Videl som par videi a porovnavaciek id rodiny s konkutenciou, a vo vsetkom je vw vzdy najhorsie. Zrychlenie, rekuperacia, brzdy, dojazd, kvalita spracovania, plasty, vybava atd. Momentalne sa vw berie ako najoptimistickejsi vyrobca pri udavani dojazdu svojho portfolia. Pri ev im usiel vlak a ja osobne by som siel ku konkurencii a o vw ani neuvazoval.
Mně přijde, že Němci stále budou preferovat německá auta, Češi zase Škodofku, ať se děje, co se děje. Ale obávám se, že mimo svůj region pomalu ztrácejí pozici. Toyota se stále drží, Korejci jdou nahoru, Francouzi experiemntují a Číňani si brousí zuby a pak vypálí elektrovozítka za 10-20 tisíc dolarů.
taky budu resit neco podbneho, ale kazdoladne 3 sedacky vedle sebe. Jeste cekam, Hyundai Staria,ale tam nejsou ty 3 plnohodnotne sedacky ve druhe rade....takze cekam. Zatim vyhovuje klasicke Vecko..ale casem bych chtel prejit na EV
Ev6 je vraj malá, hyundai sa žene nepáči a nemá 3 isofixy. Ešte pri nejakom aiways by som akceptoval, ale nie pri aute za 54 000 €. Mach e som ešte nepozeral.
jenomže Tesla je pro hipstery. Běžný řidič se v tom ztratí a zděsí jako Vaculík.
Naštěstí VW není jediná značka a jsou tu jiné značky, které se tlačítek zatím drží. No, uvidíme, co věrní koncernoví zákaznici ještě vydrží...
Nevydrží, pokud VW nezmění svůj postoj k ergonomii interiéru, jdu jinam. Po vyzkoušení iD4 vím, že další auto od VW nebude. Hlavně mě naprosto štvaly ty dotykové plošky na volantu a ovládání oken, vztekl bych se. Buď si to dělalo co chtělo i při letmém dotyku, při otáčení volantu nebo se na to musel člověk podívat, co vlastně mačká. A přepínání předních i zadních oken je zločin proti lidskosti :-O Za tenhle fail by designéry měli pověsit někam za koule do průvanu… :no:
Zase za to budu popotahován, ale jakýže řidič se v Tesle ztratí? Ten běžný a nebo ten zaujatý, či hloupý, či jaký? Mě je nakonec vcelku jedno, jak se prodává Tesla, beztak tolik peněz nikdy mít nebudu a Musk je mi u ...dele. Ale konstatovat na základě nesmyslného videa od rádoby mediální hvězdy, že se v Tesle bežný řidič ztratí, to je silná káva. Jel jsem, neztratil jsem se, musím tedy být z tvého pohledu úplně nenormální řidič. Potažmo všichni, kdo i Teslu koupili a jezdí s ní.
A kwa ani do té škatulky Toyota troll se teď nevlezu. Budu tedy víceškatulkový, mj. i Teslácký magor, svědek kdovíčeho asi.
Za takový příspěvek dle mého není proč se stydět a omlouvat. Napíšeš v pohodě svůj názor, poukazes poklidne na pár nesmyslů a o tom je diskuze.
A jestli chceš, vymyslíme další škatulky, přeci bys nechtěl být jen v jedné? :-[]
neříkám normální, ale běžný řidič. Běžný řidič si není automobilový nadšenec, nestuduje žádná menu a infotainmenty a očekává, že se auto bude chovat a ovládat jak je zvyklý už 20-30 let. Já znám spoustu lidí, kteří mají problém i s běžným dotykovým telefonem. Sotva se naučí, jak telefonovat a poslat zprávu, případně něco vyfotit a to je vše. Běžný řidič očekává, že má nějaký klíček, kterým auto odemkne a zamkne, něčím to nastartuje, plynem rozjíždí a brzdou brzdí. A nějakým červeným tlačítkem zatopí a modrým ochladí nebo si kolečkem nastaví stupně. A když nedokáže ani tyto základní povely, začne mu to brzdit aniž by brzdil a začnou mu nutit nějakou aplikaci, kterou si ani neumí nainstalovat, tak začne nadávat, že nic takového nechce, obzvláště když to stojí 1,5M.
Pokročilé funkce nemusíš využívat a ty základní fungují v Tesle jako v každém autě s automatickou převodovkou. Tedy problém může mít jen ignorant, pro kterého je celý svět špatně, protože už není jako když chodil do školy. Možná se pohybuju ve zvláštní společnosti, ale v okruhu mé rodiny, přátel a kolegů není nikdo, kdo by měl problém s ovládáním dotykového smartfounu ve věku 3-75 let. Stejně tak každý, kdo přesedl do Tesly, mohl ihned vyjet.
Obecně každý může chtít v autě stále manuál a ručku, ale spíše bude působit jako zabedněnec, neboť běžnému vzorku populace ježdění s automatem nepůsobí potíže. Stejně tak by někdo mohlo chtít zůstat u otočného voliče telefonního čísla, ale běžný vzorek populace si se smartfounem s dotykem poradí za pár chvil.
Ano, Teslu asi není problém řídit, mně osobně ale vadí to, že Tesla záměrně zcela zaběhnuté způsoby ovládání udělá pro svém, i když ne vždy optimálním, aby byla jedinečná. Testy a recenze e-aut sleduji rád a zatím mi jako optimální vychází Ford Mach-e. Design se povedl, jizdní vlastnosti áa dobré, dojezd taky a ovládání nikterak složité. Jen škoda, že nemá jako ioniq 5 tu 800 voltovou technologii pro nabíjení, kdy se dá dobít na 80% za nejakych 18 minut. To by znamenalo cca dojezd 300 - 350 km, a to v rámci ČR považuji za dostatečné pro každodenní ježdění.
Ovládání Tesly, je dle mého názoru plně podřízeno maximalizaci dojezdu, respektive hospodaření s energií na palubě. Ačkoli se to Musk snaží maskovat různými kydy. Rychlonabíjení je problém, zejména v ČR, dle mých praktických zkušeností se jen výjimečně dostaneš na víc než 50kW, takže i kdyby auto umělo víc (což většina umí) tak to není k ničemu. Mimochodem, včera jsem narazil na recence a videa Toyota bz4X a pro mě je to velmi přítulný vůz (kdybych ten víc než milion měl).
Já to viděl někde na autoforum.cz myslím, takže to beru s rezervou už z podstaty... jestli někdo má nějaký reálný info, tak si to rád přečtu (ale BZ4x jde mimo mě tak či tak).
Mám zatím info to, ze to nesmí jezdit. O žádném výkupu zpět jsem neslyšel. Nicméně na začátku září k tomu snad budu mít víc.
Dostalo e ke mne, že může být ( zase pořád neoverene) problém s náboji kola. Ale proč jen u EV, to nevím.
Ne, určitě ne. To si špatně vysvětluješ to co píšu. Největší úspora je rekuperace spřažená s pedálem plynu. BZ4X nevím jestli je průšvih, jen jsem včera shlédnul nějaká videa a moc se mi líbí. Tedy až na tu cenu. Já bych si takový průšvih klidně před barák postavil a jezdil v něm. To bude s těmi koly něco jako když se konkurence spojila s dementní američankou a žalovali Toyotu za Prius, že sám zrychluje ne? :-) I tehdy se Toyota ke zjevně nesmyslnému obvinění postavila čelem. Mnoha konkurentům úspěch Toyoty moc vadí.
Ačkoli jsem tušil, že si z mého postu někdo vybere zrovna ten displej, o kterém jsem vůbec nepsal ....
Jo, taky bych si ho klidně postavil před barák... nechal Toyotu ať mi zaplatí pronájem jiného auta dle mého výběru, tím bych jezdil... a pak bych jim to prodal zase zpátky :-)
Těžko říct co za tím je. Teoreticky tam máš závit v náboji - kolo - šroub a ničím jiným to být nemůže, s technikou to nijak nesouvisí... pokud auto negeneruje nějaké vibrace nebo tak něco, ale to je trošku přitažené za vlasy. Ale každopádně situace, že má Toyota v US jediné EV auto a zákazníci s ním nemají jezdit, to není pro image dobré.
... promiň, jsi pod mou rozlišovací schopnost, pokud se zastáváš takového vyjádření směrem k lidem, kteří to holt pořád mají jinak zažito... třeba senioři. ...tedy naši rodiče, prarodiče.... tohle je teda vpořádku?
Nikdo by neměl být posílán do hrobu, to je samozřejmě těžké faux pas. Ale udivuje mne zrovna tvoje útlocitnost. Jindy jsi sprostými a urážlivými přispěvky překypoval.
to ano.... ale pokud si dohledáš v jakých souvislostech... a v reakci na co. Ano, to mě neomlouvá. Tohle je ovšem proti bazální lidské slušnosti a vrchol arogance. A není to faux pas, je to totální hajzl. vina. A není to útlocitnost, ale úplně běžná lidskost a slušnost. Snad mě chápeš.
:D:D:D dej tomu ještě radši čas, nerad bych tě zklamal. Dodnes bych se fackal za moje plamenné projevy z kdysi, kdy ještě acz byl náš magazín a byli jsme tu taková skvělá skupinka kluků - dodnes tak nějak držíme pospolu a já tu startoval do diskuzního barda GTI. Jak jsem jej trošku více poznal, .... dodnes si ho velice vážím a za ty mé mentální výrony se občas i facknu... :D:-) ... nebo i white labela... a takový fajný synek to je.
já jsem to pochopil tedy jinak. A to jako přirovnání, že bohužel brzy už nic jiného mít nebudou k dispozici než tohle ovládání. Spíš ten tvůj příspěvek mi přijde jako ubohost, ale neznám souvislost s případnými jinými vašemi diskuzemi
No, taky si úplně nemyslím že v Tesle se řidič ztratí. Naopak. Tesla totiž mraky základních věci co normální auta umí vůbec nedokáže. Z druhé strany všecko nějak funguje samo.
Jinak řečeno - za mě je Tesla mnohem přívětivější pro naprosté lamy než běžné dnešní auto.
No, a vzhledem k charakteru výrobku, je to celkem tragické. Doslova. Auto má být především bezpečné jak pro posádku, tak pro okolí. A tahle krabice, a je mi úplně jedno, co má pod kapotou, je šajz i za půlku ceny. Osobně, bych za to nedal ani půl míče. Leda, že bych to mohl obratem prodat dráž. Jinak ani náhodou.
někdo nezačne smát nebo zvracet tak by měl vyhledat pomoc odborníka. To je šajz ze všech stran a navíc za bezmála dva miliony korun!!!!!! Tohle si, soudruzi, strčte, do .... :no::no::no: Tohle je urážka zákazníka....
Fakt? Hele mě to přijde docela dobrý... takový lepší VW - elegantní, bez zbytečných kudrlinek, solidní proporce (jasně, vyšší než by to muselo být, ale na pohled mě to extra neruší)... nic kulervoucího, ale pohledný auto a za mě rozhodně nadprůměr (v rámci EV i celkově).
Mluvím teda o designu exteriéru. Interiér je o poznání slabší a vlastnosti - prostor a variabilita i spotřeba za mě ok, nabíjení ok, ale třeba vMax 160 je zbytečná restrikce.
Kdybych si měl tipnout, tak myslím, že to je jen o SW.
Třeba u Enyaqu je 80X a RS a myslím, že konstrukčně je to totéž (ale nestudoval jsem to).
Většina asi ne... ale já mám rád rychlý auta a mám i relativně dost cest do 100km, kde bych se klidně trošku svezl bez obav o dojezd (a ani by mě to nezruinovalo). Tohle je bod pro Teslu.
Ono by to taky mozna tu rychlost neudrzelo trvale.
EV motory jsou obvykle hodne pretizitelny, ale nefungujou na max dlouho.
To samy baterka.
A baterka kdyz se prehreje, tak ti klesne dojezd.
Ke vsemu z baterky nedostanes tolik energie pri vysokem odberu.
No nic. Proste jezdit rychle stoji hodne energie. Kdyz jezdis do 100km (jako ja), tak ti to vadi jen v tom, ze musis nabijet vic/casteji.
Me bavi jezdit usporne. V lete jezdim za 14kWh a v zime jezdim za 18kWh.
Aky zmysel ma jazdit nejak extra usporne? Ci to zerie 12 kwh, alebo neusporne 14 kwh je ovela mensi rozdiel, ako ci zerie auto usporne 6l a neusporne 7l. Aj ked je otazka, co je usporne a pomale a co uz nie :-) Okrem toho, ze kazdy kw navyse a kazda kvapka paliva je zataz pre planetu.
A zde nastupuje ten spalovak, treba obycejnej dvoulitr, i v te hnusne nafte, ktery nema problem dlouhodobe jet 180-200 aniz by mu to nejak extra vadilo (nedavno jsem zkousel na dloouhe rovne prazdne dalnici asi 190 tempomat a jelo to kolem 8,8 na sto) … tisic argumentu, ze je to k nicemu… vetsinou jo, ale tady to umi i 150k TDI … jen pro srovnani.
180-200? A k čomu je to dobré? Na tých pár km nemeckých diaľnic, kde premávka aj tak často nedovoľuje využívať vyššie rýchlosti? Maximálka 130, v niektorých krajinách 140 sa do schopností tohto auta hravo vojde. K čomu potrebuješ schopnosť auta ísť rýchlosťou, ktorá je v 99% prípadoch nelegálna?
Já jsem věděl, že na tohle bude takováhle reakce, ale Emel psal, že se rád sveze, tak jen konstatuji, že pro blbej čtyřválec a možná i tříválec (včera jsem viděl na yt na autobahnu astru končící generace s 1.2t 107kw jet 240 tacho), to je běžná věc...
V Honde jsem jel tachometrovych 230 jednou, za celou dobu vlastnictvi.
A klidne si toto odpustim. :D
Naprosto zbytecna rychlost, velmi nebezpecna (v normalnim provozu), legalni jen v Nemecku a s astronomickou spotrebou.
PS Jezdit pres 180 jinde nez na dalnici mi prijde taky nebezpecny. Brzdna draha se brutalne natahuje...
Kdyby si měl o dost výkonnější auto (tím neříkám, že myslím to své, ale opravdu výkonné auto), těch 200-230 tam je rychle, takže na to potřebuješ kratší vzdálenost :). Občas se svezu, nebezpečný to je, ale když je někde volno a nejsi idiot a neděláš to v hustém provozu, tak to je fajn, že tu možnost máš. Nutné není ani těch 180, když to vezmeš takhle, 160 by mělo na většinu situací opravdu stačit.
Mám dojezd před 1000 km. Když chci tak pojedu bez nějakých omezení úplně v pohodě pod 6l kdykoliv v rámci předpisů, když se trochu umravním tak za 5,5l. Nemám problém jet 200 kmh. Plnou nádrž mám za dvě minuty.
Do města, aby si nemusel platit parkování....
1000 km v jednom autě možná dám taky, v druhém ne, to dá tak 5-6 set, když se budu snažit, ale nabito mám za 5 minut do plna :-[]
OK. Ale odpoveď som od Teba nedostal. Fakt ma zaujíma, keď pominieme nemeckú diaľnicu, čomu prekáža maximálka 160 km/h? Resp. na čo je dobré mať vyššiu? U spaľováku to chápem - chceš mať nejakú rezervu a s blížiacim sa limitom motor už neťahá a stáva sa letargickým. U elektriny je to obmedzené elektronicky, akcelerácia by mala byť slušná aj nad 130 km/h. Limit 30 km/h nad povolenou maximálkou mi nepríde taký hrozný ani na riešenie kritických situácií. Podobné plače tu boli pri správe o obmedzení maximálky u Volva na 180 km/h. Popravde neviem, čo k tomu ľudí vedie. Rastie im od toho ego?
Tak jakou odpověd by si chtěl slyšet ? Já reagoval na to, že Emel se rád sveze, já občas taky.. to ti nestačí argument na to, že bych radši vyšší maximálku ? K tomu to je, ale jeslti je to nutnost ? Na to jsem odpověděl Donvitovi, že by vlastně reálně stačilo jezdit do cca 160ti...
No niekto to má rád a bude to skúšať a vôbec nejde o ego.. Cesty sú mnoho krát krásne prázdne a dá sa tak jazdiť v klude aj mimo DE.
Na moralizovanie Vám kašlem, to že niekto príde o papiere alebo hrozí pokuta je vec druhá.
Neviem prečo sa potom stále robia autá/moto s top speed 250+
Odpoveď na poslednú vetu: Tiež neviem prečo. :-)
Ale vážne. Asi si budeme musieť zvyknúť. Stále sa plánujú plne autonómne autá, a od toho je už iba krok k úplnému zákazu manuálneho riadenia. A to si už šoférovanie neužiješ ani pri 130 na diaľnici, budeš len sedieť a kysnúť jak knedľa... :-[]
Šoférování při 130 na dálnici si nějak extra neužívám, to bych klidně tomu automatu svěřil a otevřel si počítač. Hlavně ta dálnice je v principu strašně jednoduchá... autopilot to celkem zvládá už dneska (ano, jsou nehody... ale to jsou i u human drivers).
Prosimtě, co je to za auto a v jakém režimu jede pod 5 ? Jako, že moderní šestiválce umí dost dobrou spotřebu, to je fakt, ale zase pohádky strejců s oktáfkama tu snad nemáme zapotřebí ne ? To je 80tka na rovině na tempomat, což ?
Počkej, tak úsporná, nebo pohodová jízda nad limitem ? To jsou dost odlišné věci, ale jestli ti při jízdě lehce nad limitem 40d bere 4,8 tak to ti skoro nevěřím, kolem 5 ti mam problem jet velmi velmi usporne s FWD Oktafkou TDi 2.0 150k s manualem..Nechci se hadat, ale to si odecetl nekde z PP pri minimum plynu, co ? Jestli ale dokaze 40d jezdit v 7 er velke a dlouhe “krave” za 4,8, je to snad nejuspornejsi motor i v kontextu hybridu (530d jsem jezdil s RWD nad 7. Pro srovnani, ale normální kombinace všech režimů)
Ještě krátká rešerše spritmonitoru - průměr 740xd je 8, 7,91 mit adblue, takže pokud jezdíš pohodovou jízdou skoro za polovic, za spotřebu staré 1,9 TDI Oktáfky, fakt máš zázračné auto