá dost a nestalo se mi, že by nebyla dostupná (v X5). Klesání v Dolomitech bez vleku auto celou dobu bez problémů a přehřívání rekuperovalo i při dost svižné jízdě. (narekuperovalo se něco jako 15-20% pokud se pamatuju). Třeba ale v témže pasu stejným stylem jízdy mi sup iv spadl do nouze. Fakt je, že X5 má brzdy jak kráva.
kyklop
Hore grossgloknerom budeš batériu intenzívne vybíjať, takže odhadom do polovice kopca budeš intenzívne rekuperovať. Zároveň enyaq má vzhľadom k výkonu motora dosť žebrácke hodnoty na brzdený príves, hociaký spalovák v nižšej strednej ho v týchto hodnotách deklasuje. Zároveň Grossglokner nie je len o ceste hore ale x krát sa cestou z jednej strany na druhú mení cesta hore za cestu dole. ....
ACE.
Prostě nesmysl jak ekonomickej tak jízdní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vlastně hezký test. Jen škoda že v něm člověk nenajde upřímný názor ale čte jen dobře odvedenou práci z korporátu dle nastavených pravidel...
MrBeranek
To je teda RSo. Míval jsem naftové RS v OII. Mělo to ubohých 180 koní, zvuk jak traktor, ale jelo to hodně přes 180. A nevážilo to 2,3 tuny a nestálo 1,7 a na nádrž to ujelo skoro 1000 kilometrů. Tohle je teda pokrok. Tamta uchrochtaná nafta z doby před 15 lety byla víc RSo než tahle karikatura auta. A prej bubnový brzdy vzadu. :no:
Avatar - xxc
xxc
Doba sa mení, znečisťovalo to životné prostredie a nad 180 tým nikto nešiel, pokiaľ chcel prejsť 1000 km na nádrž. A akí samí brzdiči sa tu vyrojili, dnes som akurát menil zadné kotúče za 500 € na aute, s jedným nefunkčným to prešlo transfagarasan a nič nezhorelo, brzdy fungovali. Najviac plačú tí, čo to nikdy neskúsili.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zato tohle jsou 2.2 tuny čisté ekologie.
Mig_35
co váží víc, jaderná elektrárna, nebo uhelná?
😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
To víš no, časy kdy měla 5metrová limuzína s V8 1700 kg , tj o 500 kg méně jak tahle nádhera na baterky a navíc byl tak o půl metru nižší sou pryč no......

Naštěstí tahle auta jdou pořád koupit jako ojetá, takže není třeba jezdit v 3tunovým škopku na baterky, co by bez elektronikcých pomůcek skončil při projetí zatáčky víc jak 60 v oraništi 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Mig_35
člověk by si myslel, že obdivovatel RR, které málokdy mají pod 2,5 tuny, bude tímto údajem nadšen :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
To RR váží právě stejně jako ten Enyaq jenže narozdíl od něj má jednotlivé díly až 5x předimenzované aby to vydrželo a všechno je tam v kůži a dřevu, Enyaq je proti tomu plasták .
Navíc ty rollsy sou dneska starý 40 let (generace co mam já se začla vyrábět 1980) a Starší Shadow ještě daleko víc...

A Rolls té doby neby o sportovních výkonech, ale o komfortu a luxusu.
Mig_35
A Enyaq RS je o sportovních výkonech asi😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tak o luxusu rozhodně není 😄 😄 😄
Mig_35
Když nemá elektromobil dojezd, pitchujes. Když ho má, musí být těžký. A zase pitchujes…
Mig_35
Když nemá elektromobil dojezd, pitchujes. Když ho má, musí být těžký. A zase pitchujes…
Avatar - Anonym
Anonym
Opakuješ se 😄
ericn
ještě přidej, 2.2t je to jen s rachitickým 75kg řidičem. Celková je 2.8t 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Bubnový brzy vzadu nemělo ani 4 kový Camaro v naprostém sociálu, kde nebylo nic krom ABS a mělo to vokýnka na kličku. A byla to verze pro US trh, žádná Evropa.Ani tam si američani netroufli dát bubny a tady se to vychvaluje jako super brzdy 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
MrBeranek
"Nad 180 s tým nikto nešiel?" Mluv za sebe. Jezdíval jsem tehdy hodně přes Německo do Itálie na hory a když byla možnost, tak jsem všech těch 180 koní klidně rozdováděl ke 240. Jistě 1000 km bych takto neujel, ale jak daleko by dojelo tohle elektro-RS, když bys mu šlápnul na krk?

