Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Dobíjení elektromobilů zdražilo od začátku roku až o 80 %, náklady někdy překonávají benzin

185 komentářů

Avatar - hugino
hugino
To sa predsa dalo čakať.A bude horšie takže tie argumenty ako tie elektrospotrebiče sú budúcnosť sa pomaly ale isto rúcajú.Náklady pri kúpe a prevádzka fosilného nového auta za 22 000 € je už teraz ekonomicky lacnejšia ako EV od 35 000 € a to už 5 rokov počúvame ako EV budú dostupné pre masy.
Mig_35
Z koruny to půjde na 2 na km. Nafta jezdí s benzinem asi tak od 3 korun výš
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nekecej zas nesmysly. I malé dítě ví že 5x4 je 20 a jezdit za 5 litrů nafty dnes umí kde co.
Avatar - hugino
hugino
Zatiaľ, ale tie prepočty ako to bude ďalej nikto nevie ako to dopadne ale elektrina bude určite drahšia naopak fosilné palivá stále zlacňujú a + samotná cena nového EV voči ICE.
ptr078
Tak zase prihodia par tisic na ice, kupis golfa za 30k s vybavou za 35
Avatar - Anonym
Anonym
Já mám za dva poslední měsíce s benzínem palivové náklady 1,8 Kč/km. Ano, jezdím velmi úsporně a tankuju nejlevnější benzín, zejména mimo ČR. Ale na dálnici jsem nebyl nejpomalejší, předjížděl jsem Hyundai Ioniq a Tesla Model 3.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víš. Musí dojet
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To musí požitek jezdit na spotřebu a ušetřit jedno pivo za cestu.
Avatar - Anonym
Anonym
Je to sport, respektive koníček 😁 A za měsíc to udelá cca tisícovku, to už jde.
Mig_35
jezdíš s benzínem pod 5 litrů na sto? mhm tak to klobouk dolů. nebo vlastně klobouk? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, je to skoro klobouk. Ale dost často se mi stává, že mi spotřebu zhoršuje skutečný kloboukář. Ale třeba Chorvatsko a zpět bylo za 5,4 i bez kloboučího tempa, jen s dodržováním některých principů úsporné jízdy. To mě 1.4 TSI příjemně překvapil. Zas ale velká část úseků dálnic byla omezena na 110 nebo 100 km/h.
ptr078
1.4ka na dialnici idealne tempomat na 120 gps, da sa k 5tim, 130gps 6l
Avatar - Anonym
Anonym
No, těch 120 gps bych viděl někde na 5,5, možná i mírně víc.
ptr078
Zalezi od profilu a premavky, na prazdnej dialnici eindhoven calais v noci gps 120 som mal uz par krat pocitacovych 5
Avatar - Ozzman
Ozzman
A zrovna po Chorvatsku se dá jezdit ještě docela slušně 150-160.. alespoń to tam utíká.
Avatar - Anonym
Anonym
Na některých úsecích je ve špičce docela hustý provoz. A v Rakousku jsem nepotkal ani jedno auto, co by překračovalo povolenou rychlost. Vlastně nejhorší je to u nás, kde rychlost málokdo bere vážně, a v Maďarsku, kde je silně kouřící diesel součástí národní kultury.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak Rakousko je kapitola sama pro sebe. Já se včera vrátil z IT, tam přes D (s rakví na střeše se tam bojím přes 130, prý to hlídaj i na neomezených), A ( cestou max 110) a v IT tak 50:50 110 vs 130 + radary, takže jsem to mohl pustit jen v ČR 😁

Jinak z mých minulých cest, rychleji jsem mimo neomezené německé dálnice jezdil akorát v Polsku (tam se dalo na těch rovných a dlooooouhych usecich jezdit i 200 +, nikdo to neřešil), HR ( do 160ti) a občas právě madarsko, ale ty dalnice nic extra. K tomu silně kouřícímu dieslu, zkusil si někdy Rumunsko, Bulharsko ? 😁 Já tam tedy jezdil vždy jen dieslem, abych zapadl, ale to je šílený panoptikum bazarové produkce z roku 2000
Avatar - Anonym
Anonym
Do Rumunska bych se bál jet ... teda jet je tam asi ještě v pohodě, ale zastavit tam, to už je risk 😁 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tam jel služebním autem, svým bych tam taky nejel 😒] Ale zážitky přetrvávají... nikdy jsem v životě nejel po vesnici vynucených 80 na 50tce, protože mne tlačil dav a do toho mne předjížděl do zatáčky kamion, protože jsem byl pomalej :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Pár dní späť sme prešli RO na motorkách a budem jazdiť asi radšej tam ako na západ. Cesty, jedlo, ubytovanie všetko perfektné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cesty ?! To si ale jel někde na Enduru ne? 😁

Já si tedy živě pamatuji někdy v 2018 jak jsem tam jezdil po vymletejch okreskách 1. třídy a pocítil jsem kvalitu tehdy "perfektního" podvozku služebního Superbu 2 liftback...
Avatar - speedfred
speedfred
Možno sme iba trafili top cesty ale fakt to bola paráda.
Xylo
Jsou (byly) tam blbé úseky (Sibiu - Pitesti), ale jinak si na silnice v Rumunsku (hlavně v okolí 100 km od Bukurešti) nemohu stěžovat.
Avatar - speedfred
speedfred
napr : Transalpina perfekt, Deva-Oradea parááda.
Mig_35
hodně se to změnilo, prachy z EU halt. pamatuju si, když jsme jeli Řecka před cca 10 lety a to byl fakt masakr, některé úseky rychlostí 5 km/h...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja Řecko jel přes Srby a to byla asi lepsi volba
Mig_35
to bylo už dávno a byla tam nějaká zastávka či co.. už ani nepamatuju
Srbsko jsem měl předloni 3 měsíce zákaz řízení😊 230 na dálnici, před soudce, v pátek odpoledne, 3 hodiny na stanici, 80 EUR pokuta a dojet na hranice a potom už se tam tři měsíce neukazovat😊 ale soudkyně byla v pohodě, vykládali jsme si o tom, jak byla v Praze atd😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 to jsi docela střelec, já než jsem tam jel, četl jsem hrůzostrašné historky o místní policii, jak si vybírají cizince a kasírují je a podobně. Jel sem tam celou dobu tempomatově asi 133 tacho (realně tedy asi 127/😄 na jejich limitu 130 a 99 % aut jsem tam předjížděl, až mi to tam bylo divné... naštěstí bez jakéhokoliv problému.

mimochodem, já platil 80E ( + výlohy asi 20 eur) v německu za 122 na 100 + bod 😁 takže v kontextu toho je srbsko mnohem vstřícnější a levnější 😁
Mig_35
Tahnul jsem se za nějakým pitomcem, který nechtěl uhnout, pak jsem chytnul nervy a trochu tomu prislapnul - a nevšimnul si Superbu u kraje. Celou cestu jsem jel třeba 160, bylo to dole u Niš. Tam jsou dálnice poměrně prázdné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok... já tam největší vzrušení zažil, když mi na odpočívadle nabízel turecký kamionak sadu nožů 😁 Přesně to si chceš koupit cestou k moři 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Tak 80€ je este fajn za také masívne prekročenie rýchlosti.
Ja tu radšej nebudem písať čo som videl/nevidel na tacho po krásne prehľadnych okreskách bo miestna morálna domoobrana by ma tu zlynčovala.
Pokuta snaď nepríde.
Rakúsko ale na dialnici 60€ za 154 či 164 koľko to už bolo nepamätám.
Mig_35
V Rakousku bych si to určitě netroufnul. A v Maďarsku na každé mytne bráně radar… v Srbsku teď nový usek - dálnice knize Miloše tuším? Tam se dá taky jet dost hezky, dlouhé km nepotkas město nebo vesnici…
traveldrive
Tak to je pekný mýtus, že v Rakúsku treba jazdiť pomaly, lebo sú tam horibilné pokuty. Prd, realita je dnes už inde. z Rakúska chodí najviac pokút za prekročenie "ekologickej" rýchlosti, ktorá často svieti na tabuliach nad diaľnicou. Inak je to vpohode.
Mig_35
Mig_35
tak kecám, našel jsem fotku, bylo to jen 209 km/h😊
Avatar - speedfred
speedfred
Aha, tak to už je v poho 😀😀😀
ptr078
V polsku sa da, len si daj pozor na kamionistov, ty sa vobec nepozeraju do spetakov
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejen kamionaci a nejen v polsku 😁
Mig_35
viděl jsem na FB video z letoška, borec letěl na mašině, kamión mu tam vjel, nevypadalo to nijak strašně, ale stejně bohužel :no: stalo se to na D1
nlsk
Jazdil som s 1,2TSI dlhodobo za 4,99 l na 100km https😐/www.spritmonitor.de/…tail/775470.html Teraz mám auto na LPG a jazdím za 6,1 l plynu to je cca 5€ na 100 km .
rohor
a vysvětlí nám, jak je to ve skutečnosti stále ekonomicky výhodné oproti spalováku. EU v tom má taky jasno, nařídila státům snížit spotřebu el. energie o 10 procent a přitom stále zavádět (B)EV a utlumovat spalováky.
Avatar - del42sa
del42sa
ano, asi jako tento článek 😁 :yes: :yes:

https😐/www.idnes.cz/…26_ekonomika_ven

s přímotopem ušetříte !!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to mne taky pobavilo. A bez přímotopu ušetřím ještě tak trojnasobek
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ono to výhodnější je, když nabíjí z vlastního.
To je pořád problém fanatiků, kteří říkají jen A a ne B.
Ano, EV je výhodnější, ale jen z vlastni elektriky.
To je stejne jako, že diesel je úspornější a ekologičtější, protoze ma nižší spotřebu, ale i přesto má vyšší a jedovatejsi emise a dražší provoz.
Avatar - hugino
hugino
No neviem ako u vás ale u nás ak od 1/23 neušetríš 15 % so spotreby za rok 2020 elektriny tak budeš platiť 3 x viac aj pri domácom nabíjaní.Takže ak si niekto teraz kúpi EV a začne ho doma nabíjať tak mu rapídne narastú účty za elektrinu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak budeš platit, kdyz mas svoji fve?
Avatar - hugino
hugino
Neviem ako to presne funguje ale to fve ti asi nevyrobí elektrinu celoročne.Či ? Keď nesvieti slnko tak nevyrába elektrinu a to je tak 50 % z roka.Aj samotné nainštalovanie fve niečo stojí a oproti minulému roku je toho nedostatok a tým pádom aj tam pôjde cena hore.Celé zle.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja se ptám, jak platis elektriku z vlastni fve?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik lidí má vlastní FVE??? Zlomek. A kolik těch lidí co mají vlastní FVE mají vlastní FVE co zvládne nakrmit i auto? Zlomek!!! A kolik z nich FVE co zvládne nakrmit auto i během podzimu a zimy??? V zásadě NIKDO :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dáš nějaký link na tuhle statistiku?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
K čemu statistiku probůh?? Ty nevíš že domácí dotační FVE je omezena na nějaký výkon?? A asi ani nevíš že ten nějaký výkon neuživí EV auto celý rok že...
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nekoukam na dotace, ale svoje potřeby. Jestli si někdo pořídí něco, co nedostačuje, to je jeho problém. A za druhé, i kdyby to auto nabijel z vlastního jen pul roku, pořád jsme půlrok za nula.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže vůbec netušíš. Ok.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak, jen si nechávám postavit fve na 3 domech, ale nic o tom nevím. A na jednom uvazuju o hybridní elektrárně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokud dáváš 3 FVE a píšeš to co píšeš, tak o to větší tragéd jsi.
Othello
Například ve stejné ceně jako ušlý zisk z elektřiny kterou bys jinak prodal do sítě
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co to je za blbost. Jaký usly zisk?
Takze ty to prodas za 0.5kc, abys ji misto toho koupil za 7? Že ty moc o tom nevíš?
Othello
Můžeš prodávat za spotovou cenu
To jsi fakt nevěděl?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No můžeš, pokud chceš na burzu a s tím spojenou administrativu.
Audi
Mas on-grid,alebo off-grid system?
FVE system si dostal zadarmo?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jedna on grid a dvě offgrid.
Avatar - Ham.
Ham.
FVE si jednak nepořizuješ jen kvůli dobíjení auta, ale k pokrytí části spotřeby celé domácnosti včetně dobíjení toho EV. A to, že FVE vyrábí se slušným výkonem půl roku tě snad netrápí, půl roku máš elektriku zdarma resp. za odpisy z pořízení FVE, takže proti těm, co FVE nemají šetříš minimálně 50% za elektřinu. Bohužel v ČR je většina obyvatel finančně negramotných a i když je zde jeden z největších podílů lidí bydlících ve vlastním domě a zároveň je slušná dotace na pořízení FVE, tak většina těchto hlupáků utrácí raději peníze za bazény, drahé dovolené, auta nad své možnosti etc. a dnes vykřikuji, že elektrika je drahá, protože nemysleli na zadní kolečka a utráceli peníze za blbosti místo investice do alespoň částečné energetické soběstačnosti. A to, že to teď najednou vidí a všichni chtějí instalaci, když stouply ceny a je tudíž logicky nedostatek instalačních kapacit je jen podtržení té jejich hlouposti, dobře jim tak, ať si teď počkají a instalační firmy ať si namastí kapsy. A to, že máš FVE s úložištěm ti může šetřit prachy i v době kdy sluníčko nesvítí, trochu zběhlý člověk si sjedná dodavatele/prostředníka, který mu umožní kupovat/prodávat přímo na spotovém trhu jenom za určitý drobný měsíční poplatek a pak děláš to, že pokud nemáš elektřinu ze sluníčka (typicky v zimě, když je předpověď na další den zataženo), tak ji kupuješ na spotu, ovšem zásadně v noci, kdy je kolem 3,4,5 hodiny ráno elektřina zdaleka nejlevnější, ukládáš ji do baterek a spotřebu přes následující den realizuješ ze svého úložiště z těch levných nákupů přes noc a šetříš podruhé i bez sluníčka. A naopak když sluníčko hodně svítí a máš přebytky, tak je na spotu prodáváš v 8,9,10,11 hodin, kdy je cena kWh vysoká.
Mig_35
Doposud jsem měl komplet náklady za elektřinu včetně topení cca 3000 za měsíc. Plus voda do 500 za měsíc. Teď se situace na chvilku změnila, a jakožto finančně negramotný těžko hledám motivaci k investici půl mega do fotovoltaiky. Návratnost deset let? Po zvážení všech pro a proti, přijde mi to stejně hysterické jako když byl Covid a všichni kupovali kvůli zavřeným hranicím chaty a chalupy, které teď plní stránky realitních kanceláří… válka za chvilku skončí a situace se normalizuje. Možná to nebude jako predtim - ale dotaci nechci - stejně to žádná dotace není - a navíc EU zastropuje ceny. Takže pokud fotovoltaiku, potom kvůli ekologii, ne kvůli financím.
Avatar - Ham.
Ham.
3000 za měsíc za komplet topení, teplou vodu, spotřebu el. přístrojů v domácnosti? No to gratuluji, to máš hodně skromnou domácnost. Při takto malé spotřebě skutečně FVE nepotřebuješ.
Mig_35
36000 za rok je faktura EON, 6000 voda. topí tepelné čerpadlo. v létě vyhřívání bazénu. plyn tu není. 300 m2
Avatar - Ham.
Ham.
No takže jsi musel investovat statisíce místo FVE do tepelného čerpadla. Tos mohl napsat hned. Na 300m2 je potřeba už dost velké čerpadlo minimálně o výkonu 14 ale spíše 18 kW.
Mig_35
220 tisíc. Plyn není, nebyla jiná možnost. Stejně bych kupoval plynový kotel. Ale neměl bych elektřinu za výhodnější sazby
edit: mimochodem na tepelné čerpadlo jsou dotace a to jsou opravdu dotace, ne že se upíšeš prodávat přebytky za směšné částky zpátky... pokud bych fotovoltaiku řešil, jedině bez dotací.
Avatar - speedfred
speedfred
Kamoš postavil nový dom tam u nás na severe. Má nejaké dobré tepelné čerpadlo ale zatial funguje bez FVE a od elektrikárov dostal ( po minulom období) mesačné zálohy na 48€.
Mig_35
tak pořád jsou firmy, co prodávají baráky, co jedou za nula😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
dražší provoz.... tohle bych uplně netvrdil, znám i dost benzinových motorů, které mají dražší provoz, než velká část dieslů 😁 ehm... tsi ea111... ehm 1,6ecoboost... a tak dál 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hodně špatné motory se vždy najdou kdekoliv. Až mi najdeš diesel v C segmentu za 500tis, který jezdí za 3-3.2, tak se muzeme začít bavit o výhodnosti. Protoze benzin v této cenovce, který jezdí za 3.8-4 najdu.
Nebo B segment za 350, kde diesel jezdí za 2.5? O benzinu, který jezdí za 3-3.4 bych věděl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nic ti hledat nebudu 😁 Vůbec si nepochopil, co sem psal.. jen poukazuji na fakt, že to neplatí plošně a že se i benzinový motor může na údržbě dooooost prodražit... i když výměnu bloku motoru už asi nejde nazvat údržbou 😁

