Novinky
Proc u EV zapocitavas vyrobu "paliva" a u sveho auta ne?
Pocitas emisni stopu elektricke energie.
To je naprosto v poradku.
Nezapocitat emisni stopu vyroby paliva je fail. :-!
Nemluvim o tom, ze EV muze jezdit na slunce s mnohem nizsimi emisemi. :-!
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Pocitas emisni stopu elektricke energie.
To je naprosto v poradku.
Nezapocitat emisni stopu vyroby paliva je fail. :-!
Nemluvim o tom, ze EV muze jezdit na slunce s mnohem nizsimi emisemi. :-!
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Autem s nulovymi emisemi se prirozene rozumi LOKALNI emise.
Globalni emise jsou zavisle na gridu a auto je neovlivni. 😉
Pri pouziti energie z obnovitelnych zdroju se nicmene priblizuji nule. :yes:
Globalni emise jsou zavisle na gridu a auto je neovlivni. 😉
Pri pouziti energie z obnovitelnych zdroju se nicmene priblizuji nule. :yes:
Mrzí mě, jestli to tak vypadá.
Otázky davam ze dvou důvodů. Hlavní je snaha se něco nového dozvědět.
Když zde čtu někdy dost odvážné myšlenky tak mě zajímá jak k tomu kdo došel.
A druhý, a tam je to z mé strany někdy ironické, se opravdu snažím o to, aby se autor zamyslel co napsal za logickou hloupost.
Otázky davam ze dvou důvodů. Hlavní je snaha se něco nového dozvědět.
Když zde čtu někdy dost odvážné myšlenky tak mě zajímá jak k tomu kdo došel.
A druhý, a tam je to z mé strany někdy ironické, se opravdu snažím o to, aby se autor zamyslel co napsal za logickou hloupost.
Opravdu auto velikosti ev se spotřebou 35kWh na 100 buď emit spotřebu odpovídající 175 co2?
Vím, zase otazník, ale nechceš se nad tou argumentaci ještě zamyslet?
Nehledě k tomu, že 500g na kWh má snad jen Polsko. Proč nebere třeba Norsko?
Vím, zase otazník, ale nechceš se nad tou argumentaci ještě zamyslet?
Nehledě k tomu, že 500g na kWh má snad jen Polsko. Proč nebere třeba Norsko?
Nemusime mit nazory vsichni stejny. 😉
Jen jedna vec je nazor a druha sireni lzi.
Resp. spousta nazoru ve zdejsich diskuzich je postavena na lzi (popirani vysledku zapasu z minuleho tydne).
Ja se snazim predevsi tyto lzi vyvracet.
Jen jedna vec je nazor a druha sireni lzi.
Resp. spousta nazoru ve zdejsich diskuzich je postavena na lzi (popirani vysledku zapasu z minuleho tydne).
Ja se snazim predevsi tyto lzi vyvracet.
Mne to tak neprijde.
Ale to je zpusobeno zrejme tim, ze rozumim jak to mysli.
Resp. tim, ze k sobe mame nazorove blizko. 😄
Ale to je zpusobeno zrejme tim, ze rozumim jak to mysli.
Resp. tim, ze k sobe mame nazorove blizko. 😄
A nebyla ta otazka polozena odpurci v ramci diskuze?
Jinak jeste k nadpisu😒br /> https😐/www.thetimes.co.uk/article/bbc-freezes-out-climate-sceptics-fqhqmrfs6#:~:text=The%20BBC%20has%20told%20staff,deny%20last%20week's%20football%20scores.
Muj oblibeny citat😒br /> The BBC has told staff they no longer need to invite climate-change deniers on to its programmes, suggesting that allowing them to speak was like letting someone deny last week's football scores.
Tohle je presne problem zdejsich diskuzi.
Zpochybnovani "vysledku fotbalovych zapasu z minuleho tydne"...
Jinak jeste k nadpisu😒br /> https😐/www.thetimes.co.uk/article/bbc-freezes-out-climate-sceptics-fqhqmrfs6#:~:text=The%20BBC%20has%20told%20staff,deny%20last%20week's%20football%20scores.
Muj oblibeny citat😒br /> The BBC has told staff they no longer need to invite climate-change deniers on to its programmes, suggesting that allowing them to speak was like letting someone deny last week's football scores.
Tohle je presne problem zdejsich diskuzi.
Zpochybnovani "vysledku fotbalovych zapasu z minuleho tydne"...
Bohuzel (nebo spis bohudik..) nevidim do tve hlavy.
Tak reaguju na to, co jsi napsal😒br /> Jeden píše, že "Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x"
Prislo mi, ze zpochybnujes dohledatelnost informaci resp. ze ti ty informace chybi. A stezujes si, ze si musis informace dohledavat sam.
Jestlize to tak neni, klidne mi objasni pointu tveho prispevku.
PS S nadpisem tveho prispevku 100% souhlas.
Tak reaguju na to, co jsi napsal😒br /> Jeden píše, že "Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x"
Prislo mi, ze zpochybnujes dohledatelnost informaci resp. ze ti ty informace chybi. A stezujes si, ze si musis informace dohledavat sam.
Jestlize to tak neni, klidne mi objasni pointu tveho prispevku.
PS S nadpisem tveho prispevku 100% souhlas.
Precti si znovu posledni vetu meho prispevku, ju? 😉
A pak neco napis.
Vis co je to fakticka poznamka?
PS Specielne pro tebe, prosim vynechat i d*bilni poznamky o jednoduchosti a o kockach. O nekterych vedecky dokazanych vecech neni treba pochybovat. A tato duvera ve vedecke studie neni znamkou jednoduchosti. Naopak problemem je neduverovat nicemu (tvuj pripad) resp. duverovat 10.000x vyvracenym tvrzenim (coz ma velmi blizko k tvemu postoji neduverovat nicemu, jelikoz overene i neoverene informace maji pro tebe stejnou vahu).
A pak neco napis.
Vis co je to fakticka poznamka?
PS Specielne pro tebe, prosim vynechat i d*bilni poznamky o jednoduchosti a o kockach. O nekterych vedecky dokazanych vecech neni treba pochybovat. A tato duvera ve vedecke studie neni znamkou jednoduchosti. Naopak problemem je neduverovat nicemu (tvuj pripad) resp. duverovat 10.000x vyvracenym tvrzenim (coz ma velmi blizko k tvemu postoji neduverovat nicemu, jelikoz overene i neoverene informace maji pro tebe stejnou vahu).
https😐/www.skoda-storyboard.com/…elektromobilite/
"Elektromobily při svém provozu neprodukují žádné lokální emise CO2 a škodlivin, čímž přispívají k čistšímu ovzduší ve městech. Při produkci elektrické energie, která tyto vozy pohání, však emise vznikají, v závislosti na energetice dané země ovšem mohou být po přepočtu tyto emise až o 90 % nižší :yes: než při provozu aut se spalovacími motory. Podle údajů statistického webu electricitymap.org dosahují v domovské zemi ŠKODA AUTO, České republice, průměrné emise z produkce elektřiny hodnoty 500 gramů CO2 na 1 kWh. Při spotřebě modelu CITIGOe iV 14,8 kW na 100 kilometrů to v přepočtu znamená emise méně než 74 gramy CO2 na kilometr jízdy. V benzinovém provedení se přitom model chlubil nejnižší hodnotou 105 gramů na kilometr. Elektromobily pak mohou být často poháněny elektřinou z čistě obnovitelných zdrojů, pak jejich vliv na životní prostředí ještě dramaticky klesá."
:yes: :yes:
Tohle je tvrzeni samotne automobilky....
Nejake fakticke poznamky?
Ideologicke poznamky a urazky prosim vynechat. 😉
"Elektromobily při svém provozu neprodukují žádné lokální emise CO2 a škodlivin, čímž přispívají k čistšímu ovzduší ve městech. Při produkci elektrické energie, která tyto vozy pohání, však emise vznikají, v závislosti na energetice dané země ovšem mohou být po přepočtu tyto emise až o 90 % nižší :yes: než při provozu aut se spalovacími motory. Podle údajů statistického webu electricitymap.org dosahují v domovské zemi ŠKODA AUTO, České republice, průměrné emise z produkce elektřiny hodnoty 500 gramů CO2 na 1 kWh. Při spotřebě modelu CITIGOe iV 14,8 kW na 100 kilometrů to v přepočtu znamená emise méně než 74 gramy CO2 na kilometr jízdy. V benzinovém provedení se přitom model chlubil nejnižší hodnotou 105 gramů na kilometr. Elektromobily pak mohou být často poháněny elektřinou z čistě obnovitelných zdrojů, pak jejich vliv na životní prostředí ještě dramaticky klesá."
:yes: :yes:
Tohle je tvrzeni samotne automobilky....
Nejake fakticke poznamky?
Ideologicke poznamky a urazky prosim vynechat. 😉
Kluci opravdu tady musí každý den někdo přepisovat ty hlouposti že sputniku místo debaty o autech?
Tuto😒br />
"Tedy pointa měla být - školím, že vše lze dohledat a přesto se furt ptám 😉 na diskuzích."
Btw. rohor zrejme nikdy neuveri vysledkum zapasu z minuleho tydne.
"Tedy pointa měla být - školím, že vše lze dohledat a přesto se furt ptám 😉 na diskuzích."
Btw. rohor zrejme nikdy neuveri vysledkum zapasu z minuleho tydne.
A při výrobě paliv se asi nic neděje....
Proč stále dokola pod každým článkem ev?
Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x.
Ev je prostě součástí našeho života. Kdo chce tak má skoro nekonečné množství zdrojů na netu kde je vše rozebráno.
Proč čerpat informace z pochybných zdrojů jako autoforum?
Proč stále dokola pod každým článkem ev?
Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x.
Ev je prostě součástí našeho života. Kdo chce tak má skoro nekonečné množství zdrojů na netu kde je vše rozebráno.
Proč čerpat informace z pochybných zdrojů jako autoforum?
Mám za to, že u všech zdrojů jde dohledat CO2 ekvivalent na vyrobenou kWh.
Je to i uváděno v aplikaci kterou má v příspěvku DonVito.
Jsou to věci co se řeší poměrně detailně.
Je to i uváděno v aplikaci kterou má v příspěvku DonVito.
Jsou to věci co se řeší poměrně detailně.
Tak to se tu psalo taky asi jen 1000x...
Vem si, že vemes tu elektřinu z uhlí a začneš s ní vyrábět palivo a to pak spalis s účinností někde kolem 30%
Planetu nezachrání jeden ev. Ty potřebuješ tu technologií.
Vem si, že vemes tu elektřinu z uhlí a začneš s ní vyrábět palivo a to pak spalis s účinností někde kolem 30%
Planetu nezachrání jeden ev. Ty potřebuješ tu technologií.
Myslel jsem, že je normální obhájit svůj názor...
Stále nechápu kdo nutí těm lidem ty SUV a jak...
To jako někdo chce sedan a když přijde do salonu tak ho přinutí koupit SUv a nebo jak když jsou jich plný silnice?
Stále nechápu kdo nutí těm lidem ty SUV a jak...
To jako někdo chce sedan a když přijde do salonu tak ho přinutí koupit SUv a nebo jak když jsou jich plný silnice?
Ekologicka zatez neni jen provoz.
Tam je asi tak stejna.
Pri vyrobe elektra je ale ekologicka zatez nasobne vyssi.
Jsem pro to chranit planetu!
Takze preferovana by mela byt mala, patrne hybridni auta.
Tedy pravy opak tady toho.
Tam je asi tak stejna.
Pri vyrobe elektra je ale ekologicka zatez nasobne vyssi.
Jsem pro to chranit planetu!
Takze preferovana by mela byt mala, patrne hybridni auta.
Tedy pravy opak tady toho.
Lidi chteji?
Finance nejsou problem?
Pry tady vsichni umrzneme, protoze neni elektrina ani plyn.
Firmy krachuji a lidi padaji do chudoby.
Takze vetsina lidi chce levne auto.
Na porizeni i na provoz.
Finance nejsou problem?
Pry tady vsichni umrzneme, protoze neni elektrina ani plyn.
Firmy krachuji a lidi padaji do chudoby.
Takze vetsina lidi chce levne auto.
Na porizeni i na provoz.
Tak když dojdou argumenty tak aspoň o tom jak se musíme vzdát Rusku nebo všichni umreme..
Ev je kompletně nová technologií. Umožňuje akumulaci z OZE. Umožňuje napájet domy a stabilizovat síť včetně prodeje elektriny. Omezujeztraty v síti. Atd.
Ev je kompletně nová technologií. Umožňuje akumulaci z OZE. Umožňuje napájet domy a stabilizovat síť včetně prodeje elektriny. Omezujeztraty v síti. Atd.
Nikdo nedeklaruje, ze dvoutunovy elektricky SUV zachrani planetu.
Ty tu pravdu pekne ohybas.
Tak jako tvy vypocty. :no😒br />
Za eko smysleni nicmene. :yes😒br />
PS Jen na vysvetlenou proc se te mig ptal na tu garaz. Protoze tu uvadis nejake vypocty (ktere muzou vychazet obdobne), ale zcela pomijis skodlivost lokalnich emisi, kterych EV produkuje NULA. A to je treba pro me klicovy. Mesta budou vypadat za deset let uplne jinak, bez smradu (a bez hluku) spalovaku. :yes: :yes:
Ty tu pravdu pekne ohybas.
Tak jako tvy vypocty. :no😒br />
Za eko smysleni nicmene. :yes😒br />
PS Jen na vysvetlenou proc se te mig ptal na tu garaz. Protoze tu uvadis nejake vypocty (ktere muzou vychazet obdobne), ale zcela pomijis skodlivost lokalnich emisi, kterych EV produkuje NULA. A to je treba pro me klicovy. Mesta budou vypadat za deset let uplne jinak, bez smradu (a bez hluku) spalovaku. :yes: :yes:
Měl bych poznámku k tvé jednoduchosti. Říká to automobilka tak je to pravda. Nepochybně tedy, když něco říkali v televizi, musí to být taky pravda. Závidím ti pohodový život, který jednodušší lidé mají. Stejně jako moje kočka, taky vůbec neřeší problémy přelidnění, epidemií, válek a krizí.
No “priblizuji nule” je hodne odvazny argument.
Ja ma proboem s tou nulou - to je dost podobny jako s tou nulovou spotrebou.
Nejaka ekologicka stopa tam je a uplne zanedbatelna neni.
Neznam cisla a urcite bude nizsi nez u uhli, ale hnedka mluvit o “skoro nulach” to bych zase neprehanel.
Dej mi cislo celeho cyklu 1MW uhelna elektrarna vs 1MW solar po dobu 100 let a muzem se bavit.
U solaru pocitas jejich vyrobu a servis a u uhelne pridas tezbu a transport paliva. Ocekavam velky rozdil, treba 10x nizsi emise, ale neocekavam nulu.
Ted jsem koukal jak recyklovat solary - nic jednoduchyho to teda neni. A ty musis menit celkem casto.
Ja ma proboem s tou nulou - to je dost podobny jako s tou nulovou spotrebou.
Nejaka ekologicka stopa tam je a uplne zanedbatelna neni.
Neznam cisla a urcite bude nizsi nez u uhli, ale hnedka mluvit o “skoro nulach” to bych zase neprehanel.
Dej mi cislo celeho cyklu 1MW uhelna elektrarna vs 1MW solar po dobu 100 let a muzem se bavit.
U solaru pocitas jejich vyrobu a servis a u uhelne pridas tezbu a transport paliva. Ocekavam velky rozdil, treba 10x nizsi emise, ale neocekavam nulu.
Ted jsem koukal jak recyklovat solary - nic jednoduchyho to teda neni. A ty musis menit celkem casto.
Energetická efektívnosť uhlia pri výrobe elektriny je tiež 30%, či? To je zbytočné prepočítavanie a porovnávanie s Q7.
Ale vyrábať obrovské EV so spotrebou 35 kWh/100 km keď majú zachrániť planétu a priznávať im nulové emisie ako autám s 13 kWh je na zamyslenie…
Ale vyrábať obrovské EV so spotrebou 35 kWh/100 km keď majú zachrániť planétu a priznávať im nulové emisie ako autám s 13 kWh je na zamyslenie…
Tato otázka je tak hloupá a trapná, že nemá smysl ti odpovídat. Svoji hloupost zde prokazuješ vykřikováním nějaké družici, to je reklama?
Hendlyho příspěvky jsou většinou jen otázky s negativistickým podtextem, na které mnohdy ani není smysluplná odpověď.
Jenze CO2 je jen jednen kus te ekologicke stopy. To je dost podstatne - u solarnich panelu stejne jako u baterek.
A ano, tyto veci se resi detailne, ale ja nemam ta cisla. A pochybuju, ze muzeme mluvit o “skoro nulach” a za tim si stojim.
A ano, tyto veci se resi detailne, ale ja nemam ta cisla. A pochybuju, ze muzeme mluvit o “skoro nulach” a za tim si stojim.
To je jasny, to je bez debat.
Ja bych sel az tak daleko, ze je to zcela jasny projev nejakeho FANATISMU - divat se jen na jeden aspekt nejake problematiky a pritom vsechno ostatni zcela ignorovat.
Definice z wikipedie😒br /> Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Ja bych sel az tak daleko, ze je to zcela jasny projev nejakeho FANATISMU - divat se jen na jeden aspekt nejake problematiky a pritom vsechno ostatni zcela ignorovat.
Definice z wikipedie😒br /> Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
Hmm vis musis se naucit pocitat a premejslet u toho.
Kdyz to zere 10l na sto a 70% se premeni na teplo, tak stale jeste to zere 10l na sto :-! To je ta energie, co jsi za tu cestu spotreboval, s tim nic nenadelas.
Ze je to trochu hloupy vyhodit 70% energie jen tak z okna, to se s tebou shodnu, ale tak to u spalovaku proste je.
Takze jak rikam EV cca 3x efektivnejsi, potrebuje 3x mene energie oproti dobremu spalovaku.
Kdyz to zere 10l na sto a 70% se premeni na teplo, tak stale jeste to zere 10l na sto :-! To je ta energie, co jsi za tu cestu spotreboval, s tim nic nenadelas.
Ze je to trochu hloupy vyhodit 70% energie jen tak z okna, to se s tebou shodnu, ale tak to u spalovaku proste je.
Takze jak rikam EV cca 3x efektivnejsi, potrebuje 3x mene energie oproti dobremu spalovaku.
Jo vcera jsem jel vecer 150km po dalnici 80kmh podle gps.
Ne ze jsem potreboval setrit, ale jel jsem domu nikam jsem nespechal a poslouchal jsem rozhovor Lex Fridman co bylo na dve hodiny, tak si rikam poslechnu si to v aute.
Spotreba 3,4l na sto s Eckovym Mercedesem. Zachrana planety ve skoro petimetrovem aute v primem prenosu :-!
Ne ze jsem potreboval setrit, ale jel jsem domu nikam jsem nespechal a poslouchal jsem rozhovor Lex Fridman co bylo na dve hodiny, tak si rikam poslechnu si to v aute.
Spotreba 3,4l na sto s Eckovym Mercedesem. Zachrana planety ve skoro petimetrovem aute v primem prenosu :-!
Jakou otázku přesně myslíš?
Pokud jde o Hendlyho otázky, je to cca 95% všech jeho příspěvků.
Pokud jde o Hendlyho otázky, je to cca 95% všech jeho příspěvků.
Ano a jeden litr nafty je ekvivalent asi 10kWh takze 100kWh pro 10 lirtu.
Takze EV je asi tak 3x uspornejsi.
Tak to jsem rad ze jsme si to ujasnili :-!
Takze EV je asi tak 3x uspornejsi.
Tak to jsem rad ze jsme si to ujasnili :-!
To "Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x" byla však jen polovina věty a ta druhá, k tomu podstatná, s těmi otazníky ti unikla.
Tedy pointa měla být - školím, že vše lze dohledat a přesto se furt ptám na diskuzích. (Nyní raději polopatě.)
Tedy pointa měla být - školím, že vše lze dohledat a přesto se furt ptám na diskuzích. (Nyní raději polopatě.)
Ty máš pocit, že svým primárním příspěvkem nějak zpochybňuji vliv EV na lokální emise, že musíš zbytečně kopírovat tyto odkazy?
Vlastně vůbec nechápu tvoji reakci na mě. Založ si na to samostatné vlákno.
Vlastně vůbec nechápu tvoji reakci na mě. Založ si na to samostatné vlákno.
Jeden píše, že "Vše jde snadno dohledat i se to tady řešilo aso 1000x" (spíše asi) a přesto každý jeho příspěvek obsahuje jeden až čtyři otazníky a druhý nám denně vysvětluje jak je s Priusem král levého pruhu.
Dál jen samá zášť, napadání, překrucování faktů. I když mám názor na EV, SUV, krabice a pod. sdělit ho znamená automatický útok. Ani proto do takových diskuzí raději už moc nevstupuji.
Podle rady si to raději snadno dohledám a ten osamocený Prius v levém objedu pravým, když to jinak nejde i když se to nemá. (nadsázka)
Dál jen samá zášť, napadání, překrucování faktů. I když mám názor na EV, SUV, krabice a pod. sdělit ho znamená automatický útok. Ani proto do takových diskuzí raději už moc nevstupuji.
Podle rady si to raději snadno dohledám a ten osamocený Prius v levém objedu pravým, když to jinak nejde i když se to nemá. (nadsázka)
Na to mame trzni ekonomiku takze lidi si koupi to co chteji za tolik penez kolik se rozhodnou. Tady neni moc co resit.
Poptavka (zakaznik) rozhoduje ktery produkt preziva nebo vymre.
Nabidka (vyrobce) se snazi udelat dobry produkt a budto je uspesny nebo ne.
Poptavka (zakaznik) rozhoduje ktery produkt preziva nebo vymre.
Nabidka (vyrobce) se snazi udelat dobry produkt a budto je uspesny nebo ne.
Škoda, že pořád opakuješ tu stejnou chybu. Jeden litr nafty je maximálně tak 4kWh využitelné energie.
Přesně tak. A protože v realitě namísto preferencí malých full hybridů zažíváme pravý opak, je to jasný důkaz toho, že o ekologii těm zeleným grázlům vůbec nejde.
Navíc maximálně antiekologická, anti aerodynamická. Tak hlavně ať vám to konkurence neobšlehne, protože přesně po takových hnusných obludách je dnes hlad. Dávají se na ně dotace - nejvíc v Evropstánu. Chytře činíte, kluci korejský.
Neviem preco, mne EV9 pripomina skorej mix medzi MPV a SUV a v porovnani s vacsinou dnesnych SUV mi zatial pride praktickejsi. Co sa tyka dojazdu pri tomto krabicoidnom dizajne, tak tam to bude bohuzial asi zle pri dialnicnych rychlostiach.
Včera jsi tu psal o lidech co vidí jen do příští výplaty. Dneska už je zase problem, když mají strach z toho, co bude za tři měsíce? 😉
Když se tady objevil článek o zákazu SUV, všichni měli plná ústa osobních svobod. Teď, když takový povoz udělá někdo na elektřinu, je na přetřes ekologie :yes:
Samozrejme.
Pojdme si to porovnat
1. Auto pohanis spalovanim fosilnich paliv
2. Auto pohanis elektrinou z fosilnich paliv
3. Auto pohanis “cistou” elektrinou z obnovitelnych zdroju nebo mozna jaderna elektrina
V pripade 1 nemuzes prejit na 2 a 3, protoze vsechna auta maji spalovaci motor.
Zaroven mas vic znecisteni v mistech, kde je hodne aut (v mestech).
Takze prechod z 1 do 2 bude nakladny, protoze nejak musis vybudovat celou novou infrastrukturu a zaroven nahradit vozovy park. Tam ted nejak pomalu jsme nekde na zacatku.
V pripade 2 jsi na tom s celkovymi emisemi podobne, ale nemas lokalni znecisteni v mestech a muzes prejit na 3.
V pripade 3 jsi na tom zhruba tak dobre, jak je to z ekologickeho pohledu aktualne mozne.
Kazdy z tech stupnu ma nejake emise a ty se s dalsim stupnem snizuji. A zaroven je to drazsi - delat veci vice ekologicky je nakladnejsi, to je jasny.
PS: situaci 2 bych vubec nezatracoval, ikdyz to mozna neni uplne intuitivni, ale je to ve skutecnosti velky pokrok
Pojdme si to porovnat
1. Auto pohanis spalovanim fosilnich paliv
2. Auto pohanis elektrinou z fosilnich paliv
3. Auto pohanis “cistou” elektrinou z obnovitelnych zdroju nebo mozna jaderna elektrina
V pripade 1 nemuzes prejit na 2 a 3, protoze vsechna auta maji spalovaci motor.
Zaroven mas vic znecisteni v mistech, kde je hodne aut (v mestech).
Takze prechod z 1 do 2 bude nakladny, protoze nejak musis vybudovat celou novou infrastrukturu a zaroven nahradit vozovy park. Tam ted nejak pomalu jsme nekde na zacatku.
V pripade 2 jsi na tom s celkovymi emisemi podobne, ale nemas lokalni znecisteni v mestech a muzes prejit na 3.
V pripade 3 jsi na tom zhruba tak dobre, jak je to z ekologickeho pohledu aktualne mozne.
Kazdy z tech stupnu ma nejake emise a ty se s dalsim stupnem snizuji. A zaroven je to drazsi - delat veci vice ekologicky je nakladnejsi, to je jasny.
PS: situaci 2 bych vubec nezatracoval, ikdyz to mozna neni uplne intuitivni, ale je to ve skutecnosti velky pokrok
zrovna jsme se o tom vcera s manzelkou bavili
ja nadaval jak jsou plny silnice i pres ty narky jak je prej drahej benzin
ona zas jak jsou plny kramy a vsichni s narvanejma nakupnima kosikama i pres ty narky jak je vsechno drahy
asi pises od nacku z roSSiji
ja nadaval jak jsou plny silnice i pres ty narky jak je prej drahej benzin
ona zas jak jsou plny kramy a vsichni s narvanejma nakupnima kosikama i pres ty narky jak je vsechno drahy
asi pises od nacku z roSSiji
Je třeba respektovat, že lidi chtějí lepší komfort a větší prostor. Finance pro ně nejsou problém. Win-win pro výrobce i uživatele :-!
Prečo by som to robil?
Chcem len poukázať na nezmyselnosť nepočítania emisií akéhokoľvek EV. Keď už to má byť nejaký dôležitý parameter.
Aj tých čo znečisťujú Zem viac ako autá so spaľovacím motorom. Takto zem nezachránime súdruhovia.
Chcem len poukázať na nezmyselnosť nepočítania emisií akéhokoľvek EV. Keď už to má byť nejaký dôležitý parameter.
Aj tých čo znečisťujú Zem viac ako autá so spaľovacím motorom. Takto zem nezachránime súdruhovia.
Skúsme použiť pokútnu vedu zvanú matematika na super EKO SUV so spotrebou 35 kWh/100 km x 500 g/ kWh a porovnajme si moje dieslové auto s produkciou 175 g CO2 / km, s týmto eko zázrakom. :-!
Ne, nejde jen o lokální emise. Jde o celkové umělé emise z lidské činnosti.
Ev do toho celku zapadají. Je to součást celkové změny energetiky. Dopravní prostředek, akumulátor El energie s možností ukládat energii z OZE, využívat ji pro domovní spotřebu, prodávat ji třeba sousedovi a tím omezovat ztráty atd.
Je to jak sněhová koule.
K SUV. Chápeš, že nová technologie nastupuje snad vždy přes top kategorii výrobků?
Ev do toho celku zapadají. Je to součást celkové změny energetiky. Dopravní prostředek, akumulátor El energie s možností ukládat energii z OZE, využívat ji pro domovní spotřebu, prodávat ji třeba sousedovi a tím omezovat ztráty atd.
Je to jak sněhová koule.
K SUV. Chápeš, že nová technologie nastupuje snad vždy přes top kategorii výrobků?
Aha, takže Green Deal a rozvoj EV je o lokálnych emisiách? Konečne som sa dozvedel niečo nové.
Realitu ohýbame všetci, resp. každý z nás ju máme trocha inú. A je to takto ok, či? To čo platí pre jedného nemusí platiť pre iného.
Akurát sa pozastavujem, že obrovské SUV s vysokou spotrebou elektriny je v rámci novej viery Green Deal super nula emisií, ale Škoda Fabia combi na benzín musí kvôli emisiám skončiť.
Toto nie je ohýbanie reality?
PS: A či si Mig pustí v garáži dieselové auto, alebo 400 V je mi jedno :-!
Realitu ohýbame všetci, resp. každý z nás ju máme trocha inú. A je to takto ok, či? To čo platí pre jedného nemusí platiť pre iného.
Akurát sa pozastavujem, že obrovské SUV s vysokou spotrebou elektriny je v rámci novej viery Green Deal super nula emisií, ale Škoda Fabia combi na benzín musí kvôli emisiám skončiť.
Toto nie je ohýbanie reality?
PS: A či si Mig pustí v garáži dieselové auto, alebo 400 V je mi jedno :-!
tak když jenom baterie do elektromobilu - teď jsem to dohledal, protože jsem to přesně nevěděl - 82 kWh do TM3 - váží 480 kg, je logické, že takové auto může těžko vážit 1,5 tuny. a že je těžké narvat takovou baterii do malého auta.
Inspirace?😊
3,4 je hodně malo ale máme se od čeho odpíchnout. Saabik může zkusit stejnou disciplínu :yes:
3,4 je hodně malo ale máme se od čeho odpíchnout. Saabik může zkusit stejnou disciplínu :yes:
Mě vadí všechna SUV. Jednou provždy si to zapiš a zapamatuj, všechny. Všechny. Ano, RAV4 taky. Ano, i na bz4X mi vadí, že je skoroSUV. Neptej se mě takto hloupě příště.
Pozn,: I s Priusem jsem měl psychický problém si zvyknout na něco jiného, než je sedan. A to má Prius k SUV hodně daleko, že?
Pozn,: I s Priusem jsem měl psychický problém si zvyknout na něco jiného, než je sedan. A to má Prius k SUV hodně daleko, že?
Nie som zástanca fosílnych palív. Ale ani 2-3 tonových EV. Veľký rozdiel medzi nimi nevidím. Resp, Ten ZÁSADNÝ rozdiel, ktorý zachráni prírodu, ako sa deklaruje.
A detinské komentáre typu pusť si diesel v garáži, alebo tie trocha rozumnejšie pripočítaj si x% na výrobu nafty radšej nebudem komentovať. Mohol by som napísať rovnakú blbosť pusť si 400V v garáži, alebo pozri si Electricity map v zime…
Najradšej chodím pešo a na bicykli. Autom len nevyhnutne. Časť by som mohol nahradiť vlakom, ale to je čím ďalej nespoľahlivejšie, žiaľ.
Tak sa tu nehádajme, že sme ako ľudstvo vyriešili nejaké zásadné univerzálne eko zlepšenia. Žiaľ tápeme. Rovnako ako si všetci susedia a známi kúpili kvôli cenám elektriky drevo a uhlie na zimu. Hlavne, že Nemecko je bez jadroviek eko na uhlie a celá Európa krachuje.
A detinské komentáre typu pusť si diesel v garáži, alebo tie trocha rozumnejšie pripočítaj si x% na výrobu nafty radšej nebudem komentovať. Mohol by som napísať rovnakú blbosť pusť si 400V v garáži, alebo pozri si Electricity map v zime…
Najradšej chodím pešo a na bicykli. Autom len nevyhnutne. Časť by som mohol nahradiť vlakom, ale to je čím ďalej nespoľahlivejšie, žiaľ.
Tak sa tu nehádajme, že sme ako ľudstvo vyriešili nejaké zásadné univerzálne eko zlepšenia. Žiaľ tápeme. Rovnako ako si všetci susedia a známi kúpili kvôli cenám elektriky drevo a uhlie na zimu. Hlavne, že Nemecko je bez jadroviek eko na uhlie a celá Európa krachuje.
Intenzita provozu se nezměnila. Ale rychlost se změnila zásadně, zejména na dálnicích. Což ovšem nevnímám jako újmu, ale jako benefit. Za prvé mám s Priusem levý pruh jen pro sebe a za druhé je to ekologičtější.
tohle je alternativa k multivanu resp. id-buzz
ty taky nemaj aerodynamu sedanu
pro vetsi rodinu s 4-6 detma ideal i pro prelety po dalnici
me by se libila proporpcni zmensenina asi 4.5 metru dlouha pro primestskej provoz jako 2. auto v rodine
samozrejme ve ctyrkolce
nechapu to kydani hnoje mistnich pitomiu
11:22 - uz 6 pitomiu 😄
ty taky nemaj aerodynamu sedanu
pro vetsi rodinu s 4-6 detma ideal i pro prelety po dalnici
me by se libila proporpcni zmensenina asi 4.5 metru dlouha pro primestskej provoz jako 2. auto v rodine
samozrejme ve ctyrkolce
nechapu to kydani hnoje mistnich pitomiu
11:22 - uz 6 pitomiu 😄
Design Kia je pomerne ocenovany.
Ne kazdy jezdi denne po dalnici.
Ano vice eko je chodit pesky.