Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen ID.5 Pro Performance – Jízdně solidní, ale to ovládání...

ID.5 je prvním elektrickým SUV kupé značky Volkswagen. Jak jezdí v provedení Pro Performance?
Zpět na článek
24. 8. 2022 13:09
24. 8. 2022 13:23
24. 8. 2022 14:35
26. 8. 2022 19:39
24. 8. 2022 15:32
26. 8. 2022 19:41
24. 8. 2022 15:41
24. 8. 2022 21:04
24. 8. 2022 14:03
24. 8. 2022 15:33
24. 8. 2022 14:42
24. 8. 2022 19:40
24. 8. 2022 21:06
25. 8. 2022 13:48
24. 8. 2022 22:54
24. 8. 2022 23:17
24. 8. 2022 23:35
25. 8. 2022 07:00
25. 8. 2022 08:09
25. 8. 2022 10:19
25. 8. 2022 13:49
25. 8. 2022 17:48
26. 8. 2022 08:57
26. 8. 2022 11:26
27. 8. 2022 21:32
24. 8. 2022 21:17
25. 8. 2022 23:23
24. 8. 2022 13:09
No neviem
Videl som par videi a porovnavaciek id rodiny s konkutenciou, a vo vsetkom je vw vzdy najhorsie. Zrychlenie, rekuperacia, brzdy, dojazd, kvalita spracovania, plasty, vybava atd. Momentalne sa vw berie ako najoptimistickejsi vyrobca pri udavani dojazdu svojho portfolia. Pri ev im usiel vlak a ja osobne by som siel ku konkurencii a o vw ani neuvazoval.
Rozbalit vlákno
13
24. 8. 2022 13:23
Re: No neviem
Mně přijde, že Němci stále budou preferovat německá auta, Češi zase Škodofku, ať se děje, co se děje. Ale obávám se, že mimo svůj region pomalu ztrácejí pozici. Toyota se stále drží, Korejci jdou nahoru, Francouzi experiemntují a Číňani si brousí zuby a pak vypálí elektrovozítka za 10-20 tisíc dolarů.
Avatar - xxc
24. 8. 2022 14:35
Re: No neviem
Poraďte konkurenciu, za rok budem snáď nosiť 3 deti do školy, zíde sa väčšie nové auto.
24. 8. 2022 14:39
Re: Re: No neviem
Nech idu peso ;-D
24. 8. 2022 14:56
Re: No neviem
Kúp si Renault. Najväčšie problémy, ktoré hrozia, sú voda na okne a vŕzganie sedačky.
Avatar - xxc
26. 8. 2022 19:39
Re: Re: No neviem
Pozeral som megane, vzadu je to dosť malé, nižšie na hlavu ako citigo. A ja by som sa cez to preniesol, ale žena doma ďalší Renault vidieť nechce 😁
24. 8. 2022 15:13
Re: Re: No neviem
Osobne si pockam az na dalsiu generaciu ev, teraz by som nekupil nic
24. 8. 2022 15:32
Re: No neviem
taky budu resit neco podbneho, ale kazdoladne 3 sedacky vedle sebe. Jeste cekam, Hyundai Staria,ale tam nejsou ty 3 plnohodnotne sedacky ve druhe rade....takze cekam. Zatim vyhovuje klasicke Vecko..ale casem bych chtel prejit na EV
Avatar - xxc
26. 8. 2022 19:41
Re: Re: No neviem
Chcem niečo kompaktnejšie, fakt nejakým V v úzkych uliciach mesta jazdiť nemusím.
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:04
Re: No neviem
Jo, budeš nosit. Souhlas. Moje rada - proč vůbec řešíš auto...??? Budeš je nosit.
24. 8. 2022 21:41
Re: No neviem
S kterou konkurencí? Hodně se to tu omílá, ale nic konkrétního. Neobhajuji, jen se ptám.
24. 8. 2022 22:27
Re: Re: No neviem
Dost vela ludi je unesenych z kie, ze vraj aj e mach sa da
Avatar - xxc
26. 8. 2022 19:44
Re: Re: Re: No neviem
Ev6 je vraj malá, hyundai sa žene nepáči a nemá 3 isofixy. Ešte pri nejakom aiways by som akceptoval, ale nie pri aute za 54 000 €. Mach e som ešte nepozeral.
24. 8. 2022 13:14
opičí se po Tesle
jenomže Tesla je pro hipstery. Běžný řidič se v tom ztratí a zděsí jako Vaculík.
Naštěstí VW není jediná značka a jsou tu jiné značky, které se tlačítek zatím drží. No, uvidíme, co věrní koncernoví zákaznici ještě vydrží...
Rozbalit vlákno
29
24. 8. 2022 13:20
Re: opičí se po Tesle
Nevydrží, pokud VW nezmění svůj postoj k ergonomii interiéru, jdu jinam. Po vyzkoušení iD4 vím, že další auto od VW nebude. Hlavně mě naprosto štvaly ty dotykové plošky na volantu a ovládání oken, vztekl bych se. Buď si to dělalo co chtělo i při letmém dotyku, při otáčení volantu nebo se na to musel člověk podívat, co vlastně mačká. A přepínání předních i zadních oken je zločin proti lidskosti :-O Za tenhle fail by designéry měli pověsit někam za koule do průvanu… :no:
24. 8. 2022 13:21
Re: opičí se po Tesle
Zase za to budu popotahován, ale jakýže řidič se v Tesle ztratí? Ten běžný a nebo ten zaujatý, či hloupý, či jaký? Mě je nakonec vcelku jedno, jak se prodává Tesla, beztak tolik peněz nikdy mít nebudu a Musk je mi u ...dele. Ale konstatovat na základě nesmyslného videa od rádoby mediální hvězdy, že se v Tesle bežný řidič ztratí, to je silná káva. Jel jsem, neztratil jsem se, musím tedy být z tvého pohledu úplně nenormální řidič. Potažmo všichni, kdo i Teslu koupili a jezdí s ní.

A kwa ani do té škatulky Toyota troll se teď nevlezu. Budu tedy víceškatulkový, mj. i Teslácký magor, svědek kdovíčeho asi.
Avatar - Mikesus
24. 8. 2022 13:33
Re: opičí se po Tesle
Za takový příspěvek dle mého není proč se stydět a omlouvat. Napíšeš v pohodě svůj názor, poukazes poklidne na pár nesmyslů a o tom je diskuze.
A jestli chceš, vymyslíme další škatulky, přeci bys nechtěl být jen v jedné? :-[]
24. 8. 2022 13:35
Re: opičí se po Tesle
Zvláštní, celkem agresivní reakce ode mě ti nevadí, ale ta celkem ještě umírněná vedle rozpoutala flame. Že by mezigenerační komunikační bariéra?
Avatar - Mikesus
24. 8. 2022 14:33
Re: opičí se po Tesle
mně to agresivní nepřišlo. Pokud je taková agresivní, tak ji používej všude a máme win-win. Tobě se uleví a ostatní to nebudou brát jako flame.
24. 8. 2022 13:46
Re: opičí se po Tesle
neříkám normální, ale běžný řidič. Běžný řidič si není automobilový nadšenec, nestuduje žádná menu a infotainmenty a očekává, že se auto bude chovat a ovládat jak je zvyklý už 20-30 let. Já znám spoustu lidí, kteří mají problém i s běžným dotykovým telefonem. Sotva se naučí, jak telefonovat a poslat zprávu, případně něco vyfotit a to je vše. Běžný řidič očekává, že má nějaký klíček, kterým auto odemkne a zamkne, něčím to nastartuje, plynem rozjíždí a brzdou brzdí. A nějakým červeným tlačítkem zatopí a modrým ochladí nebo si kolečkem nastaví stupně. A když nedokáže ani tyto základní povely, začne mu to brzdit aniž by brzdil a začnou mu nutit nějakou aplikaci, kterou si ani neumí nainstalovat, tak začne nadávat, že nic takového nechce, obzvláště když to stojí 1,5M.
24. 8. 2022 13:52
Re: opičí se po Tesle
Pokročilé funkce nemusíš využívat a ty základní fungují v Tesle jako v každém autě s automatickou převodovkou. Tedy problém může mít jen ignorant, pro kterého je celý svět špatně, protože už není jako když chodil do školy. Možná se pohybuju ve zvláštní společnosti, ale v okruhu mé rodiny, přátel a kolegů není nikdo, kdo by měl problém s ovládáním dotykového smartfounu ve věku 3-75 let. Stejně tak každý, kdo přesedl do Tesly, mohl ihned vyjet.
Obecně každý může chtít v autě stále manuál a ručku, ale spíše bude působit jako zabedněnec, neboť běžnému vzorku populace ježdění s automatem nepůsobí potíže. Stejně tak by někdo mohlo chtít zůstat u otočného voliče telefonního čísla, ale běžný vzorek populace si se smartfounem s dotykem poradí za pár chvil.
24. 8. 2022 14:22
Re: opičí se po Tesle
Ano, Teslu asi není problém řídit, mně osobně ale vadí to, že Tesla záměrně zcela zaběhnuté způsoby ovládání udělá pro svém, i když ne vždy optimálním, aby byla jedinečná. Testy a recenze e-aut sleduji rád a zatím mi jako optimální vychází Ford Mach-e. Design se povedl, jizdní vlastnosti áa dobré, dojezd taky a ovládání nikterak složité. Jen škoda, že nemá jako ioniq 5 tu 800 voltovou technologii pro nabíjení, kdy se dá dobít na 80% za nejakych 18 minut. To by znamenalo cca dojezd 300 - 350 km, a to v rámci ČR považuji za dostatečné pro každodenní ježdění.
24. 8. 2022 14:28
Re: opičí se po Tesle
Ovládání Tesly, je dle mého názoru plně podřízeno maximalizaci dojezdu, respektive hospodaření s energií na palubě. Ačkoli se to Musk snaží maskovat různými kydy. Rychlonabíjení je problém, zejména v ČR, dle mých praktických zkušeností se jen výjimečně dostaneš na víc než 50kW, takže i kdyby auto umělo víc (což většina umí) tak to není k ničemu. Mimochodem, včera jsem narazil na recence a videa Toyota bz4X a pro mě je to velmi přítulný vůz (kdybych ten víc než milion měl).
Avatar - Emel
24. 8. 2022 15:35
Re: opičí se po Tesle
Jako že největší úspora energie je obří displej? To ti hele nevím.