a žádný čistě benzinový motor nejezdí za 3 mimo laboratoř.... vím, že to schválně neuvádíš, a že budeš argumentovat tím, že v tom Yarisu je atmosférický benzín, a leješ jen benzín, ano a ano... ale taky tam je ještě elektromotor, žejo.....A hybrid není čistě benzinový motor, proto je to hybridní pohon žejo.

Mohu se zeptat, jaký benzin (tedy přesně hybrid), který jezdí do 4 na sto, v C segmentu a do 500 tisíc máš na mysli ? Tedy, který si mohu jít koupit i já a né že ti to nabídli jako fleetovou cenu na firmu ?

Ať hledám, jak hledám, tak CorollaHB s 1.8HSD začíná od 650 tisíc, dle aktuálního ceníku Toyoty 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo s tou corollou, to jsem si nějak neuvědomil, ze uz to je o 100 vic.
Za 3 ti budu jezdit s yarisem jak nic. Nic jiného než benzin se tam neleje, takže je to čistě benzínové. To ze si to samo vyrábí elektriku, mimo jiné i třeba z toho benzinu, na tom nic nemění. Pořád je to benzínové auto.

A pro bezproblémový servis, je potřeba nekupovat auta od F. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale pohon, co pohání kola, je hybridní 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to úplně stejné jako dodávat zbraně nepříteli vlastního obchodního partnera... EU vůbec neví co dělá.

Němci si stále jen mysli že si všecko koupí... To že Češi jim prodají vlastní zemi i s obyvateli ještě neznamená že se tak ale chovají i ostatní!!!
DonVito
Nas obchodni "partner" - rusko - je nas nepritel.

A Cesko je na seznamu hlavnich nepratel ruska.
https😐/www.denik.cz/…am-20210514.html

Jen pro poradek.

"Rusko zveřejnilo seznam nepřátelských zemí. Jsou na něm jen Česko a USA"
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemluv za všechny, já tedy znám dost lidí, pro které je rusko přítel... akorát nikdo se tam nechce odstěhovat 😁
DonVito
Jj rohypnol, barichelo, ricardo atd.
😁
Avatar - Anonym
Anonym
Zas lžeš kecale...

Něco jiného jsou obyčejní rusové, nebo obdivovat ruskou techniku, případu atd a něco jiného je podporovat pomatený Putinův režim.

Já mam rád i USA, ovšem vyjma amerických politiků a jejich způsobu zahraniční politiky. Ale to neznamená, že mam něco proti farmáři z Kentucky a že nemam rád americkou techniku.
traveldrive
A kto je pre teba priateľ? Napr. USA? Prečo sa tam teda nesťahuješ?
Nemyslíš, že na inteligentného človeka je tá tvoja poznámka predsa len dosť debilná?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Znáš tu o potrefené huse ? to je trochu jiná, než ta svatomartinská...

Ale nevím, jak ty, ale já se asi nechci kamarádit s někým z donucení, protože když nebudu, vjede mi sem armádou, což už ostatně i udělal v historii...
traveldrive
Ak s niekým nie si kamarát, nutne to nemusí znamenať, že ste nepriatelia.
To za prvé.
A pokiaľ stojíš na jednej zo strán barikády, ako sa hovorí, mal by si sa najprv presvedčiť, či je skutočne lepšia, ako je tá druhá strana. Ja som presvedčený o tom, že proti sebe stoja dva tábory - ktorých tútori si navzájom nemajú absolútne čo vyčítať. Jeden je za osemnásť, druhý bez dvoch za dvadsať.
Keď tu niekto tvrdí, že som proruský, tak buď klame, alebo sa mýli. Len nehádžem všetok hnoj iba na východ.
Ak niečo Rus chce, vezme si to silou a stojí si za tým. Ak chce niečo Američan, vezme si to silou, ospravedlnenou nejakým dobrým ľudomilným a demokratickým dôvodom. Alebo "mierovými" prostriedkami, ovplyvňovaním burzy a trhu, čo má v konečnom dôsledku podobne ďalekosiahle dôsledky. Tak teraz súď, kto je lepší?
Arese
Jsi fakt beznadějný případ. 😒 :no:
DonVito
https😐/denikn.cz/…u-devet-procent/

Travele, porad patris na Slovensku k mensine 😉
Avatar - Ham.
Ham.
No pozor, Slováci jsou hodně rusky orientovaní, tohle je docela šílené
https😐/www.novinky.cz/…s-rusku-40408722#…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Byli jsme podrobeni Německé nacistické říši. Němci vypálili dvě vesnice. Obsadili cca 1/3 území. To jsou přátelé?!?!? A dnes se s Němci objímáme...
Rád bych taky připomněl že Sovětský svaz OSVOBODIL od Němců víc než polovinu naší země.
Takže to, že teď je v Rusku Putin, který dělá co dělá, je sice hrozné, ale nikde není dáno že to tak bude navždy. Naopak je jasné a jisté, že je to jen dočasný stav..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dočasný stav, který trval 2/3 20. století a po pár letech relativně normálního chování je to tu zpět s Putinem...
Avatar - speedfred
speedfred
Nechápem miestu rétoriku že sa musím hneď niekam sťahovať keď mám výhrady voči tomu čo je doma.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je rozdíl mít výhrady a sympatizovat se státem, který nás už jednou obsadil a držel nás v hluboké totalitě, kde neplatila svoboda slova, svoboda pohybu, svoboda podnikání a kdo byl proti režimu, čekala ho šatlava či poprava....navíc v době, kdy jeho rétorika vůči nám již před válkou byla nepřátelská, protože nás považují za své území a otevřeně prohalšuje, že nás chce zase anektovat k federaci, společně s dalšími zeměmi. Já ti nevím, to mi prostě nepříjde normální.

Dostanu tady "facku", že USA tohle a támhleto, ale i když jsou státy v područí USA, tak i když by nás vysávalo, tak pořád tady platí pro běžné občany nějaké svobody, možnosti. Ostatně podívejme, jak od II. světové dopadly země, které přijaly Marshallův plán a nespadly do soc.bloku.... jejich diktátor z USA jim přeci nepopravoval ve velkém lidi, nezavíral je za jiný názor (tedy pokud terorismus neopovažuješ za jiný názor), nechal je prostě žít v rámci možností slušně a v klidu... takže když už, radši budu vykořisťován USA, které mi sem nevjede tankem, nechá mne žít, nadávat na koho chci, cestovat kam chci a nezavře mne za to, že řeknu, že Biden je ***... 😊

Na to být neutrální nejsme dost bohatá a velká země 😊 Navíc nikdo není neutrální, ani to Švýcarsko

A to říkám i jako člověk, který má mezi rusy přátele, kteří to vidí stejně.
Arese
Skvěle vystiženo! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pořád zapomínáš, že ten němec za cca 9 let tu zabil, nebo odvekl do německa a dalších zemí a zabil je tam - 50x tolik lití, než stihnuli zabít sověti na území čsssr.

