Mercedes-Benz se na mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem chystá ve velkém stylu. Vedle premiéry kombi řady C se na jeho stánku představí například osm modelů s označením BLUETEC nebo model ML 450 HYBRID.
kdyz spotrebuje 7,7l (cemu moc neverim) tak je to ok, vyznam lexus 600h nechapu, na BBC pri testu spotreboval 11,5 litru, 400h ma okolo 10litru spotrebu. Ty obrovske naklady, plny kufr drahych batarek a nakonec spotreba jen o 1 max. 2 litry nizsi jak konkurence?! nevim jaky to ma vyznam, krome super marketingu, ekologii narocnou vyrobou jeste vic skodi jak trabant
Jak tě napadly ty obrovské náklady a kufr plný drahých baterek ??? Jsi jedna z těch ovcí, které tu tupě bečí něco, co někdy někde slyšely, nebo máš svůj vlastní názor a takovéto výmysly nebudeš papouškovat ??? 8-s
A proč by ho nenapadly? Nejde jen o výrobu baterek a dalších nezbytností, ale i o jejich likvidaci! Nakonec se totiž ukáže (pokud to auto nenajede stovky tisíc kilometrů-a to životnost baterek, v současnosti používaných, NENÍ), že ekologická stopa, emise vzniklé výrobou apod. jsou větší, než přínos při provozu.
Správná cesta je to pouze z hlediska pomalých krůčků k novým technologiím. Masová výroba je naprosto zbytečná, nepotřebná a neprodejná. Výrobci se snaží vyrábět to, co je požadováno. A že by hybridy (kromě USA, kde to ale není kvůli ekologickému smýšlení uživatelů) byly tak super business, jsem si nevšiml. A nebýt alespoň té malé poptávky v USA, tak tu hybridy vůbec nejsou.
Hybridní technologie má význam v těžkých vozech (SUV, MPV, ale třeba i tahače)a ve vozech, které potřebují častou akceleraci (velká část jízdy v hustém provozu, ve městě apod.) jako jsou třeba autobusy, rozvážkové dodávky. Pro auta velikosti cca Octavia/Fabia je takto pojatý (zdůrazňuji to, TAKTO POJATÝ) hybrid naprostý nesmysl!
Kde všichni berete ty óbr náklady??? Nějaký fakta o tom, že náklady jsou vyšší než přínos. Zatím to jsou subjektivní pocity několika zapšklých jedinců, kteří nedokáží zkousnout technolocký náskok japíků. Nic víc. A to je dost málo :-!
v USA vypocitali, ze dokonce Hummer je ekologictejsi jak prius- ktereho vyroba spotrebuje o 50% vic energie. 1000tun nicklu na zpracovani baterek musi toyota rocne vozit pres cely globus. Navic zivotnost je oficialne jen do 100tisic mil, zatimco hummer do 300tisic! Na zacatku byla vyroba tak draza ze prvni roky byl prius subvenoovany aby nestal 30tisic dolaru co se urcite marketingove toyote oplatilo
tu je odkaz na porovnani hummer proti prius
ww.clubs.ccsu.edu/recorder /editorial/editorial_item.asp? NewsID=188 smaz vsechny mezery
Spousta lidi veri, ze svet stvoril za 6 dni Buh. Proc by nekdo nemohl verit, ze Hunner je uspornejsi nez Prius. Pro zrucneho PR pracovnika neni problem sestavit za dopoledne "vedeckou" studii, ktera to cisly potvrdi. Pak uz staci jenom uverit. Nikl se vozi pres cely globus? A odkud se vozi ropa? Z Kotehulek?
a co budes delat kdyz ti dojdou baterky po 100tisic mil? budes muset koupit nove za pouhych 3-8tisic dollaru! Muzes jen doufat ze pri koupi nejkeho hybridu v AAA nebyl stahnuty tachometr :))
No nesmis to porovnavat pouze na dalnici ale podle parametru pro evropu, mesto a mimomesto. Z vlastni zkusenosti rikam mesto 8.5 litru a na dalnici pri 140km/hod 9.3 litru v RX400h. Tam se jine SUV s 200KW a okolo 500Nm nedostane. Navic s atmosver benzinem.
No právě. Důležité je to "POKUD". A není to tak dávno, co tu místní diskusní "odborníci" kamenovali každého, kdo vyjádřil určité sympatie s hybridní technologií. A prý že slepá ulička, kterou se vydá jen zoufalá TTT a jé podobní. A D3 se tímto směrem nikdy nevydá a blablabla... A už je to tu. Slepý Medvěd >:D
Jenže onen "Medvěd" to necpe do každého modelu, jako japončíci do Civicu sedan. To SUV a podobné vozy jsou právě pro toto ideální! V menších vozech existují jiné přístupy a cesty, kam se vydat.
Netreba kopat do mrtvol. Bitva o hybrid uz byla svedena. V nasledujicich letech prijde cas na pocitani nehybridnich mrtvol. Dnes uz na hybridu pracuje uplne kazdy. Jenom ti, co dlouho nepochopili, maji vetsi zpozdeni. Automobilky uz to chapou vsechny. Jen nekteri diskuteri maji jeste vetsi zpozdeni, nez nejmenovany koncern. Ale v okamziku, kdy i koncern dozene zpozdeni, vyjde s hybridem na trh a v mediich se objevi spousta clanku o prevratnem a revolucnim hybridnim reseni od koncernu, objevi se tu nahle stovky priznivcu hybridu.
Stejně tak jako o větrné elektrárny. Kdyby od nich nebyla povinně vykupována vyrobená elektrická energie (dle zákonů) velmi draho, nevyplatili by se ekonomicky. Z jiných hledisek se také nevyplatí, protože se při jejich výrobě, stavně, dopravě atd. spotřebuje víc a emisně vyprodukuje víc, než se nakonec ušetří! No, prostě jako dnešní hybridy.
A to si sebral kde, např. malé větrné elektrárny pro rodiný dům mají životnost až 20 let s tím že každých 5 let je provedena kontrola a drobné opravy. A návratnost je při dobrém umístění do 2-3 let. Samozřejmě když si někdo pořídí elektrárnu tak kde nefouká tak se mu investice nevrátí nikdy, ale to už je pak blbost kupujícího.
A proto dnes neexistuje automobilka, ktera by hybrid nevyvijela. V konstrukci sedi sami trotlove, neschopni spocitat trojclenku. Naopak. V konstrukcich sedi lidi, schopni ignorovat PR ropne lobby a ridit se jenom cisly. Vedi ze reci o drahych bateriich, jsou story pro ty, kteri se nedivaji kolem sebe a nevidi jak cena veskere elektroniky, vcetne baterii, pada behem par let na zlomek dnesni hodnoty. Reci o neekologickych bateriich jsou pohadky pro ty, kteri nevedi ze dnesni olovene akumulatory jsou minimalne stejne ekologicky nebezpecne, presto jejich sber a recyklace normalne funguje. Dalsi pohadky jsou pro ty, kteri nesleduju jak se rok od roku zprisnuji emisni limity a jak, rok od roku, musi vyrobci spalovacich motoru montovat na sve vytvory chemicke tovarny, aby se do emisi vesli a stejne se jim to nedari - viz. naftaky v USA. Nema to cenu vse vyjmenovavat, protoze jak jsem psal, bitva jiz byla svedena a ze to jeste nekteri nepochopili, neni uz dulezite.
prijde mi, ze nejvic zmanipulovatelny jsi tu ty. Auta maji jen 10% vliv na spatne zivotni ovzdusi, ale pro politiku a ekonomickou lobby se v tomto odvetvi da nejvic penez nazbirat. silne bmw, porsche, ferrari a pod.. jen 2%!
Mne jako kupujiciho zajimaji fakta, ne nejake vymyslene nesmysli z co2, kdyz porovnavam spotrebu, tak koupit Prius za cennu vyssi jak laguna, vectra, oktavie jeste k tomu ze skoro stejnou spotrebou, bez kufru nema pro obycejneho otce rodiny zadny vyznam. Oblbovat muzou pseudo-greenpeace a par amiku, kteri nikdy nepouzivali rozum. Podobne jak vsude mluvi o Schwarzeneggrovem super ekologickem Hummeru ktery spotrebuje "jen" na 100km 30litru vodiku, ale jak se ten vodik vyrabi uz nikoho nezajima. kazda skoda 120l je pro zivotni prostredi lepsi jak prius
Já si "fklidu" počkám, s čím že to přijde medvěd. Uvidíme, žejo. Koncern DB (to není deutsche bahn) do vývoje nacpal miliardy, a teď jsem trochu zvědavý jaké to nové ML-ko na baterky bude. Vyzkoušíme, a když bude dobrý koupíme. A když to bude na nic, tak poděkujeme že nám ho půjčili, a pojedeme dál... pořádným třílitrem s turbem, žejo!
Nové ekologické automobily mi připadají jako když si náš pes snaží chytnout svůj ocas. Běhá stále dokola a už už už to vypadá,že ho má, dycky chybí jen kousek...
No né vážně: oceňuji snahu japonských automobilek, jak Cimrmanovsky vyznačují cestu, kudy automobilismus nepůjde. Je krásné vzít na test"ekologické" auto a udělat test spotřeby na 100km. Jenomže život je trochu složitější, baterky vydrží málo, obnova je drahá,...a neekologická. Nakonec i pan Bursík jezdí ekologickým autem jen do televize, jinak se pohybuje 7-kou bavorákem. Nevím,co tam má za motor, ale po Praze pod 15l/100km to nepojede. A jak krásnně o emisích mluví, jednoho by rozplakal. Jako "fšichni" zelení...
Ty jsi opravdu Frantík,vezmi si kyblík a jdi na pískoviště.. Jen pro ty ostatní plácali-TOYOTA dává záruku na baterie 6 let a tak si vyndej prst z nosu a uklidni se nějak... :-! A jen tak baterky stojej v současnosti cca 30 000Kč akaždej rok budou levnějši´... >:D
nevim jaka je zaruka, ale podle toyoty vydrzi jen 100tisic mil ve wikipedia jsem nasel ze nova baterka stoji 3tisice dollaru. Spotreba 6litru je skutecne mizerna, tolik zrala uz i felda, tchanova laguna bere 5,5diesel a je to normalni pohodlne auto z kufrem.
to pochybuji toyota ukradla airbagy, prime vstrikovani, abs, esp a i hybridy uz byli davno pred toyotou (audi duo-prvni seriovey hybrid) jen za vysokou cenu, podobne jak v minulosti ani dneska je evropane nekupuji, ale radeji cekaji az budou mit spotrebu 3-4litry, potom se oplati. Asiate- jedno ci japonci, korejci nebo cinane umi jen super marketing a krasne kopirovat
To neni kopie, to ma jen ciste nahodou podobne oznaceni RX40
Pletes se, ja byl prvni v CR kdo si poridil RX400h urcenou pro evropu a reknu ti, je to bomba auto. Hybridy jsou dalsi stupnem mezi ropou a vodikem. To ze nekdo tvrdi ze v ekologicnosti vyjdou na stejno jako klasicka auta.... mozna je to pravda ale ja tim, ze jsem si ho poridil prispel na dalsi vyvoj a diky memu malemu prispevku bude za par let hybrid technologie č1 ve snizovani emisi. Disely jsou odepsane, protoze pri nastartovani vyprodukujou tak obrovske mnozstvi plynu ze se pro hybridni "zelenou" technologii nehodi, ikdyz maji o par procent nizsi spotrebu a to laka lidi vic nez ekologie. Jen tak mimochodem vite odkud pochazi streva vsech hybridu ktere se ukazaly na autosalonu? Hadejte.......... hadejte......... prece z RX400h. Porsche, M-B, BMW, AUDI....... proste vsichni koukli jak to delaj japonci a pak to zkusili napodobit, mozna udelali i neco lepsiho.......... uvidime za 10 let.