Novinky
než BEV. Palivo je neskutečně drahé, baterii to má taky a kromě toho se musí počítat i s životností palivového článku. Někdo tady vykřikoval, že mě platí Toyota, tak se ozvi.
Platí tě, aby mohla dokola vyrábět ten svůj uječený hybrid. 😉
Už nějakých 10 let používání přemýšlím, co je na něm ujeceneho. A pořád jsem na to nenarazil. To jen opakujou někteří, kdo s tím zajedou kolem showroomu 1km s plynem na podlaze bez ohledu na provoz. V běžném provozu jsem si toho nějak nevšiml, tam je tka nějak tišší než běžnější spalovak.
tak ten variátor se z principu věci chová jako na skůtru. Když chceš zrychlovat tak to vytočí motor do otáček, kdy to má největší výkon a tam ho to drží. Ty máš holt 2,5 litr, takže tam má motor dost síly a není to tak markantní a ani tak častý, aby motor musel běžet ve vysokých otáčkách, protože má i v nižších otáčkách výkonu dost.
Kde přesně se v mém nebo Mikesusově autě dá najít variátor?
Jenomze Toyoty zadne CVT nemaji. Maji e-CVT, ktere je tak pojmenovane jen proto, aby se nazvem priblizily k necemu co lidi znaji odjinud. S variatorem to technicky nema nic spolecneho.
Viz odkaz, kde je hybrid synergy drive přímo zmíněný. Princip je pořád stejný a projev motoru taky. Projevem se to chová jako variátor na skútru. BTW neříkám, že je to špatně, takže přede mnou to nemusíš obhajovat. Jen to někomu může vadit, že šlápne na plyn, protože chce zrychlovat a motor se roztočí a drží konstantní vysoký otáčky. To jsou ale v zásadě stejní jedinci, kterým bude vadit zvuk motoru i u normálního auta. Víš, že jsem to u tvýho auta ani nijak nekritizoval 😉
Ale měl by ses pokusit pochopit, že v Toyotách tento typ převodovky není. To, že jsi zkopíroval odkaz se serveru hybrid.cz vůbec neznamená, že každý hybrid má takovou převodovku. Toyoty mají planetovou, ještě jednou opakuji, planetovou. Nemůžeš na tom nic změnit.
Po 20ti (!!) letech se zde pořád dokola mele o tom, jak Toyoty hučí. No tak hučí když akcelerují a co má jako být? Umřel na to někdo?
Po 20ti (!!) letech se zde pořád dokola mele o tom, jak Toyoty hučí. No tak hučí když akcelerují a co má jako být? Umřel na to někdo?
Já netvrdil, že každý hybrid má takovou převodovku. Mají ji hybridy s bezestupňovou převodovkou. Typicky třeba ta Toyota. Nikde jsem nepsal, že to je pravidlo u každýho hybridu. A je nepodstatný jak je to uvnitř konstrukčně vyřešený, ale jak to funguje navenek. V tomto případě jako klasický variátor. O tom se celou dobu bavíme. Vy se mi pořád snažíte vysvětlit, že to tak není a celé to při akceleraci nefunguje jako variátor na skútru. Proč ty vole? Hlavně po několikátý píšu, že to nevidím jako zásadní vadu. Je to prostě vlastnost na kterou se dá určitě zvyknout. Čím silnější agregát tím míň se ten spalovací motor trápí při každý akceleraci v otáčkách.
To je prave to, v realu to nikdo nekritizuje, ale jakmile ze zmini e-CVT v clanku nebo v diskuzi, tak to vypada jako by se s temi auty skoro nedalo jezdit.
Ja chapu, ze pokud nekdo jezdi brzda plyn a nic mezi tim, tak mu tohle muze pripadat otravne. Ale pro bezneho konzumniho ridice to fakt neni problem.
Uznavam, ze stary Prius vyl. Ale to byl model ktery sel na trh v roce 2003.
Ja chapu, ze pokud nekdo jezdi brzda plyn a nic mezi tim, tak mu tohle muze pripadat otravne. Ale pro bezneho konzumniho ridice to fakt neni problem.
Uznavam, ze stary Prius vyl. Ale to byl model ktery sel na trh v roce 2003.
Měl jsem nebo stále máme 1.5 ( 3 i 4valec ), 1.8, 2.0 i 2.5. Ano ten nejmenší a nejstarsi se může vytočit častěji, ale pořád na velice krátkou chvíli, což se děje i u řazení, že je motor chvíli v otáčkách.
Nebo ty si na předjíždění nepodradis?
Sledoval jsem to v corolle a HL. Běžně otáčky v provozu u 2.0 se pohybovali mezi cca 1800 a 3000, ten 2.5 mezi 1500 a 2400. Kdyz chceš zrychlit, tak se na chvilku zvýší podle potřeby, ale zrychlení je tak na 3 vteřiny. To některý diesel si ještě ani nevšimne, že jsi šlápl na plyn.
Nebo ty si na předjíždění nepodradis?
Sledoval jsem to v corolle a HL. Běžně otáčky v provozu u 2.0 se pohybovali mezi cca 1800 a 3000, ten 2.5 mezi 1500 a 2400. Kdyz chceš zrychlit, tak se na chvilku zvýší podle potřeby, ale zrychlení je tak na 3 vteřiny. To některý diesel si ještě ani nevšimne, že jsi šlápl na plyn.
Ano když chceš zrychlit, tak se zvýší otáčky a tam setrvají. Podle toho jak moc chceš zrychlit se motor roztočí. Jestliže jezdíš klobouk, tak věřím, že otáčky nepřekročí 3000, když chceš ale ZRYCHLIT tak motor vyje jako šakal v oblasti maximálního výkonu.
Normální auto s normální převodovkou samozřejmě při zrychlování taky točí motorem ve vysokých otáčkách, ale ne konstantních. Spíš než ten hluk motoru je divný ten monotóní řev ve stálých otáčkách. Neříkám, že je to špatně jen je to takový zvláštní když na to nejsi zvyklej. Osobně mě zvuk motoru nevadí. K jízdě tak nějak patří. Byť třeba v Superbu ho prakticky neslyším.
Normální auto s normální převodovkou samozřejmě při zrychlování taky točí motorem ve vysokých otáčkách, ale ne konstantních. Spíš než ten hluk motoru je divný ten monotóní řev ve stálých otáčkách. Neříkám, že je to špatně jen je to takový zvláštní když na to nejsi zvyklej. Osobně mě zvuk motoru nevadí. K jízdě tak nějak patří. Byť třeba v Superbu ho prakticky neslyším.
Kdyz zrychluju (treba na privadeci na dalnici nebo pri predjizdeni), tak ten motor "vyje" cca 3-5 vterin podle situace.
Kdyz v beznem ve stejnem aute podradim, tak ten motor "vyje" uplne stejne, jen se frekvence zvuku mirne meni v case.
Nevim, na co si lidi porad stezuji. Evidentne maji jedno ucho pro hybrid a jine, s uplne jinym vnimanim, pro spalovaky s beznou prevodovkou.
Kdyz v beznem ve stejnem aute podradim, tak ten motor "vyje" uplne stejne, jen se frekvence zvuku mirne meni v case.
Nevim, na co si lidi porad stezuji. Evidentne maji jedno ucho pro hybrid a jine, s uplne jinym vnimanim, pro spalovaky s beznou prevodovkou.
Nechceš mi říct, že z nějakých 60-70 km/h při nájezdu na dálnici na 130-140 km/h zrychlíš za 3-5 vteřin. Ano u spalováku motor taky točíš, ale tím, že řadíš a otáčky se mění to působí jinak. Opakuji nevidím to jako vadu. Je to vlastnost, na kterou se jistě dá zvyknout. Akorát čím slabší hybrid tím víc musíš motor trápit. Ostatně jako u běžného auta. Dovedu si představit, že Camry bude většinu času jen lehce bublat, protož spalovák má dostatek výkonu a netřeba ho ždímat.
Ze bych to s tim odhadem casu prehnal? Mozne to je, on je ten hybrid tak strasne rychly, ze ten cas najezdu na dalnici ani moc nevnimam 😉
Obecně ty novější větší motory u Toyoty už opravdu skoro nevnímáš za jízdy, Camry, Highlander, jen to tam někde lehce hučí pod kapotou a moc nevnímáš tu monotonnost.....naopak třeba svezení v Aurisu HSD či starším Yarisu HSD připomíná to kritizované ječení skútru. Jo a taky je strašná stará Ravka HSD 😒]
2. Z vody za použití el.energie se ztrátami 75%, takže osobák má spotřebu 80kWh na 100 km