A to sověti je strašně důležité, protože jednotky tvořili ukrajinci, bělorusové, mongolové, tataři, kazaši apod, vedle rusů.

A stejně jako nepočítám, kolik lidí zabili čeští kolaboranti s německými nacisty lidí s jiným názorem, tak samozřejmě nepočítám kolik lidí zabili čeští komunisté svými rozhodnutími.

A přesto s němci kamarádíte a obdivujete. Já teda ne, nevím proč. Kam vstoupí HELLMUT, tam 200 let neroste tráva.
Mig_35
tak přes to by ses snad mohl přenést, co bylo před 60 lety. to co dělají Rusáci na Ukrajině teď se děje v reálném čase. znásilňují, rabují, střílejí civilisty. Lidé 21. století.
rohor
Koukni na ekonomický rozvoj a jeho ještě stále moc patrné důsledky Československa pod ruZkou nadvládou a pak tady vypouštěj svá moudra debílku.
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj synu, za chvíli si nic nenabiješ, jako v pokrokové Číně a u soudruhů v Kalifornii https😐/www.idnes.cz/…37_automoto_dohr

😄 😄 😄
PowerHouse
Tak EV po roce 2025 sníží cenu PHM na polovinu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A to ještě není zdanění takové jako z PHM kde máme čtvrtinu spotřební daň že!!!

Výhodnost EV mobility neexistuje, je jen zbožným snem politiků a pár ekofašistických iniciativ.

Každopádně já jsem vklidu. Fialova vláda pohřbí naše lidi a průmysl do roka a do dne, takže nějaké starosti s nesmyslným zaváděním EV mobility nás bohužel vůbec nemusí trápit!!

Sice je skvělé, že fialova vláda pětidemolice pochopila po 3/4 roce že může a musí regulovat ceny, ale udělala to tím nejhloupějším možným způsobem!!! Zastropit ceny nad úrovní ostatních států je absolutní fiasko!!! Konkurenceschopnost ČR jde díky Fialovy totálně do pr... Ten chap tohle už nemůže ani dělat nevědomě. To už opravdu zavání vlastizradou!!! 70 tisíc nestačilo, bude to chtít plný Václavák!!!
Avatar - Anonym
Anonym
Když to seřadím podle TCO, tak to dnes většinou vychází takto😒br /> LPG ... Benzín ... Nafta ... CNG .........................Elektřina s domácím dobíjením ... Elektřina s veřejným dobíjením ............................................... Vodík.
Problém je, že spousta lidí si TCO neumí spočítat. Auto není jen o účtu za palivo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kde je hybrid. A jak TCO počítáš obecne a ne na konkrétním aute? Pořizovací cenu neřešíš? Servis taky ne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Asi jsi vůbec nepochopil co napsal. Právě proto uváděl TCO že.!
Avatar - Anonym
Anonym
Hybrid se těžko posuzuje, respektive zařazuje. Třeba klasický hybrid typu Prius je v podstatě auto na benzín. Má se pro něj vytvářet extra kategorie? TCO je TCO se vším všudy.
Mig_35
Viděl jsem přestavěné RX450h na LPG - jde to velmi dobře. to je černý kůň soutěže😊
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, černý kůň to je. Ale právě u hybridu, který ještě někdo dále zhybridizuje, se TCO odhaduje nejhůř 😁
BTW V poslední době jsem zaznamenal, že někteří majitelé aut na CNG se ptají na možnost přestavby na LPG. To jsou další černí koně 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za chvíli se budou ptát na přestavbu z EV na spalovák 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Do budoucna nelze vyloučit nic 😁 Takhle turbulentní dobu jsme už dlouho nezažili.
DonVito
Jakou v tech tvych vypoctech TCO pocitas zivotnost elektromobilu?
gil54
Špatně položená otázka.

Pro výpočet TCO je zásadní jak dlouho ho předpokládá užívat. Životnost je nedůležitý údaj, když ho například plánuje za tři roky prodat.
DonVito
Ok, ale jestlize rozlisujes dobu uzivani (zkratis ji) zanasis do vypoctu promenou navic - cenu ojetiny.

A to by delalo z vypoctu TCO dost nepresny udaj.

No kazdopadne bych rad podminky Tycoonovych vypoctu TCO at uz jsou limitovany cimkoliv.
Avatar - Anonym
Anonym
Já osobně bych počítal s cca 200 tkm životností. Málokdo bude do ojetého elektromobilu po záruce kupovat novou baterku.
Samozřejmě, v reálu je velmi těžké odhadovat amortizaci jakéhokoliv auta.
DonVito
A jsme doma.
200.000km plati tak mozna pro prvniho e-Golfa.

Doporucuji si zjistit vic o zivotnosti baterii.
Zkus si ty naklady prepocitat na zaklade realnych udaju😒br />https😐/www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/
A sice zivotnost milion km. :-!

PS Vis neco o poctu cyklu Li-Iontovych baterii?
Avatar - Anonym
Anonym
To je pěkná pohádka.
Třeba u nás v ČR není Toyota PROACE Electric vůbec v nabídce. Ale je v nabídce třeba v UK. Ale záruka není milion kilometrů, ale jen 160 000 km.
DonVito
Pohadkou si nazyvej co chces.
To byl priklad zaruky.

Ptal jsem se te na zivotnost a pocet cyklu.

Jakou zaruku melo tvy auto? 😁

Spousta lidi si u EV plete zaruku zivotnost...

Zkus si spocitat, kdyz ma baterka (parametry clanku z r. 2017) 1400 cyklu (nez bude SoH 80😖 a auto ma dojezd 300km.
Je to 420.000km.
A to pri velmi hlubokych cyklech.
A ke vsemu ti porad zbyva 80% puvodni kapacity.
Tohle je realita.

Resp. klidne mi uved, jak jsi prisel na zivotnost 200.000km.
Avatar - Anonym
Anonym
Životnost Li-Ion je velmi závislá na podmínkách použití (teplota, nabíjecí proud, SoH, SoC). 1000 cyklů po 200 km, to bych řekl, že je reálné. A takhle uvažují i automobilky, které málokdy dávájí na baterii záruku delší než 160 000 km. Záruka přitom zpravidla nepokrývá výrazný pokles kapacity o cca třetinu, to se věštinou bere jako "normální stav".
Avatar - Ondore
Ondore
Máš to správne, až na miesta kde to nie je správne.
Záruka nemá nič spoločné so životnosťou, to by si musel mnohé spaľováky po dvoch rokoch zahodiť.
Cykly môžeš zvýšiť na 1.500, počítajú sa z plného dojazdu, nech je to iba 250 km (50 kWh batéria, 20 kW spotreba) = 375.000 km. Vyššia kapacita alebo LFP batéria znamená toto číslo ešte vyššie (500-800 tis. km), viď napr. tu: https😐/www.google.com/search?…
Avatar - Anonym
Anonym
Plný či částešný dojezd není až tak důležitý, jako třeba teplota a rychlost nabíjení. A pak to může být klidně těch 1000 cyklů s částečným využitím.
LFP má delší životnost, ale naopak i nevýhody.
Avatar - Ondore
Ondore
Prvú vetu máš jedinú správne, súhlasím s Tebou, že sa dá baterka odpáliť, ak ju budeš používať na prasáka, stačí nechať ho zaparkovať s nulou pár mesiacov a môžeš ju zahodiť. Ale prečo by si to robil s vlastným autom, ktoré je navyše poriadne drahé?
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Anonym
Anonym
A povíš nám, proč se musí Lionky v autobusech chladit? protože jakmile překročí teplota 50 stupnů, tak na ten počet cyklů udávaných výrobcem můžeš tiše zapomenout, vid zelenej šmoulo.

PS: co dělaj bratři mirčurinci a lysenkisti? jak vám šlape neostalinistická utopistická pavěda? 😄
Lubo
Myslím, že ideš na ten výpočet TCO správne. 200 tis. km férovo..
Možno keby sme chceli byť úplne presní, tak priemerný vek auta v ČR je 15 rokov a priemerný nájazd vrátane služobných áut 20 000 km / ročne, tj. 300 tis. km.

1 mil. km fakt nechápem ako môže niekto tlačiť do priemerného TCO. Alebo si niekto fakt myslí, že po zavedení EV budeme všetci jazdiť 3,5 - 5 x viac?
Priemerný občan najazdí 1 mil. km za 50-70 rokov. Nemecká štatistika uvádza pre autá domácností ešte o dosť nižšie nájazdy (nezapočítavajú firemné autá) https😐/www.autoforum.cz/…ned-dva-modely/.

Zaujímalo by ma ako rátaš náklady na jazdu elektrinou.
Je to dosť široký rozptyl, napr😒br /> - od 15 kWh / 100 km x 5 kč = 0,75 Kč/km
- po 30 kWh / 100 km x 18 kč = 5,4 Kč/km
Avatar - Ondore
Ondore
Súhlas s niekoľkými pripomienkami😒br /> - zhodou okolností hneď dvaja moji známi vymieňajú auto, jeden to rieši už niekoľko mesiacov, druhý to kupuje teraz aktuálne (objednané, čaká na dodávku). Obaja majú auto na súkromné účely cca 10 rokov, obaja kupovali ako nové, obaja jazdia mierne nadštandardne, obaja majú blízko 250.000 km. Dá sa predpokladať, že autá budú žiť a fungovať pár ďalších rokov a niekde pri 350.000 km pôjdu na šrotovisko. Pointa - počítať TCO na 200.000 km je ok, súhlasím. Nesúhlasím s Tycoonom napr. vo vete: "Ale záruka není milion kilometrů, ale jen 160 000 km" - toto nemá nič spoločné s tým, koľko reálne vydrží batéria či iný komponent auta.
- ďalšia pripomienka ohľadne životnosti - v prípade batérie to znamená stav, kedy poklesne jej kapacita pod stanovenú hranicu, obvykle na 70-80 % pôvodnej kapacity. Takže "koniec životnosti" batérie znamená len toľko, že auto s pôvodným WLTP dojazdom 500 km bude mať WLTP 350 km. Každý musí vedieť, či s tým zvládne trasy, ktoré bežne robí aj o 10 rokov, alebo auto predá niekomu, komu to stačiť bude.
- 1 mil. km - súhlas, málo áut to dá a o tých sa píše, ale majitelia spaľovákov to podávajú ako štandard. Nie, nie je to tak bežné a priemerná celková životnosť 350.000 km bude bližšia realite.
- ceny elektriny - veľmi dobrý postreh! Pointa je, že nevieme, kam sa to bude vyvíjať, pôjdu ceny palív pred zákazom hore, alebo dole? Ako elektrina, nainštalujú si všetci na rodinné baráky a paneláky fotovoltiku, čím si fixnú ceny do budúcnosti? Príde o 10 rokov nejaké zdanienie solárnych panelov? Nikto nevie a môžeme vychádzať len z aktuálnej situácie, prípadne podľa minulosti sa pokúsiť extrapolovať budúcnosť, čo ale pri zmene technológie moc dobre nefunguje.
Lubo
Osobne vidím tieto argumenty o 1 mil km len u DonVita, ale možno mi niečo ušlo.

Tycoon argumentuje rozumne a slušne, vysvetlí čo bral do úvahy. Nerobíme tu diplomovú prácu.
Nikdy sa netrafí všetkým do vkusu, priemeru, presvedčenia :-!
Ale určite je to presnejšie ako vyťahovať za každých okolností jezdím za korunu a budu 1 mil km.
Avatar - Ondore
Ondore
Ušlo veru, pod článkami o EV sa často vyťahujú argumenty opierajúce sa o situácie, ktoré nastávajú zriedkavo až nikdy - a to z oboch strán, ale ak mám povedať za seba, tak častejšie zo strany majiteľov spaľovákov. By si sa čudoval diskusiám, ako sú škodlivé uhoľné elektrárne a teda EV-čka sú vraj špinavšie ako spaľováky, ale tí istí ľudia radi "zabudnú", že rafinérky sú jedny z najväčších spotrebiteľov elektriny. Aj ten milión tu padal, aj to, že každý jazdí 1.000 km bez prestávky a keď vyšiel článok o rekorde elektrického Mercedesu, ktorý to dal bez nabíjania, tak sa dožadovali dvojnásobku 😁
traveldrive
Holt človek je tvor nespokojný...
cudzinec111
A čo nehody?
- uz mensia buracka moze narusit fungovanie baterie a vyzadovat si vymenu celej baterie. Aj keby bola plne funkcna, neda sa zarucit bezpecnost, napr. ci nesposobi poziar, riesi sa to vymenou baterie.
- teda potrebujes havarijne poistenie po celu dobu vlastnenia auta, lebo 500000 Kč za novu bateriu asi malokto zaplati - to opat predrazuje vlastnenie elektromobilu.

A čo záruka?
Potrebuješ chodiť každoročne do autorizovaného servisu po celu dobu vlastnenia auta, aby si mal tú záruku 160000 km. Ďalšie náklady navyše. Nikto ti batériu nezrepasuje, to nie je turbo...

A čo poruchy?
Elektromobil je len taky velmi drahy elektrospotrebic. Poznas nejaky komplikovany elektrospotrebic, ktory by fungoval po 10 rokoch pouzivania a nemal ziadnu zavadu? Napr. u vw softver nefunguje poriadne uz u noveho auta, aj keby sa autu fyzicky nic nestalo, co ked bude porucha softveroveho typu, ktora ti zneprijemni/znemozni pouzivanie auta? Softver/elektronika ti vie narobit biedu aj u spalovaka, u EV je to totalna neznama.
traveldrive
Nehody - baterka je obvykle v rázvore - v podlahe medzi nápravami. Menšia búračka s ňou neurobí nič - snáď si nemyslíš, že sú konštruktéri takí debili, a dali do toho také chúlostivé články, aby bola pri rozbitom svetle a pokrčenom blatníku baterka na odpis?
Záruka - o tomto neviem, máš k tomu nejaký podklad? Inak, kým nebudú bežné servisy preorientované na EV a nedoplnia si odbornosť, je to logické.
Poruchy - ako sorry, argumentovať tu nejakými domácimi elektrospotrebičmi za pár šušňov je dosť od veci. Príde ti napr. práčka podobná s autom na elektrinu? V tom prípade asi vyhľadaj lekára.
Bieda elektroniky u VW je bieda elektroniky u VW, nie globálna vada. VW nie je jediná automobilka na svete.
Sorry, ale také úplne sedliacke myslenie sa v týchto veciach sotva dá uplatniť.
Lubo
Hybrid beriem ako štandardnú súčasť niektorých áut, nie ako osobitnú kategóriu pohonu.
Napr. BMW, Audi bez hybridnej výpomoci ťažko kúpiš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas.
DonVito
Maji prehled o vyrobnich cenach elektricke energie.
Tudiz je kratkodoby vykyv cen nevyvede z miry.

Nehlede na to, ze stale jezdi vyrazne levneji nez se spalovakem.
:-!