BZ4X je podle všeho dost průšvih, nemá se s nimi jezdit a automobilka je i vykupuje zpět co jsem zahlédl.
24. 8. 2022 15:42
Re: opičí se po Tesle
To mi prijde skoro jako sabotaz. :D

Ze zrovna Toyota neumi dotanout kola.

Ted vazne. Pristup Toyoty k EV je divnej.
Avatar - Emel
24. 8. 2022 15:46
Re: opičí se po Tesle
Já to viděl někde na autoforum.cz myslím, takže to beru s rezervou už z podstaty... jestli někdo má nějaký reálný info, tak si to rád přečtu (ale BZ4x jde mimo mě tak či tak).
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 05:39
Re: opičí se po Tesle
Mám zatím info to, ze to nesmí jezdit. O žádném výkupu zpět jsem neslyšel. Nicméně na začátku září k tomu snad budu mít víc.
Dostalo e ke mne, že může být ( zase pořád neoverene) problém s náboji kola. Ale proč jen u EV, to nevím.
24. 8. 2022 15:55
Re: opičí se po Tesle
Jestli ono se ti to spíš nezdá. Sám si odpovídáš, že je to divné, že by Toyota neuměla dotáhnout kola.
24. 8. 2022 15:53
Re: opičí se po Tesle
Ne, určitě ne. To si špatně vysvětluješ to co píšu. Největší úspora je rekuperace spřažená s pedálem plynu. BZ4X nevím jestli je průšvih, jen jsem včera shlédnul nějaká videa a moc se mi líbí. Tedy až na tu cenu. Já bych si takový průšvih klidně před barák postavil a jezdil v něm. To bude s těmi koly něco jako když se konkurence spojila s dementní američankou a žalovali Toyotu za Prius, že sám zrychluje ne? :-) I tehdy se Toyota ke zjevně nesmyslnému obvinění postavila čelem. Mnoha konkurentům úspěch Toyoty moc vadí.

Ačkoli jsem tušil, že si z mého postu někdo vybere zrovna ten displej, o kterém jsem vůbec nepsal ....
Avatar - Emel
24. 8. 2022 16:01
Re: opičí se po Tesle
Jo, taky bych si ho klidně postavil před barák... nechal Toyotu ať mi zaplatí pronájem jiného auta dle mého výběru, tím bych jezdil... a pak bych jim to prodal zase zpátky :-)

Těžko říct co za tím je. Teoreticky tam máš závit v náboji - kolo - šroub a ničím jiným to být nemůže, s technikou to nijak nesouvisí... pokud auto negeneruje nějaké vibrace nebo tak něco, ale to je trošku přitažené za vlasy. Ale každopádně situace, že má Toyota v US jediné EV auto a zákazníci s ním nemají jezdit, to není pro image dobré.
24. 8. 2022 13:52
Re: opičí se po Tesle
Pro tyhle lidi už místní truhlář stlouká bednu :-)
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:04
Re: opičí se po Tesle
To byla ubohost teda..... naprostá ubohost. Za to si dej facku.... :no:
24. 8. 2022 14:07
Re: opičí se po Tesle
Ty jsi zde napsal už tolik ubohostí, že bys musel mít vlastní rukou profackovanou hubu naskrz.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:09
Re: opičí se po Tesle
... promiň, jsi pod mou rozlišovací schopnost, pokud se zastáváš takového vyjádření směrem k lidem, kteří to holt pořád mají jinak zažito... třeba senioři. ...tedy naši rodiče, prarodiče.... tohle je teda vpořádku?
24. 8. 2022 14:11
Re: opičí se po Tesle
Nikdo by neměl být posílán do hrobu, to je samozřejmě těžké faux pas. Ale udivuje mne zrovna tvoje útlocitnost. Jindy jsi sprostými a urážlivými přispěvky překypoval.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:15
Re: opičí se po Tesle
to ano.... ale pokud si dohledáš v jakých souvislostech... a v reakci na co. Ano, to mě neomlouvá. Tohle je ovšem proti bazální lidské slušnosti a vrchol arogance. A není to faux pas, je to totální hajzl. vina. A není to útlocitnost, ale úplně běžná lidskost a slušnost. Snad mě chápeš.
24. 8. 2022 14:17
Re: opičí se po Tesle
Je možné, že ty nakonec nebudeš takový arogantní pablb, jak jsem si tě představoval, a nebo jde jen o součást hry a zase tě to přejde?
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:25
Re: opičí se po Tesle
:D :D :D dej tomu ještě radši čas, nerad bych tě zklamal. Dodnes bych se fackal za moje plamenné projevy z kdysi, kdy ještě acz byl náš magazín a byli jsme tu taková skvělá skupinka kluků - dodnes tak nějak držíme pospolu a já tu startoval do diskuzního barda GTI. Jak jsem jej trošku více poznal, .... dodnes si ho velice vážím a za ty mé mentální výrony se občas i facknu... :D :-) ... nebo i white labela... a takový fajný synek to je.
24. 8. 2022 14:30
Re: opičí se po Tesle
:yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 18:28
Re: opičí se po Tesle
;-) :-) :yes:
Avatar - Mikesus
24. 8. 2022 14:37
Re: opičí se po Tesle
já jsem to pochopil tedy jinak. A to jako přirovnání, že bohužel brzy už nic jiného mít nebudou k dispozici než tohle ovládání. Spíš ten tvůj příspěvek mi přijde jako ubohost, ale neznám souvislost s případnými jinými vašemi diskuzemi
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 18:28
Re: opičí se po Tesle
...samozřejmě, jak je libo. :-)
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:08
Re: opičí se po Tesle
No, taky si úplně nemyslím že v Tesle se řidič ztratí. Naopak. Tesla totiž mraky základních věci co normální auta umí vůbec nedokáže. Z druhé strany všecko nějak funguje samo.
Jinak řečeno - za mě je Tesla mnohem přívětivější pro naprosté lamy než běžné dnešní auto.
24. 8. 2022 13:16
tak si to shrneme
je to hnusný, je to malý, je to pomalý, špatně se to ovládá, nikam to pořádně nedojede a nakonec je to nehorázně drahý.
Rozbalit vlákno
10
24. 8. 2022 13:25
Re: tak si to shrneme
Asi bych to líp neshrnul :yes:
24. 8. 2022 13:56
Re: tak si to shrneme
Tomu rikam nezaujata shrnovacka.
:D :D :D
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:00
Re: tak si to shrneme
Spíš tomu říkej reálný pohled na produkt....
24. 8. 2022 15:45
Re: tak si to shrneme
Tak nejak z toho vyctu dokazu pochopit, ze se to spatne ovlada a ze je to drahy.

Zbytek jsou jen dojmy.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 18:16
Re: tak si to shrneme
No, a vzhledem k charakteru výrobku, je to celkem tragické. Doslova. Auto má být především bezpečné jak pro posádku, tak pro okolí. A tahle krabice, a je mi úplně jedno, co má pod kapotou, je šajz i za půlku ceny. Osobně, bych za to nedal ani půl míče. Leda, že bych to mohl obratem prodat dráž. Jinak ani náhodou.
24. 8. 2022 20:59
Re: tak si to shrneme
Chces rict ze to auto je nebezpecne?
Proc?
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 22:59
Re: tak si to shrneme
Ovládáním? Odváděním pozornosti?
24. 8. 2022 23:08
Re: tak si to shrneme
Az tak?
Nevim, nemam vlastni zkusenost.
Existuje i hlasove ovladani nebo? atd.
Avatar - kari.laz
24. 8. 2022 15:49
Re: tak si to shrneme
A Švarc tomu dá 4 hvězdy
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:10
Re: tak si to shrneme
Tak musel splnit úkol zněl jasně.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 13:59
Tak jestli se u tohoto auta
někdo nezačne smát nebo zvracet tak by měl vyhledat pomoc odborníka. To je šajz ze všech stran a navíc za bezmála dva miliony korun!!!!!! Tohle si, soudruzi, strčte, do .... :no: :no: :no: Tohle je urážka zákazníka....
Rozbalit vlákno
94
Avatar - Emel
24. 8. 2022 15:33
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Fakt? Hele mě to přijde docela dobrý... takový lepší VW - elegantní, bez zbytečných kudrlinek, solidní proporce (jasně, vyšší než by to muselo být, ale na pohled mě to extra neruší)... nic kulervoucího, ale pohledný auto a za mě rozhodně nadprůměr (v rámci EV i celkově).
Mluvím teda o designu exteriéru. Interiér je o poznání slabší a vlastnosti - prostor a variabilita i spotřeba za mě ok, nabíjení ok, ale třeba vMax 160 je zbytečná restrikce.
24. 8. 2022 15:46
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Souhlas :yes:

160 podle me neni restrikce, ale je to spis o zprevodovani, tocivem momentu atd.

V realu moc lidi s EV pres 160 nejezdi. :D
Avatar - Emel
24. 8. 2022 15:52
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Kdybych si měl tipnout, tak myslím, že to je jen o SW.
Třeba u Enyaqu je 80X a RS a myslím, že konstrukčně je to totéž (ale nestudoval jsem to).
Většina asi ne... ale já mám rád rychlý auta a mám i relativně dost cest do 100km, kde bych se klidně trošku svezl bez obav o dojezd (a ani by mě to nezruinovalo). Tohle je bod pro Teslu.
24. 8. 2022 16:10
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Mozna mas pravdu. Nevim.

Ono by to taky mozna tu rychlost neudrzelo trvale.

EV motory jsou obvykle hodne pretizitelny, ale nefungujou na max dlouho.
To samy baterka.
A baterka kdyz se prehreje, tak ti klesne dojezd.
Ke vsemu z baterky nedostanes tolik energie pri vysokem odberu.

No nic. Proste jezdit rychle stoji hodne energie. Kdyz jezdis do 100km (jako ja), tak ti to vadi jen v tom, ze musis nabijet vic/casteji.

Me bavi jezdit usporne. V lete jezdim za 14kWh a v zime jezdim za 18kWh.
Avatar - xxc
24. 8. 2022 16:57
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Aky zmysel ma jazdit nejak extra usporne? Ci to zerie 12 kwh, alebo neusporne 14 kwh je ovela mensi rozdiel, ako ci zerie auto usporne 6l a neusporne 7l. Aj ked je otazka, co je usporne a pomale a co uz nie :-) Okrem toho, ze kazdy kw navyse a kazda kvapka paliva je zataz pre planetu.
24. 8. 2022 21:11
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Nevsiml jsem si, ze bych psal extra usporne.
Psal jsem usporne. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 18:02
Re: Tak jestli se u tohoto auta
A zde nastupuje ten spalovak, treba obycejnej dvoulitr, i v te hnusne nafte, ktery nema problem dlouhodobe jet 180-200 aniz by mu to nejak extra vadilo (nedavno jsem zkousel na dloouhe rovne prazdne dalnici asi 190 tempomat a jelo to kolem 8,8 na sto) … tisic argumentu, ze je to k nicemu… vetsinou jo, ale tady to umi i 150k TDI … jen pro srovnani.
24. 8. 2022 18:52
Re: Tak jestli se u tohoto auta
180-200? A k čomu je to dobré? Na tých pár km nemeckých diaľnic, kde premávka aj tak často nedovoľuje využívať vyššie rýchlosti? Maximálka 130, v niektorých krajinách 140 sa do schopností tohto auta hravo vojde. K čomu potrebuješ schopnosť auta ísť rýchlosťou, ktorá je v 99% prípadoch nelegálna?
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 20:40
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Já jsem věděl, že na tohle bude takováhle reakce, ale Emel psal, že se rád sveze, tak jen konstatuji, že pro blbej čtyřválec a možná i tříválec (včera jsem viděl na yt na autobahnu astru končící generace s 1.2t 107kw jet 240 tacho), to je běžná věc...
24. 8. 2022 21:13
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Konstatovani pravdivy. :yes:
Vyuzitelnost minimalni...

V Honde jsem jel tachometrovych 230 jednou, za celou dobu vlastnictvi.
A klidne si toto odpustim. :D
Naprosto zbytecna rychlost, velmi nebezpecna (v normalnim provozu), legalni jen v Nemecku a s astronomickou spotrebou.

PS Jezdit pres 180 jinde nez na dalnici mi prijde taky nebezpecny. Brzdna draha se brutalne natahuje...
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 21:24
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Kdyby si měl o dost výkonnější auto (tím neříkám, že myslím to své, ale opravdu výkonné auto), těch 200-230 tam je rychle, takže na to potřebuješ kratší vzdálenost :). Občas se svezu, nebezpečný to je, ale když je někde volno a nejsi idiot a neděláš to v hustém provozu, tak to je fajn, že tu možnost máš. Nutné není ani těch 180, když to vezmeš takhle, 160 by mělo na většinu situací opravdu stačit.
Avatar - xxc
25. 8. 2022 00:33
Re: Tak jestli se u tohoto auta
180 je v pohode aj bezne, je to len o 50 viac, ako bezne jazdia auta na dialnici. Ale nejak dlhodobo je aj 160 na ID5 vela :-)
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:26
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Mám dojezd před 1000 km. Když chci tak pojedu bez nějakých omezení úplně v pohodě pod 6l kdykoliv v rámci předpisů, když se trochu umravním tak za 5,5l. Nemám problém jet 200 kmh. Plnou nádrž mám za dvě minuty.

Tak k čemu je nesmysl v podobě EV?!? ...
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 21:51
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Do města, aby si nemusel platit parkování....
1000 km v jednom autě možná dám taky, v druhém ne, to dá tak 5-6 set, když se budu snažit, ale nabito mám za 5 minut do plna :-[]
24. 8. 2022 23:11
Re: Tak jestli se u tohoto auta
@ rohypnol:
K cemu je EV?

To ty nikdy, nikdy nepochopis.
Tak se na to uz hloupe neptej, ju? :D
Avatar - xxc
25. 8. 2022 00:35
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ev je na to, aby sa to dalo ovladat myslienkou, stlacim a idem, necakam kym sa to pohne :-)
24. 8. 2022 22:05
Re: Tak jestli se u tohoto auta
OK. Ale odpoveď som od Teba nedostal. Fakt ma zaujíma, keď pominieme nemeckú diaľnicu, čomu prekáža maximálka 160 km/h? Resp. na čo je dobré mať vyššiu? U spaľováku to chápem - chceš mať nejakú rezervu a s blížiacim sa limitom motor už neťahá a stáva sa letargickým. U elektriny je to obmedzené elektronicky, akcelerácia by mala byť slušná aj nad 130 km/h. Limit 30 km/h nad povolenou maximálkou mi nepríde taký hrozný ani na riešenie kritických situácií. Podobné plače tu boli pri správe o obmedzení maximálky u Volva na 180 km/h. Popravde neviem, čo k tomu ľudí vedie. Rastie im od toho ego?
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 22:11
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Já ti odpovedel, občas na to šlápnu a svezu se :-)
25. 8. 2022 06:55
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Odpovedal. Asi tak, že keď sa spýtam, koľko je hodín, tak mi odpovieš, že je štvrtok. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 07:08
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tak jakou odpověd by si chtěl slyšet ? Já reagoval na to, že Emel se rád sveze, já občas taky.. to ti nestačí argument na to, že bych radši vyšší maximálku ? K tomu to je, ale jeslti je to nutnost ? Na to jsem odpověděl Donvitovi, že by vlastně reálně stačilo jezdit do cca 160ti...
25. 8. 2022 09:36
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Nestačí. Ja som náročný. :-D A občas rád rýpem. ;-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:43
Re: Tak jestli se u tohoto auta
.... občas? :D :D ;-) aspon je sranda.
25. 8. 2022 12:54
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Do Ozzmana občas.
Avatar - speedfred
25. 8. 2022 06:57
Re: Tak jestli se u tohoto auta
No niekto to má rád a bude to skúšať a vôbec nejde o ego.. Cesty sú mnoho krát krásne prázdne a dá sa tak jazdiť v klude aj mimo DE.
Na moralizovanie Vám kašlem, to že niekto príde o papiere alebo hrozí pokuta je vec druhá.
Neviem prečo sa potom stále robia autá/moto s top speed 250+
25. 8. 2022 09:32
Re: Tak jestli se u tohoto auta
osobně mi teda dá víc 130 na klikaté okresce, než 250+ na dálnici... na motorce i v autě
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:45
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tady asi souhlas, nebo kilo ve starém autě, to je taky adrenalin :D
Avatar - speedfred
25. 8. 2022 15:00
Re: Tak jestli se u tohoto auta
….alebo je ešte lepšie 180 na kľukatej okreske 🫣
25. 8. 2022 09:37
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Odpoveď na poslednú vetu: Tiež neviem prečo. :-)
Ale vážne. Asi si budeme musieť zvyknúť. Stále sa plánujú plne autonómne autá, a od toho je už iba krok k úplnému zákazu manuálneho riadenia. A to si už šoférovanie neužiješ ani pri 130 na diaľnici, budeš len sedieť a kysnúť jak knedľa... :-[]
Avatar - Emel
25. 8. 2022 10:44
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Šoférování při 130 na dálnici si nějak extra neužívám, to bych klidně tomu automatu svěřil a otevřel si počítač. Hlavně ta dálnice je v principu strašně jednoduchá... autopilot to celkem zvládá už dneska (ano, jsou nehody... ale to jsou i u human drivers).
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:43
Re: Tak jestli se u tohoto auta
amen...
Avatar - Emel
25. 8. 2022 10:30
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Podepisuji speedfreda :-)
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 18:21
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Když jezdím úsporně, tak mi těch 6 válců se 340 koníky žere 4,8. ...a to se bavíme o prodloužené verzi limuzíny. cca. 5,3metrů...
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 20:43
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Prosimtě, co je to za auto a v jakém režimu jede pod 5 ? Jako, že moderní šestiválce umí dost dobrou spotřebu, to je fakt, ale zase pohádky strejců s oktáfkama tu snad nemáme zapotřebí ne ? To je 80tka na rovině na tempomat, což ?
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 22:59
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Bavíme se o úsporné jízdě.Je to 740Lxd .... v režimu komfort. Ještě nějaké otázky? Tempomat ne. Ale pohodová jízda mírně nad limitem.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 23:01
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Počkej, tak úsporná, nebo pohodová jízda nad limitem ? To jsou dost odlišné věci, ale jestli ti při jízdě lehce nad limitem 40d bere 4,8 tak to ti skoro nevěřím, kolem 5 ti mam problem jet velmi velmi usporne s FWD Oktafkou TDi 2.0 150k s manualem..Nechci se hadat, ale to si odecetl nekde z PP pri minimum plynu, co ? Jestli ale dokaze 40d jezdit v 7 er velke a dlouhe “krave” za 4,8, je to snad nejuspornejsi motor i v kontextu hybridu (530d jsem jezdil s RWD nad 7. Pro srovnani, ale normální kombinace všech režimů)

Ještě krátká rešerše spritmonitoru - průměr 740xd je 8, 7,91 mit adblue, takže pokud jezdíš pohodovou jízdou skoro za polovic, za spotřebu staré 1,9 TDI Oktáfky, fakt máš zázračné auto
25. 8. 2022 08:34
Re: Tak jestli se u tohoto auta
to já mu nevěřím úplně. stejně jako ty pindy, že on si potrpí na zvuk a že si rád připlatí, aby ho měl. 740D je totiž hlavně o zvuku:)
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 08:41
Re: Tak jestli se u tohoto auta
No, ten třílitrovej šestiválec zní na naftu docela hezky :-! Ale chápu, kam tím míříš.... :D Doufám, že to Jiří nějak okomentuje.


P.S. některé diesly ale zní dobře, jako startující letadlo, kdysi jsem míval Lagunu 1,9Dci a ta syčela fakt jak tryskáč.... taky ta turba tam pravidelně nevydržela :D
25. 8. 2022 08:56
Re: Tak jestli se u tohoto auta
nemířím nikam, jen si pamatuju agresivní výstupy typu "neserte se do nás, co máme rádi u auta pěknej zvuk" nebo jak to bylo:)
o té nejnižší spotřebě, existuje sprimonitor, jsou tam dvě auta teda jenom ale obě za osm průměr, to jako auto jede v průměru za osm, ale když se s ním jede pomaleji, tak to spadne na půlku?
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:07
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Jo, tak to jsem nezaznamenal :-[] Ale já tu jednou ze srandy DonVitovi taky tvrdil, že nafta voní :D Mohl se zbláznit

S tou spotřebou, já vím, to jsem psal výše, že spritmonitor ukazuje průměr na 8 na sto, takže věřím tomu, že 4,8 ukáže PP v nějaké chvíli aktuální spotřeby, kdy jedeš 80-100 na tempomat, ale nějaká úsporná jízda lehce nad limit v průměru ? Tak kolem 6-6,5 bych byl i ochotný věřit, ale rozhodně to není běžná spotřeba...
25. 8. 2022 09:17
Re: Tak jestli se u tohoto auta
už si nevzpomenu na nic, tvrdil mi tu, že s M340i dokáže jezdit za 6,5. zkoušel jsem na prázdném úseku dálnice na Zlín jet na tempomat na 80, potom i 70 a nedostal jsem se ani pod osm....takže si nemyslím, že by diesel, kde ty spotřeby mají daleko menší rozptyl, dokázal jet za 4,5. leda dolů z Alp...
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:22
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ta 340i, to je stejný motor jako 540i? Já jsem tomu taky nevěřil, ale s tou předchozí Pájovou jsem sám jezdil Prahou ! křížem krážem i centrem a v provozu a myslím, že tam svítilo 8,5, což je neuvěřitelný na takovej motor. Ale na Zlín od Brna je to rovina, to už moc vhodnějších tras mimo sjezdu z hor nenajdeš :)

Jinak diesel taky dokáže třeba 2-3 litry dolu, kus od kusu, já u svého dieslu jezdím za 7,5, když jsem to pujčil Mikesusovi, vrátil mi to za 5,3, ale to už je teda extrém, vezl zrcadlo, tak jel klidně :D
25. 8. 2022 09:33
Re: Tak jestli se u tohoto auta
nemá, má tu výkonnější verzi 378 koní a prý naměřil přes 400. co tam svítilo aktuálně je asi nepodstatné, vynulovat spotřebu a 10+ by tam bylo určitě, i když je to hybrid.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:36
Re: Tak jestli se u tohoto auta
To byla průměrná, měřili jsme to.
25. 8. 2022 09:22
Re: Tak jestli se u tohoto auta
To si myslím taky.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:38
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Zase lžeš ty Kotníkáři. Nikdy jsem nikde netvrdil nic o M340. Co ty jsi za zmetka upatlaného.... :D :D :D
25. 8. 2022 09:46
Re: Tak jestli se u tohoto auta
nebyla řeč o tobě, vypadnul mi nick toho dotyčného, má tu recenzi ma moje.auto na M340i touring i s tím měřením.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:53
Re: Tak jestli se u tohoto auta
V tom případě se omlouvám, ale zkus příště být konkrétněší.
25. 8. 2022 09:55
Re: Tak jestli se u tohoto auta
vypadnulo mi jedno písmenko.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:34
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tenhle výplod unylé mysli od miga jsi ani zaznamenat nemohl. On je lhář a právě se zase neudržel. ;-)
25. 8. 2022 09:47
Re: Tak jestli se u tohoto auta
blázínku, já nepíšu jen o tobě. to si zase nefandi. mělo tam být napsáno
"už si nevzpomenu na nick" jako "nickname".
každopádně tvoje jméno nezaznělo, aby sis to vztahoval na sebe :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:25
Re: Tak jestli se u tohoto auta
... užij si svou pravdu. ;-) a hlavně zase nelži.
25. 8. 2022 09:35
Re: Tak jestli se u tohoto auta
ukaž mi, kde jsem lhal a omluvím se. to bych vážně nerad:)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:41
Re: Tak jestli se u tohoto auta
... hele tak ty tu zalžeš a já ti mám něco hledat? ...ty jsi fakt srandovní panáček.... :-[] :-[] :yes:
25. 8. 2022 09:45
Re: Tak jestli se u tohoto auta
nemusíš. stačí to říct. já si zajisté vzpomenu ;-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:52
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ty se zase přeplácneš další lží. No, důkazní břemeno je na tvé straně. Tak do toho :yes: pokud něco tvrdíš, tak to dolož. Jinak jsi zase za matlu a závistivce a okopávače kotníků. Tímto můj čas pro tebe vypršel. Dokaž nebo zalez. Hezký den ti přeji. :-)
25. 8. 2022 09:54
Re: Tak jestli se u tohoto auta
takže já mám dokazovat, že jsem lhal a kde. no to je mi gól.
ten člověk, o kterém jsem mluvil je tady
https://moje.auto.cz/…ik/brambora.html
25. 8. 2022 13:23
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Jo, jsem to já. A ty spotřeby jsou skutečné. Umí jezdit za 6 i za 20. Podle stylu jízdy a skills řidiče.
25. 8. 2022 13:47
Re: Tak jestli se u tohoto auta
za pár dnů budu mít M440i tak jsem zvědav. zadání je stejné, na tempomat 80 km/h.
...a 20 na sto z toho nedostaneš v běžném provozu:)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 13:58
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Reagoval jsi osobně přímo na mě. Omluvu nečekám. :-)
25. 8. 2022 14:33
Re: Tak jestli se u tohoto auta
já se omlouvám, ale vzhledem k tomu, že už nevím, za co vlastně, tak bych to nebral úplně vážně:)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:23
Re: Tak jestli se u tohoto auta
O zvuku jsou přece jiné... ale okop kotníků od kotníkáře jsem mohl i čekat. Tohle je daily car na takové to courání... ale je pravda, že i tohle zní při plném docela dobře.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:29
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Jo, ten šestiválcovej diesel od BMW má hezký zvuk, na to, že je to nafta, o tom žádná, ale bez útoků, vysvětli pls tu spotřebu, mne to vrtá hlavou, všechny zkušenosti, statistiky, testy, mluví v neprospěch tvého tvrzení, neříkám, že lžeš, ale asi si to trochu vytrhl z kontextu ? Na kolika km jsi to měřil, jednalo se o průměr, nebo o momentální ukazatel PP ? Díky
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:48
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Jedná se o denní průměr. Cesta z města do přírody, do vedlejších měst... to může být cca. 150 km? Určitě hraje roli, že žádný tempomat... v tom komfortu, když jedeš z mírného kopce nebo dojíždíš k zatáčkám a pod., tak už nepřidáváš plyn a ono to plachtí. Ale fakt plynulost, rozum... a je to. Nejedná se o výjimečný úkaz. Třeba s Fiatem 500 mám problém se dostat na 5,4 /automat/. S Volvem XC60 fwd, 150 koní, 5,3-5,6. Opravdu nelžu, to bych asi ztrácel čas raději jiným způsobem.... :-)
25. 8. 2022 09:36
Re: Tak jestli se u tohoto auta
stačí to nastartovat a mám výbuch smíchu. oukej, tenhle zvuk snesu v transitu, ale ne v limuzíně.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:30
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ozzmane, to se přece nevylučuje. Jde o plynulost a spolupráci s převodovkou, motorem, jízdním režimem. Tempomat ti tohle neudělá. Ted mám dlouhodobou 5,5. JInak je to rozpětí od 4,8 - 6,2 ... v zimě 6,8-7,1
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 09:31
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Plynulost beru, ta je klíčová, Ok, nevím kde a jak jezdíš, zdá se mi to zázračné, třeba si to někdy vyzkouším, nebo se tu třeba ještě nějaká zkušenost objeví od dalších, každopádně zajímavé...
25. 8. 2022 09:37
Re: Tak jestli se u tohoto auta
5,5 s dvoutunovým autem, s pohonem všech kol. jediný svého druhu, jednorožec :yes:
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:39
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Od tebe to beru jako poklonu. ;-)
25. 8. 2022 09:41
Re: Tak jestli se u tohoto auta
a do toho řeči o rychlých jezdcích :-) :-) :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:49
Re: Tak jestli se u tohoto auta
:-) masakr, že? .... co se to vlastně všechno děje kolem tebe. ;-)
25. 8. 2022 10:50
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Heled, treba u Stealth jsem mu tu spotrebu veril. Protoze jezdi usporne, bavi ho to.

Se sedmickovym bavorakem jet pod pet muselo byt zrejme z vysokych hor...

Pod pet se dostat neni jednoduchy ani s 320d. Z vlastni zkusenosti.

Zkousel jsi nekdy merit spotrebu dotankovanim?
Vypada to na velmi optimisticky pp.

https://www.auto-motor-und-sport.de/test/bmw-730d/

Den besten Verbrauch erzielte ich im Ausland, bei konstant 100 km/h brauchte der BMW 7er gerade mal 6,4 L/100 km.

Tohle zni realne...
To co pises ty ne. Sorry.
25. 8. 2022 11:17
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Vlbec nechápu, proč si někdo pořídí auto s obrovským spalovacím motorem a pak se třese o spotřebu. Stačilo si přece pořídit úspornější auto, či instalovat LPG a je po problému. Tady když už musí mít ten člověk spalovák a dokonce veliký. Nechápu.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 14:01
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Vím, že to není na mě, ale umím za sebe odpovědět. Není to o olizování víčka nádrže, ale jednou si užíváš plavmou jízdu, jindy potřebuješ rychlejší přesun, jindy rychle předjet, někdy si to trošku užít. Osobně mi je jedno, jestli jedu za 5 nebo 7 nebo 10 ... ano, u daily car tě potěší efektivita provozu, o tom žádná.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 13:59
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Kluci, to, co vám zní reálně nebo ne je asi tak důležité jako loňský sníh. Právě jsem dojel z trasy 55km. 5,2.
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 11:26
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tak pokud se budu držet do 100, tak s Highlanderem budu též do 5.5l, ale nesmím rychleji. Na druhou stranu, mne to hodně sníží i město, což tomu dieselu rozhodně ne.
Takze 5.5 s 2t nemam problém nevěřit, pokud jede na dnešní poměry klobouk a rozhodne ne nad limity, ale 4.8 tomu nevěřím v kombinaci ani náhodou. Dokázal jsem se spoustou aut jezdit za min, i když mi tvrdili, že to nejde. No zrovna 740d ( pravda neprodlouzena anebim jestli je to x nebo ne ) má jeden náš zakaznik, tak se poptám
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 14:02
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Vždyt o tom píšu... lehce nad limity. Ale jak říkám výše. Je mi tak nějak celkem jedno, čemu se tady věří nebo ne. O to větší mám úsměv na tváři. :-)
25. 8. 2022 14:32
Re: Tak jestli se u tohoto auta
vyjed z Ostravy na FM (ne nahoru na Bohumín, to je do kopce:), dej si tempomat na 80 a řekni mi kolik ti ukazuje okamžitou spotřebu. O tom, že dokážeš jet za míň, to je úplná hovadina, autu zvyšuje spotřebu brždění a opětovný rozjezd. tempomat ustálenou rychlostí je nejlepší způsob, jak zjistit možnou spotřebu.
Avatar - Emel
25. 8. 2022 15:02
Re: Tak jestli se u tohoto auta
V principu jo - pokud máš jet nějakou rychlostí, tak nejúspornější je jet stabilně třeba těch 80 - se zahřátým motorem, nafoukanejma gumama, pokud možno bez klimy a bez světel (ale to jsou asi zanedbatelný věci).
Jedna věc je ještě jízda v pytli třeba za autobusem...
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 15:56
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ta klima je zase individuální. Mám vyzkoušeno, že v horkach bez klimy se začne prehrivat baterka a tím pádem elektrika min pomáhá a spotřeba roste. Narozdil od klimy, u které jsem si ještě nevšiml vliv na spotřebu. Jestli bude mít elektromotor o 2 kW méně je asi jedno.
25. 8. 2022 15:12
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tempomat v čistém spalováku myslím k nejnižší spotřebě nepovede. V hybridu či v EV, které disponují rekuperací, tam ano.
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 15:54
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Klasicky tempomat asi jo, s rekuperací. Ale adaptivní rozhodně nesnižuje spotřebu.
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 15:53
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Ja třeba na tempomat mám větší spotřebu o cca 0.5-1l podle provozu. Ale je to adaptivní, takže si brzdi sám, já bych prestaval přidávat dřív a doplachtil třeba. Ale to pohodlí mi za to stojí.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 20:55
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Přesně tak. Na tempomat jezdím jen delší trasy kvůli pohodlí a nemusím hlídat rychlostní limity. :yes:
Avatar - Emel
25. 8. 2022 10:24
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Však to taky není potřeba "trvale", i na chvilku při předjíždění to může přijít vhod. Těch 180 bych asi problém neměl, taky už je člověk starší a tolik to nehoní... ale 160 beru jako omezující a bylo by to u auta za 1,5M velké červené mínus. Ne nepřekonatelné, ale důležité.
25. 8. 2022 16:01
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Prázdná dálnice, tempomat na 80, nebude žádný rozdíl mezi hybridem a spalovacím motorem. Není nic úspornějšího, než jízda ustálenou rychlostí. Ještě můžeš jet 50 bez plynu na šestku, samozřejmě:)
25. 8. 2022 21:44
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Zalezi take na vyskovem profilu dalnice.
Kdyz bude vyrazny, bude mit hybrid prirozene navrch.
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 23:30
Re: Tak jestli se u tohoto auta
já si myslím, že bude mít navrh i při naprosto rovném terénu a konstantní rychlosti.
Avatar - Mikesus
25. 8. 2022 23:27
Re: Tak jestli se u tohoto auta
rozdíl bude v tom, při jaké účinnosti pracuje daný motor. A pokud pojede hybrid při 41% účinnosti ( protože při lehké zátěži pojede vždy při maximální účinnosti ), tak nehybrid musí jet při stejné účinnosti, aby měl stejnou spotřebu ( bere jinak identické karoserie ). Ukaž mi motor, který zvládne jet s takovou účinností?

https://www.thedrive.com/…2-0-liter-engine
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-toyota-20-litre-petrol-engine-world%E2%80%99s-%E2%80%98most-thermally-efficient%E2%80%99
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 18:17
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Tys byl vždycky diplomat. ;-) ... bavíme se o povozu za bezmála 2 miliony.
24. 8. 2022 18:53
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Nemáš na to? Nekupuj. :-)
Chápal by som to, keby si EV chcel, že máš s cenou problém. Lenže ty by si si to nekúpil, ani keby bola cena polovičná, takže neviem, o čo ti ide.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 22:56
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Nebolí tě to moc, když se tak střelíš do kolene? Proč lžeš? Koupím, za splnění určitých podmínek... navíc, tohle je ovládáním bastl a interiérem taky. Máš tam ještě něco duchaplného než si zase střelíš do kolene ?
25. 8. 2022 06:54
Re: Tak jestli se u tohoto auta
Nekúpiš. Klameš.
25. 8. 2022 08:35
Re: Tak jestli se u tohoto auta
:yes:
koupím si ho.... až.... až.... až opadá listí z dubu:)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2022 09:24
Re: Tak jestli se u tohoto auta
.... tak když to říkáš ;-)
24. 8. 2022 14:03
ID.
Na pohľad asi neurazí, tvary sa s prižmúrením oka dokonca dajú nazvať sympatickými, ale to ovládanie, to je čistá tragédia. Mne to príde až nebezpečné, dnes kvôli bezpečnosti zakážu kadečo, ako je možné, že toto prešlo?
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2022 14:07
Redakce udělala pokrok
Vzala EV na 150kW nabíječku. :yes:
Bohužel, tímto je pochvala u konce.

Pominu to, že není uvedeno, s jakým stavem nabití se přijelo na charger.
Tak si redakce prosím zapamatujte, že časové údaje o nabíjení (obzvláště na ultrafast nabíječkách) nad 80% jsou pro cestování irelevantní.

Jedná se o základní nepochopení funkce baterie a časový údaj 39 minut (od někud? na 90%) je k ničemu.
:no: :no: :no:

Nezbývá než doplnit relevantní údaje od konkurenčního média:
0-50% 16 minut
0-80% 29 minut - y tohoto je vidět, k čemu je acz uvedená hodnota dobrá (nechci být sprostý)
0-100% 57 minut
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:11
Re: Redakce udělala pokrok
díky za doplnění... to ovšem nic nemění na tom faktu, že se jedná o nepoužitelný hnus s cenovkou z vesmíru.
Si tak říkám, co všechno bych musel udělat, abych dolil benzín do půlky nádrže za 16minut.... to je o ničem. Nebo půl hodina na třičtvtě nádrže....
24. 8. 2022 14:13
Re: Redakce udělala pokrok
Naopak, pauza do 20 minut je zcela v pořádku.
39 minut určitě ne.

Hnus? To je subjektivní. Mně se docela líbí.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 14:27
Re: Redakce udělala pokrok
Ano, to je vpořádku. Ale ty jsi fanda a to chápu. Ale fakt si umím představit trávit čas jinak než na "pumpě" a administrativu si udělám raději někde jinde. Ale proti gustu... ;-)
24. 8. 2022 14:28
Re: Redakce udělala pokrok
Souhlas, zastávka na dlouhé cestě max 10 min na vyčůrání a jet dál. A hlavně tam kde chci zastavit já a ne auto ;-)
24. 8. 2022 21:25
Re: Redakce udělala pokrok
Panecku, to je rozdil, kdyz zastavis misto 10i minut 16....

Samozrejme to muze byt vic. Zalezi hodne jak casto jezdis daleko.
24. 8. 2022 14:32
Re: Redakce udělala pokrok
Heleď rychlejc nabitý než ty natankuješ to asi nebude. :D

Mně šlo spíš o to, že na cestě za redakcí uvedenou dobu ''natankuješ'' 80%.
Zatímco redaktor nabil cca 40%. :no:

Kdyby byl rozdíl menší, tak to přejdu (nebo taky ne :-) ).
Ale tady je uvedenej čas dvojnásobnej :-O oproti tomu, když bude někdo reálně cestovat a nabíjet 150kW.
24. 8. 2022 14:27
Re: Redakce udělala pokrok
Design je vždy subjektivní záležitost. Za mě je celá ŕada iD beztvará a bezpohlavní, hlavně nevyvolat emoci a nedej bože nikomu neublížit… Das auto bylo alespoň sebevědomé, dnes už z toho zbyla jen sebevědomá cena :no:
24. 8. 2022 14:33
Re: Redakce udělala pokrok
Na obrázkách se mi taky tolik nelíbí.

Ale v reálu vypadá vcelku moderně.
24. 8. 2022 14:46
Re: Redakce udělala pokrok
V reálu taky nic moc, působí to zavalitě s debi*ním úsměvem přední masky ;-\
24. 8. 2022 15:34
Re: Redakce udělala pokrok
jojo, hlavne zastavka s detma, ktere prave usnuly, je naprosto idealni:)
24. 8. 2022 22:43
Re: Redakce udělala pokrok
Jop, to vzdy pobavi ta argumentace ev fanatikov, ze zastavky su cool a secko.. len deti si moc nevybareju kedy zaspia.. to pak kazda takova zastavka potesi:)
25. 8. 2022 06:58
Re: Redakce udělala pokrok
Ja mám pocit, že niektoré príspevky píšu ešte deti...
24. 8. 2022 14:31
Re: Redakce udělala pokrok
problem je cena kwh. Pri spotrebe 15-25kwh, ztratam nabijeni 10-20% to v celorocnim provozu bude chtit neco jako 20-30kwh na 100km. S cenou nocni sazby 10kc je to drazsi nez diesel. Pri zapocteni benzinu bez dph vs firemni tarif kde take jde odecits dph bude levnejsi i suv s 2,0benzinem. A to mluvim o cene v nocnim tarifu. Treba dalnicni nabijecky s mercedes me kartou strhavaj i 20kc/kwh. A to jsme na cene v8benzinu. Za aktualni situace to ekonomicky cele prestava mit smysl
24. 8. 2022 14:35
Re: Redakce udělala pokrok
Tu spotřebu jsi přestřelil. I v testu se dočteš o spotřebě 16,5.
Když teda budeš jezdit furt po dálníci, tak ano.

Já mám nabíjecí ztráty cca 5%.

Jinak souhlas, ceny energií jsou vysoký.

A samozřejmě EV dává nejvíc smysl, když nabíjíš doma za levno...

Na druhou stranu, když bys jezdil dálnice častěji, určitě nebudeš jezdit za 20Kč. S paušálem to bylo nedávno i pod 10Kč na Ionity u některých automobilek (jen příklad).
Určitě je nesmysl vypichovat tu nejdražší možnou variantu (20Kč), kterou používá jen ten, komu je to jedno (např. vyjímečně - jednou ročně).
24. 8. 2022 14:53
Re: Redakce udělala pokrok
meril si odber ze site potrebnej na plny nabiti auta? I tesla mela vic jak 5%. Spotreba je letni, zima, dest vsecko ji zvysuje. Ted to neni proste vyhodny. Dokonce uspornym dieselagregatem se se stavajici cenou nafty dostanes pod 10kc/kwh. Pausal tusim porad vychazi u PRE na ac tusim na 6-7kc. Ale ja nechci pausal, aplikaci a ja nevim co, nechapu proc to dodneska nejde platit hotove na pumpe, ktera je u toho.

Apropo nikdy zadny ev auto mi nejezdilo dlouhodobe za 16 a to ani nahodou. Mozna to umi tm3, ale vythovat octavlu v tdi evo proti ni nebudu. Vyrovna se to nekde na 13kwh na 100km a to pouze pro levnej nocni (ev) proud. Jinak bida
24. 8. 2022 15:33
Dobíjení ....
Měřím odběr ze sítě vždycky a rozdíl mezi odběrem a tím, co mi ukazuje auto nevidím (pomalé dobíjení cca 2,2 kW). Spotřeba letní a zimní je v mém případě podobná (při mém způsobu jízdy a nevyužívání klimatizace/topení ), rozdíl je v tom kolik do baterky natlačím - v zimě tam mám prostě méně. EON má dobíjení AC u stanic za 7,90 Kč vč DPH, pokud máš jejich kartu. Domácí nabíjení mám v nízkém tarifu za 2,70 Kč/kWh (včetně všech poplatků, distribuce ...) do konce prázdnin, od 1.9. mám nové ceny, kdy v nízkém tarifu to vychází na 3,20 - pokud zruší poplatek za "zelené" zdroje, tak bych měl být zpátky na 2,70. Chápu, že pro tebe asi Smart ForTwo není auto (tvé volby), ale moje dlouhodobá spotřeba je 12,8 kWh na 100 km. Docela mě pobavilo v testu zmínka, že na klidné silnici mezi dvěma městečky měli spotřebu s ID5 13,2, ale asi to bylo dost z kopce ;-)
Avatar - Emel
24. 8. 2022 15:45
Re: Dobíjení ....
Smart už je taky starší kousek a aerodynamicky to taky nebude žádná sláva. Podobná čísla okolo těch 13kWh/100 se pro klidnou jízdu v létě mimo dálnici objevují v EV testech docela často.
24. 8. 2022 15:59
Re: Redakce udělala pokrok
Heled 20kWh je pri dnesnich vysokych (10Kc/kWh) cenach 2Kc/km.

To bys musel jezdit s dieselem pod pet litru, aby to bylo vyhodnejsi.
Porad mi tedy vychazi EV lip.
Obzvlast ve meste.

A to nemluvim o tom, ze malo elektromobilistu plati 10kc/kWh, viz Xylo vyse...

Za kolik mas proboha kWh doma ty?
Myslim, ze za min nez 10Kc.

Jinak ja mam ukazatel spotrebovane energie. Takze staci vynulovat na 100%. A pak po dalsim dobiti na 100% porovnat spotrebovanou energii (z baterky) s energii dodanou, co ti ukaze nabijecka.
24. 8. 2022 19:38
Re: Redakce udělala pokrok
https://www.pre.cz/…-proud-standard/

D26d 8,2kč/kwh s DPH bez poze, což bývalo 0,5Kč/kwh + na kwh rozpočítat poplatek cca 300kč měsíčně za jistič s tarifem. Takže přes 9Kč určitě. Nevím kdo by to kde krom starých smluv měl levnějc..

A pak elektřina je na domácnost, benzín na firmu. Benzín tedy mínus DPH atd. To u elektřiny nejde, protože běžný firemní tarif je o DPH dražší než osobní včetně DPH.
24. 8. 2022 21:09
Re: Redakce udělala pokrok
Ok, ok.

Ale porad to vychazi jak 5 l nafty.
Coz jde.
A ty ceny elektriky jsou ted extremni...
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 22:00
Re: Redakce udělala pokrok
5l nafty ale není problém, když chceš.. ;-)
24. 8. 2022 23:14
Re: Redakce udělala pokrok
20kWh taky neni problem, kdyz chces.
A kolega niz jezdi za 16.
To bys musel jet za 4l nafty (cenove).
A to uz problem je.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 06:50
Re: Redakce udělala pokrok
U mého auta jo, ale nahoře vidíš, že to prej zvládá sedmička BMW :-[]
25. 8. 2022 06:11
Re: Redakce udělala pokrok
realna merena spotreba ze site 20 az 30kwh je v nocnim tarifu (kterej ale mam pouze 5 hodin, takze mi na cely pomaly nabijeni nestaci) je 200-300kc na 100km. Naftu kupuju za 35kc bez dph. Tedy 5,7 az 8,7l nafty ovsem zanedbavam, ze ta je v nakladech a elektrina z cistyho. Za 5,7 mi jezdila oktavka tdi evo naprosto v klidu, spis kolem 5. Za 9 jezdi firemni kodiaq 2,0tsi (a benzin mam za min nez 35kc bez dph).
Bez vlastni fotovoltaiky (a stani doma v dobe kdy sviti nebo obrich baterii za opravdu dost penez) to uz smysl ekonomickej nedava. O PHEV ktery nabijim jenom ze zvyku ani nemluve, jsem na 3,5-4kc na km a za to to v klidu jezdi na benzin i s r6. V tuhle dobu je podpora ev fakt nesmysl
25. 8. 2022 08:29
Re: Redakce udělala pokrok
V tuhle dobu jsou predevsim nesmyslny ceny el. energie.
Pred pul rokem jsem jeste nabijel AC za 4Kc/kWh u nabijecek CEZ...

Nedelal bych zavery podle kratkodobyho vykyvu.

Zatimco benzin stopnul o 30%? elektrina o 100% a vic...

Az Francouzi opravi svy jaderky a Nemecko postavi terminaly LNG, tak nebude zadny duvod pro takove ceny...
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 08:43
Re: Redakce udělala pokrok
Jo, ty ceny letí hezky nahoru, začnu asi dobíjet všechny elektrospotřebiče hezky v dieslovém autě :-! :-! :-! :-[]
25. 8. 2022 09:02
Re: Redakce udělala pokrok
delej si srandu, ale za cenu d1d tarifu da kwh v klidu dieselcentrala
25. 8. 2022 09:20
Re: Redakce udělala pokrok
Opravdu? Já teda vidím, že spotřeba elektrocentrál je okolo 1l paliva na 1kWh (což je hrůzná účinnost okolo 15 procent). Kdyby to byla pravda tak by se kupovaly elektrocentrály jako o závod. Nebo by slavná německá burza elektřiny musela jít s cenami dolů.
25. 8. 2022 10:18
Re: Redakce udělala pokrok
no já nevím, představit si, že mi tady pojede elektrocentrála celý den, abych si mohl vyprat a přečíst auto.cz :-) :-) :-)
25. 8. 2022 19:02
Re: Redakce udělala pokrok
dieselagregáty pro 144kw spotřeba 37l na hodinu, tedy 0,25l nafty na kwh. Při stávající ceně 8,5-11Kč na kwh.
https://www.hahn-profi.cz/…rala-hde180rst3/

Benzínové obyč v ne plném výkonu mají kolem 0,45l na kwh. Tzn něco jako 17,5kč včetně daně.

https://www.mamtechnika.cz/…/heronpromo3.pdf
26. 8. 2022 10:12
Re: Redakce udělala pokrok
Tak nechtěl jsem generátor pro malou fabriku, ale pro domácnost. Tam ta spotřeba vychází jak píšu.
24. 8. 2022 14:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:21
Re: Redakce udělala pokrok
Za tuhle pravdu tě tady eurohujeři a zkratoprdi upalcují k smrti :-[]

Jinak 100% souhlas ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2022 14:42
ID.5
Moc pekny kusok.... kazdym dnom krajsie auto... nieco ako ravka... nie je to laska na prvy pohlad... ale inak parada :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
24. 8. 2022 14:52
Pri dobrej konštalácii...
...keď nebude pršať,snežiť,nebude chladno,keď nebude moc svietiť slnko, keď bude bezvetrie,keď bude rovinatý terén,optimálna rýchlosť do 100 km/h...atď tak to prejde aj 400 km.Paráda za 1.8 mega no nekup to.No našťastie tu máme aj takýto kúsok za 1.8 m. https://www.auto.cz/…na-elektrifikaci?… A hneď mi naskočilo 2 x :no: :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
8
24. 8. 2022 15:53
Re: Pri dobrej konštalácii...
Akorat ten Mercedes si v zime nevytopis, v lete nevychladis pred jizdou.
Doma ho nenatankujes ze slunecni energie...
A VW je narozdil od toho Mercedesu nejuspornejsi ve meste.

No nic. Kup si radeji Mercedes. Kdo ti brani?
EV se teprve rozvijeji.

Mne staci 400km na cely tyden. Kazdy mame jina meritka.

Za me bude v budoucnu nejdulezitejsi, abys kamkoli prijedes mel AC nabijecku. A auto se ti nabijelo behem vyrizovani duvodu ty cesty. Pak se ti muze rozdil v cestovani fosil vs EV dostat az na nulu. Kdyz jedes dejme tomu do 300km.

A ruku na srdce, ne kazdy jezdi tak daleko (az 600km - tam a zpet za den) casto.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 22:53
Re: Pri dobrej konštalácii...
Tak a to je ono. 400 za týden. V tom případě není o čem a je to jen osobní přirozená volba. :yes:
Avatar - Ozzman
24. 8. 2022 22:00
Re: Pri dobrej konštalácii...
Zlatej Golf tsi co ?
Avatar - hugino
25. 8. 2022 07:00
Re: Pri dobrej konštalácii...
Za dobrých 17 000 €.Teraz by som za to kúpil o triedu menšie auto s trojvalcom.Už len 21 rokov a bude z neho veterán. :-)
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 07:11
Re: Pri dobrej konštalácii...
Jo, dnes by si koupil maximálně ojeté... :/ Kompaktní auta začínají stát těžké prachy :-(

Mimochodem, konečně jsem si vyzkoušel taky 1,4TSI, ve verzi 110kw, sice s DSG a v A3 a je to opravdu mnohem lepší motor, než 1,5TSI a taky jsem čuměl, jak to v Audi, na rozdíl od těch mainstreamovejch značek v portfoliu umí postavit, nastavit DSG a celé auto vůbec odladit, moc příjemné svezení, na to, že je to jen převlečený Golf :-) Jen ta cena...
Avatar - hugino
25. 8. 2022 12:56
Re: Pri dobrej konštalácii...
Vďaka za info.Tiež som viackrát čítal že tie 1.4 TSI 110 kw boli najlepšie maloobjemové TSI a ideálne bez vypínania valcov a ešte boli bez filtra OPF.Ja keď som objednával v 2018 auto tak sa dalo objednať buď 1.4 TSI 92 kw alebo 1.5 TSI 110 kw ale tam bola cena o 1500 € + a bol to nový motor ktorý nikto nepoznal tak som radšej / hlavne vďaka financiám :-) / išiel na istotu a zobral ten 1.4 TSI 92 kw a po štyroch a pol roku som fakt spokojný.Hlavne že nežerie olej.Teraz by bol velký problém vybrať nové auto v segmente C.Škoda tohoto auta. https://www.auto.cz/…onci-v-roce-2025?… ...a už mám -2 :no:
Avatar - Ozzman
25. 8. 2022 13:20
Re: Pri dobrej konštalácii...
Já jsem dlouho kolem 1,4TSI jen chodil, ale nikdy jsem se k němu nedostal za volant, měl jsem možnost jezdit ale se všemi ostatními, včetně právě 1,5tek a to na začátku výroby (Karoq DSG 4x4) a i aktuálně teď, ten údajně EVO motor a přišlo mi to pocitově líné, velmi vlažná reakce na plyn (Octavia 4 manual). Neříkám, že nejel, ale jelo to jako takový diesel, nic se nedělo ani po sešlápnutí do podlahy, zrychlovalo to stejně.
25. 8. 2022 16:08
Re: Pri dobrej konštalácii...
No vidiš, já mám 1.4TSI 110kW doma se 70tis najetými km v rodinném Touranu a bez ztráty květinky, táhne pěkně a dlouhý cesty zvládá v pohodě za 6,5l/100km, když mu nestojíš na krku. 1.5TSI 110kW jsem zkoušel ve Scale, měl jsem jí na týden, a jela s ním naprosto skvěle. Jasně má o 300kg míň než Touran, ale reagovala plyn okamžitě. Možná je to u té OIV nastaveno jinak. V té mám 1.5TSI Gtec 96kW (45tis km) a taky nejede špatně, jen je línější ;-)
24. 8. 2022 19:40
ID.4
Mám ID.4 po Tesle 3. Souhlasím s testem. Jsem vlastně překvapený jak vyváženě a nekonfliktně je napsaný. Souhlasím s kritikou ovládání i když pro mě to po Tesle byla úleva, odhlučněním - i to byla úleva i komfortem jízdy - no i to byla úleva. Překvapením je i můj průměr 16,5 s denním dojíždění po dalnici 131kmh
Rozbalit vlákno
13
24. 8. 2022 21:06
Re: ID.4
:yes:

Edit: 131km/h je prumerna rychlost na dalnici?
25. 8. 2022 13:48
Re: ID.4
131 tempomat. Průměr 87 mam od domu k praci ve dvou mestech, dalnice bude k tomu prumeru blizko..nebyva tu silny provoz
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 22:54
Re: ID.4
V tom případě se ukazuje jasná pravda, že tesla, ač technicky vyspělá, je vlastně spotřebič,... nic víc, nic míň. Pokud budu posuzovat jako auto se vším všudy, tak je to jen obyčejný plastový nekvalitní hayzl, který nemá cenu ani 500tis. :yes:
24. 8. 2022 23:17
Re: ID.4
Delej si zavery jaky chces.
Tesla je ve spouste veci spickova.

A v nekterych vecech muze byt i (pod)prumerna.

Je to o prioritach. Kazdopadne "elektromobilni" parametry ma nejlepsi...
24. 8. 2022 23:35
Re: ID.4
Tesla je hlavně elektrospotřebič, nikoli auto a taky tak je stavěná… takový tablet na kolech a někomu to holt stačí ;-)
25. 8. 2022 07:00
Re: ID.4
Ty si ju videl len na obrázkoch, že? Prípadne ako raz prešla po ceste okolo...
25. 8. 2022 08:09
Re: ID.4
To víš že jo :-[]
25. 8. 2022 10:19
Re: ID.4
bude nám to časem muset stačit všem, Eričku:)
25. 8. 2022 13:49
Re: ID.4
Ja bych to upřesnil: elektromobilni parametry UVÁDÍ nejlepší. Tesla je VW minulé dekády.
25. 8. 2022 17:48
Re: ID.4
Jsem rad, ze je tu nekdo, kdo tohle auto chvali. :yes:

Na druhou stranu dost ostra kritika Tesly...
Cetl jsem srovnani Tesly a BMW a Tesla je skutecne mnohem uspornejsi a ma vetsi dojezd. A to v nemeckem! testu.

Test skoncil nerozhodne. Prestoze jeden ze zdejsich tupejsich diskuteru (s neznalosti nemciny) to interpretoval jako vitezstvi BMW.
https://www.autobild.de/…ve-21297793.html
Avatar - xxc
26. 8. 2022 08:57
Re: ID.4
uspornost a dojazd je nanic, pokial auto huci na dialnici a nema komfortny podvozok :-)
26. 8. 2022 11:26
Re: ID.4
No je to o prioritach...

Mne to driv nevadilo.

Ted uz jo. :-)
27. 8. 2022 21:32
Re: ID.4
Jenže zrovna to bmw je předělávka spalovaku... Srovnání id.4 a model y dle skutečné spotřeby na spritmonitor.de je ale jiná písnička. Když k tomu přičtu nesrovnatelný komfort, lépe fungující asistenty a nižší cenu... Není co řešit
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2022 21:17
Stucně
2,2 pí*ovin na 4 kolech, co nikam nedojede, nic neodveze - 414 kg?!? WTF?!? To jako vážně???

Bohužel, prodávat se to bude, protože právě takové krumply dotuje EU... :no: :no: :-!
Rozbalit vlákno
1