Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID. Buzz už je prý ze 2/3 vyprodaný, přitom ještě ani není v showroomech

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 8. 2022 • 09:35
59
104
Zobrazit náhledy (59)
Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo Volkswagen ID. Buzz Cargo

Letos představená čistě elektrická dodávka evidentně vyvolala pořádný zájem. Ještě před doručením prvních vozů automobilka eviduje vyprodání 2/3 vozů plánovaných na tento rok.

Společnost Volkswagen Užitkové vozy představila první koncept čistě elektrické dodávky ID.Buzz, designově inspirované klasickými vozy T1 a T2, již před lety. Teprve letos však odhalila produkční verzi, která si evidentně stihla získat celou řadu příznivců. Ostatně produkční kapacita na tento rok je prý už ze 2/3 vyprodaná, jak informoval německý magazín Automobilwoche.

Ten se dostal k e-mailu, který měl zaslat Lars Krause, šéf divize VW Užitkové vozy, zaměstnancům ve výrobním závodu Hanover, kde se čistě elektrická dodávka vyrábí. V e-mailu by mělo mimo jiné stát. „Deset tisíc objednávek, aniž by vůz byl u dealerů nebo ho nějaký zákazník řídil. To je prostě působivé.

Připomeňme, že sériová výroba vozy byla zahájena v červnu a pro letošní rok se počítá s výrobou 15.000 kusů vozidel. V současnosti už je tak letošní produkce vyprodaná ze 2/3. V budoucím roce by však výroba měla stoupnout na 60.000 kusů ročně a později dokonce až na 130.000 kusů ročně.

Video se připravuje ...

Ostatně vůz je zatím dostupný pouze na evropských trzích, kde se navíc stále přijímají pouze předobjednávky. Na trh bude oficiálně uveden později. Ve Francii a Velké Británii však automobilka ještě nezahájila ani předobjednávky, jak dodávají kolegové z Automotive News Europe. Na americký trh, kde se rovněž očekává velký zájem, vůz zamíří teprve v roce 2024.

Největší zájem zatím automobilka eviduje z Norska, kam by mělo putovat asi 3.400 již objednaných vozů ID. Buzz. Domácí Německo skončilo s 2.500 objednávkami na druhém místě. Dalších 1.100 objednávek je z Nizozemska a 1000 kusů zamíří do Belgie. Zbytek se pak nejspíš rozdělí mezi další evropské státy.

České zastoupení nám počet objednávek neprozradilo, po prvním měsíci předprodeje ale eviduje velký zájem. ID. Buzz by se prý dokonce mohl stát modelem, který změní konzervativní pohled české veřejnosti na elektromobily. S velkým zájmem ale nejspíš souvisí i současné dodací doby okolo 12 měsíců.

Osobní ID. Buzz, stejně jako ID.Buzz Cargo, lze objednávat i na českém trhu, kde automobilka nedávno spustila i konfigurátor. Osobní verze začíná od 1.537.556 Kč (včetně DPH), užitková verze Cargo od 1.189.110 Kč bez DPH/1.438.823 Kč včetně DPH.

Doporučujeme

Témata
22. 8. 2022 10:01
takze smutne
pokud maj vyprodanych 10 tisic kusu, tak je to spis smustne pro dane auto

ale ja se tomu nedivim, ID se me vubec nelibej, ale vubec, a neznam v okoli nikoho komu by se nektery z modelu rady ID libil , a kdys pak kouknu na cenovku, tak si rikam, to je cena za premiovej elektromobil, tak proc davat sumu za premiovku za "lidove" auto? ale vesme suplne stejne me ted prijde jak lidi silej po T4 a T5, "je to super kara s 2 litrovym dieselem kterou si kupuju na pristich 10-15 let aby jsem s tim jezdili na dovolenou" a a pak kdys me tohle znamej dovypravel, tak jsem si rekl, ty cisla nesedej, ale vubec nesedej, proc bych mel davat 35-40 tisic euro za auto, ktere me na udrzbe bude stat za tech 10-15 let mozna dalsich 20-30 tisic euro, abych s tim pak jel jednou dvakrat rocne na dovolenou :-| ikdybych kazdej ten rok mel dat 2-4 tisice euro za pujceni takoveho auta, tak to proste dava vetsi smysl nez si to porizovat jako ojetinu, kor kdys doted jsem na dovolenou stejne jen lital, Cechy a asi i Evropany zachvatilo nejake davove silenstvi ze majednou muzej mit obytnaky a prevleceny dodavky jako auta na jizdu na dovolenou :-|
jako chapu u lidi co maj karavan nebo obytnak a opravdu s tim na 1-2 mesice v roce nekam jedou a jezdej takto 30-40 let, ale kdys tohle slisite od cloveka o kterem vite ze v zivote neridil dodavku a na dovoleny snad nikdy nebyl autem, tak si rikate, zblaznil se? a pak si jeste rikam, fakt ceka ze za 10-15 let bude nejak super jezdit na dovolenou 20-25 let starou dodavkou co ji ve VW nalestili a dali pro zadni sedacky klimu a posuvnej stolecek? jako fakt?
22. 8. 2022 09:12
Re: Tak,neviem...
Vazba výplata X produktivita, ale od určitě výše neplatí.
22. 8. 2022 09:11
Re: Re: Tak,neviem...
Nějak ti nerozumím.
Žijeme v reálném světě. Ideál by samozřejmě bylo mít nejen malé ev do města, ale hlavně zodpovědnost lidi a firem za životní prostředí.

Ale tak to není. Takže když děláš kompletní změnu výroby začneš logicky na produktu s největším potenciálem zisku a image.
22. 8. 2022 00:53
Re: Tak,neviem...
:yes:
21. 8. 2022 22:30
Re: Tak,neviem...
Ještě větší blbec, než jsme doufali...
Už mi nepíš nič. S človekom tvojho zmýšľania si nemám čo povedať.