Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid GR Sport – Poslouží i pobaví

Sportovně zaměřená verze populárního městského prcka nabízí výrazný vzhled, bohatou výbavu i velmi příjemné úpravy podvozku. Za běžných situací tak poslouží jako ideální městské přibližovadlo, na správné silnici ale umí i pobavit.
Zpět na článek
17. 8. 2022 13:13
17. 8. 2022 13:21
17. 8. 2022 13:54
17. 8. 2022 14:05
17. 8. 2022 15:02
17. 8. 2022 16:05
17. 8. 2022 17:42
17. 8. 2022 19:17
17. 8. 2022 23:30
18. 8. 2022 12:25
17. 8. 2022 18:49
17. 8. 2022 15:22
17. 8. 2022 17:39
17. 8. 2022 19:24
18. 8. 2022 08:53
18. 8. 2022 09:20
18. 8. 2022 10:29
17. 8. 2022 14:42
17. 8. 2022 14:58
17. 8. 2022 15:19
18. 8. 2022 16:36
17. 8. 2022 16:41
17. 8. 2022 17:02
17. 8. 2022 17:42
18. 8. 2022 16:40
18. 8. 2022 17:04
18. 8. 2022 17:25
17. 8. 2022 15:17
17. 8. 2022 17:47
18. 8. 2022 10:02
18. 8. 2022 17:30
22. 8. 2022 08:00
17. 8. 2022 19:27
18. 8. 2022 08:37
18. 8. 2022 09:18
17. 8. 2022 23:00
17. 8. 2022 23:31
18. 8. 2022 09:16
18. 8. 2022 06:44
18. 8. 2022 10:24
18. 8. 2022 14:14
Avatar - Emel
17. 8. 2022 13:13
Kola
S tou 1.5MT by to mohlo bejt sympatický auto s lehce sportovním šmrncem, za půl mega dejme tomu. Ale docela mě děsí 215/40/R18... velký kola na malých autech nota bene s torzkou vzadu, to nikdy nedělalo dobrotu. Tester si teda moc nestěžuje...
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2022 13:21
Re: Kola
Měl jsem půjčený (a teď FAKT NEVÍM nejsem si jist co tam bylo za pneu mám POCIT že ty 18tky že jsem si říkal o palec větší než na mém o třídu větším autě, ale ruku do ohně.. ) ale jezdilo se s tim až překvapivě (spíš šokujícně) dobře

Já po přiměřeně kvalitních silnicích ale taky žádnej zázrak = a podvozek bez nějakýho drncání zvládal = i mý mírný pokusy trochu víc ostře zatáčky
17. 8. 2022 13:54
Re: Kola
Toyota má teraz parádne podvozky s platformou TNGA, treba jednoducho vyskúšať. Zadok odskakuje len pri Aygu, ale aj to neskutočne drží v zákrutách. Nejaký SpaceStar by už išiel cez strechu.
Avatar - Emel
17. 8. 2022 14:05
Re: Kola
Dejme tomu, ale víš co... MX-5 má třeba taky dobrej podvozek, ale velký kola jsou i tak problém - jsou těžký, hůř se roztáčí, hůř se brzdí, hůř se odpruží. Spousta lidí zkoušela na starší generace různý 17", ale panuje shoda, že to auto jezdí podstatně líp na 15-16".
No dobře, dle testu je to v pohodě, tak bych tomu dal šanci :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2022 15:02
Re: Kola
O generaci starší o třídu větší Toyota na 17´´ = řekl bych remíza (TNGA není jen reklamní žvást jako, minimálně částečně, u VW https://auto-mania.cz/…desate-jubileum/

