Logicky první je třeba uspokojit movitější klientelu prémiové třídy s vyšší marží. Teprve až se rozjede skutečně velkoobjemová výroba lze očekávat příchod modelů z nižší třídy, kde nižší marže se dožene množstvím. To jsou základní principy úspěšného businessu :-!
Teoreticky by téhle úvaze měla bránit konkurence. Pokud já budu lelkovat u prémiovek, někdo jiný klidně zaplaví trh těmi modely nižší třídy.
Nicméně... když se podívám třeba na takový ID.3, tak si nejsem úplně jistý, jak by se to auto mělo ještě oholit, aby z něj byla ta lidovka... a totéž se dá napsat i k jiným EV. Spring je ohlodaný úplně na kost, spalovací auto takových parametrů by bylo terčem posměchu... a stejně se prodává za 500+.
No a teď PRYČ S tupou IDEOLOGIÍ postavenou na NEZNALOSTi
i Neználek jako ty by MOHL vědět že daleko levnější je elektromotorůrek stejnýho výkonu než (tady daleko větší) spalovací motor
abys to pochopil i ty = výroba elektromobilu je LEVNĚJŠÍ než stejnýho auta se spalovacím motorem. je to celkem BĚŽNÁ ZNALOST
Je to dokonce O TOLIK = že ty ceny se potkaj NE až ve chvíli kdy se bude vyrábět obou typů (pohonů) ca stejně. je DĚSIVÝ jak neznalý (i základů) ZASE vysvětluje
NEZNALOST je DĚSIVÁ = chování NEZNALÝCH NEVZDĚLANÝCH ještě DĚSIVĚJŠÍ :-O:*):D:-!:-[]
Ty seš fakt beznadějný případ, "supervzdělanče" a "všeználku"! Ty fakt nevíš, ty taková "odoborník" na nařizovanou elektrodebilitu, že elekromotory jsou u zkratowozů ten nejmenší problém?
Prozradím ti tedy "sladké" tajemství - ten průser EV se jmenuje BATERIE -
příšerně těžká, málo výkonná, s postupně klesající kapacitou a nechutně drahá. Na řešení tohoto problému se čeká cca 120 let, ale zatím stále marně. Lidstvo zatím stále neumí levně a efektivně SKLADOVAT elektřinu a právě proto jsou EV naprosto slepou uličkou vývoje. Kapišto, "odborníku"? :-[]:-[]:-[]
jestli žiješ v představách že baterie (v mobilu tužkový v notebooku nebo i autech) jsou stejný jako před 120 lety = jsi víc mimo než sem myslel. a že MÁŠ značný NEZNALOSTi = to je bez diskuze
PROČ je (pro tebe) problém baterie? Už současná střední třída BMW i4 nebo Tesla 3 = jsou auta 15 levelů nad tím co si kdy řídil. tak proč TAKová snaha = odmítat (třeba) další generaci televizí. Teď jsme porovnávali LED a OLED = taky proti? ;-)
Chceš navěky jezdit ručkou a na ropu? No tak jezdi = vono to bude TRVAT než se všechno na ropu přemění na NE na ropu. ale PROČ léééééta dopředu a TOLIK slov a vět = na to aby tvoje děti (?) jezdily TÍM CO CHCEŠ TY (když ses už na ZŠ učil že to navždy bejt nemůže
Ano, k DÍLČÍMU pokroku na poli baterek pro zkratowozy za těch 120 let (či spíš za posledních 20 let) skutečně došlo, ale na lehkou, kompaktní a levnou nádrž s benzínem či naftou to pořád zdaleka nestačí. I ty nejdražší zkratowozy s gigantickými baterkami za moderním turbodieselem či přímovstřikovým benzínem energeticky brutálně zaostávájí.
P.S. Velké spalovací auto s 20litrovou či 30 litrovou nádrží by si přece taky nikdo nekoupil! A pokud by moderní zkratowozy neměly extrémně účinnou aerodynamiku, trvrdé a úzké gumy apod., byly by na tom s dojezdem ještě mnohem hůř. Navíc i tak mají problémy s použitím elektrického komfortního příslušenství, jízdou při nízkých teplotách, střešními nosiči, jízdou s přívěsem atd,. atd. Ve srovnání s normálními auty na jejich palubách prostě pořád panuje brutální energetická bída a problémy s nejistotou v přístupu k odpovídajícím nabíječkám. A k tomu nudná, řidičských emocí zbavená jízda bez řazení a bez zvuku normálního motoru. Fuj tajkls, tohle mi nesmí přes práh, ani kdyby to stálo míň než normální spalovací auta! :-O
je MI FUK co TOBĚ SMÍ NESMÍ = stále dál a dál píšeš že ROZDÍLy dodnes nechápeš a moje "EV umožňuje postavit ve všem LEPŠÍ AUTO" je prostě realita
stejně jako to že "potaru" to navěky NEpůJDE = jak všichni víme už od ZŠ
bez urážení = i z toho co si teď napsal je vidět NEZNALOST = a tam bohužel platí Vaculíkovo pravidlo
emoce? fakt?? 99% spalování ropy co jezdí po světě = NEJSOU auta o emocích (JEN hledáš něco proti = tak si kup nějakou Toyotu Yaris !nebo) GR86 nebo Supru = ale vono zábavnějš bude zatáčky vymetat můj hatchback, než čím jezdíš ty
no a já mám jakžtakž znalost = a proto mi to vychází SAKRA HODNĚ JINAK (no a nejen mě celý planetě = což je další nesmysl co tu furt opakujete, my EUropa jsme POZADU = jak to tu před časem správně vysvětloval Vávra = jak víš majitel jak eSkovejch MB tak Ferrari = dnes po ZKUŠENOSTech větších než ty i TEORETICKÝCH ZNALOSTECH větších než ty děsběshrůza dokonce VĚTŠÍCH EKONOMICKÝCH ZNALOSTECH než já :-O:*)
fakt věříš že ode mě po třeba něj ale vono CELÝ SVĚT = jsme my mimo a víme známe o věci MÍŇ než ty (a PROTO to vidíme opačně)?
