Mazda rozšiřuje paletu o nové SUV CX-60, které míří na vrchol nabídky. Svým způsobem jde o přelomový model, protože se v něm poprvé představí plug-in hybrid, nové spalovací šestiválce a netradiční je i pohon zadních kol.
Tiež patrím k tým, čo obdivujú, keď niekto robí veci inak ako ostatní, ale pri Mazde sa neviem rozhodnúť, či sú to geniálne alebo šibnuté ťahy. Prísť v roku 2022 s prvým plug-in hybridom, ktorý sa zase nijak moc nepodaril, tak to mi príde skôr asi ten druhý scenár.
Na druhej strane stále častejšie doceňujem hybridnú technológiu Toyoty. Jednoducho je neporaziteľná a stále by som dal pri plug-ine (nemám ich rád) prednosť RAV4-ke.
Pritom nerozumiem, prečo ho nedali do tejto Mazdy. Toyota by to nechcela? Bolo by to rozumnejšie riešenie, tak isto aj ak by Suzuki v ďalších modeloch použilo toyoťácky full-hybrid a nie ten strašný strong hybrid s ktorým prišli. Načo si tie automobilky komplikujú život?
40tkm se superbem iv
70tkm s x5 45e
vikend s ds7 phev
vikend s q7 60tfsie
vikend s xc90t8 prvni genrace a to nefungovalo dobre
rozdil dynamiky nabity vybity byl mizivej, nicmene byl. 45e jede stejne viz videa 0-200 na youtube, rozdil je max vterina. Proste to umej. Toyota zatim ne
Prepáč, ale si úplne mimo. Choď si tú RAVku, vyskúšať, vybi ju a potom uvidíš, ako a za koľko to jazdí. Ja netvrdím, že je to najlepšie auto, ale z plug-in hybridov áno. Táto Mazda jazdí vybitá za 10 litrov, RAV4 za 6 litrov.
Dá se vyčítat cokoliv, ale tu blbost s vybitou baterkou sis mohl odpustit. Tak akorát vypadá, že si vymýšlíš vse. Najezdil jsem s vybitou PHEV rav4 dost a větší blbost jsem nečetl, včetně toho startování. Jezdil jsem s tím kolem -5 a kdyz jsem mel EV, motor nestartoval.
nasel jsem nekolik mereni a vybity byly vzdycky horsi, byt o desetiny. Nicmene tech 6s tomu nenamerili nikde coz jsem nevedel. Proto jsem myslel, ze je to horsi. Viz:
tedy omlouvam se, nejede to tak jak ma ani nabity, budiz omluvou, ze to neni horsi vybity. To o startovani viz test rasto chvaly je to video. Podvozek viz losi test a nazor vetsiny testeru. To auto je maximalne prumer za mizernou cenu. Za 1,5 je x3 s mensi baterkou a za 2 libovolny premiovy suv ktery je ve vsech meritelnejch parametrech lepsi. O pohonu 4x4, schopnost tahnouz vlek a dalsich ani nemluve
Nikde tomu nenamerili?
https://youtu.be/1qvXFSL9e2Y
3 desetiny jsou odchylka 5%. To ovlivní teplota, stav pneumatik, výbava, naplnění nádrže atd. To nemůžeš napsat něco normálního než takové blbosti?
Pokud bys s rav4 phev skutečně jel, tak bys mohl napsat další veci a dost, které jsou objektivní a na kterych by toyota mohla zapracovat. Takhle jen vypadáš, že za každou cenu si cucas moudra z prstu.
A co má problém 4x4 s tahnutí vleků?
max hmotnost privesu 1,5t, vic utahne i superb iV. O obyc Kodiaqu s 2,5t nemluve.
Pohon 4x4 pouze elektromotorem chci to videt s tezkym vlekem jak to couva do najezdovky pres obrubnik (bezna praxe kdyz vracis treba kompresor nebo centralu). Ok, rav phev jsem nejel, jel jsem akorat koncici rx a tam todle nefungovalo jak melo. Nefungovalo to ani v xc90 t8 a svoje to delalo i v ds7. Z toho to odvozuju.
Ale davat tu za kazdou cenu vzor Toyotu jako nejlepsi phev je proste blbost. Jejich system ma mezery jako treba to tahani. Nikomu to neberu, jenom rikam, ze to ma omezeni a jsou systemy lepsi. Tim myslim kazdej, kterej je schopnej plnhodnotnyho pohonu 4x4 jak na benzin tak na elektriku s preferenci zadni napravy. Efektivitu nehodnotim, nejel jsem s tim v takovym nasazeni, abych to mohl porovnat
Zase sa rýpeš v blbostiach. Stavím sa, že 90 percent tých plug-in RAV4 nikdy nebude ťahať 1,5-tonový príves ak vôbec nejaký. Ešte mi povedz, že je ťahanie prívesu plug-inom dôležitejší faktor ako efektivita pohonu a teda aj spotreba.
Samozrejme. Mame Outlander ted 5 let, sice slape bez chybicky, ani v servisu krome vymeny oleje nebyl a rad bych ho vymenil za neco noveho a neni za co. Tyhle parodie na phev kde se nacpe elektromotor mezi spalovak a prevody ma zasadni nedostatek a to je abence stupnovite rekuperace. Jestli mate nekdo tip kde je to jinak sem s tim.
Outlandery se do Evropy nevozi a na RAVku se ceka rok a vic. Sice mam rezervaci, ale neni zaruka ze to prijde. Jeste by se dalo tolerovat Volvo, ale to se dela v Cine a kvalita tomu odpovida.
Koncepce Misubishi / Toyota RAV je naprosto unikatni
pokud je efektivita jediny meritko kvality pohonu tak ok, mas pravdu. Pro me to tak neni. Navic mi to ani nepripada dulezity. Na jezdeni po meste to ma baterku a dojezd/spotreba ciste elektriny je umerna velikosti auta a baterie. Zadny zazraky se nedejou. Na dalnici to jezdi za bezny spotreby (dle testu). A zazraky efektivity se deji v mestskym a primestskym provozu s vybitym akumulatorem. Otazka je kolik procent provozu to je. Pro nekoho vetsina , pro me treba minimum, jezdim budto mesto nebo dalky po dalnici
Myslím, že kesumb uvažuje jako reálný kupec auta v kategorii 1,5 mega plus. Jestliže mám 1,5+ a uvažuji o SUV, tak dost často proto, že nevozím jen děti do školky, ale mám i jiné dost finančně nákladné koníčky jako třeba koně nebo lodě a tahání přívěsu je pro mě u SUV (jinak bych si koupil normální karosérii) dost zásadní parametr, který těžko může přebít nějaká půl litrová úspora na spotřebě (která se nadto dostaví jenom při těch jízdách po městě, stačí zapřáhnout za auto přívěs nebo jej naložit na dálkovou cestu a na dálnici při 160 ta úspora vyletí komínem a RAV4 PHEV pak žere jak prokopnutá). Při ceně 1,5+ a dalších velkých výdajích za bydlení a koníčky je to to poslední co mě zajímá. To, že si pár jedinců koupí pseudo SUV typu RAV4 PHEV, které nic neutáhne, nikam nevyjede je jenom postižení doby, normální auto by mělo spotřebu ještě nižší a vožení dětí do školky by zvládlo stejně dobře, na to není potřeba SUV. Navíc na vožení dětí po městě a rozpočtu 1,5+ je dnes už daleko výhodnější čisté elektro.
Áno, s tým elektrom súhlasím a nejdem sa ani zastávať plug-in hybridov ako takých, tiež beriem čo kesumb píše, že každý má iné nároky od auta. Ja si myslím, že keď niekto má možnosť denne nabíjať a teší ho, ako 90 percent času s plug-inom jazdí na elektrinu, tak v dnešnej dobe je už fakt ísť lepšie do elektromobilu a nesedieť takto na dvoch stoličkách. Verím, že tých 10 percent dlhších jázd sa dnes dá v pohode zvládnuť aj s nejakým tým prípadným čakaním na nabíjačkách. Ale to s prívesom neberiem. Ja napríklad vo svojom okolí nepoznám nikoho kto by guľu na svojom SUV použil na niečo iné ako nosič bicyklov. Takých prípadov, aby niekto chcel plug-in či elektro a ešte s tým ťahať príves je veľmi málo. Stále je pri Toyote možnosť ísť do Highlandera s full-hybridom, ktorý môže ťahať dve tony.
Ja zase kupujem veľké autá hlavne kvôli ťahaniu a Toyota je hneď z kola von.
Samozrejme nie len kvôli tomu, hlavne kvôli celému môjmu uchu nelahodiacemu pohonému reťazcu. Interiér to je škoda písať.
nehazel bych do jednoho pytle, cekam na Hiluxe:). Ale bojim se servisu, co vidim kolem sebe je to priserny. Proace je tam vic nez ve firme, na dily na hiluxe se ceka mesic a vic, snad to nebude treba no..
mocovina, pise to chybu motoru a cisteni spalin. Stoji to tam tri tejdny, pak dolejou adblue prohlasej to za dobry a vydaj to. No a neuplyne ani tejden a jde to tam zas se stejnou zavadou..
presne tak. A jsou phev suv ktery to umej. Ale to je jedno, tady je Toyota nejlepsi auto, nejlepsi hybrid a nejlepsi phev. A pokud chces neco jinyho ses za vola. K cemu bych jezdil suv kdybych za tim netahal techniku. Koupil bych si sedan...
Ano, vadí mi apriori hateři SUV, stejně jako jejich bezmezní zastánci. SUV má svůj význam, ale musí být používáno pro účely pro které bylo stvořeno a to je pestrá jízda terén, silnice, dálnice, polní cesta, občas naložený 6 metráky, občas s 3,5 tunami na kouli, občas ještě s rakví na střeše, ráno klidně děti do školy a večer do divadla. Pokud si někdo kupuje větší SUV jenom na hrkání po městě a ukájí se u toho spotřebou a skutečnost, že to SUV vlastně není SUV protože tuto multifunkčnost nezvládá tak je mi ho líto. Zbytečně vyhazuje peníze za něco co neplní svou funkci a navíc u toho ještě vypadá trochu jako pozér.
Po 50 hybridních kilometrech máme spotřebu 7,3 l/100 km. Mne sa ta Mazda pacila, ale jazdit za 30 khw a este k tomu 2l spotreba benzinu na 100 km nevyzera az tak dobre :-D Tie trhania prevodovky vyriesia updatom?
Čerpám z vlastných skúseností. Ja Mazde fandím, no pravdou je, že toto je už tretíkrát, čo sa nenaplnili moje očakávania. Najprv Skyactiv-X, potom MX-30 a teraz toto. Ale našťastie to vždy potom nejak vylepšia, za to má Mazda pochvalu. :yes: