Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Bod zlomu? Elektromotor prý umí podávat vysoký výkon po nekonečně dlouhou dobu

47 komentářů

gil54
... když se Lennon poznal s Yoko Ono. 😄
Hendly
No nevím..

Tohle je jen další z mnoha náznaků toho jak velká to bude revoluce. Auto jako takové se absolutně změní. Stejně tak jeho výroba.

Bude to ještě několik let a desetiletí trvat a mnoho firem zkrachuje než se celá ta změna naplno ukáže.

Malý lehký, výkonný a unifikovany motor plus baterie a auto může skládat "každá garážová" firma.
gil54
...a auto může skládat "každá garážová" firma... kdejakej Bulhar nebo šikulové jako Faraday Future.

A tak to má být.
Mig_35
Ty jsi víc, než Bulhar? Stejně dementní kecy vedou Němci o nás.
Othello
Možná ale máme ve výrobě automobilů trochu větší tradici a víc zkušeností než Bulhaři
Mig_35
A proto montujem německý auta 😉
Othello
ano německé, korejské, japonské, francouzské atd.

a které že montují Bulhaři ? Rozběhl se jim vůbec ten Great Wall ??
Mig_35
a které montujou Švýcaři? mhhhm tak to jsou taky daleko za našim úspěchem
Othello
Souhlas, ve výrobě aut jsou Švýcaři určitě hodně za námi
Mig_35
já bych řekl, že máme štěstí na sousedy...
gil54
Myšleno tento Bulhar : https😐/www.auto.cz/…-584-km-h-144971 , když jsi to na první šťouch nepobral.
Mig_35
To něco změní na pejorativnosti toho výroku?
gil54
Výraz "kdejakej Bulhar" je ovšem pejorativní jako kráva. 😄
Mig_35
bezesporu to byl projev obdivu k jejich schopnostem.
PowerHouse
Tak konkurenční automobilky mají značně větší zázemí i při vývoji e-motorů.

Největší přínos EV vidím v tom,
že posunuly produktivitu výroby na zcela jinou úroveň.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, při výrobě se generuje mnohem více CO2 než při výrobě spalováků, to je ta tvá produktivita a posunutá úroveň, brachu.
Xylo
Zatím jsem nikde neslyšel/nečetl o problémech s motorem v elektromobilu. V mém pidiEV je elektromotor vyrobený (dodaný) Renaultem s výkonem 60 kW a nemám k němu jakékoliv výhrady, naopak je super protože se v něm nemusí měnit olej, filtry a svíčky.
Othello
V mých autech je také hromada elektromotorů a všechny fungují bez problémů. Okna, stěrače, sedadla, větrání apod ...A výkon můžou podávat libovolně dlouho, už proto že energii jim vyrábí spalovák. 😄
rohor
Kdybys měl Peugeot tak jsi mohl už několikrát řešit nefunkční startér (= elektromotor). V jednom se úplně rozlámaly permanentní magnety. Spoustě lidí odejde např. pohon stěračů (= elektromotor). Dále jsem v Peugeotu měnil a to celkem draze palivové čerpadlo (= elektromotor). Takže chápu, někdo má štěstí a někdo nemá.
Othello
to bych asi upřesnil na někdo má Peugeot a někdo nemá :-!

mimochodem, v tom startéru byly fakt permanentní magnety ?
rohor
Ano, a protože jsem neviděl jiný startér, než ten do P605 a P406, tak se ptám, jak jinak? To opravdu někdo dělá startéry s vinutým statorem?
Othello
u startéru je běžný - a v minulosti výhradně - vinutý stator i rotor, pracující v sériovém zapojení
homernaj
To vážne tu riešiš staré 25 ročné šunky? A to je tvoj poznatok z automobilov?
Othello
Máš recht, permanentní magnety jsou dnes už taky běžné
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Motory odcházejí, stejně jako alternátory a startéry, principiálně je to to samé.
Ten maník co najel s Teslou přes milion km, měnil motor myslím 4x.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
základní vlastnost elektromotoru, který je správně dimenzován. Akorát u auta je to k ničemu, auto nejede furt na plný knedlík. Problém a jediný je zatím baterka.
Hendly
Myslíš si že je to k ničemu a nebo to víš?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak kecám že, pro ty co jedou maximální rychlostí do nekonečna je to skvělá zpráva.
Hendly
Víš jaký výkon potřebuje běžné auto k udržení třeba 90km/h?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
SORRY, ale zdá se mi, že nechápeš celkem jednoduché věty.
Hendly
Já se tě snažím nasměrovat přemýšlet o tom hlouběji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto psal "správně dimenzovaný " předpokládám.
Othello
Ano to dimenzování je u elektromobilů trochu jiné. Kvůli jen krátkodobé zátěži jsou obvykle poddimenzované a díky tomu menší, lehčí i levnější. Na občasnou akceleraci to stačí a zbytek jízdy už poskytují jen zlomek svého maxima. Stejně by je nebylo z čeho živit.
DonVito
Jo, je to tak.

A normalnimu uzivateli to obvykle staci.

Ne kazdy jezdi po nemecke dalnici 200 nebo porad na okruhu.
Avatar - speedfred
speedfred
200 sa jazdí iba po nemeckej autobahn? Nebuď naivný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě Saúdská Arábie, že? 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
Áno, presne to som myslel 😀
Mig_35
řekl bych, že 200 po našich cestách si dovolí dnes tak 0,5 procenta aut. už jsem dlouho nezažil, že by mě někdo předjel takovým kalupem. a to docela často jezdím třeba úsek Vyškov-Zlín, který je naprosto prázdný, neto tři pruhy u Lipníku, kde se tak krásně dát jet...
Avatar - speedfred
speedfred
Nejazdí tak skoro nikto ale keď máš na to auto tak úplne poľahky to ide a nie len na diaľnici. Ako aut👋motorkár to vieš určite dobre.
Mig_35
samozřejmě, že to jde. a samozřejmě, že v mžiku jsi bez papírů. známej u Břeclavi 190 a jakej byl, 6 měsíců bez řidičáku. náhoda je blbec, když jsem před pár lety projel na červenou ve tři ráno, prostě už blikla a nechtěl jsem brzdit, na dalších světlech už mě měli a měl jsem hodně co dělat, jedno školení listopad druhé leden a trochu jsem mohl svobodně dýchat, když jsem to stáhl z 11 na 3 trestné body... to už nechci zažít.
pevec1
Ta poslední věta je naprosto přesně !
traveldrive
Nie, nie je to pravda. Problémov je podstatne viac. Ale postupne sa zmenšujú a ubúdajú.
Buffalo007
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
maji motory, ktere se do auta vlastne vubec nehodi?
😄
To zase bude mrzeni.

A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
Othello
taky mě překvapilo jak "špatné" byly elektromotory doteď 😄
ice1
Problémem EV nejsou elektromotory, ale baterie... takže žádný zlom se nekoná
DonVito
Kdo nechape (principialni) rozdil ve spolehlivosti elektrickeho a spalovaciho pistoveho motoru je technicky analfabet.

Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. 😁

Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky.
:yes: :yes: :yes: