Řídili jsme novou Mazdu CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV: Zatím jenom s plug-inem
Mazda rozšiřuje paletu o nové SUV CX-60, které míří na vrchol nabídky. Svým způsobem jde o přelomový model, protože se v něm poprvé představí plug-in hybrid, nové spalovací šestiválce a netradiční je i pohon zadních kol.
Japonská značka Mazda je nám sympatická z mnoha důvodů. Její modely okouzlují stylovým designem a při snižování spotřeby se snaží využívat neprobádané technické inovace. U svých motorů tak zcela zavrhla downsizing a vzdala se i přeplňování. Novinka CX-60 jde v rebelii ještě dále. Na scénu přivádí podélně uložené vznětové a zážehové řadové šestiválce, které primárně pohánějí zadní kola. V době, kdy automobilky bojují o každý gram emisí, je to hodně odvážný a chvályhodný čin. Tato koncepce by totiž měla vozu zajistit výborné jízdní vlastnosti a technologické vychytávky se starají i o nízkou spotřebu.
Nejprve se nám ale představila se zcela novým plug-in hybridním systémem a pohonem všech kol, který jsme vyzkoušeli v okolí německého Düsseldorfu.

Důvěrně známý
V reálu je aktuálně největší model Mazdy moc hezké dílko. CX-60 překvapuje neuvěřitelně dlouhou přední částí. Z bočního pohledu se může zdát, že kapota je stejně dlouhá jako celá kabina. I proto působí mohutným dojmem, což umocňují masivní boky, v nichž se ztrácejí i 20“ kola, úzké prosklení nebo extrémně dlouhý rozvor 2870 mm s přední nápravou posunutou hodně dopředu.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!