První svezení ve Vitaře s novým hybridním pohonným ústrojím nás příliš nenadchlo. Dokázalo nás Suzuki přesvědčit alespoň v rámci tradičního redakčního testu?
V dnešním hustém provozu jezdit na spotřebu znamená v naprostém většině případů brzdit všechny ostatní. Je mi z toho smutno, co se dnes děje na silnicích... Pamatuju, jak jsem se před 20 lety smál Angličanům, ze neumí předjíždět..Už se nesmeju. Tehdy jsem plazící se vláček aut s násobně většími výkony předjížděl s uprdenymi 60 koníky a kroutil hlavou nad těmi, co zpomalili kvůli babine vepředu jedoucí "sedesatkou" na "devatesatce".
Jezdit na spotřebu a brzdit provoz jsou pro mě dvě různé věci. Snažím se dělat jen to první a také mi vadí ti, co dělají to druhé.
Hybrid jezdící za 7 je prostě zbytečnost, to je každému jasné.
Kdysi skvělé a oblíbené auto se emisními zlepšováky stává předraženým líným verglem, jak překvapivé. Moc tedy nevím, co Suzuki čekalo. Že robotická převodovka do normálního auta nepatří, před 10 lety pochopili i v PSA, a Suzuki teď přesto udělalo stejnou blbost. A myslet si, že 1.5 atmo s takovým slaboučkým elektromotorem nahradí čtyřválcové turbo, je stupidita. Přijde mi, že management zavelel, že musí vzniknout co nejlacinější hybrid s podobným výkonem jako 1.4 T, načež nějaký stážista přišel se skvělým plánem vrazit tam 70kW benzín + 20kW elektrošidítko, robota, kterého bude elektromotor vykrývat, a budou z toho mít HSD s vyšší marží...
Ono najblbšie na tom je, že pokiaľ platí, že nové motory sa najprv objavia vo výbehovom modeli a potom aj v novom, tak sa tejto zlátaniny dočkáme zrejme aj v novom Swifte. Pri nedávno predstavenej Grand Vitare som nepochopil, či je to technológia od Toyoty, podľa silnejšieho elektromotora a e-CVT zrejme áno, našťastie. :)
Ja mám dlhé roky Suzuki rád, prídu mi tie autá také šikovné, úprimné a dlho boli za fajn cenu. Na Slovensku bolo vidieť všade Ignisy, potom SX4, teraz Vitary. A mám rád aj full-hybridy. Ale full-hybridná Vitara sa teda nepodarila. Keď som s ňou išiel, prišlo mi, že to musí byť nejaký študentský projekt, kde proste niekde na STU dostali klasickú Vitaru a mali za úlohu ju elektrifikovať. Ozývajú sa tam všelijaké divné zvuky, robotizovaná prevodovka si žije svojím životom a teda moc sa jej nechce na diaľnici radiť. Pomalé to je, hučí to, nevie sa to ani za svet rozbiehať na elektrinu, čo sa následne prejavuje aj na spotrebe a ešte je to aj drahé. No ďakujem pekne. Keby si Suzuki aspoň zachovalo tú úprimnosť a miesto Strong Hybridu to volalo Weak Hybrid. :)
... kdy se Vitara z 90 % na našem trhu prodávala s poctivou a prakticky nezničitelnou atmosférickou čtyřválcovou šestnáctistovkou! Tato drahá hybridní příšernost naopak minimálně 90 % potenciálních zákazník odradí! :-(:-O:no::no::no:
Doba plná kojotů jezdících na spotřebu a brzdících provoz, protože, táto, pak to pojede za 5.5! Jak bylo napsáno, pokud se držíte rychlostních limitů, jedete za 7. Vivat Strong Hybride se zrychlením z 0-100 za 13 sekund....
Proč odkoukat? Však Toyota a Suzuki mají v mnoha oblastech silnou kooperaci a Toyota je významným akcionářem v Suzuki. Toyota by Suzuki za svůj hybridní systém určitě vyměřila menší licenční poplatky, než kolik musel platit Ford.
Citace autora: "Takže Vitara umí jet i úsporně. Ale musíte předvídat, jet hodně pomalu, mít štěstí na provoz a doufat, že cesta bude z hlediska nadmořské výšky převážně klesat." Vskutku geniální myšlenka.
Jára Cimrman vymyslel geniální bezmotorový důlní výtah. Do klece jedoucí dolů jelo o jednoho horníka více než v kleci jedoucí nahoru. Díky gravitaci tak důlní výtah nepotřeboval dodávat žádnou energii. Malou nevýhodou bylo, že se v dole hromadili horníci.
Podobně by to šlo udělat s hybridními Vitarami. Dealerství aut by bylo někde v horách, čím výše, tím lépe. Majitelé by s Vitarami jezdili tak, aby většina jízd by byla s klesáním nadmořské výšky. Díky tomu by majitelů Vitar jezdili úsporně. Malou nevýhodou by bylo, že by se u evropských pláží hromadily Vitary.
... a len 3 hviezdičky.A k tomu tie parametre / zrýchlenie 13,5 s,max 180 km/h,kufor 280 l/ a to všetko za parádnych 730 000 kč /30 000 €/.No neviem či takýto výbehový model má ešte šancu na predajný úspech. :-) Vraj preto ten motor neponúkajú lebo je naň velká "poptávka" :-) skôr nikto ho nechce.Radšej zobrať turbobenzínový 1.4 BoosterJet.