Ta PEVNOST je poznat i v nejslabších verzích = měl jsem půjčenou třeba nejlevnější Corollu
17. 8. 2022 16:05
Re: Kola
Pevnost? Při střetu s MQB perník a to MQB není žádný vzor pevnosti.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 17:42
Re: Kola
Srovnání čínské verze. A? Víš o tom, ze i toyota dělá pro každý trh jinak upravené globální modely?
17. 8. 2022 19:17
Re: Kola
Klidně se rozepiš, v čem je čínská verze TNGA ošizená třeba proti evropské verzi. Doba před 20 roky, kdy se automobilky včetně VW a Toyoty snažily v Číně nasazovat staré výběhové platformy/modely stejně jako dnes třeba v Indii je dávno pryč, protože čínský trh je jednak největší a tudíž nejdůležitější a druhak před těmi 20 roky proběhla řada řízení proti automobilkám s touto praxí a dnes si tam nikdo nedovolí takový dvojí přístup. Rozdíly jsou ve výbavách, motorizacích, počtu chromovaných lištiček nebo typech karoserií, ale určitě ne v bezpečnosti.
Avatar - Emel
17. 8. 2022 23:30
Re: Kola
Ale v EuroNcap si Corolla vedla dobře, skoro jako Golf.
18. 8. 2022 12:25
Re: Kola
No vždyť to také ve videu říkají, že ve standardních testech si Corolla vede dobře, čas 0:18. Protože všichni vědí, že auta výrobci často šijí na míru nárazovým testům, tak čas od času dělají takovýto praktický pokus.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 18:49
Re: Kola
Pokud to byl GR sport, tak tam standardně jsou 18". A pochybuju, ze by tam dealer dával něco jiného.
Avatar - iudex
17. 8. 2022 15:22
Re: Kola
Dovolím si nesúhlasiť. Ak mi niečo na Yarise hybrid vadilo (a že sa mi inak to auto páčilo), bola práve správanie v zákrutách, kde auto pomerne rýchlo odchádzalo cez predné kolesá. Iste k tomu prispeli aj gumy, zrejme hybrid má nejaké eko pneu s nízkym valivým odporom, ale práve to som vnímal, že autíčko je inak stabilné, široko rozkročené, s kolesami v rohoch, so slušným výkonom, preto bola škoda, že som tie zákruty nemohol prechádzať svižnejšie kvôli tej nedotáčavosti.
Ale Thomasino, ktorý objednal klasický spaľovák tvrdí, že ten je naladený lepšie, zábavnejšie.
17. 8. 2022 17:39
Re: Kola
Ako hovorí staré japonské príslovie: Nie každý Yaris je GR. :-)
Fakt som nepostrehol nedotáčavosť, ale tak každý máme asi inde hranice alebo predstavy, že čo by malo malé mestské auto zvládnuť. Za mňa v tomto smere trojica najhorších bola SpaceStar, C3 a predošlá Fabia.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 19:24
Re: Kola
Tak nedotacivosti jsem si u hybridu nevšiml, ale určitě tam bude. A to když s ním jezdim, tak si užívám chování "motokary" a prohanim s tím v zatáčkách i mnohem výkonnější auta.
Avatar - iudex
18. 8. 2022 08:53
Re: Kola
Tak opäť je otázne, akú máš verziu, či štandard, alebo GR Sport. Ja som jazdil štandard a tam o správaní motokáry nemôže byť reč, práve kvôli tomu rýchlemu odchádzaniu popredku. Ale mohlo to byť spôsobené aj gumami, nevšimol som si, čo to malo obuté, ale Micheliny Pilot Sport to rozhodne neboli. A zase nejak detailne som sa na hľadanie limitov v zákrutách nezameral, väčšinu z tých 850 km, čo som za dva dni najazdil, som šiel po rovných cestách.
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 09:20
Re: Kola
No právě že obyč verzi, jen v top výbavě.
Gr sport jsem ještě nejel, ale corollu gr sport jo, a tam mi ta tvrdost dost vadila.
Avatar - miromen
18. 8. 2022 10:29
Re: Kola
Nenapada mě nic co by mě na salon toyoty přitahlo a to pravě i kvuli těm podvozkum, něco jako by někdo napsal, že škodovka ma mizerny podelny prostor. I když knk u yarise je snad jedina zajimava věc a to atmosfera ve spojeni s manualem, ale iMT což nezni dobře a taky jen ten atmo vykon nevim, nevim zda by mi dostačoval.
Avatar - pradeda777
17. 8. 2022 14:42
Re: Kola
Autor si taktéž nestěžuje na problémové nasedání a vystupování. Sedák se podle mě nachází příliš nízko a tím pádem jsou tyto úkony dost namáhavé. Na nějaké časté N/V to opravdu není. Proto také Toyota nemeškala a obratem přišla s verzí Yaris Cross, která tento problém řeší.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2022 14:58
Re: Kola
To moc nesouhlasim = mám postavu "k nakousnutí" https://www.hifi-voice.com/…udrzet-v-kondici a celkem v pohodě. Popravdě možná lepší než do minulý generace RAVky

Cross má fajn zadní elektromotůrek a tam pak zavěšení kol = ale jak je vyšší tam už je to čeho se tady s 18´´ obával Emel

