Letos představená čistě elektrická dodávka evidentně vyvolala pořádný zájem. Ještě před doručením prvních vozů automobilka eviduje vyprodání 2/3 vozů plánovaných na tento rok.
Článok nám podsúva predstavu,že sa VW-nu darí ,ale 10 000 rezervácií na Buzz nie je veľa . Zvlášť ,keď viac ako polovica objednávok je z Nemecka . Zaujímavý článok o úspechoch VW je tu : https://auto.pravda.sk/…j-slepou-cestou/
Odkud sem prival vitr tyhle informace?
Z vychodu?
Ropa foeva :no:
PS Citace z tveho odkazu: "Odborárom sa nepáčia ani vyhlásenia Diessa, týkajúce sa nutnosti výrazne šetriť a prepúšťať zamestnancov, ktorých bude treba pri výrobe elektrických áut podstatne menej." Tohle levicacky mysleni automobilky pozdeji dostihne...
"Overuji a divam se do minulosti.
Casto to byva snadne." -
A ako vieš, že z tej "minulosti" vyťahuješ pravdivé informácie?
"Jen je treba se nefixovat na svuj nazor. " - Prečo sa teda podľa toho nesprávaš? Uznávaš len svoj názor a si naň absolútne fixovaný. Márniš čas a energiu googlením na podporu svojich tvrdení.
"Moskva záměr provést invazi nadále popírá a zveřejnila záběry, které podle ní ukazují stahování vojenské techniky od ukrajinských hranic. Západní země však tvrdí, že tam ruských vojáků a techniky dál přibývá a navíc se seskupují do bojových pozic."
Sorry, ale zpetne to pochopi i k*eten. Kde je (byla) pravda...
A ze to, co prohlasuje rusko, je ve skutecnosti obvykle presne naopak.
Zanikajúce spaľováky? Alebo spaľováky ukončené cielene, politickými rozhodnutiami? Prečo neprezentuješ veci ako sú? Až na pá "vizionárov" nepoznám nikoho, kto by propagoval a uprednostňoval EV voči benzínovým autám.
To je docela možné, akurát nevidíme za oponu. Čísla dokážu povedať veľa pravdy - ale aj poriadne zmiasť. Záleží na tom, kto tie čísla píše.
Aby bolo jasné, nie som proti EV. Som proti praktikám, ktoré sa pri ich zavádzaní používajú. A samozrejme proti politike, ktorá za tým všetkým stojí.
A nesúhlasím s idealizovaným pohľadom DonVita, aj keď v niektorých veciach pravdu má.
Edit: Sranda, hneď v momente, ako som odoslal tento príspevok, sa na ňom objavili dva palce dolu. Že by nejaký skript?
ZNALOST už ze základy CO VŠECHNO se vyrábí z ropy a že (jednou) dojde = máme všichni stejnou (kromě Barika co to popírá i po odkazu na učebnici "z jeho let" školní docházky ale to nechme být)
OTÁZKA co zatím NIKDO NEzodpověděl (i když je naprosto jednoduchá) je = NA KOLIK LET ca je ještě ropy? Versus NA KOLIK LET lze odhadnout KOMPLETNÍ PŘECHOD VŠECH (nejen) AUT na ropu na NE NA ROPU?
to k těm PRAKTIKÁM = protože ZCELA TO NECHAT na lidech = to vlastně viz místní diskuze DRTIVÁ VĚTŠINA by (no vlastně:)https://www.infoz.cz/prokrastinovat/
EDIT nemalá část (neznalých) je taky ŠOKovaná že to ve VYSPĚLÝCH BOHATÝCH částech planety MUSÍ začít DŘÍV :D:-!
a poslední = většině lidí se NEpoDAŘÍ vysvětlit (cokoliv = když ONI si dřív USMYSLELI nějakou SVOU verzi = čehokoliv :-)
a až VĚTŠINA lidí NECHCE nový jiný = chce to "postaru" (to co ví zná chápe
a u aut (a všeho dalšího na ropu = i letadel) to je SAKRA VELKÁ ZMĚNA = asi jako když se přecházelo z koní a kočárů na tu ropu :*)
Palce tu jede nějaký robot. Když zvolis správně klíčová slova tak to jede😁
Ono je těžké nepropadnou nadšení z ev když vidíš ty možnosti. Je tam taky spoustu strachu z modelu Nokie. Vše se mění strašně rychle.
Práve pre tú rýchlosť sa môže stať (alebo nestať) čokoľvek. Skrátka neverím tomu jednoznačnému a jednostrannému záujmu. Všimni si, aká odlišná je situácia okolo nás - podpora EV nie je zďaleka taká masívna, povedal by som dokonca, že je oveľ viac negatívnych názorov ako tých opačných.
Je to ako v politike - jednu vec hovoria a myslia ľudia a niečo iné nám ukazujú a tvrdia médiá a politici.
P.S. Myslím si, že správnym kľúčovým slovom je nick. ;-)
smir se s tim, ze technicky pokrok tahne par lidi, kteri maj vedomosti, informace, napady, vizi a jsou schopni sehnaty penize a nejaci dinosari co do toho hazej vidle to nezastavi
bylo to tak v minulosti, je to tak ted a bude to tak i dal
a pro nas jako pro evropu, ktera nema energeticky zdroje, je elektrifikace jedinou cestou jak prezit a nebyt zavislej na nacistickejch a diktatorskejch rezimech
Ve finále, za 10-30 let. To uvádějí v Porsche. A ti mají důvod doufat a věřit.
Pamatuju si, když nás krmili pohádkou “peak oil”, aspoň 3 projekty, schopné vyrábět syntetickou ropu. Nějaké bakterie, které přemění plasty zpět na palivo apod.
tak jinak = co je efektivnější pohon spalování (čehokoliv) nebo elektřina (kterou to něco vyrábíš a pak i tankuješ jen tak kdybys nevěděl ;-)
Co je snazší (efektivnější) na přepravu na místo "tankování" to něco z ropy rsp syntentická napodobenina, nebo ta elektřina?
No TAKHLE jsou věci jednoduchý = ty hledáš (jak to či ono DĚLAT POSTARU = to je ten 80ti letej Klaus, ten s bonusem CHCI BOJOVAT PROTI EUroatlantické civilizace ZA ruSSáka) holt NĚCO JINÝHO než (lidi jako) já
Jaksi si (jistě "nánodou") zapomněl, že při přechodu na syntetická paliva zcela odpadají multimiliardové investice na nabíječky, posílení rozvodných el. sítí, otvírání příšerných lithiových dolů atd. atd. :-):yes:
jeste mnohem striktneji se narizovaly treba bezpecnostni pasy, katalyzatory, abs, esp, dpf ...
mnozi temhle povinnym "zlepsovakum" vdecime za zdravi a zivot a za to, ze se da ve mestech dychat
synteticky palivo s bidnou energetickou efektivitou je nesmysl a jestli k tomu vubec nekdy dojde, tak jen pro uzkou smetanku jak pise mig
Palce neřeš, u mě stačí, abych cokoliv napsal (i jen smajlík) a mám ji 5-6 dolu. Redakce s námi hraje nějakou svou hloupou hru na palcování…. Že je to baví, nechápu ;-)
Redakcia? Nemyslím si. Z jej strany je to iba neschopnosť toho jedinca identifikovať a eliminovať. Ak platia IT-čkárov podobne ako redaktorov, ani sa nečudujem.
Erik,vsetci vedia kto tu palcuje o zivot svoje chore nazory.
Este si sam sebe nasadza aj vela palcov hore svojimi x-nickmi. :D
Samozrejme,ze nezabudne dat palce aj svojim podporovatelom co casto obhajuju jeho zvratene dokola sa opakujuce nazory.
Nevadi,kedze je to uzitocny idiot co im vytvara kliky na ich stranku.
Cudujem sa fakt inteligentnym ludom, ze mu vobec este odpisuju a reaguju na jeho ataky.Vidim,ale rapidne zlepsienie,ze prestala uz vacsina ludi na tu osobu reagovat.Najlepsie ked ho budu vsetci ignorovat a ta dusevne nevyrovnana osoba casom opusti tento web,kedze nebude uz mat kto krmit toho x-nickoveho trolla.
A vyrabat tucne ev suv, off roady etc. Nie je zbytocne plytvanie vyvojovych prostriedkov na ukor malych ev, ktore by precistili vzduch vo velkych aglomeraciach?
Ani mě nepřekvapuje, že se snažíš opět překroutit význam mé, přiznám poněkud uštěpačné, poznámky.
Nejde, v tomto případě, o to, jak bych to udělal já ve své firmě, jaká je první kapitola v učebnici ekonomiky, jaký je cyklus generací aut, kolik existuje automobilek které dělají ev víc jak 10 let, ani jestli to VW dělá dobře nebo špatně.
Šlo mi jen o to, že rozhodnutí megafirmy VW omlouváš tím, že právě začínají.
Nějak ti nerozumím.
Žijeme v reálném světě. Ideál by samozřejmě bylo mít nejen malé ev do města, ale hlavně zodpovědnost lidi a firem za životní prostředí.
Ale tak to není. Takže když děláš kompletní změnu výroby začneš logicky na produktu s největším potenciálem zisku a image.
Jedna věc je situace třeba v Itálii, Španelsku nebo Francii, kde je ochrana zaměstnanců tak silná, že to dusí celou ekonomiku včetně těch zaměstnanců.
Na druhou stranu, před více než 100 lety zvýšil Henry Ford plat dělníkům na dvojnásobek, na tehdy nevídaných 5 USD za 8 hodinovou pracovní směnu. Přesto neprodělal. Výrazně se totiž zvýšila produktivita práce, tím mohl Ford T dále zlevnit na 525 USD, takže se ho prodávalo se ho ještě více. Navíc dělníci velkou část extra peněz vrátili Fordovi tím, že si sami Ford T kupovali.
Jj, 10tis. objednávek za půl roku je nic, tak třetina budou dealerská/fabrická auta ;-) Jen pro pŕipomenutí, Touranu se ročně prodávalo jen Evropě víc jak 100tis. ks ročně…
Len v Čechách a na Slovensku je takmer 100 predajcov VW. Koľko ich je v Nemecku, Nórsku a ostatných krajinách Európy? 10 tisíc objednávok pokojne môžu byť len predvádzačky, ktoré sa ani zďaleka nedostanú ku každému predajcovi.
A druhá vec - nie každá takáto správa je pravda. Neviem, či to niekto dokáže overiť, pokojne to môže byť len snaha o popularizáciu a realita môže byť naopak taká, že záujem je oveľa nižší ako očakávali.
No VW je "v háji" už lééééta = dokonce ještě PŘED Dieselgate = a to je už 7 let (co to "prasklo" pro VEŘEJNOST)
Nahonem GIGANTICKÉ investice do EV to nespasí(ly) nevyřeší(ly)
Gigant rozměru VW asi přežije = ale v asi hodně jiném postavení než bývalo (i když za SYMBOLické bych bral to co léééta tvrdili o Audi = JEDNOU dožene a předežene Mercedes a BMW = no a realitu všichni známe
Vôbec nie. Keby to predávali za normálne peniaze (a malo to lepší pohon a infoteinment ako zbytok rodiny VW ID), pokojne si to viem predstaviť doma v garáži. Ale zďaleka nejde o dobrý kauf, ceny od VW zaváňajú šialenstvom. Ani sa nedivím, že sa tak urputne snažia o propagáciu - majú v tom veľké prachy a ešte väčšie prachy od toho čakajú. V tomto ponímaní by som sa účelovým klamstvám a zavádzaniu ani nedivil.
Trh jim to vysvětlí. Jsem zvědav jak to dopadne s tim NIO autem se 150 kWh baterií a jaká bude cena. Mne se tyhle reinkarnace legendarnich aut v elektro-kabátě líbí. Setrim na Aston Martin DB5 do zásuvky :)
Lenže trh už dávno nie je svojprávny. Trhové hospodárstvo fungovalo možno pred 100 rokmi, tomu dnešnému z neho ostal už iba názov.
Ale ani regulácia trhu nemusí byť nutne tou nahoršou vecou - pokiaľ slúži ku prospechu. Lenže sa zdá, že dnes slúži prospechu len veľmi úzkej skupiny ľudí. Snáď si nemyslíš, dnešné ceny áut (bez ohľadu na pohon) odrážajú skutočné náklady na ich produkciu? Ekológia sa spomína len kvôli tomu, aby boli nejaké odpovede na umlčanie krikľúňov.
Mne sa EV páčia. Zatiaľ podľa mňa nie je uspokojivo doriešené nabíjanie a pasívna bezpečnosť a tiež som proti neustálemu zavádzaniu nových a nových (často nezmyselných) bezpečnostných asistentov, ktorí v konečnom dôsledku nič neriešia, alebo dokonca bezpečnosť zhoršujú.
Ako to dopadne s tým NIOm? Na veľkú kapacitu batérie sú aj protiargumenty - vyššiu hmotnosť, vyššiu cenu, ale aj dlhšie nabíjanie. O kvalite si nerobím ilúzie, kvalita na pohľad a jej zhodnotenie po jednom zvezení, a kvalita posúdená po niekoľkých rokoch prevádzky, to môže byť poriadny rozdiel. Z ceny tiež nie som odviazaný, pre bežného motoristu je 50 tisíc € a viac rovnako nedosiahnuteľnou métou, ako pri Ioniqu 5, Tesle alebo hoci elektrických Mercedeoch, alebo Volkswagenoch.
