Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota roadshow Beyond Zero: Vyzkoušejte i vodíkovou Toyotu Mirai!

27 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
1. Z fosilních paliv, převážně plynu
2. Z vody za použití el.energie se ztrátami 75%, takže osobák má spotřebu 80kWh na 100 km
ryccardo
No jo to máš jedno. Ekologický to holt není, ale způsob pohonu zajímavej. Jsem zvědavej jestli se to někdy rozmůže na víc než pár prodaných aut.
rohor
než BEV. Palivo je neskutečně drahé, baterii to má taky a kromě toho se musí počítat i s životností palivového článku. Někdo tady vykřikoval, že mě platí Toyota, tak se ozvi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Platí tě, aby mohla dokola vyrábět ten svůj uječený hybrid. 😉
rohor
Tak ten jo, ten je super. Jen ty prachy pořád ještě nedorazily 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už nějakých 10 let používání přemýšlím, co je na něm ujeceneho. A pořád jsem na to nenarazil. To jen opakujou někteří, kdo s tím zajedou kolem showroomu 1km s plynem na podlaze bez ohledu na provoz. V běžném provozu jsem si toho nějak nevšiml, tam je tka nějak tišší než běžnější spalovak.
ryccardo
tak ten variátor se z principu věci chová jako na skůtru. Když chceš zrychlovat tak to vytočí motor do otáček, kdy to má největší výkon a tam ho to drží. Ty máš holt 2,5 litr, takže tam má motor dost síly a není to tak markantní a ani tak častý, aby motor musel běžet ve vysokých otáčkách, protože má i v nižších otáčkách výkonu dost.
rohor
Kde přesně se v mém nebo Mikesusově autě dá najít variátor?
ryccardo
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jenomze Toyoty zadne CVT nemaji. Maji e-CVT, ktere je tak pojmenovane jen proto, aby se nazvem priblizily k necemu co lidi znaji odjinud. S variatorem to technicky nema nic spolecneho.
ryccardo
Viz odkaz, kde je hybrid synergy drive přímo zmíněný. Princip je pořád stejný a projev motoru taky. Projevem se to chová jako variátor na skútru. BTW neříkám, že je to špatně, takže přede mnou to nemusíš obhajovat. Jen to někomu může vadit, že šlápne na plyn, protože chce zrychlovat a motor se roztočí a drží konstantní vysoký otáčky. To jsou ale v zásadě stejní jedinci, kterým bude vadit zvuk motoru i u normálního auta. Víš, že jsem to u tvýho auta ani nijak nekritizoval 😉
rohor
Ale měl by ses pokusit pochopit, že v Toyotách tento typ převodovky není. To, že jsi zkopíroval odkaz se serveru hybrid.cz vůbec neznamená, že každý hybrid má takovou převodovku. Toyoty mají planetovou, ještě jednou opakuji, planetovou. Nemůžeš na tom nic změnit.

Po 20ti (!!) letech se zde pořád dokola mele o tom, jak Toyoty hučí. No tak hučí když akcelerují a co má jako být? Umřel na to někdo?
ryccardo
Já netvrdil, že každý hybrid má takovou převodovku. Mají ji hybridy s bezestupňovou převodovkou. Typicky třeba ta Toyota. Nikde jsem nepsal, že to je pravidlo u každýho hybridu. A je nepodstatný jak je to uvnitř konstrukčně vyřešený, ale jak to funguje navenek. V tomto případě jako klasický variátor. O tom se celou dobu bavíme. Vy se mi pořád snažíte vysvětlit, že to tak není a celé to při akceleraci nefunguje jako variátor na skútru. Proč ty vole? Hlavně po několikátý píšu, že to nevidím jako zásadní vadu. Je to prostě vlastnost na kterou se dá určitě zvyknout. Čím silnější agregát tím míň se ten spalovací motor trápí při každý akceleraci v otáčkách.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je prave to, v realu to nikdo nekritizuje, ale jakmile ze zmini e-CVT v clanku nebo v diskuzi, tak to vypada jako by se s temi auty skoro nedalo jezdit.

Ja chapu, ze pokud nekdo jezdi brzda plyn a nic mezi tim, tak mu tohle muze pripadat otravne. Ale pro bezneho konzumniho ridice to fakt neni problem.