Hele že s nim ztrácíš čas... je to dutohlav 1. extraligy. Vždyť je celá debata kolem EV úplně směšná.
Spalovák s 50 litry nafty, tj. s ca 50 kg nafty s tím úžasné neefektivnim motorem ujede 1000 km. EV s 500 kg baterií a supr trupr účinným pohonem neujede ani 500 km...A tohle je stav po 120 letech vývoje!!! Směšné.
A protože beztak nějaký dutohlav přijde s brutálním argumentem, že zkratovozy se 100 let nevyvíjely kvůli pauze, tak rovnou říkám, že baterie se naopak vyvíjely po celou dobu!!! A I přesto je EV dnes ve stavu totální nekonkurencesxhopnosti vůči konvenčnímu pohonu.
Smutné je, že toto je tak neuvěřitelně zřejmé, že to chápe už i tříleté dítě. Ale zkratoprdi to nepochopí ani za 20 let denního studia.
Ajo, ještě že jsi to řekl... Konečně jsem to pochopil.
Stop vývoji. Škoda že jsi nežil dříve. Lidstvo se desítky tisíc let snažilo najít něco lepšího než kámen a furt nic. Proč se na to nevyprdnout? Proč nezit v klidu. Desítky tisíc let a železo nikde.. prdime na to...
Opravdu si ty nebo někdo jiný myslíš, že spalovat ropu je cesta? To nekouká dal než 5 nebo 10 let dopředu?
Dutá extraligo = debata kolem EV fakt JE úplně směšná. Celá postavená JEN na NEZNALOSTI
Dutá ligo mistrů = PROČ ty dáváš tolik času a energie = na boj proti tomu, čím budou jezdit příští generace? TY NE ale příští? Ty si (spolu s Barikem) nechodil na ZŠ?
Chápu že si to celý neumíš dát dohromady = a snazší je říct EKONOM typu Niedermayer Vávra Sedláček je /proti MĚ/ TUPÁ DUTÁ HLAVA, KDYŽ ho a dění nechápeš. No a co když není = co když nejsou? Co když je to tak jak "by to mělo být" = si tupá dutá hlava /proti nim/ prostě ty? To tě eště nenapadlo?
Spalovák na naftu = by bez MULTI MILIARD trvalého dotování a zvýhodňování = vůbec NEexistoval. Fakt fftipný že odpůrce EV = dává za příklad něco co nemá vůbec existovat
Jo elektromotor je efektivnější než spalovací = taky je menší a proti spalováku bezúdržbovej = ani tyhle základy nevíš
Ano všem je co a jak už zřejmé = jen těm tříletým dětem a dospělým rohYpnolům a ryccardům atd. = zatím ne
Ale podívej jak ryccardo OTOČIL u hybridů. Celý léééta TVRDÝ ODPŮRCE = a dnes = za pár let (třeba možná) pochopíte co a jak EV. Jste prostě jen pozadu to je celý
jo a máš tam HRUBKU = ne "totální nekonkurenceschopnost" ale VE VŠEM LEPŠÍ AUTO
tobě to zatím nedochází, ale https://elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu už je lepší než nějaký třeba eSko s V12
Tak jako si SE HÁDAL o ekonomice = stejný blbokraviny žvaníš o technice. Je to vždy JEN NEZNALOST většinou se ukáže že až fascinující(ch rozměrů)
Zkus si běžnou Teslu 3 nebo BMW i4 možná i Polestar, když (v pohonech už dlooouho POZADU koncern, tak spíš Cupru než VW nebo škodoVWku)
Cit.: Spalovák na naftu = by bez MULTI MILIARD trvalého dotování a zvýhodňování = vůbec NEexistoval. Fakt fftipný že odpůrce EV = dává za příklad něco co nemá vůbec existovat
---
Jasně a německé ponorky za Hitlera poháněly esesácký prdy do vody. Bože můj co ty jsi fakt za magora to se nedá ustát.
Ještě jsi mi neodpověděl a nepoučil mě u té eMkové diskuze. Pořád čekám, že se teda něco dozvím. A vynech, prosím, tu omáčku o neználcích a podobné věci. Zbytečně se tím shazuješ.
Já říkám Neználek = viz tady někdo DUTOHLAV a IMBECIL a tak
JEDNA strana = má PRAVDU :*)
Co chceš víc říct o PRINCIPu? Jo BEV umožňuje postavit líp auto = a viz Tesla 3 co exceluje a z principu je lepší i v losím testu. Je to jen fyzika = tohle myslíš?
Prosímtě, umíš odpovědět konkrétně a ne tímto balastem? Tak to potom vypadá, že jen mlátíš prázdnou slámu. Ano, jsem v tomto případě neználek a osobní zkušenost je zřejmě málo. Proto se na tebe obracím jako na někoho, kdo je znalý ... stačí to takhle? díky
hele tuhle SI CHVÁLIL dokumentární misi a BORCE = viděl si ho v (ruSSký) televizi https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/steven-seagal-zasazuje-znicujici-uder-vsem-fake-news-a-sdeluje-svou-pravdu-o-valce-na-ukrajine ? :-O:*):D:-!
