Hmm vis musis se naucit pocitat a premejslet u toho.
Kdyz to zere 10l na sto a 70% se premeni na teplo, tak stale jeste to zere 10l na sto :-! To je ta energie, co jsi za tu cestu spotreboval, s tim nic nenadelas.
Ze je to trochu hloupy vyhodit 70% energie jen tak z okna, to se s tebou shodnu, ale tak to u spalovaku proste je.
Takze jak rikam EV cca 3x efektivnejsi, potrebuje 3x mene energie oproti dobremu spalovaku.
No “priblizuji nule” je hodne odvazny argument.
Ja ma proboem s tou nulou - to je dost podobny jako s tou nulovou spotrebou.
Nejaka ekologicka stopa tam je a uplne zanedbatelna neni.
Neznam cisla a urcite bude nizsi nez u uhli, ale hnedka mluvit o “skoro nulach” to bych zase neprehanel.
Dej mi cislo celeho cyklu 1MW uhelna elektrarna vs 1MW solar po dobu 100 let a muzem se bavit.
U solaru pocitas jejich vyrobu a servis a u uhelne pridas tezbu a transport paliva. Ocekavam velky rozdil, treba 10x nizsi emise, ale neocekavam nulu.
Ted jsem koukal jak recyklovat solary - nic jednoduchyho to teda neni. A ty musis menit celkem casto.
Ja bych sel az tak daleko, ze je to zcela jasny projev nejakeho FANATISMU - divat se jen na jeden aspekt nejake problematiky a pritom vsechno ostatni zcela ignorovat.
Definice z wikipedie:
Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Pojdme si to porovnat
1. Auto pohanis spalovanim fosilnich paliv
2. Auto pohanis elektrinou z fosilnich paliv
3. Auto pohanis “cistou” elektrinou z obnovitelnych zdroju nebo mozna jaderna elektrina
V pripade 1 nemuzes prejit na 2 a 3, protoze vsechna auta maji spalovaci motor.
Zaroven mas vic znecisteni v mistech, kde je hodne aut (v mestech).
Takze prechod z 1 do 2 bude nakladny, protoze nejak musis vybudovat celou novou infrastrukturu a zaroven nahradit vozovy park. Tam ted nejak pomalu jsme nekde na zacatku.
V pripade 2 jsi na tom s celkovymi emisemi podobne, ale nemas lokalni znecisteni v mestech a muzes prejit na 3.
V pripade 3 jsi na tom zhruba tak dobre, jak je to z ekologickeho pohledu aktualne mozne.
Kazdy z tech stupnu ma nejake emise a ty se s dalsim stupnem snizuji. A zaroven je to drazsi - delat veci vice ekologicky je nakladnejsi, to je jasny.
PS: situaci 2 bych vubec nezatracoval, ikdyz to mozna neni uplne intuitivni, ale je to ve skutecnosti velky pokrok
Když se tady objevil článek o zákazu SUV, všichni měli plná ústa osobních svobod. Teď, když takový povoz udělá někdo na elektřinu, je na přetřes ekologie :yes:
Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Navíc maximálně antiekologická, anti aerodynamická. Tak hlavně ať vám to konkurence neobšlehne, protože přesně po takových hnusných obludách je dnes hlad. Dávají se na ně dotace - nejvíc v Evropstánu. Chytře činíte, kluci korejský.
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Lidi chteji?
Finance nejsou problem?
Pry tady vsichni umrzneme, protoze neni elektrina ani plyn.
Firmy krachuji a lidi padaji do chudoby.
Takze vetsina lidi chce levne auto.
Na porizeni i na provoz.
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
zrovna jsme se o tom vcera s manzelkou bavili
ja nadaval jak jsou plny silnice i pres ty narky jak je prej drahej benzin
ona zas jak jsou plny kramy a vsichni s narvanejma nakupnima kosikama i pres ty narky jak je vsechno drahy
asi pises od nacku z roSSiji
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Intenzita provozu se nezměnila. Ale rychlost se změnila zásadně, zejména na dálnicích. Což ovšem nevnímám jako újmu, ale jako benefit. Za prvé mám s Priusem levý pruh jen pro sebe a za druhé je to ekologičtější.
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Jo vcera jsem jel vecer 150km po dalnici 80kmh podle gps.
Ne ze jsem potreboval setrit, ale jel jsem domu nikam jsem nespechal a poslouchal jsem rozhovor Lex Fridman co bylo na dve hodiny, tak si rikam poslechnu si to v aute.
Spotreba 3,4l na sto s Eckovym Mercedesem. Zachrana planety ve skoro petimetrovem aute v primem prenosu :-!
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Mě vadí všechna SUV. Jednou provždy si to zapiš a zapamatuj, všechny. Všechny. Ano, RAV4 taky. Ano, i na bz4X mi vadí, že je skoroSUV. Neptej se mě takto hloupě příště.
Pozn,: I s Priusem jsem měl psychický problém si zvyknout na něco jiného, než je sedan. A to má Prius k SUV hodně daleko, že?
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Neviem preco, mne EV9 pripomina skorej mix medzi MPV a SUV a v porovnani s vacsinou dnesnych SUV mi zatial pride praktickejsi. Co sa tyka dojazdu pri tomto krabicoidnom dizajne, tak tam to bude bohuzial asi zle pri dialnicnych rychlostiach.
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Přesně tak. A protože v realitě namísto preferencí malých full hybridů zažíváme pravý opak, je to jasný důkaz toho, že o ekologii těm zeleným grázlům vůbec nejde.
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
Myslel jsem, že je normální obhájit svůj názor...
Stále nechápu kdo nutí těm lidem ty SUV a jak...
To jako někdo chce sedan a když přijde do salonu tak ho přinutí koupit SUv a nebo jak když jsou jich plný silnice?
Re: Ono je i přes ty tečky vidět jak ohavná obluda to je
A při výrobě paliv se asi nic neděje....
Proč stále dokola pod každým článkem ev?
Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x.
Ev je prostě součástí našeho života. Kdo chce tak má skoro nekonečné množství zdrojů na netu kde je vše rozebráno.
Proč čerpat informace z pochybných zdrojů jako autoforum?
tohle je alternativa k multivanu resp. id-buzz
ty taky nemaj aerodynamu sedanu
pro vetsi rodinu s 4-6 detma ideal i pro prelety po dalnici
me by se libila proporpcni zmensenina asi 4.5 metru dlouha pro primestskej provoz jako 2. auto v rodine
samozrejme ve ctyrkolce
nechapu to kydani hnoje mistnich pitomiu
Jeden píše, že "Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x" (spíše asi) a přesto každý jeho příspěvek obsahuje jeden až čtyři otazníky a druhý nám denně vysvětluje jak je s Priusem král levého pruhu.
Dál jen samá zášť, napadání, překrucování faktů. I když mám názor na EV, SUV, krabice a pod. sdělit ho znamená automatický útok. Ani proto do takových diskuzí raději už moc nevstupuji.
Podle rady si to raději snadno dohledám a ten osamocený Prius v levém objedu pravým, když to jinak nejde i když se to nemá. (nadsázka)
"Elektromobily při svém provozu neprodukují žádné lokální emise CO2 a škodlivin, čímž přispívají k čistšímu ovzduší ve městech. Při produkci elektrické energie, která tyto vozy pohání, však emise vznikají, v závislosti na energetice dané země ovšem mohou být po přepočtu tyto emise až o 90 % nižší :yes: než při provozu aut se spalovacími motory. Podle údajů statistického webu electricitymap.org dosahují v domovské zemi ŠKODA AUTO, České republice, průměrné emise z produkce elektřiny hodnoty 500 gramů CO2 na 1 kWh. Při spotřebě modelu CITIGOe iV 14,8 kW na 100 kilometrů to v přepočtu znamená emise méně než 74 gramy CO2 na kilometr jízdy. V benzinovém provedení se přitom model chlubil nejnižší hodnotou 105 gramů na kilometr. Elektromobily pak mohou být často poháněny elektřinou z čistě obnovitelných zdrojů, pak jejich vliv na životní prostředí ještě dramaticky klesá." :yes::yes:
Tohle je tvrzeni samotne automobilky....
Nejake fakticke poznamky?
Ideologicke poznamky a urazky prosim vynechat. ;-)
Měl bych poznámku k tvé jednoduchosti. Říká to automobilka tak je to pravda. Nepochybně tedy, když něco říkali v televizi, musí to být taky pravda. Závidím ti pohodový život, který jednodušší lidé mají. Stejně jako moje kočka, taky vůbec neřeší problémy přelidnění, epidemií, válek a krizí.
Precti si znovu posledni vetu meho prispevku, ju? ;-)
A pak neco napis.
Vis co je to fakticka poznamka?
PS Specielne pro tebe, prosim vynechat i d*bilni poznamky o jednoduchosti a o kockach. O nekterych vedecky dokazanych vecech neni treba pochybovat. A tato duvera ve vedecke studie neni znamkou jednoduchosti. Naopak problemem je neduverovat nicemu (tvuj pripad) resp. duverovat 10.000x vyvracenym tvrzenim (coz ma velmi blizko k tvemu postoji neduverovat nicemu, jelikoz overene i neoverene informace maji pro tebe stejnou vahu).
A nebyla ta otazka polozena odpurci v ramci diskuze?
Jinak jeste k nadpisu:
https://www.thetimes.co.uk/article/bbc-freezes-out-climate-sceptics-fqhqmrfs6#:~:text=The%20BBC%20has%20told%20staff,deny%20last%20week's%20football%20scores.
Muj oblibeny citat:
The BBC has told staff they no longer need to invite climate-change deniers on to its programmes, suggesting that allowing them to speak was like letting someone deny last week's football scores.
Tohle je presne problem zdejsich diskuzi.
Zpochybnovani "vysledku fotbalovych zapasu z minuleho tydne"...
Skúsme použiť pokútnu vedu zvanú matematika na super EKO SUV so spotrebou 35 kWh/100 km x 500 g/ kWh a porovnajme si moje dieslové auto s produkciou 175 g CO2 / km, s týmto eko zázrakom. :-!
Prečo by som to robil?
Chcem len poukázať na nezmyselnosť nepočítania emisií akéhokoľvek EV. Keď už to má byť nejaký dôležitý parameter.
Aj tých čo znečisťujú Zem viac ako autá so spaľovacím motorom. Takto zem nezachránime súdruhovia.
Nie som zástanca fosílnych palív. Ale ani 2-3 tonových EV. Veľký rozdiel medzi nimi nevidím. Resp, Ten ZÁSADNÝ rozdiel, ktorý zachráni prírodu, ako sa deklaruje.
A detinské komentáre typu pusť si diesel v garáži, alebo tie trocha rozumnejšie pripočítaj si x% na výrobu nafty radšej nebudem komentovať. Mohol by som napísať rovnakú blbosť pusť si 400V v garáži, alebo pozri si Electricity map v zime…
Najradšej chodím pešo a na bicykli. Autom len nevyhnutne. Časť by som mohol nahradiť vlakom, ale to je čím ďalej nespoľahlivejšie, žiaľ.
Tak sa tu nehádajme, že sme ako ľudstvo vyriešili nejaké zásadné univerzálne eko zlepšenia. Žiaľ tápeme. Rovnako ako si všetci susedia a známi kúpili kvôli cenám elektriky drevo a uhlie na zimu. Hlavne, že Nemecko je bez jadroviek eko na uhlie a celá Európa krachuje.
Nikdo nedeklaruje, ze dvoutunovy elektricky SUV zachrani planetu.
Ty tu pravdu pekne ohybas.
Tak jako tvy vypocty. :no:
Za eko smysleni nicmene. :yes:
PS Jen na vysvetlenou proc se te mig ptal na tu garaz. Protoze tu uvadis nejake vypocty (ktere muzou vychazet obdobne), ale zcela pomijis skodlivost lokalnich emisi, kterych EV produkuje NULA. A to je treba pro me klicovy. Mesta budou vypadat za deset let uplne jinak, bez smradu (a bez hluku) spalovaku. :yes::yes:
Aha, takže Green Deal a rozvoj EV je o lokálnych emisiách? Konečne som sa dozvedel niečo nové.
Realitu ohýbame všetci, resp. každý z nás ju máme trocha inú. A je to takto ok, či? To čo platí pre jedného nemusí platiť pre iného.
Akurát sa pozastavujem, že obrovské SUV s vysokou spotrebou elektriny je v rámci novej viery Green Deal super nula emisií, ale Škoda Fabia combi na benzín musí kvôli emisiám skončiť.
Toto nie je ohýbanie reality?
PS: A či si Mig pustí v garáži dieselové auto, alebo 400 V je mi jedno :-!
Ne, nejde jen o lokální emise. Jde o celkové umělé emise z lidské činnosti.
Ev do toho celku zapadají. Je to součást celkové změny energetiky. Dopravní prostředek, akumulátor El energie s možností ukládat energii z OZE, využívat ji pro domovní spotřebu, prodávat ji třeba sousedovi a tím omezovat ztráty atd.
Je to jak sněhová koule.
K SUV. Chápeš, že nová technologie nastupuje snad vždy přes top kategorii výrobků?
Tak když dojdou argumenty tak aspoň o tom jak se musíme vzdát Rusku nebo všichni umreme..
Ev je kompletně nová technologií. Umožňuje akumulaci z OZE. Umožňuje napájet domy a stabilizovat síť včetně prodeje elektriny. Omezujeztraty v síti. Atd.
tak když jenom baterie do elektromobilu - teď jsem to dohledal, protože jsem to přesně nevěděl - 82 kWh do TM3 - váží 480 kg, je logické, že takové auto může těžko vážit 1,5 tuny. a že je těžké narvat takovou baterii do malého auta.