Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pravidla pro předjíždění cyklistů se zatím měnit nebudou, ministerstvo od úprav upustilo

Pravidla pro předjíždění cyklistů se zatím měnit nebudou. Ministerstvo dopravy ustoupilo od záměru na zrušení dosavadního povinného metrového odstupu v rychlosti pod 30 kilometrů v hodině.
Zpět na článek
1. 9. 2022 10:08
1. 9. 2022 10:20
1. 9. 2022 10:26
1. 9. 2022 10:34
1. 9. 2022 10:40
1. 9. 2022 10:44
1. 9. 2022 10:49
1. 9. 2022 10:57
1. 9. 2022 11:01
1. 9. 2022 12:05
1. 9. 2022 10:51
1. 9. 2022 10:58
1. 9. 2022 11:14
1. 9. 2022 11:30
1. 9. 2022 11:38
1. 9. 2022 11:44
1. 9. 2022 12:07
1. 9. 2022 11:18
1. 9. 2022 11:27
1. 9. 2022 12:11
1. 9. 2022 12:03
2. 9. 2022 08:16
2. 9. 2022 11:38
2. 9. 2022 12:55
2. 9. 2022 11:55
2. 9. 2022 12:46
2. 9. 2022 14:21
2. 9. 2022 16:13
1. 9. 2022 12:37
1. 9. 2022 13:10
1. 9. 2022 18:31
1. 9. 2022 13:13
1. 9. 2022 13:24
1. 9. 2022 13:28
2. 9. 2022 08:53
2. 9. 2022 09:22
2. 9. 2022 09:52
2. 9. 2022 10:04
2. 9. 2022 10:13
1. 9. 2022 13:39
1. 9. 2022 13:56
1. 9. 2022 13:57
1. 9. 2022 14:07
1. 9. 2022 18:43
2. 9. 2022 07:31
1. 9. 2022 14:03
1. 9. 2022 14:31
1. 9. 2022 14:01
1. 9. 2022 14:31
2. 9. 2022 11:40
1. 9. 2022 18:36
2. 9. 2022 11:39
1. 9. 2022 10:08
Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
za cyklistou kolona přes půl města. A jak byl nervní ten cyklista. Akorát ho nenapadlo slézt z kola a pustit mě dopředu. Zábavná věc. Škoda, že většinou na to není čas.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 10:37
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Pokaždé mne napadá to samé, ale za prvé není čas a za druhé se bojím, jak by to dopadlo v reálu. Kdo by nakonec vybouchnul a kdo by to jak odnesl.
Takže to řeším jako všechna imbecilní nařízení - se.ru na ně.
1. 9. 2022 10:39
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Ano, ty obavy tam jsou. Občas mám bohužel takovou náladu snažit se takto křičet: Haló, odpovědní zákonodárci, tady je něco moc špatně!! Ale chápu, že to je takové hloupé, donkichotské chování.
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2022 12:01
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Do zákonů by se neměly psát nevymahatelné srač..-ky.
1. 9. 2022 14:21
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Nechapu kterej imbecil ti dava palce dolu a proc.
Avatar - Mikesus
2. 9. 2022 10:50
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Pumpičkáři?
1. 9. 2022 14:20
Re: Toto pravidlo už jsem několikrát striktně dodržel
Osobne na dementni narizeni kaslu, takze cyklistu bezpecne predjedu, ale jak daleko od neho sem fakt neresim. Ja bych tuhle blbost nechal klidne jak je, stejne to nikdo nedodrzuje a nelze to ani kontrolovat.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 10:08
Super
A co takhle začít tu bandu nesmrtelných idiotů taky trochu kontrolovat a pokutovat ? Rok, co rok se to zhoršuje, kdo jede na kole, je nesmrtelný, neplatí pro něj žádná pravidla. Jen včera 3 cyklisté na úseku cca 5ti km mi málem způsobili odřené auto a sobě smrt.

Předjedu jednoho 1,5m odstupem, na křižovatce se nacpe vedle mne, samozřejmě z prava a vjíždí do křižovatky ve chvíli, kdy se rozjíždím já...ulevím si nadávkou.

Druhý za 2 km jede normálně, před ním práce na silnici a nutnost přejet do protisměru, z dálky jedu a blikám do leva, že budu předjíždět (před zúžením cca 20 metrů, dostatečný čas na předjetí cyklisty) vytáhne na 1s ruku, otočí se jen do boku a jede pod mé předjíždějící auto, brzdy, troubení, nadávky..

Třetí za další 3 km jede po městě prostředkem, před autem pak zahybá v křižovatce, bez znamení, ignoruje, že za ním někdo jede... mlčím, jen ho předjedu, jakmile to jde

A taky bych mohl začít vzpomínat dál a dál na idioty, co jezdí prostředkem, nedávají znamení, vjíždí pod rozjetá auta, podjíždí, protože vole honí vteřiny na svém virtuálním závodu s GPS... Ještě si vzpomenu, jak před cca dvěma týdny jedu po okresce, proti mne cyklista. Po mé pravé straně vjezd mimo komunikaci, kde chci zastavit, blikám s předstihem a brzdím u krajnice, přičemž cyklista v tu chvíli začne před mé auto bez znamení odbočovat na stejný vjezd. Zastavím, on taky.... začne mi nadávat, proč stavím, komentuji to tím, že stavím a dávám včas směrovku o tom, že budu stavět a že on mi jede před auto... nadává, upozornuji, že si můžeme situaci prohlédnout na kameře zpětně.. odjíždí...

Dříve jsem na kole jezdil rád, dnes se skoro stydím k této skupině patřit :/
Rozbalit vlákno
27
1. 9. 2022 10:20
Re: Super
Musím bohužel konstatovat (a spoustě zdejších deb*ilů nabít na to, aby mě kamenavali), že pravidla silničního provozu za komunistů byla nesrovnatelně vyváženější a logičtější, než ta dnešní. Chodec měl přednost až poté, co vstoupil na přechod. Jednostopé vozidlo (i motorka!!) měla přikázáno držet se při pravém okraji jízdního pruhu. Nesmysl, jako že cyklista může vjet vedle auta vpravo, naprosto nemyslitelné!!
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 10:26
Re: Super
Pravidla jsou v pořádku, problém je v tom, že cyklisti mají ten pocit nedotknutelnosti, nemají SPZ, kamera je nedohledá, mohou si dělat co chtějí, málokdy je někdo řeší. Jednou mne málem srazil na chodníku, vynadal jsem mu, chytil jsem opodál stojícího měšťáka, proč ho nechá jezdit po chodníku, řekl, že ho maximalne pošle do ***e a ujede... :/ Na tyhle pendrekem.

Pak je potkávám denně jezdit v jednosměrce v protisměru, bez efektu, jen nadávky.

