Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Testoval to Karpat, projev tohoto pohonu při maximálním zrychlení je za 5 mínus. Tolik let, a Toyota nedokáže simulovat stupně. Chová se to jako skútr s Číny.
Arese
...i když designově tento Yaris nikdy nebyl mým šálkem kávy. Ovšem samozřejmě bych volil nehybridní verzi s manuálem! 😄 :yes: Vrazit do "sportovně laděné" verze elektromotor a variátor (!) je naprostý nonsenc, konec konců absence otáčkoměru hovoří za vše. A el. parkovací brzda je u takového auta také totální úlet, lze alespoň tu nehybridní verzi získat s poctivou ručkou? 😲
Myslíš manuální startér, že. Snad bys nechtěl aby to startovalo samo, to dá rozum.
mne by strašně zajímalo, co s tou ručkou pořád vyvádíš 😁
Bez ambície akokoľvek obhajovať Areseho obsesiu pridám aktuálnu príhodu. Kolega bol na dovolenke v Chorvátsku, parkoval pred apartmánom v prudkom kopci v rade áut, čo si vyžadovalo precízne parkovanie. A práve pri tom auto škrkol, keď jednoducho nevedel s elektronickou ručnou dostatočne citlivo manévrovať dopredu a dozadu v kopci. Proste prevodovka DSG mu po uvoľnení autoholdu príliš prudko skočila a ťukol do druhého auta. Tvrdíl, že s manuálnou rúčkou by sa mu to nestalo.
Počkej počkej, asi tomu moc nerozumím, on při manévrování v kopci s automatem používá ruční brzdu ? S DSG toho tolik najetého nemám, troufnu si říct, že za to ale nemuže elektrická brzda, ale to DSG, které jako velká část dvouspojek "vyskakuje" dopředu. Já s automaty jezdím pravidelně teprve asi 4 roky, ale nikdy jsem při jakémkoliv manévrování s autem, i v kopci jsem ji nepoužil, protože když zvolíš D či R, tak to auto nejede jinam, než je zvolený směr (dpopředu, dozadu) a ručka s tím nemá nic společného, automat ti přeci necukne dozadu. A i kdyby, tak tohle bude vina autoholdu (i když jak píšu moc nechápu, k čemu je u automatu potřeba) a necitlivé dvouspojky.
Mám v jednom autě manuální ručku a automat a ve stejné situaci jsem nikdy neměl potřebu ji jakkoliv používat 😊
Mám v jednom autě manuální ručku a automat a ve stejné situaci jsem nikdy neměl potřebu ji jakkoliv používat 😊
Ako píšeš, bude to nielen vina ručnej, ale asi kombinácia necitlivého autoholdu s DSG. Proste žiadne plazivé rozbiehanie ako HDM, ale cuknutie.
To je nevýhoda dvouspojek, někdy poskočí nepříjemě dopředu, dělá to každá, co znám, zvláště na nerovném povrchu 😊
Jinak jak jsem psal níže mikesusovi, autohold můžeš mít i u auta s manualem a manuální ručkou a je to dost nepříjemné, fakt to nemá co dočinění s ruční brzdou 😊 Naši to takto měli v dvojkové Kuze před faceliftem, naštěstí auto hold šel vypnout v PP
Jinak jak jsem psal níže mikesusovi, autohold můžeš mít i u auta s manualem a manuální ručkou a je to dost nepříjemné, fakt to nemá co dočinění s ruční brzdou 😊 Naši to takto měli v dvojkové Kuze před faceliftem, naštěstí auto hold šel vypnout v PP
Mám manuál s mechanickou rúčkou a autoholdom a nemám s tým problém, je to dostatočne jemné a citlivé rozbiehanie. Ale opäť keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté, takže nepopieram, že niekde to dobre nefunguje.
Urcite je lepsie rozbiehanie s dvojspojkou, ako tlacenie vody v hydrodynamickom menici. Pokial to clovek s rozbiehanim mysli vazne 😄
U dsg je potřeba používat ručku, aby ti to necouvlo? To jsem ještě neslyšel.
Spíš mu to zasekne nějaký autohold a bude agresivní, takže ho budeš muset přepálit plynem? Já to znám jen z manuálů, nemám to rád, ale musíš vždy dát víc plynu, než by si třeba dal s ručkou, aby si to přetáhnul... u DSG neumím posoudit, mne to auta nedělají.
Ale autohold není elektrická ručka 😊 Ten můžeš mít i s manuální ručkou
Ale autohold není elektrická ručka 😊 Ten můžeš mít i s manuální ručkou
Samozrejme nie, automat v D predsa nemôže cúvať, ide o tú rýchlosť uvoľnenia rúčky. Kým pri mechanickej si to vieš jemne uvoľňovať, pri elektronickej to je on-off. A v spojení s DSG, ktorá nie je zrovna hladká pri rozjazdoch, je na problém zarobené.
Ale to dělá autohold, né ručka 😊 Ručku většinou uvolníš ještě, když máš zařazeno P, popřípadě ji přetáhneš přes plyn a to pak jasně vyskočí, ale to neděláš při parkování, ale když poprvé nastartuješ, než se rozjedeš.
Prečo mal auto hold? Ten pri nejakom tesnom parkovaní a pravdupovediac aj všeobecne parkovaní vypínam a používam len pri jazdení v meste a v kolónach. či myslel si hill holder?
No nad tím jsem taky přemýšlel. Ale nevyjádřuji se, protoze autohold nepoužívám vůbec. Nějak mne zatím nezaujal. To spíš v kolonach nechávám tempomat, ať se sám rozjíždí.
No variator hybrid rozhodně nemá.
Dobře, takže co převodovka "e-CVT" má? To není bezestupňová převodovka? 😄
Je bezestupnova, planetová. S variatorem to má společně jen část názvu.
hugino
https😐/www.auto.cz/…ve-vsech-smerech?… a to nedávno niekto tvrdil že autá nezdražovali.Na túto triedu je to brutálna cena.Koľko stál najdrahší Yaris pred piatimi rokmi a kolko stojí teraz.PS.Konečne Yaris ktorý je fakt pekný ale stále trochu zženštelí a hlavne na danú triedu vzadu maličký.
Yaris si nikdy nehrál na to zastat rodinné auto, jako to máme nastaveno u nás v Evropě, byla to auta do města a okolí, která nouzově převezou i lidi na zadních sedadlech. Vím, že jsou to konkurenti tabulkově, ale zaměřením opravdu ne.
Pokud bych hledal nejlepší subkompakt, jako jediné auto, Fabie bude sázka na prostornost, ale dobrým kompromisem je za mne Clio, hlavně s možností 1,3TCE a manualu (začíná aktuálně na 438 tisíci). Pokud chci subkompakt jako auto pro 1-2 lidi, jezdím hodně město a příměstský provoz, Yaris s jejich vychytaným hybridním systémem je pro mne jasnou volbou, popřípadě co si pamatuji, tak Clio Etech hybrid tu v testu Yaris porazil, jenže je to nová technologie, takže auto na déle, než na záruku - tam je Toyota jasná.
Pokud bych hledal nejlepší subkompakt, jako jediné auto, Fabie bude sázka na prostornost, ale dobrým kompromisem je za mne Clio, hlavně s možností 1,3TCE a manualu (začíná aktuálně na 438 tisíci). Pokud chci subkompakt jako auto pro 1-2 lidi, jezdím hodně město a příměstský provoz, Yaris s jejich vychytaným hybridním systémem je pro mne jasnou volbou, popřípadě co si pamatuji, tak Clio Etech hybrid tu v testu Yaris porazil, jenže je to nová technologie, takže auto na déle, než na záruku - tam je Toyota jasná.
ano, do mesta a medzimesto spalovacie auto je to prave
Jistě, nebo mi pošli jaké jiné auto by byla za tyhle peníze lepší koupě, než hybridní Yaris do města? Určitě narážíš na EV....Podotýkám kolem 600 tisíc kč...
Možno ešte jazz by bola lepšia voľba, keď človek nemá kde nabíjať. Ale nesedel som ani v jednom. Alebo sandero na lpg, to by mohlo vyjsť výhodnejšie. Ideál do mesta to však nie je.