TOHLE je překvapivě dobrý autíčko (na příměstský provoz). A i přes nic moc výkon okresky a apexy (odpich z nich) zvládá s příjemně slušnou dynamikou
Avatar - iudex
17. 8. 2022 15:19
Re: Kola
To je len Tvoj subjektívny názor, mne sa tam nastupovalo a vysadalo úplne v pohode, naopak by som zniesol aj možnosť dať sedadlo ešte o chlp nižšie.
Avatar - pradeda777
18. 8. 2022 16:36
Re: Kola
H.o.w.n.o subjektivní....je to sakra objektivní....zkrátka velké zklamání.... :no:
Avatar - Emel
17. 8. 2022 16:41
Re: Kola
Je dobře že taky něco dělají pro důchodce ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2022 17:02
Re: Kola
Zrovna v yarise cross vidim hlavne mladych ludi.... a v klasickom yarise neraz naopak starsie zenske..... mozno nahoda.... kazdopadne aj tymto toyotam u nas nadalej vladnu zeny.... uz naopak v kamiqu ci fabii nie je problem stretnut chlapa... tam je to nadalej vsetko po starom :-[]
17. 8. 2022 17:42
Re: Kola
Vidíš, v BA mám opačný dojem, mladých ľudí som v Yarise Cross ešte nestretol, len 40 a vyššie.
Avatar - pradeda777
18. 8. 2022 16:40
Re: Kola
Přesně. Yaris Cross uvedli do nabídky velice rychle, protože s normálním Yarisem a tím nízkým posedem, by přišli o všechny zákazníky seniory.
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 17:04
Re: Kola
Yaris Cross mi přišel měkčí v porovnani s yarisem. Ale nejel jsem ho hned po sobě. Až Cross někdy konečně dorazi, tak srovnam.
18. 8. 2022 17:25
Re: Kola
Rýchlo ako sa to vezme. Podľa mňa im to dosť trvalo v rámci segmentu malých crossoverov. Sa v minulosti popálili na Urban Cruiseri a potom si dlho netrúfli do toho znovu ísť. Teraz čo som pozeral, už sú s Yarisom Cross v SUV-B segmente na šiestom mieste, dobiehajú Captur a predbehli T-Cross.
Avatar - iudex
17. 8. 2022 15:17
Re: Kola
Zdieľam Tvoje obavy. Ja som zrovna minulý týždeň mal požičaný Yaris hybrid, kolesá som mal 16ky a ani s nimi to úplne dobre nezvládalo krátke priečne nerovnosti a kolesá dosť skákali. Tiež som si povedal, že väčšie disky by prospeli stabilite a menším náklonom, ale zase by to bolo dosť tvrdé a zrejme by to dosť odskakovalo.
17. 8. 2022 17:47
Re: Kola
Áno, to že je Yaris dosť tvrdý vo vyšších výbavách s väčšími kolesami, to súhlas. Cross bol už zase pridrahý, tak nakoniec voľba padla na Jazz. Nie je síce taký stabilný v zákrutách, ale komfort, spracovanie aj praktické využitie sú omnoho lepšie. Samozrejme, kto nemá také vysoké nároky na výbavu, tak Yaris je super voľba.
Avatar - pradeda777
18. 8. 2022 10:02
Re: Kola
Ano, souhlas. Jel jsem nedávno Yaris Cross Hybrid 1.5 l v manuálu a o nějakém komfortu nemohla být ani řeč. Navíc byl vůz dost hlučný. Již vzpomínané N/V a výkon byly však ok. Měla to být náhrada za právě prodaný Yaris (MY2012), ale bylo z toho jen zklamání. O to větší a příjemnější překvapení byla jízda v C-HR, které jsme nakonec i objednali.
18. 8. 2022 17:30
Re: Kola
Fajn výber. Kto prekusne ten dizajn, tak C-HR je určite o triedu lepšie auto ako Yaris Cross. Som zvedavý, či vlastne ešte spravia novú generáciu C-HR, keď teraz prichádza Corolla Cross, ale zatiaľ sa tvária, že si tie dva modely nemajú prečo konkurovať.
Avatar - Mikesus
22. 8. 2022 08:00
Re: Kola
Yaris Cross hybrid v manuálu... zajímavé :-[]
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 19:27
Re: Kola
Máme na něm 17" a neodskakuji. Zacinam si říkat, že naladeni podvozku bylo/je asi jiné u tvého zkušeného a u našeho.
Ani hrnutí po předních ani odskakovani zadku, i když jsem se toho na začátku obával. Nicméně oproti minulému yarisu ( ktery dělal co ty popisuješ ) je to nebe a dudy.
Avatar - iudex
18. 8. 2022 08:37
Re: Kola
Tak môžeš mať inú výbavu. Aj v teste sa píše, že GR Sport má upravený podvozok, ja som mal ten základný.
Ale aby bolo jasné, ja Yaris nekritizujem, naopak to autíčko sa mi veľmi páčilo, len v kontexte toho inak slušného naladenia mi to odskakovanie kolies na roletách utkvelo v pamäti.
