Australská banka chce podpořit přechod motoristů k čistě elektrickým vozidlům, od roku 2025 už jim proto neposkytne půjčku na pořízení nového automobilu se spalovacím motorem.
mohl bych se teď australanům vysmát, že to mají z toho, že chodí vzhůru nohama. No ale my tady na starém kontinentě chodíme vzhůru nohama taky a o mnoho tisíciletí delší dobu. Takže musím hubu držet, nejsme lepší.
...represia je tou najlepšou podporou pre zákazníkov. Že na to už dávno nikto neprišiel...
Však keď chcú podporiť, nech dajú lacnejší úver. Ale to asi nejde, lebo by menej zarobili... Je to banda špinavcov.
Nařizovat někomu co si má koupit, to je omezování svobody jak v 50. letech když se nařizovalo že se musí povinně vstoupit do JZD a mít v okně mávátka...
Lidi by se měli semknout a takové banky bojkovat a odejít od nich, at poznaj zač je toho loket.
Co přijde potom? Hypotéka jedině na pasivní dům?!? ...
Samozřejmě že pro banku je lepší dávat vyšší půjčku díky predraženosti EV. Pro půjčovat 600 tis. na Golf, když je lepší půjčit 1,2 M na ID.3 že... Jenže on to taky někdo musí splatit !!!
Jenže Bank Australia je ve skutečnosti něco jako družstevní záložna. Pokud si členové mezi sebou odslouhlasili, že úvěry budou posuzovat podle nějaké ideologické doktríny, tak je to jejich věc. špatné by bylo, pokud by se svou doktrínu snažili vnucovat ostatním.
Nic víc, nic míň,... prostě marketing, který cílí na jistou skupinu zákazníků. Ale působí to celkem trapně. Osobně bych šel okamžitě pryč od nich. Ale asi ví, co dělají, klokanci.
Na jednu stranu souhlasím, že bych jako klient do takové banky (či spíše družstevní záložny) rozhodně nešel.
Na druhou stranu, co je na tom "levičáckého"? Vždyť vyhlásili, že si uvědomuje, že elektromobily si nemůžu dovolit všichni a že těm, co si je nemůžou dovolit, půjčí jen na ojetiny. Takové pohrdání chudšími lidmi se jen tak nevidí.
Ale to je právě to co levičáci nechtějí vidět, vidíme to v EU, všechen ten zelený úděl a elektromobilita jde přímo proti chudším, a kdo to prosazuje? Levice (Zelení, socdem)...
Otázkou je, koho nazýváš "levičáci". Zda politiky, nebo voliče.
V každém případě voliči jednají podle toho. Například v posledních parlamentních volbách ve Spojeném království nastala na první pohled paradoxní situace, že "pravicoví" konzervativci měli největší podporu u "levicových" voličů, konkrétně u nekvalifikovaných a manuálně pracujících kvalifikovaných zaměstnanců (sociální třídy C2 a DE) a u domácností s nejnižšími a nižšími příjmy (do 20 000 GBP a mezi 20 000 až 40 000 GBP) a dále ve skupinách starších lidí a seniorů (50 až 64, nad 64). Podobně třeba v Německu strany "pravice", tzn. CDU/CSU, FDP a AfD, získaly více hlasů dělníků než strany "levice", tzn. SPD, Zelení a Linke.
Dle veřejně dosupných zdrojů je Bank Australia tzv. "customer-owned bank", která vznikla na základě spojení mnoha "credit union". Tzn. je to víceméně něco jako "družstevní záložna s bankovní licencí".
Z hlediska pozice na trhu jde o malou instituci. Největší australské banky mají aktiva ve výši řádově 1000 mld. AUD. Bank Australia má aktiva 7 mld. AUD, čili stokrát menší než největší banky. Ani mezi "družstevními záložnami" není největší. Má pouhých 11 poboček, převážně v malém státě Victoria na jihovýchodě země.
Podle webových stránek jde poznat, že to myslí vážně a že zelená politika je pro ně důležitější než poskytování bankovních služeb. Vzhledem k tomu, jakou pozici na trhu má, je to jen plácnutí do vody. Ale měli bychom se mít na pozoru, to je jasné.
a pro ty co umi anglicky a dohledaji si zdroje a clanky ze zahranicnich medii, a ze toto je zprva stara asi tyden, tak jim to rozhodnuti vesmes prijde logicke, na pomeri Australie je to navic velice mala banka, spise takova zalozna s nekolika sluzbama, skoro by se dalo rict takova krajske banka
prvni veci je ze Audtralie prebira s cca rocnim spozdenim emisni normy od UK, a prekvapive UK svej odklon od fosilnich paliv v soukrome doprave po odchodu z EU ohlasilo na rok 2030, odhlasovali si to nejak v roce 2020 tusim, da se tedy ocekavat ze emisne fakticky zakaz prodejenovych spalovacich aut nastane v Australii v roce 2031, takze jedna banka s cca 180 tisici klienty se rozhodla, ze od roku 2025 prestane poskytovat uver na nova (to slovicko "nova" je dulezite) auta se spalovacimi motory, na ojeta auta uvery bude poskytovat dal, ovsem na ojeta auta jsou tam rekneme cca 3-4x horsi podminky uverovani nez na auta nova, tedy i starej vrak se vesmes vyplati bance uverovat a ma jistotu ze nebude ztratova, a pro danou banku je to relativne logickej krok i finacne, protoze prumerne si v Australii na nove auto berou klienti uver na 5-6 let, a je dost pravdepodobne ze spousta z tech aut by mohla skoncit v rukou dane banky, a ze ty auta budou mit celkem mizernou kupni cenu prave po roce 2030, od zabaveni totiz jeste cca 12-24 mesicu trva nez se dane auto da prodat dal na sekundarnim trhu, takze dana banka se tim vesmes chrani, protoze to nejsou jen uvery kde klient splati cele auto, ale je to i neco jako operativni leasing, takze 5-6 let platite bance za auto relativne malo a banka ma po 5-6 letech zajimavou ojetinu na prodej, ac to zaobalili do konferencniho vyjadreni o podpore elektromobility, coz ciste prakticky vyvolalo kontroverzi, a dana banka tak za pouhych 5 dni evidovala temer 20 tisic novych klientu, a popravde ziskat behem 5 dnu vice nez 10% novych klientu :yes:
aneb dali by jste nekomu operak na auto, o kterem vite ze bude v dobe kdy vam ho klient vrati temer neprodejne? a pokud bude prodejne tak velice slozite a bude vas to stat jeste spoustu penez ho prodat?
Takže zelená akce, ale nakonec se ukazuje že jsou za tím zase jen prachy. Bliju z těch milionů tun pokrytectví zeleného západu. Austrálie manýry zjevně přebírá, hlavně s nástupem nové levicové vlády to půjde rychle.
Sami Australané se ale do nákupu elektroprdů nehrnou. Leda že by levicová vláda vysmahla nějaké dotace a ztížila nákup fosilů.
A) Není pravda, že Austrálie "prebira s cca rocnim spozdenim emisni normy od UK"
B) Asi jste chyběl v hodninách zeměpisu. Austrálie je obrovská země s extrémně malou hustotou zalidnění. Většina území je mimo dosah jakékoliv elektrické sítě a jsou tam tedy běžné ostrovné systémy založené na generátorech a případně v kombinaci s fotovoltaikou. I na těch nejdůležitějších highway jsou třeba 200 km úseky, kde je jen polopoušť a klokani. Nikdo příčetný si nemůte myslet, že by v Austrálii v roce 2031 zakázali prodej aut se spalovacím motorem.