I když mám kde nabíjet, ukaž mi za podobné peníze 4dv EV takové velikosti
Ja mam Citigo a bolo este lacnejsie. Kolegyna ma presne ten yaris a zavidi, pri prvom zoznameni hralo auto ulohu, lebo ma nepoznala, ale poznala auto, co ju stale obieha 😄 A nesmrdi, je ekologickejsie a vhodnejsie do mesta. Za podobne peniaze je taka Corsa e, sice je drahsia, ale pri vacsom najazde su celkove naklady nizsie a to si kazdy vyberie, co si kupi. Do mesta a okolia je vhodnejsia.
Ok, takže vlastně to srovnáváš s ev citigem, které se nevyrábí a je o třídu menším autem a nebo ev corsou, která je o cca 200 tisíc dražší v základu ( to se určitě po dvou letech vrátí na palivu žejo 😁)... stačlo jen napsat, že ev konkurence za tyhle peníze není a být ticho 😉
Preco by sa mala po dvoch rokoch vratit? Ale za 10 rokov sa vrati. Kto ide po peniazoch, kupi Sandero a rozdiel v zivote neprejazdi. Kto jazdi vela, kupi tu Corsu. A kto ma viac penazi, ale nejazdi a mysli, ze ma rozum, kupi Yaris 😄 Citigo sa nevyraba, poziadavka bola ukazat male auto, ktore je lepsie. Eupy mali vyrabat, ale v cennikoch nie su, tak ktovie ako ich predavaju. Ani id3 uz nie je v cennikoch, asi su "vypredane".
Já se sám sobě normálně divím, že se s tebou snažím objektivně diskutovat po těch letech, co tě znám 😁
Pozadavek byl ukázat EV auto STEJNÉ VELIKOSTI a podobné ceny... takové neexistuje, stačilo to takhle jednoduše a Yaris je právě oblíbený proto, protože lidi si asi jen myslí, že mají rozum, proto je jich plná Praha.. nebo je to trochu jinak ?
Mne by fakt zajímalo, jestli toho vola jen hraješ 😁 nic proti...
Pozadavek byl ukázat EV auto STEJNÉ VELIKOSTI a podobné ceny... takové neexistuje, stačilo to takhle jednoduše a Yaris je právě oblíbený proto, protože lidi si asi jen myslí, že mají rozum, proto je jich plná Praha.. nebo je to trochu jinak ?
Mne by fakt zajímalo, jestli toho vola jen hraješ 😁 nic proti...
Veď corsa je stejna veľkosť. Počítal som celkové náklady. Áno, cena yarisu je nižšia, ale celkove náklady ma prekvapivo lepšie corsa. Tiež som hybridy považoval za ideál, v podstate aj považujem, ale pokiaľ človek nemá kde nabíjať a nejazdí veľa. Len kým som sa nezamyslel. Citigo si nemá čo vyčítať, yaris tiež nie je etalon priestoru, sú to podobné kategórie. Treba vidieť trošku ďalej, nie len nákupnú cenu. Kedysi som citigo kúpil za 18 000€, neviem aké boli ceny yarisu v 2020, ale po 60 000 km mám ušetrené na pálivé nejakých 2700 €. Bol vtedy yaris za 16 000? Neviem, ale už by to malo len šetriť, pokiaľ auto vydrží. Čiže asi by ten super yaris nebol až taký výhodný, keby som ho vtedy kúpil. A možno bol aj za 16 000, ja neviem. Ďalej som ukázal sandero, to bude ešte lacnejšie. V dnešnej dobe, keby som potreboval malé auto, určite nepozerám yaris, alebo jazz za 23 000 €, keď corsa je za 32 000 a komfort neporovnateľný. Aj keď v 2008ke som sedel a zdala sa mi stiesnená oproti napr. Citigu. Aj manželke, hneď sme presadili do 2008 a tá už bola v pohode.
Citigo a Yaris jsou auta jiné kategorie, to srovnávat nebudu, rozdíl mezi Yarisem a Corsou EV je bezmála 200 tisíc kč. Když to zjednodušíme, tak 200 tisíc kč v Yarisu projedeš za a ted počítej se mnou -
Cena benzínu je pruměrně 40 kč. Spotřeba benzínu Yaruse at nežeru 5 na sto (a to jsem nadsadil), 100 km tě tedy vyjde na 200 korun, 1 km tedy na 2 kč, takže aby si vyrovnal cenu EV Corsy, musíš najet 100 tisíc km 😒] 😒] 😒] No a Corsa EV nejezdí zadarmo, žejo... takže blbost, konkurence EV za tyhle peníze neexistuje...
Cena benzínu je pruměrně 40 kč. Spotřeba benzínu Yaruse at nežeru 5 na sto (a to jsem nadsadil), 100 km tě tedy vyjde na 200 korun, 1 km tedy na 2 kč, takže aby si vyrovnal cenu EV Corsy, musíš najet 100 tisíc km 😒] 😒] 😒] No a Corsa EV nejezdí zadarmo, žejo... takže blbost, konkurence EV za tyhle peníze neexistuje...
A to yaris za 5 letí po dálnici casto nad limitem. 😒]
To nevěřím, že i ty by ses dostal na takovou spotrebu. Od doby, co mi jezdi yaris jen Prahu a okolí, tak se pohybuje do 3l teď přes léto. Jinak v kombinaci s dalnicemi byl na rovnych 4. To uz by Corsa snad ani nikdy nedohnala.
To nevěřím, že i ty by ses dostal na takovou spotrebu. Od doby, co mi jezdi yaris jen Prahu a okolí, tak se pohybuje do 3l teď přes léto. Jinak v kombinaci s dalnicemi byl na rovnych 4. To uz by Corsa snad ani nikdy nedohnala.
Veď 10 rokov, 200 000 km. Alebo si tie autá kupujú ľudia na 3 roky? Sandero stojí 14100 €, to yaris za 100 000 km nedobehne. Iná kategória to je, ale keď človek nemá peniaze a chce sa efektívne voziť po meste a okolí, tak vyberá, čo je. Aj keď je pravda, že lacné malé elektromobily už nie sú. Koľko má yaris servisný interval?
Fóbia je v poho ale aj na toto som zabudol a dokonca dostal až 5 hviezdičiek https😐/www.auto.cz/…le-jezdi-vytecne?… Hlavne som chcel ukázať že už viem poslať linky 😄 😄 😄
Ja ti odpovím. V 2016 jsme kupovali yaris bi-tone, později selection. Byla to tehdy nejvyšší výbava, 2020 pak yaris premiere edition, taktéž nejvyšší výbava. Výsledná cena byla 450tis za 2016 a 460 za 2020. Rozdíl v hybridním pohonu a výbavě i technice obrovský.
Ale chcel som to hlavne porovnať s touto čo je v teste a tá už stojí 650 000 kč takže 2020 vs 2022 rozdiel takmer 200 000 kč.Tak to je fakt dosť.A táto 2022 má ten istý pohon ako 2020 ?Podľa mňa nie lebo je to "len" trojvalec.Takže oni ušetria na pieste,válci,sviečke,kabeloch.../materiály/ a ešte to aj zdražia.Aha ja už viem poslať link https😐/www.auto.cz/…-mile-prekvapeni?… 😄 😄 😄
Tak on ceník ty 2020 byl 560, porovnávam moje ceny, aby to bylo srovnatelné. Až pojedu znovu, poptám yaris pro zajímavost, kolik vlastně realne zdrazil
OK.A táto 1.5 je tá istá ako v 2020 alebo je to nový motor ?
Je to úplně stejný
Tak to bola aktuálna generácia ? Lebo ak to bola predošlá tak tá mala tú 1.5 štvorvalcovú.Aktuálny Yaris sa začal v Kolíne vyrábať až 2021 takže 2020 si mal ešte tú predošlú generáciu .Či ? Inač písali že v ČR z celkovo predaných Yarisov tvorili hybridy len 1/5 tak to sa mi zdá aj dosť málo na to že to auto je primárne určené do mesta.Asi preto že je dosť drahé ale za mňa aj konečne pekné.
Ano, máme předešlou (2016) i aktuální generaci (2020).
A není z Kolína, protoze se tam výroba teprve presouvala. Do té doby se vyráběl jen ve francouzské tovarne
https😐/en.m.wikipedia.org/…facturing_France
Ted tam udělal místo yaris crossu.
Jak tě vůbec může napadnout, že nevím jakou mám generaci? Co je asi tohle?
https😐/moje.auto.cz/?…
Co by asi bylo premiere edition na konci výrobního cyklu?