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 09:18
Re: Kola
Gr sport nemáme, to je pravda. Ale psal jsi, že jsi jel taky s jinou výbavou. My máme permiere edition ( teď tokyo edition ).
Avatar - Ozzman
17. 8. 2022 23:00
Re: Kola
To je rozvorem, to dělají všechna malá auta, na krátkou příčnou nerovnost funguje větší rozvor ;-) a multilink, jenže i sebelepší malé auto s krátkým rozvorem odskočí, dnes jsem takhle rozhodil i audi a3 s multilinkem
Avatar - Emel
17. 8. 2022 23:31
Re: Kola
No jasně, ale jestli to můžeš něčím ještě "vylepšit", tak jsou to velký kola s nízkoprofilovou gumou.
Avatar - woody-alien
18. 8. 2022 06:44
Re: Kola
Nezkusil jsem, tak to asi soudit nebudu. Že si tester nestěžuje, pro mě není úplně směrodatný.....takovejch už bylo, co si nestěžovali. Každopádně za mě na auto týhle kategorie (hmotnost, rozvor) jsou 17" až až.
Avatar - miromen
18. 8. 2022 10:24
Re: Kola
Takovou šlupku bych nechtěl ani u kompaktu natož u B segmentu a to nejen z jizdniho, ale i praktickeho hlediska.
18. 8. 2022 14:14
Re: Kola
Kolega si ho zhruba před dvěma měsíci koupil a je velmi spokojen
Avatar - KANKUNEN
17. 8. 2022 19:43
Viděli jste test Lexus HEV x PHEV?
Testoval to Karpat, projev tohoto pohonu při maximálním zrychlení je za 5 mínus. Tolik let, a Toyota nedokáže simulovat stupně. Chová se to jako skútr s Číny.
Rozbalit vlákno
2
18. 8. 2022 06:27
Re: Viděli jste test Lexus HEV x PHEV?
Přesně, kolik parády by udělaly virtuální převodové stupně. Tohle je dlouho Toyotou opomíjený fakt.
Avatar - Mikesus
22. 8. 2022 08:03
Re: Viděli jste test Lexus HEV x PHEV?
Treba, že by ty virtuální převody úplně zničili vlasnost, kterou nikdo jiný nemá. Okamžitou reakci, okamzity vykon a žádné cukani.
17. 8. 2022 20:21
Zajímavé autíčko...
...i když designově tento Yaris nikdy nebyl mým šálkem kávy. Ovšem samozřejmě bych volil nehybridní verzi s manuálem! :-) :yes: Vrazit do "sportovně laděné" verze elektromotor a variátor (!) je naprostý nonsenc, konec konců absence otáčkoměru hovoří za vše. A el. parkovací brzda je u takového auta také totální úlet, lze alespoň tu nehybridní verzi získat s poctivou ručkou? :-O
Rozbalit vlákno
24
Avatar - KANKUNEN
17. 8. 2022 20:40
Re: Zajímavé autíčko...
Myslíš manuální startér, že. Snad bys nechtěl aby to startovalo samo, to dá rozum.
20. 8. 2022 09:11
Re: Zajímavé autíčko...
??? Startér? Kdo tady mluví o nějakém startéru? :-)
Avatar - Ozzman
17. 8. 2022 23:08
Re: Zajímavé autíčko...
mne by strašně zajímalo, co s tou ručkou pořád vyvádíš :D
Avatar - woody-alien
18. 8. 2022 06:35
Re: Zajímavé autíčko...
Kdo se moc ptá, moc se dozví.... :-[]
Avatar - iudex
18. 8. 2022 08:40
Re: Zajímavé autíčko...
Bez ambície akokoľvek obhajovať Areseho obsesiu pridám aktuálnu príhodu. Kolega bol na dovolenke v Chorvátsku, parkoval pred apartmánom v prudkom kopci v rade áut, čo si vyžadovalo precízne parkovanie. A práve pri tom auto škrkol, keď jednoducho nevedel s elektronickou ručnou dostatočne citlivo manévrovať dopredu a dozadu v kopci. Proste prevodovka DSG mu po uvoľnení autoholdu príliš prudko skočila a ťukol do druhého auta. Tvrdíl, že s manuálnou rúčkou by sa mu to nestalo.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 09:15
Re: Zajímavé autíčko...
Počkej počkej, asi tomu moc nerozumím, on při manévrování v kopci s automatem používá ruční brzdu ? S DSG toho tolik najetého nemám, troufnu si říct, že za to ale nemuže elektrická brzda, ale to DSG, které jako velká část dvouspojek "vyskakuje" dopředu. Já s automaty jezdím pravidelně teprve asi 4 roky, ale nikdy jsem při jakémkoliv manévrování s autem, i v kopci jsem ji nepoužil, protože když zvolíš D či R, tak to auto nejede jinam, než je zvolený směr (dpopředu, dozadu) a ručka s tím nemá nic společného, automat ti přeci necukne dozadu. A i kdyby, tak tohle bude vina autoholdu (i když jak píšu moc nechápu, k čemu je u automatu potřeba) a necitlivé dvouspojky.

Mám v jednom autě manuální ručku a automat a ve stejné situaci jsem nikdy neměl potřebu ji jakkoliv používat :)
Avatar - iudex
18. 8. 2022 09:42
Re: Zajímavé autíčko...
Ako píšeš, bude to nielen vina ručnej, ale asi kombinácia necitlivého autoholdu s DSG. Proste žiadne plazivé rozbiehanie ako HDM, ale cuknutie.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 09:53
Re: Zajímavé autíčko...
To je nevýhoda dvouspojek, někdy poskočí nepříjemě dopředu, dělá to každá, co znám, zvláště na nerovném povrchu :)

Jinak jak jsem psal níže mikesusovi, autohold můžeš mít i u auta s manualem a manuální ručkou a je to dost nepříjemné, fakt to nemá co dočinění s ruční brzdou :) Naši to takto měli v dvojkové Kuze před faceliftem, naštěstí auto hold šel vypnout v PP
Avatar - iudex
18. 8. 2022 10:30
Re: Zajímavé autíčko...
Mám manuál s mechanickou rúčkou a autoholdom a nemám s tým problém, je to dostatočne jemné a citlivé rozbiehanie. Ale opäť keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté, takže nepopieram, že niekde to dobre nefunguje.
Avatar - xxc
18. 8. 2022 21:50
Re: Zajímavé autíčko...
Urcite je lepsie rozbiehanie s dvojspojkou, ako tlacenie vody v hydrodynamickom menici. Pokial to clovek s rozbiehanim mysli vazne :-)
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 09:21
Re: Zajímavé autíčko...
U dsg je potřeba používat ručku, aby ti to necouvlo? To jsem ještě neslyšel.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 09:26
Re: Zajímavé autíčko...
Spíš mu to zasekne nějaký autohold a bude agresivní, takže ho budeš muset přepálit plynem? Já to znám jen z manuálů, nemám to rád, ale musíš vždy dát víc plynu, než by si třeba dal s ručkou, aby si to přetáhnul... u DSG neumím posoudit, mne to auta nedělají.

Ale autohold není elektrická ručka :) Ten můžeš mít i s manuální ručkou
Avatar - iudex
18. 8. 2022 09:40
Re: Zajímavé autíčko...
Samozrejme nie, automat v D predsa nemôže cúvať, ide o tú rýchlosť uvoľnenia rúčky. Kým pri mechanickej si to vieš jemne uvoľňovať, pri elektronickej to je on-off. A v spojení s DSG, ktorá nie je zrovna hladká pri rozjazdoch, je na problém zarobené.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 10:59
Re: Zajímavé autíčko...
Ale to dělá autohold, né ručka :) Ručku většinou uvolníš ještě, když máš zařazeno P, popřípadě ji přetáhneš přes plyn a to pak jasně vyskočí, ale to neděláš při parkování, ale když poprvé nastartuješ, než se rozjedeš.
18. 8. 2022 17:37
Re: Zajímavé autíčko...
Prečo mal auto hold? Ten pri nejakom tesnom parkovaní a pravdupovediac aj všeobecne parkovaní vypínam a používam len pri jazdení v meste a v kolónach. či myslel si hill holder?
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 19:35
Re: Zajímavé autíčko...
No nad tím jsem taky přemýšlel. Ale nevyjádřuji se, protoze autohold nepoužívám vůbec. Nějak mne zatím nezaujal. To spíš v kolonach nechávám tempomat, ať se sám rozjíždí.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 23:12
Re: Zajímavé autíčko...
No variator hybrid rozhodně nemá.
17. 8. 2022 23:24
Re: Zajímavé autíčko...
Dobře, takže co převodovka "e-CVT" má? To není bezestupňová převodovka? :-)
Avatar - Mikesus
17. 8. 2022 23:39
Re: Zajímavé autíčko...
Je bezestupnova, planetová. S variatorem to má společně jen část názvu.
18. 8. 2022 06:26
Re: Zajímavé autíčko...
Nicméně funguje stejně a čím slabší motor, tím je to otravnější.
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 09:26
Re: Zajímavé autíčko...
No podobné se chová, stejně asi tezko funguje. Ale to teď jen slovíčkařím :-[]
18. 8. 2022 12:49
Re: Zajímavé autíčko...
Ano slovíčkaříš, protože oba víme... ;-)
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 17:02
Re: Zajímavé autíčko...
Přesně :-[]
Avatar - Mikesus
20. 8. 2022 13:23
Re: Zajímavé autíčko...
A k čemu by u hybridu byl otáčkoměr?
Avatar - hugino
18. 8. 2022 09:58
za 650 000 kč skôr toto...
https://www.auto.cz/…ve-vsech-smerech?… a to nedávno niekto tvrdil že autá nezdražovali.Na túto triedu je to brutálna cena.Koľko stál najdrahší Yaris pred piatimi rokmi a kolko stojí teraz.PS.Konečne Yaris ktorý je fakt pekný ale stále trochu zženštelí a hlavne na danú triedu vzadu maličký.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 10:04
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Yaris si nikdy nehrál na to zastat rodinné auto, jako to máme nastaveno u nás v Evropě, byla to auta do města a okolí, která nouzově převezou i lidi na zadních sedadlech. Vím, že jsou to konkurenti tabulkově, ale zaměřením opravdu ne.

Pokud bych hledal nejlepší subkompakt, jako jediné auto, Fabie bude sázka na prostornost, ale dobrým kompromisem je za mne Clio, hlavně s možností 1,3TCE a manualu (začíná aktuálně na 438 tisíci). Pokud chci subkompakt jako auto pro 1-2 lidi, jezdím hodně město a příměstský provoz, Yaris s jejich vychytaným hybridním systémem je pro mne jasnou volbou, popřípadě co si pamatuji, tak Clio Etech hybrid tu v testu Yaris porazil, jenže je to nová technologie, takže auto na déle, než na záruku - tam je Toyota jasná.
Avatar - xxc
18. 8. 2022 10:26
Re: za 650 000 kč skôr toto...
ano, do mesta a medzimesto spalovacie auto je to prave
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 10:54
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Jistě, nebo mi pošli jaké jiné auto by byla za tyhle peníze lepší koupě, než hybridní Yaris do města? Určitě narážíš na EV....Podotýkám kolem 600 tisíc kč...
Avatar - xxc
18. 8. 2022 18:29
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Možno ešte jazz by bola lepšia voľba, keď človek nemá kde nabíjať. Ale nesedel som ani v jednom. Alebo sandero na lpg, to by mohlo vyjsť výhodnejšie. Ideál do mesta to však nie je.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 21:26
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
I když mám kde nabíjet, ukaž mi za podobné peníze 4dv EV takové velikosti
Avatar - xxc
18. 8. 2022 21:48
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ja mam Citigo a bolo este lacnejsie. Kolegyna ma presne ten yaris a zavidi, pri prvom zoznameni hralo auto ulohu, lebo ma nepoznala, ale poznala auto, co ju stale obieha :-) A nesmrdi, je ekologickejsie a vhodnejsie do mesta. Za podobne peniaze je taka Corsa e, sice je drahsia, ale pri vacsom najazde su celkove naklady nizsie a to si kazdy vyberie, co si kupi. Do mesta a okolia je vhodnejsia.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 22:31
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ok, takže vlastně to srovnáváš s ev citigem, které se nevyrábí a je o třídu menším autem a nebo ev corsou, která je o cca 200 tisíc dražší v základu ( to se určitě po dvou letech vrátí na palivu žejo :D)... stačlo jen napsat, že ev konkurence za tyhle peníze není a být ticho ;)
Avatar - xxc
18. 8. 2022 22:55
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Preco by sa mala po dvoch rokoch vratit? Ale za 10 rokov sa vrati. Kto ide po peniazoch, kupi Sandero a rozdiel v zivote neprejazdi. Kto jazdi vela, kupi tu Corsu. A kto ma viac penazi, ale nejazdi a mysli, ze ma rozum, kupi Yaris :-) Citigo sa nevyraba, poziadavka bola ukazat male auto, ktore je lepsie. Eupy mali vyrabat, ale v cennikoch nie su, tak ktovie ako ich predavaju. Ani id3 uz nie je v cennikoch, asi su "vypredane".
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 23:09
Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Já se sám sobě normálně divím, že se s tebou snažím objektivně diskutovat po těch letech, co tě znám :D

Pozadavek byl ukázat EV auto STEJNÉ VELIKOSTI a podobné ceny... takové neexistuje, stačilo to takhle jednoduše a Yaris je právě oblíbený proto, protože lidi si asi jen myslí, že mají rozum, proto je jich plná Praha.. nebo je to trochu jinak ?

