Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Taycan Turbo S stanovilo nový rekord na Nürburgringu. Tesla je smutná...

26 komentářů

Avatar - Alf1k
Alf1k
Vito je smutný.. :-!
DonVito
Jen trochu. 😄

Ve skutecnosti nic proti elektrickym Porsche nemam.

Myslim, ze Tesla s obdobnym "Performance kitem" Taycan opet pokori. 😉

Je snad jasny, ze trimotorovy pohon Tesly je nekde uplne jinde, nez ubohe dva motory Porsche a z toho si jeden musi navic vypomahat dvoustupnovou prevodovkou...
The Tesla Model S Plaid pumps out 1020 HP while the Taycan puts out 750 HP. :-!

Porsche na druhou stranu pravdepodobne stravi mnohem mnohem vic casu (a penez) ladenim podvozku a zavodnich features.

Blahopreji Porsche, ze dokazalo prekonat tak skvele (neupravene) auto, jako je Model S Plaid :yes😒br />
PS Jak by asi dopadl Taycan bez performance kitu? A proc se docitam o casu Tesly bez uprav 7😁0? Zrejme jen tweet Muska. A oficialni cas Tesly je zrejme 7😁5.
https😐/www.auto.cz/…12-sekund-140769
"Musk už totiž na Twitteru zmínil, že příště by mohl Model S Plaid vyrazit na okruh v upravené verzi s vylepšenou aerodynamikou, karbonovými brzdami a okruhovými pneumatikami, což by mohlo čas na 20,6 kilometru dlouhé trati citelně ovlivnit."
Avatar - speedfred
speedfred
Tak potom myslím že je to fajn úspech od “úbohého 2 motorového” Porsche keď porazil Teslu Plaid. Nie?
Avatar - Ondore
Ondore
Vynikajúci čas, Porsche stavia super autá, o tom žiadna. Ale pozrime sa detailnejšie na súperov. V ľavom rohu stojí Tesla Model S Plaid, kompletne neupravená, presne ako vyšla z továrne, cena 130.000. Ešte aj ten Yoke volant, ktorý sa vôbec nedá používať je v tom aute. V pravom rohu stojí Taycan Turbo S Performance kit, ktorého cenovka 199.000 je len základ, ktorý skokovito poskočí s každou položkou. Takže áno, kvalita Porsche tam je, zákazník si ju však aj patrične zaplatí, dostať sa na dvojnásobok oproti nie lacnej Tesle nie je žiadny problém.
Ale kde sa dvaja bijú, tam tretí víťazí. NIO EP9 prešlo danú trasu za 6min 45.9sec, len zatiaľ nemajú dostatok vyrobených áut, aby im to uznali ako čas so sériovo vyrábaným automobilom 😄
Avatar - Ham.
Ham.
NIO EP9 se vyrobilo od roku 2016 celkem 16 kusů a žádný z nich nikdy a nikde nebyl uznán jako road-legal vehicle, takže s ním lze jezdit jenom po okruzích a na silnici smí jenom na podvalníku. I kdyby vyrobili dalších 50 kusů, tak v tabulkách budou soupeřit s non legal auty typu VW ID.R který to dal za 6:05, což je o vesmír jinde. Takže třetí nevítězí, ale ve své kategorii totálně prohrál. A tipuji, že nástupcem Taycanu v této disciplíně bude Nevera, která je homologována pro silniční provoz a největším akcionářem hned po Mate Rimacovi se tam nedávno stalo Porsche, které se jistě postará o to aby to mělo slušné jízdní vlastnosti na okruhu a popř. dodá jezdce, což ve spojení s velkým výkonem Nevery je skoro jistý recept na dominanci v kategorii homologovaných EV.
Avatar - Ondore
Ondore
Pekný súhrn a predikcia!
O značke NIO neviem vôbec nič, neviem, či EP9 má byť sériové auto či nie, len som posunul info tak ako bola na inom webe.
DonVito
To ubohe byla samozrejme nadsazka. 😄

Ale kazdemu je snad jasne, o kolik jsou 3 potazmo 4 motory lepsi nez 2. Treba i diky torque-vectoring.

O jednom motoru ani nemluvim. 😉 Ten se stava pro vykonna sportovni auta pomalu historii.
traveldrive
Ja tu vidím dva zásadé rozdiely medzi týmito autami - cena a dojazd. Cenou sú obidve autá v nebeských výšinách, ale v priamom porovnaní ťahá Porsche za výrazne kratší koniec. V prípade dojazdu takisto. Neskúmal som podrobnejšie, či sa Taycan dokáže dojazdom na Teslu v nejakej špecifikácii dotiahnuť, ale počítam, že by to tiež nebolo za zanedbateľné peniaze. Porsche je a asi ostane viac špecialitou a záležitosťou pre individualistov, Tesla je o kúsok bližšie k masám a bežnému používaniu.
DonVito
Jeste doplnim rozdil ve velikosti pro cestujici.
Vzadu se v Tesle nouzove vedle sebe vejdou i dva dospeli a dve deti. 😲
A ve velikosti kufru.