Vždyť v tom článku se píše, že maximální krouťák je k dispozici, jen když je baterka nabitá nad 88% a jen do nějaké teploty baterie? Jak dlouho to trvá (kolik kilometrů/minut) jízdy, než dostaneš baterku pod 88% a/nebo přes těch 50 stupňů? Tohle je karikatura auta. Jako kdyby spalovák měl maximální výkon jen se dvěma třetinama nádrže. Nechápu, co na téhle automobilové slepé uličce a mega kroku zpátky můžeš obhajovat. Patří to na smetiště dějin jako ukázka omylu a toho, jak to nemá vypadat.
Mig_35
Každý pohon ma svoje specifika. To je jako ohrnovat nos nad tím, že když topíš elektřinou, neslysis praskání ohně - a kdo je vážně detailista, postrádá kouř z komína 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hlavně tohle není schopné jet dlouhodobě 180.
Avatar - xxc
xxc
urcite to bude schopne ist dlhodobo 180, otazka je, co je dlhodobo 😄
Mig_35
180 km/h je v Česku za 6-12 měsíců zákaz řízení. určitě tak jezdíš každý den v roce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to auto za 1.5 mega. Nepředpokládá se, že bude jezdit jen pro rohlíky po ČR a 90 za kamionem.
Avatar - Emel
Emel
No to záleží jak kde... 180 na 90 je o papíry, na dálnici by to mělo být ok (+50 mimo obec s nějakou tolerancí)
Mig_35
Žádná dálnice v zákonu zmíněna není, jen v obci a mimo obec. A o 50 (řekl bych včetně) je velmi vysoké překročení rychlosti.
Avatar - Emel
Emel
No však právě. 180 na dálnici je +50, 3b a vlídná domluva, 180 mimo je +90 a to by asi tak vlídná už nebyla...
Jo, ty hranice jsou vč, ale máš minimálně 5% toleranci.
Mig_35
Přes 50 je to za 6-12 bez
ryccardo
Jak dlouho by tohle elektricky RS jelo na plny plyn? Do 100 km by si stal bez proudu 😁
Mig_35
Vidíš. Veyron je bez paliva tuším za půl hodiny v plném tempu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
12 minut 😉

a nejde jen o Veyron = to je prostě normální i u běžnějších spalováků = půl hodiny vydrželo nějaký ostrý Porsche či co = prostě vždy jen energie a obří nárůst při vyšší rychlosti. Optimální maximum u auta je (bez ohledu na to v čem tu energii máš) ca těch amerických 110 km/h = pak platí (u všeho třeba i cen hifi) že nárůst ceny (spotřeby) je horší než výkonu https😐/cs.wikipedia.org/…1ln%C3%AD_funkce#…

Je to vždy jen energie = je zvláštní kolik lidí má PROBLÉM když je ta energie čistší a pro nás snáz dostupná. TOLIK vět tolik let bojů PROTI čistší energii a pohonu s vyšší efektivitou = s bonusem líp postavit auto

všichni zpátečníci = jděte a vyzkoušejte si nějaký https😐/www.tesla.com/cs_cz/model3
ryccardo
Ano jak pise dole to pako. Necelych 15 minut a jsi teoreticky bez benzinu. Vtip je v tom ze s Veyronem nedokazes nikde jet 15 minut na plyn. Protoze to je pres 400 za hodinu. 170 neni zadna extremni rychlost. To dokazes jet klidne na prazdny D10. Docela by me zajimalo jestli by to dalo aspon 150 km.
ryccardo
Jee ekolog promluvil. Obrovsky to znecistovalo zivotni prostredi obzvlast po FL kdyz to melo uz DPF a novy CR motory. Hotova ekologicka katastrofa ty osle. 😁
Avantime
Neviem, či je to tým, že mnohí asi ešte stále nevyskúšali nejaké to elektro podobné Enyaqu, ale načo sa tu rieši maximálka? Aby si mohol v krčme machrovať? Okej a reálne je to k čomu? Išiel som raz elektrickým SUV 200 km/h v Nemecku na diaľnici, ale určite by to nerozhodovalo o kúpe. Zaujímavejšie je zameriavať sa na zrýchlenie, hoci tiež to nemá nič s bezpečnosťou, skôr naopak. A áno, zrýchlenie tohto eresa nie je nič extra.
Avatar - xxc
xxc
Naco je dobra maximalka? Na obiehanie kolony aut 😄 Vtedy sa hodi aj zrychlenie. Alebo na uhybanie rychlejsim autam. Treba si to vyskusat.
traveldrive
Jasne, kolónu áut idúci po diaľnici osemdesiatkou budeš predbiehať naplno, s plynom na podlahe...
Johnn
Proč není v mínusech uvedeno pomalé nabíjení? U elektromobilu podstatný parametr, v testu auto.cz opomíjený? Tak to je spíše článek z marketingu automobilky a takové auto nikdy nebrat.
Avatar - donPedro
donPedro
😒] https😐/www.idnes.cz/…302_automoto_fdv 😒] Nechci slevu zadarmo. A to se vyplatí, Horste 😒]