EDIT ty to (taky) NEVÍŠ? to co na 1 vysvětlení nestačilo Ji/Ri-mu? jste si TAK PODOBNÍ = znalostmi i rétorikou ;-)
Je to imbecil. Zjevne mu nedochazi ze cenu EV neurcuje ani tak levny motor jako spis supr draha baterka. Spalovak je vyrobne mnohem levnejsi a jedine jeho neustale zdrazovani s pomoci EURO norem ho dokaze cenove srovnat s EV.
Me nezajima od kdy TY si myslis ze emisni normy zdrazuji neumerne spalovaky. Ono to do EURO5 nebyl problem. Pozadavky byly realne a v souladu s fyzikalnima zakonama
EURO6 uz je problem a zbytecne motory prodrazuje. EURO7 pokud projde je zdrazi naprosto zasadne a vsechny motorizace budou muset byt nejak hybridni. Doufam ze rozum zvitezi a pozadavky nakonec budou mit realnou podobu.
Snad jo snad rozum zvítězí :D
Jinak tohle CHYBNÝ vidění historie snižování emisí = předvádíš (nepoučitelně) roky. I po všech dalších info a vyvětleních (a odkazech) co si k tématu nevěděl. Výrazná NEpoučitelnost, neschopnost pojmout další informace = co si jednou usmyslíš to pak TRVÁ NEŽ změníš názor (ti dojde že to je jinak)
a vtipný že nedávný EXTRÉMNÍ ODPŮRCE hybridů = dneska CHCE VŠUDE hybridy :-)
No a REÁLNĚ k fyzice = proto ty EV = sou ve všem lepší s bonusem levnější (a dalším NULA emise a ještě jedním BEZ ruSSký ROPY)
ale to sme se všichni krom Barika učili už na ZŠ = že to časem bude bez ropy. A spalovat jí cestou do práce a do nákupáku a tvrdit že jinak by to nebyla zábava = jak říkají EXTRÉMNÍ ODPŮRCI (co v BEV ještě nikdy nejeli + tomu nerozumí teoreticky ALE mají JEDNOZNAČNÉ ZÁVĚRY = svět oddiskuzních dutohlavů co maj praxi a větší teoretický znalosti než já, přes Vávry po Musky = je proti mě tupej
zatím ti bylo teprve 1000x vysvětleno tak po 1001 = to není o nějaký malý EUropě = ta to (ani kdysi s emisema ani před 20ti lety s elektroautama) ani nezačala
a TY a další ZPÁTEČNÍCI OPOZDILCI (v chápání) nikdy BEV jezdit nemusíte = dokonce ani tím hybridem kde si TOTÁLNĚ OTOČIL :*)
Jasně ty chytrolíne, takže v 60tých letech se začaly řešit emise a proto se vesele vyráběly 2 taktní motory dalších 30 let a emise aut se až do 90tých let vůbec nekontrolovaly a neřešily. První reálný náznaky řešení emisí jsou v 80tých letech bezolovnaté benzíny a následně i katalyzátory. Do té doby nic. Když tvrdíš jak se od 60tých let snaží lidstvo snižovat emise tak nám vyjmenuj prvky, které byly za tím účelem aplikovány. Odkaz si zatím neposlal ani jeden. Jen lžeš, že nějaký odkazy potvrzující tvoji pravdu poskytuješ, ale to je jen zástěrka, pro nezúčastněné, aby neprokoukli hned co jsi za pohádkáře. A jak píšu nahoře. Až po nějaký EURO 5 byly požadavky EURO norem v souladu s fyzikálníma zákonama a přesným řízením spalovacího procesu a následným filtrováním spalin se dalo emisí reálně dosáhnout. s EURO7 už leda fixlováním a hrou ve stylu" kolik km z testovacího cyklu ujedeme na baterii"
Nemusíš mi říkat chytrolíne = víš to už i ty DOSTAL si na to odkazY
ANO od 60. let 20. století minulého tisíciletí = tehdy ten proces co SE DĚSÍŠ až jednou skončí = začal
TY ryccardo, TY si ty odkazy (fakt) nepamatuješ? Nebo lžeš?
TY ryccardo = fakt píšeš že TY co radí od energetiky po ekonomiku a nezná i výrazy a významy ze SŠ = TY si posoudil LÍP než svět "normy v souladu s fyzikálníma zákonama"?
zase SEbe POPISUJEŠ v dalším oboru NAD profíkama a všema náma co chápou?
UŽ si vyřešil rébus co si rok odmítal (no NECHÁPAL) jak to že některé dny REÁLNÉ AUTO REÁLNÍ LIDÉ (mí rakouští neteta nestrejda) ujedou se svým PHEV sto km NĚKDY na NULA ropy, někdy třeba litr? (což si POPÍRAL že by bylo možný = asi ROK FURT PRYČ :-O:-)
dali sme se kdysi do řeči MOU opravou TVÉHO nesmyslu = kdy sis popletl KOMUNISTY a ruSSáky s USA (moc se nezměnilo = teda tehdy si za opravu poděkoval, teď už jen urážíš a hádáš se JÁ sem centrum znalostí lidstva = a radím proto napříč obory. Tuhle si vole vysvětloval (makro)ekonomický dopady Švejnarovi se Sedláčkem! Protože jim to vyšlo JINAK než tobě v tvý kebuli :*):D:-!