Jinak kolo má přikázáno se držet u kraje, motorka nikoliv, proč by měla ? Ta jede s provozem, je to normální motorvý dopravní prostředek.
1. 9. 2022 10:34
Re: Super
Jak píšeš, je to o (ne)solidní práci policie. Bohužel kyvadlo se od policejního státu, kde se policajta každý bál, překlopilo úplně na druhou stranu. Dnes si šmejdi z policie nic nedělají. Nejen dopravní přestupkáři, ale i feťácký zloději například jsou nepostihnutelní.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 10:40
Re: Super
No, ja nevim jak ty, ale já z dopravky respekt mám, když tě chytí (jakože se mi to už mockrát stalo), tak je to i dost drahé, ale na tom kole tě tohle netrápí... dnes mají kamery všude, stačilo by chytit při činu.
1. 9. 2022 10:44
Re: Super
Mě nemají vetšinou moc za co chytit. Přestupkuju velmi zřídka. Samozřejmě, že nemám zájem aby mě zrovna u toho chytili :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 10:49
Re: Super
U mne to byla až na jednu jednosměrku na udání a 1x usek bez dalničky v Slovinsku jen rychlost, ale více v Německu, než v ČR.
1. 9. 2022 10:57
Re: Super
V tom případě jsme na tom stejně. 1x bez dálniční a 1x jednosměrka - ale ta byla z nepozornosti. Tu jednosměrku jsem ukecal, ale ta známka ta byla drahá :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 11:01
Re: Super
Já platil 150 E +15 E známku, protože mne to zavedlo na dálnici, kterej od minule zpoplatnili, *** Slovinský. A jednosměrka to bylo dávno na benzínce, kde z toho měli sport, vyřešili to za kilo domluvou, stála jsem tam dvě auta
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2022 12:05
Re: Super
V ČR mne nikdo nechytá, ale ve Francii jsem dostal 2x pokutu, 1x za 1 km + a 1x za 2 km +, prevíti.
Policii skoro nevidím, všude jsou jen automatické radary, někdo si usnadňuje práci.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 10:51
Re: Super
Hromady "nesmrtelných" idiotů přibývají houfně ve všech skupinách, nejen mezi cyklisty.
Z lidí se stávají čím dál větší kriplové. A tito kriplové si volí überkriply jako svoje zástupce do parlamentu. Tito pak tvoří zákony a prostředí, které chrání kriply a trestá ty slušné, ty, ze kterých lze tahat peníze. V zemi, kde za komentář na netu, nebo daňový únik dostaneš víc, než za plánovanou brutální vraždu už ani nemá smysl se rozčilovat nad debilním cyklistou. A určitě nejsou všichni z nich debilní, to si jen člověk všímá těch, kteří se tak chovají a vytáčí ho.
Před pár dny v Makarské a okolí jsem si užíval plnými doušky hovad na skútrech. Jeden mne i krásně podjel na kruháči zleva a v tu chvíli mi to švihnul doprava na výjezd. Velmi výživné.
Naštěstí trpím syndromem myšlení za druhé cocoty v dopravě už cca 20 let a vždy tuším zradu dřív, než se stane a podle toho jezdím. Zatím to musím zaklepat...
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 10:58
Re: Super
Sám jezdím na skutru po Praze denně, ano, i takových je dost a věř, že ještě nebezpečnější než pro auta jsou pro ostatní motorkáře, protože tam musíš 2x myslet za druhé, když už předjíždíš kolonu, tak výhradně z leva a s rozdílem rychlosti, aby si to ubrzdil, nikdy nevjíždět před rozjeté auto, nebo před rozjíždějící se, nepodjíždět (dělám jen když kolona stojí a nelze jinak a musí o tobě vědět, za jízdy nikdy !).... no tady je to taky pul na pul, je hodně slušných a pak pár blbců, ale už se mi mockrát stalo, že normálně mi auta uhýbají a předjíždím z leva, kdežto jiný blbec z prava a kličkuje mezi autama z prava do leva a najel přímo předemne...

jinak na jihu ty skutry nemají žádná pravidla, to je peklo

A další skupina jsou elektroskutry na pujčení, na tom jezdí lidi, co nemají absolutně zkušenosti a serou se pod kola všem.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 11:14
Re: Super
Základ je, aby si každej blb pořídil to samý, co blb vedle něj. A jel s tím všude. Elektrický koloběžky jsou taky slušnej mor. A jako bývalý motorkář si to uvědomuju dvojnásob.
Letos jsem se smál na pláži na Makarský riviéře. Ač to bylo hodně dole v malý vesnici, kdo neměl paddle board, neexistoval. No tak jsem neexistoval. :D :D :D
Bylo těžký někam uplavat do klidu, páč se všude rojily, jako hejna komárů.
No, alespoň u týhle blbiny snad nehrozí smrtelná zranění.
Copa přijde za 5 let za další módní vlnu...?
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 11:30
Re: Super
Jo, elektrokoloběžka... hlavně na chodníku mezi lidma v 30km/h rychlosti, to je taky na pár pendrekem...

