Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Lexus RX dorazil do Česka. Známe kompletní ceník i nový vrchol nabídky

Nového SUV Lexus RX se první zákazníci dočkají příští rok, už teď ale mohou pečlivě vybírat z dostupných variant. Značka v rámci uvedení vozu na trh odhalila české ceny.
Zpět na článek
30. 8. 2022 14:02
30. 8. 2022 21:07
30. 8. 2022 14:39
30. 8. 2022 21:05
30. 8. 2022 21:12
1. 9. 2022 08:54
Avatar - KANKUNEN
30. 8. 2022 13:15
Obrovská gratulace Lexusu
V roce 2022 se to konečně povedlo a mají hybrid, který se nechová jako fichtl Piaggio. To bude asi ten výplod spolupráce s BMW, škoda že BMW má asi deset let převodovku 8st. Takže Lexus konečně s prémiovým hybridem a líbí se mi, že majitel auta za 2,5 mil nebude muset běhat kolem auta s prodlužkou. Za mě 2x plus: kulturní projev hybridu 500h, žádná prodlužka. Majiteli auta za 2,5 mil je jedno, jestli koupí nějaký ten litřík navíc, protože v konečném důsledku ušetří zas za elektřinu.
Rozbalit vlákno
14
30. 8. 2022 13:23
Re: Obrovská gratulace Lexusu
o půl mega dražší, než X5 45e... panebože kdo tohle koupí má můj obdiv
Avatar - N6600
30. 8. 2022 17:53
Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
Je velice rozumny porovnavat cenu od u jednoho, se stropem u druhyho. Mas recht :)
30. 8. 2022 20:52
Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
ten ti asi nerozumím. ten strop, jak ty říkáš, je bohužel jenom na čtyři válce, s malou baterií, šestistupňovou převodovkou a nestydí se za to říct si o 2,5M. X5 45e má šestiválec, baterii s dojezdem cca 50 km, osmistupňový automat od ZF a primární pohon zadních kol. takže je nespravedlivé porovnávat to nejlepší, co je v reálu daleko horší, než u levnější konkurence?
edit: strop? ale ne, ten je ještě o 200 tisíc výše:)
Avatar - N6600
30. 8. 2022 22:09
Re: Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
A vybavu jsi nechal kde? Jestli Ti staci vykonny motor v holobytu, tak Ti muzu jenom gratulovat.
30. 8. 2022 22:19
Re: Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
Veci, které mají opravdovou hodnotu, jsou: baterie, větší než u Lexusu, motor, který je naprostá špička a nejlepší automat na trhu.
Proti tomu stojí čtyřválec pohánějící přední kola, malinká baterie a 6stupnovy automat.
A jestli to má drbátko na koule nebo ne, to nic nezmění na celkove navonene bídě.
Abychom si rozumneli: ja Lexusu fandím, ale ta cena je silena :no:
Avatar - N6600
31. 8. 2022 11:08
Re: Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
Problem ale je a jsou na to i statistiky, ze lidem jsou baterie a nabijeni u zadele. Cimz se z toho stava akorat tak tezsi benzinak. Takze v konecnem dusledku, kdyz se koukame na spotrebu, je na tom Lexus lip.
A nevim jak Ty, ale me rozhodne na vybave zalezi. Drbatko na koule nepotrebuji, ale vyhrivani za 13 napriklad ano. Ale zjevne nejsem kolenovrt.

Souhlasim, ze cena je silena, ale ty obecne sli HODNE nahoru. Nejen u Lexusu. Nicmene, 450h v max vybave je aktualne za 2.4. Coz je o 200-300L vic nez pred otresem na trhu. I kdybych zustal ve staji, tak rozdil je mezi generacemi je 200L (2.4 vs 2.6).
31. 8. 2022 21:19
Re: Re: Re: Obrovská gratulace Lexusu
Ceny mohly jít nahoru u modelu, které mají problem s emisema. To asi nebude tenhle případ
30. 8. 2022 13:36
Re: Obrovská gratulace Lexusu
proč bys musel běhat s prodlužkou? nikdo tě nenutí nabíjet... můžeš to používat jako hybrid. ale je to na palici...
30. 8. 2022 13:48
Re: Obrovská gratulace Lexusu
Posloucháš se vůbec respektive čteš co píšeš?
30. 8. 2022 14:19
Re: Obrovská gratulace Lexusu
když mi nenapíšeš, co konkrétně ti vadí, hloupej Romane, tak ti nemůžu odpovědět. ale to už je takový folklór, že ty se na nic konkrétního nezmůžeš, jenom na bláboly.
Avatar - Barry Lyndon
30. 8. 2022 13:41
Re: Obrovská gratulace Lexusu
Moje zkušenost s PHEV je taková, že opruz s prodlužkou je o dost menší, než opruz se smradlavou tankovací pistolí. Byť je teda pravda, že je o něco častější. ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
30. 8. 2022 14:19
Re: Obrovská gratulace Lexusu
Mam zkusenosti s obema verzemi hybridu, jak e-CVT (Toyota) tak turbo motor spojeny a sestistupnovym automatem (Hyundai/Kia). A za me tedy rozhodne e-CVT, pro bezneho ridice je podle meho nazoru mnohem lepsi.
30. 8. 2022 14:30
Re: Obrovská gratulace Lexusu
Zkusil bych automat treba u bmw ... to pak jeden zmeni nazor ;)
30. 8. 2022 14:39
Re: Obrovská gratulace Lexusu
Ono záleží na používání. Mám dlouholetou zkušenost s 40i + ZF ve dvou modelech, krátkodobé zkušenosti s mnoha BMW motory a modely, zároveň mám něco najeto s eCVT. Ve městě nebo pro klidnou jízdu bych z pohledu příjemnosti/intuitivnosti hlasoval pro eCVT (to asi Jirka myslel tím pro běžného řidiče?), od nějaké střední zátěže hlavně mimo město samozřejmě ZF :) U Lexusu je problém, že právě s tou převodovkou, resp. motorizacemi v EU, nenabízí nic pro náročnější zákazníky z pohledu techniky ho BMW+MB dost deklasuje. Tohle RX může být zajímavé, i když cena je docela vysoká.
30. 8. 2022 14:02
Prejav e-CVT
Auto vyzerá veľmi fajn. Veľký pokrok oproti aktuálnemu RX z pohľadu interiéru.

Som zvedavý či je prejav vo vysokých otáčkach podobne nepríjemný ako pri novom NX 350h.
Držím Lexusu palce, aby to bolo príjemnejšie.

Zaujímalo by ma či má PHEV rovnaký objem kufru ako verzie Hybrid.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Loptos
30. 8. 2022 14:33
Re: Prejav e-CVT
Ahoj, mohol by som sa dozvediet viac o prejave prevodovky vo vysokych otackach prosim?
30. 8. 2022 15:40
Re: Prejav e-CVT
Jezdím Toyotou Highlander a určitě nevyje.
Většinou to píšou lidi, co ty auta ani neviděli, natož aby je denně používali.
Avatar - Mikesus
30. 8. 2022 16:57
Re: Prejav e-CVT
některé menší motory dokážou být s eCVT nepříjemné mnohem delší dobu. u Highlanderu, Camry nebo třeba ES to není vůbec znát, pokud člověk nejezdí s plynem na podlaze nonstop. A ani zmiňovaná 130 opravdu neznamená vytí. Konkrétně u HL 130 na tempomat znamená nějakých 2100 otáček. Ale třeba takový yaris při 130, tak ten už si pro otáčky sáhne.
Na druhou stranu musím říct, že rav4 je na tom hůř a zmiňované NX350h mně docela taky zklamalo. Highlander je subjektivně odhlučněn o několik tříd lépe než NX.
30. 8. 2022 17:07
Re: Prejav e-CVT
při ustálené rychlosti to samozřejmě nevyje. ale při předjetí a prudké akceleraci to prostě je vlastnost té převodovky.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
30. 8. 2022 19:26
Re: Prejav e-CVT
A kde to vyje při akceleraci? Vytí tam ani není, a navíc je to vše s plynem na podlaze.
30. 8. 2022 19:58
Re: Prejav e-CVT
Otáčky jsou proste furt stejně
31. 8. 2022 09:19
Re: Prejav e-CVT
Nikdo se naví o konstantní rychlosti, ano dálnice ani ve stoupáních není velký problém, předjíždění, zrychlení atp. už ano. A je to u všech R4 Lex a Toyota, někde víc někde míň. RX450h má o něco hezčí zvuk, ale i tak je to nedůstojně slyšet. Mám dvě auta se ZF8 a argument s hladkostí řazení neobstojí, navíc kdykoliv zatáhnu za pádlo, tak funguje, eCVT v normál režimu nereaguje.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 10:23
Re: Prejav e-CVT
Mne přijde že ty padla jak popisuješ, tak nikde tla nefungovaly jako u tvého nx. Nikdy jsme neměl problem s tím, že by nereagovaly a to jezdim převážně v eco režimu.
Ale přeci jen, je to minula gen rav4 a to bylo snad zatím nejhorší auto, s ekterym jsem jezdil.
Předjíždění je problém? V cem, že na cca 3 vteřiny se změní otáčky? To se u normal iho auta neděje? Když chceš u normálního auta dotovat dynamiku, radis u omezovace a pak se pohybuje v rozmezí kolik 4-6 tis ot. Takze prakticky to samé jako tady při plném plynu.
31. 8. 2022 10:42
Re: Prejav e-CVT
Pro mě je to tryzna. Nikomu to nevnucuji, ale určitě radši klasický automat.

BTW, kamarád koupil současnou RAV4 a podvozkové i řízením je ještě pořád pod naladěním Lexusu. Pohon je lepší, lépe funguje hybrid, ale eCVT pořád stejné.
30. 8. 2022 21:07
Re: Prejav e-CVT
Toyotu Highlander jsem měl šanci řídit a za mě naprostá tragédie projevu. U auta za 1,5 mega bych čekal více
30. 8. 2022 21:38
Re: Prejav e-CVT
Efektivitu celého hnacího řetězce mají bezpochyby zmáknutou, o tom žádná.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 05:55
Re: Prejav e-CVT
To by mne zajimalo čím. Protoze každý, kdo do toho sedl byl překvapen. Nikdo neměl problém s ecvt, nejspíš proto, že v reálu na podlaze nemusíš být déle než pár vteřin. Kdyz dám kickdown u kteréhokoliv auta, taky vyletnou otáčky na několik vteřin. Kdo jezdibs nohou na podlaze, pro toho opravdu hybrid není, to nebude ani jezdit úsporněji než s klasikou.
31. 8. 2022 06:45
Re: Prejav e-CVT
Odpověď je jednoduchá. Kdyby to bylo tak skvělý, určitě by nedávali do vrcholné verze klasický automat a nechtěli za to o takový balík víc.
31. 8. 2022 10:07
Re: Prejav e-CVT
Ta 500 míří na jinou cílovou skupinu řidičů.
Kdo jezdí s e-CVT ví,o čem to je.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 10:29
Re: Prejav e-CVT
Presne tak.planetovka je o něčem jiném než o zpívání výkonu a proto nemá smysl ji dávat do vrcholu
31. 8. 2022 09:16
Re: Prejav e-CVT
Pokud při přidání plynu nevyje, tak to máš asi rozbité.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 10:25
Re: Prejav e-CVT
Je to podobné, jak v tom RX z jednoho videa. Maximální otáček dosáhne někde kolem 130, pak je to konstantni, do té doby otáčky postupně rostou a tedy mění se tón zvuku. Kdyz je tedy ten problém konstantní tón označován za vytí.
30. 8. 2022 14:39
Re: Prejav e-CVT
Ahoj, podľa názorov diskutujúcich je to individuálne.
Takže zdieľam len svoju skúsenosť s 1300 km cestou do Nemecka s NX 350h.

V meste je prejav super, kombinácia s hybridom :yes: .
Akonáhle však zrýchľuješ na diaľnici, je ten zvuk fakt otravný (aj na klasických 130 km/h v ČR, SR. O Nemecku ani nehovorím). Pre mňa to je zásadné mínus prečo NX nie, a to nie som nejaký pirát.

Možno som rozmaznaný z BMW ZF prevodovky, a niekomu vadiť e-CVT vôbec nemusí.
Rovnako aj keď niekto jazdí prevažne mesto, okresky. Mal som niekedy Subaru Outback 2.5l CVT, a tam som to tak nevmínal (ale to bolo dávnejšie, a možno ma fakt "pokazil" komfort ZF prevodovky).

Výhoda Lexusu je program Lexus Experience, kde si auto môžeš na týždeň požičať s 1000 km nájazdom (km navyše s doplatkom), platíš len benzín.
Zistíš či Ti auto vyhovuje, alebo nie. Inak skvelé auto, 1300 km cestu tam a späť sme s kolegom dali za 1 deň, bez nejakej únavy, atď. Predpokladám, že RX ešte lepšie.
Avatar - Mikesus
30. 8. 2022 16:58
Re: Prejav e-CVT
NX mne taky zklamalo, co se týče odhlučnění. Highlander, Camry nebo ES jsou na tom úplně někde jinde než NX. A třeba takový HL má při 130 na tempomat nejčastěji kolem 2100 otáček. To mi jako vytí opravdu nepřijde.
30. 8. 2022 19:06
Re: Prejav e-CVT
A to si natáčel osobně?
Přečti si komentáře těch,co v Highlanderu jezdí nebo aspoň jeli.
1. 9. 2022 02:39
Re: Prejav e-CVT
To je panenku argument :D jestli jsem nebyl u atentátu na Heydricha osobne, tak se nic takového nestalo :yes:
Avatar - N6600
30. 8. 2022 17:56
Re: Re: Prejav e-CVT
Souhlasim. Taky mi nejde do hlavy proc. Ale predpokladam, ze asi z duvodu, ze 450h+ jde na elektro i ve vyssich rychlostech a tim to maskuje.
Avatar - Mikesus
30. 8. 2022 19:27
Re: Re: Prejav e-CVT
I UX mi přišlo lepší než NX. Ale nemám to zaměřené.
Avatar - N6600
30. 8. 2022 20:35
Re: Re: Re: Prejav e-CVT
Ano. Myslim si to samy.
31. 8. 2022 09:20
Re: Re: Prejav e-CVT
UX jsem zkoušel taky a tam mě to přišlo ještě horší než u NX. Navíc zoufale slabé.
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 10:26
Re: Re: Prejav e-CVT
Ja jezdil nejvic s elektrickým, to může být ten rozdil taky. To se mi ze všech ux líbilo stejně nejvíc.
Avatar - N6600
31. 8. 2022 11:10
Re: Re: Prejav e-CVT
UX300h je jediny Lexus, ktery jsem neridil :) Nemuzu tedy porovnat. Ale smysl to dava :) Uz rozdil mezi 450h+ a 350h je vic, nez znatelny. Ciste EV bude na tom urcite uplne jinde.
30. 8. 2022 15:14
jsem příjemně překvapen
takže ceny zůstaly vlastně stejný, což je v dnešní době malej zázrak.
Škoda toho šestiválce, z tohoto pohledu mi dává smysl jen ta 500h.
Jinak to spojení ecvt+6ti válec je naprosto v pohodě, kdo má blbý kecy nikdy v tom nejel.
Rozbalit vlákno
14
30. 8. 2022 15:18
Re: jsem příjemně překvapen
Jj, v 6 valci RX s e-cvt som šiel, aj keď krátko a po okreskách.
Žiaden problém som nezaregistroval, bola to krátka pomalšia jazda cca 90 km.
Ale tým, že 6 valec už nebude, tak som zvedavý ako to vyladia so 4 valcom na diaľnici... myslím, že výborne to popísal hore adamzprahy.

Ceny na dnešnú dobu zrejme fajn.
30. 8. 2022 15:22
Re: jsem příjemně překvapen
tak právě proto mi pak dává smysl jen tak 500h. A k ceně... stačí po delší jízdě přestoupit třeba do Tiguana za dnes již 1750000 a je to jak z létajícího koberce do felicie :-)
30. 8. 2022 17:21
Re: jsem příjemně překvapen
čtyřválec turbo, šestikvalt, plus hybrid, kde jsem to jenom slyšel? aha, to dělá Volvo, jmenuje se to XC90 T8 a chtějí za to cca 2M... jen to má znatelně větší baterii i lepší výkony.
30. 8. 2022 17:46
Re: jsem příjemně překvapen
https://www.youtube.com/watch?…
0-100 5,9 0-180 21s
https://www.youtube.com/watch?…
0-100 7,97 0-180 21s
kde udělali soudruzi s "výkonnějším volvem" chybu že to tak vadne.
Předpokládám, že to nový rx bude ještě rychlejší.
A radši si připlatím za lepší zpracování.
Ale už jsem to tu jednou psal, ať si každej koupí co chce...
30. 8. 2022 18:39
Re: jsem příjemně překvapen
Tak jestli honis výkony tak X5 45e
Avatar - N6600
30. 8. 2022 17:49
Re: Re: jsem příjemně překvapen
Tak si ho kup. Alespon Ti zbyde na servis - https://www.motorbiscuit.com/…st-reliable-suv/
30. 8. 2022 20:58
Re: Re: jsem příjemně překvapen
zajímavé, nejméně spolehlivé SUV od Volva je XC90, v porovnání s ostatními modely Volva se více kazí. no, někdo musí být nejhorší.
vzhledem k tomu, že v lexusu používají stejný koncept - používali doteď - nějakých 18 let, tak by bylo zvláštní, kdyby to nefungovalo. uvidíme, jak jim to půjde s běžnou převodovkou.
Avatar - N6600
30. 8. 2022 22:15
Re: Re: Re: jsem příjemně překvapen
Jak to asi tak muze jit. Toyota nikdy nedala na trh nic, co neotestovala a necekam, ze testovani zrazu presunula na uzivatele.
Avatar - xxc
30. 8. 2022 22:30
Re: Re: Re: Re: jsem příjemně překvapen
A kolesá bz4x prečo odpadavajú?
Avatar - Mikesus
31. 8. 2022 05:57
Re: Re: Re: Re: jsem příjemně překvapen
To zatím nikdo neví, oficiálně. Nebo myslíš, že s autem vůbec nejezdili?
Avatar - N6600
31. 8. 2022 11:25
Re: Re: Re: Re: jsem příjemně překvapen
Podla Toyoty pre NTHSA sa jedna o 5 aut z 2700. V US ich je 661.

Preco kolesa odpadavaju sa zatial nevie, pretoze kontrola neskoncila. Vyrobny proces a diely su podla specifikacie a vplyv na ten problem ma "specific driving pattern". Ten sa tiez podrobuje kontrole, ale vysledky nie su. Musis si na odpoved pockat :)
30. 8. 2022 17:16
Re: jsem příjemně překvapen
nejel jsem v tom
https://www.youtube.com/watch?…
a mám blbé kecy:)
31. 8. 2022 09:21
Re: jsem příjemně překvapen
Proč píšeš o V6, když RX už žádný nemá? X5 45e ano a za stejné peníze s lepší technikou.
Avatar - 3_diamanty
30. 8. 2022 18:53
Takto to ma vyzerat
Lexus opat lidrom segmentu :yes:
Rozbalit vlákno
2
31. 8. 2022 01:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2022 09:21
Re: Takto to ma vyzerat
Kterého segmentu? Prémiových středně velkých SUV?
30. 8. 2022 21:05
Mazda
Za mě osobně nabízí (a bude nabízet) MAZDA mnohem zajímavější techniku a ceny.
Rozbalit vlákno
1
31. 8. 2022 01:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hugino
30. 8. 2022 21:12
Peknééé
Tieto posledné Lexusy sú po designovej stránke fakt super.Alebo toto https://www.auto.cz/…majitele-milovat?… a pôjdem si ho do BA vyrobiť. :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2022 08:54
Lexus RX300
Lexus CZ nakoupil nějakých 200 kusů odcházející generace, je to čistý turbo-benzín - nemůžu nikde dohledat info - třeba místní Lexus znalci - od pohonu 4x4? Je to Torsen? v testu říká, že to má uzávěrky apod.
https://www.stream.cz/…promisu-64436487#…
mimochodem zmiňuje mizerný automat, starý 6stupňový Aisin, tak mám trochu obavy z toho, jak - zdá se totéž - bude fungovat ve vrcholné verzi... v podstatě je to totéž co RX300, jen s hybridem navíc...
Rozbalit vlákno
0