Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota roadshow Beyond Zero: Vyzkoušejte i vodíkovou Toyotu Mirai!

První osobní auto na vodíkové články prodávané v Česku nese jméno Mirai a chlubí se dojezdem 650 kilometrů. Natankování zabere pět minut.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2022 10:20
Jak se vyrábí vodík
1. Z fosilních paliv, převážně plynu
2. Z vody za použití el.energie se ztrátami 75%, takže osobák má spotřebu 80kWh na 100 km
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2022 14:39
Re: Jak se vyrábí vodík
No jo to máš jedno. Ekologický to holt není, ale způsob pohonu zajímavej. Jsem zvědavej jestli se to někdy rozmůže na víc než pár prodaných aut.
14. 9. 2022 11:10
Ještě větší ekonomický nesmysl
než BEV. Palivo je neskutečně drahé, baterii to má taky a kromě toho se musí počítat i s životností palivového článku. Někdo tady vykřikoval, že mě platí Toyota, tak se ozvi.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2022 11:49
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Platí tě, aby mohla dokola vyrábět ten svůj uječený hybrid. ;-)
14. 9. 2022 11:57
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Tak ten jo, ten je super. Jen ty prachy pořád ještě nedorazily :-)
Avatar - Mikesus
14. 9. 2022 13:20
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Už nějakých 10 let používání přemýšlím, co je na něm ujeceneho. A pořád jsem na to nenarazil. To jen opakujou někteří, kdo s tím zajedou kolem showroomu 1km s plynem na podlaze bez ohledu na provoz. V běžném provozu jsem si toho nějak nevšiml, tam je tka nějak tišší než běžnější spalovak.
14. 9. 2022 14:43
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
tak ten variátor se z principu věci chová jako na skůtru. Když chceš zrychlovat tak to vytočí motor do otáček, kdy to má největší výkon a tam ho to drží. Ty máš holt 2,5 litr, takže tam má motor dost síly a není to tak markantní a ani tak častý, aby motor musel běžet ve vysokých otáčkách, protože má i v nižších otáčkách výkonu dost.
14. 9. 2022 16:46
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Kde přesně se v mém nebo Mikesusově autě dá najít variátor?
15. 9. 2022 08:33
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Převodovka

https://www.hybrid.cz/cvt/
Avatar - JirkaVejrazka
15. 9. 2022 09:10
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Jenomze Toyoty zadne CVT nemaji. Maji e-CVT, ktere je tak pojmenovane jen proto, aby se nazvem priblizily k necemu co lidi znaji odjinud. S variatorem to technicky nema nic spolecneho.
15. 9. 2022 10:45
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Viz odkaz, kde je hybrid synergy drive přímo zmíněný. Princip je pořád stejný a projev motoru taky. Projevem se to chová jako variátor na skútru. BTW neříkám, že je to špatně, takže přede mnou to nemusíš obhajovat. Jen to někomu může vadit, že šlápne na plyn, protože chce zrychlovat a motor se roztočí a drží konstantní vysoký otáčky. To jsou ale v zásadě stejní jedinci, kterým bude vadit zvuk motoru i u normálního auta. Víš, že jsem to u tvýho auta ani nijak nekritizoval ;-)
15. 9. 2022 10:51
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Ale měl by ses pokusit pochopit, že v Toyotách tento typ převodovky není. To, že jsi zkopíroval odkaz se serveru hybrid.cz vůbec neznamená, že každý hybrid má takovou převodovku. Toyoty mají planetovou, ještě jednou opakuji, planetovou. Nemůžeš na tom nic změnit.

Po 20ti (!!) letech se zde pořád dokola mele o tom, jak Toyoty hučí. No tak hučí když akcelerují a co má jako být? Umřel na to někdo?
15. 9. 2022 12:05
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Já netvrdil, že každý hybrid má takovou převodovku. Mají ji hybridy s bezestupňovou převodovkou. Typicky třeba ta Toyota. Nikde jsem nepsal, že to je pravidlo u každýho hybridu. A je nepodstatný jak je to uvnitř konstrukčně vyřešený, ale jak to funguje navenek. V tomto případě jako klasický variátor. O tom se celou dobu bavíme. Vy se mi pořád snažíte vysvětlit, že to tak není a celé to při akceleraci nefunguje jako variátor na skútru. Proč ty vole? Hlavně po několikátý píšu, že to nevidím jako zásadní vadu. Je to prostě vlastnost na kterou se dá určitě zvyknout. Čím silnější agregát tím míň se ten spalovací motor trápí při každý akceleraci v otáčkách.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 9. 2022 11:03
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
To je prave to, v realu to nikdo nekritizuje, ale jakmile ze zmini e-CVT v clanku nebo v diskuzi, tak to vypada jako by se s temi auty skoro nedalo jezdit.

Ja chapu, ze pokud nekdo jezdi brzda plyn a nic mezi tim, tak mu tohle muze pripadat otravne. Ale pro bezneho konzumniho ridice to fakt neni problem.

Uznavam, ze stary Prius vyl. Ale to byl model ktery sel na trh v roce 2003.
15. 9. 2022 12:07
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Ale on bude výt i ten nový, když od toho holt budeš požadovat výkon, ale znova opakuju není to tak strašný, aby se na to nedalo zvyknout. Mě by spíš štvala ta lenost, ležérnost a slabý výkon než zvuk motoru.
15. 9. 2022 19:28
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Ale reálně to zní naprosto stejně, takže i kdyby to technicky bylo jinak vyjde to nastejno. Asi jako když si vypíchneš oko klackem nebo drátem. ;-)
Avatar - Mikesus
14. 9. 2022 18:07
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Měl jsem nebo stále máme 1.5 ( 3 i 4valec ), 1.8, 2.0 i 2.5. Ano ten nejmenší a nejstarsi se může vytočit častěji, ale pořád na velice krátkou chvíli, což se děje i u řazení, že je motor chvíli v otáčkách.
Nebo ty si na předjíždění nepodradis?
Sledoval jsem to v corolle a HL. Běžně otáčky v provozu u 2.0 se pohybovali mezi cca 1800 a 3000, ten 2.5 mezi 1500 a 2400. Kdyz chceš zrychlit, tak se na chvilku zvýší podle potřeby, ale zrychlení je tak na 3 vteřiny. To některý diesel si ještě ani nevšimne, že jsi šlápl na plyn.
15. 9. 2022 08:36
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Ano když chceš zrychlit, tak se zvýší otáčky a tam setrvají. Podle toho jak moc chceš zrychlit se motor roztočí. Jestliže jezdíš klobouk, tak věřím, že otáčky nepřekročí 3000, když chceš ale ZRYCHLIT tak motor vyje jako šakal v oblasti maximálního výkonu.
Normální auto s normální převodovkou samozřejmě při zrychlování taky točí motorem ve vysokých otáčkách, ale ne konstantních. Spíš než ten hluk motoru je divný ten monotóní řev ve stálých otáčkách. Neříkám, že je to špatně jen je to takový zvláštní když na to nejsi zvyklej. Osobně mě zvuk motoru nevadí. K jízdě tak nějak patří. Byť třeba v Superbu ho prakticky neslyším.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 9. 2022 09:13
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Kdyz zrychluju (treba na privadeci na dalnici nebo pri predjizdeni), tak ten motor "vyje" cca 3-5 vterin podle situace.

Kdyz v beznem ve stejnem aute podradim, tak ten motor "vyje" uplne stejne, jen se frekvence zvuku mirne meni v case.

Nevim, na co si lidi porad stezuji. Evidentne maji jedno ucho pro hybrid a jine, s uplne jinym vnimanim, pro spalovaky s beznou prevodovkou.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2022 10:09
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Jo, přesně takhle se chová i mj skutr :-[]
15. 9. 2022 10:49
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Nechceš mi říct, že z nějakých 60-70 km/h při nájezdu na dálnici na 130-140 km/h zrychlíš za 3-5 vteřin. Ano u spalováku motor taky točíš, ale tím, že řadíš a otáčky se mění to působí jinak. Opakuji nevidím to jako vadu. Je to vlastnost, na kterou se jistě dá zvyknout. Akorát čím slabší hybrid tím víc musíš motor trápit. Ostatně jako u běžného auta. Dovedu si představit, že Camry bude většinu času jen lehce bublat, protož spalovák má dostatek výkonu a netřeba ho ždímat.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 9. 2022 11:04
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Ze bych to s tim odhadem casu prehnal? Mozne to je, on je ten hybrid tak strasne rychly, ze ten cas najezdu na dalnici ani moc nevnimam ;-)
15. 9. 2022 12:09
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Nevím, stovku to dává přes 10 vteřin. Kolik tomu trvá rozdýchání na 140 schválně zkus, ale tipoval bych, že to 3-5 vteřin nebude. To možná u Camry.
15. 9. 2022 19:24
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
15. 9. 2022 11:22
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Obecně ty novější větší motory u Toyoty už opravdu skoro nevnímáš za jízdy, Camry, Highlander, jen to tam někde lehce hučí pod kapotou a moc nevnímáš tu monotonnost.....naopak třeba svezení v Aurisu HSD či starším Yarisu HSD připomíná to kritizované ječení skútru. Jo a taky je strašná stará Ravka HSD :-[]
15. 9. 2022 19:25
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Když ječí sousedka na svoje děti, tak to vlastně může znít jako árie od Dagmar Peckové. Máš pravdu ;-)
15. 9. 2022 19:23
Re: Ještě větší ekonomický nesmysl
Nech toho, víš že nejhorší je obhajoba vlastní garáže. Včera jsem byl se švagrem pro RAV4 hybrid. Aaaaa...ječí. Stačilo se chtít v Průhonicích zařadit mezi auta, nebo se na D1 po přehlídce závodících kamionů snažit nabrat rychleji tempo. ;-)