Každému normálně uvažujícímu člověku přece musí být jasné, že tzv. "automonomní jízda" je naprostá pitomost - po funkční, bezpečnostní, ekonomické i právní stránce! :-[]:-[]:-[]:no:
O tom jsem neslyšel. Pokud vím tak z německých firem má povolení pro zkoušení 4. stupně autonomního řízení jen Mercedes. V případě BMW tedy muselo jít o nehodu mimo veřejné silnice nebo o auto vybavené nějakým "autopilotem ala Tesla".
Studii provedla: "charitativní organizace IAM RoadSmart". Na svých stránkách se charakterizují jako: "Jsme charitativní organizace, která se zasazuje o bezpečnější silnice ve Spojeném království. Vedeme kampaň za udržitelnou jízdu a řízení ve Spojeném království."
Autonomní vozidla jsou investičním zájmem největších světových společností jako je Google, Amazon, Apple, GM. Nejedná se o výrobu a prodej vozidel, ale o jejich pronájem/služby robotaxi.
Kedysi boli pochybnosti, že načo dotykové displeje v mobiloch, keď máme super mechanické klávesnice. A ako to dopadlo. Stroj asi má menšie zábrany zastať ľuďom na priechodoch, rovnako ako si vie lepšie vyhodnotiť bezpečnú rýchlosť. Ale to je vždy pri novej technológii. Za pár rokov ma auto donesie do práce a pôjde zaparkovať domov, skočí po deti do školy a zoberie nákup mne a okoliu. Niekedy bude potreba menej áut, čo bude víťazstvo pre tých, ktorí proti autám v meste bojujú.
Vzhledem k tomu, ze je to z anglie, kde auta jezdi 20mph po meste (co kzdy porusuje a jezdi proste postaru 30mph) a na dalnici muzou auta maximalne 70mph (bleskurychlych 112kmh) … rekl bych, ze je to idealni zeme pro autonomni auta. Ve 20mph nemuze narazit ani lobotomovany AI :-!
Doufám, že se týhle krávoviny nedožiju. Nedávno jsem koupil 2 nové vozy střední třídy s plnou výbavou a nejmodernějšími asistenčními systémy. A závěr? Naprosto k hownu.
V životě bych nesvěřil svůj život do ruky debilnímu počítači, který má co den závadu softwaru, co chvíli špinavou kameru, co chvíli jede v dešti, proti slunci a do zákrut bez viditelných čar.
Párkrát jsem to zkusil a stačilo.
To je furt "Systém není funkční" za chvíli: Pozor! Brzděte! a nikde nic... Auto si čte rychlosti kde chce a tak na zpomalení přidává a na volném úseku brzdí. V kolonách to třeba táhne mimo pruh. Dvakrát se rozjede a potřetí už ne. Zatáčku jednou vezme, podruhé vlítne do protisměru a když má náladu, tak přitom zařve: "Okamžitě převezměte řízení!" Automatická světla taky nelze použít na dálnici, na horizontech, v dešti a mlze, takže když člověk jede 600km v bouřce v noci po dálnici, je to zážitek. Atd. atd. Prostě lidi jsou sice čím dál větší trotli, ale automatické systémy vozidel, jsou mnohem nebezpečnější. Zlatej lidskej faktor!
Ne. Technika připravena je. Jenže nikdy nebude dávat ekonomický ani jakýkoliv jiný smysl.
Rozdíl je v tom, že řidiči nejsou ani 99,999999999% co do neomylnosti, chybovosti a spolehlivosti. Zatímco od techniky chceme 100%... A tohle nebude nikdy.
Presne ako píšeš. Ani len tie mizerné vlaky, metro alebo električky nepremávajú autonómne - a že sú to výrazne jednoduchšie systémy ako cestná premávka.
Předpokládám, že tedy Teslu vlastníš a na autopilota s ní drandíš po našich okreskách ve dne v noci, v suchu v dešti, den co den, že ano? A bez ztráty kytičky.
Bavíme se o tom, že já jezdím novými auty a vidím v reálu, jak technika stojí za vyliž pr.del.
Ty tady zatím teoretizuješ na základě nějakých PR sračkoidních videí z YT.
Celkem dostačující je asistovaná jízda (samořízení) na silnicích pro motorová vozidla, která představuje největší úlevu řidiči od nudného řízení na dlouhých trasách. A to je u současných EV (Tesla, VW) už realita (tím netvrdím, že už není co vylepšovat).
Najväčšia úľava vodičovi na dlhých trasách je poriadna pauza. A na tú sú tie EV najlepšie, chceš-nechceš, aspoň po tých 400-500 km proste zastaviť musíš. ;-)
No, nepreháňaj zase. Musíš uznať, že vývoj ide dopredu a ten dojazd sa predlžuje. Ďalšia vec je, aká porcia km na jeden ťah je ešte bezpečná, prázdno "v nádrži" donúti k pauze aj na najväčších frajerov, čo idú z Čiech na Makarskú na jeden vrz.
Samozrejme, autíčka na jazdenie okolo komína budú s dojazdom končiť niekde medzi 200-300 km, ale s takým autom si holt nemôžeš plánovať napr. dovolenku pri mori. Resp. môžeš, ale za dovolenku musíš považovať aj cestu. :-)
Tak to vidíš tentoraz zle. Na Makarskú jednoducho s autom s malým dojazdom nepôjdeš. Vyberieš si buď inú dovolenku, iné auto, alebo iný spôsob dopravy. ;-)
V tom sa zhodneme. S tým rozdielom, že s EV s reálnym dojazdom 400-500 km existuje a pokiaľ by som naň mal, tak by som si ho pokojne vybral. Ale to sme už v zóne "keby" - ceny EV, to je zase problém z iného súdka.
No jasně, teoreticky si můžu koupit MB EQS se zadním náhonem a teoreticky v něm mohu vyjet s plnou a ploužit se krajinou až do vybití a teoreticky v něm ujet 500.
Prakticky si spíš můžeme koupit Eňáka, Mustanga EV, Kiu EV6, TM3 atd...
A na dálnici mým stylem jízdy prostě v režimu baterie někde okolo 15-85% víc jak 200-250 nedám. Howgh.
A nechci tady dělat Hamunakolovrat. Už jsem to sem psal mockrát.
Ja tvrdím jedno - raz to bude fungovať za podmienky, že vývoj sa nesústredí len na jednotlivé systémy zabudované v autách, ale bude sa paralelne vyvíjať aj infraštruktúra, a zároveň myslenie a správanie sa ľudí. Hoci sa to nezdá, do hry vstupujú napríklad aj také veci, ako mentalita a správanie sa ľudí. Trebárs v Turecku sa bežne jazdí aj na červenú, až kým sa nezačnú rozbiehať autá v priečnom smere, v Grécku som zažil, ako v špičke všetci prestali rešpektovať jazdné pruhy a zrazu bolo v ulici šesť pruhov namiesto štyroch a hromada motoriek prepletajúcich sa sprava aj zľava, a v jednom z testov Tesly som sa dočíta, že zostala stáť, lebo systém autopilota nebol schopný v zbiehajúcich sa pruhoch posúvať agresívne, ale ustupoval všetkým autám, ktoré sa zaraďovali z postranných pruhov.
Autonómne riadenie áut je podľa mňa podstatne komplexnejšia záležitosť - úspešné zvládnutie modelových situácií je sakra málo. Podľa toho, čo som doteraz videl, nemyslím si, že to niekto v nasledujúcom desaťročí zvládne. Skôr si myslím, že to nezvládne nikto. Možných vstupov a nepredvídateľných situácií je také množstvo, že vôbec nie sú zvládnuteľné - možno s výnimkou podmienky, ktorú som spomenul v prvej vete. Bez jednotnej infraštruktúry bude každé autonómne riadenie nebezpečnou a nepredvídateľnou hračkou.