Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford Focus ST X – Hravá mechanika pro digitální dobu

13 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Ako píše redaktor, súčasná generácia hothečov bude pre mnohé značky asi tou poslednou (minimálne v čisto spaľovacej podobe). Takže kto chce HH, tak mu veľa možností a času nezostáva. Focus ST bol pre mňa v minulosti medzi prvými, po ktorých by som pozeral (poriadny motor, manuál, samosvor, prijateľný exteriér i interiér a slušná cena). Ale odmysliac od faktu, že u nás sa už roky nedá kúpiť, na facelifte by mi ohromne vadil ten megatablet á la Tesla a ťapkanie po displeji. Zvlášť keď viem, aké jednoduché a ergonomické bolo ovládanie pre faceliftom. Takže dnes by som dal pred Focusom ST prednosť i30N, ktoré má všetko to, čo FST, ale zachováva si normálny, ergonomický interiér, a to za podstatne nižšiu cenu. Alebo ešte lepšie počkať si na Civic type R, to bude zrejme úplne posledný spaľovací hotheč na trhu, naviac podľa prvých ohlasov špičkový.
Avatar - Anonym
Anonym
"Focus však ve všech verzích rezignoval na klasická tlačítka a otočné ovladače pro nastavování teploty."
Panel klimatizace chybí jen u aut se systémem Sync 4. Nižší verze Sync 2.5 a Sync 3 panel klimatizace mají. Takže dochází k paradoxu, že kdo zaplatí víc, dostane méně.
Avatar - Emel
Emel
No ale pokud by ses vyvaroval "častějších ostrých jízd", tak bys mohl žít s tou i30N 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně přijde až komické, že když už Ford zlepší exteriér a aspoň v tom ST je to špička segmentu, tak ten dosud velmi příjemný interiér zprasí Tesla tabletem.
webpaja
Dostali jsme se k tomu tématu v Mostě, když v rámci volných jízd jedné i30N bouchlo turbo. A právě HH by občasnou jízdu na okruhu mělo zvládnout 😉
Avatar - Emel
Emel
Anebo začít jezdit jako člověk? No tak nic, no... 😄
Avatar - speedfred
speedfred
….alebo nešpekulovať a nehať si to čo je doma.
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste>http😐/www.fordauto.sk/
Avatar - miromen
miromen
Stále mám v kompu cenovou nabidku na ST z loňskeho roku a to ještě těsně před tim než u nas ford upravil vybavy tak, že již nešlo zvolit 18" kola takže šlo objednat jen na 19". A nebyt přiliž nizkeho podvozku tak dnes zřejmě jezdim pravě v ST.
Jinak FL vlastně nepřišel s žadnou zasadni změnou tedy pokud mi něco neuniklo. Nějake drobne změny vzhledu tedy až na ten nic moc předek oproti před FL, kde je ta změna vyraznějši a mega tabletu v interieru, ktery je jak pěst na oko a klidně mohl byt menši. No za zminku stoji jen sedadla, ktera vypadaji snad ještě lepe než předchozi sesle Recaro. Ale tak podstatnějši je to jak dokažou posloužit a ne to jak vypadaji a kdo vi jaky je mezi něma realně rozdil.
Jirka B.
Dekujeme za test auta, ktere nelze koupit natoz alespon objednat.. Kdo mi da minus? 😉
webpaja
To se přece spolu s vlastnictvím HH nebo jiného sportovnějšího vozu nevylučuje. 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak zostáva len ten tajpár. 😉
webpaja
Na i30N při častějších ostrých jízdách odchází turbo. Info od mechanika Hyu.