Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid GR Sport – Poslouží i pobaví

102 komentářů

Avatar - Emel
Emel
S tou 1.5MT by to mohlo bejt sympatický auto s lehce sportovním šmrncem, za půl mega dejme tomu. Ale docela mě děsí 215/40/R18... velký kola na malých autech nota bene s torzkou vzadu, to nikdy nedělalo dobrotu. Tester si teda moc nestěžuje...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Měl jsem půjčený (a teď FAKT NEVÍM nejsem si jist co tam bylo za pneu mám POCIT že ty 18tky že jsem si říkal o palec větší než na mém o třídu větším autě, ale ruku do ohně.. ) ale jezdilo se s tim až překvapivě (spíš šokujícně) dobře

Já po přiměřeně kvalitních silnicích ale taky žádnej zázrak = a podvozek bez nějakýho drncání zvládal = i mý mírný pokusy trochu víc ostře zatáčky
Avantime
Toyota má teraz parádne podvozky s platformou TNGA, treba jednoducho vyskúšať. Zadok odskakuje len pri Aygu, ale aj to neskutočne drží v zákrutách. Nejaký SpaceStar by už išiel cez strechu.
Avatar - Emel
Emel
Dejme tomu, ale víš co... MX-5 má třeba taky dobrej podvozek, ale velký kola jsou i tak problém - jsou těžký, hůř se roztáčí, hůř se brzdí, hůř se odpruží. Spousta lidí zkoušela na starší generace různý 17", ale panuje shoda, že to auto jezdí podstatně líp na 15-16".
No dobře, dle testu je to v pohodě, tak bych tomu dal šanci 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
O generaci starší o třídu větší Toyota na 17´´ = řekl bych remíza (TNGA není jen reklamní žvást jako, minimálně částečně, u VW https😐/auto-mania.cz/…desate-jubileum/

Ta PEVNOST je poznat i v nejslabších verzích = měl jsem půjčenou třeba nejlevnější Corollu
Gvick2
Pevnost? Při střetu s MQB perník a to MQB není žádný vzor pevnosti.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Srovnání čínské verze. A? Víš o tom, ze i toyota dělá pro každý trh jinak upravené globální modely?
Gvick2
Klidně se rozepiš, v čem je čínská verze TNGA ošizená třeba proti evropské verzi. Doba před 20 roky, kdy se automobilky včetně VW a Toyoty snažily v Číně nasazovat staré výběhové platformy/modely stejně jako dnes třeba v Indii je dávno pryč, protože čínský trh je jednak největší a tudíž nejdůležitější a druhak před těmi 20 roky proběhla řada řízení proti automobilkám s touto praxí a dnes si tam nikdo nedovolí takový dvojí přístup. Rozdíly jsou ve výbavách, motorizacích, počtu chromovaných lištiček nebo typech karoserií, ale určitě ne v bezpečnosti.
Avatar - Emel
Emel
Ale v EuroNcap si Corolla vedla dobře, skoro jako Golf.
Gvick2
No vždyť to také ve videu říkají, že ve standardních testech si Corolla vede dobře, čas 0:18. Protože všichni vědí, že auta výrobci často šijí na míru nárazovým testům, tak čas od času dělají takovýto praktický pokus.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud to byl GR sport, tak tam standardně jsou 18". A pochybuju, ze by tam dealer dával něco jiného.
Avatar - iudex
iudex
Dovolím si nesúhlasiť. Ak mi niečo na Yarise hybrid vadilo (a že sa mi inak to auto páčilo), bola práve správanie v zákrutách, kde auto pomerne rýchlo odchádzalo cez predné kolesá. Iste k tomu prispeli aj gumy, zrejme hybrid má nejaké eko pneu s nízkym valivým odporom, ale práve to som vnímal, že autíčko je inak stabilné, široko rozkročené, s kolesami v rohoch, so slušným výkonom, preto bola škoda, že som tie zákruty nemohol prechádzať svižnejšie kvôli tej nedotáčavosti.
Ale Thomasino, ktorý objednal klasický spaľovák tvrdí, že ten je naladený lepšie, zábavnejšie.
Avantime
Ako hovorí staré japonské príslovie: Nie každý Yaris je GR. 😄
Fakt som nepostrehol nedotáčavosť, ale tak každý máme asi inde hranice alebo predstavy, že čo by malo malé mestské auto zvládnuť. Za mňa v tomto smere trojica najhorších bola SpaceStar, C3 a predošlá Fabia.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak nedotacivosti jsem si u hybridu nevšiml, ale určitě tam bude. A to když s ním jezdim, tak si užívám chování "motokary" a prohanim s tím v zatáčkách i mnohem výkonnější auta.
Avatar - iudex
iudex
Tak opäť je otázne, akú máš verziu, či štandard, alebo GR Sport. Ja som jazdil štandard a tam o správaní motokáry nemôže byť reč, práve kvôli tomu rýchlemu odchádzaniu popredku. Ale mohlo to byť spôsobené aj gumami, nevšimol som si, čo to malo obuté, ale Micheliny Pilot Sport to rozhodne neboli. A zase nejak detailne som sa na hľadanie limitov v zákrutách nezameral, väčšinu z tých 850 km, čo som za dva dni najazdil, som šiel po rovných cestách.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě že obyč verzi, jen v top výbavě.
Gr sport jsem ještě nejel, ale corollu gr sport jo, a tam mi ta tvrdost dost vadila.
Avatar - miromen
miromen
Nenapada mě nic co by mě na salon toyoty přitahlo a to pravě i kvuli těm podvozkum, něco jako by někdo napsal, že škodovka ma mizerny podelny prostor. I když knk u yarise je snad jedina zajimava věc a to atmosfera ve spojeni s manualem, ale iMT což nezni dobře a taky jen ten atmo vykon nevim, nevim zda by mi dostačoval.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Autor si taktéž nestěžuje na problémové nasedání a vystupování. Sedák se podle mě nachází příliš nízko a tím pádem jsou tyto úkony dost namáhavé. Na nějaké časté N/V to opravdu není. Proto také Toyota nemeškala a obratem přišla s verzí Yaris Cross, která tento problém řeší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To moc nesouhlasim = mám postavu "k nakousnutí" https😐/www.hifi-voice.com/…udrzet-v-kondici a celkem v pohodě. Popravdě možná lepší než do minulý generace RAVky

Cross má fajn zadní elektromotůrek a tam pak zavěšení kol = ale jak je vyšší tam už je to čeho se tady s 18´´ obával Emel

TOHLE je překvapivě dobrý autíčko (na příměstský provoz). A i přes nic moc výkon okresky a apexy (odpich z nich) zvládá s příjemně slušnou dynamikou
Avatar - iudex
iudex
To je len Tvoj subjektívny názor, mne sa tam nastupovalo a vysadalo úplne v pohode, naopak by som zniesol aj možnosť dať sedadlo ešte o chlp nižšie.
Avatar - pradeda777
pradeda777
H.o.w.n.o subjektivní....je to sakra objektivní....zkrátka velké zklamání.... :no:
Avatar - Emel
Emel
Je dobře že taky něco dělají pro důchodce 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zrovna v yarise cross vidim hlavne mladych ludi.... a v klasickom yarise neraz naopak starsie zenske..... mozno nahoda.... kazdopadne aj tymto toyotam u nas nadalej vladnu zeny.... uz naopak v kamiqu ci fabii nie je problem stretnut chlapa... tam je to nadalej vsetko po starom 😒]
Avantime
Vidíš, v BA mám opačný dojem, mladých ľudí som v Yarise Cross ešte nestretol, len 40 a vyššie.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně. Yaris Cross uvedli do nabídky velice rychle, protože s normálním Yarisem a tím nízkým posedem, by přišli o všechny zákazníky seniory.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris Cross mi přišel měkčí v porovnani s yarisem. Ale nejel jsem ho hned po sobě. Až Cross někdy konečně dorazi, tak srovnam.
Avantime
Rýchlo ako sa to vezme. Podľa mňa im to dosť trvalo v rámci segmentu malých crossoverov. Sa v minulosti popálili na Urban Cruiseri a potom si dlho netrúfli do toho znovu ísť. Teraz čo som pozeral, už sú s Yarisom Cross v SUV-B segmente na šiestom mieste, dobiehajú Captur a predbehli T-Cross.
Avatar - iudex
iudex
Zdieľam Tvoje obavy. Ja som zrovna minulý týždeň mal požičaný Yaris hybrid, kolesá som mal 16ky a ani s nimi to úplne dobre nezvládalo krátke priečne nerovnosti a kolesá dosť skákali. Tiež som si povedal, že väčšie disky by prospeli stabilite a menším náklonom, ale zase by to bolo dosť tvrdé a zrejme by to dosť odskakovalo.
Avantime
Áno, to že je Yaris dosť tvrdý vo vyšších výbavách s väčšími kolesami, to súhlas. Cross bol už zase pridrahý, tak nakoniec voľba padla na Jazz. Nie je síce taký stabilný v zákrutách, ale komfort, spracovanie aj praktické využitie sú omnoho lepšie. Samozrejme, kto nemá také vysoké nároky na výbavu, tak Yaris je super voľba.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, souhlas. Jel jsem nedávno Yaris Cross Hybrid 1.5 l v manuálu a o nějakém komfortu nemohla být ani řeč. Navíc byl vůz dost hlučný. Již vzpomínané N/V a výkon byly však ok. Měla to být náhrada za právě prodaný Yaris (MY2012), ale bylo z toho jen zklamání. O to větší a příjemnější překvapení byla jízda v C-HR, které jsme nakonec i objednali.
Avantime
Fajn výber. Kto prekusne ten dizajn, tak C-HR je určite o triedu lepšie auto ako Yaris Cross. Som zvedavý, či vlastne ešte spravia novú generáciu C-HR, keď teraz prichádza Corolla Cross, ale zatiaľ sa tvária, že si tie dva modely nemajú prečo konkurovať.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris Cross hybrid v manuálu... zajímavé 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Máme na něm 17" a neodskakuji. Zacinam si říkat, že naladeni podvozku byl👋je asi jiné u tvého zkušeného a u našeho.
Ani hrnutí po předních ani odskakovani zadku, i když jsem se toho na začátku obával. Nicméně oproti minulému yarisu ( ktery dělal co ty popisuješ ) je to nebe a dudy.
Avatar - iudex
iudex
Tak môžeš mať inú výbavu. Aj v teste sa píše, že GR Sport má upravený podvozok, ja som mal ten základný.
Ale aby bolo jasné, ja Yaris nekritizujem, naopak to autíčko sa mi veľmi páčilo, len v kontexte toho inak slušného naladenia mi to odskakovanie kolies na roletách utkvelo v pamäti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Gr sport nemáme, to je pravda. Ale psal jsi, že jsi jel taky s jinou výbavou. My máme permiere edition ( teď tokyo edition ).
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je rozvorem, to dělají všechna malá auta, na krátkou příčnou nerovnost funguje větší rozvor 😉 a multilink, jenže i sebelepší malé auto s krátkým rozvorem odskočí, dnes jsem takhle rozhodil i audi a3 s multilinkem
Avatar - Emel
Emel
No jasně, ale jestli to můžeš něčím ještě "vylepšit", tak jsou to velký kola s nízkoprofilovou gumou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To každopádně.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nezkusil jsem, tak to asi soudit nebudu. Že si tester nestěžuje, pro mě není úplně směrodatný.....takovejch už bylo, co si nestěžovali. Každopádně za mě na auto týhle kategorie (hmotnost, rozvor) jsou 17" až až.
Avatar - miromen
miromen
Takovou šlupku bych nechtěl ani u kompaktu natož u B segmentu a to nejen z jizdniho, ale i praktickeho hlediska.
ACE.
Kolega si ho zhruba před dvěma měsíci koupil a je velmi spokojen
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Testoval to Karpat, projev tohoto pohonu při maximálním zrychlení je za 5 mínus. Tolik let, a Toyota nedokáže simulovat stupně. Chová se to jako skútr s Číny.
webpaja
Přesně, kolik parády by udělaly virtuální převodové stupně. Tohle je dlouho Toyotou opomíjený fakt.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Treba, že by ty virtuální převody úplně zničili vlasnost, kterou nikdo jiný nemá. Okamžitou reakci, okamzity vykon a žádné cukani.
Arese
...i když designově tento Yaris nikdy nebyl mým šálkem kávy. Ovšem samozřejmě bych volil nehybridní verzi s manuálem! 😄 :yes: Vrazit do "sportovně laděné" verze elektromotor a variátor (!) je naprostý nonsenc, konec konců absence otáčkoměru hovoří za vše. A el. parkovací brzda je u takového auta také totální úlet, lze alespoň tu nehybridní verzi získat s poctivou ručkou? 😲
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Myslíš manuální startér, že. Snad bys nechtěl aby to startovalo samo, to dá rozum.
Arese
??? Startér? Kdo tady mluví o nějakém startéru? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
mne by strašně zajímalo, co s tou ručkou pořád vyvádíš 😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Kdo se moc ptá, moc se dozví.... 😒]
Avatar - iudex
iudex
Bez ambície akokoľvek obhajovať Areseho obsesiu pridám aktuálnu príhodu. Kolega bol na dovolenke v Chorvátsku, parkoval pred apartmánom v prudkom kopci v rade áut, čo si vyžadovalo precízne parkovanie. A práve pri tom auto škrkol, keď jednoducho nevedel s elektronickou ručnou dostatočne citlivo manévrovať dopredu a dozadu v kopci. Proste prevodovka DSG mu po uvoľnení autoholdu príliš prudko skočila a ťukol do druhého auta. Tvrdíl, že s manuálnou rúčkou by sa mu to nestalo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej počkej, asi tomu moc nerozumím, on při manévrování v kopci s automatem používá ruční brzdu ? S DSG toho tolik najetého nemám, troufnu si říct, že za to ale nemuže elektrická brzda, ale to DSG, které jako velká část dvouspojek "vyskakuje" dopředu. Já s automaty jezdím pravidelně teprve asi 4 roky, ale nikdy jsem při jakémkoliv manévrování s autem, i v kopci jsem ji nepoužil, protože když zvolíš D či R, tak to auto nejede jinam, než je zvolený směr (dpopředu, dozadu) a ručka s tím nemá nic společného, automat ti přeci necukne dozadu. A i kdyby, tak tohle bude vina autoholdu (i když jak píšu moc nechápu, k čemu je u automatu potřeba) a necitlivé dvouspojky.

Mám v jednom autě manuální ručku a automat a ve stejné situaci jsem nikdy neměl potřebu ji jakkoliv používat 😊
Avatar - iudex
iudex
Ako píšeš, bude to nielen vina ručnej, ale asi kombinácia necitlivého autoholdu s DSG. Proste žiadne plazivé rozbiehanie ako HDM, ale cuknutie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je nevýhoda dvouspojek, někdy poskočí nepříjemě dopředu, dělá to každá, co znám, zvláště na nerovném povrchu 😊

Jinak jak jsem psal níže mikesusovi, autohold můžeš mít i u auta s manualem a manuální ručkou a je to dost nepříjemné, fakt to nemá co dočinění s ruční brzdou 😊 Naši to takto měli v dvojkové Kuze před faceliftem, naštěstí auto hold šel vypnout v PP
Avatar - iudex
iudex
Mám manuál s mechanickou rúčkou a autoholdom a nemám s tým problém, je to dostatočne jemné a citlivé rozbiehanie. Ale opäť keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté, takže nepopieram, že niekde to dobre nefunguje.
Avatar - xxc
xxc
Urcite je lepsie rozbiehanie s dvojspojkou, ako tlacenie vody v hydrodynamickom menici. Pokial to clovek s rozbiehanim mysli vazne 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
U dsg je potřeba používat ručku, aby ti to necouvlo? To jsem ještě neslyšel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš mu to zasekne nějaký autohold a bude agresivní, takže ho budeš muset přepálit plynem? Já to znám jen z manuálů, nemám to rád, ale musíš vždy dát víc plynu, než by si třeba dal s ručkou, aby si to přetáhnul... u DSG neumím posoudit, mne to auta nedělají.

Ale autohold není elektrická ručka 😊 Ten můžeš mít i s manuální ručkou
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme nie, automat v D predsa nemôže cúvať, ide o tú rýchlosť uvoľnenia rúčky. Kým pri mechanickej si to vieš jemne uvoľňovať, pri elektronickej to je on-off. A v spojení s DSG, ktorá nie je zrovna hladká pri rozjazdoch, je na problém zarobené.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to dělá autohold, né ručka 😊 Ručku většinou uvolníš ještě, když máš zařazeno P, popřípadě ji přetáhneš přes plyn a to pak jasně vyskočí, ale to neděláš při parkování, ale když poprvé nastartuješ, než se rozjedeš.
Avantime
Prečo mal auto hold? Ten pri nejakom tesnom parkovaní a pravdupovediac aj všeobecne parkovaní vypínam a používam len pri jazdení v meste a v kolónach. či myslel si hill holder?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nad tím jsem taky přemýšlel. Ale nevyjádřuji se, protoze autohold nepoužívám vůbec. Nějak mne zatím nezaujal. To spíš v kolonach nechávám tempomat, ať se sám rozjíždí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No variator hybrid rozhodně nemá.
Arese
Dobře, takže co převodovka "e-CVT" má? To není bezestupňová převodovka? 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je bezestupnova, planetová. S variatorem to má společně jen část názvu.
webpaja
Nicméně funguje stejně a čím slabší motor, tím je to otravnější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No podobné se chová, stejně asi tezko funguje. Ale to teď jen slovíčkařím 😒]
webpaja
Ano slovíčkaříš, protože oba víme... 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přesně 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A k čemu by u hybridu byl otáčkoměr?
Avatar - hugino
hugino
https😐/www.auto.cz/…ve-vsech-smerech?… a to nedávno niekto tvrdil že autá nezdražovali.Na túto triedu je to brutálna cena.Koľko stál najdrahší Yaris pred piatimi rokmi a kolko stojí teraz.PS.Konečne Yaris ktorý je fakt pekný ale stále trochu zženštelí a hlavne na danú triedu vzadu maličký.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Yaris si nikdy nehrál na to zastat rodinné auto, jako to máme nastaveno u nás v Evropě, byla to auta do města a okolí, která nouzově převezou i lidi na zadních sedadlech. Vím, že jsou to konkurenti tabulkově, ale zaměřením opravdu ne.

Pokud bych hledal nejlepší subkompakt, jako jediné auto, Fabie bude sázka na prostornost, ale dobrým kompromisem je za mne Clio, hlavně s možností 1,3TCE a manualu (začíná aktuálně na 438 tisíci). Pokud chci subkompakt jako auto pro 1-2 lidi, jezdím hodně město a příměstský provoz, Yaris s jejich vychytaným hybridním systémem je pro mne jasnou volbou, popřípadě co si pamatuji, tak Clio Etech hybrid tu v testu Yaris porazil, jenže je to nová technologie, takže auto na déle, než na záruku - tam je Toyota jasná.
Avatar - xxc
xxc
ano, do mesta a medzimesto spalovacie auto je to prave
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jistě, nebo mi pošli jaké jiné auto by byla za tyhle peníze lepší koupě, než hybridní Yaris do města? Určitě narážíš na EV....Podotýkám kolem 600 tisíc kč...
Avatar - xxc
xxc
Možno ešte jazz by bola lepšia voľba, keď človek nemá kde nabíjať. Ale nesedel som ani v jednom. Alebo sandero na lpg, to by mohlo vyjsť výhodnejšie. Ideál do mesta to však nie je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I když mám kde nabíjet, ukaž mi za podobné peníze 4dv EV takové velikosti
Avatar - xxc
xxc
Ja mam Citigo a bolo este lacnejsie. Kolegyna ma presne ten yaris a zavidi, pri prvom zoznameni hralo auto ulohu, lebo ma nepoznala, ale poznala auto, co ju stale obieha 😄 A nesmrdi, je ekologickejsie a vhodnejsie do mesta. Za podobne peniaze je taka Corsa e, sice je drahsia, ale pri vacsom najazde su celkove naklady nizsie a to si kazdy vyberie, co si kupi. Do mesta a okolia je vhodnejsia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, takže vlastně to srovnáváš s ev citigem, které se nevyrábí a je o třídu menším autem a nebo ev corsou, která je o cca 200 tisíc dražší v základu ( to se určitě po dvou letech vrátí na palivu žejo 😁)... stačlo jen napsat, že ev konkurence za tyhle peníze není a být ticho 😉
Avatar - xxc
xxc
Preco by sa mala po dvoch rokoch vratit? Ale za 10 rokov sa vrati. Kto ide po peniazoch, kupi Sandero a rozdiel v zivote neprejazdi. Kto jazdi vela, kupi tu Corsu. A kto ma viac penazi, ale nejazdi a mysli, ze ma rozum, kupi Yaris 😄 Citigo sa nevyraba, poziadavka bola ukazat male auto, ktore je lepsie. Eupy mali vyrabat, ale v cennikoch nie su, tak ktovie ako ich predavaju. Ani id3 uz nie je v cennikoch, asi su "vypredane".
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se sám sobě normálně divím, že se s tebou snažím objektivně diskutovat po těch letech, co tě znám 😁

Pozadavek byl ukázat EV auto STEJNÉ VELIKOSTI a podobné ceny... takové neexistuje, stačilo to takhle jednoduše a Yaris je právě oblíbený proto, protože lidi si asi jen myslí, že mají rozum, proto je jich plná Praha.. nebo je to trochu jinak ?

Mne by fakt zajímalo, jestli toho vola jen hraješ 😁 nic proti...
Avatar - xxc
xxc
Veď corsa je stejna veľkosť. Počítal som celkové náklady. Áno, cena yarisu je nižšia, ale celkove náklady ma prekvapivo lepšie corsa. Tiež som hybridy považoval za ideál, v podstate aj považujem, ale pokiaľ človek nemá kde nabíjať a nejazdí veľa. Len kým som sa nezamyslel. Citigo si nemá čo vyčítať, yaris tiež nie je etalon priestoru, sú to podobné kategórie. Treba vidieť trošku ďalej, nie len nákupnú cenu. Kedysi som citigo kúpil za 18 000€, neviem aké boli ceny yarisu v 2020, ale po 60 000 km mám ušetrené na pálivé nejakých 2700 €. Bol vtedy yaris za 16 000? Neviem, ale už by to malo len šetriť, pokiaľ auto vydrží. Čiže asi by ten super yaris nebol až taký výhodný, keby som ho vtedy kúpil. A možno bol aj za 16 000, ja neviem. Ďalej som ukázal sandero, to bude ešte lacnejšie. V dnešnej dobe, keby som potreboval malé auto, určite nepozerám yaris, alebo jazz za 23 000 €, keď corsa je za 32 000 a komfort neporovnateľný. Aj keď v 2008ke som sedel a zdala sa mi stiesnená oproti napr. Citigu. Aj manželke, hneď sme presadili do 2008 a tá už bola v pohode.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Citigo a Yaris jsou auta jiné kategorie, to srovnávat nebudu, rozdíl mezi Yarisem a Corsou EV je bezmála 200 tisíc kč. Když to zjednodušíme, tak 200 tisíc kč v Yarisu projedeš za a ted počítej se mnou -

Cena benzínu je pruměrně 40 kč. Spotřeba benzínu Yaruse at nežeru 5 na sto (a to jsem nadsadil), 100 km tě tedy vyjde na 200 korun, 1 km tedy na 2 kč, takže aby si vyrovnal cenu EV Corsy, musíš najet 100 tisíc km 😒] 😒] 😒] No a Corsa EV nejezdí zadarmo, žejo... takže blbost, konkurence EV za tyhle peníze neexistuje...
Avatar - Mikesus
Mikesus
A to yaris za 5 letí po dálnici casto nad limitem. 😒]
To nevěřím, že i ty by ses dostal na takovou spotrebu. Od doby, co mi jezdi yaris jen Prahu a okolí, tak se pohybuje do 3l teď přes léto. Jinak v kombinaci s dalnicemi byl na rovnych 4. To uz by Corsa snad ani nikdy nedohnala.
Avatar - xxc
xxc
Veď 10 rokov, 200 000 km. Alebo si tie autá kupujú ľudia na 3 roky? Sandero stojí 14100 €, to yaris za 100 000 km nedobehne. Iná kategória to je, ale keď človek nemá peniaze a chce sa efektívne voziť po meste a okolí, tak vyberá, čo je. Aj keď je pravda, že lacné malé elektromobily už nie sú. Koľko má yaris servisný interval?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, to máš pravdu. A takové Sander vs C klasse, to můžeš jezdit do konce života. A přesto lidi MB kupují
Avatar - xxc
xxc
Tak sú aj iné priority, ako práve najnižšia cena.
Avatar - hugino
hugino
Fóbia je v poho ale aj na toto som zabudol a dokonca dostal až 5 hviezdičiek https😐/www.auto.cz/…le-jezdi-vytecne?… Hlavne som chcel ukázať že už viem poslať linky 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, aha 😁 Tak to gratuluju 😁 Kdysi jsem se ti to snažil vysvětlit 😊
Avatar - hugino
hugino
Áno :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ti odpovím. V 2016 jsme kupovali yaris bi-tone, později selection. Byla to tehdy nejvyšší výbava, 2020 pak yaris premiere edition, taktéž nejvyšší výbava. Výsledná cena byla 450tis za 2016 a 460 za 2020. Rozdíl v hybridním pohonu a výbavě i technice obrovský.
Avatar - hugino
hugino
Ale chcel som to hlavne porovnať s touto čo je v teste a tá už stojí 650 000 kč takže 2020 vs 2022 rozdiel takmer 200 000 kč.Tak to je fakt dosť.A táto 2022 má ten istý pohon ako 2020 ?Podľa mňa nie lebo je to "len" trojvalec.Takže oni ušetria na pieste,válci,sviečke,kabeloch.../materiály/ a ešte to aj zdražia.Aha ja už viem poslať link https😐/www.auto.cz/…-mile-prekvapeni?… 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak on ceník ty 2020 byl 560, porovnávam moje ceny, aby to bylo srovnatelné. Až pojedu znovu, poptám yaris pro zajímavost, kolik vlastně realne zdrazil
Avatar - hugino
hugino
OK.A táto 1.5 je tá istá ako v 2020 alebo je to nový motor ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to úplně stejný
Avatar - hugino
hugino
Tak to bola aktuálna generácia ? Lebo ak to bola predošlá tak tá mala tú 1.5 štvorvalcovú.Aktuálny Yaris sa začal v Kolíne vyrábať až 2021 takže 2020 si mal ešte tú predošlú generáciu .Či ? Inač písali že v ČR z celkovo predaných Yarisov tvorili hybridy len 1/5 tak to sa mi zdá aj dosť málo na to že to auto je primárne určené do mesta.Asi preto že je dosť drahé ale za mňa aj konečne pekné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, máme předešlou (2016) i aktuální generaci (2020).
A není z Kolína, protoze se tam výroba teprve presouvala. Do té doby se vyráběl jen ve francouzské tovarne
https😐/en.m.wikipedia.org/…facturing_France
Ted tam udělal místo yaris crossu.
Jak tě vůbec může napadnout, že nevím jakou mám generaci? Co je asi tohle?
https😐/moje.auto.cz/?…
Co by asi bylo premiere edition na konci výrobního cyklu?
A tedy je to stejný motor a zároveň mám přímé srovnání s minulou generaci hybridu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ohledně prodejů hybridu
https😐/elektrickevozy.cz/…-nejvetsim-hitem

Evropa😒br /> Nejprodávanějším modelem v Evropě se bez většího překvapení stal Yaris, kterého se prodalo přes 179 tisíc z čehož hybridním pohonem disponovalo 143,5 tisíc z nich.

Tj cca 80%.

ČR dle SDA je za 2021 poměr hybridu u yarisu 55%. Tak nevím, kde tahas ty čísla.

https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m

1539 prodaných yarisů, z toho 843 hybridů
Avatar - hugino
hugino
https😐/www.auto.cz/…-obejdete-137092 Tu je to v článku napísané ale to boli údaje za rok 2020 odvtedy sa to už zmenilo tak pardón.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vidíš. A ten je taky z roku 2020 😒]
Avatar - hugino
hugino
Ale najpredávanejším v Európe 2021 bol predsa Golf 205 000 ks 2.P 208, 3.Sandero,4.Clio po196 000 ks.7.Yaris 182 000 ks.https😐/www.topspeed.sk/…a-aj-dacia/20577
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je výtažek z článku, kde je odkaz nad tím. Píše s o prodeji Toyoty v Evropě. 😒] 😒] 😒]
Že ty to ani nečteš?
Je to nejprodávanější model Toyoty. V těsném závěsu je Rav4, jen abys věděl o čem je řeč. 😒]
Avatar - hugino
hugino
Máš pravdu zle som to pochopil bolo to o predajoch Toyoty v Europe asi stárnem.Tak sorry 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
V pohode. Mne to pobavilo. :yes: