Nezájem lidí o elektromobily vytváří nové pracovní pozice. Chování potenciálních zákazníků studuje Kelly Helfrich, která nejčastěji řeší tři známé nedostatky nabíjecích automobilů.
Mohol by som začať vysvetľovať, prečo sú tmavé cestoviny zdravšie ako tie svetlé a stať sa v tomto obore odborníkom profesionálom. Kto ma zaplatí? Ponuky prosím do SZ. :-[]
Osobně si myslím (a už jsem to i někde četl), že celá ta snaha (zejména automobilového průmyslu) předělat systém individuální dopravy z aut poháněných spalovacím motorem na auta poháněná elektřinou vyráběnou z obnovitelných a ekologicky-přátelských zdrojů selhal. Prostě občas realita ukáže díry i v tom nejpropracovanějším plánu.
Problém je, že ten plán vůbec ani nebyl propracovaný.
Už I 3 lété dítě by si totiž uvědomilo, že na politickém planu všem vnutit EV a ostatním sebrat auta je od počátku vše špatně.
EU nemá suroviny. Nemá suroviny na výrobu el. energie. Nemá suroviny na výrobu el. energie.
EU nemá socioekonomické prostředí, kdy by mohli lidé dobíjet doma přes noc. Přitom tohle se pořád vyzdvihuje jak je to báječné!!! Naopak, realita je taková, že EU polovině lidí, kteří bydlí v bytech, říká - máte smůlu, ty auto mít nebudeš a nacpeme tě do MHD!!!
Jinými slovy - politika totálně ignoruje realitu. Je proto jasné jak to celé skončí.
Hlavne ridit trh s auty nema byt vubec aktivitou, kterou se ma zabyvat vedeni EU. To cim chce kdo jezdit ma urcovat zakaznik ne urednik a snazit se ten trh vsemoznyma regulacema, zakazama a narizenima ridit. Jak to skonci je jasne. Rizeni trhu z pozice moci nevyslo ani rudym komunistum a nevyjde to ani zelenym komunistum ovladajicim EU parlament.
Ono hlavně nejde vůbec o podporu nové technologie. Je to úplně stejné jako začít dodatečně danit, sankcionovat bydlení ve starých domech. Bydlíš ve starém domě? Šup, zaplatíš ekopoplatek 50 tis./rok že. Chceš koupit starý dům? Šup 20% z pořizovací ceny dodatečná daň. Vždyť starý dům je neekologický ne?? Musíš bydlet jen v novém pasivním!!!
Hlavne riadit hocico je aktivita ktoru by sa nemal zaoberat nikto. To ci chcu ludia jazdit po pravej, alebo lavej strane ma urcovat vodic, nie nejaky uradnik a snazit sa vsemoznymi regulaciami, zakazmi a nariadeniami riadit dopravu. Ako to skonci je jasne.
Ako si niekto dovoli zakazat olovnaty benzin, preco zeleni ekoteroristi zakazali oblubeny azbest a popularne cierne kudoly karcinogennych castic nam zacali filtrovat ti EU gestapaci. Minule som siel do lekarne a vobec tam nemali kokain ani heroin a namiesto LSD mali iba paralen, ti uradnicki fasisti uz vazne nevedia co maju zakazaovat.
Uz ti doslo ako hlupo znie tvoj prispevok a preco mas tie palce dolu? :D
Chlapce, s tvojou zbierkou palcov si mozes zalozit CSSR databazu odtlackov :D
Mam chut kupit ti knizku Sarkazmus 101 :)
Mas tu par podobne postihnutych kamaratov zaseknutych v minulosti, ktori stale nechapu rozdiel medzi faktom a zboznym hate prianim a pomahaju ti drzat pri zivote fantaziu, ze tento uvedomely prechod od neefektivnych fosinych pojazdnych piecok k efektivnym elektromobilom je len nejaky docasny nanuteny trend a vobec nechapes pohnutky uz dnes nastastie vacsiny diskutujucich, ktori pochopili dolezitost udrzatelnej spolocnosti pre prezitie civilizacie a jedinej cesty k nej. Keby som to to nechapal, tiez by som zmateny co vsetci vidia na tych elektromobiloch.. budem sledovat tvoj mentalny vyvoj, zaujima ma to ako experiment, ci k rozumu vedia prist skor rusofili, pseudonackovia, antivaxeri, alebo fosilovia.
Tvl dalsi ktery zere propagandu o udrzitelnosti :D
Jeste ze si muzu treba neefektivne zatopit v kamnech a vas pitomce muzu nechat efektivne topit plynem nebo elektrinou :yes: Pak si zajedu neefektivne k pumpe a nebudu muset jezdit na hodinu do nakupaku efektivne dobijet :D
Tá udržateľnosť je dnes neskutočné zaklínadlo... Pritom mnohí, čo to slovo používajú, ani netušia, čo znamená. Naviac je to úplná kravina - len výhovorka na ospravedlnení svinstiev, ktoré sa v rámci takzvanej ekológie robia.
"Uz ti doslo ako hlupo znie tvoj prispevok a preco mas tie palce dolu? :D "
"Chlapce, s tvojou zbierkou palcov si mozes zalozit CSSR databazu odtlackov" :D
Retarde,tolko silnej sebakritiky vo vlastnom podani som uz davno nezazil! :D:D:D
To, co dnes je politicky nálepkováno jako ekologicky nepřijatelné, bylo ještě před dvěma třemi lety naprosto v pořádku a na vrcholu technologických možností. A co je hlavní - tento vrchol BYL EKONOMICKY PŘIJATELNÝ PRO TRH!!!
Tvoje přirovnání jsou jen ukázkou a důkazem tvojí naprosté tuposti a neschopností myslet. To tu ale všichni víme a nemusíš nám to neustále dokola dokazovat :-!
Je hrdinske napisat ze niekto je mimo, alebo ze pise blbosti. Bez faktickych argumentov je to len prosty nezmysel.
Co bolo pred 2-3 rokmi uplne v poriadku?
Je vrcholne naivne mysliet si, ze spalovanie draho tazeneho, transportovaneho a spracovaneho fosilu je ekonomicky prijatelnejsie ako neobmedzene recyklovanie kovov v bateriach :) Recyklovanie roznych materialov, jeho ekonomicke a ekologicke vyhody sa dnes ucia na zakladke a predsa to stale nedoslo tak velkemu poctu diskuterov, ktorych tu vzdelanejsi diktuteri uzemnuju faktami uz roky a to doslova, lebo to tu sam sledujem. Dostuduj si fakticky namerany vplyv spalovania fosilu na klimaticke zmeny a ich obrovsky ekonomicky dopad na civilizaciu, ktory bude rokmi stupat exponencionalne. Si prikladom kratkozrakeho nevzdelaneho nazoru a namiesto argumentov pises pocity.
Tvoje pubertalne prispevky mi ako dospelemu pridu trapne, prepac ale nevedia ma urazit. Ak chces diskutovat s dospelymi, daj fakticky protiargument k tomu co pisem a mozeme sa pustit do konstruktivnej diskusie.
Protiargument proti čemu?!? Proti těm ideologickým žvástům co tu předvádíš??? Proti ideologii nejde bojovat argumenty!
Fosil z dopravy planetě ubližuje stejně jako výroba elektrické energie v běžných energetických mixech. A mnohem méně než letecká, lodní doprava průmysl, těžba dřeva a dalších milion jiných aktivit.
Že elektromotor má vyšší účinnost než spalovak ani zdaleka neznamená že dává větší smysl ani to, že méně zatěžuje přírodu. Problém EV jsou baterie . A problém dnešního pojetí EV je přetechnizovamost a mizerná ekonomická životnost. EV mobilita je ale hlavně něco, co nedává absolutně žádný ekonomický smysl. A něco, co nedává ani ekologický smysl v našem energetickém mixu. Takže smolik ty argumente.
Protiargument k faktom, ktore som uviedol, ale ty si dezolat a tie fakty neovladas a tvojim "protiargumentom" su iba klamstva a vymysly. Tu je pekny priklad toho aky si nevzdelany a preco nevies argumentovat faktami. Tvoje klamstva:
- Fosil z dopravy planetě ubližuje mnohem méně než letecká, lodní doprava.
Realita: emisie z cestnej dopravy 15%, letecka doprava 2,5%, lodna doprava 3% z celkovych emisii.
Pokial nepochopis rozdiel medzi cislami 0% recyklaciou fosilnych paliv, ktore sa palia a 92-96% recyklacia baterii ktore sa nespaluju, ale budu sa pouzivat donekonecna, dovtedy budes pisat tieto nezmysly o tom ako baterie zatazuju prirodu :-) Preto sa s dezolatmi ako ty neda diskutovat, si nevzdelany, klames a vymyslas si.
Odpoved hodna slabeho ziaka zakladky, ktoremu dojdu argumenty :D
Takze tieto pubertalne klamstva a snahu zaujat si nechaj pre spoluziakov a ked diskutuju dospeli, ticho suchaj nohami, kym si nedostudujes vedomosti potrebne na vecnu diskusiu.
Nemotá. Koneckonců, spotřební dan na zboží, které je vnímáno jakožto škodlivé, je tady už hodně dlouho, tzn. tahle konkrétní regulace trhu není nic nového. Jen ted pritvrdila. Stejně jako cigarety porad zdražují.
Nie je to tak. Dane sluzia na pokrytie doterajsich nakladov statu. Ekologicke spravanie sa je novinka, ktora stoji obrovske peniaze, pretoze financuje zvratenie skod, ktore sa vytvarali 200 rokov. Ak mame zvratit klimaticke zmeny ktore nam prinesu krizu nasobne vacsiu oproti covidu, alebo vojne na Ukrajine, budeme musiet tieto vydavky (a teda aj poplatky) vyrazne navysit.
U nas v IT sa hovori, ze naprava skody stoji 10x viac ako investicia do jej predchadzania a preto si za to mozeme sami len svojou lahostajnostou. Nehovoriac o tom ze velka cast ludi, aj tu v diskusii, dodnes nevie co su to klimaticke zmeny, resp. na ne neveri a tiez preco je udrzatelna spolocnost jedina sanca na prezitie nasej populacie.
A to este len pridu dlho odkladane vydavky na znizenie uhlikovej stopy ku comu sa CR zaviazala a od dosiahnutia slubenych hodnot ma sakra daleko. Pri ich nenaplneni pridu vysoke pokuty. CR energetiku cakaju velmi tazke casy, kiez by SR malo viac nizkoemisnej elektriny a mohlo ju dodavat CR.
Predávať povolenky sú iba hlúpe emisné kšefty. Budto to splnujem alebo nesplnujem limit.Kopec ľudí na tom bohatne a planéte to pomôže?Guwno. Eko je iba ťažký biznis.
Keby mi namerali vyššiu rýchlosť ale kolega za mnou by bol podlimitom tak to spriemerujeme a neplatím nič. Kolegovi dám niečo všimné do vrecka a je to vybavené. Trochu choré, nie?
Tak to sa mylis. Ak automobilka moze vyrabat emisne ICE, alebo neemisne BEV, do ktorych musi ale investovat miliardy eur, tak by si kazda vybrala lahsiu a skodlivejsiu cestu. Ak automobilka nema technologiu na vyrobu BEV, tak bud zaplati pokutu EU, alebo za povolenky zaplati ekologickejsej automobilke a tym podpori prave jej drahy vyvoj BEV, alebo ked sa jej to nepaci, dalsie roky uz zainvestuje do techonologie na vyrobu BEV. Co na tom sa ti nezda fer?
Tvoj priklad nijak nevyriesil prekracovanie rychlosti, len obohatenie pomalsich vodicov na ukor rychlejsich. Povolenky ale velmi efektivne znizuju mnozstvo emisii a silno motivuju automobilovy priemysel na prechod na BEV co sa aj deje, najvacsie automobilky robia najvacsie investicie vo svojej historii a pomalsie automobilky financne podporuju nie EU ale ine inovativne automobilky. Win win, nie?
“ EU nemá suroviny. Nemá suroviny na výrobu el. energie. Nemá suroviny na výrobu el. energie”. Twl, jako by mela plyn a ropu. Taky nema. Donekonecna spotrebovavat a spalovat nelze. Nevim, jestli to vi trilete dite, ale ty evidentne ne.
Za automobilkami vyžadující vyšší zisk při výrobě méně vozidel ale stojí v pozadí snaha ekofašistů a fanatiků nevyrábět auta vůbec.
Viz nablblá akce nablblého sdužení Auto-mat v ČR.
Takze dnes sa pozries na automobilovy svet, ktory robi najvacsie investicie v historii automobilizmu aby presiel od fosilu k EV a kopiruje pri tom najvacsieho vyrobcu EV na svete ktory ma najvacsie marze na trhu, nasobne vacsie ako renomovane najvacsie automobilky sveta, na EV su poradovniky a auto na ktore sa caka najdlhsie je EV, z roka na rok sa predavaju dvojnasobky EV a spalovaky kazdy rok stracaju podiel na trhu a ty si stale myslis ze tranzicia od ICE k EV zlihala? :)
Přešel jsem na EV před rokem. Statistiky mám rád, ale čtu je zřejmě jinak než ty. Koukám, že máš jediný správný názor a umíš správně lidi rozřadit mezi: " rusofili, pseudonackovia, antivaxeri, alebo fosilovia".
Poplietol si si fakty s osobnym nazorom, ktory si tu napisal napriklad ty. Oznac mi prosim ta z mojho predchadzajuceho prispevku mnou uvedene fakty, s ktorymi nesuhlasis a povazujes ich za moj "spravny nazor", s ktorym nesuhlasis a podla teba prechod z ICE na BEV zhlyhal.
Ludi do tychto kategorii nerozdelujem ja, je to definicia na zaklade potlacania faktov z danych odborov. Ako vidis aj tu v diskusii, su tu demagogovia, ktori su schopni bez hanby tu napisat vymysly aby podporili prezentovany hoax, alebo ich zbozne prianie, lebo napr. vyznavaju EVhate a ked ich clovek konfrontuje s faktami, tak ponuknu nejaku trapnu vyhovorku. Takto jednoducho odhalis demagoga v kazdom odbore, nie je to ziadna moja specialna schopnost ;-)
Sorry, moja chyba, pisem hmatovou metodou, gramatiku kontrolujem vizualne a nepozeral som sa na pisany text, moja chyba ;-)
Kde som loboval za EV? Skus si este raz precitat co som napisal, nenajdes jedno jedine lobovanie, kedze to nemam rad z akejkolvek strany. Pisem len fakty, ktore su potrebne v kazdej zmysluplnej diskusii a nikde tie fakty nechybaju viacej ako v ACZ EV diskusiach.
Nemam jediny dovod do teba sit, nenapisal si ziadny fosilny nezmysel, aj ked pojem "nejaky ten podiel" urcite nekoresponduje s realitou :-) , kedze ziadny iny druh pohonu nikdy neukrojil tak velky kus benzinu/nafte a hlavne nikdy v historii nemal tak rychlo stupajuci trend ako BEV.
Len pre zaujimavost, ty si nemyslis ze o par rokov sa bude v EU predavat viac BEV ako ICE?
Kľudne si myslím že BEV bude mať polovičný či väčší podiel na predaji. Vďaka tomu že do mesta to je ideál (až na to nabíjanie pre väčšinu užívateľov) a aj vďaka tomu že ICE ukrutne dražejú vďaka rôznym emisným “desiatkam” a hlavne sa podobné veci dejú aj v priemysle.
Toto není tak trošku riadený kapitalizmus, toto zaváňa peknými obmedzeniami.
Toto praveze nema s kaptializmom nic spolocne, prave naopak, obmedzuje sa bezohladne spravanie sa bohatych korporatov a nastoluje sa prechod k technokracii kde odbornici nastoluju pravidla spravania sa, aj ked velmi pomaly, aby dali sancu vyrobcom na trasformaciu trhu. Keby neexistovala Tesla tak by sme len pocuvali o protestoch velkych renomovanych automobiliek, ale nastastie existuje a ukazuje vsetkym automobilkam ze sa to da a to dokonca s obrovskymi marzami a tie ju zacinaju kopirovat a snad ju za nejakych 5 rokov aj prekonaju.
Najma sukromne spolocnosti sa neskutocne obohatili pri devastovani planety, je cas aby za to aspon z casti zaplatili a tym prispeli na obnovu atmosfery a oceanov.. ak je to este vobec mozne.
Takze ACZ si stale ide svoje bludy o tom ze EV sa nepredavaju :D aj ked vsetky vyrobene EV su hned predane, ich predaje tvoria celosvetovo uz 14% a v Europe 21% a auto na ktore sa kvoli dopytu caka najslhsie je BEV :D .
tak chalan je uplne mimo :) jasne, ze su v tych cislach MHEV :) nakolko vela novych benzinovych aut je MHEV, tak to potom takto vyzera v statistikach, ale len uplny "svedok elonov", alebo hlupak moze pouzit tieto cisla na podporu svojho trvdenia ako vela "elektrickych aut" - cize BEV sa predava :) dnes predavaju importeri "balicky" a pokial chce predajca auta, musi vzdy zobrat v "balicku" aj nejaky pocet BEV, ktore nasledne predava so stratami cca 10 - 15 % oproti tomu, za co auto od importera nakupil
PS : by ma zaujimalo, ktory psychos ma 8 roznych kont ( kazda reakcia k tomuto clanku ma presne rovnaky pocet negativnych reakcii ) na to, aby kazdeho, kto nie je nadseny z BEV "olajkoval" :) neviem si ani predstavit, co to moze byt za cloveka v realnom svete, ktoreho fanatizmus ho nuti k takejto smiesnej aktivite :) to bude podobny pacient ako nas minister financii
Mimo si ty chlapce, MHEV nie su EV kedze nie su schopne jazdy na elektriku, skusil si, strapnil si sa, bravo ;-) .
Iba uplny hlupak s komplexami kvoli uspechu nim nenavidenych BEV si tu moze vymyslat take trapnosti ako balicky :D
Mozno je to iba tym ze si lacny klamar a bajkar ;-) Bolo ich tu viacej, niektori to zabalili, lebo ich prevalcovali fakty, a niektorym ako ty to stale nedoslo a budes tu este dlho bojovat s veternymi mlynmi ;)
Odpovedou ti bude 32 dislikes na moju fakticku odpoved ake typy aut zahrna ten fakticky statisticky udaj :D Je putave sledovat ako niekto (jedel z pritomnych fosil trollov) moze nenavidiet pokrok techniky tak velmi, ze si vytvori tolko uctov :)
Poslední čísla za Německo za leden - srpen 2022 : BEVs 13,9 % a PHEVs 11,4 %. Docela zajímavé jsou prodeje značky MG (Roewe) za srpen celkem 888 kusů, z toho 590 BEVs a zbytek PHEVs.
Ano. EV se neprodávají protože je nikdo nechce. To že je spousta lidí koupí kvůli dotaci a kvůli cenové diskvalifikaci spalováků díky dodatečným poplatkům, daním a omezením spalováků, nebo dokonce kvůli ukonceni výroby spalováků, je úplně jinou záležitostí!!!
Víz třeba Berlingo že. EV ideolog bude máchat ststistikou jak je mezi MPV zájem o EV a klesl podíl spalováků. Přitom realita úplně jiná. Lidi chtějí a potřebuji spalováky ale díky politice EU nejsou!!!
To není úvaha. To je realita.
Je to úplně stejné jako když bys třeba dal dotaci 100% pořizovací ceny na červené auto. Rázem budeš mít na silnici samé červené auta. Ale jen málokdo červené auto skutečně chtěl.
Tvoja vysnena realita :D Nastuduj si ktore krajiny nemaju ziadne dotacie na EV a ich predaje tam rastu. Len clovek uplne mimo reality moze pisat bludy ako ze sa EV nepredavaju lebo ich nikto nechce, ked realita je 70% medzirocny narast ich predajov :D
Je to hra s čísly. 70 % nárůst prodejů zní úžasně. Když ale řekneš, že se oproti předchozímu roku prodá každý měsíc o 150 víc el. aut, tak už to taková bomba není. Ale jako nic proti elektromobilitě, já věřím tomu, že pro spoustu lidí to je dobré řešení. A až bude na trhu EV, který bude stát do milionu a ujede na dálnici 500 km, taky si ho koupím, protože to mám kde nabíjet. Teda pokud 1 kwh nebude stát 10 Kč, pak bych se na to vykašlal a koupil radši benzín.
Ak sa ti nepacia percenta, napisem ti to radsej v cislach:
-Celosvetove predaje EV boli v 2021 dvojnasobne oproti predchadzajucemu roku, konkretne 6,6 miliona, to je poriadna bomba a celkovo sa ich predalo uz 16,5 miliona, ale par exotov mimo realitu tu tvrdi ze EV nikto nechce, preto sa nepredavaju :D asi preto su na ne poradovniky, lebo ich ludia nechu :)
Ty si jeden z 0,5% vodicov co jazdi kazdy den 500km po dialnici?
Stupanie cien elektriny zapricini iba to ze sa PV panely budu splacat rychlejsie.
Máš tam něco jiného než naprosté kecy o ničem? Kde lidi chtějí a upřednostňují EV před spalovákem a přitom nemají dotace na EV a nedávají restrikce na spalováky??
Mam, vedomosti ktore tebe chybaju. Chod si nastudovat kolko EU krajin ma dotacie a kolko nema, potom si nastuduj ze pocet EU krajin bez dotacii stale stupa a potom si nastuduj silno stupajuce predaje EV v EU. Ak ti to nedoslo, tak vysledok tohto trendu je stupajuci zaujem o EV aj napriek klesajucim dotaciam.
Naozaj, ak sa chces zapajat do nejakych tem, tak si nastuduj zakladne fakty a tie svoje klamstva o emisiach radsej uplne vynechaj, lebo v dobe interentu je to poriadne hlupa taktika.
Aha tak nevím, mluvíš o zájmu v zemích, kde nejsou dotace, ale dokazuješ to celosvětovými prodeji.
Pořadníky jsou dnes na všechna auta. Nejen na EV.
Denně 500 km nejezdím. Ale s EV se přece nejezdí až k 0 % SOC. Chceš ho využívat ideálně v rozmezí 20-80 % SOC. Takže běžný reálný dojezd bude 400 km. K tomu si v zimě budu chtít přitopit nebo v létě klima, povezu víc lidí naloženej.. takže v běžné každodenní praxi mluvím o dojezdu třeba 350 km. Což na dálnici znamená, že nechci stavět každé dvě hodiny na nabíjení, zas tak malý močový měchýř nemám. To přece nechci zas tak moc..
Ak nevies, spytaj sa. Ale lepsie by bolo ist do diskusie aspon so zakladnymi vedomostami o predajoch. Ak si si nevsimol, tak pisem o zdvojnasobeni globalnych predajov EV a o 70% naraste predajov v EU a tam sa predavaju miliony aut, takze jednoduchy vypocet ti povie ze to nie su hry s cislami kde sa predaje zvysia o 150 aut, kde, zaroven by bolo dobre ovladat fakt, ze kazdy rok klesa pocet krajin EU, ktore poskytuju dotacie, takze predaje stupaju napriek klesajucim dotaciam = EV sa nepredavaju kvoli dotaciam, ale napriek ich ruseniu.
Pisem niekde ze nie su poradovniky na ICE auta? Citaj pozorne, ako protiargument proti vymyslu ze o BEV nie je zaujem, pisem ze o ne zaujem je a dokladuju to aj poradovniky a zaroven zo vsetkych aut na trhu je najdlhsi poradovnik/cakacia doba prave na BEV.
Ja som sa ta pytal ci jazdis denne 500km, kedze pozadujes BEV ktore toko prejde na dialnici. Pytal som sa ta to preto, lebo je to totalne nestandardna poziadavka, kedze celosvetovy denny priemerny najazd je 32km a 90% europanov neprejde za den viac ako 100km a 500km denne najazdi menej ako 0,5% vodicov. Tym som ti chcel povedat ze ak cakas na BEV s takymto dojazdom, ktore bude mat automaticky aj vysoky vykon a zrychlenie ku ktoremu sa nepriblizuje ziadne auto do miliona KCS, tak si zakaznikom ktory nezaujima ziadneho z existujucich BEV vyrobcov, lebo taketo BEV by ti museli kvoli aktualnej cene baterii predat so stratou niekolko tisic eur na kus. Ak absolvujes takto vysoko nestandardne denne najazdy, pre teba je ideal turbodiesel a nema vobec vyznam uvazovat o uplne nevhodnom elektromobile na tento ucel. Ja ale pisem o drvivej vacsine trhu ktora urcuje dopyt, oblubenost a trend do buducnosti, a nejaky tajtrlik troll bez vedomosti sa tu snazil budit dojem ze o EV nie je zaujem a tych 6,6 milionov sa za posledny rok predalo z donutenia :D;-)
Vydel som reportaz kde sa pytali norov preco nove ev. Napr. Zenska chcela bmw 3 a ked zistila co vsetko ju to bude stat a za kolko kupi teslu 3, tak kupila teslu.
Dost z toho bolia oci ked niekto dokaze napisat "Vydel" :-)
Vies, existuju krajiny kde odbornici na zaklade vzdelania, vedomosti a skusenosti rozhodnu ake je najlepsie riesenie a potom ludi financne motivuju aby si ho vybrali, kiez by to tak bolo aj na CR a SR, lebo hlupa a lahostajna vacsina u nas zije v style "po mne potopa" a ide za najvacsim osobnym pohodlim za najnizsiu cenu, preto u nas preziva idiotizmus v podobe vyrezavania katalyzatorov a podplacania pri emisnych kontrolach.
No ty si mi len expert, si strateny v texte, ale uz oznacujes moj prispevok za blbosti. Daj inteligentny argument preco su to podla teba blbosti, alebo sa zdrz blbych komentarov. Este raz si precitaj vlakno a pochopis o akej krajine piseme a preco ju v mnohych smeroch nasleduju aj ostatne krajiny.
Chapce, argumentov a faktov z mojej strany padlo mnoho, no ty si nedokazal ani jeden vyvratit, alebo vobec sa k ziadnemu inteligentne vyjadrit, ak neratam ten trapny pokus o klamstvo z nevzdelanosti kde si sa snazil zaujat bachorkami o tom ako lode a lietadla zamoruju ovzdusie viac ako auta, ale zabudol si ze nemas z tejto temy uplne zakladne vedomosti.
Takze pre mna si hlupy klamar a je s tebou skoda diskutovat.
Když se povzneseme na to, z čeho se ta elektřina vyrábí a že o žádnou ekologii nejde, tak já bych si ho asi i koupil jenže... první problém je, že drtivá většina z nich je prostě drahá a druhý že ty modely, které by se blížily k částce, kterou bych ještě byl schopný rozdýchat jsou prostě šeredné.
Já nepotřebuju, aby to auto vzhledem jasně dávalo vědět, jaký má pohon a ani nestojím o to aby dávalo v interiéru znát jak moc "ekologický" model to je.
Odpověď je jednoduchá: Elektromobily si kupují lidé kteří auto ve skutečnosti nepotřebují. Většina lidí si auto nekupuje pro zábavu. Takže 90% čistých elektromobilů se prodá firmám, většinou nadnárodním korporátům, které se musí tvářit zeleně a udržitelně.
Ta dáma opravdu nechce přicházet na to, proč lidi EV nechtějí. Ona má za úkol vymýšlet marketingové bludy, které mají lidi přesvědčít, že EV vůbec žádné nevýhody nemají.
Vozidlo na elektrický pohon zakoupila jen 3,2 % oslovených organizací a 1,7 % jej bude pořizovat v letošním roce. Dalších 6,4 % koupi alespoň nevylučuje nebo ji zvažuje. Naprostá většina (88,7 %) však uvedla, že elektrické vozidlo nepořídili a nebudou pořizovat v nejbližších čtyřech letech (více než tři čtvrtiny z těchto respondentů poté uvedly, že ani v pozdějším období o koupi neuvažují). Vozidlo s elektrickým pohonem již zakoupily pouze komerční subjekty a OSVČ.
Loni jsem kupoval pro manzelku litrovej Golf za 460t. Nejlevnejsi kona 800. Kdyby byl ID3, nebo ta Kona atp. za 500, tak me spalovak nezajimal. Tim, ze EV bylo za 800 ci vic, tak o cem se chtej bavit.
Porovnavas jablka s hruskami, ina trieda, uplne iny vykon. Ja som pred rokom vyberal medzi Golf 150k automat za 27k€ a Leaf 150k automat za 28k€, naklady na 100km Golf 10e (dnes 12e) + filtre, olej a servis a Leaf 1,9€. Co by si kupil zene ty?