Paddle board - to pořád chce má drhá polovička, mne to příjde uplně k ničemu, je to kombinace podle mne toho nejhoršího. U toho stojíš, na rozdíl od lodě či člunu a ještě pádluješ, takže se pohybuješ pomalu... proč jim doháje nestačí kajak? :D
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 11:44
Re: Super
Já už po Praze začínám vídat různé jednokolky, taky na silnici v protisměru :D Jak jinak...
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2022 12:07
Re: Super
Uklouznou, bouchnou se do hlavičky a utopí se. Na to stačí pár sekund.
1. 9. 2022 11:18
Re: Super
"trpím syndromem myšlení za druhé cocoty v dopravě už cca 20 let" :yes: :yes: :yes: :yes: :-) :-) :-) :-) No přesně tohle mám taky, neuměl jsem to tak hezky pojmenovat :yes:
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2022 12:11
Re: Super
Děláš jen to, co by měl v provozu dělat každý. Ovšem mnoho lidí je prostě dementních a zbytek nemá pud sebezáchovy.
Koukni na crash videa z Číny na U Tube a uvidíš jak vypadá pravý masakr.
Masakr volně lítajících psů, dětí, kolařů, elektroskútristů, motorkářů.
Neblikají, neustále do sebe vrážejí v kolonách, řidiči náklaďáků jedou DOSLOVA přes mrtvoly.

To u nás je to vlastně pohodička :-)
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2022 12:03
Re: Super
Oni se ale vyřazují dosti rychlým tempem z provozu sami a přesedlávají na invalidní vozíčky, či darují orgány po své smrti.
2. 9. 2022 08:16
Re: Super
Máš pravdu, ale myslím si, že nie vo všetkom.

V druhom prípade, s tou prácou na ceste, ak som správne pochopil situáciu, ide o tvoju chybu a aroganciu voči cyklistovi. Popísal si, ako sa správa nadradený vodič - cyklista nemá v povinnej výbave späťáky, aby videl tvoje smerovky. Je účastníkom cestnej premávky tak ako ty a nie je jeho povinnosť uhýbať ti z cesty. Naopak, ty si mal ubrať plyn, alebo pribrzdiť, nechať ho obísť prekážku a až potom ho predbehnúť. Cyklista je na ceste v značnej nevýhode a podstatne zraniteľnejší, takže určitá ohľaduplnosť voči nemu aj nad rámec zákona, je na mieste. Hlavne v meste, ale aj mimo.
Minulý víkend som mal na ceste 3. triedy medzi mestami pred sebou skupinku turistov na bicykloch. Šli celkom sporiadane po kraji, jeden za druhým. Mohol som ich predísť napriek dosť neprehľadnej zákrute, ale bolo by to tesnejšie. Tak som pribrzdil (ešte asi tri autá za mnou), a smerovku som vyhodil až za zákrutou, kde som ich pohodlne s odstupom predišiel. Od jedného z turistov som si vyslúžil palec hore - a poviem Ti, je to príjemný pocit. Stratil som absolútne nevýznamných 30 s času a ušetril nervy.