což je v překladu TY to CHCEŠ jinak = pro ruSSáka (to je ale jiná kapitola = tvého PŘESNĚ OBRÁCENĚ než EUroatlantická civilizace, kterou nenávidím = a kapitola HNUSně HNUSná
TY ZASE popisuješ co SIS VYMYSLEL nebo USMYSLEL = a jak VÍME protože téma jsme docela probírali = na základě ROZSÁHLÝCH NEZNALOSTí. Které ostatně potvrzuješ i tímhle příspěvkem ;-)
Vlez mi na záda se svýma představama jak se v 60tých letech řešili emise aut. Neřešily se vůbec. Vesele se vyráběly 2 taktní motory, který hulily, že za nima bylo modro. Nikdo neřešil jak moc ti auto kouří nebo co ti z něj leze ani to na co jezdíš. Začalo se to zvolna řešit v 80tých letech bezolovnatýma benzínama a skutečně pracovat na čistotě spalin aut se začalo s počátkem 90tých let viz tvůj odkaz co jsi právě poslal. To je o 30 let později než ty si myslíš. A to se ještě trochu ponoř do těch jednotlivých EURO norem a dojdeš k tomu co ti píšu já. EURO1 a 2 byly benevolentní. Podívej se taky na auta té doby co mají za bio eko udělátka. Katalyzátor. To je všechno. EURO3 přidalo EGR. To je doba, kdy se můžeme bavit o tom, že se emise začaly řešit trochu zásadně.
Ještě je dobré číst mezi řádky. Třeba taková věta
"Pro snížení emisí oxidů dusíku se začala hromadně zavádět recirkulace výfukových plynů, neboť produkce NOx dost závisí na teplotě spalování. Právě přepouštění výfukových plynů zpět do sání v režimu částečného zatížení motoru teplotu spalování významně snižuje a s tím i emise NOx."
Na který je zásadní to - v režimu částečného zatížení motoru. Aby sis totiž nemyslel jaká prasečina je zaslepit si EGR, tak on ti funguje jen při částečným zatížení motoru. Ve chvíli kdy dáš plný plyn se uzavře (jako by si ho na autě vůbec neměl) a žádný spaliny ti zpětně do motoru neposílá. Takže v tu chvíli má ten motor významně jiné emise než když ho jen lehtáš plynem. To si asi vůbec nevěděl co?
Tak pokud vím, tak fixlovani bylo hlavně u euro5 a euro6 než přišlo RDE. A stejně to technicky i fyzikálně nakonec šlo, i když tobě podobní tvrdili opak a že musí jen podvádět. Euro7 ještě není definovano, tak těžko hodnotit, zda to fyzikálně možné je.
Upravila se metodika, takze se fixluje dal. Jak si jinak vysvetlujes ze homologacnim testem prochazeji velka hybridni SUV se spotrebou 1-2 litry na 100, kdyz realita je nasobne jina? Za me je to fixl.
Tak za prvé by u hybridů neměl test probíhat výlučně na elektřinu a s plně nabitou baterií a za druhé by měla testovací jízda trvat delší dobu. V řádu set kilometrů, aby se eliminovala chyba měření a získalo se přesnější číslo. Pak by se zjistilo, že hybridní SUV nežere litr na sto, ale tak 5 násobek. Nasimulovat test tak, že nabiju baterku do plna, maximum testovací jízdy odjedu v klidu v EV módu (elektřinu, kterou jsem spotřeboval a energii, kterou jsem na její vyrobení musel vynaložit nepočítám) a následně zbytek ze 100 km dojedu na spalovák a prsím se tím jak jsem jel za 1-2 litry na 100 km? To je normální fixl. Měří se to co chceme, aby nám vyšlo ne realitu.
Naprostá většina jízd aut je do 100 km. Takže v případě tvého testování by reálná spotřeba byla daleko vyšší než udávaná z testování.
Bylo by to správné?
Ano bylo by to spravne, protoze by to zobrazovalo skutecnou spotrebu. Cim vic km najedes tim presnejsi udaj dostanes. To je matematika. Cim vic mas vstupnich dat, tim presnejsi vysledek dostanes 😉
Ano ani deklarovaná spotřeba spalovacích aut není stejná jako reálná. Nicméně řekněme, že se liší v řádech pár desítek procent. U hybridů je to stovky procent rozdíl. Takže jestli se to snažíš uhrát na to, že i u spalováků se fixluje a prezentují se nereálné údaje o spotřebě, tak máš samozřejmě pravdu, ale u hybridů je to ještě významnější. Chápu proč se to dělá, protože EU stanovila limity na emise CO2, takže se vymyslel způsob jak to počítat, abychom se dobrali čísel, které chceme, aby nám vyšly. Za mě je to ale fixl a lhaní si do kapsy. Jasně, že měřící cyklus nevymýšlí hlupák, ale lidi, kteří vědí co chtějí, aby jim vyšlo, tak vymysleli způsob jak to naměřit.
Že ty jezdíš za 0 když jezdíš čistě na elektřinu je jistě supr, ale to neznamená, že má hybrid spotřebu 0 litrů na 100 že? Dojeď s tím 200-300 km a uvidíme reálnou spotřebu tvého auta.
Hra s čísly je v tomto případě metodika měření spotřeby ;-) Vím co chci aby mi vyšlo, tak tomu přizpůsobím způsob výpočtu nebo test. Zvláštní, že v případě pseudoaféry dieselgate fixlování a přizpůsobování se testu vadilo, ale v případě emisí CO2 to ZATÍM nikomu nevadí. Dokonce se mám dojem ani nepočítají emise vyprodukované dobitím baterie, kterou pak využíváš v testu. To mi přijde taky dosti zvláštní.
ryccardo: krásně jsi to napsal. Je to přesně tak.
Navíc bych jen doplnil, že v první fázi ani tak nešlo o snižování emisí, jak spíš o snižování spotřeby v důsledku ropné krize. Emise se nějak řeší až jak jsi napsal.
Jinak v souvislosti s tou ropnou krizi - ano, už od 80-tých let posloucháme pohádky o nedostatku ropy. A můj ty světe, ropa stále teče, stále je v nedohlednu i bod zvratu, stále jsou nedotčené a nové naleziště...Ale eurobolševický politruk rozhodl že zítra nastane lepší svět postavený na elektromobilitě!!!
Už na to koukám, díky za odkaz. Nauč taky Hamunu posílat věcné odkazy ;-) To ještě bylo v době, kdy se vzala realita a postavila se podle ní norma, takže se do ní vlezlo úplně všechno co se vyrobilo. Takže bych to postavil tak, že se emise sice řešily až od 90tých let jak jsem psal, když výrobci museli začít aplikovat různé prvky, které snižovaly emise, ale už v 70tých letech existovala obecná norma, kterou ovšem plnil spalovací motor včetně 2 taktu s mícháním M2T 1:25.
Snižování spotřeby, ale hlavně zvyšování efektivity motoru a zvyšování jeho výkonu. To byl hlavní motiv automobilek. Nějaký emise v 60tých-70tých letech nikdo neřešil. Hele to s těma EV je taková móda. Zatím to ale vypadá, že lidi budou v zimě mrznout, takže jejich ochota řešit nějaký bio eko zelený auta bude možná konvergovat k nule a soudruzi v Bruselu ty svoje plány se zadušením výroby klasických spalováků budou přehodnocovat. Bude to podobný jako když nevzdělaní hlupáci v Německu ještě rok zpátky zavírali moderní jaderné elektrárny a teď najednou otočili :-D
Máš tu odkaz EHS legislativu z roku 1970 která sjednocuje emisní legislativu jednotlivých států Evropy.
A ty stále jedeš jak to nikdo neřešil. Proč?
A když uz nemáš technické argumenty přeskočís na linku strachu a urazeni.
V Evropě je válka. Naprosto brutální a krvavá válka. Uvědomujes si to?
Výborně a co konkrétně ta legislativa reálně na emisích upravovala? Nebo je to prostě jen bezobsažná norma? Stanovovala nějaký limity na konkrétní škodliviny? Jestli ano, tak jak je pak možný, že dalších 20 let nebyl problém homologovat auta typu Trabant nebo Wartburg, který neměly absolutně žádné featury na snížení emisí? To se začalo řešit až s reálnou normou, která se tím zabývala a to sice EURO1. Tam jsou konkrétní čísla a následovala konkrétní opatření ze strany automobilek, včetně ukončení některých motorizací. BTW když už se snažíš usilovně hájit svého spolubojovníka Hamunu, tak on nemluví o 70tých letech, ale ještě dekádu před.
Celou dobu tu něco tvrdíš a přitom stačilo věnovat 10s a máš kompletní znění jedné normy v češtině tak to zkus aspoň přečíst.
A to je jenom Evropa, Amerika zacala daleko dříve.
Proč stále místo se něco naučit tu šíříš pomluvy které cerpas čert ví odkud?
A to je skoro pokaždé když na tebe tady narážím...
Ty vole znova ti říkám. Podívej se jaká auta v 70tých a 80tých letech jezdila. To že existovala nějaká obecná norma, která ovšem nic nelimitovala není podstatné. Automobilky si vyráběly motory jaký se jim zachtělo a z motorů lezlo škodlivin, že za nima nebylo vidět. Nemělo to žádný prvky, který by měl za úkol snižovat emise. Do příchodu bezolovnatýho benzínu a alespoň neřízenýho katalyzátoru a vstřikování emise nikdo neřešil. Vykašli se na tuhle nic neregulující obecnou normu a zamysli se co za doby platnosti této normy jezdilo v té době po Evropě za auta a co na nich bylo za prvky, které by měly snižovat emise. Do příchodu vstřikování, katalyzátoru, lambda sond a kloudnýho řízení spalovacího procesu nemohlo být o nějakým snižování emisí aut ani řeč. Princip motoru a přípravy směsi byl pořád stejný desítky let. Jediný co se reálně řešilo tak jak dostat z motorů větší výkony.
Jinak ano máš pravdu. V Evropě je válka a to brutální a krvavá a my se tady zabýváme hovadinama typu zlikvidovat spalovací auta. Je vidět, že zase tak moc nás ta válka pořád nepostihuje, když mají někteří lidi čas a energii řešit takové marginality. Zjevně je potřeba, aby na nás dopadla ještě tvrději, abychom si vytáhli hlavy ze zadnic. Hlavně teda soudruzi v Bruselu.
tady DRŽ HUBU zaSSraná pro ruSSká SS.vině = léééta BRUTÁLNĚ odporně kopeš ZA RUSSÁKA proti EUroatlantické civilizaci = takže TY DRŽ HUBU RUSSKÁ SS.VINĚ
tupý čechy rozhánět vodníma dělama = aby nepřekáželi https://www.lidovky.cz/…050_ln_domov_rsa si JEDNOZNAČNĚ STRIKTNĚ JASNĚ NESMIŘITELNĚ stál na straně Foldyny a stalinistů z ruSSka
takže chlapče kluku prolhaná co se jen hádá SVĚT TO a ono DĚLÁ BLBĚ!! Proč? Protože JÁJÁJÁ to chápu jinak = což jak se vždy ukázalo znamenalo NIC O TOM NEVÍM často DOSLOVA NIC
ty si hlavu nech v pr.deli = stejně líp myslet nebude = soudruhu VOLIČI soudruhů a SPD (právě JEN KVŮLI RUSSKU a PROTI EUropě
Protoze diky jejich vypadkum na strane nabidky el. energie mame drahy energie i my. Co je to taky za napad zavirat si nejpokrocilejsi zdroje energie jaky lidstvo zatim vyvinulo. Ted budou idioti palit uhli. To je fakt pokrok.
Ryccardo, sám vydis, že máš mezery ve znalostech. Je to úplně normální, nikdo neví vše. Proč ale posloucháš a šíříš dal takovéhle hlouposti?
Přesně tahle zjednodušení používají populistu aby se dostali k moci. Využívají hloupost lidí a naprosto vědomě toho zneužívají. Proč že sebe děláš ovci?
Díky jednotném trhu jsme měli celou dobu energie levné a ČR na tom ještě významné vydělávala.
Uhli je jen nouzové řešení z důvodu naprosté nesmyslné u vraždění ruska.
Jestli hledáš důvod drahých energii koukej na chování Putina.
Historie de a ruská je dlouhá a komplikovaná. Zkus si na to udělat čas místo nenávistnych vyjevu zde.
Proč myslíš že mnoho? Když napíšu správně že Putin je 3,14ča je to správně. Když napíšu že je PÝÝÝča je to napsaný sice blbě, ale je to úplně stejně správně
jde o ZNALOST věci problematiky oboru = ZNALOST že Putin je 3,14ča
a to ryccardo (velmi) často nemá jak se (pak) ukáže = jen ZÁVĚRY chce hlásat že má správné. Už se dostal až do úrovně Attenborough https://www.novinky.cz/…eli-sveta-335269 atd. když si usmyslí SVŮJ závěr něčeho a oni říkají něco jiného = HÁDEJ KDO je blbej (podle ryccarda) blbej? :*)
No a přitom ZNALOST ŽE Puti je 3,14ča je jasná = a i s tou má léééta problém (a zuřivě fandil obsazení Krymu :-| ;-\ :'-(:-O
takže tu máme hned DVĚ 3,14či :D:-!
Ne nevidím žádný mezery v mých znalostech. Co vidím jsou mezery ve tvých znalostech co se týče pravopisu, ale nechci být jako póvl Hamuna, který se na takové drobné překlepy soustředí. To se občas stane i vzdělanému člověku že se mu povede vygenerovat hrubka.
Abychom se vrátili k tomu na co si raději neodpověděl, tak Jaderná energie je nejpokročilejší způsob výroby elektrické energie jakou lidstvo zatím vymyslelo a zvládlo. Postavit jadernou elektrárnu je nákladný a složitý proces, takže pokud už takové zařízení navzdory zelené lůze nějaký stát postaví, tak je potřeba ho maximálně využít, aby alespoň vynaložené prostředky nepřišly vniveč. Pokud je to okořeněno ještě tím, že nemám alternativu, kterou bych tento nejpokročilejší způsob výroby elektřiny nahradil a přesto takové zařízení zavřu, tak je to vrchol debility nebo sabotáž se záměrem poškodit Německo. Takže správně by to mělo být tak, že uhelné elektrárny budeme nahrazovat jadernýma a ty používat desítky let do doby než snad už konečně zvládneme jadernou fúzi. Ne obráceně a nesváděj to na Rusko. Plán byl pozavírat jaderky a postavit plynovky. To je úplně stejný nesmysl jako pálit uhlí. Důvod drahých energií je pokles stabilních výrobních kapacit v Evropě a nesmyslná cena za emisní povolenky, který se nikdy neměly volně obchodovat, ale jejich cena měla být pevně stanovená a jasná na roky dopředu. Házet neschopnost západní Evropy na Putina je velice jednoduchý řešení, ale vinu musíme hledat především u sebe.
Ano kdybychom meli jaderek jako Francie, tak si muzeme piskat. Oni maji kliku ze jim nevladla zelena tupa luza, takze si vybudovali spousty jadernych zdroju. Udelali dobre ;-)
Proč se na ten stav ve francii nepodíváš?
DE se na základě opakovaných svobodných voleb rozhodlo opustit jadernou energetiku. Chceš jim tohle svobodu zakázat?
Ryccardo proboha proč se necháš od někoho stále oblbovat? Vždy´t je tak snadné najít skutečný stav věcí....
Sorry, ale o energetický koncepci státu nemůže rozhodovat laická veřejnost v podobě voličů. To musí řešit odborníci, kteří na to mají vzdělání. Ty vole vysvětli mě od koho se nechám oblbovat, když chápu, že vypínání jaderných elektráren je katastrofální chyba? Jiný zdroje prostě NEMÁME!!!
Jenže když se podíváš co za nevzdělanýho vola dělá v Německu ministra hospodářství, tak není divu do jakýho úpadku se Německo řítí a táhne s sebou i země kolem.
De řeší JE několik desítek let. Po Fukusima vše urychluje a meli jasný plan. Rusko vše změnilo. Chápeš jak obrovský šok je to pro Německo?
Německo dodává zbraně proti Rusku. To je je s pohledu historie pro Němce něco naprosto rozporuplneho.
Francie je dneska s JE ve velkém průšvihu. Ty jsi se na to ještě nepodíval?
A hlavně, Německo nikoho nenutilo jít stejnou cestou.
