Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bod zlomu? Elektromotor prý umí podávat vysoký výkon po nekonečně dlouhou dobu

Společnost Mahle GmbH vyvinula nový elektromotor, který může poskytovat vysoký výkon nekonečně dlouho. Postaven může být i bez vzácných prvků.
Zpět na článek
9. 8. 2022 12:58
9. 8. 2022 13:16
9. 8. 2022 13:34
9. 8. 2022 14:18
9. 8. 2022 15:21
9. 8. 2022 17:41
9. 8. 2022 18:40
10. 8. 2022 05:02
10. 8. 2022 09:48
9. 8. 2022 13:38
11. 8. 2022 08:03
11. 8. 2022 12:15
9. 8. 2022 12:53
Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
... když se Lennon poznal s Yoko Ono. :-)
Rozbalit vlákno
13
9. 8. 2022 13:05
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
No nevím..

Tohle je jen další z mnoha náznaků toho jak velká to bude revoluce. Auto jako takové se absolutně změní. Stejně tak jeho výroba.

Bude to ještě několik let a desetiletí trvat a mnoho firem zkrachuje než se celá ta změna naplno ukáže.

Malý lehký, výkonný a unifikovany motor plus baterie a auto může skládat "každá garážová" firma.
9. 8. 2022 13:24
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
...a auto může skládat "každá garážová" firma... kdejakej Bulhar nebo šikulové jako Faraday Future.

A tak to má být.
9. 8. 2022 14:41
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
Ty jsi víc, než Bulhar? Stejně dementní kecy vedou Němci o nás.
9. 8. 2022 14:45
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
Možná ale máme ve výrobě automobilů trochu větší tradici a víc zkušeností než Bulhaři
9. 8. 2022 14:59
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
A proto montujem německý auta ;-)
9. 8. 2022 17:39
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
ano německé, korejské, japonské, francouzské atd.

a které že montují Bulhaři ? Rozběhl se jim vůbec ten Great Wall ??
9. 8. 2022 18:27
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
a které montujou Švýcaři? mhhhm tak to jsou taky daleko za našim úspěchem
10. 8. 2022 04:28
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
Souhlas, ve výrobě aut jsou Švýcaři určitě hodně za námi
10. 8. 2022 10:16
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
já bych řekl, že máme štěstí na sousedy...
9. 8. 2022 15:10
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
Myšleno tento Bulhar : https://www.auto.cz/…-584-km-h-144971 , když jsi to na první šťouch nepobral.
9. 8. 2022 15:14
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
To něco změní na pejorativnosti toho výroku?
9. 8. 2022 15:25
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
Výraz "kdejakej Bulhar" je ovšem pejorativní jako kráva. :-)
9. 8. 2022 17:27
Re: Ok, ovšem větší bod zlomu byl...
bezesporu to byl projev obdivu k jejich schopnostem.
9. 8. 2022 12:55
Je lepší než konkurenční e-motory?
Tak konkurenční automobilky mají značně větší zázemí i při vývoji e-motorů.

Největší přínos EV vidím v tom,
že posunuly produktivitu výroby na zcela jinou úroveň.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2022 09:46
Re: Je lepší než konkurenční e-motory?
Ano, při výrobě se generuje mnohem více CO2 než při výrobě spalováků, to je ta tvá produktivita a posunutá úroveň, brachu.
9. 8. 2022 12:58
Motor
Zatím jsem nikde neslyšel/nečetl o problémech s motorem v elektromobilu. V mém pidiEV je elektromotor vyrobený (dodaný) Renaultem s výkonem 60 kW a nemám k němu jakékoliv výhrady, naopak je super protože se v něm nemusí měnit olej, filtry a svíčky.
Rozbalit vlákno
8
9. 8. 2022 13:16
Re: Motor
V mých autech je také hromada elektromotorů a všechny fungují bez problémů. Okna, stěrače, sedadla, větrání apod ...A výkon můžou podávat libovolně dlouho, už proto že energii jim vyrábí spalovák. :-)
9. 8. 2022 13:34
Re: Motor
Kdybys měl Peugeot tak jsi mohl už několikrát řešit nefunkční startér (= elektromotor). V jednom se úplně rozlámaly permanentní magnety. Spoustě lidí odejde např. pohon stěračů (= elektromotor). Dále jsem v Peugeotu měnil a to celkem draze palivové čerpadlo (= elektromotor). Takže chápu, někdo má štěstí a někdo nemá.
9. 8. 2022 14:18
Re: Motor
to bych asi upřesnil na někdo má Peugeot a někdo nemá :-!

mimochodem, v tom startéru byly fakt permanentní magnety ?
9. 8. 2022 15:21
Re: Motor
Ano, a protože jsem neviděl jiný startér, než ten do P605 a P406, tak se ptám, jak jinak? To opravdu někdo dělá startéry s vinutým statorem?
9. 8. 2022 17:41
Re: Motor
u startéru je běžný - a v minulosti výhradně - vinutý stator i rotor, pracující v sériovém zapojení
9. 8. 2022 18:40
Re: Motor
To vážne tu riešiš staré 25 ročné šunky? A to je tvoj poznatok z automobilov?
10. 8. 2022 05:02
Re: Motor
Máš recht, permanentní magnety jsou dnes už taky běžné
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2022 09:48
Re: Motor
Motory odcházejí, stejně jako alternátory a startéry, principiálně je to to samé.
Ten maník co najel s Teslou přes milion km, měnil motor myslím 4x.
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2022 13:38
To je objev,
základní vlastnost elektromotoru, který je správně dimenzován. Akorát u auta je to k ničemu, auto nejede furt na plný knedlík. Problém a jediný je zatím baterka.
Rozbalit vlákno
16
9. 8. 2022 13:44
Re: To je objev,
Myslíš si že je to k ničemu a nebo to víš?
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2022 14:21
Re: To je objev,
Tak kecám že, pro ty co jedou maximální rychlostí do nekonečna je to skvělá zpráva.
9. 8. 2022 14:35
Re: To je objev,
Víš jaký výkon potřebuje běžné auto k udržení třeba 90km/h?
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2022 19:57
Re: To je objev,
SORRY, ale zdá se mi, že nechápeš celkem jednoduché věty.
9. 8. 2022 20:07
Re: To je objev,
Já se tě snažím nasměrovat přemýšlet o tom hlouběji.
Avatar - Mikesus
9. 8. 2022 22:01
Re: To je objev,
Proto psal "správně dimenzovaný " předpokládám.
9. 8. 2022 14:22
Re: To je objev,
Ano to dimenzování je u elektromobilů trochu jiné. Kvůli jen krátkodobé zátěži jsou obvykle poddimenzované a díky tomu menší, lehčí i levnější. Na občasnou akceleraci to stačí a zbytek jízdy už poskytují jen zlomek svého maxima. Stejně by je nebylo z čeho živit.
9. 8. 2022 19:08
Re: To je objev,
Jo, je to tak.

A normalnimu uzivateli to obvykle staci.

Ne kazdy jezdi po nemecke dalnici 200 nebo porad na okruhu.
Avatar - speedfred
9. 8. 2022 21:53
Re: To je objev,
200 sa jazdí iba po nemeckej autobahn? Nebuď naivný.
Avatar - Mikesus
9. 8. 2022 22:02
Re: To je objev,
Ještě Saúdská Arábie, že? :-[]
Avatar - speedfred
9. 8. 2022 23:20
Re: To je objev,
Áno, presne to som myslel 😀
10. 8. 2022 10:18
Re: To je objev,
řekl bych, že 200 po našich cestách si dovolí dnes tak 0,5 procenta aut. už jsem dlouho nezažil, že by mě někdo předjel takovým kalupem. a to docela často jezdím třeba úsek Vyškov-Zlín, který je naprosto prázdný, neto tři pruhy u Lipníku, kde se tak krásně dát jet...
Avatar - speedfred
10. 8. 2022 10:42
Re: To je objev,
Nejazdí tak skoro nikto ale keď máš na to auto tak úplne poľahky to ide a nie len na diaľnici. Ako auto/motorkár to vieš určite dobre.
10. 8. 2022 13:10
Re: To je objev,
samozřejmě, že to jde. a samozřejmě, že v mžiku jsi bez papírů. známej u Břeclavi 190 a jakej byl, 6 měsíců bez řidičáku. náhoda je blbec, když jsem před pár lety projel na červenou ve tři ráno, prostě už blikla a nechtěl jsem brzdit, na dalších světlech už mě měli a měl jsem hodně co dělat, jedno školení listopad druhé leden a trochu jsem mohl svobodně dýchat, když jsem to stáhl z 11 na 3 trestné body... to už nechci zažít.
9. 8. 2022 14:39
Re: To je objev,
Ta poslední věta je naprosto přesně !
9. 8. 2022 16:00
Re: To je objev,
Nie, nie je to pravda. Problémov je podstatne viac. Ale postupne sa zmenšujú a ubúdajú.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 8. 2022 08:26
Taky tam ctete, ze soucasne elektroauta
maji motory, ktere se do auta vlastne vubec nehodi?
:-)
To zase bude mrzeni.

A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
Rozbalit vlákno
1
10. 8. 2022 11:31
Re: Taky tam ctete, ze soucasne elektroauta
taky mě překvapilo jak "špatné" byly elektromotory doteď :-)
11. 8. 2022 08:03
zlomu?
Problémem EV nejsou elektromotory, ale baterie... takže žádný zlom se nekoná
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2022 12:15
Neznalost
Kdo nechape (principialni) rozdil ve spolehlivosti elektrickeho a spalovaciho pistoveho motoru je technicky analfabet.

Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. :D

Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky.
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0