Inak máš pravdu o správaní sa mnohých cyklistov. Nové predpisy im dávajú pocit nedotknuteľnosti a podľa toho sa správajú - hlavne pruhy pre cyklistov často považujú za absolútnu prednosť (v Bratislave sú namaľované aj krížom do stredu križovatky a uberajú z pruhov pre autá). Ale treba brať v úvahu aj to, že veľa ľudí na bicykloch nemá vodičák a pravidlá cestnej premávky poznajú len zbežne, alebo vôbec. Poznám staršiu pani, čo po ceste jazdí zásadne v ľavom pruhu, v protismere, cca pol metra od stredovej čiary. Má pocit, že je to najlepšie - vidí autá v protismere a o tie za svojim chrbtom sa nemusí starať.. Ký div, žiadne auto ju za dlhé roky ešte nezrazilo.
Každopádne nejazdia tak zle všetci. Ešte horšou skupinou sú kolobežkári a korčuliari, často sa podobajú na samovrahov na kolieskach. No a poslednou dobou sa k nim pridali aj niektorí jedinci na malých skútroch. Pletú sa natesno pomedzi autá, aby z križovatky vyrážali prví - a potom sa vlečú ani nie štyridsiatkou stredom pruhu...
K poslednej vete - pokiaľ jazdíš ako človek, nemáš sa na bicykli za čo hanbiť. veľa exotov podobných tým na bicykloch sedí aj za volantom, a za príslušnosť k motoristom sa nehanbíš... ;-)
Avatar - Mikesus
2. 9. 2022 11:38
Re: Super
Pokud objíždíš nebo prejdizdis, jsi povinen se přesvědčit, že již nejsi předjížděn. To ze nemá zrcátka, neznamená, že to nemusí dodržovat. Predjizdeci manévr je zahájen znamením o změně směru jízdy. Minimálně jedna ze situaci jde za cyklistou. A ano, já bych se na něj vysral a klidně ho srazil. Mám kameru, takže on porušil a začal odborová v momentě, kdy byl předjížděn.
2. 9. 2022 12:55
Re: Super
Tu nejde ani tak o povinnosť ako o akúsi vzájomnú ohľaduplnosť. Je jasné, že sa nájdu cyklisti, ktorí spravia to, čo píšeš. Ale mnohí to nespravia - či už z nedbalosti, alebo jednoducho z neznalosti. Alebo tvoje auto, pretože ide násobne rýchlejšie ako ten bicykel, jednoducho včas nezaregistrujú alebo neodhadnú. Povedz mi, ako ti ublíži, keď na chvíľu spomalíš a necháš toho cyklistu prejsť? Hlavne keď ho už z diaľky vidíš a vidíš aj tú prekážku, ktorú aj on musí obísť?
Ty máš rýchlosť, ty máš kameru, ty si v práve, a on na chybu, alebo neopatrnosť, ktorú ty včas predvídaš, môže zaplatiť životom. Cyklista robí chybu, ale ten arogantný si ty. Z pozície toho silnejšieho sa vždy ľahko mudruje. Ja často jazdím tak autom, ako aj na bicykli, takže ver, že to vidím z oboch strán, nie iba s jednej. ;-) Ten zákon je možno trochu jednostranný a viac bráni cyklistov, ktorí sú rovnakí lempli ako mnohí vodiči. Ale ten zákon neurobili len tak bezdôvodne, aby nasierali vodičov - cyklista v premávke vždy ťahá za ten kratší koniec a je ten zraniteľnejší a zákony majú tendenciu chrániť práve tých slabších. Týmto sa cyklistov nijak nezastávam, len sa prihováram za väčšiu ohľaduplnosť zo strany vodičov, lebo bez ohľadu na to, kto urobí chybu, obeťou bude vždy ten cyklista.
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 11:55
Re: Super
Jo... takže tvou logikou, pojedu k překážce autem, dost dlouho před překážkou vybočím, aniž bych se podíval, jestli za mnou jede auto a když to do mne narve řidič, který předjížděl mne, je to jeho chyba :D Geniální logika...


Co je za argument, že nemá cyklista zrátka? Od toho má přeci hlavu a je povinen se podívat za sebe ?!!! Proboha ty teda perlíš... viz Mikesus...
2. 9. 2022 12:46
Re: Super
Zbytočne to hrotíš. Ten cyklista ide voči tebe tak pomaly, že je od teba skutočne neohľaduplné čakať od neho, že zastaví, aby si ty nemusel dávať dolu nohu z plynu. Vidno že už dlho nejazdíš pravidelne na bicykli.
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 14:21
Re: Super
Ten cyklista ma stejnou povinnost se podivat…
2. 9. 2022 16:13
Re: Super
Ale menšiu šancu vidieť a správne vyhodnotiť situáciu.
1. 9. 2022 12:37
Na kole
...do kopce se držím na kraji, když vidím, kam on nevidí, ukazuju, že může. Kdybych měl slézat pokaždé, když za mnou jsou auta, dávalo by to smysl asi jako přerušovat soulož každé dvě minuty Romane. Jestli jsem tě nepřecenil a do dvou minut nemáš hotovo.
Z kopce jedu rychle, takže se držím uprostřed, riskovat, že mi to ujede z krajnice nehodlám. Posledně jedu cca 60, za mnou nervózní idiot v Ravce, v okamžiku kdy dojel na moji úroveň, stáhnul jeho spolujezdec okýnko a začal na mě - který jsem to samozřejmě nečekal - řvát - jeď na kraj ty z.m.r.....
Přál jsem si dvě věci, abych ho někde na světlech dojel, popřípadě, aby se mu takové chování někdy vrátilo a ten dotyčný mu spadnul pod kola...
Ohleduplnost je dneška na vymření, za tím cyklistou pojedu tak, abych ho neohrozil i kdybych měl jet kilometr dvacítkou. A faktem je, že se to od zákona zlepšilo...
Rozbalit vlákno
27
1. 9. 2022 13:10
Re: Na kole
Tomu pánovi v RAVce se moc nedivím. Co přesně je ohleduplného na cyklistovi, který jede prostředkem 60?
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 18:31
Re: Na kole
A zkoušel jsi někdy jet na kole 60 km/h po rozjebaný klikatý silnici 3. třídy?
A na něm nic ohleduplného přece není. Ohleduplný má být řidič za ním a počkat na správný okamžik k přejetí. Zešílíš taky z každýho traktoru na okresce, když neumí jet při pravé krajnici a přitom jede pomaleji, než ten cyklista?
Nemám problém jet kus za cyklistou, kterej švihá a ví, co dělá a jinak nemůže.
Na druhou stranu mě nase.re skupinka vedle sebe jedoucích kolařů, případně alzheimeři, kteří to šněrují prostředkem aniž by tušili, co se kolem nich děje a pošlou to kdykoli na obě strany bez znamení a varování. Ale co se dá dělat. Blbost kvete v každém věku. A musíme s tím žít.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 13:13
Re: Na kole
No... na jednu stranu, chápu tě, ale pán měl pravdu