A sorry, nadávat ministrovi Německa. Jsi si jistý svou pozici.
Ta legislativa ale nemela zadny dopad na emise vyrabenych aut. Motory byly porad stejne bez nejakych eko featur. Coz znamena ze emise nijak neomezovala dalsich 15-20 let, protoze homologaci dostalo vsechno.
Tak v ceně určitě, pokud je tu třeba prémiové BMW i4 (ano, vím není to crossover), ale podle testů a videí celkem schopný elektromobil, tak proč tu samou částku dát za Enyaq? Vážně nevím...
A co teprve až přijde Čína a nabídne ti v podstatě totéž ale o 1/3 levněji?? A to jen kvůli daním jinak by to stálo polovinu...
To se teprv někdo bude divit...
Ta troll propaganda. Furt jako naznačovat, že to ta EU může za to, že Rusko se rozhodlo valcit...
Rohypnol, ač ev rád nemá, je hned pod každým článkem o ev a jede dokola stejnou propagandu.." Když se nevzdame putinovi tak přijde tragédie..."
Nic takového se ale nestane, asi bude hůř, ale jiná šance stejně není.
Jasně, plnou parou nařídit elektrodebilitu a v té rychlosti si rozbít hubu na kaši o zeď mizerně fungujících a extrémně drahých zkratowozů. Čili úplně zničit automobilový evropský trh a statisíce lidí zaměstnaných v evropském automotive vyhodit na dlažbu. Díky, nechci! :-[]:no:
V nedávnym srovnávacim testu měla DRTIVOU VĚTŠINU parametrů lepší Tesla 3 co je nepatrně levnější takže JÁ asi tu = ale shoda na závěru PROČ kupovat (podobně drahou + s horšíma parametrama) škodoVWku
Upřímně, být postaven pouze mezi volbu BMW i4 vs. Tesla 3 (bez jiných možností), neváhám ani vteřinu a mažu do Inveltu na Stodůlky koupit modrobílou vrtulku...
No POZOR to si opravdu projdi VŠECHNY naměřený data!
POCIT z BMW dobrý, ale ve všem včetně brzd a losího testu a maximálky a všech zrychlení a pružnosti = je horší. Technologický náskok Tesly tam prostě je = navíc Model 3 se sem vozí z https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu
Jak sem zrovna včera psal nový elektromotory pro M BMW sou "náskok díky technice" takže ČASEM asi jo = ale zejtra = zejtra Teslu 3
ale to je porovnani tm3 vs i4. IX vs TMX je vyrovnany, respektive ix v nekterych testech dojede dal. Ma vetsi baterii a porovnatelnou hmotnost. Tady se naskok smazal.
Jasně BMW i4 eDrive40 je v ceníku BMW od 1.479.400 Kč s 80kWh baterií, když do dovybavíš, reálně +250tis Kč jsi pořád níže než Enyaq coupé, popisovaný v článku a máš opravdu prémiové auto :yes:
Přesně před 100 lety stál tehdy běžný elektromobil Detroit Electric v základní verzi s Pb bateriemi 2 985 USD. Na dnešní ceny je to dle US Inflation Calculator rovno cca 53 000 USD. Za 600 USD šlo připlatit za lepší Ni-Fe baterie prodlužující dojezd, což je na dnešní ceny příplatek cca 10 500 USD.
Dnes běžný elektromobil Tesla Model 3 stojí v základní verzi 49 000 USD. Za příplatek 9 000 USD lze dostat verzi s delším dojezdem LongRange.
Závěr: Za 100 let se EV vzhledem ke kupní síle moc neposunuly :-)
To ti zkratoprdi nikdy nepochopí :-[]
Těším se na syntetické palivo blízké budoucnosti, které ukáže prostředníček Ursule a všem těm zaslepeným zkratoprdům :-!
není tvýmu mozku nápadný = že i když volíme, tak už desítky let všude všichni DAJ NA ODBORNÝ VĚDECKÝ ZÁVĚRY a znalosti = a holt NE NA TEBE a TVÝ NÁZORY
tupoun co LŽE o věcech ze ZŠ a POPÍRÁ i když na to dostane učebnici = taky PRO ruSSkej HNUSS SS.vině proruSSácká HNUSná
TUPKA BEZ vzdělání co se hádá že nic jako EUROATLANTICKÁ CIVILIZACE nemůže existovat = (v jeho tupým mozku jedině RUSSKO a jeho boj PROTI EUropě) blekotá o vzdělání
VOLE TUPEJ = dodělej si ZŠ = JESTLI to dáš, tak pak se vozvi
do tý doby TÁHNI DO PEKLA PRO RUSSKÁ SS.VINĚ = táhni do RuSSka
ad mimochodem = na tom pro ekonoma (co si NEVYMÝŠLÍ jako ty) není nic zvláštního
socialistickej FFtípek že ten dělník měl víc než inženýr teď nechme být :D
problém jsou lidi jako ty = co NEVÍ NEZNAJÍ tak si vymýšlí = a to JAK TO oni CHTĚJÍ VIDĚT ;-)
my dnes NEMÁME = PRÁVĚ PROTOŽE tu byl socialismus = DRSNÝ co? :-O:-!
co mám (snad) za ještě drsnější = že lidi bez znalostí (jsi dobrý příklad) TO CHÁPOU (na základě své neznalosti) PŘESNĚ OBRÁCENĚ
Dělná třída si mohla RD za sociku postavit, protože si nakradla matriál, anebo měli kámoše, co jim to nakradli jinde. Takhle se stavělo. Můj táta si doma dělal police a výzdoby ze železa ZVÚ, když jsem se ho jako malej ptal, jestli to není okrádání, tak se smál, že to tak dělají všichni. Po revoluci si hned vypálil všechna hudební CD z půjčoven, když jsem se ho ptal, jestli to není okrádání, tak se mi smál. Teď řve, že se u nás netrestá a když už, tak jsou tresty malý. Nadává, že se u nás nevyrábí, přitom kupuje nábytek z Polska a zbytek z číny...Málokdo si vidí na špičku nosu.
