...nová generace nemá pro EU ještě potvrzený ani R6 MHEV. A pokud ano, nebude pravděpodobně dostupný v prvním roce výroby. Tolik zatím z informací na bimmerpost.
Ano, mezi motory v příštím i přespříštím roce nefiguruje.
A 540i až údajně v 2025.
G60
In production 07/23-06/30.
Intro models: worldwide 520i (B48, 190hp), 520d (B47, 195hp), 520dx, 530ix (B48, 255hp), i5 eDrive40 (335hp - same as i4), i5 M60 xDrive (590hp - same as iX); US 530i, i5 eDrive40, i5 M60 xDrive.
11/23: hybrid models added to the lineup.
04/23: one additional i5 version.
07/24: L3 autonomous driving added to select European models.
03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).
Lineup: heavy emphasis on BEV, with models like i5 eDrive40, i5 xDrive40, and i5 M50. More models will be known later.
Other expected gasoline powered models: 540i (B58M2, 370hp), 530e (B48M2+EM), 550ex (B58U2+EM, 480hp), M560e (B58M2+EM, 565hp)
Ale povesť s obavami zostali. Prípadné chyby sa u nového motora neprejavia hneď a zlá povesť tiež nezmizne zo dňa na deň. Sami predajcovia ju pre istotu nedoporučovali.
Bohuzel neni pravda. Sefko ma M550i LCI a bohuzel opetovne ztrata chladici kapaliny. U predfaceliftu jednou rozebrany motor na sroubky a pozdeji vymena motoru za 39 TEUR. Nastesti to bylo v zaruce.. Btw dealer se pak priznal, ze prodal ctyri M550i pred faceliftem a u VSECH menili motor. Takze osmiválec od BMW radsi nebrat..
A to já celkem pochybuju. Protože příchod nové gen. 5er znamená min. v motorech docela tragédii, pořád zvažuju, co od příštího roku a akt. 550i je varianta, požádal jsem svého dealera o info, jak jsou na tom posl. ročníky 550i, tj. auta s variantou motoru N63TU2. Jde o na české poměry velké zastoupení bmw, pětsetpadesátek prodali v desítkách kusů, vztahy máme dobré, tj. můj dealer nemá důvod mě tahat za nohu. A výsledek, nejvíce je stížností na vyšší spotřebu oleje, proběhla jedna svolávačka na hadice chlazení, několik oprav úniků chladící kapaliny a dál, dál nic, nic signifikantního, nic, co by se opakovalo jako nějaká konstrukční vada motoru. A výměna komplet motoru v 550i ani jedna za poslední tři roky! Možná má jiný dealership prostě smůlu, resp. jeho zákazníci, já mám spíš za to, že tady jde o klasickou urban legend, ty motory byly v předchozích variantách průserové, dotklo se to několika modelů ve dvou generacích, a to prostě zanechá stopu. Reálně je ale ten motor na svém vrcholu, z hlediska spolehlivosti není třeba se bát víc než u kteréhokoliv motoru jiného.
Tak já myslím, že od roku 2008 se principiálně jedná stále a pořád o jediný motor N63, kterému však v průběhu let postupně vychytávají mouchy, mušky a masařky.
V řadě 5 poprvé v roce 2010 v F10 a je i v aktuální pětce.
Pokud bude V8 u M5 a pokud bude M5 čistá V8 bez baterek, tak v tom takový problém nevidím.
Hlavní je, aby tam byl R6, ale jak vidno, jak píše webpaja, tak i ten nebude jen tak dostupný. A to bych viděl jako větší prolbém.