Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na prodej je Tatra 700 po ministrovi. Zaujme luxusním interiérem a výkonnějším motorem

Tatra 700 je zatím posledním osobním vozem, který nesl logo kopřivnické automobilky. V Česku je momentálně na prodej jeden velice zajímavý kousek.
Zpět na článek
20. 8. 2022 16:39
20. 8. 2022 18:51
20. 8. 2022 19:25
21. 8. 2022 08:22
20. 8. 2022 16:13
Zufalost na kolesach
Dizajn toho auta je zúfalý. Interiér potom hotová tragédia, výduchy z favorita, ovládače z VW Polo, panel klímy neviem, ale vyzerá to ako v Karose. Hlavica radiacej páky vytočená na sústruhu, jak na traktore v Hornej Dolnej. Zadné svetlá vyzerajú, akoby ich prebrali zo starého mercedesu. A najhoršie zo všetkého je to polstrovanie stropu, to sú 60. roky ja vyšité (vlastne aj sú). A pritom to stálo ako S classe. Ak niekto za tento zázrak vedy a techniky zaplatí 4,6 mega, nemôže byť normálny.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2022 16:43
Re: Zufalost na kolesach
Cena mi přijde přepálená značně. Krám to byl, to bez debaty. V podstatě by se za to Tatra měla stydět, měla by to vykoupit a sešrotovat aby ji to nekazilo jméno.

Z druhé strany tohle je nepochybně zajímavý sběratelský kousek. A je to obraz naší historie. Ano, Zábřeh v té době vyráběla takové krámy za nehorázné peníze a stát to kupoval...
Avatar - Barrichello
21. 8. 2022 00:21
Re: Zufalost na kolesach
Tatra 700 se vyráběla v Příboře, poslední kusy vznikly v Kopřivnici kam byla výroba přestěhovaná.
Avatar - Barrichello
21. 8. 2022 00:06
Re: Zufalost na kolesach
Těch aut bylo vyrobeno jen pár kusů a je to raritka jak pra*e, proto to má takovou cenu. A ještě s historií po Ministrovi tuplem.

Ovladače z auta za 300 tis má leckterý supersport z 70-90. let, zadní světla z autobusu taky a nikomu to nevadí a všechny ty DeTomaso, TVR, Jaguar XJ220, Bristoly, Venturi, ISO, Monteverdi, Bitter, Lister, atd sběratelé kupují. Divný co.

Ono se pro malosériový počet 50-200 aut vyplatí nechat vyvíjet celej interiér, klimatizace a světla na míru na zakázku vid.
21. 8. 2022 09:15
Re: Zufalost na kolesach
A to si predstav, že kopa superšportov nemá vôbec klimatizáciu, elektrické okná ani sedačky. A niektoré dokonca ani svetlomety Lebo superšport nie je luxusná limuzína a dôležité sú iné veci. Táto Tatra je čisto ako dort pejska a kočičky. Ale to rudý nok aj tak nepochopí. Mňa teší len to, že sa tie nezmysly platili z daní českých občanov a nie z našich.
Avatar - Barrichello
21. 8. 2022 13:07
Re: Zufalost na kolesach
Tatra musela předem tušit, že s možnostmi co měla s okruhem lidí které může oslovit půjde o malosériovou výrobu, takže to nelze srovnávat s nějakým BMW a Mercedesem. Tím pádem i věděli, že dávat si něco vyrábět pro omezenou sérii aut na míru je nesmysl. Proto použili co bylo dostupné, ty NOKu :)

BTW takový DeTomaso dělalo i sedany - Deauville namátkou. A byli i další. A mělo to světla z Fiatu a Lancie vid....

Horší bylo to, že do toho Tatra nebyla schopna nacpat ABS a Airbagy..... Ten zbytek by až tak nevadil.

Jo a za vysoustruženou dřevenou hlavici voliče automatu na Jaguar nalakovanou lakem se platí cca - 3-6 tis Kč dneska.
:-)
Avatar - Barrichello
21. 8. 2022 00:12
Re: Zufalost na kolesach
klimatizace je dvouznová Diavia; dále bývalo ve výbavě 2x vodní nezávislá topení Eberspacher B5W, z nichž každé vykazovalo výkon 5000 W ; výškově stavitelný volant, který byl výrobkem firmy Nardi a byl též potažený kůží. Ovládání směrových světel a stěračů bylo zajištěno ovladači převzatých z vozů Honda.
Elektrické ovládání bederních opěrek všech sedaček, elektrické ovládání roletky zadního okna
Interiér bylo možné objednat v kůži s kombinací dřeva, což se nakonec stalo jako převládající varianta všech vyrobených vozů.

V roce 1997 v rámci facelitftu byla přístrojovka zcela přepracovaná.

K mání byl i modernější motor se zvýšeným obsahem 4360cm3 o výkonu 172 kW (234 PS) a kroutícím momentem 380 Nm. Tento motor byl osazován kovanou klikovou hřídelí, válci potaženými nikasilovou vrstvou, odlehčenými písty a došlo i k redukci řídící jednotky. Tento motor se projevuje brutálním zátahem odspodu a má doslova sportovní charakter a hlubší zvukový projev.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2022 16:39
Lux podruhé
Kdo by to byl řekl. Tohle umí vyluxovat účet i po tak dlouhé době...
Rozbalit vlákno
5
20. 8. 2022 18:51
Re: Lux podruhé
Naprosto absurdní cena. Zvláště když ten interiér vypadá, jakoby ho vyráběli na koleně, nemluvě o spoustě dílů z Felicie... :-O :'-( :no:
20. 8. 2022 19:25
Re: Lux podruhé
80 ks za dva roky. Takže nejen interiér, ale celé auto na koleně.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2022 20:19
Re: Lux podruhé
No, v podstatě sis odpověděl. Dost možná lidi, kteří tohle vyráběli, by měli dostat metál za to, v jakých podmínkách tohle vlastně dokázali vyrobit...
Avatar - Barrichello
21. 8. 2022 00:27
Re: Lux podruhé
údajně jen 64-69 (zdroje se různí) ks v letech 1996-1999.
21. 8. 2022 08:22
Re: Lux podruhé
Jo, jasně, je to tak. Jako na jednu stranu je to obdivuhodné, ale konkurenceschopné se západoevropskou konkurencí to nemohlo být ani náhodou. Ale jako raritka super, samozřejmě. Ovšem ta cena je přesto dost šílená. Co se mi ovšem na T613 vždy líbilo nejvíc, byl zvuk motoru. Jinak jsem měl tu čest jezdit s T 613-2, a z řidičského hlediska je to tedy velmi zvláště se chovající auto, na které si řidič delší dobu zvyká. Ovšem vzhledem k té jedinečné koncepci není divu. :-)