Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Interiér s tlačítky v testech převálcoval dotykové ovládání

58 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
.......že mě to nepřekvapilo.....???
ice1
Dotykáče jsou úplný nesmysl, zvyšující pravděpodobnost havárií, protože co dříve řidič nahmátl poslepu bez toho, že by odlepil oči od vozovky, dnes musí pracně hledat v třetím levlu nějakého pitomého systému ovládání.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale tohle přece taky každý ví. Stejně jako že u EV nikomu nejde o ekologii. Stejně jako všichni ví že EV nezlevní. Stejně jako každý kdo není de-ment ví, že současná politika EU znamená konec evropské automotive a začíná doba importu levných (relativně) čínských aut.

A stejně tak každý ví, že dnešní auta s desti hvězdičkama euroNCAP jsu díky dotykáčům více nebezpečné jak Škoda 105...
Hendly
Snad i každý ví že jsi troll.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hlasové ovládání bude možná umět Google Android Automotive. Ale moje poslední zkušenost s MBUX byla taková, že kdyby ta ženská co na mě mluvila seděla vedle mě, tak bych ji za jízdy buď vyhodil z okna, nebo uškrtil....
ptr078
Pouzivam poslednu gen alexa a do vcera som si myslel, ze to uz vychytali a celkom sa da, ale vcera mala asi kramy, cely den bola mimo, kopoec chyb, v kuse sa vyhovarala na nejaku poruchu, signal atd... nepouzitelne. Takze to este chvilku potrva, minuly tyzden tusim autonomne bmw zabilo nejakych ludi
galerida
Ešte by sa mal dať nastaviť na vodičov displej priamy prenos športového zápasu a bolo by to auto snov... (aby nemuseli držať vodiči mobily v rukách, ale mohli tam mať napr pivo) 😁
fahrenaufderautobahn
moc nevim, proč je na fotce tesla, když dopadla ještě docela dobře a záludnosti čekají hlavně v autech koncernu.
Arese
Tesla že dopadla dobře? Ten rozpadající se krám s bakelitovým interiérem, nelícujícími panely a arogantním servisem výrobce? 😒] :no:
Mr.Murphy
.... ještě do firmy koupím tuhle generaci Supa těsně předtím než bude končit.... naftový kombík s tlačítkovým interiérem - ridičská extáze.... 😲 s ním budu hrkat dalších 10 let a pak se uvidí 😄 Mimochodem ve Stelviu nemusím při používání auta na dotykáč vůbec sahat a vše udělám tím iDrivem které Alfa pro tohle auto asi okopčila od starších BMW. Krása mít interiér bez matlanců....

Strašný kam to všechno spěje.... :no:
makovica
V tomto je úplne perfektná aktuálna päťka. Kto chce má tam veľké displeje, klíma na kolieska a tlačítka, na všetko ostatné perfektný idrive.
Arese
Naprostý souhlas! :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
přejme vám to = KLAUS chtěl zase co nejdýl žárovky s o 60% vyšší spotřebou

Jo ale tu naftu ZA TRŽNÍ CENU už ŽÁDNÝ zvýhodňování cen! 😉
Arese
Jak souvisí klasické žárovky a LEDky (proti kterým lze těžko něco mít) s debilním dotykovým displejem v autech, které jsou pro jejich posádky životu nebezpečné? 😲 😲 😒 :no: Zkus někdy používat mozek! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo teď vedle si (přes dřívější OPAKOVANÁ) vysvětlení nepochopil (dodnes) pro koho co jsou syntetická paliva

ZPÁTEČNICTVÍ (za každou cenu) = ty i Klaus (ale jemu je... kolik tobě?

žádný ŽIVOTU NEBEZPEČNÉ = to je (hlavně vždy) ***ismus

ZKUS POUŽÍVAT to co radíš ostatním😉
už SI POUŽIL? tak už chápeš JAKÁ KRAVINA je to co furt tlačíš se syntetickými palivy (i dnes ZASE ti to tam pár lidí vysvětlilo = ZKUS už POUŽÍVAT MOZEK = sám a ne furt to jen radit ostatním = bez urážky NAD TEBOU