Tesla je prakticky prostorny liftback.
Neuveritelne univerzalni auto. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz Don 9:25 a jo lepší horší je tady jasný = jen obráceně než zkoušíš tlačit :😉

Jinak tenhle typ soupeření už (před časem) ztratil smysl = je to (už) spíš jen soutěž kdo co víc šikovnějš upraví. V reálnym světě je prostě lepší i stará Tesla S nemluvě o https😐/elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu

Porsche Taycan teď lehce vylepšilo ale na to dohnat konkurenci to nestačí. A problémy https😐/www.auto.cz/…e-zpozdit-144806 takže dohánění se o pár let odkládá
DonVito
https😐/cleantechnica.com/…-demand-by-2030/

How Europe Can Cut ⅓ Of Its Oil Demand By 2030....

Kvuli emisim a kvuli nezavislosti m.j. na rusku.

Otazkou zustava, proc lidi nenavidi EV?
Protoze EV snizuji spotrebu ropy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
já si myslím že EV nenavídí jen 2 skupiny. Jedna je zaostalá někde v komunismu, nechce přistoupit na žádnou změnu a té se bojí ( tahle skupina už poměrně vymírá ). A druhá, hodně početná, se bojí snížení komfortu, nutnosti přizbůsobit se a změnit své návyky.
No a pak je tu ještě možná 3.skupina, a to ta, která se bojí, že na auto mít nebude. Ale to nebude mít v tom případě ani na ICE
ptr078
Nenavidi je silne slovo nie? Ako sa da nenavidiet obycajna vec? Za seba poviem, ze ev je z technickeho hladiska skor nuda, niet o com citat, vsetko rovnake, a z jazdneho hladiska tiez nuda. posledne som jazdil eqs a plaid s a teda za tie prachy nic moc, tesla ani nevie poriadne brzdit, ale ma to trilion koni. Volant tiez katastrofa. Inac porsche je drahsie ale za mna aspon ten interier je naozaj kvalitne urobeny a mne sa aj paci. Mam iba staticku skusenost.
Hendly
Plaid nuda..... 😄
ptr078
Tak zo zrychlenia ti je zle a v prvej zakrute sa ides po.... Ci to ta tazka kraksna ubrzdi. Interier katastrofa, pri prejazde cez obrubniky na drahe vsetko puka a vrze, nevidim zmysel toho auta pre zakaznika. Iba ako technicke cvicenie
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Srovnal sis třeba zatáčky (čas) na tom Nürburgringu? Supersporty se spalovákem vs 5ti metrovej sedan "Plaid nuda"?

ad brzdy https😐/www.autoforum.cz/…kujici-zlepseni/


ad budoucnost (obecně světa aut) https😐/www.hybrid.cz/…ok-slibuje-musk/

aneb jak nás (všechny i ty starší za socialismu) učili ROPA DOJDE a dělá se z ní mnoho věcí co (snad jen zatím) neumíme nahradit = není nutný je dokonce hodně hloupý trvat na tom že JEN A NÍ musí každej den každej ňouma jet do práce a do nákupáku

Jsou tu jiné efektivnější způsoby = s milým bonusem (všeho od těžby po to co leze autům z výfuku
ptr078
Ty mas rad odkazy https😐/www.thesun.co.uk/motors/19466473/test-drove-electric-skoda-enyaq-caravan/amp/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To znám = mě odkazy (spíš) netřeba. Třeba CO si tím chtěl říct? Nebo NA CO z toho co sem napsal reaguješ?
ptr078
Uprimne, ja ta necitam
DonVito
Tahat karavan by me nebavilo dieselem ani EV. 😉
Hendly
Jak píšu, auto se zrychlení jako F1, ale palubka nahoře vpravo nelicuje.... Jo a vrze to..
Prostě nuda😁
Avatar - Ondore
Ondore
"z technickeho hladiska nuda, z jazdneho hladiska tiez nuda" - toto najčastejšie píšu ľudia, ktorí v lepšom prípade sedlajú firemnú Octaviu 2.0 TDI. Ale možno je ptr078 výnimka a v garáži má z technického hľadiska zaujímavý 8.0-liter W16 ako súčasť balíka menom Bugatti Divo, čo my vieme 😉
DonVito
Myslim, ze vsechny tebou jmenovane skupiny jsou notne podporovany dezinformacemi resp. prekroucenymi az lzivymi informacemi. Vetsinou vzbuzujicimi obavy.

Obvykle nejvetsi hejteri o tematu vi pouze z autoforu.
Realne zkusenosti at uz vlastni nebo zprostredkovane jim chybi.

A k tomu se snazi predjimat 13 let dopredu. 😲
ptr078
Podla mna je zlata era elektromobilizmu hlavne v cr a sr teraz, ked je malo ev a nabijanie je lacne. Bol som teraz kuknut segru v colorade a tam uz je niekedy problem najst neobsadenu nabijacku, co zase strateny cas navysuje a nemusi to byt pre kazdeho prijemne. Taku istu skusenost mam z uk. Vlady peniaze rozhadzuju kade tade a nemyslim si, ze infrastruktura udrzi krok s rozmachom ev, uvidime
DonVito
Jo infrastruktura je zaklad. :yes:

My jsme prumyslova zeme, s extremne silnym gridem a aktualne 20% prebytecne el. energie, kterou e😜ortujeme.

U nas zatim infeastruktura drzi krok s narustem poctu EV pohodlne.

Na druhou stranu cim vic bude EV tim budou nabijecky rentabilnejsi. 😉
Freddka
Vlada musi ohledne nabijecek udelat jen jednu jedinou vec - udelat proces rychly a snadny.
Nikdo nechce zadny dotace ani nic jinyho.

Jenze z toho nikomu nic do kapsy nepujde ... :-!