A tedy je to stejný motor a zároveň mám přímé srovnání s minulou generaci hybridu.
A není z Kolína, protoze se tam výroba teprve presouvala. Do té doby se vyráběl jen ve francouzské tovarne
https😐/en.m.wikipedia.org/…facturing_France
Ted tam udělal místo yaris crossu.
Jak tě vůbec může napadnout, že nevím jakou mám generaci? Co je asi tohle?
https😐/moje.auto.cz/?…
Co by asi bylo premiere edition na konci výrobního cyklu?
A tedy je to stejný motor a zároveň mám přímé srovnání s minulou generaci hybridu.
Ohledně prodejů hybridu
https😐/elektrickevozy.cz/…-nejvetsim-hitem
Evropa😒br /> Nejprodávanějším modelem v Evropě se bez většího překvapení stal Yaris, kterého se prodalo přes 179 tisíc z čehož hybridním pohonem disponovalo 143,5 tisíc z nich.
Tj cca 80%.
ČR dle SDA je za 2021 poměr hybridu u yarisu 55%. Tak nevím, kde tahas ty čísla.
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
1539 prodaných yarisů, z toho 843 hybridů
https😐/elektrickevozy.cz/…-nejvetsim-hitem
Evropa😒br /> Nejprodávanějším modelem v Evropě se bez většího překvapení stal Yaris, kterého se prodalo přes 179 tisíc z čehož hybridním pohonem disponovalo 143,5 tisíc z nich.
Tj cca 80%.
ČR dle SDA je za 2021 poměr hybridu u yarisu 55%. Tak nevím, kde tahas ty čísla.
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
1539 prodaných yarisů, z toho 843 hybridů
https😐/www.auto.cz/…-obejdete-137092 Tu je to v článku napísané ale to boli údaje za rok 2020 odvtedy sa to už zmenilo tak pardón.
Ale najpredávanejším v Európe 2021 bol predsa Golf 205 000 ks 2.P 208, 3.Sandero,4.Clio po196 000 ks.7.Yaris 182 000 ks.https😐/www.topspeed.sk/…a-aj-dacia/20577
To je výtažek z článku, kde je odkaz nad tím. Píše s o prodeji Toyoty v Evropě. 😒] 😒] 😒]
Že ty to ani nečteš?
Je to nejprodávanější model Toyoty. V těsném závěsu je Rav4, jen abys věděl o čem je řeč. 😒]
Že ty to ani nečteš?
Je to nejprodávanější model Toyoty. V těsném závěsu je Rav4, jen abys věděl o čem je řeč. 😒]
Já po přiměřeně kvalitních silnicích ale taky žádnej zázrak = a podvozek bez nějakýho drncání zvládal = i mý mírný pokusy trochu víc ostře zatáčky
No dobře, dle testu je to v pohodě, tak bych tomu dal šanci 😄
Ta PEVNOST je poznat i v nejslabších verzích = měl jsem půjčenou třeba nejlevnější Corollu
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale Thomasino, ktorý objednal klasický spaľovák tvrdí, že ten je naladený lepšie, zábavnejšie.
Fakt som nepostrehol nedotáčavosť, ale tak každý máme asi inde hranice alebo predstavy, že čo by malo malé mestské auto zvládnuť. Za mňa v tomto smere trojica najhorších bola SpaceStar, C3 a predošlá Fabia.
Gr sport jsem ještě nejel, ale corollu gr sport jo, a tam mi ta tvrdost dost vadila.
Cross má fajn zadní elektromotůrek a tam pak zavěšení kol = ale jak je vyšší tam už je to čeho se tady s 18´´ obával Emel
TOHLE je překvapivě dobrý autíčko (na příměstský provoz). A i přes nic moc výkon okresky a apexy (odpich z nich) zvládá s příjemně slušnou dynamikou
Ani hrnutí po předních ani odskakovani zadku, i když jsem se toho na začátku obával. Nicméně oproti minulému yarisu ( ktery dělal co ty popisuješ ) je to nebe a dudy.
Ale aby bolo jasné, ja Yaris nekritizujem, naopak to autíčko sa mi veľmi páčilo, len v kontexte toho inak slušného naladenia mi to odskakovanie kolies na roletách utkvelo v pamäti.