Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Podle studie nejsme připraveni na samořídící automobily

40 komentářů

Arese
Každému normálně uvažujícímu člověku přece musí být jasné, že tzv. "automonomní jízda" je naprostá pitomost - po funkční, bezpečnostní, ekonomické i právní stránce! 😒] 😒] 😒] :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprostý souhlas. Přijde mi že dnes se musí udělat i stude na to, jestli se zítra budeme muset jít vykakat...
ptr078
Neviete nahodou ako dopadlo to autonomne bmw co pozabijalo par ludi minuly mesiac? Neviem sa dopatrat co bolo pricinou dopravnej nehody
Xylo
O tom jsem neslyšel. Pokud vím tak z německých firem má povolení pro zkoušení 4. stupně autonomního řízení jen Mercedes. V případě BMW tedy muselo jít o nehodu mimo veřejné silnice nebo o auto vybavené nějakým "autopilotem ala Tesla".
Studii provedla: "charitativní organizace IAM RoadSmart". Na svých stránkách se charakterizují jako: "Jsme charitativní organizace, která se zasazuje o bezpečnější silnice ve Spojeném království. Vedeme kampaň za udržitelnou jízdu a řízení ve Spojeném království."
Autonomní vozidla jsou investičním zájmem největších světových společností jako je Google, Amazon, Apple, GM. Nejedná se o výrobu a prodej vozidel, ale o jejich pronájem/služby robotaxi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Auti nebylo autonomní, bylo to testovací i4 tuším, ale autonomní řízení nemělo. Jen asistenty, kteří se normálně nabízejí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
nojo ale ty tím normálně uvažující = máš na mysli NA TVÉ ÚROVNI myslící!!!

Normálně VZDĚLANÝ v oboru = to vidí PŘESNĚ OBRÁCENĚ

Po funkční bezpečnostní ale i ekonomické stránce = jsou všechny předpoklady PŘESNÝ OPAK co si(s) vymyslel
Avatar - xxc
xxc
Kedysi boli pochybnosti, že načo dotykové displeje v mobiloch, keď máme super mechanické klávesnice. A ako to dopadlo. Stroj asi má menšie zábrany zastať ľuďom na priechodoch, rovnako ako si vie lepšie vyhodnotiť bezpečnú rýchlosť. Ale to je vždy pri novej technológii. Za pár rokov ma auto donesie do práce a pôjde zaparkovať domov, skočí po deti do školy a zoberie nákup mne a okoliu. Niekedy bude potreba menej áut, čo bude víťazstvo pre tých, ktorí proti autám v meste bojujú.
rohor
To bude minusů. "Za pár rokov" to určitě nebude, ale někdy koncem tohoto století už ano.
Hendly
Počítač nikdy neporazi člověka v GO.
😄
Freddka
Vzhledem k tomu, ze je to z anglie, kde auta jezdi 20mph po meste (co kzdy porusuje a jezdi proste postaru 30mph) a na dalnici muzou auta maximalne 70mph (bleskurychlych 112kmh) … rekl bych, ze je to idealni zeme pro autonomni auta. Ve 20mph nemuze narazit ani lobotomovany AI :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Doufám, že se týhle krávoviny nedožiju. Nedávno jsem koupil 2 nové vozy střední třídy s plnou výbavou a nejmodernějšími asistenčními systémy. A závěr? Naprosto k hownu.
V životě bych nesvěřil svůj život do ruky debilnímu počítači, který má co den závadu softwaru, co chvíli špinavou kameru, co chvíli jede v dešti, proti slunci a do zákrut bez viditelných čar.
Párkrát jsem to zkusil a stačilo.
To je furt "Systém není funkční" za chvíli: Pozor! Brzděte! a nikde nic... Auto si čte rychlosti kde chce a tak na zpomalení přidává a na volném úseku brzdí. V kolonách to třeba táhne mimo pruh. Dvakrát se rozjede a potřetí už ne. Zatáčku jednou vezme, podruhé vlítne do protisměru a když má náladu, tak přitom zařve: "Okamžitě převezměte řízení!" Automatická světla taky nelze použít na dálnici, na horizontech, v dešti a mlze, takže když člověk jede 600km v bouřce v noci po dálnici, je to zážitek. Atd. atd. Prostě lidi jsou sice čím dál větší trotli, ale automatické systémy vozidel, jsou mnohem nebezpečnější. Zlatej lidskej faktor!
Petr Arese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mokrous
Mokrous
My nejsme připraveni??? Ne, to technika zdaleka není připravena!!!
traveldrive
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Technika připravena je. Jenže nikdy nebude dávat ekonomický ani jakýkoliv jiný smysl.

Rozdíl je v tom, že řidiči nejsou ani 99,999999999% co do neomylnosti, chybovosti a spolehlivosti. Zatímco od techniky chceme 100%... A tohle nebude nikdy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Absolutně nesouhlasím. Technika je naprosto tragická.
traveldrive
Presne ako píšeš. Ani len tie mizerné vlaky, metro alebo električky nepremávajú autonómne - a že sú to výrazne jednoduchšie systémy ako cestná premávka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak si nesouhlas. Tesla jezdí autonomně, ale ty nesouhlasiš... kdo má asi tak pravdu že... 😒]
traveldrive
Pošli Teslu napríklad do Indie, nech tú autonómnu jazdu predvedie. 😁
https😐/motofocus.sk/…sch_in_india.png
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo dobrý příklad = i tam (jednou😉 bude provoz efektivnější PROTOŽE autonomní auta 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Předpokládám, že tedy Teslu vlastníš a na autopilota s ní drandíš po našich okreskách ve dne v noci, v suchu v dešti, den co den, že ano? A bez ztráty kytičky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bavili jsme se o technice. Technika připravena JE. O TOM byla řeč.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Bavíme se o tom, že já jezdím novými auty a vidím v reálu, jak technika stojí za vyliž pr.del.
Ty tady zatím teoretizuješ na základě nějakých PR sračkoidních videí z YT.
gutex
Celkem dostačující je asistovaná jízda (samořízení) na silnicích pro motorová vozidla, která představuje největší úlevu řidiči od nudného řízení na dlouhých trasách. A to je u současných EV (Tesla, VW) už realita (tím netvrdím, že už není co vylepšovat).
traveldrive
Najväčšia úľava vodičovi na dlhých trasách je poriadna pauza. A na tú sú tie EV najlepšie, chceš-nechceš, aspoň po tých 400-500 km proste zastaviť musíš. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
"aspoň po tých 400-500 km/2 proste zastaviť musíš." :-!
traveldrive
No, nepreháňaj zase. Musíš uznať, že vývoj ide dopredu a ten dojazd sa predlžuje. Ďalšia vec je, aká porcia km na jeden ťah je ešte bezpečná, prázdno "v nádrži" donúti k pauze aj na najväčších frajerov, čo idú z Čiech na Makarskú na jeden vrz.
Samozrejme, autíčka na jazdenie okolo komína budú s dojazdom končiť niekde medzi 200-300 km, ale s takým autom si holt nemôžeš plánovať napr. dovolenku pri mori. Resp. môžeš, ale za dovolenku musíš považovať aj cestu. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to vidím přesně naopak. Okolo komína budeš nabíjet jednou týdně a cestou na Makarskou co 250km v tom lepším případě...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ZKUŠENOSTI https😐/www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/

REALITA https😐/elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu

BUDOUCNOST jako že ŽÁDNÝ z výzkumů baterií nedojde NIKAM? VŠECHNY zkrachují?
traveldrive
Tak to vidíš tentoraz zle. Na Makarskú jednoducho s autom s malým dojazdom nepôjdeš. Vyberieš si buď inú dovolenku, iné auto, alebo iný spôsob dopravy. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano. Nevyberu si EV, protože použitelné univerzální EV na vše neexistuje.
Až takové bude a k němu patřičná infrastruktura, potom nemám problém.
traveldrive
V tom sa zhodneme. S tým rozdielom, že s EV s reálnym dojazdom 400-500 km existuje a pokiaľ by som naň mal, tak by som si ho pokojne vybral. Ale to sme už v zóne "keby" - ceny EV, to je zase problém z iného súdka.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No jasně, teoreticky si můžu koupit MB EQS se zadním náhonem a teoreticky v něm mohu vyjet s plnou a ploužit se krajinou až do vybití a teoreticky v něm ujet 500.
Prakticky si spíš můžeme koupit Eňáka, Mustanga EV, Kiu EV6, TM3 atd...
A na dálnici mým stylem jízdy prostě v režimu baterie někde okolo 15-85% víc jak 200-250 nedám. Howgh.
A nechci tady dělat Hamunakolovrat. Už jsem to sem psal mockrát.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, hlavně v Chorvatsku... 😁 😁 😁 😁 😁

Jen vyskočí hláška: "Pro tuto zemi není Prediktivní ACC k dispozici:::" a pápá...
martin hornak
s ohledem na kvalitu silnic, dopravního značení, kde na trojkách silnicích nejsou ani čáry na asfaltu.....tak zatím velká utopie
Hendly
Kdo dovede první do provozu plně automaticke řízení zlikviduje konkurenci a vydělá na tom neskutečný balík.
Dobrá motivace pro vývoj.
traveldrive
Alebo pri tom vývoji padne na hubu. Podstatne pravdepodobnejší výsledok.
Hendly
Tak plno firem už na tom i pohorelo. To je vždy, ale ten kdo to dokáže bude top.
A ty pokroky jsou obrovske
traveldrive
Ja tvrdím jedno - raz to bude fungovať za podmienky, že vývoj sa nesústredí len na jednotlivé systémy zabudované v autách, ale bude sa paralelne vyvíjať aj infraštruktúra, a zároveň myslenie a správanie sa ľudí. Hoci sa to nezdá, do hry vstupujú napríklad aj také veci, ako mentalita a správanie sa ľudí. Trebárs v Turecku sa bežne jazdí aj na červenú, až kým sa nezačnú rozbiehať autá v priečnom smere, v Grécku som zažil, ako v špičke všetci prestali rešpektovať jazdné pruhy a zrazu bolo v ulici šesť pruhov namiesto štyroch a hromada motoriek prepletajúcich sa sprava aj zľava, a v jednom z testov Tesly som sa dočíta, že zostala stáť, lebo systém autopilota nebol schopný v zbiehajúcich sa pruhoch posúvať agresívne, ale ustupoval všetkým autám, ktoré sa zaraďovali z postranných pruhov.
Autonómne riadenie áut je podľa mňa podstatne komplexnejšia záležitosť - úspešné zvládnutie modelových situácií je sakra málo. Podľa toho, čo som doteraz videl, nemyslím si, že to niekto v nasledujúcom desaťročí zvládne. Skôr si myslím, že to nezvládne nikto. Možných vstupov a nepredvídateľných situácií je také množstvo, že vôbec nie sú zvládnuteľné - možno s výnimkou podmienky, ktorú som spomenul v prvej vete. Bez jednotnej infraštruktúry bude každé autonómne riadenie nebezpečnou a nepredvídateľnou hračkou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je taky "normální", ale ten kdo nakonec bude první... a to že bude je taky "normální" 😉