jinak VIZ JÁ 10:11
Zabikon
Příspěvek podléhá schvalování.
Zabikon
Příspěvek podléhá schvalování.
Zabikon
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - miromen
miromen
Co si vzpominam tak se oplum tušim i ve zdejšich testech vyčitala jejich přetlačitkovanost a stejně tak v diskuzich. No ve volvu zřejmě seděl nějaky volvista. Osobně jsem přetlačitkovaneho opla měl v ruce a stačily 2 delši jizdy a neměl jsem problem asi ve stylu toho volvisty.
A neni Qashqai nahodou ještě tlačitkovy...holt nejsou tlačitka jako tlačitka a neni dotyk jako dotyk.
Když jsem přešel na dotyk ze ktereho jsem až tak velke obavy neměl tak jsem nečekal, že realně to bude ještě vic na pohodu než jsem doufal a rozdil oproti klasice je v rychlosti prakticky nulovy, když budu přisny tak celkově bezvyznamně pomalejši, ale to muže byt individualni nejen co do samotneho řidiče, ale i pravě samotneho provedeni.
A když si představim, že bych měl ve 110 provest tyto 4 ukony byť nevim co je přesně myšleno nastavenim ventilace tak přisnějšim okem po 4s ? tzn max těch 16s.
Avatar - lordlord
lordlord
Naložím octávku, kolečko na změnu sklonu světel nikde, automatika i s obyč. žárovkama? Ne, sklon se taky mění přes obrazovku.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, před pár lety kolečko zaslepili a dali do infotainmentu. Nevím jak u Oktávky, ale já jsem měl docela velký problém, že jsem na to v infotainmentu několikrát v noci klikal a nic, světla svítila jen pár metrů před auto. Až po několika dnech mě napadlo, jestli se to náhodou není blokováno za jízdy. A bylo (v návodu o tom samozřejmě nebylo ani slovo).
rohor
1. Změnit stanici rádia😒br /> 1a. Můj starý Prius ZVW3. tlačítko na volantu, asi za vteřinu.
1b Můj ještě starší Peugeot 406, hrabat rukou někde pod koleny a hmatat malinké tlačítečko na autorádiu, minimálně 8 sekund a na zabití
1c Tesla: Za vteřinu tlačítkem na volantu nebo hlasem

2. Nastavit klimatizaci
1a. Můj starý Prius ZVW3. tlačítko na volantu, asi za vteřinu.
1b Můj ještě starší Peugeot 406, hrabat rukou někde u kolen po ovladači a nejhorší je najít malé tlačítko na zapnutí, minimálně 8 sekund a na skoro zabití
1c Tesla: Za vteřinu tlačítkem na volantu nebo hlasem

3. Resetovat počítadlo kilometrů
1a. Můj starý Prius ZVW3. tlačítko na volantu, asi za vteřinu.
1b Můj ještě starší Peugeot 406, tlačítko na přistrojové desce někde uprostřed, tedy buď se tam rukou dolámat shora nebo skrze volant, takže cca 5 vteřin a nic moc bezpečné
1c Tesla: Nevím, ale asi to bude silný opruz a na zabití, pokud to náhodou nejde tlačítkem na volantu

4. Ztlumit podsvícení
1a. Tuším, že ani nejde, protože je to automatické a naprosto vyhovuje
1b Můj ještě starší Peugeot 406, otočný ovladač vlevo od volantu utopený, nepodsvětlený. Našmátrat ve 110 rukou to radši nebudu ani dělat. Odhaduju na 15 sekund.
1c Tesla: Nevím, nedává to smysl.

Takže co vychází nejhůř? No ano milé děti, je to takové to auto s manuálem a ručkou pro Areseho. Ty modernější jasně vedou, zejména tedy Prius.
Arese
Hele, ty už ani nemusíš nic říkat. Tvoje volba Priuse je po řidičské stránce všeříkající! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
čím že to jezdíš ty? 😉

PŘEVRAT kterému se (do)dnes mnozí brání a který přinesla TESLA :yes:

jen holt "s rozumem" viz já 10:11
Arese
Čím? Normálmimi auty! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To my všichni jezdíme "normálními" auty = jen ty a tobě podobní z nich ČÁST (většinou těch LEPŠÍ = tak dobrých že s nimi nikdy nejeli) vyřazuje

