Nový Lexus RX dorazil do Česka. Známe kompletní ceník i nový vrchol nabídky
Nového SUV Lexus RX se první zákazníci dočkají příští rok, už teď ale mohou pečlivě vybírat z dostupných variant. Značka v rámci uvedení vozu na trh odhalila české ceny.
Během včerejšího uvedení nové generace Lexusu RX na český trh jsme se dozvěděli několik zajímavých čísel. Ač délka ve srovnání s předchůdcem zůstala na shodných 4890 milimetrech, rozvor si polepšil o 60 mm na dnešních 2850 mm. Ložná délka zavazadelníku (jehož objem má hodnotu 612 litrů) vzrostla o padesát milimetrů, naopak nakládací hrana se snížila o milimetrů třicet.
Jak už jistě víte z letní oficiální premiéry, RX prošlo výraznou obměnou tváře. Tradiční výrazná maska už je tu jen naznačena, příď je teď o dost uhlazenější a elegantnější. Pátý pokračovatel klanu se výrazně proměnil i vzadu, kde je světelná technika propojena vodorovnou linkou a doprovázena decentním nápisem Lexus. Mimochodem, přední rozchod kol vzrostl o patnáct milimetrů, zadní o pětačtyřicet, čímž má ještě víc vyniknout rozkročení auta.
Posádka se může těšit na vskutku luxusní interiér, jenž nabídne head-up displej, 14“ obrazovku multimediálního systému s podporou Apple CarPlay (i bezdrátově) a Android Auto či vzdálené služby Lexus Link. Výrobce hovoří o přepracované architektuře sedadel, která mohou být vyhřívaná i odvětrávaná. Dále stojí za zmínku komfort v podobě elektricky sklopných zadních sedadel, ambientního osvětlení se 64 barvami či audiosystém Mark Levison s jednadvaceti reproduktory. Které prvky budou součástí jaké výbavy se dozvíme později s kompletním ceníkem.
Už teď ale víme, kolik si Lexus za novinku chystá účtovat. Základ představuje RX 350h, což znamená hybridní pohon s 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem a systémovým výkonem 180 kW. Takové auto stojí v úvodní výbavě Comfort 1.790.000 Kč. Chcete-li využít parkování na modrých zónách v Praze zdarma, musíte sáhnout po plug-in hybridu RX 450h+ se systémovým výkonem 225 kW, jehož emise se pohybují mezi 24 a 26 g CO2/km, čímž se pod hranici potřebou na „elektrické“ registrační značky bezpečně dostanete. Na vstupní výbavu Comfort si připravte minimálně 2.090.000 Kč.
Absolutním vrcholem nabídky RX už bohužel není šestiválec, přesto nemůžeme říct, že by šlo o nezajímavou techniku. Vrcholové provedení RX 500h totiž vůbec poprvé nabízí hybridní pohon, jehož základem je 2,4litrový čtyřválec přeplňovaný turbem! Ten se navíc nepojí s tradiční převodovkou e-CVT, ale klasickým šestistupňovým automatem s měničem. Za zmínku určitě stojí i návrat k nikl-metal hydrid baterii namísto tradičnější lithium-iontové. Auto s maximálním výkonem 273 kW zvládne stovku za 6,2 sekundy, je vyhrazeno sportovně orientované výbavě F Sport a stojí minimálně 2.530.000 Kč.
Nový Lexus RX je nadále posazen na stávající platformě GA-K, ta se ale s novou generací dočkala několika zásadních úprav, namátkou nové rozpěrné tyče či vyšší tuhosti uložení zadního zavěšení. Všechny novinky v praxi vyzkoušíme co nevidět. První novinářské vozy se v České republice objeví v lednu příštího roku, zákazníci se novinky dočkají počátkem jara.
Nový Lexus RS: Základní technická data | |||
Verze | RX 350h | RX 450h+ | RX 500h |
Druh pohonu | HEV | PHEV | HEV |
Objem | 2,5 | 2,5 | 2,4 |
Motor | řadový čtyřválec | řadový čtyřválec | čtyřválec turbo |
Výkon [kW] | 180 | 225 | 273 |
Převodovka | e-CVT | e-CVT | 6AT |
Pohon | E-Four | E-Four | DIRECT4 |
0-100 km/h [s] | 7,9 | 6,5 | 6,2 |
Cena Comfort [Kč] | 1.790.000 | 2.090.000 | - |
Cena Executive [Kč] | 1.960.000 | 2.260.000 | - |
Cena Luxury [Kč] | 2.290.000 | 2.590.000 | - |
Cena F-Sport [Kč] | - | - | 2.530.000 |
Cena F-Sport+ [Kč] | - | - | 2.680.000 |