Uznavam, ze stary Prius vyl. Ale to byl model ktery sel na trh v roce 2003.
ryccardo
Ale on bude výt i ten nový, když od toho holt budeš požadovat výkon, ale znova opakuju není to tak strašný, aby se na to nedalo zvyknout. Mě by spíš štvala ta lenost, ležérnost a slabý výkon než zvuk motoru.
webpaja
Ale reálně to zní naprosto stejně, takže i kdyby to technicky bylo jinak vyjde to nastejno. Asi jako když si vypíchneš oko klackem nebo drátem. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Měl jsem nebo stále máme 1.5 ( 3 i 4valec ), 1.8, 2.0 i 2.5. Ano ten nejmenší a nejstarsi se může vytočit častěji, ale pořád na velice krátkou chvíli, což se děje i u řazení, že je motor chvíli v otáčkách.
Nebo ty si na předjíždění nepodradis?
Sledoval jsem to v corolle a HL. Běžně otáčky v provozu u 2.0 se pohybovali mezi cca 1800 a 3000, ten 2.5 mezi 1500 a 2400. Kdyz chceš zrychlit, tak se na chvilku zvýší podle potřeby, ale zrychlení je tak na 3 vteřiny. To některý diesel si ještě ani nevšimne, že jsi šlápl na plyn.
ryccardo
Ano když chceš zrychlit, tak se zvýší otáčky a tam setrvají. Podle toho jak moc chceš zrychlit se motor roztočí. Jestliže jezdíš klobouk, tak věřím, že otáčky nepřekročí 3000, když chceš ale ZRYCHLIT tak motor vyje jako šakal v oblasti maximálního výkonu.
Normální auto s normální převodovkou samozřejmě při zrychlování taky točí motorem ve vysokých otáčkách, ale ne konstantních. Spíš než ten hluk motoru je divný ten monotóní řev ve stálých otáčkách. Neříkám, že je to špatně jen je to takový zvláštní když na to nejsi zvyklej. Osobně mě zvuk motoru nevadí. K jízdě tak nějak patří. Byť třeba v Superbu ho prakticky neslyším.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdyz zrychluju (treba na privadeci na dalnici nebo pri predjizdeni), tak ten motor "vyje" cca 3-5 vterin podle situace.

Kdyz v beznem ve stejnem aute podradim, tak ten motor "vyje" uplne stejne, jen se frekvence zvuku mirne meni v case.

Nevim, na co si lidi porad stezuji. Evidentne maji jedno ucho pro hybrid a jine, s uplne jinym vnimanim, pro spalovaky s beznou prevodovkou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, přesně takhle se chová i mj skutr 😒]
ryccardo
Nechceš mi říct, že z nějakých 60-70 km/h při nájezdu na dálnici na 130-140 km/h zrychlíš za 3-5 vteřin. Ano u spalováku motor taky točíš, ale tím, že řadíš a otáčky se mění to působí jinak. Opakuji nevidím to jako vadu. Je to vlastnost, na kterou se jistě dá zvyknout. Akorát čím slabší hybrid tím víc musíš motor trápit. Ostatně jako u běžného auta. Dovedu si představit, že Camry bude většinu času jen lehce bublat, protož spalovák má dostatek výkonu a netřeba ho ždímat.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ze bych to s tim odhadem casu prehnal? Mozne to je, on je ten hybrid tak strasne rychly, ze ten cas najezdu na dalnici ani moc nevnimam 😉
ryccardo
Nevím, stovku to dává přes 10 vteřin. Kolik tomu trvá rozdýchání na 140 schválně zkus, ale tipoval bych, že to 3-5 vteřin nebude. To možná u Camry.
webpaja
😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obecně ty novější větší motory u Toyoty už opravdu skoro nevnímáš za jízdy, Camry, Highlander, jen to tam někde lehce hučí pod kapotou a moc nevnímáš tu monotonnost.....naopak třeba svezení v Aurisu HSD či starším Yarisu HSD připomíná to kritizované ječení skútru. Jo a taky je strašná stará Ravka HSD 😒]
webpaja
Když ječí sousedka na svoje děti, tak to vlastně může znít jako árie od Dagmar Peckové. Máš pravdu 😉
webpaja
Nech toho, víš že nejhorší je obhajoba vlastní garáže. Včera jsem byl se švagrem pro RAV4 hybrid. Aaaaa...ječí. Stačilo se chtít v Průhonicích zařadit mezi auta, nebo se na D1 po přehlídce závodících kamionů snažit nabrat rychleji tempo. 😉