Mne by fakt zajímalo, jestli toho vola jen hraješ :D nic proti...
Avatar - xxc
18. 8. 2022 23:25
Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Veď corsa je stejna veľkosť. Počítal som celkové náklady. Áno, cena yarisu je nižšia, ale celkove náklady ma prekvapivo lepšie corsa. Tiež som hybridy považoval za ideál, v podstate aj považujem, ale pokiaľ človek nemá kde nabíjať a nejazdí veľa. Len kým som sa nezamyslel. Citigo si nemá čo vyčítať, yaris tiež nie je etalon priestoru, sú to podobné kategórie. Treba vidieť trošku ďalej, nie len nákupnú cenu. Kedysi som citigo kúpil za 18 000€, neviem aké boli ceny yarisu v 2020, ale po 60 000 km mám ušetrené na pálivé nejakých 2700 €. Bol vtedy yaris za 16 000? Neviem, ale už by to malo len šetriť, pokiaľ auto vydrží. Čiže asi by ten super yaris nebol až taký výhodný, keby som ho vtedy kúpil. A možno bol aj za 16 000, ja neviem. Ďalej som ukázal sandero, to bude ešte lacnejšie. V dnešnej dobe, keby som potreboval malé auto, určite nepozerám yaris, alebo jazz za 23 000 €, keď corsa je za 32 000 a komfort neporovnateľný. Aj keď v 2008ke som sedel a zdala sa mi stiesnená oproti napr. Citigu. Aj manželke, hneď sme presadili do 2008 a tá už bola v pohode.
Avatar - Ozzman
19. 8. 2022 07:45
Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Citigo a Yaris jsou auta jiné kategorie, to srovnávat nebudu, rozdíl mezi Yarisem a Corsou EV je bezmála 200 tisíc kč. Když to zjednodušíme, tak 200 tisíc kč v Yarisu projedeš za a ted počítej se mnou -

Cena benzínu je pruměrně 40 kč. Spotřeba benzínu Yaruse at nežeru 5 na sto (a to jsem nadsadil), 100 km tě tedy vyjde na 200 korun, 1 km tedy na 2 kč, takže aby si vyrovnal cenu EV Corsy, musíš najet 100 tisíc km :-[] :-[] :-[] No a Corsa EV nejezdí zadarmo, žejo... takže blbost, konkurence EV za tyhle peníze neexistuje...
Avatar - Mikesus
19. 8. 2022 08:34
Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
A to yaris za 5 letí po dálnici casto nad limitem. :-[]
To nevěřím, že i ty by ses dostal na takovou spotrebu. Od doby, co mi jezdi yaris jen Prahu a okolí, tak se pohybuje do 3l teď přes léto. Jinak v kombinaci s dalnicemi byl na rovnych 4. To uz by Corsa snad ani nikdy nedohnala.
Avatar - xxc
19. 8. 2022 16:11
Re: Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Veď 10 rokov, 200 000 km. Alebo si tie autá kupujú ľudia na 3 roky? Sandero stojí 14100 €, to yaris za 100 000 km nedobehne. Iná kategória to je, ale keď človek nemá peniaze a chce sa efektívne voziť po meste a okolí, tak vyberá, čo je. Aj keď je pravda, že lacné malé elektromobily už nie sú. Koľko má yaris servisný interval?
Avatar - Mikesus
19. 8. 2022 16:44
Re: Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ano, to máš pravdu. A takové Sander vs C klasse, to můžeš jezdit do konce života. A přesto lidi MB kupují
Avatar - xxc
19. 8. 2022 18:53
Re: Re: Re: Re: Re: za 650 000 kč skôr toto...
Tak sú aj iné priority, ako práve najnižšia cena.
Avatar - hugino
18. 8. 2022 11:52
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Fóbia je v poho ale aj na toto som zabudol a dokonca dostal až 5 hviezdičiek https://www.auto.cz/…le-jezdi-vytecne?… Hlavne som chcel ukázať že už viem poslať linky :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
18. 8. 2022 12:16
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Jo, aha :D Tak to gratuluju :D Kdysi jsem se ti to snažil vysvětlit :)
Avatar - hugino
18. 8. 2022 13:14
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Áno :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 16:59
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ja ti odpovím. V 2016 jsme kupovali yaris bi-tone, později selection. Byla to tehdy nejvyšší výbava, 2020 pak yaris premiere edition, taktéž nejvyšší výbava. Výsledná cena byla 450tis za 2016 a 460 za 2020. Rozdíl v hybridním pohonu a výbavě i technice obrovský.
Avatar - hugino
18. 8. 2022 17:57
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ale chcel som to hlavne porovnať s touto čo je v teste a tá už stojí 650 000 kč takže 2020 vs 2022 rozdiel takmer 200 000 kč.Tak to je fakt dosť.A táto 2022 má ten istý pohon ako 2020 ?Podľa mňa nie lebo je to "len" trojvalec.Takže oni ušetria na pieste,válci,sviečke,kabeloch.../materiály/ a ešte to aj zdražia.Aha ja už viem poslať link https://www.auto.cz/…-mile-prekvapeni?… :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
18. 8. 2022 19:37
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Tak on ceník ty 2020 byl 560, porovnávam moje ceny, aby to bylo srovnatelné. Až pojedu znovu, poptám yaris pro zajímavost, kolik vlastně realne zdrazil
Avatar - hugino
18. 8. 2022 22:32
Re: za 650 000 kč skôr toto...
OK.A táto 1.5 je tá istá ako v 2020 alebo je to nový motor ?
Avatar - Mikesus
19. 8. 2022 08:30
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Je to úplně stejný
Avatar - hugino
20. 8. 2022 14:26
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Tak to bola aktuálna generácia ? Lebo ak to bola predošlá tak tá mala tú 1.5 štvorvalcovú.Aktuálny Yaris sa začal v Kolíne vyrábať až 2021 takže 2020 si mal ešte tú predošlú generáciu .Či ? Inač písali že v ČR z celkovo predaných Yarisov tvorili hybridy len 1/5 tak to sa mi zdá aj dosť málo na to že to auto je primárne určené do mesta.Asi preto že je dosť drahé ale za mňa aj konečne pekné.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2022 17:27
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ano, máme předešlou (2016) i aktuální generaci (2020).
A není z Kolína, protoze se tam výroba teprve presouvala. Do té doby se vyráběl jen ve francouzské tovarne
https://en.m.wikipedia.org/…facturing_France
Ted tam udělal místo yaris crossu.
Jak tě vůbec může napadnout, že nevím jakou mám generaci? Co je asi tohle?
https://moje.auto.cz/?…
Co by asi bylo premiere edition na konci výrobního cyklu?
A tedy je to stejný motor a zároveň mám přímé srovnání s minulou generaci hybridu.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2022 17:43
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ohledně prodejů hybridu
https://elektrickevozy.cz/…-nejvetsim-hitem

Evropa:
Nejprodávanějším modelem v Evropě se bez většího překvapení stal Yaris, kterého se prodalo přes 179 tisíc z čehož hybridním pohonem disponovalo 143,5 tisíc z nich.

Tj cca 80%.

ČR dle SDA je za 2021 poměr hybridu u yarisu 55%. Tak nevím, kde tahas ty čísla.

https://portal.sda-cia.cz/stat.php?m
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?m

1539 prodaných yarisů, z toho 843 hybridů
Avatar - hugino
20. 8. 2022 23:35
Re: za 650 000 kč skôr toto...
https://www.auto.cz/…-obejdete-137092 Tu je to v článku napísané ale to boli údaje za rok 2020 odvtedy sa to už zmenilo tak pardón.
Avatar - Mikesus
21. 8. 2022 08:18
Re: za 650 000 kč skôr toto...
No vidíš. A ten je taky z roku 2020 :-[]
Avatar - hugino
20. 8. 2022 23:46
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Ale najpredávanejším v Európe 2021 bol predsa Golf 205 000 ks 2.P 208, 3.Sandero,4.Clio po196 000 ks.7.Yaris 182 000 ks.https://www.topspeed.sk/…a-aj-dacia/20577
Avatar - Mikesus
21. 8. 2022 08:19
Re: za 650 000 kč skôr toto...
To je výtažek z článku, kde je odkaz nad tím. Píše s o prodeji Toyoty v Evropě. :-[] :-[] :-[]
Že ty to ani nečteš?
Je to nejprodávanější model Toyoty. V těsném závěsu je Rav4, jen abys věděl o čem je řeč. :-[]
Avatar - hugino
21. 8. 2022 09:49
Re: za 650 000 kč skôr toto...
Máš pravdu zle som to pochopil bolo to o predajoch Toyoty v Europe asi stárnem.Tak sorry :-)
Avatar - Mikesus
21. 8. 2022 10:07
Re: za 650 000 kč skôr toto...
V pohode. Mne to pobavilo. :yes: