Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan Turbo S stanovilo nový rekord na Nürburgringu. Tesla je smutná...

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 8. 2022 • 09:30
47
26
Zobrazit náhledy (47)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

S časem 7:33 vylepšila německá automobilka rekord Tesly Model S Plaid o téměř 2 sekundy.

Porsche Taycan není na Nürburgringu žádným nováčkem, ostatně první rekord mezi elektrickými sedany si zde střihlo již v roce 2017, kdy verze Turbo zajela čas 7 minut a 42 sekund. Tehdy se však jednalo ještě o předprodukční prototyp, jehož rekord v loňském roce pokořila Tesla Model S Plaid.

Kalifornský elektrický sedan ve svém vrcholném provedení zvládl zajet slavný okruh v čase 7 minut a 35 sekund, což bylo působivé vylepšení rekordu. Nyní se však tým Porsche do zeleného pekla vrátil a čas opět vylepšil.

Testovací řidič Lars Kern, který byl podepsán již pod rekordní jízdou z roku 2017, tentokrát vyrazil na okruh za volantem Porsche Taycan Turbo S, jehož schopnosti vylepšoval tovární Performance kit. Výsledkem bylo zdolání okruhu v konfiguraci s délkou 20,8 kilometru v čase 7 minut a 33,3 sekund. Na rekord přitom vedle notáře dohlížel i odborník z TÜV, který potvrdil, že hmotnost vozu odpovídá produkčnímu stroji.

Vůz byl přitom v téměř sériovém stavu, jedinou nutnou úpravou byla instalace bezpečnostní klece. Zmiňovaný Performance kit pak přidal 21“ litá kola, obutá do silničních pneumatik Pirelli P Zero Corsa (jejichž směs se podobá směsi závodních pneumatik), a upravený systém Porsche 4D Chassis Control, který v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny systémy vozu, čímž umožňuje na maximum využít potenciál nových pneumatik.

Video se připravuje ...

V minulosti se k času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ uvedl řidič Lars Kern. „Díky novému Performance kitu jsem byl schopen jet ještě ostřeji, vůz působil přesněji a agilněji.

Nový Performance kit je dostupný prostřednictvím Porsche Tequipment, nicméně zatím pouze v Německu a pouze pro sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023, jehož výroba začala v červenci 2022. Pro zákazníky by měl být kit dostupný zhruba ke konci roku. Kit by měl být do vozu instalován po jeho doručení zákazníkům, přeprava do dílny v Zuffenhausenu a zpět bude součástí ceny, stejně jako individuální schválení a registrace vozu.

Sportovní pneumatiky budou určeny především pro jízdu po okruhu, majitel vozu však bude moci kdykoliv přejít zpět na běžné silniční pneumatiky. Společně s tímto krokem přitom nebude nutné jakkoliv upravovat softwarové nastavení vozu.

Porsche Taycan Turbo S nabízí nejvyšší výkon 460 kW (625 k), při aktivaci Launch Control je však schopen nabídnout až 560 kW (761 k). Kombinovaný dojezd dle WLTP by se pak měl pohybovat v rozmezí 440 až 468 kilometrů.

Doporučujeme

Témata
12. 8. 2022 16:48
Re: Re: Proc Don fandi Tesle, ale i vsem ostatnim EV?
Vlada musi ohledne nabijecek udelat jen jednu jedinou vec - udelat proces rychly a snadny.
Nikdo nechce zadny dotace ani nic jinyho.

Jenze z toho nikomu nic do kapsy nepujde ... :-!
Avatar - Ondore
12. 8. 2022 07:05
Re: Re: Proc Don fandi Tesle, ale i vsem ostatnim EV?
"z technickeho hladiska nuda, z jazdneho hladiska tiez nuda" - toto najčastejšie píšu ľudia, ktorí v lepšom prípade sedlajú firemnú Octaviu 2.0 TDI. Ale možno je ptr078 výnimka a v garáži má z technického hľadiska zaujímavý 8.0-liter W16 ako súčasť balíka menom Bugatti Divo, čo my vieme ;-)
11. 8. 2022 18:11
Re: Re: Proc Don fandi Tesle, ale i vsem ostatnim EV?
Jo infrastruktura je zaklad. :yes:

My jsme prumyslova zeme, s extremne silnym gridem a aktualne 20% prebytecne el. energie, kterou exportujeme.

U nas zatim infeastruktura drzi krok s narustem poctu EV pohodlne.

Na druhou stranu cim vic bude EV tim budou nabijecky rentabilnejsi. ;-)
11. 8. 2022 14:23
Re: Re: Re: Proc Don fandi Tesle, ale i vsem ostatnim EV?
Jak píšu, auto se zrychlení jako F1, ale palubka nahoře vpravo nelicuje.... Jo a vrze to..
Prostě nuda😁
11. 8. 2022 13:27
Re: Re: Proc Don fandi Tesle, ale i vsem ostatnim EV?
Podla mna je zlata era elektromobilizmu hlavne v cr a sr teraz, ked je malo ev a nabijanie je lacne. Bol som teraz kuknut segru v colorade a tam uz je niekedy problem najst neobsadenu nabijacku, co zase strateny cas navysuje a nemusi to byt pre kazdeho prijemne. Taku istu skusenost mam z uk. Vlady peniaze rozhadzuju kade tade a nemyslim si, ze infrastruktura udrzi krok s rozmachom ev, uvidime