Technika
Tak konkurenční automobilky mají značně větší zázemí i při vývoji e-motorů.
Největší přínos EV vidím v tom,
že posunuly produktivitu výroby na zcela jinou úroveň.
Největší přínos EV vidím v tom,
že posunuly produktivitu výroby na zcela jinou úroveň.
Zatím jsem nikde neslyšel/nečetl o problémech s motorem v elektromobilu. V mém pidiEV je elektromotor vyrobený (dodaný) Renaultem s výkonem 60 kW a nemám k němu jakékoliv výhrady, naopak je super protože se v něm nemusí měnit olej, filtry a svíčky.
V mých autech je také hromada elektromotorů a všechny fungují bez problémů. Okna, stěrače, sedadla, větrání apod ...A výkon můžou podávat libovolně dlouho, už proto že energii jim vyrábí spalovák. 😄
Kdybys měl Peugeot tak jsi mohl už několikrát řešit nefunkční startér (= elektromotor). V jednom se úplně rozlámaly permanentní magnety. Spoustě lidí odejde např. pohon stěračů (= elektromotor). Dále jsem v Peugeotu měnil a to celkem draze palivové čerpadlo (= elektromotor). Takže chápu, někdo má štěstí a někdo nemá.
to bych asi upřesnil na někdo má Peugeot a někdo nemá :-!
mimochodem, v tom startéru byly fakt permanentní magnety ?
mimochodem, v tom startéru byly fakt permanentní magnety ?
Ano, a protože jsem neviděl jiný startér, než ten do P605 a P406, tak se ptám, jak jinak? To opravdu někdo dělá startéry s vinutým statorem?
základní vlastnost elektromotoru, který je správně dimenzován. Akorát u auta je to k ničemu, auto nejede furt na plný knedlík. Problém a jediný je zatím baterka.
Myslíš si že je to k ničemu a nebo to víš?
Tak kecám že, pro ty co jedou maximální rychlostí do nekonečna je to skvělá zpráva.
Ano to dimenzování je u elektromobilů trochu jiné. Kvůli jen krátkodobé zátěži jsou obvykle poddimenzované a díky tomu menší, lehčí i levnější. Na občasnou akceleraci to stačí a zbytek jízdy už poskytují jen zlomek svého maxima. Stejně by je nebylo z čeho živit.
Jo, je to tak.
A normalnimu uzivateli to obvykle staci.
Ne kazdy jezdi po nemecke dalnici 200 nebo porad na okruhu.
A normalnimu uzivateli to obvykle staci.
Ne kazdy jezdi po nemecke dalnici 200 nebo porad na okruhu.
200 sa jazdí iba po nemeckej autobahn? Nebuď naivný.
Ještě Saúdská Arábie, že? 😒]
Áno, presne to som myslel 😀
řekl bych, že 200 po našich cestách si dovolí dnes tak 0,5 procenta aut. už jsem dlouho nezažil, že by mě někdo předjel takovým kalupem. a to docela často jezdím třeba úsek Vyškov-Zlín, který je naprosto prázdný, neto tři pruhy u Lipníku, kde se tak krásně dát jet...
Nejazdí tak skoro nikto ale keď máš na to auto tak úplne poľahky to ide a nie len na diaľnici. Ako aut👋motorkár to vieš určite dobre.
samozřejmě, že to jde. a samozřejmě, že v mžiku jsi bez papírů. známej u Břeclavi 190 a jakej byl, 6 měsíců bez řidičáku. náhoda je blbec, když jsem před pár lety projel na červenou ve tři ráno, prostě už blikla a nechtěl jsem brzdit, na dalších světlech už mě měli a měl jsem hodně co dělat, jedno školení listopad druhé leden a trochu jsem mohl svobodně dýchat, když jsem to stáhl z 11 na 3 trestné body... to už nechci zažít.
Buffalo007
Příspěvek podléhá schvalování.
maji motory, ktere se do auta vlastne vubec nehodi?
😄
To zase bude mrzeni.
A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
😄
To zase bude mrzeni.
A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
Kdo nechape (principialni) rozdil ve spolehlivosti elektrickeho a spalovaciho pistoveho motoru je technicky analfabet.
Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. 😁
Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky.
:yes: :yes: :yes:
Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. 😁
Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky.
:yes: :yes: :yes:
Tohle je jen další z mnoha náznaků toho jak velká to bude revoluce. Auto jako takové se absolutně změní. Stejně tak jeho výroba.
Bude to ještě několik let a desetiletí trvat a mnoho firem zkrachuje než se celá ta změna naplno ukáže.
Malý lehký, výkonný a unifikovany motor plus baterie a auto může skládat "každá garážová" firma.
A tak to má být.
a které že montují Bulhaři ? Rozběhl se jim vůbec ten Great Wall ??