Pokud by mi šlo o jednorázové bonusy, tak nezáleželo.
Aleudržitelný obchodní model je o zájmu koncových zákazníků, ne o tom, co "musí" objednat dealeři při uvedení modelu na trh.
Jasne že nie. Ale objednávky od dílerov ešte pred zahájením predaja, to skutočne nie je nič, iba investícia. Aby nakoniec koncoví zákazníci kúpili aspoň tie dílerské autá. So zľavou.
1/3 objednávek na ID Buzz je z Norska. Proč?
Protože zájemci o klasický pohon musí v Norsku platit v přepočtu zhruba 1 000 000 Kč "pokuty" při registraci auta, zatímco ID Buzz nejen neplatí "pokutu", ale díky poměrně nízké ceně je zcela osvobozen od DPH.
Ve výsledku v Norsku začíná ceník ID Buzz u částky 1 250 000 Kč (dotace skrz nulové DPH začíná na částce cca 300 tisíc Kč), zatímco plug-in hybridní (klasický pohon není v Norsku v nabídce) Multivan T7 začíná už na 1 750 000 Kč, a konečně Caravelle s klasickým pohonem 2.0 TDI začíná na 2 250 000 Kč (jen samotná pokuta začíná na cca 870 000 Kč).
Přerozdělení částka Caravelle vs ID. Buzz je jen při registraci auta začíná na úrovni cca 1 200 000 Kč, v případě vyšších výbav ještě více. Jaký by byl o ID Buzz zájem bez tohoto přerozdělení?
To se klidně může stát. Z krátkodobého hlediska je to pro evropský automobilový průmysl jistě plus,když se v Norsku prodá VW místo Tesly, ale z dlouhodobého hlediska je závislost na dotacích a regulacích škodlivá.
Jsem pro regulaci (daně, omezení prodeje věkovou hranicí) v oblasti kouření a alkoholu.
Jenže emise jsou jiný případ. Emise čeho? Je škodlivý jen CO2, nebo i jiné plyné, kapalné a pevné odpady? Jak stanovit jejich celkové množství z hlediska celého životního cyklu výrobku? A nepřinese přílišný tlak na emise jejich zvýšení jinde? Na Slovensku minulý týden Slovalco oznámilo, že po 70 letech provozu zastavuje elektrolytickou výrobu hliníku z důvodu vysokých cen elektřiny a emisních povolenek. Místo na trhu pravděpodobně zaberou čínští výrobci, kteří hliník vyrábějí s vyššími emisemi než Slovalco.
Nejsem schopen rozporovat teorii o škodlivosti nadprodukce CO2. Moje ekonomické vzdělání na to nestačí. Ale nechce se mi věřit, že by tolik kapacit v oboru bylo mimo. A čitelné argumenty i pro mě, vývoj v Evropě, ekologické katastrofy, změny teplot, pro mě, pamatujuciho zimy minus 25 a sníh 3 měsíce nonstop - těžko se mi říká, ze je to náhoda.
Však účinek CO2 na klima nikdo nerozporuje.
Co však rozporovat jde, jsou cíle a prostředky, kterými se to "řeší". My s technickým vzděláním jsme k tomu logicky mnohem kritičtější.
Jo, to je to eurohujerství... Přitom ani Norové EV nechtějí protože tam je nepoužitelné... A severně naopak všichni mají benzínové skútry a auta nechávají běžet i když nakupují....
Je to neuvěřitelné pokrytectví, nic víc nic míň.
Jejich hlavní pokrytectví je, že těží a exportují velké množství ropy a zemního plynu. Peníze, které nim zaplatí ti, co tu ropu a zemní plyn spálí, jim nesmrdí.
To není pokrytectví ale rozum = pokrtectví v tom možná CHCEŠ vidět
TAK by to mělo dělat i (na nerostný bohatství ULTRA BOHATÝ válečný agresor ruSSák) obrovský prachy co z tý ropy plynu má NE dávat na zbrojení a války, ale na vzestup země a ustadnění (si) přechodu na budoucnost (přesně TAK jak to dělá Norsko :yes::yes:
čítankově SPRÁVNĚ + zemím jako my (dodnes) pomáhá ekonomicky (protože jsme dodnes ovlivněni socialismem = tím ruSSákem a komuniSStama)
Pokrytecké je to, že se snaží tvářit, jak zachraňují planetu, ale financují to z pálení jejich ropy a zemního plynu všude ve světě. Ale ano, jde se na to dívat i tak, že je to to rozumné, respektive vychytralé. Zatímco my jsme zase užiteční idioti.
Ano všichni ekonomové atd. se na to koukají JAKO NA ze všech ohledů NEJLEPŠÍ přístup
ale samozřejmě ŠLO BY to dělat jako chceš ty = ve všem hůř
Tvůj text naznačuje že nevidíš komplet = jen si z něho vytrháváš co chceš. Ok NAPIŠ JAK bys to dělal líp = aby ti nevyšlo o si popsal (ode mne po špičkový ekonomy ti všichni řeknou to co já = no jistě LÉPE atd. ale obecně to samé :-)
No já se jen směju... Takže Norové nejsou pokrtytci a jsou vychytralí když vydělávají na oteplování planety?!? OMG!!!
A když někdo řekne že máme odebírat ruský plyn od Rusů stejně jako to dělá zbytek Evropy tak je tím stejným šaškem označován za rusfila, agenta KGB,, podporovatele Putina, třídního nepřítele EU a já nevím co ještě...
OMG to hamunova tupost je naprosto nevyčerpstelná!!!! 8-s8-s8-s8-s Ještě milion let po zániku vesmíru bude ta jeho debilita existovat :D:D:D
Trolle.
Je samozřejmě součástí ruské propagandy šířit tenhle nesmysl. Je propastny rozdíl odebírat nasmlouvany plyn, který stejně neteče, než uzavírat nové smlouvy.
CITOVÁNÍ ruSSkých hoaxů MÁ FASCINUJÍCÍ rozsah = nemůžu jinak a MUSÍM připomenout NESKUTEČNÉ :*) vystoupení SEAGALa v ruské státní televizi = no tady https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/steven-seagal-zasazuje-znicujici-uder-vsem-fake-news-a-sdeluje-svou-pravdu-o-valce-na-ukrajine :D:-!
ano TY to nechápeš = a (křečovitě) se směješ (místo aby ses ASPOŃ JEDNOU poučil :-)
viz já 19:23 a 20:00
ty tu DNES a DENNĚ dáváš najevo SVÉ NEznalosti napříč obory = takže bez překvapení že i tady
TOHLE je prostě TEN ROZDÍL mezi vzděláním = a (nepoučitelnými = na 99,9% nevzdělanými) jako si ty VŽDY VŠECHNO CHÁPEŠ NAOPAK = a kdo není (blbý neznalý) jako ty = ten je tupý!!! :-!
ano TUPOST je nekonečná = viz ty a Maláčová :*):D;-)
pokud maj vyprodanych 10 tisic kusu, tak je to spis smustne pro dane auto
ale ja se tomu nedivim, ID se me vubec nelibej, ale vubec, a neznam v okoli nikoho komu by se nektery z modelu rady ID libil , a kdys pak kouknu na cenovku, tak si rikam, to je cena za premiovej elektromobil, tak proc davat sumu za premiovku za "lidove" auto? ale vesme suplne stejne me ted prijde jak lidi silej po T4 a T5, "je to super kara s 2 litrovym dieselem kterou si kupuju na pristich 10-15 let aby jsem s tim jezdili na dovolenou" a a pak kdys me tohle znamej dovypravel, tak jsem si rekl, ty cisla nesedej, ale vubec nesedej, proc bych mel davat 35-40 tisic euro za auto, ktere me na udrzbe bude stat za tech 10-15 let mozna dalsich 20-30 tisic euro, abych s tim pak jel jednou dvakrat rocne na dovolenou :-| ikdybych kazdej ten rok mel dat 2-4 tisice euro za pujceni takoveho auta, tak to proste dava vetsi smysl nez si to porizovat jako ojetinu, kor kdys doted jsem na dovolenou stejne jen lital, Cechy a asi i Evropany zachvatilo nejake davove silenstvi ze majednou muzej mit obytnaky a prevleceny dodavky jako auta na jizdu na dovolenou :-|
jako chapu u lidi co maj karavan nebo obytnak a opravdu s tim na 1-2 mesice v roce nekam jedou a jezdej takto 30-40 let, ale kdys tohle slisite od cloveka o kterem vite ze v zivote neridil dodavku a na dovoleny snad nikdy nebyl autem, tak si rikate, zblaznil se? a pak si jeste rikam, fakt ceka ze za 10-15 let bude nejak super jezdit na dovolenou 20-25 let starou dodavkou co ji ve VW nalestili a dali pro zadni sedacky klimu a posuvnej stolecek? jako fakt?