Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace BMW řady 5 možná přijde o V8, M5 má být výjimkou

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Motorizaci M550i by mohl čekat osud motorizace M550d. Zatím ale není nic jisté

Automobilka BMW se v uplynulých letech věnovala své trojkové a sedmičkové sérii, v blízké budoucnosti nás pak čeká nová pětková série. BMW by nyní mělo finišovat s vývojem její již osmé generace, jejíž premiéra se očekává v příštím roce. Objevují se však spekulace, že v její nabídce bude chybět jedna z tradičních motorizací.

Již od třetí generace pětkové řady, známé pod označením E34, totiž zákazníci mohli dostat pod kapotou i motor V8. Podle spekulací kolegů z BMW Blog však hrozí, že motorizace M550i xDrive, tedy 4,4litrový twi-turbo motor V8, v příští generaci bude chybět.

Benzínový osmiválec by tak mohl následovat osud motorizace M550d, tedy třílitrového vznětového šestiválce s přeplňováním rovnou čtyřmi turbodmychadly, která z nabídky zmizela již před lety. Volnou pozici M Performance modelu by pak mohl zaujmout plug-in hybridní šestiválec s označením M560e, který by mohl použít techniku plug-in hybridní sedmičky M760e.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že tato elektrifikovaná motorizace nabídne kombinaci 3,0litrového zážehového šestiválce a elektromotoru, která nabídne nejvyšší výkon 420 kW a 800 Nm točivého momentu. Větší sedmička by se tak měla dostat na stovku za 4,3 sekundy, u menší pětky se však dají očekávat ještě zajímavější parametry.

Vidlicový osmiválec by měl v nabídce zůstat pouze u modelu M5, nicméně jak už automobilka v minulosti naznačila, nová generace nadupaného sedanu bude rovněž plug-in hybridní. Mohlo by se přitom jednat o stejnou motorizaci, kterou BMW M chystá pro svoje vrcholné SUV XM. Už koncept přitom sliboval výkon okolo 750 koní a točivý moment 1000 Nm.

Konkrétní důvody pro údajné vypadnutí motorizace V8 z nabídky pětkové řady kolegové z BMW Blog bohužel nezmiňují, jako nejpravděpodobnější viník se však nabízejí přísnější emisní limity, konkrétně očekávané zavedení emisní normy Euro 7.

Alespoň trochu povzbudivou zprávou však může být spekulace, že se nová generace M5 kromě motoru V8 dočká i praktičtější verze Touring (kombi), která z nabídky vypadla s koncem generace E61, poháněné ještě vidlicovým desetiválcem. Na více informací si však budeme muset ještě chvíli počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
9. 9. 2022 08:27
Re: V8 50i
A to já celkem pochybuju. Protože příchod nové gen. 5er znamená min. v motorech docela tragédii, pořád zvažuju, co od příštího roku a akt. 550i je varianta, požádal jsem svého dealera o info, jak jsou na tom posl. ročníky 550i, tj. auta s variantou motoru N63TU2. Jde o na české poměry velké zastoupení bmw, pětsetpadesátek prodali v desítkách kusů, vztahy máme dobré, tj. můj dealer nemá důvod mě tahat za nohu. A výsledek, nejvíce je stížností na vyšší spotřebu oleje, proběhla jedna svolávačka na hadice chlazení, několik oprav úniků chladící kapaliny a dál, dál nic, nic signifikantního, nic, co by se opakovalo jako nějaká konstrukční vada motoru. A výměna komplet motoru v 550i ani jedna za poslední tři roky! Možná má jiný dealership prostě smůlu, resp. jeho zákazníci, já mám spíš za to, že tady jde o klasickou urban legend, ty motory byly v předchozích variantách průserové, dotklo se to několika modelů ve dvou generacích, a to prostě zanechá stopu. Reálně je ale ten motor na svém vrcholu, z hlediska spolehlivosti není třeba se bát víc než u kteréhokoliv motoru jiného.
9. 9. 2022 00:30
Re: Smútok
Drsný vtípek... :-( :no:
8. 9. 2022 19:57
Re: V8 50i
Překvapivé - slyším prvně. Poslední verze údajně bez problémů. Ale kolik může mít maloměstský servis probantů?
8. 9. 2022 19:56
Re: V8 50i
Tak já myslím, že od roku 2008 se principiálně jedná stále a pořád o jediný motor N63, kterému však v průběhu let postupně vychytávají mouchy, mušky a masařky.
V řadě 5 poprvé v roce 2010 v F10 a je i v aktuální pětce.
Avatar - speedfred
8. 9. 2022 16:32
Smútok
za V8 u 5-er hoďte za hlavu keď tu máme báječnú a hlavne nádhernú radu “i”.