Jako že tahle konfigurace zlevní na 2+ M jsi tím chtěl říct? :-[]:-[]
A zkratoprdi a dutohlavové v čele s hamunou nám tu vysvětlí, jak je to za ty 2+ M přece pro důchodce dostupnější protože díky valorizačnímu schématu se zvýší průměrný důchod o 20%?!? :-[]:-[]:-[]
to o co je velkej zajem a nestiham vyrabet sem od 3.Q.22 smahem zvednul o 10%
to kde mam velkej podil automatizace a malej podil rucni prace sem zatim nechal
na nove vyvijeny zarizeni od 3.Q.22 plus 30%
a protoze dodavam i automotive, tak se to samozrejme projevi
Bude na tom lépe, než kdyby v době, kdy výroba nestačí uspokojit poptávku ani v prémiové třídě by přišla s novým, levnějším modelem. Zjevně nechápete, jak funguje business. :-!
Na jednu stranu ano, má to business logiku.
Na druhou stranu Škoda není prémiová značka. Samozřejmě, u nás má Škodovka víceméně jistotu státní správy a fleetů a o prodeje se bát nemusí. Jenže na některých zahraničních trzích, kde musí jít do opravdového konkurenčního boje, může snadno přijít o výrazný tržní podíl. Jako se jí to stalo v Číně. Automobilky Ford, Fiat nebo Opel by mohly vyprávět, jak snadno lze ztratit léta budované pozice na evropských trzích.
Zjevně nechápeš jak funguje business ty. Jedna věc je vydělat na prodeji nového vozu jako takového. A druhá věc je, že s prodejem nového vozu zajišťuješ budoucí zisky na prodeji dílů a na servisu, ať už přímo pro sebe, nebo pro své prodejce...
A čím míň prodaných EV, tím míň budoucích příjmů a tím míň práce pro servisní síť. Což nebude znamenat nic jiného než nevyhnutelné zdražování služeb, protože o náklady se bude dělit méně budoucích majitelů EV. Jinými slovy řeči o levném servisu EV jsou zasa jen a pouze kecy pro slabomyslné.
U nás se z ofic. dealera stává v podstatě bazar. Nově auta nikdo nekupuje, protože Fialova vláda decimuje naší zemi. A kdo už na nové má, tak si nemá z čeho vybrat protože to co chce obvykle vyškrtali z výroby....
Takže pokud chce prodávat auta, musí nutně z nových přejít na bazarovky... Smutné, ale je to tak. Opět se děje přesně to co jsem tady předpovídal. Díky EU nucený pokrok v automobilismu přináší jen stárnutí vozového parku a rozmach prodeje ojetin. Silnice se změní na skanzen autovraků.
Ne dokonce nám vychází (protože to nevidíme VELMI OMEZENĚ jako ty) PŘESNÝ OPAK
jen mezi řečí (jestli se ti chce) co máš za vzdělání (a třeba IQ?
když sme u toho PROČ dáváš TOLIK energie na boj proti evoluci = a kážeš i o věcech kterým NEMŮŽEŠ rozumět (a nadřazuješ se v chápání ekonomických souvislostí nad Vávru = a MĚ :-!
problém je, že lidem jako já a Vávra = toho došlo ještě MNOHEM víc a MNOHEM dál
problém je v tom, že ty si možná FAKT přesvědčenej = že chápeš VÍC než my :*)
co jednoduchý závěr? jo Vávra chápe drtivě víc souvislostí = tak je to jednoduchý to je celý
Ty proti němu (a třeba i jen mě) nemáš ANI PRAKTICKÝ zkušenosti a už vůbec ne teoretický = jen furt křičíš VY VZDĚLANĚJŠÍ INTELIGENTNĚJŠÍ = to neděláte po mým
a PROTOŽE to já se vidím JINAK = tak to AUTOMATICKY ZNAMENÁ že VY ste mimo ;-)
Tak toho se nedočkáš. Bohužel ani v Kodiaqu, ani Superbu a ani Octávce, pořád ji drží uměle dole... Aby náhodou tu zbytečnou značku Cupra neofouklo ;-)
Upřímný dotaz pro všechny, vážně se vám tohle líbí?!?
A teď to nemyslím v kontextu EV, kdy asi nemám problém uznat že mezi EV je to dost pohledný model se spoustou zajímavých detailů.
Dotaz je mnohem hlubšího ražení. Vážně se vám tohle líbí jako auto?? Na autě je neuvěřitelně vidět ta nadváha. Boční profil těžkopádný, spodní linie oken ukrutně vysoko, poměr zasklení k boční ploše nepříznivý. Nárazníky vysoké, spodní hrana kufru neuvěřitelně vysoko...
Jako za mě zatím jediné celkově hezké EV je BMW i4. Tam se sice dost podepisuje aktuální běsnění designérů BMW, ale celkově i kdy člověk má spoustu připomínek k detailům to jako celek neuvěřitelně funguje. Ale Enyaq Coupe...?!? Navíc pokud tam člověk dá tyhle výrazně barvy a svítící masku, tak to vypadá jak kolotočářský vehikl...