Jo moje auto asi umožňuje svižnější jízdu zatáčkami = máš ho za "normální"?
Jo Tesla 3 je ve všem lepší než moje auto (no dojezd má tak poloviční = to DENNĚ využiju😊 když je to LEPŠÍ AUTO = je normální, nebo tak dobrá že už (pro tebe) "nenormální" (-ně dobrá? 😉

je to NESMYSLNÝ BOJ co předvádíš = stejně jako ten KLAUSův proti (efektivnějším) žárovkám
Helle
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak přesně tuhle generační obměnu jsem spáchal. Přesedl jsem z 20 let starého přetlačítkovaného Volva do Tesly model S.
A nemám s tím problém.
Co se týče rádia, tak v tom bude Tesla rychlejší, pokud mám Spotify připnuté jako oblíbené tlačítko. Což má asi každý.
Klima - zajímavé je, že na tu jsem snad nikdy ani nesáhl. Nastavil jsem jednou svoji teplotu, cirkulaci na automatiku a to mi vyhovuje. Nicméně změna bude u Volva rychlejší.
Reset počítadla kilometrů - Volvo bude rychlejší, ale podstatně nebezpečnější, protože se to dělá prostrčením ruky skrz volant a stisknutím tlačítka na budících. Ve 110km/h fakt super.
A ztlumení přístrojového panelu - Volvo bude opět rychlejší, ale v Tesle to není potřeba. Ztlumuje automaticky na rozdíl od toho starého Volva.

Ještě bylo zajímavé se podívat na nastavení navigace. V tom Volvu je nutné zastavit, jinak je to "vo hubu" protože řidič přestane sledovat silnici. I tak změna trasy bude na jednotky až desítky minut. V Tesle je to pár kliknutí.
Mr.Murphy
... zajímavá změna, celkem od zdi ke zdi... ale když jsi spokojený, proč ne :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
kamarád přecházel z W124 na Teslu model S.
Jinak pro mne to zas tak velký kulturní šok nebyl. Tesla je dost intuitivní, víceméně mi padla hned do ruky. Když to přeženu, tak takhle bych si představoval elektrické Volvo S80/S90 někdy v těch letech kolem roku 2013+. Ne to (byť velmi hezky) staré překabátěné Mondeo se s.ačkovým podvozkem a tragickou antikorozní úpravou spodku. Nová generace S90 je sice pohledově fajn, ale celkově taky trága.
Hendly
Hlasitost na volantu, skladbu nebo stanici na volantu.
Klima když funguje není třeba stelovat....
Avatar - Anonym
Anonym
Klimu velmi často, jednak teplotu řidič/spolujezdec, tak i rychlost ventilátoru, směřování vzduchu, nebo vnitřní cirkulaci. Plná automatika mi ne úplně vyhovuje a nenastavuju jednu teplotu na celý rok, jako to dělají jiní.
Dále docela často nastavení multimédií, například který telefon má přehrávat přes bluetooth.

V praxi to je tak, že čím je něco hlouběji schováno v menu, tak tím méně to člověk nastavuje. I když je to na úkor komfortu nebo bezpečnosti. Třeba ovladač výškového nastavení světel mám zaslepený a po faceliftu se to nově ovládá infotainmentu a co hůř, při jízde to pokyny řidiče ignoruje. Takže jsem nastavil nejdelší dosvit a 5 let jsem to nezměnil.
Arese
Moje řeč, to je přesné. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no víš v novějších (už dnes) třeba Mercedesech to ovládání "přes tablet" (prostě evoluce = proti které TAK jako Klaus furt bojuješ) přešlo v už hlasové ovládání
(že se pracuje i na ovládání "myšlenkou" si možná slyšel = já abys měl nový téma na HYSTERII a ODPOR :😉

ale to je i v ovlávdání televizí = prostě (a učí se to opět už na ZŠ) je to o boji zpátečníků proti = VYŠŠÍ EFEKTIVITĚ zjednodušeně

PAMATUJEŠ jak ses to učil na základce (nebo pak podrobněji na střední)? Nebo pak PODROBNĚ na vysoký? Tak TEĎ si jeden z těch = co se učí jak byli "na blbé straně"
Avatar - eLzyx
eLzyx
k té klimě - u levnějších aut kategire cirka Focus/Oktávie musím klimu taky dost často štelovat. Nemají tak dobře navrženou vzudchotechniku, někdy to fouká moc, někdy málo, nahoru teplo, na nohy zima. Jo, to je peklo.
Ale pak sednu do Volva, Tesly, Mercedesu a tam je svět v pořádku. Klima funguje roky bez jakéhokoliv přenastavení, na automatiku
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas. Když jsem měl jedničkovou Fabii s poloautomatickou klimatizací Climatic, tak několikrát začala v parném horku místo klimatizování z ničeho nic topit 😁
Věřím, že prémie to má zvládnuté mnohem lépe.
V každém případě nastavuju v létě vnitřní teplotu podle okolní teploty (když je venku 35 °C, tak nenenechám teplotu nastavenou na 22 °C, ale dám to výš) a svého pocitu. Pochybuju, že by mě algortitmus klimatizace sebeprémiovější značky dokázal uspokojit 😁
Hendly
Ne že bych se chtěl výrobců zastávat, ale třeba t s tím telefonem. To je bez display neřešitelné.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, s tím telefonem to je logické, že je to v displeji. Ale šlo by to určitě udělat tak, aby to nastavení bylo snažší/rychlejší/bezpečnější.
Hendly
Jenže ty dáváš jako prioritu nastavit který telefon. Pro mě je priorita integrace aplikací, pro Pepu vedle navigace, pro Janu rádio atd🙂

Auto dnes má tolik funkci, že tlačítka fakt není řešení.

A koupíš si auto kde nelze připojit telefon?
Freddka
Obcas klimu. Ale moc ne, to je spis jen v horkych dnech kdy tam nechci mit 22.

Jinak tam bouchnu CarPlay a vsechno jedu tam - hudbu, navigaci atd. A mam na to otocne tlacitko, takze pekne v klidku bezdotykove.
Co me fakt stve je, ze hlasem to teoreticky vsehcno ovladat jde (aktivace tlacitkem na volantu - klepnuti mluvim s autem, podrzeni mluvim s telefonem). Ale realne to stoji za prd. Naprosto nechapu, proc by to nemohlo fungovat spolehlive. Ale to uz taky prijde.

Jeste je dobry mit po ruce tlacitko na vnitrni cirkulaci.
Marne premyslim, co jeste jinyho bych bezne ovladal. Jo hovor telefonem, tak to je taky CarPlay.
Arese
...totiž proč takovou nebezpečnou blbost jako dotykové ovládání téměř všeho u současných aut výrobci páchají. A důvod je ve skutečnosti jen jeden - snižování výrobních nákladů! Nějaká aktivní bezpečnost uživatelů jejich výrobků je totiž bohužel dnešním automobilkám úplně u zadku! 😲 😲 😲 :no: Právě v této oblasti měla EU už dávno zasáhnout a dotykové ovládání často používaných funkcí prostě zakázat jako vrcholně nebezpečné. Však si vemte tu absurditu - ovládání mobilu je snad v celé EU policií tvrdě pokutováno, ale příšerné tabletoidní ovládání současných vozů je v "pohodě"?!! 😲 😲 😲 :no: Aspoň jednou by mohla EU v Automotive zasáhnout správně... 😒
Hendly
Adrese chválím tě za zamyšlení.
Ty chceš po EU regulaci kterou ty a teď považuješ za správnou.
A teď si zkus představit situaci zákonodárce. Chodí mu naprosto protichůdné žádosti na regulaci a každý kdo to navrhuje je 100% přesvědčený o tom, že jen jeho pohled je ten logicky a správně..
Avatar - miromen
miromen
To by mě zajimalo, kde ti vyrobci šetři naklady. Vzhledem k tomu, že virtualni kokpity včetně těch tabletoidnich systemu jsou dražši no spiš bych si tipnul vyrazněji dražši než klasicke budiky a nějakych 20-30 machanickych tlačitek. Nehledě na to, že je na to navazano vice řidicich jednotek.
A přirovnavat to k telefonu či tabletu jen vzhledem ke stejnemu typu ovladani je uplně mimo vzhledem v praxi odlišnemu učelu.
A zeptam se ženy jestli se se mnou v autě citi vrcholně nebezpečně, protože jako řidič ač k rozdilnemu druhu ovladani využivam jeho funkčnost a jiste navyky až na par rozdilnosti vzhledem k vybavě a možnostem prakticky stejně jako u předchozich aut a nepozoruji žaden rozdil jak v rychlosti či bezpečnosti ovladani...lze uzpusobit a neni potřeba chodit někde do podnabidek. Ale to bude jak jsem psal auto od auta a uživatel od uživatele.
Hendly
Nějaký zdroj infa, že tablet je dražší než klasika?

Když si vemu univerzálnost takového řešení a porovnám s prodejní cenou elektroniky tak bych o tom přesvědčeny nebyl.
Avatar - miromen
miromen
Zdroj žadny nemam. Ale dřivěji jsem tu daval screen, ktery už nemam s cenama virtual kokpitu a infot. bez ŘJ ještě z golfa 7 řady a ty ceny byly v desetitisicich za tyto 2 komponenty, tušim virtual byl 2x dražši než infot. Ostatně pokud se nepletu tak se davaly jen do nejvyšši vybavy či za připlatek.
Hendly
A to byla cena za náhradní díl?
Avatar - miromen
miromen
Ta cena za samotne dily byla kolem 50tkč, ale přesně ti to neřeknu. Musel bych dohledat diskuzi, kde jsem o tom psal a daval odkaz.
Avatar - Anonym
Anonym
Tehdy možná jo. Ale vzhledem k tomu, že teď to cpou všude, tak to určitě výrazně zlevnilo.
A navíc to snižuje náklady díky unifikaci. Už nejsou potřeba různé "budíky" pro různé specifikace/motorizace auta.
Avatar - miromen
miromen
To sniženi kvuli unifikaci mě taky napadla, ale pořad to nebude na urovni te klasiky. A jinak ta cena je či byla z loňskeho roku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no a teď trocha reality = jak si (ve skutečnosti) přišel na JEDEN důvod? USMYSLEL sis to? protože TAK to CHCEŠ vidět?

Důvody jsou (minimálně) dva = hlavní vidím já JINDE. Je to počet funkcí (nutných tlačítek). Jo v autě z dob které preferuješ ty i pohonem (a ručkou) to stačily tlačíky. Dnes je místo 50ti tlačítek na 100 funkcí = efektivnější obrazovka

proto EU ani nikdo (krom extrémů) nezasahuje = protože jde max o "poměr" těch tlačítek (funkcí kde je nechat) a všechno ostatní na ten "tablet" 😄

u tebe par excellence ZPÁTEČNÍKA tohle (až tak) nepřekvapí takže DOTAZ test = kolik si zatím měl v životě (doma) tabletů? 😉
Arese
Ano, po dlouhé době s tebou souhlasím, současná auta jsou zapleveleny miliony elektronických s.r.a.č.e.k s miliony funkcí, které ale dle různých uživatelských průzkumů naprostá většina řidičů vůbec nepotřebuje a ani je většinou nepužívá. Takhle ***sky mi tady prostě v neomarxistické Evropě žijeme... Že by jako automobilky laskavě vyráběly auta podle skutečných preferencí a potřeb zákazníků (jako tomu tak do cca r. 2010 více méně bývalo), to je ani nenapadne! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. tak nejdřív SUPER že se mnou (pro)jednou SOUHLASíš

2. ale teď opak = děláš obvyklou chybu "davu" = vyhodnocuješ posuzuješ JEN PODLE SEBE

Už jen já NEVIDÍM svět a věci tak jako ty = tak dobrý auta jako se daj koupit teď = ještě nikdy nebyly (a nemyslím jen skutečnost že totálně tuctová masová Corolla = má spotřebu "do5ti" a přitom 196 koní
Arese
Jen podle sebe? Cha chá. Třeba nové šílené dotykové ovládání v novějších modelech koncernu VW je tvrdě kritizováno po celé Evropě a v Česku obzvlášť. Prý " jen podle sebe". Lháři! 😲 😒 :no:
Hendly
Tam je ale kritika hlavně směrem k nefunkčnost.
traveldrive
Jedno s druhým. O to horší výsledok. Ovláda sa to zle, naviac to funguje blbo.
Avatar - eLzyx
eLzyx
on je displej a displej. Když jsem jel se služební Oktávkou, tak jsem v tom displeji nemohl nic najít, za jízdy to bylo vyloženě nebezpečné - strhávalo to pozornost na extrémně dlouhou dobu.
Měl jsem z toho strach i u Tesly, ale tím jak je ten displej velký, tak je ta přehlednost na úplně jiné úrovni. Stejně tak velikost ovládacích tlačítek, velikost virtuální klávesnice atp.
A pak je tu ten "autopilot". Chci si ve Spotify najít jinou hudbu? Zapnu autopilota, který tu chvilkovou nepozornost spolehlivě překlene a v klidu si najdu to, co chci poslouchat.
Mig_35
Pro mě tam nezaznělo to hlavní. A sice, že bych nepatlal obrazovku televizoru, notebooku, tabletu. Je to nechutný, mastné fleky na obrazovce. Nechápu, kdo to vymyslel.
traveldrive
Tak sa stravuj diétnejšie, aby si nemal stále mastné prsty... 😒] 😒] 😒]