361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů

Jízda na jízdním kole

§ 57
"(2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka"
1. 9. 2022 13:24
Re: Na kole
úsek Brno Královo Pole - Soběšice, rozbitá, klikatá, úzká cesta, představa, že tam pojedu u krajnice se mi vůbec nelíbí. Něco podobného jako když máš jet na dálnici vpravo, když jsi sám, ale ten pruh je vymlácený od kamiónů. Tam se prostě zařazovat nebudu. Jsem ochoten za svoje činy zaplatit pokutu.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 13:28
Re: Na kole
Jak říkám, chápu tě, ale na druhou stranu pak musíš chápat pána, co si vylil vztek :) Holt já na kole v takové situaci jedu ke krajnici a zpomalím (protože bych si jinak vymlátil zuby či spadl v té rychlosti), nebo třeba i zastavím, abych nejel před autem uprostřed, dělám to i v autě, když vědomě jedu pomalej (něco hledám, něco vezu)i, tak nechám provoz odjet, předjet.. to je ta vzájemná tolerance.

Pokud si za to choten zaplatit, pak je to v pořádku, ale nemůže tě někdo, kdo ti vynadá, rozhodit, protože je v právu.

Nejvíc mne dojme cyklista (ale i motorista), který mi to foukne před auto, ohrozí, omezí či podobně a když mu vynadám, tak ještě začne držkovat, přitom on je ten, který udělal problém. :)
2. 9. 2022 08:20
Re: Na kole
Na tom vylievaní si hnevu nie je čo chápať. Keď mu prekážal cyklista v strede cesty, a on ho určite videl z diaľky, a nie až keď bol tesne pri ňom, mohol ťuknúť na klaksón a cyklista by sa určite stiahol. Mohlo sa to obísť bez nadávok a v pohode. Všetci tu očakávajú ohľaduplnosť od cyklistu - arogancia od posádky auta nevadí?
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 08:53
Re: Na kole
Ty jsi hodně naivní :D :D Stáhl ? Mig možná, ale z vlastní zkušenosti vím, že zatroubení v 80 % případů znamená vztyčený prostředníček a pokračování v jízdě stejným stylem.

Proč to takhle převracíš ? Aroganci řidičů vozidel tu alespoň v omezeném procentu případů řeší policie (a nebo to debilní nařízení na 1,5m), ale tenhle hon na řidiče v rámci bezpečnosti cyklistů, kteří se chovají jak prasata je naprosto postavený na hlavu. Navíc nedávná studie dopravních nehod ukázala, že v nadpoloviční většině nehod, kde figuroval cyklista s autem, byl cyklista viníkem, takže co k tomu chceš ještě dodat ?

Uvědomuješ si, že situace je taková, že se systémově chrání cyklisté před motoristy, cyklisté jsou ti, kdo se chová jako prase a nedodržuje pravidla, zopůsobuje nehody a krizové situace (a řidiči jsou perzekuování) a ty sem příjdeš dodat, jestli někdo na cyklisty bere ohled? :D
Avatar - Mokrous
2. 9. 2022 09:22
Re: Na kole
Myslím, že to trochu přeháníš a hrotíš.
Blbů je všude mrak a je jedno, jestli na kole, v autě, na skútru, nebo na úřadech.
Nařízení 1,5m je debilní, v tom se asi shodneme.
Rovněž bych byl pro, když už se nahání a pokutují řidiči, aby dostávali výchovné flastry i cyklisti, kteří jezdí jako degeni.
Pořád je ale potřeba si uvědomit, že jízdu na kole nemůžeme zakázat, že cyklisti mnohdy neznají pravidla silničního provozu a hlavně a především jsou extrémně zranitelní. Tam, kde ty se nase.reš, nebo ti hrozí škrábanec na plechu, jim hrozí smrt.
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 09:52
Re: Na kole
Počkej, co přeháním a hrotím? Já neříkám, že se má něco zakazovat proboha, jen reaguji na ten debilní výplodný argument, že se musí taky koukat na arogantní řidiče.... a z principu všech nařízení a chování policie je nad slunce jasné, že jediní, kdo se řeší jsou právě jen ti řidiči.

A neznalost není omluva, právě proto by se měl brát větší zřetel a POSTIH na ty, kteří je neznají a nedodržují, to jediné je ochrání, aby měl i cyklista respekt k autu a nemyslel si, že je nezranitelný, což právě legislativa a hon na řidiče aut, jako na ty, kteří se musí přizpůsobit a tolerovat cyklisty dělá a podporuje.

Nevím, proč říkáš mne, že cyklistovi hrozí smrt, já si to uvědomuji, myslím za ně, ale to přeci není řešení, abychom brali na sebe jejich odpovědnost a nedejbože pak i trest za to, že je cyklista debil a vjede ti před auto (i to se mockrát stalo). Je to vlastně stejné jako na té motorce, tam taky jedu s vědomím, že jsem slabší účastník provozu a platí pro mne to stejné, co pro cyklistu, každý pád ve vyšší rychlost = smrt či postižení, ale nikdy by mne nenapadlo nutit řidiče aut, aby mne vše tolerovali a měl jsem vyjímky z pravidel a nebo byli zodpovědní za mé nedodržování pravidel... od toho jsou právě ty předpisy, které musíme dodržovat všichni...

Vůbec nechápu, kam jsme se to dostali ?
Avatar - Mokrous
2. 9. 2022 10:04
Re: Na kole
A proto jsem psal, že jsem pro větší kontrolu a postih cyklistů za debilní chování a ne jen pokuty za světlo. Plus větší osvětu. A taky souhlas, že předpis 1,5 je debilní a jen nahrává ještě debilnějšímu chování a myšlení těch od narození oslabenějších cyklistů.

Ale nemyslím si, jako ty, že většina cyklistů jsou arogantní degeni, kteří jezdí pod auta a jen vystrkují prostředníčky. Minimálně jich není víc, jak arogantních degenů v/na (doplň cokoli).
Avatar - Ozzman
2. 9. 2022 10:13
Re: Na kole
No, pokud to budeme brát na cyklisty celkem, tak souhlasím, ale problém je, že ty co potkáš na silnici, tak z velké části jsou degeni, co se takto chovají.... ostatní jezdí po cyklostezkách, mimo hlavní silnice, v přírodě a tak a necpou se do centra Prahy a nebo si jich nevšimneš, protože jedou prostě tak, jak mají.
1. 9. 2022 13:39
Re: Na kole
Chováš se trošku jako hovado, s prominutím. To, že jedeš po silnici, která je v havarijním stavu tě absolutně neopravňuje k jízdě uprostřed. A na té dálnici, to je už skoro na tu ránu pendrekem.
1. 9. 2022 13:56
Re: Na kole
Nahoře aplauduješ Mokrousovi za to, že nedodržuje imbecilní nařízení. Dělám přesně totéž :)
A na prázdné dálnici pojedu vlevo tak dlouho, dokud se v zrcatku neobjeví auto, pak mu uhnu. Ale většinou už není potřeba a dá se používat i ten pravý pruh.
1. 9. 2022 13:57
Re: Na kole
Když není za tebou v dohledu rychlejší auto, tak si klidně jeď v levém. Takto jsi to prve nepsal. Dělám to taky. Stejně tak jsi ale měl pustit tu RAVku a nezdržovat ji svou 60kou když chtěla jet rychleji.
1. 9. 2022 14:07
Re: Na kole
Psal jsem, když jsem sám. Třeba ve tři ráno. Nebo když jede 20 kamionu a za mnou nikdo, nebudu se přece zařazovat na 300 metrů.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 18:43
Re: Na kole
Stejně nechápu, jak tu Ravku mohl zdržovat. Pokud byla plná čára, tak by se stejně nevešla do zákonného debilního limitu 1,5m plus šířka auta plus cyklista při pravém okraji, aniž by přejela čáru a porušila zákon. A pokud byla čára přerušovaná, tak snad během krátké doby muselo být místo pro předjetí. Leda by celou dlouhou dobu jela naproti do kopce souvislá kolona. Zkrátka řidič RAV byl jen neurotickej vocas, navíc asi ve špatným autě. Jestli byla hybridní. Jinak by měl mít radost, že může v klidu rekuperovat.
2. 9. 2022 07:31
Re: Na kole
v podstatě tak, nemohl předjet, protože v těch serpentinách z kopce nebyl o moc rychlejší, a musel čekat na rovinku...
Avatar - xxc
1. 9. 2022 14:03
Re: Re: Na kole
Aj tak treba priznať, že je to trosku nezmysel jazdiť len vpravo, už roky majú autá spätné zrkadlá na oboch stranách auta.
1. 9. 2022 14:08
Re: Re: Na kole
Nerozumím ? Kvůli tomu to nařízení vzniklo?
Avatar - Ozzman
1. 9. 2022 14:10
Re: Re: Na kole
On je trochu jinej... neřeš :D
Avatar - xxc
1. 9. 2022 14:31
Re: Re: Na kole
a kvoli comu? na starych autach su zrkadla len na lavej strane, novsie uz maju na oboch stranach. kedysi nebola sanca zaregistrovat auto vpravo, teraz uz celkom je
Avatar - xxc
1. 9. 2022 14:01
Re: Re: Na kole
Tiež súhlasím, jazdiť po strede cesty nemá s ohľaduplnosťou nič spoločné, aj keď človek je ochotný platiť prípadné pokuty. Ja neviem, zatiaľ som nejaké problémy s cyklistami nemal. Až na jedného, ktorý si myslel, že má na priechode pre chodcov prednosť. A nedal si nijak povedať :-) Ale žena sa mi včera pochválila, že išla okolo kolobežkarov dosť blízko na úzkej ceste Citigom, mala otvorené okno a počula kopu nadávok a chcela vedieť, že či to náhodou nebolo na ňu. Tak som jej povedal, že to nadávali na seba :-)
1. 9. 2022 14:06
Re: Re: Na kole
Tak od příště budu jezdit z kopce 20kou.
Avatar - xxc
1. 9. 2022 14:31
Re: Re: Na kole
to je asi jedno kolko, ale po kraji :-)
Avatar - Mikesus
2. 9. 2022 11:40
Re: Na kole
Kdyz si sám ok. Ale uhni dřív, než přijede auto. Jinak metr a pul nedostaneš.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2022 18:36
Re: Na kole
A přesně kvůli našim debilním zákonům, které neřeší, že každý druhý cyklista je rychlejší, než třeba traktor a kvůli hustotě provozu jsem se dávno vykašlal na silniční kolo a jezdím výhradně v lese a na polích/lukách. Pár metrů nutných přesunů po městě prokličkuju jak se dá s ohledem na provoz, abych nikomu nebránil.
Avatar - Mikesus
2. 9. 2022 11:39
Re: Na kole
Pokud jede cyklista u kraje, nechám mu při předjíždění klidně celý pruh, kdyz jede *** uprostřed, nechám si 1.5m od krajnice. Ať klidně v 60 spadne.