Na prodej je Tatra 700 po ministrovi. Zaujme luxusním interiérem a výkonnějším motorem
Tatra 700 je zatím posledním osobním vozem, který nesl logo kopřivnické automobilky. V Česku je momentálně na prodej jeden velice zajímavý kousek.
Tatra 700 se veřejnosti představila 9. dubna roku 1996 v pražském hotelu Hilton. Sedmistovka designem i technicky navazovala na předchozí 613-4 MiLong s delším rozvorem, chlubila se však upraveným vzhledem a zejména modernějším interiérem. Za podobou limuzíny stál britský designér Geoff Wardle.

Tato modernizace však nakonec nestačila a v konkurenci západních značek se Tatra 700 už prosadit nedokázala. Vyráběla se ostatně jen do roku 1999 a podle dostupných informací nevzniklo ani 80 kusů.
Exemplář, který je k mání u prodejce Advantage Cars, byl prvnímu majiteli dodán v prosinci roku 1997. A právě první uživatel rozhodně stojí za zmínku, šlo totiž o vládní vůz, který využíval tehdejší ministr zemědělství Josef Lux.
Tatrovka zřejmě i díky tomu zaujme provedením interieru, který je bohatě čalouněn světlou kůží. Doplňují ji dřevěné dekory. Z fotografií je patrné, že výbava zahrnuje například automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla nebo telefon.
Zajímavý je i motor. Tatru 700 původně poháněl osmiválec o objemu 3495 cm³, poskytující maximální výkon 148 kW (198 k), v tomto autě je ale už větší a výkonnější jednotka, kterou dostaly pozdější verze vozu. Vzduchem chlazený motor má objem 4360 cm³ a výkon 172 kW (231 k). Automobilů se silnější V8 nebylo vyrobeno mnoho.
Prodejce dále zmiňuje dřívější renovaci, nový lak, čerstvý servis a dokumentaci potvrzující historii auta. Vůz po třech majitelích dosud najezdil 156.600 km. A cena? Nízká není... Vládní Tatra je na prodej za 4,6 milionu korun.