Udivuje me, jak lidi co EV nevlastni, vedi o provoznich nakladech EV vic nez jejich vlastnici resp. e😜erti. 😁
"Podle automobilového e😜erta EY Petra Knapa stále motoristé většinou dobíjí doma nebo v práci za cenu do pěti korun za kWh."
"Cena za ujetý kilometr se tak v současnosti pohybují cca v intervalu 1,10 až 1,40 Kč/km a provoz elektromobilu zůstává i nadále výrazně levnější :yes: než jízda klasickým autem," dodal Schreier.
ericn
No jo jen tě to EV pořád stojí výrazně víc, když si vezmeme takový Hyundai Kona - 1.0TGDi Smart za 499tis a základní Konu Electric Smart za 849tis. Rozdíl je 350tis Kč, spočítej si, kdy se ti ta elektrická verze vyplatí 😉 Asi nemá smysl se pak bavit o nákladu na km jízdy… A to beru jedno z nejdostupnějších aut, co mají obě verze…
DonVito
Naopak o nakladech na km to je.

Kdyz mas zivotnost EV 400.000km,tak ti staci usetrit korunu na km.

Coz je naprosto realny.

A to se bavime o dnesnich jeste vysokych cenach EV.
ericn
400000 km je v průměru 20let provozu, tak dlouho si nechá auto málokdo. Navíc u EV už bude baterka úplně v pr…, tj dojezd bude minimální, kdežto ten benzinový bude pořád stejný. Jinak ten tvůj argument nestojí ani za zlámanou grešli 😉
DonVito
Kdyz si ho nenechas, tak ho s mensim najezdem slusne prodas.

Stav baterky se da pomerne presne diagnostikovat. 😉

Ty argumente 😁
ericn
Tak ještě tu o šípkový růžence 😉

Oni ty ojety elektromobily se tak skvěle prodávají, vid? Chtěl bych vidět diagnostiku 20ti leté baterky…

Ty argumente 😒]
Avatar - Ondore
Ondore
"400000 km je v průměru 20let provozu" - chlapci dohodnite sa na argumentoch, raz potrebujete jazdíť 1.000 km v kuse, druhý raz jazdíte v priemere nejakých 55 km denne. Tak ako to máte, jazdíte 1,5 trasy mesačne a potom vám to auto stojí, alebo to máte ako my ostatní, bežný dopravný prostriedok do práce a raz, dvakrát ročne nejaká dlhšia cesta?
Avatar - Anonym
Anonym
Výrobní a prodejní ceny se čím dál více vzdalují a tento trend asi bude pokračovat. Do budoucna nelze vyloučit, že prodejní cena elektřiny bude na výrobní ceně skoro nezávislá, tzn. většina ceny bude dána fixními náklady a regulovanými položkami.
kesumb
nene....
x5 phev bez nabijeni jezdi mezi 7-9 litrama, beru 9 at je to fer. Benzin za 40kc vcetne dph, tzn bez dane 300kc na 100km. Tesla X, BMW iX porovnatelne 30kwh, ja platim 10-12kc (pre bez smlouvy, cenik k dohledani na pre.cz), tedy 300-360kc.

Dobijeni na ionity v italii nefunkcni, stojan nekomunikuje. Na dalsim s Mercedes kartou 26kwh za 510kc v prepoctu, gle 350e na to neda ani naznakem 100km. Pri tempomatovejch 140 bude se ztratama i tmx kolem 30.

cely je to peknej ale bez vlastni elektrarny a baterii nefunkcni sen. Vcera jsem jel opet 1100km s prumerem 135kmh, pauzy dve na hodinu a pak pul. S premiovym ev bych to jel o minimalne 4 hodiny dyl. Jako druhy auto s vodni turbinou si to koupim, jako prvni ani nahodou a to rikam jako fanda
DonVito
Heled, ty tvy pocty jsou hodne priohnuty.
Konkretne drahe rychlonabijeni vs palivo bez dph apod. 😁

Nehlede na extremni najezdy kde je EV dnes casove samozrejme objektivne v nevyhode.

Je mi te uprimne lito, ze musis jezdit 1.100km bez zastavek, jidla atp.

Kdyz jedes v EV, tak dorazis o neco pozdejc, ale zato odpocatej, najezenej a dokonce muzes i pit a delat zastavky na toaletu.

PS Tim nechci rict, ze pro tebe je EV lepsi. Jen to, ze ho znevyhodnujes.
Mig_35
při zastropování bude reálná cena 9 Kč za kWh. koukal jsem teď, navnaděn Kesumbovými referencemi, na test 545e. Karpát říkal, že reálně jezdil za 25-30 kWh na elektřinu, že se slibovaným 18 kWh ani nepříblížil. Takže abych jezdil na elektřinu za 2,5-2,70 na sto? To už fakt nedává smysl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak, vsechno a nejvíc vy rohypnol, který ani nedává fakta a argumenty. Protoze jeho názor je údajně skutečnost. 😒]
Avatar - Ondore
Ondore
Počkaj, Ty sa odvolávaš na predposledný odstavec keď vieš, že 90 % diskutujúcich zvládlo iba nadpis? Ale no táááák 😁

Baví ma, že sú tu samí inteligentní majitelia spaľovákov, ktorí majú spotrebu 5 litrov a tankujú na najlacnejších benzínkach. A ako predpokladajú, že majitelia EV-čiek sú tí blbí, lebo ČEZ zdraželo z 10 na 18, ale nikto z nich nepoužíva kartu s ktorou má rýchlonabíjanie za 11,50 CZK - na tej istej ČEZ nabíjačke. Samozrejme, že majitelia chodia nabíjať na drahšie stojany, lebo drahšia elektrika má viacej oktánov, lepšie maže cievky a motor sa po nej nezanáša 😁 😁 😁

Krátko k TCO - ak to zjednoduším, tak dôležitá je cena auta plus prevádzkové náklady mínus cena za ktorú to predám a toto podelím na daný počet kilometrov, nie? Nedávno som to počítal známemu pre jeho potreby (súkromné auto, býva v dome, 10 rokov, 250.000 km) a vyšlo mi, že pri súčasných podmienkach si môže kúpiť EV o 15.000 € drahšie ako spaľovák a náklady budú mať cca rovnaké. Rozhodnutie v čom sa kto chce 10 rokov voziť je na každom z nás.
traveldrive
Má to len jednu chybičku krásy - aj ten spaľovák už tiež riadne podražel - s akými nadobúdacími nákladmi za auto si počítal? Keď zvážim auto, ktoré som kúpil pred dvomi rokmi, a pripočítam spomínaných 15 tis. k cene, tak elektrickú verziu s dojazdom 275 km, teda na účel rodinného vozu, ktorému slúži moje naftové auto, celkom na nič kúpim s odratými ušami. Potom ma fakt zaujíma, v čom by tá výhoda EV bola.
Pre zaujímavosť, rovnaké naftové auto, za ktoré som dal pred dvomi rokmi 16500,-€, dnes vyjde na 21,5 tisíca, s prižmúrením oka k slabšej výbave a verzii N1.
Avatar - Ondore
Ondore
Nemá 😄 Obstarávacie ceny si určoval on, vybral si autá, ktoré pripadajú v úvahu tu a teraz, nekupuje auto pred dvomi rokmi.

EDIT: Len doplním príklad - môžeš si vybrať Passat za 41.000 (jeden z najlacnejších skladom: https😐/stockcars.porscheinformatik.com/…-2021-0461226-SK), alebo EV za 56.000 a TCO bude podobné. Trúfam si povedať, že EV za 56.000 bude o nečo lepšie povozenie ako s tým 150k TDI-čkom.

EDIT2: Aby sa upokojili rozvášnení petrolheadi doplním, že kvôli dostupnosti si objednal spaľovák, ktorý mu mali dodať tento týždeň (čo sa nestalo).
traveldrive
To čo popisuješ, je možné len preto, že cena spaľovákov šla voči nedávnej dobe hore tak o 50%, pričom cena EV sa udržuje plus/mínus v rovnakých intenciách. Pripomína mi to reklamu Forda, ktorá hlásala, že nový model je lacnejší ako jeho predchodca. Vtip bol v tom, že pri uvedení novinky Ford stávajúci model výrazne zdražil.
Je síce pekné, že pri rozdiele ceny cca 15 000 medzi spaľovákom a EV sa ten EV možno vyplatí, problém je, že človek, čo bol schopný si na auto za 20 tisíc zarobiť, dnes si musí ešte 10 požičať, a ďalších 15 je už preňho už prakticky nedosiahnuteľných.
Niekomu to môže vyjsť - ale ľudí, ktorým to nevychádza a nevyjde, je mnohonásobne viac. Čo je, podľa môjho názoru, najväčší dôvod kritiky EV a súčasného stavu vecí v automobilovom svete.
Avatar - Ondore
Ondore
Môj odhad je, že aj keby sme tu nemali žiadne EV, tak vývoj ceny ICE by bol (takmer) rovnaký, pretože ostatné udalosti čo vo svete nastali mali rozhodujúci vplyv na cenu a dostupnosť.
Veľa ľudí si spája veci, ktoré spolu súvisia minimálne alebo vôbec, zdôvodnenie viď napríklad tu, kde Bobby Henderson ukazuje vplyv počtu pirátov na globálne otepľovanie😒br />https😐/www.chi2innovations.com/…n-not-causation/
traveldrive
No, o tom by sa dalo baviť dlho. Ja osobne si myslím, že nič sa nedeje náhodou, vždy je nejaký zámer, pokus uskutočniť ho a výsledok, ktorý sa s pôvodným zámerom nemusí vždy zhodovať. Ako sa hovorí, keď je somárovi dobre, ide sa na ľad šmýkať - začínal byť relatívny kľud, životná úroveň pomaličky stúpala a hups - zrazu jedno nešťastie za druhým. Covid, čipová kríza, konflikt na Ukrajine... Tieto veci spolu zase súvisia. Áno, keby nebolo EV, autá by asi zdraželi aj tak - aj keď možno nie tak rýchlo a divoko. Za dva roky 50% (môžu štatistiky hovoriť čo chcú, tých +/- 50% mám odpozorovaných na konkrétnych veciach), to sa nedeje samo.
Avatar - Ondore
Ondore
To ma celkom zaujíma, takže podľa Teba majú EV zásadný vplyv na ceny ICE. Môžeš mi povedať viac, z čoho tak usudzuješ?
Lubo
Automobilky masívne investujú do vývoja EV.
A niekde tie peniaze potrebujú zobrať. A odkiaľ ?

Cash is king, a to platí dvojnásobne keď musíš masívne investovať a pritom mať spokojných akcionárov. Každý by to tak spravil.
Avatar - Ondore
Ondore
Ak by sme šli Tvojou úvahou, tak aplikované na VW za prvý polrok zdraženie áut o polovicu = cca 40 miliárd, ak to šlo do vývoja EV, tak po rozpočítaní na počet BEV to dáva náklad na jedno EV cca 184.000 euro. A to mi tam chýba rekordný zisk VW za prvý polrok. Dosť pochybujem, len tak z prsta by som povedal, že EV môžu za zdraženie tak do 10 %, zvyšok ide na vrub iným faktorom.
Lubo
Nejde len o hospodársky výsledok (P&L), ale aj o Cash Flow potrebný na investície.

VW investuje 89 mld Eur do roku 2026, aby dovtedy dosiahlo výrobnú kapacitu 3,5 m EV ročne, výrobnú kapacitu na batérie, SW, atď.

Financujú to z toho čo predávajú aktuálne. K tomu so pridaj nižšie objemy. Takže z každého auta musia zarobiť viac na túto zmenu.

https😐/www.volkswagenag.com/…resentation1.pdf
Avatar - Ondore
Ondore
To čo vravíš v ničom neodporuje tomu, čo som povedal ja. Ak sú schopní za polrok navýšiť tržby o 40 mld. pri plus mínus zachovanom objeme výroby, tak investície 90 mld za 5 rokov majú s prehľadom, navyše je to verejne obchodovateľná spoločnosť, kedykoľvek môžu navýšiť kapitál vydaním akcií.
Pekná prezentácia!
traveldrive
Neviem, či zásadný, ale vplyv majú. Vývoj EV znamená nutnosť nových nemalých investícií s návratnosťou v dlhodobom meradle, pretože EV sa ešte vo veľkom nepredávajú - čiže je tu logická snaha navýšiť zisky. Nebyť masívneho pretláčania elektromobility (o.i. aj ako dôsledku enormného tlaku na vcelku neškodné emisie CO2, čo je zase iný príbeh), myslím si, že spaľováky by šli s cenou hore pozvoľnejšie a nie do takej miery - skôr v súvislosti s nedostatkom komponentov, materiálov a ich cien (čo je opäť iný príbeh) a tak podobne. Či je ten rozdiel 10%, ako píšeš s Lubom, ale je to je iné číslo, to skutočne neviem. Môj názor, môžem sa mýliť.
Avatar - Ondore
Ondore
Osobne by som bol opatrný v tom hovoriť, za čo môžu EV-čka, hrozí nám tu totiž, že sa zosype celý automotive priemysel. Ukazovať potom prstom na EV bude strašne jednoduché, ale podstatnou príčinou budú ich SÚČASNÉ záväzky, taký VW má 192 mld. dlhu, najzadĺženejšia skupina na svete. Tesla ak si pamätám mala v časoch, keď ju najviac kritizovali niečo cez 11 mld.
traveldrive
Myslím, že "prispieť k zdražovaniu" a "byť príčinou zdražovania" sú dva zásadne odlišné pojmy. Veľa závisí na podaní - čiže tá opatrnosť asi je na mieste, svedkami prekrucovania reality sme svedkami prakticky stále.
VW to dosť prepálil na dieselgate, ja popravde ešte dnes premýšľam, prečo si celú kauzu zlízol prakticky sám. že následne vyústila do honu na čarodejnice a šialenstvo proti CO2 nabralo na obrátkach, je ďalšia vec.
Aby sme sa rozumeli, proti EV ako takým nič nemám. Vadí mi, že si ho nedovolím zatiaľ kúpiť a ak ho aj kúpim, že dokáže plniť len časť mojich potrieb. Nie je to auto pre každého, a zároveň sa približujeme k realite že auto nie je pre každého - čo ma desí ešte viac.
Avatar - Ondore
Ondore
Je to ako vravíš, VW "vychytal" najväčšiu porciu, pár ďalších tiež dostalo pokuty, ale bolo to podstatne menej. A američania majú vďaka tomu kopec peňazí z pokút a sieť nabíjačiek Electrify America 😡 Tie nabíjačky inak môžu byť (a budú) slušným zdrojom príjmov pre VW do budúcnosti, aktuálne je schválená od US vlády dotácia 5 mld. na rozšírenie nabíjačiek + príjmy z nabíjania, napokon z toho vyjdú v pluse.
Ceny EV - máš pravdu, aktuálne sú zaujímavé hlavne pre tých, ktorí kupujú auto od 40.000 vyššie a to rozhodne nie je majorita. Ale som optimista, krízy sa utrasú, dodávateľské reťazce sa vrátia k normálu čo sa cien a času dodávok týka a potom pomaly začnú pribúdať použiteľné EV za 30k, čo prepočítané na TCO bude znamenať konkurenciu pre spaľováky za 20k - a tam už spadá podstatne viac kupujúcich. Obmedzí sa dostupnosť áut pre ľudí? Zrejme áno, ale vďaka inflácii nie až tak, ako to znie z tých čísiel, čo som napísal vyššie. Niektorí dokonca hovoria o tom, že ojazdené autá budú v najbližších rokoch cenovo prístupnejšie ako kedykoľvek predtým, tak si počkajme a uvidíme 😄
traveldrive
Skade si? To by chcelo sadnúť k pivu. Pilo by sa dobre.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo platí do 5 kč za 1 Kw? Ti, kteří maj fixaci do října a listopadu vid, pak budou platit 9 Kč a budou rádi 😄 😄 😄

