Znečištění z pneumatik se zhorší, až na silnice vyrazí těžká elektrická vozidla. Odvážnému tvrzení věří začínající podnik zaměřující se na chytání částic do speciálních boxů.
moje zkušenost s Teslou říká něco jiného. Opotřebení gum je paradoxně menší jak u spalováku - alespoň co se týče řidiče s dynamičtějším stylem jízdy. A je to dle mého názoru způsobené tím, že přenos výkonu je lineární, bez rázů. A regulace prokluzu mnohem účinnější. A taky se používá trochu jiné směsi na výrobu pneu.
To jsou jen takový hoaxy. Jaký opotřebení by pak podle týhle rovnice, čím těžší auto tím víc prachu z pneumatik, musela mít kamionová doprava? Jestli má auto 1500 kg nebo 2 tuny je v zásadě jedno. Ony jsou ty gumy zase dost často širší, takže zatížení na plochu je v zásadě stejné jako u každého druhého auta. Je to jen bouře ve sklenici vody. Nápad s takovýma zástěrkama chytajícíma prach je sice pěkná, ale v zásadě úplně k ničemu a nepočítám, že se to nějak uchytí. Prachy bych do tohohle startupu rozhodně nedal :-D
Si tak rikam, ze mozna bychom mohli dukladne uklizet silnice, aby se neviril prach a tyhle mikrocastice pneumatik … a dost mozna by byl vysledek jeste lepsi nez tyhle lapace … ale chapu, ze startup na vysavac silnic se asi tezko chytne :-!