Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úkolem této ženy je přijít na to, proč si lidé nekupují elektromobily

Mirek Mazal
Diskuze (126)

Nezájem lidí o elektromobily vytváří nové pracovní pozice. Chování potenciálních zákazníků studuje Kelly Helfrich, která nejčastěji řeší tři známé nedostatky nabíjecích automobilů.

Nástup elektrické éry osobních automobilů ovlivňuje žena jménem Kelly Helfrich. Není jediná, ale může být jmenována za jinak anonymním prosazováním zájmu o nabíjecí techniku silniční přepravy. Bývalá předsedkyně integrace a strategie sítě elektrických vozidel monitorovala alternativní trh pro koncern General Motors, od června letošního roku pracuje na podobné pozici ve firmě Resource Innovations, kde zajišťuje osvětu o nízkoemisním cestování a zároveň sumíruje důvody, proč by lidé měli elektromobily kupovat.

Velký podíl práce Kelly a jejího týmu se v GM zaměřila na zlepšování zkušeností s provozem elektromobilu. Pozitivní ohlasy tvořily základy rozmnožení počtu majitelů nabíjecích aut. Zaměření na značku GM se od letošní změny zaměstnavatele rozšířilo i na ostatní modely v současné či budoucí nabídce.

Kelly se stala součástí GM díky známým sklonům k elektromobilům. Při nástupu věřila v pevnou pozici koncernu během nadcházející evoluce, nikdy se netajila ani sympatiím vůči ředitelce. „Dalším důvodem, proč jsem se připojila k GM, bylo to, že Mary Barra je úžasná,“ řekla Helfrich před následným vyřčením poklony pro ředitelku za obsazení tradičně mužské pozice. Cílevědomost nadřízené považovala za motivaci v hledání způsobů, jak zlepšit interakci elektromobilů s elektrickou infrastrukturou.

Zkvalitnění služeb pro zákazníky znamenalo například nabíjení v dobách, kdy je energie nejdostupnější a stojí nejméně peněz. Součástí smělých plánů byl také návrat přebytečné energie zpět do sítě. Kromě dostupnějšího života s elektromobilem byl rovněž kladen důraz na ochranu životního prostředí.

Zhruba po čtyřech letech se Helfrich stala profesionálem ve vysvětlování přínosů nespalovacích motorů, načerpané zkušenosti začala obratně aplikovat v odůvodněních pro nerozhodné a potenciální kupce elektroaut. Nejčastěji se zaměřila na tři základní faktory potvrzené průzkumem trhu – zájemci totiž obecně laborují s cenou, dojezdem a nabíjením. Hlavně poslední položka zabírala nejvíce času osvěty, protože lidé očekávají doplnění energie podobně pohodlné jako u tankování benzínu, ačkoliv si neuvědomují, že dlouhé nabíjení fakticky nevadí kvůli nejčastějšímu průběhu doma (přes noc) nebo v práci (během pracovní doby), tehdy probíhá 80 až 90 % nabíjecích aktivit. Helfrich s oblibou odhaduje dobu nabíjení na pět sekund, což je ekvivalent zapojení kabelu do zásuvky. „Nabíjení elektromobilu je v podstatě jako nabíjení mobilního telefonu. Lidé nemají ponětí, kdy se telefon během noci dobije, důležité je ráno s plnou baterkou.“

Další překážkou ve společnosti je absence zkušeností. „Míra přijetí elektrických vozidel se rozhodně výrazně zvyšuje, ale stále existuje mnoho lidí, kteří nikdy neřídili elektromobil,“ tvrdí bývalá vedoucí pracovní skupiny, která vyplňovala konzervativní mezery vědomostí. Kelly stále věří v efekt osobních zážitků z jízdy bez hučícího motoru, dopřávané pohodlí a klid by měly zafungovat i na zapřisáhlé staromilce.

Toho času předsedkyně integrace elektromobilů organizovala také vývoj aplikací pro rozvrh nejvýhodnějšího nabíjení, programy by měly šetřit peníze včetně snadnějších lokalizací nabíjecích stanic během delších cest. Mimo uživatelské pomůcky Kelly přispívala do zákulisní strategie namířené za naplnění potenciálu elektromobilů. Podle jejích slov budoucnost ovlivnila pandemie koronaviru, která v některých ohledech přiměla veřejnost k ochotnějšímu uvažování o elektromobilech.

Mirek Mazal
Diskuze (126)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
20. 9. 2022 14:00
Re: Stare dobre hoaxy na ACZ :)
Ak nevies, spytaj sa. Ale lepsie by bolo ist do diskusie aspon so zakladnymi vedomostami o predajoch. Ak si si nevsimol, tak pisem o zdvojnasobeni globalnych predajov EV a o 70% naraste predajov v EU a tam sa predavaju miliony aut, takze jednoduchy vypocet ti povie ze to nie su hry s cislami kde sa predaje zvysia o 150 aut, kde, zaroven by bolo dobre ovladat fakt, ze kazdy rok klesa pocet krajin EU, ktore poskytuju dotacie, takze predaje stupaju napriek klesajucim dotaciam = EV sa nepredavaju kvoli dotaciam, ale napriek ich ruseniu.

Pisem niekde ze nie su poradovniky na ICE auta? Citaj pozorne, ako protiargument proti vymyslu ze o BEV nie je zaujem, pisem ze o ne zaujem je a dokladuju to aj poradovniky a zaroven zo vsetkych aut na trhu je najdlhsi poradovnik/cakacia doba prave na BEV.

Ja som sa ta pytal ci jazdis denne 500km, kedze pozadujes BEV ktore toko prejde na dialnici. Pytal som sa ta to preto, lebo je to totalne nestandardna poziadavka, kedze celosvetovy denny priemerny najazd je 32km a 90% europanov neprejde za den viac ako 100km a 500km denne najazdi menej ako 0,5% vodicov. Tym som ti chcel povedat ze ak cakas na BEV s takymto dojazdom, ktore bude mat automaticky aj vysoky vykon a zrychlenie ku ktoremu sa nepriblizuje ziadne auto do miliona KCS, tak si zakaznikom ktory nezaujima ziadneho z existujucich BEV vyrobcov, lebo taketo BEV by ti museli kvoli aktualnej cene baterii predat so stratou niekolko tisic eur na kus. Ak absolvujes takto vysoko nestandardne denne najazdy, pre teba je ideal turbodiesel a nema vobec vyznam uvazovat o uplne nevhodnom elektromobile na tento ucel. Ja ale pisem o drvivej vacsine trhu ktora urcuje dopyt, oblubenost a trend do buducnosti, a nejaky tajtrlik troll bez vedomosti sa tu snazil budit dojem ze o EV nie je zaujem a tych 6,6 milionov sa za posledny rok predalo z donutenia :D ;-)
Avatar - .StenLi.
20. 9. 2022 13:43
Re: Stare dobre hoaxy na ACZ :)
Mam, vedomosti ktore tebe chybaju. Chod si nastudovat kolko EU krajin ma dotacie a kolko nema, potom si nastuduj ze pocet EU krajin bez dotacii stale stupa a potom si nastuduj silno stupajuce predaje EV v EU. Ak ti to nedoslo, tak vysledok tohto trendu je stupajuci zaujem o EV aj napriek klesajucim dotaciam.

Naozaj, ak sa chces zapajat do nejakych tem, tak si nastuduj zakladne fakty a tie svoje klamstva o emisiach radsej uplne vynechaj, lebo v dobe interentu je to poriadne hlupa taktika.
Avatar - .StenLi.
20. 9. 2022 12:13
Re: Re: Re: Re: Stare dobre hoaxy na ACZ :)
Chapce, argumentov a faktov z mojej strany padlo mnoho, no ty si nedokazal ani jeden vyvratit, alebo vobec sa k ziadnemu inteligentne vyjadrit, ak neratam ten trapny pokus o klamstvo z nevzdelanosti kde si sa snazil zaujat bachorkami o tom ako lode a lietadla zamoruju ovzdusie viac ako auta, ale zabudol si ze nemas z tejto temy uplne zakladne vedomosti.

Takze pre mna si hlupy klamar a je s tebou skoda diskutovat.
Avatar - .StenLi.
20. 9. 2022 12:11
Re: Re: Re: Re: Stare dobre hoaxy na ACZ :)
Ktoru cast textu si nepochopil? Povedz a vysvetlim ti ju podrobnejsie.
Avatar - .StenLi.
20. 9. 2022 12:10
Re: Re: Re: Re: Re: Stare dobre hoaxy na ACZ :)
Ty mas problemy s vypadkami pamate? Sam si zacal pisat o noroch/Norsku a teraz sa pytas na konkretny priklad?