A budou rádi když nějaký proud vůbec bude, protože vaše neostalinistické pavědecké nesmysly - OZE nic v zimě nevyráběj vid drahý utopisto. Nebo taky když je mlha, sníh, zataženo, bezvětří, moc horko atd atd

https😐/www.idnes.cz/…37_automoto_dohr
Tonito
Už delší dobu zde pozoruji nejen naprosto nesmyslné naklikávání palců, kdy kliknu jednou, ale skočí to o dva či o tři at´ už kladným nebo záporným směrem, ale téměř vždy u těchto článků ohledně elektrodebility, to těm elektrošaškům naskakuje do plusových palců téměř v násobcích! Milá redakce,
běžte už s tou propagandou toho elektrohnoje do ***e! A strčte si tam i ty vaše takzvané "prémiové" čičoviny!
ericn
Jj funguje to skvěle, dal jsem ti palec nahoru a skočil ti i ten dolu. A redakce mlčí, není jim to ani blbý 😒]
Tonito
Přesně! Těm šmejdům je to úplně jedno ... Mají tady nastrčené figurky na "rozjetí" debaty a hlavně at´ se naklikává! Hovada!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dělá to dokonce i opakovaně 😲 😲 když odebereš palec nahoru a dáš ho znovu tak opět skočí třeba tři palce dolů :-! :-!
Tonito
Dal jsem ti palec nahoru a automaticky ti skočil i ten mínusový ... Kde jsou ty časy, kdy se tady dalo rozumně diskutovat. Zaprodaní gauneři!
gil54
...pokusil jsem se ti to vysvětlit ve 21:01.
Tonito
Odpověd´ máš dole ...
gil54
Že najednou naskočí víc plusů nebo mínusů je normální. Zejména u frekventovaných článků a v čase vyšší návštěvnosti může někdo dostat několik palců, ale ty se ti zobrazí nikoliv on-line okamžitě, ale až po novém načtení stránky nebo když dáš palec ty a aktivuješ započítání a nové zobrazení palců. Do palcování může jeho autor kdykoliv zasáhnout a proto to může v součtu někdy vypadat chaoticky a nelogicky.

Je mi sto let, počítače nejsou můj obor, ale tohle jsem si myslel že ví každej. Pokud se mýlím, opravte mě.
Tonito
Ne, tohle se mi nestalo NIKDE a NIKDY! A je úplně jedno, jaké to jsou stránky, čím se zabývají, jaký je to operační systém, zda je to tablet, mobil, PC a nebo jaká je to denní nebo noční doba. Tohle je naprosto cílené a manipulativní!
gil54
OK. Já nemám ten pocit. I když na 100% se to asi vyloučit nedá.
Tonito
Je to tvůj názor a máš na něj právo. Ale podívej se na ty mínusy. Vážně máš pocit, že v tuhle hodinu je tady tolik elektrofanatiků, co mají s mým (a nejen s mým) názorem problém a tak "z principu či nudy" naklikávají ty mínusy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No evidentně neznáš zdejší diskuzi. Protoze s EV to nemá nic společného. Tohle je v každé diskuzi a dělá to jeden multinick, který má zablokovanou diskuzi, ale palce může dávat pořád.
Mig_35
to je blbost. už tady byly příspěvky, které měly 35 mínusů a plusů... když si vezmeš, že ke každému příspěvku můžeš dát buď plus, nebo mínus, musel by mít 70 účtů... to by byla opravdu práce na plný úvazek 😉
traveldrive
To sa mýliš. Ak je maník trochu zbehlejší v počítačoch, urobí si s palcami čo chce, vytiahne zo stránky tvoju IP adresu a plno ďalších veci...
Mig_35
Ano, lze to naprogramovat. Ale je blbost, ze to někdo klika pomoci přepínání účtů 😉 a Hsakra na to nevypadá
traveldrive
Jo, čítal som to v rýchlosti a nedocvaklo mi, že netvrdíš nič o 70 účtoch ale vysvetľuješ, že je to blbosť... Sorry.
Tonito
Ze zvědavosti jsem si na své dva příspěvky kliknul mínus. A ze dvou palců to okamžitě skočilo na mínus pět! Co mi na to odpovíš? Náhoda nebo blbý software asi těžko, co?
gil54
Nevím.

Víc bych věřil, že probíhá manipulace s +/- jedním nebo několika pacienty prostřednictvím více účtů, případně nějakým nabouráním stránek, než nějakým "automatem". Ale pouze moje domněnka. Já třeba vím, kdo mi mínusy dává, zodpovědně, důsledně a pravidelně. Třeba i na omluvný příspěvek typu - double, sorry.
Tonito
Může být ... Grázlů, co se v tom vyznají a je to pro ně hračka je dnes plno. Ale je tohle normální? Podívej se na ty elektrošmejdy. U nich je vše v pořádku! Dáš mínus, je tam JEDEN mínus. Nesouhlasíš s nimi, máš jedním klikem mínusy TŘI! Palce mi jsou u ***e, jen chci poukázat na to, že už to dávno není ten nejlepší a nejčtenější web o autech ...
gil54
Chápu tvé rozhořčení, ale je to jen otázka tvojí volby, jak moc si to budeš brát. Web není bez chyb, ale tohle je to poslední, co bych já řešil. +/- já neřeším vůbec. Když se mnou někdo nesouhlasí, tak má možnost to napsat a jen na to má smysl nějak reagovat.
Tonito
Upřímně, mám před víc než deseti léty zakoupený nový Fiat Bravo 1.4 s italským LPG Tartarini. Loni první a jediná "nutná investice" po 178.000 km, výměna LPG nádrže po deseti létech, které pochopitelně nic nebylo, ale zákon a stát se nažrali! Příští rok koupím své poslední nové auto se spalovacím motorem a at´ mi celá EU s tou elektro zlodějinou políbí ***!

https😐/www.garaz.cz/…eusetri-21008907
DonVito
Proc je v tvem odkazu uvedena cena verejneho nabijeni 13-20Kc?

Kdyz cena AC zacina na 8Kc?
A AC nabijeni je obvykle pouzivat v cili cesty...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ROZHODNĚ TO TÍMTO NENÍ.

Protože když si sám sobě dám palec nahoru, tak mi skočí i palce dolů. Ale když si palec palec nahoru co jsem si dal zase odeberu, tak NIKDY nedojde k tomu že by mi naskočily i palce dolů.

Navíc pokud někomu dám palec nahoru, tak nikdy naskočí víc palců nahoru, ale naskočí vesměs zároveň dva nebo tři palce dolů. Což je naprosto nepravděpodobné, aby díky čtenost tak rychle přibývalo palců ale jen dolů.

Takže zcela jednoznačně říkám tomu co jsi napsal NE :-!
gil54
Dobře, nesouhlasíš. Hůlkovým písmem, jednoznačně, rozhodně....ok. Mohu se mýlit.

A jaké je tedy tvoje vysvětlení nebo názor?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Boti. Jinak nevím.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Blbost, nemá to nic společného s návštěvností, normálně tu nějaký *** naklikává desítky plusů a mínusů podle svého uvážení. Je to otravné. I když vím, že to má nulovou vypovídající hodnotu, tak člověka ubíjí sledovat, jak nějaký nemocný trotl pět minut po odeslání příspěvku znásilňuje mínusovací tlačítko.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Stačilo by, aby bylo vidět, kdo které palce dal.
rohor
Tady ale spousta ynteligentů jako např. speedfred či iudex není schopna rozpoznat fiktivní identitu od skutečného účtu. Takže by si nakonec mysleli, že ty minusy dávám já, ačkoli tam nebude svítit "rohor", ale jen fiktivní "Romana Horká".
Avatar - speedfred
speedfred
Ahoj Roman. Ako sa má dcéra? Nepride na zraz ACZ?
PS ja na nejakú palcovačku prdím.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
A sme doma... elektricke zazracne kosacky jazdiace zadara zrazu nefunguju ... ake to prekvapko 😉 .... zlaty benzin .... este tu bude roky ... to budete koukat :yes: