Zatím jsem nikde neslyšel/nečetl o problémech s motorem v elektromobilu. V mém pidiEV je elektromotor vyrobený (dodaný) Renaultem s výkonem 60 kW a nemám k němu jakékoliv výhrady, naopak je super protože se v něm nemusí měnit olej, filtry a svíčky.
V mých autech je také hromada elektromotorů a všechny fungují bez problémů. Okna, stěrače, sedadla, větrání apod ...A výkon můžou podávat libovolně dlouho, už proto že energii jim vyrábí spalovák. :-)
Kdybys měl Peugeot tak jsi mohl už několikrát řešit nefunkční startér (= elektromotor). V jednom se úplně rozlámaly permanentní magnety. Spoustě lidí odejde např. pohon stěračů (= elektromotor). Dále jsem v Peugeotu měnil a to celkem draze palivové čerpadlo (= elektromotor). Takže chápu, někdo má štěstí a někdo nemá.
základní vlastnost elektromotoru, který je správně dimenzován. Akorát u auta je to k ničemu, auto nejede furt na plný knedlík. Problém a jediný je zatím baterka.
Ano to dimenzování je u elektromobilů trochu jiné. Kvůli jen krátkodobé zátěži jsou obvykle poddimenzované a díky tomu menší, lehčí i levnější. Na občasnou akceleraci to stačí a zbytek jízdy už poskytují jen zlomek svého maxima. Stejně by je nebylo z čeho živit.
řekl bych, že 200 po našich cestách si dovolí dnes tak 0,5 procenta aut. už jsem dlouho nezažil, že by mě někdo předjel takovým kalupem. a to docela často jezdím třeba úsek Vyškov-Zlín, který je naprosto prázdný, neto tři pruhy u Lipníku, kde se tak krásně dát jet...
samozřejmě, že to jde. a samozřejmě, že v mžiku jsi bez papírů. známej u Břeclavi 190 a jakej byl, 6 měsíců bez řidičáku. náhoda je blbec, když jsem před pár lety projel na červenou ve tři ráno, prostě už blikla a nechtěl jsem brzdit, na dalších světlech už mě měli a měl jsem hodně co dělat, jedno školení listopad druhé leden a trochu jsem mohl svobodně dýchat, když jsem to stáhl z 11 na 3 trestné body... to už nechci zažít.
maji motory, ktere se do auta vlastne vubec nehodi? :-)
To zase bude mrzeni.
A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
Kdo nechape (principialni) rozdil ve spolehlivosti elektrickeho a spalovaciho pistoveho motoru je technicky analfabet.
Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. :D
Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky. :yes::yes::yes: